نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی
نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی



شب زفاف

 

شب زفاف

شب زفآف چیست؟ شب زفاف( شب اول عروسی) شبی است که که عروس و داماد نخستین رابطه جنسی خویش را انجام می‌دهند . هم در گذشته و هم اکنون در خانواده های سنتی ايراني رسم است که در شب اول عروسی ( شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد دستمال خونی شب عروسی را نشان آن ها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به منزل های خویش بازگردند. این دستمال خونی بیانگر  پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

رابطه جنسی در شب زفاف باید از روی قوانین شب حجله انجام شود.

شب زفاف به چند دلیل مهم است:۱. شب زفاف برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدّي میان آنهاست.

۲. مسأله بکارت خویش عامل اصلی اضطراب برای خانم هاست. ترس از درد و خونريزي و از سوی ديگر نداشتن خونريزي دختران را مضطرب ميکند .

۳.  این شب براي زوجین، به خصوص زنان، شبی به یاد ماندنی است.

۴. پاره شدن پرده بکارت اغلب با امدن مقداری خون همراه است و این براي دو طرف مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

 

شب زفاف در گذشته

زفاف چیست؟ شب زفاف اصولا به اولین رابطه جنسی همراه با دخول زوج اطلاق ميشود ، و معمولاً در شب ازدواج رخ ميدهد . پدر دختر طبق یکی از رسومات گذشته، عروس و داماد را مقابل اتاق حجله دست به دست ميکند و مادر زن پشت در اتاق می ایستد تا داماد دستمال خونی شب اول ازدواج را تحویل دهد.

 

زمان مناسب آمیزش شب زفاف

تحریک جنسی در مردان تقریبا همیشه میتواند رخ دهد و هیچ وقت زمان مشخصی هم ندارد، امیزش جنسی نباید وقت و زمان مشخص و برنامه ريزي شده داشته باشد بلکه هوس و خواست زن و شوهر است که دوران امیزش را مشخص ميکند ، چرا که امکان دارد موکول کردن رابطه جنسی به زمان خاص، لذت بخشی آنرا کاهش دهند.

 

ولی یادمان نرود که هماهنگی دوجانبه و احترام به خواست طرف مقابل به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

 

خونریزی پرده بکارت چقدر است؟

معمولاً بعد از پارگی پرده بکارت خون ريزي کم و بیش شدیدی ایجاد می شود . لازم است این خون را از خون قائدگی تمیز دهیم. خون قائدگی دارای فیبرینوژن کم تر است، بنابراین دیرتر لخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالیکه خون حاصل از پرده بکارت زودتر لخته شده و دارای مقدار کمی سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولاً زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود. بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته میشوند .

 

در بسياري از موارد، میزان کمی از لکه بینی، که در آن زنان متوجه چند قطره خون بر روی دستمال خویش و یا در دستمال کاغذی وجود دارد هیچ خون ريزي شدیدی را تجربه نمیکنند، چنانچه خون ريزي به میزان کافی سنگین وباعث خیس خوردن کل نوار بهداشتی شود با یک پزشک صحبت کنید .

 

شب عروسی

 

نکاتی که در شب زفاف باید مورد توجه قرار گیرد(برای خانم ها )

* مهم ترين عامل در رفع درد ناشی از برقراری ارتباط در شب زفاف آماده کردن روحی و روانی شما و متقابلا همسرتان است که این کار در مورد شما از طرف شوهرتان باید بخوبی انجام شود.

 

* بارداری یکی ديگر از مسائلی است که استرس ایجاد ميکند ، شیوه های پيش‌گيري را در نظر داشته باشید. درصورتی که از گذشته براي آن برنامه ريزي نکرده اید و از داروهای پيش‌گيري استفاده نکرده اید، حتماً از کاندوم استفاده کنید. بعضی از کاندوم ها خواص تاخیری هم دارند که براي مردانی که ممکن است در نخستین رابطه ها زود انزال شوند، مناسب است. ژل لوبریکانت از چیزهایی است که هر زوجی باید دردسترس خویش داشته باشند. چنانچه حس می کنید رطوبت مهبل کم است از ژل لوبریکانت و چنانچه حس درد کردید میتوانید از لیدوکایین استفاده کنید.

 

* مطلب مهم بعدی هم اینکه حتماً پیش از انجام نخستین نزدیکیتون حمام کنید و آلت ج ن س همسرتان و شما کاملاً پاکیزه باشد و در صورت امکان شوهرتان از کاندوم استفاده کند .

 

سعی شود که کاندوم مورد استفاده زیاد با دست تماس نداشته باشد. همه این موارد به این علت است که هنگامی که پرده بکارت شما در اثر ورود پاره مي شود از راه زخم های ایجاد شده میکروب و الودگی وارد بدن شما نشود و اندام ج ن س تان را ملتهب و دردناکتر نکند.

 

* پیشنهاد میکنم که براي انجام نزدیکی با همسرتان در شب زفاف، حالت بدنی شما زیر باشد و شوهرتان روی شما و سعی کنید که پاهاتون رو رو به بالا نگه دارید. این کار سبب مي شود که شما درد کمتری رو حس کنید.

 

 

* مرد باید با حوصله و صبر بالایی که از خویش نشان می دهد؛ اضطراب همسرش را از بین ببرد و با نوازش ها و ملاعبه های مکرر، همسرش را براي یک امیزش موفق و رضایتبخش آماده کند. با روش های خاصی که در جای خود بیان شده است؛ سعی کند؛ وارد عمل شده؛ تا همسرش خيلي متحمل درد نشود. گاهی اوقات به علت ناشی گری و بی صبری مرد، در شب زفاف، زن دردی را متحمل ميشود و خاطره بدی از نخستین امیزش در ذهنش نقش می بندد و این امر در امیزش های بعدی تأثیر می گذارد.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

* توصیه میشود که بعد از دخول آلت شوهرتان و پاره شدن پرده بکارت و خون ريزی، عمل جنسی شما موقتا قطع و به فاصله چند دقیقه ( 10 الی 15 دقیقه – زمانیکه درد و سوزش آرام گرفته است) دوباره از سر گرفته شود. بوسیدن و نوازش کردن شما و هم یاری و همفکری شوهرتان تو این چند دقیقه می تواند موثر باشد.

 

شب حجله

 

* پس از پایان عمل جنسی و مقاربت، بهتر است که شما چند ساعتی رو استراحت کنید و از فعالیت شدید بدنی خودداری کنید؛( ترجیحا راه نروید تا عمل جلوگيري از خون ريزي به خوبی به وسیله بدن انجام شود) تا با این کار از تداوم خون ريزي و درد ناشی از پارگی پرده بکارت جلوگيري کنید.

 

* ماساژ دادن یکی ديگر از مهم ترين نوع عشق بازی است که هیچ شخصی دربرابر آن دوام نمی آورد!!

 

انجام ماساژ های جنسی ویژگی های خاص خود را دارد که باید به آن توجه کنید، قسمت های حساس بدن زنان مثل باسن و سینه ها نقاط خوبی براي تحریک حس جنسی اوست چند قطره از روغن ماساژ را به آرامی روی این نواحی بریزید دستانتان را قدری گرم کنید و دایره وار و آرام شروع به مالش کنید ماساژ را از بالا تنه شروع کنید و تا پائین ادامه دهید، ماساژ مهبل لذت فوق العاده ای را به هردو طرف مي دهد و زن را براي وارد شدن آلت مرد فراهم میسازد همچنين ماساژ بدن مرد توسط خانم بسیار لذتبخش است و می تواند وی را براي رسيدن به نعوظ کامل یاري دهد.

 

* شدت درد ناشی از پارگی پرده بکارت شما در شب زفاف به جنس این پرده هم بستگی دارد. در برخی از خانوما این پرده کامل، برخی ها غیر کامل و برخی هم بطور مادرزادی بدون پرده اند.

 

* اینکه با شوهرتان در خصوص خوف از درد زیاد صحبت کردید خيلي خوب  است. در زمان انجام این عمل سعی کنید با شوهرتان گفت و گو کنید و او را راهنمايي کنید که چه طور عمل مقاربت را انجام بدهد که شما دچار درد شدید نشوید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

شانست رو برای مهاجرت به آمریکا از دست نده

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

راه ورسم حفظ وتداوم عشق درزندگی مشترک

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



 

 

پرده بکارت

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

پرده بکارت به بافت یا غشای نازکی می گویند که از جنس مخاطی است و ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می‌پوشاند.

 

محل قرار گیری پرده بکارت کجاست؟

پرده بکارت در حقیقت بخش خارجی اندام جنسی است.به همین دلیل دقیقا در ورودی دهانه واژن تعبیه شده است. اما ورودی دهانه واژن در برخی از افراد در همان ابتدای اندام تناسلی است و به سادگی قابل رویت و تشخیص است و در برخی نیز در عمق است و مشاهده آن به طور معمول امکان پذیر نیست.

 

سوال و جوابهایی درمورد پرده بکارت!

 

چرا شکل پرده بکارت من با آنچه در تصاویر اینترنتی می بینم ، متفاوت است؟ آیا برای من مشکلی پیش آمده است؟

اولا توصیه می کنم برای ارضای حس کنجکاوی خود در مسائل جنسی به مشاهده تصاویری که دیدنشان گناه است ، متوسل نشوید. هم ارزش ندارد ، هم این که سوالاتی را برای شما به وجود می آورد که نتیجه آن جز نگرانی و افسردگی چیز دیگری نخواهد بود .

ثانیا شکل ، رنگ و حالت اندام جنسی در افراد مختلف متفاوت است. بنا بر این اندام جنسی خود را با دیگران مقایسه نکنید. کلیات آن در همه مشترک است اما در مسائل جزئی تفاوت های بسیاری وجود دارد.

 

چرا پرده بکارت من سوارخ است. نگرانم که پرده بکارتم خود به خود پاره شده باشد؟

همه پرده های بکارت سوارخ هستند. از طریق همین سوارخ است که خون قاعدگی از مهبل خارج می شود. البته در افراد محدودی پرده های بکارت به طور کامل بسته است. این گونه افراد وقتی که به سن قاعدگی برسند،‌ به دلیل جمع شدن خون در پشت پرده بکارت احساس درد می کنند که با مراجعه به متخصص زنان و زایمان پرده بکارت آن ها برداشته شده و گواهی لازم نیز توسط پزشک قانونی به آن ها داده می شود تا موقع ازدواج مشکلی نداشته باشند.

 

آیا هنگام نزدیکی یا وارد کردن شی خارجی به واژن ،‌ پرده بکارت کلا از بین می رود؟

خیر . ممکن است پرده بکارت از چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم شود. یا ممکن است موجب پارگی بخش کوچکی از جداره آن و در نتیجه پارگی تعداد اندکی مویرگ و خونریزی مختصری شود . بقایای پرده بکارت تنها هنگام زایمان است که به طور کامل از بین می‏رود.

 

ایا ممکن است پرده بکارت هرگز پاره نشود؟

بله. در چنین مواردی به پزشک مراجعه می کنند تا به وسیله عمل جراحی پرده برداشته شود.

 

آیا همه پرده های بکارت شبیه هم هستند و در همه آن ها موقع پاره شدن ، خونریزی وجود دارد؟

پرده‌های بکارت با یکدیگر متفاوتند. انواع گوناگونی از پرده‌های بکارت شناسایی شده اند اما از بین آنها به طور کلی رایجترینشان عبارتند از:

الف) حلقوی: در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند. لذا در خیلی از موارد خون ریزی ندارد.

 

ب) ارتجاعی: پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود، یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً خونریزی ندارد.

 

ج) تیغه ای: پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد. خون ریزی دارد.

 

د) غربالی: پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است. خون ریزی دارد.

 

ھ) پرده بسته: پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. همان طور که قبلا هم گفتیم، در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

 

پرده بکارت من از نوع حلقوی است.آیا می توانم بادوست پسرم رابطه جنسی داشته باشم؟

خیر. اولا صرف نظر از جنبه پزشکی مساله از نظر شرعی این رابطه حرام است و در صورتی که اتفاق بیفتد زنا شده که گناه کبیره است. ثانیا هر گونه رابطه جنسی و عمل دخولی که صورت بگیرد حتی در پرده حلقوی و ارتجاعی ، توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص است، حتی اگر پرده پاره نشده باشد.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

آیا با داخل کردن انگشت امکان دارد پرده بکارت به تدریج نازک شده و در نهایت پاره شود؟

نمی توان در پاسخ به این سوال نظر قطعی داد. این بستگی به محل واقع شدن پرده بکارت و نیز نوع پرده بکارت و بزرگی و کوچکی انگشت دارد. ولی این گونه نیست که پرده به مرور به وسیله انگشت نازک شود. بلکه به طور جزئی صدمه می بیند. برای تشخیص این پارگی پرده بکارت باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

 

آیا متخصص هنگام معاینه پرده بکارت من می تواند بفهمد که قبلا خودارضایی داشته ام یا نه؟

خیر. اگر خودتان چیزی نگویید ، نه متخصص ، نه همسرتان و نه هیچ کس دیگر ، متوجه نمی شود. ضرورتی هم ندارد که چیزی بگویید. بعضی از پزشکان ممکن است سوالاتی در این مورد از شما بپرسند اما این سوال دلیل بر این نمی شود که چیزی فهمیده باشند.

 

من از پاره شدن پرده بکارتم نگرانم ولی می ترسم برای معاینه به متخصص مراجعه کنم؟ ممکن است به خانواده ام اطلاع دهد.

شما هرگز نباید از مراجعه به متخصص هراسی به دل خود راه دهید. پزشک متخصص نیز انسانی است مانند من و شما که به قوانین انسانی پایبند است. یکی از وظایف اولیه پزشکان رازداری است. در ماده 648 قانون مجازات اسلامی آمده است که افشای اسرار بیماران جرم است و مجازات دارد. مجازات آن هم سه ماه و یک روز تا یک سال حبس ، یا یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی است. بنا بر این حتی اگر پزشکی چنین کاری را انجام دهد شما از حیث قانونی می توانید علیه وی شکایت کنید. پزشکان دائما با بیماران مختلف سروکار دارند . آن ها بیش از شما به حفظ اسرار پایبندند. اصلا شغل پزشکی به صورتی است که افراد مختلف مشکلات و بیماری خود را در حدی که حتی به نزدیکترین افراد خانواده خود نمی گویند را با آنها در میان می گذارند. بنا بر این ترس به دل خود راه ندهید و حتما برای معاینه مراجعه کنید. البته برای اسودگی خاطر ، اگر به پزشک ناشناس مراجعه کنید بهتر است.

 

من در دوره قاعدگی لخته خون مشاهده کردم. آیا این لخته خون نشانه پارگی بکارت من است؟

خیر. وجود لخته خون در قاعدگی طبیعی است و ربطی به پرده بکارت ندارد اما اگر بیش از حد این اتفاق برایتان می افتد ،‌ به پزشک مراجعه کنید تا ادامه یافتن آن منجر به کم خونی نشود و با تجویز داروهای لازم درمان شود.

 

من تازه ازدواج کرده ام اما می ترسم خونریزی و درد شدیدی هنگام برداشته شدن پرده بکارت داشته باشم؟

بیهوده مضطرب نباشید. خونریزی پاره شدن بکارت در حد چند قطره مختصر خواهد بود که حتی در برخی به سختی تشخیص داده می شود. اما برای این که درد نداشته باشید ، همسرتان باید با روش درستی عمل نماید. اگر آمادگی روحی لازم برای نزدیکی نباشد و تحریک لازم صورت نگرفته باشد این درد خواهد بود. توصیه می کنم در اولین شب عروسی نزدیکی صورت نگیرد. صبر کنید و با آرامش کامل و آمادگی لازم اقدام کنید. نگران حرف دیگران هم نباشید . قبل از نزدیکی لازم است برای دخول بدن شما انقدر تحریک شده باشد که متمایل به برقراری رابطه شود. پیش از هر چیز باید به آرامش در این رابطه تمرکز کنید و به موضوع بکارت و برداشته شدن آن اصلا فکر نکنید. این مشکل کاملا جنبه روحی دارد. توصیه می کنم همسرتان با پزشک حتما مشاوره داشته باشد تا بهتر بتواند به شما کمک کند. ایشان اگر درست عمل نماید ،‌ نقش موثر و مهمتری را ایفا خواهد کرد.

 

من هنوز نتوانسته ام پرده بکارت همسرم را بردارم و موقعی که فشار میدهم درد بسیار زیادی را متحمل میشود. ایا میشود از اسپری بی حس کننده استفاده کرد و اگر می شود: اسپری را باید مستقیما بر روی پرده بکارت بپاشیم؟

برای از بین بردن درد ناشی از پاره نمودن پرده بکارت هرگز نباید از اسپری بی حس کننده استفاده کنید. بسیاری از خانم ها به دلیل حساسیت قسمت‏های داخلی مهبل ، نسبت به داروهای بی حس کننده دچار سوزش شدید می شوند.

شما برای برداشتن پرده بکارت همسرتان ابتدا باید آمادگی لازم را برای وی ایجاد کنید. به طوری که ایشان تصور کند صرفا می خواهید به ایشان لذت بدهید و در صدد پاره کردن پرده نیستید. اما در زمانی مناسب به طور ناگهانی اقدام به فشار مناسب جهت پاره کردن پرده کنید. اگر فشار شما ارام (کند و به مرور) باشد طبیعی است که درد آن و نیز نگرانی همسرتان اجازه نمی دهد که ادامه دهید. اما در پرده های معمولی اگر به صورت ناگهانی اقدام شود مشکل حل می شود. برای شما یک مثال می زنم : اگر دندان پزشک ، دندان سست را بدون شدت و فشار لازم و خیلی کند و آرام بکشد ، طبعا شخص خیلی آزار خواهد دید. اما اگر غافلگیرانه و به یکباره اقدام کند ، موفق خواهد بود و درد کمتری هم متوجه شخص می شود.

توجه: در برخی از افراد پرده به صورتی است که باید با جراحی برداشته شود. روشی را که گفتم آزمایش کنید . اگر درست عمل کردید و جواب نداد جهت مشاوره با متخصص زنان و زایمان اقدام کنید. 

.منبع:تلخیص از iran20.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

مشاوره تلفنی طلاق

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

هوشمند سرمایه گذاری کنید

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

درمان اختلالات جنسی توسط سکس تراپیست

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا در شب عروسی آرزوی بسیاری از دخترخانم‌هاست‎

 

اگر قرار است در یک ماه آینده به خانه بخت بروید احتمالا اکنون مجبورید کارهای زیادی انجام دهید؛ از لیست تهیه مهمان‌ها گرفته تا تهیه غذا و لباس همه و همه ممکن است استرس زیادی به شما وارد کند. درست است که برگزار شدن بی‌عیب و نقص مراسم بسیار مهم است اما داشتن چهره‌ای جذاب و زیبا در شب عروسی آرزوی بسیاری از دخترخانم‌هاست. قدم به قدم همراه ما باشید و با خواندن این مطلب برنامه‌ریزی دقیقی از انتخاب آرایشگاه گرفته تا استفاده از ماسک‌ها را برای شما بگوییم.کافی است با برنامه ریزی پیش بروید و به موقع کارهای خود را انجام دهید و کارهای خود را برای دقایق آخر نگذارید که استرس چهره شما را زشت می کند. در این فرصت باقی مانده مدل خود را انتخاب کنید.شما هم می‌توانید در شب رویایی خود مانند ستاره بدرخشید و سال‌ها با دیدن عکس‌های‌تان از چهره خود لذت ببرید.چه آرایشگاهی را انتخاب کنید؟حالا دیگر وقت انتخاب است. با انتخاب آرایشگاه یک ماه پیش از تاریخ عروسی و قرارداد بستن، می‌توانید یکی از کارهای اساسی را انجام شده فرض کنید. در ضمن، این فرصت را هم دارید که در طول این مدت با نظر آرایشگرتان، کمی به خودتان برسید. یادتان باشد یکی از مسائل مهم در مورد انتخاب آرایشگاه، مهارت اخلاق حرفه‌ای آرایشگران یک سالن است.فقط کار مهم نیست؛ شما در شب عروسی تان به اندازه کافی استرس دارید. پس بهتر است در انتخاب آرایشگاه این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید. پرسنل یک سالن، هر قدرخوش اخلاق تر باشند، شما بیشتر می‌توانید احساس آرامش کنید و برای شب عروسی آماده شوید. همچنین حتماً از سالن بپرسید که از چه موادی برای زیرسازی پوست استفاده می‌کند. استفاده از مارک‌های مرغوب، خودش تضمین کننده بخشی از زیبایی و دوام آن در شب عروسی است.با آرايشگر خود دوست باشیدبهتر است هرچه زودتر، پيش آرايشگرتان برويد چون او با ديدن پوست و موي شما مطمئنا پيشنهاد‌هايي براي زيباتر شدن آنها دارد و شما بايد وقت داشته باشيد توصيه‌هاي او را عملي كنيد. يادتان باشد در شب عروسي، شما بايد همچون يك ستاره درخشان باشيد. پوست و موي شما در اين زيبايي بسيار موثر است، پس از چند ماه قبل از عروسي مراقبت‌هاي ويژه و استفاده از محصولات زيبايي را شروع كنيد.در روز عروسي بهتر است از مواد آرايشي ضدآب و غير چرب استفاده كنيد تا هم دوام بيشتري داشته باشد و هم باعث لك‌شدن لباس زيباي شما نشود، همچنين بهتر است هنگامي كه براي عكس‌گرفتن به آتليه مي‌رويد، حداقل يك ساعت از آرايش شما گذشته باشد.تا می‌توانید مدل موی عروس ببینیدبعد از اين‌كه لباس عروس‌تان را انتخاب كرديد، مدل‌موهاي مختلف را تجربه كنيد. اگر خودتان موهاي‌تان را به مدل‌هاي مختلف آرايش در مي‌آوريد، حواس‌تان باشد كه مدل موي شما بايد با توجه به لباس عروس شما باشد. با مشورت با يك آرايشگر حرفه‌اي مو، بهتر مي‌توانيد بهترين آرايش مو را براي روز عروسي‌تان انتخاب كنيد. اگر قصد داريد براي روز عروسي به موهاي‌تان گل بزنيد يا تاج بگذاريد يا غيره حتما همه اينها را قبل از روز موعود روي موهاي‌تان امتحان كنيد.حتي مي‌توانيد عكس‌هاي مختلف آرايش مو را ببينيد و با نشان‌دادن عكس مدل موي دلخواه‌تان به آرايشگر، تا حدي دلخواه‌ترين آرايش مو را به دست آوريد. بهتر است‌آرايشگري را انتخاب كنيد كه با او راحت باشيد، وقتي آرايشگر بد اخلاق باشد، شما نمي‌توانيد به راحتي خواسته‌هاي خود را از او بخواهيد، مسلما شما دوست داريد آرايش صورت و موي شما در روز عروسي مورد علاقه خودتان باشد، نه مورد علاقه آرايشگر! بهتر است روز عروسي نيز شبيه خودتان باشيد تا هميشه تصوير عالي از آن روز بزرگ براي‌تان باقي بماند. بهتر است دو ساعت قبل از رفتن به آتليه عكاسي، آرايش موهاي‌تان تمام شده باشد.کوتاهی را برای روز آخر نگذاریديك عروس، حتما بايد حدود يك‌ماه‌و‌نيم قبل از مراسم عروسي، موهاي‌ خود را به صورت دلخواه كوتاه كند. با گذشت اين مدت مي‌توانيد كاملا مطمئن باشيد كه اثر قيچي روي موهاي شما از بين مي‌رود و موهاي شما به اصطلاح كاملا جا مي‌افتد. به هيچ‌وجه قبل از عروسي براي كوتاه‌كردن موهاي‌تان پيش يك آرايشگر جديد نرويد چون ممكن است كاملا به دردسر بيفتيد.همچنین اگر کمتر از يك ماه به جشن عروسی زمان دارید بهتر است دیگر موهایتان را کوتاه نکنید چراکه ممکن است رد قیچی روی موها باقی بماند و می‌تواند آرایش موها را تحت تاثیر قرار دهد.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

ریسک نکنیداگر قصد داريد براي مراسم عروسي بوتاكس تزريق كنيد، حداقل يك ماه قبل از مراسم اين كار را بكنيد، چون گاهي اوقات بوتاكس باعث كبودي يا بعضي عوارض جانبي مي‌شود و مسلما شما نمي‌خواهيد در روز عروسي، پلكي پژمرده داشته باشيد.

 به ياد داشته باشيد بوتاكس در يك شب نمي‌تواند چهره شما را زيبا كند، اثرات مثبت بوتاكس از 3 روز تا 2 هفته بعد از تزريق ،خودش را نشان مي‌دهد، اگر شما جزو افرادي هستيد كه معمولا پوست‌شان خيلي زود دچار كبودي مي‌شود بعد از بوتاكس حداقل 6 هفته صبر كنيد تا اثرات مثبت بوتاكس را ببينيد.بايد به ماهيچه‌هاي‌تان وقت بدهيد تا در اين درمان پاسخ بدهند. مطمئنا شما مي‌خواهيد در آن روز بزرگ، كاملا طبيعي به نظر بياييد و بتوانيد احساسات واقعي خود را نشان دهيد.

 

هر گونه درمان پوستي را حداقل 2 هفته قبل از عروسي انجام دهيد‎

 

دندان‌ها فراموش نشوندحدود 2 تا 3 هفته قبل از عروسي،‌ بهتر است پيش يك دندانپزشك برويد تا دندان‌هاي‌تان را با روش‌هاي كاملا حرفه‌اي سفيد كند، ولي اگر با روش‌هاي خانگي، دندان‌هاي‌تان را سفيد كنيد، بهتر است 5 هفته تا يك ماه قبل از عروسي، استفاده از اين روش‌ها را شروع كنيد.اگر يك تا 2 هفته به عروسي شما باقي مانده است و با استفاده از روش‌هاي خانگي هنوز دندان‌هاي شما به اندازه كافي سفيد نشده حتما پيش يك دندانپزشك برويد تا او با روش‌هاي بهتر دندان‌هاي شما را سفيد كند. هرگونه تغيير و درماني در دندان‌هاي شما بايد حداقل يك هفته قبل از عروسي انجام شود.

 

ماسک‌های خانگی بسازیداين شب، بزرگ‌ترين شب زندگي شماست ولي لازم نيست وحشت زده شوید و در استفاده از محصولات زيبايي افراط كنيد و با آرايش‌هاي عجيب و غريب، خود را به گونه‌اي كاملا متفاوت در آوريد. هر گونه درمان پوستي را حداقل 2 هفته قبل از عروسي انجام دهيد.  البته مي‌توانيد يك هفته قبل از عروسي از ماسك‌هاي خانگي ساده براي صورت‌تان استفاده كنيد. همچنين براي درخشان‌شدن بيشتر پوست صورت‌تان يك ماه تا 2 هفته قبل از مراسم عروسي از پوست‌تان لايه‌برداري كنيد تا در اين روز بزرگ، صورت شما همچون ستاره‌اي بدرخشد.  بدترين اتفاقي كه ممكن است براي شما پيش آيد اين است كه يكي‌دو روز قبل از مراسم عروسي، صبح از خواب بيدار شويد و ببينيد روي صورت شما يك جوش بزرگ به‌وجود آمده است! بنابراين حتما قبل از مراسم زير نظر يك متخصص پوست باشيد.نگذارید موهای‌تان آسیب ببینداگر قصد داريد براي مراسم عروسي‌تان موهاي‌تان را صاف يا تقويت كنيد، حتما اين كار را يك تا 2 هفته قبل از عروسي انجام دهيد چون يك هفته بعد به اصطلاح موهاي شما جا مي‌افتد و كاملا طبيعي به نظر مي‌آيد.  اگر قصد داريد قبل از عروسي موهاي‌تان را رنگ كنيد، اول موها را صاف يا تقويت‌ و يك تا 2 هفته بعد، موها را رنگ كنيد تا موهاي‌تان را از هرگونه آسيب احتمالي محافظت كنيد.خوشبو ترین عروس باشیدعطری را که می‌خواهید در روز عروسی‌تان استفاده کنید، تهیه کنید و چندین بار آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. حواستان باشد که یکی دو روز مانده به عروسی برای انجام چنین تغییراتی خیلی دیر است و ممکن است آرامشتان را به هم بزند.به راحتی اعتماد نکنیدبعضي از سالن‌ها و مراكز زيبايي به شما پيشنهاد مي‌كنند براي پاكسازي پوست،درمان جوش‌هاي احتمالي و…يكي، دو روز قبل از مراسم به آنجا مراجعه كنيد. پيشنهاد ما اين است كه قبل از اين كار، خوب فكر كنيد.درمان توسط يك متخصص پوست معقول‌تر است يا شخصي كه فقط تجربه كاري دارد و پشتوانه علمي مطمئني ندارد؟ در هر صورت تصميم با خودتان است.اگر احساس مي‌كنيد و دوست داريد كار ويژه‌اي روي صورت‌تان انجام شود بهتر است به متخصص مراجعه كنيد.هنگام مراجعه به آرايشگاه توجه كنيد وسايلي كه استفاده مي‌كنند چگونه نگهداري مي‌شوند و مطمئن باشيد براي شما از چه وسايلي استفاده مي‌كنند.دستور سنتی برای زیبا شدناگر تا تاریخ عروسی حداقل چهار هفته وقت دارید توصیه می‌کنیم هفته ای یک بار این ماسک ها را بین 10 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.1- مقداری انگور را در روغن زیتون بجوشانید و آن را صاف کنید و روی پوست بمالید. به این ترتیب پوست‌تان شفاف و لطیف می‌شود.2- اگر به هلو حساسیت ندارید، می‌توانید مقداری هلو را رنده کنید و روی پوست‌تان بگذارید.3- موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید؛ خوب آنها را به هم بزنید و روی پوست صورت‌تان بمالید.4- دو قاشق عسل را با نصف قاشق آبلیمو مخلوط کنید و برای مدت 15 دقیقه آن را روی صورت بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.منافذ پوست خود را مسدودکنید1- زردآلوی رسیده را قطعه قطعه و له کنید؛ چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید و بگذارید تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند وبعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.2- ماساژ پوست با گلاب هم موثر استپوست را پاک‌سازی کنید* پوست های خشک: در این فاصله یک ماهه تا عروسی، برای آرایش صورت بهتر است مدام از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید.* پوست‌های چرب: برای آرایش،  استفاده از کرم‌های فاقد چربی را پیشنهاد می‌دهم.* پوست‌های خیلی چرب: بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب فاقد چربی و دارنده کرم پودر استفاده کنید.   هر چند بهتر است کرم ضد آفتاب را پزشک برای‌تان تجویز کند.

 

منبع: مجله سیب سبز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

هوشمند سرمایه گذاری کنید

خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

ارسال محرمانه محصولات جنسی

تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

تردید و دودلی قبل از ازدواج

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

ما در تیم تولید محتوای عروس ما (www.arousema.ir)، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه عروسی و ایده و جهیزیه و دکوراسیون و آرایشی را برای شما فراهم کنیم.

شب زفاف ؛ ازدواج یکی از پیمان های محکمی است که بنیاد خانواده را پایه گذاری می کند و بدین ترتیب، شب زفاف و یا شب عروسی را رقم خواهد زد. شب زفاف یکی از خاطره انگیزترین و زیباترین شب های عمر هر انسانی  محسوب می گردد؛ که با آگاهی و توجه به نکات مهم آن،  زوجین می توانند شبی مالامال از لذت هایی بیاد ماندنی را برای هم فراهم سازند.

فرهنگ های متنوع ، ویژگی ها مختلف، رسوم و آداب قومی و نژادی در ارتباط با شب زفاف بسیار گوناگون می باشد؛ اما در دیدگاه کلی تر،میتواند شب زفاف را نخستین شب زوجین دانست که ارتباط جنسی بین آنها برای اولین بار برقرار می شود.در شب زفاف، عروس در حجله ای آماده و منتظر خواهد بود که داماد با رسومات خاص و طی تشریفاتی به حجله وارد شود و در شب زفاف رابطه جنسی بین آنها برقرار گردد.

شب زفاف اصطلاحی است که یا به اولین شب پس از ازدواج، (به ویژه در صورتیکه آن شب، عروس و داماد با یکدیگر هم بستر شوند) یا نخستین تجربهٔ آمیزش جنسی گفته می شود.برقراری رابطه جنسی برای دختران مصداق این است که آنها درد بسیار زیادی را در ضمن پاره شدن پرده بکارت تجربه میکنند و غیر از آن ، درد بسیار زیادی هنگام داخل شدن آلت تناسلی مرد در داخل واژن (دخول) خواهند داشت.باما در ادامه این مقاله از عروس ما (arousema.ir) همراه باشید تا بیشتر در مورد شب زفاف و آداب و رسوم آن آشنا شوید.

همانطور که قبلاً هم بیان کردیم،شب زفاف با ارتباط جنسی و پاره شدن پرده بکارت زن همراه خواهد بود. این شب را میتوان، شبی مبارک و خجسته دانست که ارتباط نه فقط جسمانی بلکه ارتباط روحانی و پاک در بین زوجین برقرار می گردد، تا تشکیل خانواده و ازیاد نسل به قوت خود ادامه داشته باشد.در این شب فرخنده، می بایست اقداماتی از طرف مرد و زن انجام شود و هردو موظف به انجام این اقدامات در شب زفاف هستند تا بتوانند شبی رویایی و فراموش نشدنی را برای همدیگر رقم بزنند.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

زمانیکه زندگی مشترک خود را شروع میکنید، باید همچنیان توجه داشته باشید که شب عروسی شما نمیتواند رمانتیک ترین لحظه ای باشد که در تمام طول عمر خود تجربه کرده اید. حقیقت اینجاست که شب های عروسی رمانتیک، فقط متعلق به پرده های سینما هستند. واقعیت اینجاست که هم عروس و هم داماد به دلیل فشار کاری و استرس موجود خسته تر از شب های قبل هستند و این امر آنها را در بهترین شرایط برای معاشقه قرار نمیدهد.

اگر بتوانید یکدیگر را آرام کنید و با هم صمیمی باشید،یک تجربه جنسی عالی را یا همان شب یا در شب های آتی تجربه خواهید کرد.از سوی دیگر حتی اگر شب اول عروسی خودتان رابطه جنسی برقرار کنید اما لذتی را که در نظر داشتید نبردید،بقیه عمر وقت دارید که تکنیک هایتان را عوض کنید.در حال حاضر فقط باید روی این مطلب تمرکز کنید که از بودن با هم لذت ببرید. سعی کنید به این پاراگراف از مقاله آموزش شب زفاف توجه زیادی داشته باشید،زیرا اجرای صحیح آن ضامن شبی به یاد ماندنی برای شما و همسر عزیزتان خواهد بود.

دو نوع درد رایج داریم که تمامی خانم های عزیز هنگام اولین تجربه در رابطه جنسی شان احساس میکنند،این دو مورد عبارتند از:

این درد همانطور که در بالا ذکر شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است که اینگونه زخمها معمولا دردناک تر از سایر زخمها میباشند.برای کنترل یا کاهش درد،بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است.این کار سبب میشود تا دختر به مرحله ارگاسم یا نزدیک آن برسد.رسیدن به ارگاسم،آستانه تحمل درد را بالا میبرد و باعث میشود که درد یا خیلی کم شود یا قابل تحمل گردد.

این درد دقیقا به علت کشش دیواره واژن میباشد.شما وقتی بادکنکی را برای اولین بار باد میکنید،زور بیشتری بکار میبرید تا بتوانید دیواره های بادکنک را از هم باز کنید که این حالت دقیقا در واژن هم ایجاد میشود به این دلیل که واژن هم برای اولین بار قرار است باز شود پس درد زیادی را  همسر شما حس میکند. برای کنترل این درد دقیقا باید معاشقه طولانی داشته باشید تا هم واژن لیز شود و هم آستانه درد افزایش یابد برای همین منظور میشود از ژل لوبریکانت استفاده نمود.

در کل برای آمیزش بهتر و درد کم در اولین تجربه رابطه جنسی باید به نکات زیر را توجه ویژه کرد:

پارگی پرده بکارت معمولا دارای خونریزی کم است.البته این قضیه به جثه زن و سن دختر نیز بستگی دارد در بعضی از موارد پرده دختر با نزدیکی پاره نمی شود.در این حالت حتما باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی به روش جراحی پرده را باز نماید.تا ۳۳ روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی،طبیعی است و نباید نگران بود.

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه ی جنسی،آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد،با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه ی واژنش به اندازه ی کافی مرطوب باشد،آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود.به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت اتفاق مشابه این می افتد.اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت،پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود،برخی مردها در هنگام رابطه ی جنسی فشار زیادی به دهانه ی واژن آورده و موجب پارگی دهانه ی واژن و درد و خونریزی می شوند. در صورتی که، اگر زن هنگام رابطه ی جنسی آمادگی کافی داشته باشد و به از اضطراب دور باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نخواهد بود.

در ابتدا باید فشار را از روی خود دور کنید. هر دوی شما روز سختی را پشت سر گذاشته اید و باید از این به بعد عادت کنید که شب ها هم در کنار هستید و میخواهید از این پس در کنار یکدیگر زندگی کنید.لباس های عروسی را از تن خود در بیاورید و لباسی بپوشید که در آن راحت هستید و به اتاق خوابتان بروید و در مورد اتفاقاتی که برایتان افتاده است حرف بزنید و یا درباره نکات جالبی که اتفاق افتاده را به هم بگویید که چه چیزی بیش از پیش در ذهنتان باقی خواهد ماند.همچنین میتوانید یک هدیه کوچک شب عروسی تهیه کنید و به یکدیگر بدهید.

با یکدیگر صحبت کنید.

یکی از مهم ترین مباحث در مقاله آموزش شب زفاف صحبت کردن است،با هم حرف بزنید. موسیقی، لباس زیر جذاب و شمع میتوانند خیلی کمک کنند، اما هیچ چیز نمیتواند به اندازه صحبت کردن شما دو نفر را تحریک کند.حتی بوسیدن هم پس از حرف زدن به وقوع می پیوندد. افرادی که فوراً وارد تخت خواب می شوند و اینگونه به گرمای لحظه پاسخ میدهند کمتر به آن صمیمیتی میرسند که پس از حرف زدن و مطلع کردن یکدیگر از تمایلاتشان پدید می آید.

زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی میرسد،ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا میکند؛ اگر شما دو نفر تا کنون ننشسته اید و حرف بزنید الان موقع انجام این کار است. هیچ کس نمیتواند به شما یاد بدهد که چگونه باید با هم رابطه جنسی برقرار کنید و یا چگونه با هم صمیمی تر شوید چرا که این امر مانند اثر انگشت در مورد هر فردی متفاوت است.یک گفتگوی کوتاه در این مورد میتواند خیلی از موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.

در مورد تمایلات و خواست های خود با یکدیگر صحبت کنید. این امر که شما در مورد رساندن یکدیگر به اوج لذت احساس مسئولیت می کنید، می تواند باز هم شما دو نفر را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند، و اگر بتوانید در مورد “چگونه” و “کدام قسمت” هم با هم حرف بزنید، این امر می تواند لذت جنسی شما دو نفر را بیشتر کند.

بزرگترین اشتباهی ک ممکن دختر و پسر ها در این شب مرتکب شوند عجله است…. در هیچ کتابی نوشته نشده است که در شب اول عروسی باید پرده بکارت از بین برود،پس با صراحت به شما عزیزان تاکید میکنم که اگر در شب اول عروسی آماده روحی و جسمی کافی را ندارید به هیچ وجه اقدام به برداشتن بکارت نکنید بلکه این کار را به روز های آینده که همراه با آمادگی کامل باشید موکول کنید.

پاره شدن پرده بکارت، در حقیقت نمود خارجی جریانی بسیار پیچیده است که باید آن را آغاز “زنانگی” و پایان “دوشیزگی” شمرد.تازه عروس بنا به طبیعت،از نخستین نزدیکی اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است. غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع تازه عروس در این مرحله دچار نوعی “شرم” نیز هست.همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

در حقیقت چون زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی میگردد دگرگونی مهمی در برابر خود میبیند و به زندگی آینده و مسئولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و از آن واهمه دارد.همه این واهمه ها، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد،قابل ملاحظه و شایسته توجه است.

این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.معروف است که زفاف را نباید با اجبار آغاز کرد،ما میگوییم در کار پاره شدن پرده همسرتان نه تنها اجبار نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه ای جانانه باشد و مرد باید عروس را به تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتابکاری و به کار بردن زور،تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند.

از نظر روانشناسی این دردهای روحی منجر به پیدایش هزاران نوع اختلالات فکری،غم و اندوه مزمن میگردد که درمان آن بسیار مشکل خواهد بود زیرا اغلب منشا و علت اصلی آن ناشناخته میماند.در واقع علت سرد مزاجی بسیاری از زنانی که لذت جنسی نمیبرند آن است که در شب زفاف ناگواری دیده و رنج و تب روحی کشیده اند و در ضمیر پنهان آنها مانده و اختلالات جسمی و روانی بعدی را در بدن زن مشاهده کرد،هرگز نباید آن را آشکار کند یا اظهار تعجب کند مشکلات عصبی غالبا در اثر همین رویدادهای به ظاهر کوچک شب زفاف ایجاد می شود و گاهی این عوارض روحی به قدری پیچیده و شدید می شود که روان پزشک باید مدتها وقت صرف کند تا پس از جلب اعتماد و اطمینان بیمار ، شاید موفق به کشف ریشه اصلی اختلال گردد.

این است که باز تکرار میکنیم در نوازش و مهربانی و رعایت حال تازه عروس به ویژه در شب رفاف نباید کوتاهی کرد. هیچ دختری فطرتا مرد را مختار نخواهد دانست تا هر چه میخواهد بکند و اگر حجب و حیای عروس یا هر علت ناشناخته دیگر مانع از آن است که به میل تسلیم شود بهتر است یک شب یا حتی شبهای متعدد ، زفاف را به عقب انداخت تا عروس به تماس جسمانی خو بگیرد و با آرامش خاطر مشتاق و راغب به ارتباط جنسی شود.

زفاف که همان شب از بین رفتن بکارت در دختر است برای هر دو از خاصیت خاصی برخوردار است . انجام ناقص و یا وحشیانه ی آن در دختر میتواند آثار سوء جبران ناپذیری را ایجاد کند.داماد باید حالت خاص عروسش را درک کند و بدون آمادگی همسرش با او آمیزش نکند.

مرد جوان باید غریزه ی جنسی خویش را کنترل کند و اگر در همسر خویش آمادگی نمیبیند صبر کند تا زمان مناسب فرا رسد و با مساعد شدن شرایط با ملاطفت و آرامی زفاف را انجام دهد.برخی از جوان های بی تجربه شرایط حساس همسر خویش را در نظر نمیگیرند و در همان شب اول بنیاد زندگی خویش را خراب میکنند.شما باید بدانید که این شب برای اغلب خانم ها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان شما با اوست و زنها در این شب به شدت نگران و مضطرب هستند.

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

اینکه چنین شبی با جایگاهی که در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش کم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است.شب عروسی در فرهنگ ما فعلا آن موقعی است که دو تا آدم که چند وقت در تدارک ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر میشوند وبه صورت رسمی در یک رختخواب میخوابند،شب ازدواج فقط و فقط یک کار اجباریست.شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید،به درون خانه بروید؛همین!!! هر کس دیگری انتظاری به غیر از این داشت زیاد به حرفش گوش نکنید.

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوطه بعضی جاها ( که از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض ۱۰۰۰ دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باکره بودن عروس تحویل بدهد بعضی ها ممکن است تا شب ازدواج عروسشان یا دامادشان را ندیده باشند و خیلی های دیگه ممکنه است همسرشان رو لخت ندیده باشند عده زیادی هم هستند که قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند،پس پیچیدن یک نسخه ثابت غیر ممکن است اما چیزهای مشترک وجود دارد.

احیانا دفعه اولی است که میخواهیم رابطه جنسی داشته باشیم؛تاثیر خستگی و اضطراب را میدانید؟برای آقایون این احتمال هست که اندام جنسی شان بلند نشود و در صورت وقوع این امر اضطراب جند برابر می شود و اوضاع بدتر خواهد شد.در مورد خانمها این اضطراب باعت خشک شدن مهبل می شود که حتی برای خانمهای کارکشته هم دخول مشکل می شود چه برسد به دختری که برای اولین بار میخواهد دخول را تجربه کند،پس اولین کار شما مبارزه با اضطراب است.

بهتر است آن دسته از کسانی که فامیل هایشان منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مقوله را برایشان روشن کنند که این فکر بیهوده ای است و بهتر است شما را به حال خودتان بگذارند و آداب و رسوم مسخره گذشته را اجرا نکنند.

اگه میتوانید با همسرتان صحبت کنید و بگویید احتیاجی نمیبینید که شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید صحبت کنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید که عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام کامل رابطه جنسی شب زفاف ندارید و بهتر میبینید که این کار را به فردا یا روزهای بعد موکول کنید که بدنتان قدرت و انرژی خوبی داشته باشد تا رابطه جنسی به یاد ماندنی داشته باشید.مرد باید اولین نکته برایش راحتی و آرامش همسرش باشد و زن بجای اینکه مردانگی را در بدن و هیکیل سیکس پک و بازوهای بزرگ و زور زیاد ببیند آن را در اخلاق و رفتار مردش ببیند یا دنبالش بگردد.

در اولین تجربه رابطه اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این کار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی رابطه جنسی آینده شما هم خواهد داشت (میدانید که روان آدمی در رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار است)

اولین اقدامی که داماد می بایست در شب زفاف انجام دهد،شروع یک گفتگوی عاشقانه است زمانی که عروس کلمات و جملات عاشقانه را از زبان شما می شنود بیش از هر لحظه به این موضوع پی خواهد برد که شما نگهدار و مالک او هستید و او دیگر احساس تنهایی نخواهید کرد.

همواره سعی کنید پیش از رابطه فیزیکی،همسرتان را برای چند دقیقه ای ببوسید و به او عشق بورزید،این کار باعث می شود تا گرما و حرارت عشقتان به راحتی به طرف مقابل منتقل شود و شرایط برای ادامه کار فراهم گردد.

خانم ها موجودات لطیف و شکننده ای هستند چه بهتر که این موجود لطیف و آسیب پذیر را مورد نوازش قرار دهید. ناز کردن به خانم ها احساس امنیت و آرامش وصف ناپذیری را القا می کند و شما را به یگانه عشق او تبدیل می کند.

توی صورت همسرتان نگاه کنید و بگویید که چقد زیباست هیچ عجله ای نکنید با حوصله باشید و صبور و آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه کنید و تکرار کنید که واقعا زیباست و حس خوب بودن را به همسرتان انتقال دهید مثلا دست هایش را بگیرید و آرام نوازش کنید و سپس دست های ظریف همسرتان را ببوسید.

اگر قبلا با همسرتان رابطه جنسی داشته اید این کارها را به عنوان یک عروس با او بکنید و اگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد که هیچوقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد.توجه کنید که زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس میباشند پس یک ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در آغوشش بگیرید اینگونه میتوانید آرام دستهایتان را حرکت بدهید و پشت بدن همسرتان را نوازش کنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید.

بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال کنید (عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس). کنار هم دراز بکشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین کرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید. سانتی متر به سانتی متر بدن همسرتان را لمس کرده و به آن عادت کنید.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

خانم عزیز شما هم وظیفه خوب وبدن در رابطه شب زفاف را دارید و این صحبت ها صرفا برای آقای داماد نیست. اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببند با احتیاط کامل به بدن همسرتان دست بکشید آلت تناسلی او را اگر خواستید نوازش کنید و اگر بار اول است که اینکار را میکنید اجازه دهید که گذشت زمان همه چیز را به شما یاد بدهد جلسه اول حداکثر میتواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیاورد و نه شما از آلت تناسلی او پس یک حرکت لذت بخش را شروع کنید مانند نوازش آلت همدیگر و کمی به همین حرکت ادامه دهید.

قصدتان کمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت کردن باشد هرچند ممکن است که چیز های دیگری هم پیش آید.رابطه جنسی لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید به سرعت و بدون نوازش و آماده سازی به سراغ دخول بروید مثل این است که با زبانی که نمیشناسید صحبت کنید.صبر کنید تا چگونگی موضوع را یاد یگیرید و این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید.

ما در تیم تولید محتوای عروس ما (www.arousema.ir)، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه عروسی و ایده و جهیزیه و دکوراسیون و آرایشی را برای شما فراهم کنیم.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر در همین موضوع


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

شب زفاف به چه شبی اطلاق می‌شود؟ آیا با رسومات شب زفاف آشنایی دارید؟ در این شب اولین رابطه جنسی برای زوجین اتفاق می‌افتد. طبق رسومات این شب در همان شب جشن عروسی انجام می‌شود. اما چه در شب عروسی و چه در شب دیگری این رابطه شکل بگیرد، لازم است زوجین نکاتی را بدانند؛ چرا که حسی که هر دو نفر در اولین رابطه تجربه می‌کنند، تاثیر زیادی بر آینده رابطه زناشویی آن‌ها می‌گذارد. پس نگرانی‌های زوجین برای این شب قابل درک هست. اولین شرط برای داشتن یک رابطه لذت بخش مقابله با اضطراب و نگرانی است. پس اگر احساس می‌کنید اضطراب زیادی را تحمل می‌کنید؛ حتما پیش از هر اقدامی به فکر راهی برای کاهش اضطراب خود باشید. برای اطلاع از روش‌های درمان اضطراب کلیک کنید. در ادامه به نکات خواندنی درباره شب زفاف پرداخته‌ایم.

 

شب زفاف اصولا به اولین رابطه جنسی همراه با دخول زوجین اطلاق می‌شود و معمولا در شب ازدواج رخ می‌دهد. پدر دختر طبق یکی از رسومات کهن، عروس و داماد را مقابل اتاق حجره دست به دست می‌کند و مادر زن پشت در اتاق می‌ایستد تا داماد دستمال خونی را تحویل دهد. این به معنی از بین رفتن بکارت است. در فرهنگ فعلی در برخی از شهرها این رسومات به فراموشی سپرده شده و بسیاری از زوجین اولین رابطه جنسی خود را قبل از شب عروسی انجام می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله اولین رابطه جنسی را مطالعه کنید.

 

یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که زوجین در اولین رابطه جنسی دارند، از بین بردن پرده بکارت است. نشانه مهم این امر را خونی می‌دانند که از واژن خارج می‌شود. پرده بکارت یک چین غشایی است که درست در ورودی واژن بوده و انواع و اشکال مختلفی دارد. پرده بکارت تنها یک غشاء نازک است، اما معمولا دختران انتظار درد زیاد در زمان پارگی آن را دارند یا مردان فکر می‌کنند نیاز به فشار زیاد برای از بین بردن آن هست. همین افکار مسائلی هستند که باعث اضطراب زوجین در شب زفاف می شوند. برای اطلاع از اهمیت و چالش‌های مربوط به پرده بکارت کلیک کنید.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

حقیقت این است که اگر رابطه جنسی خود را با یک معاشقه شروع کنید و زن در حالت برانگیختگی جنسی قرار گیرد و واژن مرطوب شود، عمل دخول آسان، بدون درد و حتی بدون خونریزی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برانگیختگی جنسی کلیک کنید.

 

نکته مهم درباره پرده بکارت این است که وجود خون ریزی دلیل بر باکره بودن همسرتان و نبود آن به معنی باکره نبودن نیست. چرا که ممکن است بسیاری از افراد با وجود باکرگی در شب زفاف خون ریزی نداشته باشند. پرده بکارت انواع گوناگونی دارد و در برخی از آن‌ها پاره شدن و خونریزی صورت نمی‌گیرد. همچنین برخی به دلایل ژنتیکی از بدو تولد بدون پرده بکارت به دنیا می‌آیند. برای اطلاع از راه‌های صحیح برقراری رابطه جنسی کلیک کنید.

 پس برای ساختن یک زندگی مشترک چطور می‌توان اعتماد و صداقت را ایجاد کرد؟ مشاوره و شناخت همسر آینده‌تان از نامزدی تا عقد از جمله فرصت‌هایی برای ایجاد اعتماد است. در این زمینه مطالعه مقاله نامزدی تا عقد می‌تواند در شناخت بهتر همسر آینده مؤثر باشد.

 

همان طور که گفته شد مسئله بکارت خود عامل اصلی اضطراب برای خانم‌ها در شب زفاف است. ترس از درد و خون ریزی و از طرف دیگر نداشتن خون ریزی دختران را مضطرب می‌کند. این مسائل با آگاهی از انواع پرده بکارت و آموزش سکس حل می‌شود. همچنین مردان باید بدانند خانم‌های باکره نیز ممکن است هیچ خون ریزی نداشته باشند. برای اطلاع از انواع پرده بکارت و دریافت آگاهی و آموزش سکس کلیک کنید. 

حقیقت امر این است که از بین رفتن پرده بکارت لزوما همراه با درد نیست. درد علاوه بر منشاء جسمی، منشاء روانی هم دارد. فردی که انتظار درد زیاد داشته باشد، بدن خود را منقبض کرده و هر محرک کوچکی را بزرگتر از میزان واقعی‌اش برآورد می‌کند. خود این انقباض عضلات به سخت تر شدن دخول و دردناک شدن فرایند کمک می کند.

پس بهترین راه این است که در حالتی که آرامش روانی بیشتری دارید، اولین دخول خود را انجام دهید. اضطراب و خستگی می‌تواند فشار روانی شما را زیاد کنند. در حالتی از آرامش و پس از یک معاشقه مناسب که برانگیختگی روانی و جسمی طرفین را به دنبال داشته باشد، اقدام به دخول کنید. همچنین مطالعه مقاله ترس از دخول شما را در زمینه علل و درمان این مسئله یاری می‌دهد.

 

حاملگی یکی دیگر از مسائلی‌ست که اضطراب ایجاد می‌کند، روش‌های پیشگیری را در نظر داشته باشید. اگر از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده‌اید و از داروهای پیشگیری استفاده نکرده‌اید، حتما از کاندوم استفاده کنید. برخی از کاندوم‌ها خاصیت تاخیری هم دارند که برای مردانی که ممکن است در اولین رابطه‌ها زود انزال شوند، مناسب است.

ژل لوبریکانت از چیزهایی است که هر زوجی باید در دسترس خود داشته باشند. اگر احساس می‌کنید رطوبت واژن کم است از ژل لوبریکانت و اگر احساس درد کردید می‌توانید از لیدوکایین استفاده کنید. برای اطلاع از انواع روش‌های پیشگیری از بارداری کلیک کنید.

 

کمی درد در اولین رابطه طبیعی است، ولی اگر این مسئله برای شما خیلی ترسناک است کمی لیدوکایین استفاده کنید. اگر درد در طی رابطه ادامه پیدا کرد و شما را آزرد، دخول را ادامه ندهید. اگر درد مانع از ادامه دخول می‌شود لازم است ابتدا ریشه‌های روانی و جسمانی این موضوع را بررسی کنید. در این زمینه حتما با مشاوره جنسی ، صحبت کنید تا روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید.

نکته خیلی مهمی که نباید از خاطر ببرید این است که رابطه جنسی خوب، یک مهارت است که در طول زمان و با تمرین به دست می آید. لازم است در این مورد با همسر خود صحبت کنید و از علائق هم آگاه شوید. ممکن است نیاز شود گاهی اوقات آزمون و خطا بکنید. معمولا در رابطه جنسی زنان کمتر ارضا می‌شوند و یا تظاهر به ارضا شدن می‌کنند. به همین دلیل باید به این نکته نیز توجه داشته‌باشید؛ در رابطه جنسی لذت بخش هر دو زن و شوهر همزمان به ارگاسم می‌رسند. برای دانستن چگونه به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید.

 

به طور کلی برای اینکه در شب زفاف رابطه خوبی داشته باشید رعایت نکات زیر بسیار کمک کننده خواهد بود:

 

گزارش خاصی مبنی بر ضرر این اسپری‌ها وجود ندارد مگر اینکه استثنائا حساسیتی وجود داشته باشد. اما به طور کل از آن جایی که این مواد باعث بی حسی آلت می‌شوند افراد بعد از استفاده لذتی از رابطه جنسی احساس نمی‌کنند به همین خاطر بهتر است که از روش‌هایی نظیر معاشقه و پیش نوازی مناسب برای کاهش درد استفاده کنید.

زنان برای داشتن یک رابطه جنسی موفق پیش از هرچیزی به آمادگی روانی نیاز دارند. به همین خاطر اگر آمادگی روانی نداشته باشند ممکن است با وجود تحریکات جسمی کافی از جانب همسر بازهم در حین دخول با مشکل مواجه شوند. به همین خاطر بهتر است که پیش از هرچیزی آرامش روانی کافی برای همسرتان فراهم کنید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و رابطه جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برقراری اولین رابطه جنسی موضوعی است که افراد نظرها و دیدگاه‌های مختلفی در مورد چگونگی و زمان آن دارند. برخی اولین رابطه زناشویی را تجربه‌ای هیجان انگیز می‌دانند و برای برخی دیگر ترسناک است. پسرها نیز به هنگام اولین تجربه جنسی خود دچار اضطراب می‌شوند با این حال دختران به خاطر ترس از دست دادن پرده بکارت و بارداری بیشتر در مورد اولین نزدیکی محافظه کارند. به علاوه احساسی که از اولین تجربه رابطه جنسی خود به دست می‌آورید در نگرش شما نسبت به روابطی که در آینده خواهید داشت تاثیر به سزایی دارد. داشتن اطلاعات کافی در مورد چگونگی رابطه جنسی و توجه به مراقبت‌های لازم به منظور جلوگیری از حاملگی ناخواسته یا ابتلا به بیماری‌های مقاربتی دارای اهمیت است که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

اگر برای اولین بار می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، تعیین زمان مناسب برای داشتن رابطه و انتخاب اولین شریک جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است چون احساسی که از تجربه اولین رابطه جنسی خود به دست می‌آورید در روابط بعدی شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله رابطه جنسی را مطالعه کنید.

هر کس بنا به جنسیت، فرهنگ خانواده و جامعه، ارزش‌ها و اعتقادات فردی، تاثیر دوستان و … اولین رابطه جنسی را برقرار می‌کند. داشتن ترس و اضطراب چه در رابطه جنسی پیش از ازدواج و چه بعد از ازدواج، امری طبیعی است. پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا از لحاظ روحی و جسمی آمادگی رابطه جنسی را دارید؟ این رابطه از روی میل و دوست داشتن است یا به دلیل ترس از دست دادن فرد مقابل؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه جنسی پیش از ازدواج کلیک کنید.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

ترس و اضطراب باعث می‌شود که از اولین رابطه جنسی لذت نبرید و برنامه ریزی‌هایتان خراب شود، از طرفی نباید برای اولین رابطه خود رویایی و ایده آل گرایانه برنامه ریزی کنید. مخصوصا زمانی که هر دو نفر شما بی تجربه هستید. هنوز در مورد بدن یکدیگر آگاهی چندانی ندارید و ممکن است رابطه مطابق انتظارات شما پیش نرود پس احتمال خرابکاری وجود دارد.

توجه داشته باشید که شما می‌خواهید نیاز جنسی خود را برآورده کنید و از بودن با یکدیگر لذت ببرید؛ پس نیازی نیست که کامل باشید یا هر تکنیکی که یاد گرفتید بخواهید اجرا کنید تا فرد مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. فقط سعی کنید روش ارضای نیازهای جنسی یکدیگر را پیدا کنید. نظر یکدیگر را در مورد اینکه چه کاری مطابق میل دیگری است جویا شوید. در زمان رابطه به موقعیت یکدیگر اهمیت دهید و از احساس یکدیگر درباره رابطه سوال کنید؟

 

پیش از آن که برای برقراری اولین رابطه زناشویی خود اقدام کنید لازم است آگاهی‌های خود را بالا ببرید. موارد زیر پیش از رابطه جنسی اهمیت دارد:

توجه به نظافت شخصی و مسائل بهداشتی اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مقارتبی مانند سوزاک، ایدز، سیفلیس و زگیل‌های تناسلی … و جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته از کاندوم استفاده کنید. گاهی برخی افراد خجالت می  کشند استفاده از کاندوم را مطرح کنند؛ چون می‌ترسند شریک جنسی خود را ناراحت کنند. حتی ممکن است طرف مقابل شما بهانه‌هایی از این دست که «من با کاندوم راحت نیستم یا لذت نمی‌برم” یا “مگه به من اعتماد نداری و می‌ترسی که مریضی داشته باشم» بخواهند شما را منصرف کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

با این حال باید پیش از برقرای رابطه جنسی درباره این مسائل با یکدیگر به توافق برسید، گذشتن از آن چه که واقعا برای شما اهمیت دارد و خواسته شماست می‌تواند در آینده باعث سرخوردگی‌تان شود. به همین جهت بر داشتن مهارت‌های ارتباطی مانند نه گفتن و جرات‌مندی بسیار تاکید می‌شود. در نهایت یک مکان مناسب انتخاب کنید که بدون استرس بتوانید رابطه جنسی داشته باشید در غیر این صورت آن طور که انتظار دارید لذت نخواهید برد. برقراری رابطه جنسی لذت بخش برای هر دو زوج نیاز به آموزش و کسب آگاهی دارد. برای اطلاع بیشتر از نحوه برقراری اولین ارتباط جنسی می توانید مشاوره جنسی دریافت کنید.

 

اگر شما و همسرتان بخواهید طبق سنت و فرهنگ، اولین رابطه جنسی خود را به بعد از ازدواج و به شب رفاف موکول کنید؛ می‌توان تصور کرد چه فشار روانی بالایی را باید تحمل کنید. بعد از یک روز شیرین اما طاقت فرسا که از تدارکات و آرایشگاه شروع می‌شود تا عکس گرفتن و رقصیدن و رفتن تمامی مهمان ها؛ باید برای مراسم دیگری آماده شوید که نیازمند آمادگی جسمی و روحی است. توصیه می‌کنیم مقاله شب رفاف را نیز مطالعه کنید.

دیگر تصمیم با خودتان است که می‌خواهید شب اول به معاشقه و تحریک لمسی بپردازید یا رابطه جنسی کامل و مقاربت داشته باشید. اما به این نکته توجه داشته باشید، حسی که بعد از اولین رابطه در شما برانگیخته می‌شود تا مدت‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ پس بهتر است عمل دخول در زمان اضطراب و خستگی انجام نشود.

 

صبور بودن نقش مهمی در لذت بخش بودن اولین رابطه ایفا می کند. شرایط طرف مقابل خود را در نظر بگیرید و به او فرصت دهید تا از لحاظ روحی و جسمی برای این رابطه آمادگی پیدا کند. داشتن معاشقه و پیش نوازی کافی رمز اصلی موفقیت در اولین تجربه جنسی شما خواهد بود به طوری که بوسه، نوازش و لمس بدن می تواند تا حد زیادی کیفیت رابطه جنسی تان را بالا ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صبور بودن کلیک کنید.

معمولا دختران به دلیل درد از دست دادن پرده بکارت نگران هستند. در اولین رابطه ممکن است کمی درد داشه باشید ولی اگر شریک جنسی تان به اندازه کافی برای معاشقه زمان صرف کند به دلیل ترشح واژن حین عمل دخول درد کمتری خواهید داشت. ترس و اضطراب باعث کاهش ترشحات واژن و در نتیجه دردناک شدن عمل دخول می شود. این درد در بسیاری از خانم ها فقط چند ثانیه طول می کشد. در صورت لزوم می توانید از ژل روان کننده لوبریکانت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرده بکارت کلیک کنید.

 

رسیدن همزمان به ارگاسم نیازمند زمان است تا بیشتر بتوانید با بدن یکدیگر ارتباط موثر پیدا کنید. بعید است که از همان اولین رابطه زناشویی بتوانید با هم ارضا شوید به خصوص زمانی که هر دو بی تجربه باشید. پس سعی کنید از بودن با یکدیگر لذت ببرید و کمک کنید تا روش های ارضا شدن یکدیگر را پیدا کنید.

 

در فرهنگ ما داشتن بکارت دختر هنوز جنبه ارزشی دارد گرچه ممکن است اهمیت آن در نسل جوان کمتر شده باشد؛ به همین دلیل داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث ایجاد احساسات ناخوشایندی مانند احساس گناه، سرخوردگی، بی ارزش شدن و مورد سو استفاده واقع شدن در بسیاری از دختران می شود. افسردگی و اضطراب نیز به دلیل ترس از فهمیدن خانواده و شوهر تشدید می شود. پسرها هم به دلیل باورها و اعتقادات مذهبی ممکن است دچار عذاب وجدان و احساس گناه شوند. تمام این مسائل باعث می شود که در روابط خود صداقت را فراموش کنند.

بسیاری از جوانان برای کاهش دردهایی که از روابط خود دیده اند به دنبال شروع یک رابطه عاطفی دیگر هستند. اما شروع یک رابطه جدید کمکی به باز شدن گره های قبلی نکرده و مسئله را پیچیده‌تر می کند. مشاوره روانشناسی در این مواقع به حل شدن مسئله کمک به سزایی می کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام من دارم ازدواج می کنم خیلی نسبت به برقراری اولین رابطه جنسی ام استرس دارم. خیلی دوست دارم روز به یاد موندی برای خودم همسرم بشه. راستش اصلا نمی تونم در این مورد با هیچ کدوم از آشناهام صحبت کنم. اگه ممکنه راهنماییم کنید که چه مواردی رو باید در زمان برقراری اولین رابطه جنسی رعایت کنم. ممنون از سایته خوبتون

سلام برای اولین رابطه تان برای آن که هم برای شما و هم برای همسرتان به یاد ماندنی بشود مهم ترین عامل ایجاد فضایی آرام و امن هست که هر دو بتوانید در آن جا حس آرامش داشته باشید. اما قبل از آن که بخواهید تدارکات لازم برای این روز را ببینید لازم هست که درباره آن با همسرتون صحبت کرده و از علایق او آگاهی پیدا کیند. نکته ای که بسیار به لذت بخش شدن اولین رابطه کمک میکند صمیمت جنسی است که از پیش با بازی های جنسی ، عشق بازی و صحبت درباره اندام های جنسی به نزدیک شدن و صمیمیت زوجین کمک می کند. مشاوره جنسی نیز به شما برای شناخت بهتره بدن همسرتون و نیاز های او کمک می کند

سلام خسته نباشید من مشاوره جنسی میخاستم من خیلی شهوتی هستم نمیتونم کنترولش کنم روزی دوبار آبم میاد مجرد هستم دوست دختر میگرم بعد دوهفته از دستم فرار میکنه بالای ده دواز ده بار آبم میادش تو سکس خیلی میخام کمش کنم یا نکنم ولی از شق شدن زیادی آبش میاد نمیتونم کنترولش کنم یه راهنمای میکنید مشاوره ای چیزی

سلام اگر به دنبال راهی برای کاهش میل جنسی خودتونید ، بهترین کار ورزش کردن هست. با ورزش می تونید نیاز جنسی تون رو هم تعدیل بکنید. اگر باز هم تاثیر نداشت بهتره با مشاور جنسی صحبت کنید تا علت و راهکار بهتون ارائه بشه

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برانگیختگی جنسی در زنان و مردان، یکی از مراحل چرخه پاسخ جنسی انسان است که در آن فرد پس از میل اولیه نسبت به رابطه جنسی وارد فاز آماده شدن برای عمل جنسی می‌شود. این مرحله با تحریک شروع شده و با تغییرات فیزیولوژیکی که رابطه جنسی را تسهیل و امکان پذیر می‌سازد همراه خواهد بود. تفاوت‌هایی در برانگیختگی جنسی زنان و مردان وجود دارد؛ این مرحله در مردان، منجر به نعوظ آلت تناسلی و در زنان سبب تغییراتی در سایز کلیتوریس، خیس شدن واژن، برجسته شدن نوک سینه و… می‌شود. با ادامه پیدا کردن تحریک جنسی و عمل جنسی، مرحله برانگیختگی به اوج خودش می‌رسد و میزان لذت افزایش می‌یابد؛ سپس در لحظه اوج، ارگاسم رخ می‌دهد. در ادامه این مقاله به بررسی برانگیختگی جنسی در زنان و مردان و اختلالاتی که در مرحله برانگیختگی ممکن است بروز یابد و درمان آن می‌پردازیم.

برانگیختگی جنسی در زنان و مردان با تحریک جنسی آغاز می‌شود. عوامل تحریک کننده به شکل کلی فیزیکی و ذهنی هستند. فرد می‌تواند توسط یک فرد دیگر یا جنبه‌هایی از آن فرد تحریک شود و یا حتی با یک سوژه غیرانسان تحریک شود. تحریک خوشایند نقاط حساس بدن در معاشقه باعث برانگیختگی جنسی در زنان و مردان می‌شود. تخیلات و فانتزی‌های جنسی هم همانند محرک‌های فیزیکی فرد را تحریک و وارد مرحله برانگیختگی می‌کند. این موضوع که چگونه همسر خود را تحریک کنیم در برانگیختگی جنسی او بسیار حائز اهمیت است.

برای اطلاع بیشتر درباره تحریک همسر کلیک کنید.

در مورد زنان شاهد درهم آمیختگی مرحله میل جنسی و مرحله برانگیختگی هستیم، در واقع تمایز قائل شدن بین آن‌ها دشوار است. زنان نیاز به زمان بیشتری برای برانگیختگی دارند، بنابراین وقت بیشتری را صرف معاشقه و نوازش‌های جنسی بکنید تا آماده رابطه جنسی شوند. مراحل و نشانه‌های برانگیختگی زنان ارتباط زیادی با فضای عاطفی آن‌ها دارد. چنان که خیلی از آنان مایل به برقراری رابطه با کسی دارند که به او علاقه مندند. به اوج لذت رساندن زنان یکی از موضوعاتی است که مردان از آن لذت می‌برند، پس سعی کنید به شناخت بدن همسر خود برسید.

ولی در مردان برانگیختگی لزوما نیاز به میل عاطفی ندارد. البته این مورد قطعی و صد در صد نیست. عوامل روانشناختی مانند انگیزه‌های جنسی، نقش جنسی ادراک شده و نگرش‌های جنسی نقش پیچیده و نسبتا نامشخصی در برانگیختگی مردان دارند، اما در مورد زنان این موارد نقش مهمی بازی می‌کنند. برانگیختگی روانشناختی خود منجر به واکنش‌های جنسی می‌شود و این تجربه خوشایند در نهایت زن را تقویت کرده تا در رابطه‌های جنسی بعدی وارد شود. در مورد زنان همچنین گفته می‌شود که افکار جنسی سبب افزایش خیلی سریع در هورمون‌های بدنشان می‌گردد، برای مثال تستسترون ناگهان افزایش می‌یابد. بنابراین برانگیختگی جنسی زنان به میزان زیادی امری ذهنی است. پژوهش‌ها در مورد مردان نشان می‌دهند که آنان بیشتر به محرک‌های دیداری عکس العمل نشان می‌دهند. نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

برای شناخت بیشتر درباره به اوج لذت رساندن زنان و شناخت بدن همسر کلیک کنید.

در زنان شاهد اختلال برانگیختگی جنسی هستیم و نسبت به مردان شیوع بسار بالایی دارد. همان طور که گفتیم تفکیک این دو مورد از هم دشوار است پس همزمان با هم در نظرشان می‌گیریم. زنان دارای اختلال برانگیختگی جنسی میل کاهش یافته یا برانگیختگی کم خود را به اشکال زیر نشان می‌دهند.

1- فرد علاقه خود را به فعالیت جنسی از دست داده یا نسبت به قبل کاهش یافته است.

2- فانتزی‌های جنسی و افکار جنسی فرد یا کم شده یا از بین رفته است.

3- فرد برای ورود به رابطه جنسی پیش قدم نمی‌شود و زمانی که شریکش پیش قدم شود واکنش مثبت نشان نمی‌دهد.

4- در بیشتر تعاملات جنسی هیجان زده نمی‌شود و یا لذت نمی‌برد.

5- در مواجهه با تحریکات جنسی، فرد برانگیخته نمی‌شود.

6- فراوانی یا شدت احساسات بدنی در اندام‌های جنسی هنگام فعالیت جنسی کم است.اختلال برانگیختگی در مردان را با نام اختلال نعوظ می‌شناسیم. فرد دچار اختلال نعوظ برای رسیدن به نعوظ دشواری زیادی دارد یا نمی‌تواند نعوظ را تا آخر فعالیت جنسی ادامه دهد یا اینکه نعوظش استحکام لازم را نداشته باشد. برای اطلاع از سایر اختلالات جنسی کلیک کنید.

درباره اختلالات برانگیختگی جنسی در زنان علل مختلفی بیان شده است. با این حال مهم‌ترین دلایل این مسئله می‌تواند بیماری‌های پزشکی پس زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون باشد. در کنار آن عوامل روانی از جمله افسردگی، احساس خشم و عصبانیت و وسواس می‌تواند باعث اختلالات برانگیختگی جنسی در زنان شود.

گاهی افراد داروهایی را مصرف می‌کنند که تاثیرات مستقیمی بر این اختلال دارند. به طور مثال داروهای فشار خون، داروهای افراد مبتلا به سرطان و داروهایی که برای اضطراب و استرس در افراد تجویز می‌شود باعث اختلال برانگیختگی جنسی می‌شوند. با این حال گاهی علت اختلالات برانگیختگی جنسی در زنان به رفتار مردان و عدم شناخت کافی آنان از بدن همسرشان به وجود می‌آید. در واقع مردان با عدم پیش نوازی کافی در رابطه جنسی زمینه ساز این مسائل می‌شوند. 

برای آشنایی بیشتر درباره رابطه جنسی کلیک کنید.

اختلال در برانگیختگی جنسی فیزیکی: در حالت طبیعی لمس نقاط بدن زن باعث برانگیختگی جنسی در او می‌شود اما فردی که به این اختلال دچار باشد با لمس فیزیکی تحریک نخواهد شد.

اختلال در برانگیختگی جنسی روانی: زنان و مردان با افکار فانتزی، دیدن و شنیدن برانگیخته می‌شوند اما زنان و مردانی که با این اختلال مواجه هستند نمی‌توانند با فانتزی‌های روانی برانگیخته شوند. 

اختلال در برانگیختگی جنسی مرکب: در برانگیختگی جنسی مرکب فرد نه از نظر فیزیکی و نه از نظر روانی وارد فاز برانگیختگی جنسی در چرخه پاسخ جنسی نمی‌شود. 

اختلال در برانگیختگی جنسی ناخوشایند: این دسته از خانم‌ها هنگام برانگیختگی در ناحیه تناسلی دچار ناراحتی و احساس ناخوشایند می‌شوند و به همین خاطر از رابطه دوری می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر درباره چرخه پاسخ جنسی کلیک کنید.

برای تشخیص اختلالات برانگیختگی و درمان آن‌ها می‌توانید مشاوره جنسی دریافت کنید. درمان دارویی برای اختلال نعوظ آقایان استفاده از سیلدنافیل یا ویاگرا می‌باشد و برای خانم‌هایی که از خشکی واژن نیز رنج می‌برند استفاده از روان کننده‌ها توصیه می‌شود. با این حال این موارد نمونه‌هایی از صدها مسائل و مشکلاتی است که ممکن است زنان و مردان با آن مواجه شوند اما توجه داشته باشید به علت پیچیده بودن امر رابطه جنسی و برانگیختگی و ارتباط تنگاتنگ آن با عوامل روانی، نیاز به درمان‌های روانشناختی ضروری است. درمان‌های مورد استفاده عبارتند از روان درمانی، روانکاوی، درمان‌های شناختی رفتاری و دیگر درمان‌های نوین که امروزه استفاده می‌شوند.

برای شناخت بیشتر درباره روند دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

در صورتی که مردان بتوانند به شناخت کافی از بدن همسرشان دست یابند و در طول روز نیز از فشار و مشکلات آن‌ها بکاهند مطمئنا می‌توانند هم از بروز مشکلات و اختلالات در همسر خود پیشگیری نمایند و هم رابطه لذت بخشی را تجربه کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل و مشکلات جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

دوران نامزدی تا عقد یکی از شیرین‌ترین دوره‌های زندگی افراد محسوب می‌شود که طول مدت آن بستگی به شرایط خانوادگی و عرف معمول جامعه دارد.  دوران نامزدی فرصت بسیار مناسبی است تا افراد بتوانند یکدیگر را بیشتر محک بزنند و به شناخت بیشتری از هم دست یابند. زوجین در این دوران از زمان خواستگاری تا زمانی که عقد صورت گیرد با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند که لازم است بتوانند به‌درستی این چالش‌ها را مدیریت کنند تا در زندگی آینده آن‌ها تحت تأثیر این مسائل قرار نگیرد. در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد مسائل مهم ، مشکلات و چالش‌های دوران نامزدی تا عقد ارائه کرده‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد.

خواستگاری در عرف و فرهنگ ما نقش مهمی در ازدواج افراد دارد. در جلسه خواستگاری در مورد مهم‌ترین مسائلی که در آینده برای زوجین پیش خواهد آمد صحبت می‌شود و توافقاتی که در این مراسم صورت می‌گیرد زندگی مرد و زن را به میزان زیادی تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در ادامه به چند نکته مهم که در خواستگاری باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

یکی از اولین مسائلی که در جلسات خواستگاری باید مورد بررسی قرار بگیرد، بررسی میزان تشابهات دو خانواده است. هرچقدر که شرایط خانواده‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر باشد در آینده زوجین با اختلاف و تعارض‌های کم‌تری مواجه خواهند شد. تشابهات خانواده‌ها همان مسئله‌ای است که در عرف به مقوله هم‌کفو بودن معروف است.

هم‌سطح بودن زوجین باعث می‌شود که آن‌ها در طول زندگی مشترک خود هنگام برخورد با چالش‌ها و مشکلات بتوانند با سهولت بیشتری از پس آن‌ها برآیند.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

هدف هرکسی از ازدواج می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. دیدگاهی که افراد نسبت به زندگی مشترک دارند سبک زندگی آینده آن‌ها را به میزان بسیار زیادی تعیین خواهد کرد. برای مثال برخی افراد برای رسیدن به کمال و رشد روانی و اجتماعی بیشتر ازدواج می‌کنند این افراد بیشتر در زندگی مشترک خود به دنبال همکاری و کمک به یکدیگر برای رسیدن به این کمال هستند. اما برخی دیگر تنها صرف مقتضیات عرف ازدواج می‌کنند مسلماً سبک زندگی این افراد با افرادی که به دنبال رشد بیشتر در زندگی خود هستند متفاوت است.

ازدواج تصمیمی بسیار مهم در زندگی هرکس محسوب می‌شود. به همین خاطر نمی‌توان انتظار داشت که شما در طی چند ساعت بتوانید در مورد مهم‌ترین تصمیم زندگی خود به نتیجه برسید. واگذار کردن بررسی همه مسائل به جلسه خواستگاری باعث می‌شود که شما نتوانید درباره هیچ‌کدام از مسائل بحث کافی و مفیدی داشته باشید و بیشتر موجب سردرگمی شما خواهد شد. به همین دلیل بین مسائل مختلف خود اولویت‌بندی کنید. چند موضوعی که برای شما در اولویت اصلی قرار دارد را در جلسه اول مطرح کنید. درصورتی‌که در مورد آن مسائل به توافق رسیدید آن‌وقت می‌توانید برنامه‌ای برای دیدارهای بعدی در نظر بگیرید تا بتوانید باقی مسائل را نیز بررسی کنید.

 

دوران نامزدی، زمانی است که دختر و پسر تلاش می‌کنند تا به شناخت بیشتری از یکدیگر برسند. گاهی این مسئله باعث می‌شود که دوران نامزدی بیش‌ازحد طول بکشد و زوجین در تصمیم خود مردد باقی بمانند. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که برخی از افراد از ملاک‌های خود شناخت درستی ندارند و از راه‌های درست و اصولی برای آشنایی بیشتر استفاده نمی‌کنند. برای شناخت خود و اطمینان از انتخاب‌تان می‌توانید از مشاوره قبل از ادواج بهره بگیرید.

در حقیقت عامل اصلی که به شما کمک خواهد کرد تا آگاهی بیشتر و بهتری از همسر خود به دست بیاورید این است که بتوانید خود را بشناسید. ملاک‌های ازدواجتان را به‌طور واضح و دقیق برای خود تعریف کنید و از اصول درستی برای افزایش شناخت در دوران نامزدی استفاده کنید.

استفاده از مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از این اصول بیشتر آگاه شوید. شما با استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج با طی کردن مسیر درست کم‌تر دچار تردید و سردرگمی می‌شوید و زودتر می‌توانید به تصمیمی قاطع برای آینده خود دست‌یابید.

 

دوران نامزدی، دوران بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای برای سرنوشت ازدواج شما محسوب می‌شود. برای این‌که این دوران طلایی به آینده‌ای بهتر بیانجامد رعایت یکسری نکات لازم است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تصویری که شما در این دوران از خود به همسر آینده‌تان نشان می‌دهید برای او بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که شما در دوران نامزدی تلاش می‌کنید تا به شناخت و آگاهی بیشتری در مورد فرد موردنظر خود دست یابید این مسئله برای او نیز اهمیت دارد. به همین خاطر تلاش نکنید خود را از آنچه که هستید متفاوت و بهتر نشان دهید. این فرصتی است برای شما که همدیگر را بهتر بشناسید. سعی کنید اشتباهات در آشنایی پیش از ازدواج را تکرار نکنید. 

به هیچ چیز تظاهر نکنید. این تظاهرها یکی از مهم‌ترین عواملی است که پس از ازدواج منجر به اختلاف و تعارضات زوجین می‌شود. چراکه افراد نمی‌توانند تا همیشه به تظاهر کردن ادامه دهند. به همین دلیل وقتی زیر سقف مشترک می‌روند تازه با تصویر واقعی از یکدیگر مواجه می‌شوند. اگر این تصویر نسبت به دوران نامزدی بسیار متفاوت باشد مسلماً زوجین با مشکلات عمیقی مواجه خواهند شد.

دوره نامزدی در حقیقت به‌عنوان دوره آشنایی محسوب می‌شود. برای اینکه شما بتوانید در این دوره به شناخت بیشتری از فرد موردنظر خود برسید لازم است که رفتارها و واکنش‌های او را در موقعیت‌های مختلف بررسی کنید. برای مثال مهارت کنترل خشم یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که شما باید آن را در نظر بگیرید. دفت کنید که او هنگام تجربه ناکامی و تجربه خشم چگونه واکنش نشان می‌دهد و تا چه حد قادر است که در واکنش‌های خود تجدید نظر کند.

سلامت روان و صفات شخصیتی کارکشته یکی از مقدمات اصلی برای ازدواج است. به همین دلیل باید در این دوران به موضوع دقت کنید که فرد موردنظر شما  تا حدی از رشد روانی و اجتماعی کافی برخوردار است. برای اینکه این موضوع را در خود و همسر آینده‌تان بررسی کنید مراجعه به یک روانشناس ضرورت پیدا می‌کند. روانشناس به شما کمک خواهد کرد که درباره خود فرد مقابلتان به بینش و شناخت بیشتری دست یابید، از نقاط قوت و ضعف‌های هم بیشتر باخبر شوید و برای رفع ضعف‌ها و ناتوانی‌های خود پیش از ازدواج برنامه‌ریزی کنید تا در آینده با چالش‌های کم‌تری مواجه شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه از نامزدی تا عقد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ترس از دخول، یکی از انواع اختلالات جنسی در میان زنان است که انقباض غیر طبیعی ثلث خارجی مهبل مانع از نزدیکی می‌شود. از آنجایی که اکثر دختران در برقراری رابطه جنسی دچار استرس، فشار و هیجانات منفی می‌شوند، مردان باید قبل از رابطه جنسی از نظر عاطفی زمان و وقت لازم را برای کاهش این استرس و فشاری که بر روی همسرشان است بگذارند. در غیر این صورت هیچ یک از طرفین در زمان برقراری رابطه جنسی احساس رضایت نخواهند داشت. بسیاری از دختران جوان بعد از ازدواج به دلیل وجود یک ترس ناخود آگاه از رابطه جنسی و از دست دادن بکارتشان دچار ترس از دخول می‌شوند. که یکی از پیامد‌های مهم این استرس و اضطراب، منقبض شدن شدید مجرای تناسلی آنها است که برقراری رابطه جنسی و دخول بسیار سخت و حتی غیر ممکن می‌شود. مشاوره جنسی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

از جمله مهمترین دلایل موجود برای ترس از دخول در زنان  می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

به کلی احساس درد دخول در زنان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. که در ادامه مهمترین دلایل احساس درد در هنگام نزدیکی را بیان کرده ایم:

1- احساس درد در هنگام نزدیکی در بسیاری از موارد ذاتی است و ریشه عصبی دارد. بسیاری از زنان به دلایل مشکلات روحی و روانی که دارند در زمان برقراری رابطه جنسی دچار احساس ترس می‌شوند. که برای درمان آن حتما باید از مشاوره جنسی استفاده نمایند.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

2-  احساس درد در هنگام نزدیکی ریشه در تجربه‌های جنسی ناکافی در افراد دارد. در شرایطی که زوجین در این زمینه آموزش ندیده باشند برقراری رابطه جنسی نه تنها برایشان ایده آل نیست بلکه می‌تواند دردناک نیز باشد. متاسفانه بسیاری از زوجین استفاده از تکنیک‌های جنسی را نادیده می‌گیرند.

3- دلیل احساس درد در هنگام برقراری رابطه جنسی در بعضی از مواقع ناشی از عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان می‌باشد. کسانی که با چنین مشکلی مواجه هستند حتما باید متخصصین زنان و زایمان مراجعه کرده و از درمان و مصرف دارو بدون تجویز جدا خودداری کنند.

بسیاری از کژکاری‌های جنسی از استرس و عدم آمادگی روانی ناشی می‌شود. برقراری رابطه زناشویی برای اولین بار برای زوجین می‌تواند بسیار استرس زا باشد. به ویژه زمانی که زوجین به خصوص زنان آگاهی چندانی از چگونگی برقراری این رابطه نداشته باشند. تجربه اول در رابطه جنسی، روی استقبال زوجین برای برقراری روابط جنسی بعدی و زندگی جنسی رضایت بخش آنان نقش بسزایی دارد. در صورتی که تجربه جنسی اول ناموفق و استرس زا باشد می‌تواند تا سال‌های سال باعث نارضایتی جنسی شود.

زمانی که زوجین تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند باید تلاش کنند تا شرایطی آرام و مناسب را برای برقراری رابطه جنسی فراهم کنند. به هیچ نباید یکی از زوجین، طرف دیگر را به برقراری رابطه جنسی برخلاف میلش مجبور کند. چرا که چنین رفتار‌هایی سبب سردی زوجین و ایجاد استرس در برقراری رابطه‌های جنسی بعدی می‌شود. زوجین باید در تلاش برای حمایت عاطفی و لذت بردن یکدیگر از روابط جنسی شان باشند.

فوبیای جنسی یا ترس از برقراری رابطه جنسی در افراد یک حالت روانی است که در این حالت زنان و مردان از برقراری رابطه جنسی و مقاربت‌های جنسی ترس دارند. گاهی اوقات این ترس و فوبیا در افراد به حدی شدید است که ممکن است زوجین تا سال‌ها بعد از ازدواج هنوز هم رابطه جنسی و زناشویی برقرار نکرده باشند. مبتلا شدن افراد به خصوص زنان به فوبیای نزدیکی و دخول، معمولا ریشه در خاطرات و تجربیات تلخ آنان در گذشته دارند، مانند شنیدن خاطرات تلخ دیگران از رابطه جنسی، دیدن روابط زناشویی ناسالم والدین، افسردگی، کودک آزاری جنسی (در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن) و ازدواج‌های اجباری سبب به تعویق انداختن رابطه زناشویی می‌شود.

سبک زندگی های امروزی سبب شده تا افراد بیشتر متحمل فشار و استرس ناشی از مسائل کاری و خانوادگی یا مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف ازجمله فشار خون، مشکلات روحی و گوارشی شوند. همین امر سبب خستگی، نداشتن تناسب اندام، ترس از ناتوانی‌های جنسی، دردناک بودن رابطه، هراس از بارداری و ترس از اولین رابطه‌های جنسی در اوایل ازدواج شود. همین فشار‌ها و مشغله‌های کاری و خانوادگی می‌تواند شور و اشتیاق افراد را برای برقراری رابطه جنسی خاموش کند. ولی سرد مزاجی مردان و زنان در دوران بارداری و بعد از بچه دار شدن و در دوران سالمندی شایع‌تر می‌باشد.

 

بهبود مشکلات جنسی زنان، نیازمند بردباری و همکاری شریک جنسی آنان دارد. پس هنگام برقراری رابطه جنسی مرحله برانگیختگی و تحریک را فراموش نکنید و دخول را پس از پیش‌نوازی کافی انجام دهید. برای برقرای رابطه جنسی به زور متوسل نشوید و تمایل همسرتان را در نظر بگیرید. مراجعه به مشاوره جنسی تخصصی کمک می‌کند تا با آگاهی تکنیک‌های اصولی برای تحریک زنان و آشنایی بیشتر با آناتومی بدن آنان بتوانید معاشقه بهتری انجام دهید. 

آمیزش درمانی، یکی از راه‌هایی است که در درمان ترس از دخول استفاده می‌شود. در واقع طی جلسات مشاوره روانشناسی، اطلاعاتی جامع در مورد آناتومی دستگاه تناسلی، اتفاقاتی که در مراحل چرخه پاسخ جنسی و نزدیکی اتفاق می‌افتد در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. آگاهی از مسائل جنسی به نوبه خود باعث کاهش ترس از دخول می‌شود. درمانگر همچنین تکنیک‌های آرام سازی پیش رونده را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید به تدریج عضلات کف لگن را شل و منقبض کنید و با ایجاد فضای روحی مناسب به تدریج برای رابطه جنسی و دخول آماده شوید.

تمرین‌های آرام سازی، شیوه‌های صحیح تنفس و ماساژ جنسی روش‌های مناسبی برای تنش زدایی بدن هستند. استفاده از دیلاتور‌های واژن روش دیگری ست که برای زنانی که ترس از دخول دارند به کار می‌رود. روش کار به این صورت است که سر مخروطی شکل دیلاتور را داخل واژن می‌کنید. به تدریج عضله‌های واژن منعطف‌تر می‌شوند. حتی می‌توانید از شوهر خود بخواهید که دیلاتور را وارد واژن کند تا در نهایت برای نزدیکی و رابطه جنسی آماده شوید.  

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از دخول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از فراناز

،دو روایت از شب زفاف:روایت سنتی و روایت نسبتا جدید
الف : سنتی مذهبی
حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند. این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی ، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و به سراغ منابع علمی معتبر می گردند ، اغلب مواقع نتایج خوب و استانداردی را به دست نمی آورند.

شب عروسی (شب زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود. به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای آن ذکر شده است . در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.
از آموزه های دینی به دست می آید ، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به یکی از سنت های پیامبران (ص) عمل کرده است.

نکاتی که در این جا باید بر آن تأکید کرد این است :
1- در انسان برخلاف سایر جانداران ، کیفیت همبستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست ، بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت ، گرچه اصل وجود غریزه جنسی ، غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم بر ازدواج دارند ، این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند.

این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن ، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن ، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری ، تنظیم خانواده ، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن ، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن ، خوشبو بودن و امثال آن ، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن ، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع ، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت که بیان آنها در این جا مقدرو نیست و برای فراگیری آن لازم است به کتاب های مفیدی که در این زمینه تألیف شده مراجعه شود.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

2- رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم) ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است ، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند. حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد. حتی شیخ اجل سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:
زن کز بر مرد بی رضا برخیزد
زان خانه و زان سرا بلا برخیزد

در رسیدن به اوج لذت جنسی ، که علامت آن انزال در زن و مرد است ، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد. به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگاسم می رسند،دست از کار می کشند ؛ در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید . پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش ، همسرش را با تحریک نقاط حساس زن ، او را برای این کار آماده کند.

در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و … است . حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند ، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد.

الف – آداب شب زفاف که عبارت است از:
– ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند ، تکبیر گفتن در این شب ، خواندن دو رکعت نماز ؛ خواندن این نماز با حال خضوع و خشوع و دعا کردن در سرنوشت عروس و داماد بسیار مؤثر است . خواندن دعا و نیایش ، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می گیرد.

– دست گذاشتن داماد بر پیشانی عروس ؛
پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالی که رو به قبله می ایستد ، دست خویش را بر پیشانی عروس بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده ‏شان ، دعا می کند و از خداوند خیر و برکت می طلبد.

ب – آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی :
– گرفتن وضو و گفتن بسم اللّه‏
– در هنگام جماع (نزدیکی) تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.
– جماع در شب‏های دوشنبه ، سه شنبه ، پنج شنبه یا جمعه باشد.
هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود.
جماع (نزدیکی) را وقتی انجام دهد که زن میل دارد.
بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ، زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود.

ب – نسبتا جدید

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند . این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

در تلقی عمومی جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختی و رسیدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف ، شب خستگی هم هست ، شب اظطراب و نگرانی است شب سر درد ، شب گریه ، شب سوزش معده و شب …….و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد.
اینكه چنین شبی با جایگاهی كه در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش كم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است.

شب عروسی در فرهنگ ما فعلا آن موقعی است كه دو تا آدم كه چند وقت در تدارك ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر می شوند و به صورت رسمی در یك رختخواب می خوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یك كار اجباریست. شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید، همین . هر كس دیگری انتظاری به غیر از این داشت زیاد به حرفش گوش نكنید.

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوط است بعضی جاها ( كه از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض 10 دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باكره بودن عروس تحویل بدهد. بعضی ها ممكن است تا شب ازدواج ، عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگر ممكن است اون رو لخت ندیده باشند. عده زیادی هم هستند ماه قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند، پس پیچیدن یك نسخه ثابت غیر ممكن است اما چیزهای مشتركی هم وجود دارد.

همه ما شب ازدواج خسته ایم توی این بحثی نیست ازدواج ایرانی سخته حداقل یك هفته دویدن و حرص خوردن داره دنبال جا می گردید خونه رو مرتب می كنید . دعوت فامیل و خلاصه تحمل دردسر های جشن. همه اینها باعث می شود كه بهترین شب زندگی شما با خستگی و تنش های بدنی شروع بشه . عروس و داماد یا به اجبار غذا میخورند یا اصلا فرصت غذا خوردن پیدا نمی كنند و هر دو حالت برای یك رابطه جنسی خوب مضر است.

احیانا اگر در شب زفاف دفعه اولی است كه می خواهیم رابطه جنسی داشته باشیم . تاثیر خستگی و اضطراب را می دونید ؟ برای آقایون این احتمال هست كه اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب چند برابر می شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها این اضطراب باعت خشك شدن مهبل می شود كه حتی برای خانمهای كار كشته هم دخول مشكل می شود چه برسه به دختری كه برای اولین بار میخواد دخول را تجربه كنه پس اولین كار شما مبارزه با اضطراب است. بهتر است اون دسته از كسانی كه فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشن كنند كه این فكر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بذارن .
یکی از راه های مبارزه با اضطراب اینه كه منبع اونو از بین ببرید . منبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این ” اجبار ” لعنتی را از بین ببرید.

اگه میتوانید با همسرتان صحبت كنید و بگویید احتیاجی نمی بینید كه شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید صحبت كنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید كه عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام كامل اون ندارید و بهتر می بینید كه این كار را به فردا یا روزهای بعد موكول كنید كه بدن هاتون تازه هستند و فكرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید.

با این فكر هم آغوشی را شروع كنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس كردید وقتش نیست متوقف شوید . اما خواهشا وحشی بازی هم در نیارید عمل هم آغوشی را یك اجبار نشون ندهید نه به مرد و نه به زن . مرد باید اولین نكته براش راحتی و آرامش همسرش باشه و زن به جای اینكه مردانگی را توی …. سفت و دراز و زور زیاد ببینه توی اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.
یك نكته بسیار مهم : در اولین تجربه رابطه جنسی اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این كار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی رابطه جنسی آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید كه روان آدمی در رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار است).

صحبتی با آقا دامـــــــاد :
قبل از هر چیز یادتان باشد كه آب یا نوشیدنی دیگری كه میل دارید در اتاق باشد كه اگر هر كدام از شما احساس تشنگی كردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید.
چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و….. دهنشان خشك می شود و احتیاج به آبی دارند. وارد خانه كه می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بكشید ، زیر گوشش بگوید كه دوستش دارید و قول بدهید كه این زندگی زیبایی را كه كنارش شروع كردید را ادامه خواهید داد . همین طور كه در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن بروید و كنار هم بنشینید ،هم او خسته است و هم شما .

توی صورتش نگاه كنید و بگویید كه زیباست هیچ عجله ای نكنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه كنید و تكرار كنید كه واقعا زیباست بسیار ظریف به دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید . بعد از بوسه چند لحظه مكث كنید و به خاطره این بوسه فكر كنید ( اینجا فرصت مناسبی است كه آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟)

اگر قبلا با همسرتون رابطه جنسی داشته اید این كارها را به عنوان یك عروس با او بكنید و اگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد كه هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه كنید كه زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس می باشند پس یك ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در آغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حركت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش كنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید.
بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال كنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). كنار هم دراز بكشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین كرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید . سانتی متر به سانتی متر بدن همسرتان را لمس كرده و به آن عادت كنید .

صحبتی با عروس خانم :
خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببندد با احتیاط كامل به بدن همسرتان دست بكشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش كنید و نه كار بیشتر. اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید كه گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداكثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیاورد و نه شما از آلت جنسی او پس یك حركت لذت بخش را شروع كنید مانند نوازش آلت همدیگر و كمی به همین حركت ادامه دهید.

قصدتان كمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت كردن باشد هر چند ممكن است كه چیز های دیگری هم پیش آید. رابطه جنسی لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یك ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه كه با زبانی كه نمی شناسید برنامه نویسی كنید. صبر كنید تا اول چگونگی موضوع را یاد بگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید.

خلاصه كلام :
1 – تا احساس آمادگی كامل برای كاری نكرده اید وارد عمل نشوید.
2 – هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه كنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آورتر است ).
3 – اگر عروس باكره باشد از پرده بكارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بكارت بدون درد یا خونریزی باز خواهد شد.

شب زفاف (شب اول عروسی )شبی است که که عروس و داماد اولین رابطه جنسی خود را انجام می دهند. هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند. این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

1. شب زفاف برای اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شب ارتباط جنسی جدی میان آنهاست.

2. زنها در این شب (شب زفاف) به شدت نگران و مضطرب هستند

3. خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنندنکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

4. پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی است.

بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند، اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی با هم نمی زنند. باید قدری از توجه خود را که با وسواس تمام نثار امور نه چندان باارزش میکنید، صرف آماده شدن برای شب عروسی کنید. هر چقدر بیشتر زمان داشته باشید، کمتر ناشیانه عمل میکنید و لذت بیشتری می برید.

بهترین کار این است که زمانی را بگذارید و با هم در مورد این مطلب صحبت کنید، انتظاراتتان را با هم در میان بگذارید و به هم بگویید که از چه چیزی لذت بیشتری خواهید برد. سعی کنید همدیگر را بیشتر بشناسید، به تمایلات یکدیگر احترام بگذارید، و مرز و محدوده را نیز رعایت کنید. حتی می توانید از همسر خود دعوت کنید تا با هم این مقاله را بخوانید تا راه گفتگوهای بیشتر در این زمنیه برای شما باز شود. اگر پیش از اینکه در مرحله انجام قرار بگیرید، در مورد آن مسائل با هم صحبت کنید، هر دو نفر احساس آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد.

سعی کنید که پیش از آغاز زندگی مشترک به باشگاه ورزشی بروید، برنامه های تناسب اندام را از سر بگیرید، و اندام خود در یک وضعیت مناسب قرار دهید. اگر زیبا به نظر برسید، نه تنها همسرتان هم متعاقباً پاسخ مناسبی به شما خواهد داد، خودتان هم احساس بهتری پیدا خواهید کرد. همچنین باید توجه داشته باشید که شب های دیگر با هر لباسی که می خوابید شب عروسی نباید این کار را بکنید و نه باید با شلوار جین بخوابید نه پیجامه.

یک دست لباس خواب مخصوص برای این شب تهیه کنید، به طوری که به شما بیاید، و چهره تان از هر زمان دیگر زیباتر کند. البته ما نمی گوییم چیزی بپوشید که در آن راحت نباشید بلکه باید چیزی را انتخاب کنید که در آن راحت بوده و در عین حال به شما بیاید و جذابتان کند. پیش از اینکه خرج و مخارج عروسی سر به فلک بزند، بنشینید و این مورد را هم در لیست خرید های خود بگنجانید که از همه چیز مهمتر هستند.

از جمله وسایلی که باید در چمدان خود بگنجانید به شرح زیر می باشند:

۱- لباس زیر زیبا و جذاب

۲- آهنگ های عاشقانه که به شما آرامش می دهند

۳- تهیه آب نبات های طعم دار و شمع های خوشبو که فضا را عاشقانه تر کنند

۴- وان آب گرم. (هتل ها از ارائه این خدمات به شما خیلی خوشحال خواهند شد)

۵- عطرهای خوشبو و کرم های ماساژ

۶- قرص های کنترل بارداردی (مگر اینکه بخواهید از همان شب اول خانواده خود را گسترش دهید)

ریلکس باشید و فشار را از خود دور کنید

در ابتدا باید فشار را از روی خود دور کنید. هر دوی شما روز سختی را پشت سر گذاشته اید و باید از این به بعد عادت کنید که شب ها هم در کنار هستید و میخواهید از این پس در کنار یکدیگر زندگی کنید. لباس های عروسی را از تن خود در بیاورید و لباسی بپوشید که در آن راحت هستید. می توانید پلاکارت لطفاً مزاحم نشوید را نیز بر روی درب اتاق خود نصب کنید تا کسی مزاحمتان نشود. درب اتاق را قفل کنید و بنشینید در کمال آرامش در مورد روزی که گذشت با هم صحبت کنید.

نکات جالبی که اتفاق افتاده را با هم در میان بگذارید و بگویید که چه چیزی بیش از پیش در ذهنتان باقی خواهد ماند. همچنین می توانید یک هدیه کوچک شب عروسی تهیه کنید و به یکدیگر بدهید. اگر هم قرار است که صبح به پرواز برسید به یکی از بستگانتان بسپارید تا صبح شما را بیدار کند.

زمانی که فشار و استرس روزانه از شما دور شد، می توانید صحنه را قدری صمیمانه تر و نزدیک تر کنید. می توانید از جکوزی یا وان استفاده کنید. این کار آرامش بیشتری به هردوی شما می دهد. بعد هم یکدیگر را ماساژ دهید تا هم آرامش بیشتری پیدا کنید و هم ارتباط بهتری با هم برقرا کنید و هم تحریک شوید.

حرف و حرف و حرف بزنید

با هم حرف بزنید. موسیقی، لباس زیر جذاب، و شمع می توانند خیلی کمک کنند، اما هیچ چیز نمی تواند به اندازه صحبت کردن شما دو نفر را تحریک کند. حتی بوسیدن هم پس از حرف زدن به وقوع می پیوندد. افرادی که فوراً وارد تخت خواب می شوند و اینگونه به گرمای لحظه پاسخ می دهند کمتر به آن صمیمیتی می رسند که پس از حرف زدن و مطلع کردن یکدیگر از تمایلاتشان پدید می آید.

زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی می رسد، ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا می کند؛ اگر شما دو نفر تا کنون ننشسته اید و حرف بزنید الآن موقع انجام این کار است. هیچ کس نمی تواند به شما یاد بدهد که چگونه باید با هم رابطه جنسی برقرار کنید و یا چگونه با هم صمیمی تر شوید چرا که این امر مانند اثر انگشت در مورد هر فردی متفاوت است. یک گفتگوی کوتاه در این مورد می تواند خیلی از موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.

در مورد تمایلات و خواست های خود با یکدیگر صحبت کنید. این امر که شما در مورد رساندن یکدیگر به اوج لذت احساس مسئولیت می کنید، می تواند باز هم شما دو نفر را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند، و اگر بتوانید در مورد “چگونه” و “کدام قسمت” هم با هم حرف بزنید، این امر می تواند لذت جنسی شما دو نفر را بیشتر کند. بسیاری از آقایونی که تجربه بیشتری نسبت به همسرانشان دارند اظهار می دارند که خانم به این دلیل که خیلی خجالتی و مضطرب، است شب زفاف را خراب می کند.

چون شما همسر او هستید، پس این وظیفه شماست که او را درک کرده و با ملاحظه و محتاطانه رفتار کنید. اینگونه به قضیه نگاه کنید: این آسان ترین کار در دنیا نیست که لباس هایتان را در بیاورید و با مردی که خوب شاید کمی غریبه باشد یک رابطه جنسی آتشین داشته باشید. او فقط در حال شناختن بهتر شماست. ادراک های ابتدایی او را به منزله نوعی عدم پذیرش نگذارید. مربوط به شما نیست، مربوط به اوست و شما باید کاملاً این مطلب را درک کنید و با او در مورد این مطلب حرف بزنید و کاری کنید که او احساس راحتی و آرامش پیدا کند.

این امر در مورد خانم ها هم صدق می کند. اگر می خواهید همسرتان کاری انجام دهد و یا از انجام کاری دست بردارد به او بگویید. انتظار نداشته باشید که او از روی حالت صورتتان بفهمد که چه چیزی در ذهن دارید. اگر شما یاد نگیرید که در تخت خواب به جای خودتان صحبت کنید، همسرتان تصور می کند که همه چیز خوب و روبه راه است. شاید اینطور نباشد! به همین دلیل باید او را بدون اینکه توهینی متوجهش باشد، آموزش دهید. صمیمیت و سکس در سایه ی رضایت و لذت معنا پیدا می کنند. هر چقدر بیشتر با هم صحبت کنید، رویهم رفته لذت بیشتری هم خواهید برد.

همه چیز به رابطه جنسی ختم نمی شود

بسیاری از زوج ها اظهار می دارند که شب اول با هم رابطه جنسی نداشته اند. خوب به هر حال این مورد اصلاً بد نیست. خودتان را در نظر بگیرید که ماهها برای این روز برنامه ریزی کرده اید و ترتیب کارهای مختلف را داده اید، و خودتان را برای بزرگترین روز زندگیتان آماده کرده اید. سنت های بیشمار، صورتحساب های بیشماری را برای پرداخت کردن به شما تحمیل می کنند. به هر حال بسیری از افراد احساس خستگی شدیدی می کنند و فقط می خواهند آرام بوده و در کنار هم باشند.

می توانید از سایر انواع نزدیکی ها، مانند:حرف زدن، لمس کردن، در آغوش گرفتن، بوسیدن، ماساژ دادن و در آغوش گرفتن استفاده کرده و لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که لذات جنسی را می توان از راههای دیگر نیز نشان داد. به خصوص برای خانم ها، معاشقه فقط به رابطه جنسی ختم نمی شود. اگر احساس می کنید که آمادگی انجام رابطه جنسی را ندارید، در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش کردن هم می توانند جایگزین های مناسبی برای آن باشند. بنابراین چه در شب عروسی با هم رابطه جنسی برقرار کردید چه کار به این مرحله ختم نشد، فقط باید مطمئن شوید که همدیگر را محکم در آغوش گرفته و احساساتتان را به یکدیگر انتقال می دهید. چند کار کوچک است که می توانید انجام دهید؛

به چشم های هم نگاه کنید و بگویید: “دوستت دارم” بهترین زمان برای اعتراف به این موضوع که شریکتان را دوست می دارید، زمانی است که در صمیمیت کامل به سر میبرید و یا در حین برقراری رابطه جنسی هستید. اگر در این لحظه بتوانید با هم ارتباط برقرار کنید، هر زمان دیگری هم می توانید! ارتباط چشمی صمیمت را تشدید می کند چراکه حاوی این پیام است که شما دو نفر برای هم اهمیت قائل هستید.

هیچ گزینه صحیح و یا غلطی وجود ندارد

سکس چیزی نیست که در شما استرس ایجاد کند. شاید کتاب های بیشماری در این زمنیه نوشته شده باشند که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، اما همه چیز به میزان صمیمیت دو طرف بستگی دارد. نگران نباشید که آنرا حتماً به شیوه صحیح انجام دهید، برای شروع فقط اجازه دهید که همه چیز خیلی طبیعی آغاز گردد و حتم داشته باشید که از صمیمت ایجاد شده لذت خواهید برد. اگر بیشتر پیش رفتید که چه بهتر!

اصلاً نگران نباشید که چرا همه چیز آنطور که باید پیش نرفت. شما برای تمرین کردن هزاران شب دیگر را نیز در اختیار دارید. شاید اکثر زوج ها شب اول ناشیانه نسبت به هم برخورد کنند چراکه گامی به سوی برداشتن کلیه مرزهاست. به خودتان وقت بیشتری بدهید تا باز هم یکدیگر را بهتر درک کنید و متوجه شوید که دفعه آینده چگونه می توایند آنرا بهتر انجام دهید.

قبل از تجربه اولین رابطه جنسی باید در مورد رابطه جنسی نکات مهمی را بدانید.نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

اولین رابطه جنسی و نکات مهمی که باید قبل از رابطه جنسی حتما بدانید را در اینجا خواهید خواند. حتما قبل از شب زفاف به این نکات توجه ویژه داشته باشید.

 

شب زفاف ؛ مهم ترین نکته برای داشتن یک زندگی زناشویی رضایت بخش ودر عین حال لذت بخش، هنر برقراری ارتباط با همسر در حین رابطه جنسی است و بهمین دلیل قانون گذاشتن برای رابطه جنسی مفهوم صحیحی نیست.

 

زیرا انسان‌ها بسیار با یک دیگر متفاوت بوده و واکنش‌هاي‌ خاصی نسبت به هر موردی نشان میدهند. بنابر این عده اي از موارد زیر کلی بوده و میتواند تنها بعنوان یک راهنما باشد.

 

 

نکته اول: روانشناسان توصیه میکنند که شب زفاف را نباید با جبر آغاز کرد. در اولین رابطه جنسی و پاره شدن پرده بکارت نه تنها جبر نباید در کار باشد بلکه این عمل باید دنباله و نتیجه نوازشی صبورانه و معاشقه‌اي جانانه باشد و شوهر باید عروس رابه تدریج متمایل و راغب به عمل نماید نه آن که با شتاب‌کاری و بکار بردن زور، تنها حس شهوت خویش را فرو نشاند. دراین صورت تنها جسم زن را تصرف کرده و از تصرف روح او ناتوان مانده است.

 

بنابر این شوهر در شب زفاف باید تمام تمهیدات لازم رابه کار گیرد ودر نهایت ملایمت و ظرافت عمل کند و بداند که کوچک‌ ترین اشتباه در شب زفاف، آن چنان همسر خودرا خسته و دل آزرده می کند که به سهولت بهبود پذیر نخواهد بودو گاه تا پایان زندگی زناشویی آثار آن بر جای میماند.

 

نکته دوم: در اولین رابطه جنسی با همسر خود بهتر است که تقریباً ساکت باشید؛ زیرا صحبت‌هاي‌ اضافی و نابجا و حرف‌هاي‌ تحریک کننده زدن ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

 

زیرا شما تاکنون با همسر خود رابطه جنسی نداشته‌اید و از تمایلات و مواردی که باعث ناراحتی او میشود آگاه نیستید. بنابر این سکوت نسبی بهترین گزینه برای شروع یک رابطه آینده‌دار است.

 

در عین حال اگر همسر شما بیش از حد ساکت بود می توانید با سوالاتی هم چون “حس خوبی داری؟”، “نظرت در مورد این وضعیت چیه؟” و از این قبیل، وی را همراه خود کنید.

 

نکته سوم: به هیچ عنوان نباید بعد از رابطه جنسی مضطرب و نگران شوید که مبادا همسرتان باردار شود یا دچار بیماری شوید. بهمین دلیل، برنامه ریزی برای پیشگیری از بارداری و رابطه جنسی ایمن باید مد نظرتان باشد.

 

نکته چهارم: از خوردن غذای سنگین قبل از رابطه جنسی خودداری کنید زیرا باعث خواب آلودگی‌تان می شود. همچنین از خوردن مشروب پرهیز کنید، زیرا نوشیدن الکل نعوظ را دشوار میکند.

 

نکته پنجم: نگران هم زمان کردن ارگاسم‌ها نباشید. خیلی از خانم‌ها تا زمانیکه تجربه کافی پیدا نکنند، در طول رابطه جنسی ارگاسم نمی شوند. خیلی بعید است که در اولین رابطه جنسی بتوانید هردو باهم ارضاء شوید. پس سعی کنید که خوش بگذرانید و حتما به هم دیگر بگویید که چه چیز برایتان لذت بخش است و به ارضاء شدنتان کمک میکند.

 

نکته ششم: آقایان اگر خیلی زودتر از زمانی که می‌خواستند ارضاء شدند اشکالی ندارد. کمی عشق بازی کنید، بخوابید و باز دوباره امتحان کنید. بار دوم بسیار ریلکس‌تر خواهید بود.

 

رابطه جنسی در زنان

 

پاره شده پرده بکارت در اولین رابطه جنسی ممکن است دردناک و با خون ریزی همراه باشد. هرچند که این خون ریزی و درد مدت زمان زیادی طول نمی کشد و سریع برطرف میشود. در تعداد زیادی از خانم‌ها این وضعیت فقط 10 ثانیه طول میکشد و بعد ازآن همه ی چیز آرام‌بخش میشود.

 

برای این که این مرحله از رابطه جنسی را بخوبی سپری کنید، سعی کنید که قبل از پاره شدن پرده بکارت، مدت قابل توجهی را صرف ملاعبه و معاشقه کنید تا ترشحات واژن زیاد شود و از درد احتمالی کاسته شود.

 

توصیه میشود که یک ژل لوبریکانت درکنار شما قرار داشته باشد. زیرا ترشحات واژنی عده اي از خانم‌ها در اولین رابطه جنسی بدلیل استرس و اضطراب در حد کافی نیست و این خود باعث درد می گردد.

 

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

بنابر این استفاده از ژل لوبریکانت میتواند موثر واقع شود. همچنین ژل لوبریکانت باعث کاهش احتمال پاره شدن کاندوم در حین رابطه می شود.

 

نکته هفتم: تا سه روز پس از نزدیکی خون ریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود. ولی در صورت ادامه پیدا کردن خون ریزی حتما باید به جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

 

حتما بخوانید:  شب زفاف عروس و داماد لخت در حضور میهمانان عروسی (حجله)

گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه جنسی، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس اسانی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او میشود.

 

به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خون ریزی نداشته باشد و یا بدلیل نوع خاصی از پرده بکارت «پرده ارتجاعی» اتفاق مشابه این می‌افتد. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون ریزی و درد خواهد داشت.

 

از آنجایی که درنظر مردم پرده بکارت پرده‌اي بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام رابطه جنسی فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن و درد و خون ریزی میشوند. در صورتی که اگر زن هنگام رابطه جنسی آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

 

پرده بکارت عضوی ماهیچه‌اي است که در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین میرود. در عده اي از زنان این پرده شکل حلقوی داشته و ممکن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خون ریزی رخ ندهد.

 

در زنانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند گاه مشاهده میشود که به خاطر بافت ماهیچه‌اي ضخیم آن، تا مدت‌ها بعد از اولین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده میشود.

 

تعداد رشته‌هاي‌ عصبی در پرده بکارت نسبت به عده اي از عضلات دیگر بدن بسیار کم است و بهمین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن طبق معمولً با درد کمی همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی ندارد انجام شود. بنابر این نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمیشود.

 

زنان بهتر است قبل از نزدیکی نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت، بلکه بدلیل آگاهی از نوع پرده به دکتر متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را تقاضای کنند؛ زیرا در موارد نادری که پرده بکارت از نوع ضخیم باشد، برای پاره شدن آن احتیاج به عمل جراحی است.

 

گاهی پرده بکارت با یکی دو بار نزدیکی کاملاً پاره نمی شود و هر بار قسمتی ازآن پاره شده و کمی خون ریزی می کند. البته بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم میتواند از سوراخ پرده حرکت کرده و بطرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد شود. دراین موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

 

نکات مهم در شب زفاف

علت درد در ناحیه شکم در خانم‌ها در هنگام رابطه جنسی میتواند ناشی از کیست‌هاي‌ تخمدان، مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد که لازم است توسط متخصص زنان و زایمان مورد محاسبه و بررسی و آزمایش قرار گیرند.

 

اما علت درد در آلت تناسلی مردان میتواند ناشی از بیماری‌هاي‌ دستگاه تناسلی مردانه و یا آسیب و اختلال در بافتی که روی آلت مردانه را پوشانده است باشد که آن‌ها نیز باید برای درمان باید به متخصصینی مانند اورولوژیست‌ها مراجعه نمایند. امیدواریم از نکات مهم در اولین رابطه جنسی استفاده کامل و مفید را برده باشید.

 

رابطه جنسی سالم و لذت بخش با دانستنی های مفید.

 

حتما بخوانید:   فیلم شب حجله همزمان مردی با 3 خواهر باکره (18+)

 

مجله اینترنتی تالاب

شب حجله

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

6 موضوع مهم شب زفاف (شب حجله) و داشتن رابطه جنسی در شب عروسی را در اینجا بررسی خواهیم کرد و توضیحاتی جامعه و کامل در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. در اینجا در مورد شب زفاف (شب حجله) از احادیث و سخنان امامان و بزرگان نیز استفاده شده است.

 

1- نکات مهم در شب زفاف

2- شـب عروسـی «شب زفاف»

3- شب زفاف و آموزش شب زفاف

4- درد در نخستين رابطه زناشویی در شب زفاف

5- نگاهی دیگر به شب زفاف / دو روایت از شب زفاف

6- آداب شب زفاف

 

شب اول عروسی «شب حجله»

شب اول عروسی یا شب زفاف اوّلین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمّیتی در زندگی خود می‌دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید رابا همتای خود آغاز می‌کنند.

 

قدرت تکوینی زفاف «شب اول عروسی»به گونه اي است که با توجّه به جاذبه وانهاده در ضمیر انسان، در وهله اول مستحب شمرده میشود، و با احتمال آلودگی به گناه، واجب به حساب می‌آید. از این رو ازدواج از سنّت نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ است و ایشان فرموند: «ازدواج از سنّت من است و هر کس از سنّت من سرپیچی کند، از من نیست»

همسرتان را زیاد ببوسید.

بوسه عاشقانه قاتل  استرس است و باعث آرامش همسرتان میشود
و ایجاد محیطی امن و آرام برای شما را درپی دارد.

 

آداب شب اول عروسی «شب حجله»

1. از آداب مستحبّي شب اول عروسی «شب زفاف» ، نماز و دعا است. شب اول عروسی یکی از اوقاتی است که دعا و طلب حاجتی در آن، پیش از انجام اعمال زناشویی مستجاب است.

 

امام باقر«ع»می فرماید: «هنگامیکه عروس را نزد تو آوردند، خودت وضو بگیر و به او نیز بگو وضو بگیرد، دو رکعت نماز بخوان، و به او نیز بگو که دو رکعت نماز مستحبی بخواند، سپس حمد و ثنای پروردگار عالم را انجام بده و صلوات بر محمّد و آلش بفرست، آن گاه دعا کن و به حاضرین بگو «آمین» بگویند و این دعا را بخوان:

 

«اَللّهُمَّ ارزقنی اُلفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِنی بِها، و اجمَع بَینَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ انس وَ ائتِلافٍ، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ؛[3]

 

خدایا، دوستی و محبّت و خوشنودی وی را روزی من گردان، و مرا به او خشنود ساز و بین ما و او به پیوند نیک و صمیمانه جمع کن، چرا که تو حلال را دوست داری و حرام را ناپسند می‌دانی».

 

هم چنین از ایشان نقل شده است که: هنگامیکه خواستی با همسرت همبستر شوی، متوجّه خدا باش و بگو:

« اَللّهُمَّ ارزُقنی وَلَداً وَاجعَلهُ تَقیا زَکیاً لَیسَ فی خَلقِهِ زیادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلي خیر؛[4]

خدایا فرزندی به من عطا فرما، و وی را پرهیزگار و پاک گردان، جسمش را کامل و موزون قرار بده، و عاقبت امرش را ختم به خیر بفرما»

 

2. اجتناب از شرکت شیطان در انعقاد نطفه: در شب اول عروسی «شب زفاف» و یا هر وقت دیگر که همسران میخواهند باهم همبستر شوند، «بسم الله» بگویند، و مراقب باشند که در آن هنگام از هرگونه گناه دور باشند، حتّي فکر گناه نکنند، تا شیطان در نطفه آنان شریک نشود؛ زیرا نطفه پایه اوّل ساختار فرزند آینده را تشکیل میدهد. امام صادق«ع»دستور فرموده اند که هنگام همبستر شدن گفته شود:

 

«اَعوذَُ بِالله السَمیع العَلیم مِنَ الشّیطانِ الرَّجیم؛

پناه می‌برم از خدای شنوا و دانا، از شیطان رانده از درگاه خدا».نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

 

3. توصیه هاي‌ پیامبر«ص» به حضرت علی«ع» : هنگامیکه عروس به خانه تو وارد شد:

3ـ 1. کفش هاي‌ وی را در آور، تا بنشیند.

3ـ 2. پاهای وی را بشوی.

3ـ 3. ازآن آب، از در خانه تا انتهای آن بپاش «چنین کاری موجب رفع و دفع انواع فقر شده و باعث نزول برکت هاي‌ بسیار خواهد شد.»

3ـ4. تا هفت روز، عروس را از خوردن شیر، سرکه، گشنیز و سیب ترش منع کن «زیرا رحم زن بر اثر خوردن این چهار غذا، سرد شده برای باروری آماده نمیشود.»

شب زفاف

خانمها میل شدیدی به رابطه جنسی درشب دارند در حالی که مردان صبحها تمایل بیشتری به انجام این کار دارند

صبح بسیاری از خانم‌ها احساس خواب‌آلودگی دارند در حالی که مردان فعال سرحال هستند

 

حتما بخوانید:  فیلم شب زفاف بدون سانسور (10 نکته در مورد شب زفاف)

 

3ـ5. در آغاز و وسط و آخر ماه «قمری» آمیزش نکن.

3ـ 6. بعد از ظهر آمیزش نکن.

3ـ 7. هنگام آمیزش سخن نگو.

3ـ 8. هنگام آمیزش به فکر زن دیگری نباش.

3ـ 9. شب عید فطر و قربان آمیزش نکن.

3ـ 10. آمیزش در شب دوشنبه و آغاز شب سه شنبه و شب پنجشنبه و هنگام ظهر و پنج شنبه و هم چنین شب جمعه و بعد از ظهر جمعه خوب است.[6]

3ـ 11. بدون وضو آمیزش نکن.

 

دستورات فوق اوامر ارشادی است یعنی بهتر است که اینگونه عمل شود. و جنبه وجوبی ندارد. در عده اي از آنها توجه به انعقاد نطفه است یعنی اگر نطفه اي در آن شرایط منعقد شود می‌تواند زمینه ساز مشکلاتی باشد.

 

4. آمیزش در محیط سر پوشیده: شب اول عروسی «شب زفاف» در محیطی سرپوشیده باید انجام گیرد، و نیز لازم است مسائل خصوصی و اسراری که دراین رابطه وجوددارد، برای کسی نقل نشود، و با اینکار حریم حیاء و عفّت و غیرت اسلامی را حفظ کنند.

 

پیامبر اکرم«ص» فرمودند: «قسم به آن کسیکه جانم در دست اوست، اگر مردی با همسرش در خانه اي همبستر شود و کودکی انها را بنگرد و سخن و صدای نفس انها را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد، زناکار می‌شود و اگر دختر باشد، آلوده دامن می‌گردد.»

هر کدام از همسران، دستمال جداگانه اي داشته باشند و اگر دستمال آنها یکی باشد، موجب دشمنی و سپس جدایی و طلاق خواهد شد.

 

5. آماده سازی حجله در شب اول عروسی: بهتر است یک اتاق مناسب، آسان و آرامش بخش، دریک مکان آرام و بدور از هرگونه دغدغه و اضطراب آماده شود تا عروس و داماد از هر نظر آسان و آسوده باشند.

 

6. آماده سازی عروس در شب اول عروسی: دختران طبق معمولً بدلیل شنیدن خاطرات دوستان و اطرافیانش، از شب اول عروسی و خطرات احتمالی آن درباره پرده بکارت ترس و اضطراب دارند، که اولاً خود آنها باید با افزایش آگاهی خود، اضطراب را دور کنند، و ثانیاً پسران باید رعایت حال آنان را بکنند و با آماده سازی و بتدریج اقدام نمایند.

 

7. کسب اطلاعات کافی جنسی: پسر و دختر باید قبل از شب زفاف اطلاعات لازم را در مورد امور جنسی لازم، البته از راه صحیح و مشروع آنرا کسب کنند تا آن شب مشکلی پیش نیاید.

 

شب اول عروسی «شب زفاف»

شب اول عروسی یا شب زفاف اوّلین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمّیتی در زندگی خود می‌دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید رابا همتای خود آغاز می‌کنند.

 

قدرت تکوینی زفاف «شب اول عروسی»به گونه اي است که با توجّه به جاذبه وانهاده در ضمیر انسان، در وهله اول مستحب شمرده میشود، و با احتمال آلودگی به گناه، واجب به حساب می‌آید. از این رو ازدواج از سنّت نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ است و ایشان فرموند: «ازدواج از سنّت من است و هر کس از سنّت من سرپیچی کند، از من نیست»[1]

 

آداب  شب اول عروسی «شب زفاف»

1. از آداب مستحبّي شب اول عروسی «شب زفاف» ، نماز و دعا است. شب اول عروسی یکی از اوقاتی است که دعا و طلب حاجتی در آن، پیش از انجام اعمال زناشویی مستجاب است.

امام باقر«ع»می فرماید: «هنگامیکه عروس را نزد تو آوردند، خودت وضو بگیر و به او نیز بگو وضو بگیرد، دو رکعت نماز بخوان، و به او نیز بگو که دو رکعت نماز مستحبی بخواند، سپس حمد و ثنای پروردگار عالم را انجام بده و صلوات بر محمّد و آلش بفرست، آن گاه دعا کن و به حاضرین بگو «آمین» بگویند و این دعا را بخوان:

 

«اَللّهُمَّ ارزقنی اُلفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِنی بِها، و اجمَع بَینَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ انس وَ ائتِلافٍ، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ؛[3]

 

خدایا، دوستی و محبّت و خوشنودی وی را روزی من گردان، و مرا به او خشنود ساز و بین ما و او به پیوند نیک و صمیمانه جمع کن، چرا که تو حلال را دوست داری و حرام را ناپسند می داني».

 

هم چنین از ایشان نقل شده است که: هنگامیکه خواستی با همسرت همبستر شوی، متوجّه خدا باش و بگو:

« اَللّهُمَّ ارزُقنی وَلَداً وَاجعَلهُ تَقیا زَکیاً لَیسَ فی خَلقِهِ زیادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلي خیر؛[4]

خدایا فرزندی به من عطا فرما، و وی را پرهیزگار و پاک گردان، جسمش را کامل و موزون قرار بده، و عاقبت امرش را ختم به خیر بفرما»

 

2. اجتناب از شرکت شیطان در انعقاد نطفه: در شب اول عروسی «شب زفاف» و یا هر وقت دیگر که همسران میخواهند باهم همبستر شوند، «بسم الله» بگویند، و مراقب باشند که در آن هنگام از هرگونه گناه دور باشند، حتّي فکر گناه نکنند، تا شیطان در نطفه آنان شریک نشود؛ زیرا نطفه پایه اوّل ساختار فرزند آینده را تشکیل می‌دهد. امام صادق«ع»دستور فرموده اند که هنگام همبستر شدن گفته شود:

 

«اَعوذَُ بِالله السَمیع العَلیم مِنَ الشّیطانِ الرَّجیم؛

پناه می‌برم از خدای شنوا و دانا، از شیطان رانده از درگاه خدا».[5]

 

3. توصیه هاي‌ پیامبر«ص» به حضرت علی«ع» : هنگامیکه عروس به خانه تو وارد شد:

 

3ـ 1. کفش هاي‌ وی را در آور، تا بنشیند.

3ـ 2. پاهای وی را بشوی.

3ـ 3. ازآن آب، از در خانه تا انتهای آن بپاش «چنین کاری موجب رفع و دفع انواع فقر شده و باعث نزول برکت هاي‌ بسیار خواهد شد.»

3ـ4. تا هفت روز، عروس را از خوردن شیر، سرکه، گشنیز و سیب ترش منع کن «زیرا رحم زن بر اثر خوردن این چهار غذا، سرد شده برای باروری آماده نمیشود.»

 

 

3ـ5. در آغاز و وسط و آخر ماه «قمری» آمیزش نکن.

3ـ 6. بعد از ظهر آمیزش نکن.

3ـ 7. هنگام آمیزش سخن نگو.

3ـ 8. هنگام آمیزش به فکر زن دیگری نباش.

3ـ 9. شب عید فطر و قربان آمیزش نکن.

3ـ 10. آمیزش در شب دوشنبه و آغاز شب سه شنبه و شب پنجشنبه و هنگام ظهر و پنج شنبه و هم چنین شب جمعه و بعد از ظهر جمعه خوب است.[6]

3ـ 11. بدون وضو آمیزش نکن.

 

دستورات فوق اوامر ارشادی است یعنی بهتر است که اینگونه عمل شود. و جنبه وجوبی ندارد. در عده اي از آنها توجه به انعقاد نطفه است یعنی اگر نطفه اي در آن شرایط منعقد شود میتواند زمینه ساز مشکلاتی باشد.

 

4. آمیزش در محیط سر پوشیده: شب اول عروسی «شب زفاف» در محیطی سرپوشیده باید انجام گیرد، و نیز لازم است مسائل خصوصی و اسراری که دراین رابطه وجوددارد، برای کسی نقل نشود، و با اینکار حریم حیاء و عفّت و غیرت اسلامی را حفظ کنند.

 

پیامبر اکرم«ص» فرمودند: «قسم به آن کسیکه جانم در دست اوست، اگر مردی با همسرش در خانه اي همبستر شود و کودکی انها را بنگرد و سخن و صدای نفس آنها را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد، زناکار میشود و اگر دختر باشد، آلوده دامن میگردد.»

هر کدام از همسران، دستمال جداگانه اي داشته باشند و اگر دستمال آنها یکی باشد، موجب دشمنی و سپس جدایی و طلاق خواهد شد.

 

5. آماده سازی حجله در شب اول عروسی: بهتر است یک اتاق مناسب، آسان و آرامش بخش، دریک مکان آرام و بدور از هرگونه دغدغه و اضطراب آماده شود تا عروس و داماد از هر نظر آسان و آسوده باشند.

 

6. آماده سازی عروس در شب اول عروسی: دختران طبق معمولً بدلیل شنیدن خاطرات دوستان و اطرافیانش، از شب اول عروسی و خطرات احتمالی آن درباره پرده بکارت ترس و اضطراب دارند، که اولاً خود آنها باید با افزایش آگاهی خود، اضطراب را دور کنند، و ثانیاً پسران باید رعایت حال آنان را بکنند و با آماده سازی و بتدریج اقدام نمایند.

 

7. کسب اطلاعات کافی جنسی: پسر و دختر باید قبل از شب زفاف اطلاعات لازم را در مورد امور جنسی لازم، البته از راه صحیح و مشروع آنرا کسب کنند تا آن شب مشکلی پیش نیاید. / امیدواریم مقاله جامع شب زفاف (شب حجله) مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

حتما بخوانید:  فیلم شب حجله همزمان مردی با 3 خواهر باکره (18+)

 

مجله اینترنتی تالاب

در این پست میخوایم موارد بالارو به شما عزیزان بصورت کامل توضیح بدیم ;

تحریک جنسی در مردان تقریبا همیشه میتواند رخ دهد و هیچ وقت زمان مشخصی هم ندارد، امیزش جنسی نباید وقت و زمان مشخص و برنامه ريزي شده داشته باشد بلکه هوس و خواست زن و شوهر است که دوران امیزش را مشخص ميکند ، چرا که امکان دارد موکول کردن رابطه جنسی به زمان خاص، لذت بخشی آنرا کاهش دهند.

ولی یادمان نرود که هماهنگی دوجانبه و احترام به خواست طرف مقابل به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

نکاتی که در شب زفاف باید مورد توجه قرار گیرد(برای خانم ها )نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی

* مهم ترين عامل در رفع درد ناشی از برقراری ارتباط در شب زفاف آماده کردن روحی و روانی شما و متقابلا همسرتان است که این کار در مورد شما از طرف شوهرتان باید بخوبی انجام شود.

* بارداری یکی ديگر از مسائلی است که استرس ایجاد ميکند ، شیوه های پيش‌گيري را در نظر داشته باشید. درصورتی که از گذشته براي آن برنامه ريزي نکرده اید و از داروهای پيش‌گيري استفاده نکرده اید، حتماً از کاندوم استفاده کنید. بعضی از کاندوم ها خواص تاخیری هم دارند که براي مردانی که ممکن است در نخستین رابطه ها زود انزال شوند، مناسب است. ژل لوبریکانت از چیزهایی است که هر زوجی باید دردسترس خویش داشته باشند. چنانچه حس می کنید رطوبت مهبل کم است از ژل لوبریکانت و چنانچه حس درد کردید میتوانید از لیدوکایین استفاده کنید.

* مطلب مهم بعدی هم اینکه حتماً پیش از انجام نخستین نزدیکیتون حمام کنید و آلت ج ن س همسرتان و شما کاملاً پاکیزه باشد و در صورت امکان شوهرتان از کاندوم استفاده کند .

سعی شود که کاندوم مورد استفاده زیاد با دست تماس نداشته باشد. همه این موارد به این علت است که هنگامی که پرده بکارت شما در اثر ورود پاره مي شود از راه زخم های ایجاد شده میکروب و الودگی وارد بدن شما نشود و اندام ج ن س تان را ملتهب و دردناکتر نکند.

* پیشنهاد میکنم که براي انجام نزدیکی با همسرتان در شب زفاف، حالت بدنی شما زیر باشد و شوهرتان روی شما و سعی کنید که پاهاتون رو رو به بالا نگه دارید. این کار سبب مي شود که شما درد کمتری رو حس کنید.

* مرد باید با حوصله و صبر بالایی که از خویش نشان می دهد؛ اضطراب همسرش را از بین ببرد و با نوازش ها و ملاعبه های مکرر، همسرش را براي یک امیزش موفق و رضایتبخش آماده کند. با روش های خاصی که در جای خود بیان شده است؛ سعی کند؛ وارد عمل شده؛ تا همسرش خيلي متحمل درد نشود. گاهی اوقات به علت ناشی گری و بی صبری مرد، در شب زفاف، زن دردی را متحمل ميشود و خاطره بدی از نخستین امیزش در ذهنش نقش می بندد و این امر در امیزش های بعدی تأثیر می گذارد.

* توصیه میشود که بعد از دخول آلت شوهرتان و پاره شدن پرده بکارت و خون ريزی، عمل جنسی شما موقتا قطع و به فاصله چند دقیقه ( 10 الی 15 دقیقه – زمانیکه درد و سوزش آرام گرفته است) دوباره از سر گرفته شود. بوسیدن و نوازش کردن شما و هم یاری و همفکری شوهرتان تو این چند دقیقه می تواند موثر باشد.

شب حجله

* پس از پایان عمل جنسی و مقاربت، بهتر است که شما چند ساعتی رو استراحت کنید و از فعالیت شدید بدنی خودداری کنید؛( ترجیحا راه نروید تا عمل جلوگيري از خون ريزي به خوبی به وسیله بدن انجام شود) تا با این کار از تداوم خون ريزي و درد ناشی از پارگی پرده بکارت جلوگيري کنید.

* ماساژ دادن یکی ديگر از مهم ترين نوع عشق بازی است که هیچ شخصی دربرابر آن دوام نمی آورد!!

انجام ماساژ های جنسی ویژگی های خاص خود را دارد که باید به آن توجه کنید، قسمت های حساس بدن زنان مثل باسن و سینه ها نقاط خوبی براي تحریک حس جنسی اوست چند قطره از روغن ماساژ را به آرامی روی این نواحی بریزید دستانتان را قدری گرم کنید و دایره وار و آرام شروع به مالش کنید ماساژ را از بالا تنه شروع کنید و تا پائین ادامه دهید، ماساژ مهبل لذت فوق العاده ای را به هردو طرف مي دهد و زن را براي وارد شدن آلت مرد فراهم میسازد همچنين ماساژ بدن مرد توسط خانم بسیار لذتبخش است و می تواند وی را براي رسيدن به نعوظ کامل یاري دهد.

* شدت درد ناشی از پارگی پرده بکارت شما در شب زفاف به جنس این پرده هم بستگی دارد. در برخی از خانوما این پرده کامل، برخی ها غیر کامل و برخی هم بطور مادرزادی بدون پرده اند.

* اینکه با شوهرتان در خصوص خوف از درد زیاد صحبت کردید خيلي خوب  است. در زمان انجام این عمل سعی کنید با شوهرتان گفت و گو کنید و او را راهنمايي کنید که چه طور عمل مقاربت را انجام بدهد که شما دچار درد شدید نشوید.

همچنین برای خرید کاندوم ویبره دار کلیک کنید

شب زفآف چیست با عکس ، درد زفاف چیست ، زفاف یعنی چی

من خیلی میترسم
واقعا نمی‌دونم چیکار کنم
لطفاً کمکم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

سوالات متداول

حریم خصوصی

حساب کاربری

قوانین و مقررات

همکار فروش اینترنتی

درباره ما

فروشگاه اینرتنتی شب جمعه با هدف ارائه خدمات در حوزه ی زناشویی از سال 1395 شروع به فعالیت کرد.

رقابت در قیمت و ارسال اکسپرس از مزایای شب جمعه است.

همکاران ما 24 ساعته آنلاین و آماده ی پاسخگویی به انواع سوالات شما هستند.

فروشگاه اینترنتی شب جمعه رد کردن


نام کاربری یا ایمیل *

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی


رمز عبور *


ورود

اعتماد شما سرمایه ماست استعلام نماد اعتماد الکترونیک شب جمعه

نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی
نکات آموزشی و مهم شب اول عروسی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *