هزینه بیمه تکمیلی

هزینه بیمه تکمیلی
هزینه بیمه تکمیلی

هزینه بیمه تکمیلی بیمه ایران از ماهیانه 50/000 تا 450/000 تومان برای هر نفر متغیر است .

هزینه بیمه تکمیلی به عوامل زیر بستگی دارد :

1- نوع تعهدات انتخاب شده در بیمه تکمیلی  :

به عنوان مثال انتخاب هزینه های دندانپزشکی ، آزمایشگاه یا دارو و ویزیت بطور مستقیم در هزینه بیمه تکمیلی تاثیر گذار است

2- سقف تعهدات انتخاب شده در بیمه تکمیلی :

هزینه بیمه تکمیلی

تعیین مقدار تعهد شرکت بیمه در مورد هر یک از تعهدات انتخاب شده بطور مستقیم در هزینه بیمه تکمیلی موثر است به عنوان مثال سقف هزینه های آزمایشگاه برای هر نفر در سال پانصد هزار تومان باشد یا دو میلیون تومان و یا بیشتر

3- مقدار فرانشیز در بیمه تکمیلی :

فرانشیز درصدی از هزینه های درمانی است که به عهده شخص بیمه شده است و هر چقدر این درصد بیشتر باشد بدیهی است که سهم بیمه شده از هزینه ها بیشتر و حق بیمه پرداختی کمتر میشود

4- تعداد افراد بیمه شده در بیمه تکمیلی :

هر چقدر تعداد افراد گروه بیشتر باشند امکان ارایه تخفیف و کاهش حق بیمه بیشتر خواهد شد

5- سوابق سال های گذشته بیمه گذار :

سوابق سال های گذشته بیمه گذار و میزان ضریب خسارت بیمه تکمیلی در سال های گذشته نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در مقدار هزینه بیمه تکمیلی است 

لطفا برای مشاهده جدول هزینه بیمه تکمیلی بیمه ایران روی لینک زیر کلیک کنید 

جدول حق بیمه و تعهدات بیمه تکمیلی بیمه ایران

 

بیمه سرا ، نمایندگی بیمه ایران

کارشناس بیمه

Sorry, I’m offline at the moment. I’ll be back online again in the next 14 hours 39 minutes

کارشناس ارشد بیمه

پشتیبانی آنلاین خرید بیمه.

لطفا برای استفاده صحیح از وبسایت ازکی جاوااسکریپت را بر روی مرورگر خود فعال کنید.

آموزش فعال کردن جاوااسکریپت برای مرورگرهای مختلف

بر اساس بخش‌نامه جدید بیمه مرکزی، صدور بیمه شخص ثالث و پرداخت خسارت آن، بدون نسخه کاغذی بیمه‌نامه و با نسخه الکترونیک آن انجام می‌شود.

ورود / ثبت نام در ازکی


لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

هزینه بیمه تکمیلی

ورود / ثبت نام در ازکی

لطفا جهت ورود به سیستم رمزعبور خود را وارد کنید

ورود / ثبت نام در ازکی

لطفا برای ادامه کد ارسال شده به شماره همراه خود را وارد کنید

ورود / ثبت نام در ازکی

لطفا برای ادامه کد ارسال شده به شماره همراه خود را وارد کنید

فراموشی رمز عبور


لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

ورود / ثبت نام در ازکی

لطفا کد ارسالی به شماره همراه خود و گذرواژه جدید را وارد کنید

فراموشی رمز عبور

لطفا کد ارسالی به شماره همراه خود را وارد کنید

اطلاعات خریدار بیمه

بیمه ایران بعنوان تنها شرکت دولتی در کشور فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 97، 20% از فروش کل بیمه‌های تکمیلی را به خود اختصاص داده است. 

در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌ها در کشور از خدمات بیمه تکمیلی گروهی ایران استفاده می‌کنند. چرا که با بسیاری از مراکز درمانی قرارداد دارد و سقف و تنوع پوشش‌های آن بسیار بالاست. در ادامه به معرفی بیمه تکمیلی ایران، شرایط استفاده از آن و همچنین نحوه استعلام بیمه تکمیلی ایران می‌پردازیم. 

با توجه به این که هزینه‌های درمانی و تشخیصی افزایش پیدا کرده و بیمه‌های پایه تعهدات محدودی برای پرداخت خسارت درمان دارند، پیشنهاد می‌شود افراد بحتما از بیمه تکمیلی استفاده کنند. 

خدمات درمان تکمیلی در بیمه ایران به شکل گروهی ارائه می‌شود و افراد نمی‌توانند به شکل انفرادی بیمه تکمیلی ایران را بخرند. در نتیجه پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه تکمیلی ایران، بستگی به نوع قرارداد با شرکت متقاضی دارد. در کل بیمه تکمیلی گروهی ایران یکی از کامل‌ترین پوشش‌ها را داراست.

عموما در بیمه‌های درمان گروهی، قبل از این که برای افراد بیمه تکمیلی صادر شود، لازم است کارکنان و اعضای خانواده آن‌ها، پرسشنامه پزشکی را تکمیل کنند. چنانچه در پرسشنامه، بیماری یا مشکل خاصی قید شده باشد، ممکن است شرکت بیمه درخواست انجام چکاپ بدهد؛ تا مشخص شود فرد می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد یا خیر.

نرخ بیمه تکمیلی ایران بر اساس معیارهایی از جمله تعداد پوشش‌ها، سقف تعهدات هر پوشش، تعداد نفرات بیمه‌شده، سن نفرات بیمه‌شده و به صورت توافقی بین متقاضی و شرکت بیمه تعیین می‌شود.

همانطور که گفته شد نوع پوشش و سقف تعهد در نهایت به نوع قرارداد شما بستگی دارد. موارد زیر هزینه‌های درمانی هستند که در بیمه‌های تکمیلی بیمه ایران تا سقف مشخص شده در بیمه‌نامه جبران می‌شود:

به طور کلی قرارداد درمان تکمیلی دو نوع استثنا دارد:

1) استثنائات عمومی ‌و کلی که در سایر بیمه‌ها هم اعمال می‌شود:

2) برخی از هزینه‌ها که به طور کلی از بیمه تکمیلی مستثنی می‌شود و شرکت‌ها هیچ تعهدی در قبال پوشش آنها نخواهد داشت:

برای خرید این بیمه‌نامه شرایطی را باید مدنظر داشته باشید از جمله فرانشیز، حداقل تعداد نفرات، دوره انتظار و … و با توجه به این شرایط بهترین بیمه‌نامه را متناسب با شرایط خود خریداری کنید.

فرانشیز مقداری از هزینه‌های درمانی است که پرداخت آن بر عهده بیمه‌شده است. همانطور که گفتیم فرانشیز یکی دیگر از شرایط بیمه تکمیلی گروهی است که به صورت توافقی و بر اساس عواملی از جمله نوع طرح انتخابی توسط بیمه‌گذار، تعداد بیمه‌شدگان و …تعیین می‌شود. به طور کلی فرانشیز از 10 تا 30 درصد متغیر است و مقدار دقیقی ندارد.

در بیمه تکمیلی ایران محدودیتی برای حداقل سن بیمه‌شده وجود ندارد یعنی اینکه نوزاد تازه متولد شده هم می‌تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.

اما حداکثر سن بیمه‌شده برای گروه‌های کمتر از 1000 نفر 60 سال است و اگر شخصی بیشتر از 60 سال داشته باشد می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.

همچنین در صورتی که سن بیمه‌شده در شروع قرارداد کمتر از 60 سال باشد پوشش بیمه‌ای تا پایان مدت قرارداد ادامه خواهد داشت.

همانطور که گفته شد بیمه ایران به صورت گروهی عرضه می‌شود و تعداد افراد یک گروه برای استفاده از بیمه تکمیلی ایران باید حداقل 50 نفر باشد.

دوره انتظار هم یکی دیگر از شرایط بیمه تکمیلی است که به صورت توافقی و بر اساس تعداد بیمه‌شدگان تعیین می‌شود.

به طور معمول پوشش زایمان دارای دوره انتظار 9 ماهه و پوشش بستری و جراحی دارای دوره انتظار 3 ماهه است. یعنی اینکه بیمه شده 9 ماه بعد از خرید بیمه‌نامه می‌تواند از پوشش زایمان و 3 ماه بعد از پوشش بستری و جراحی استفاده کند.

بیمه ایران 1238 مرکز درمانی طرف قرارداد در تمام زمینه‌های درمانی از جمله آزمایشگاه، درمانگاه، پزشک، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی و … دارد که بیمه‌شده‌های این شرکت می‌توانند در سراسر کشور به راحتی از این مراکز استفاده کنند.

برای دریافت خسارت بیمه تکمیلی ایران دو روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد:

بیمه ایران برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، با راه اندازی سیستم آنلاین “سدا” و فراهم کردن امکان دسترسی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد به اطلاعات بیمه شدگان و شرایط قراردادها، این امکان را برای بیمه شدگان خود فراهم کرده است که می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد به صورت شبانه‌روزی و ارائه کارت ملی و بدون نیاز به ارائه معرفی‌نامه و بدون پرداخت هزینه، به طور مستقیم از خدمات درمانی بیمه ایران استفاده کنند .هزینه بیمه تکمیلی

در این روش در صورتی که بیمارستان یا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران نباشند، شما باید هزینه‌ها را شخصاً پرداخت کرده و با ارائه مدارک به شرکت بیمه خسارت خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت در شرایط گفته شده به شرح زیر است:

مدارک بیمارستانی جهت پرداخت خسارت بیمه درمان ایران، باید حداكثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ صدور برای شرکت بیمه ارسال شود.

ازکی به عنوان مرکز مشاوره و مقایسه، در حوزه فروش آنلاین انواع محصولات بیمه‌ای، فعالیت می‌کند. این شرکت به تازگی بیمه گروهی را به خدمات خود اضافه کرده است. خرید بیمه گروهی با قیمت مناسب، مقایسه طرح و امکان دریافت سریع خسارت، از خدمات بیمه تکمیلی گروهی ازکی می‌باشد. با توجه به این که بیمه ایران به طور کلی به شکل گروهی خدمات درمانی خود را ارائه می‌دهد می‌توانید برای خرید آن به سایت ازکی مراجعه کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید.

ازکی از مرحله انتخاب بهترین بیمه تکمیلی تا مشاوره برای دریافت خسارت همراه شماست.

خرید بیمه درمان تکمیلی ایران

ثبت درخواست مشاوره در ازکی

لطفا برای ادامه کد ارسال شده به شماره را وارد کنید


راه‌های ارتباطی با ازکی

آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک 7 (ساختمان ماموت)

پست الکترونیکی:
info@azki.com

تلفن پشتیبانی:

021-54864


اطلاعات بیشتر


وبلاگ ازکی

همکاری
با ازکی


فرصت‌های شغلی

شرایط
و قوانین


درباره
ازکی


بیمه‌ها در ازکی

بیمه
شخص ثالث


بیمه
بدنه

بیمه
موتور سیکلت

بیمه
آتش ‌سوزی


بیمه
زلزله


بیمه
عمر

بیمه
مسافرتی


بیمه
تکمیلی

جاوااسکریپت در مرورگر شما غیر فعال می باشد!

لطفا برای استفاده صحیح از وبسایت ازکی جاوااسکریپت را بر روی مرورگر خود فعال کنید.

آموزش فعال کردن جاوااسکریپت برای مرورگرهای مختلف

بر اساس بخش‌نامه جدید بیمه مرکزی، صدور بیمه شخص ثالث و پرداخت خسارت آن، بدون نسخه کاغذی بیمه‌نامه و با نسخه الکترونیک آن انجام می‌شود.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

هزینه بیمه تکمیلی

 

در حال حاضر بیمه سامان و بیمه تعاون تنها شرکت‌های بیمه ای هستند که به صورت مستقیم بیمه تکمیلی انفرادی را ارائه می کند. خدمات بیمه تکمیلی انفرادی سامان در قالب 6 طرح و خدمات بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هم در قالب 5 طرح ارائه می‌شود که پوشش ها و سقف تعهدات هرکدام از آنها در مدت یک سال در جدول شماره یک و شماره دو، و شرح هریک از تعهدات در جدول شماره سه، بیان شده است. همچنین توضیحات مربوط به خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان و تعاون بدون داشتن بیمه پایه، دوره انتظار، فرانشیز، شرایط سنی، شرایط بیمه تکمیلی خانوادگی، روش های پرداخت حق بیمه تکمیلی و فرآیند دریافت هزینه های پزشکی از بیمه سامان و بیمه تعاون را می توانید در ادامه جدول ها مطالعه کنید.  

مبلغ حق بیمه هریک از این طرح ها به صورت سالیانه و با توجه به سن بیمه شده تعیین می شود که شما می‌توانید پس از وارد کردن سن خود، مبلغ حق بیمه سالیانه را در سایت ازکی مشاهده کنید. 

از آنجایی که تمام افراد نمی توانند تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی بیمه تکمیلی درمان را تهیه کنند، برخی شرکت های بیمه اقدام به ارائه طرح بیمه تکمیلی به صورت انفرادی نموده اند. این اقدام شرکت های بیمه کمک بسیاری به جبران هزینه های درمانی این افراد می کند. بیمه تکمیلی انفرادی در شرکت های مختلف دارای طرح ها و پوشش های متفاوتی است و با حق بیمه های مختلف ارائه می شود تا تمام اقشار جامعه قادر به استفاده از این طرح ها باشند. 

متقاضیان خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی سامان میتوانند از تخفیف های ویژه این بیمه استفاده کنند. به این صورت که با خرید نقدی بیمه تکمیلی سامان مشمول 10 درصد تخفیف می شوید و یا در صورت داشتن بیمه عمر سامان، 10 درصد تخفیف به بیمه نامه شما تعلق می گیرد. همچنین خانواده های سه نفره و سه نفر به بالا که متقاضی خرید بیمه تکمیلی سامان هستند، می توانند این بیمه را با 15 درصد تخفیف خریداری کنند. البته سقف تخفیف های این بیمه 25 درصد است. یعنی شما نمی توانید به صورت همزمان از تخفیف دارا بودن بیمه عمر و تخفیف خرید نقدی بهره مند شوید و یکی از این دو تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت. 

در حال حاضر در بیمه تکمیلی انفرادی تعاون تخفیف خاصی ارائه نمی‌شود.

درگذشته برای خرید بیمه تکمیلی، داشتن بیمه پایه (تامین اجتماعی، حوادث درمانی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و سلامت ایرانیان) در اکثر شرکت های بیمه الزامی بوده است. اما هم اکنون بعضی از شرکت های بیمه از جمله بیمه سامان و بیمه تعاون برای رفاه حال خریداران بیمه تکمیلی خود، لزوم داشتن بیمه پایه را حذف کرده‌اند و در صورتی که خریدار بیمه تکمیلی، بیمه پایه نداشته باشد، تنها 18 درصد به مبلغ حق بیمه او افزوده خواهد شد و تغییر دیگری در بیمه نامه تکمیلی او به علت نداشتن بیمه پایه رخ نخواهد داد.

دوره انتظار به مدت زمانی گفته می شود که پس از گذشت آن بیمه گذار می تواند از پوشش های بیمه نامه خود استفاده کند. هریک از طرح های بیمه تکمیلی انفرادی سامان هم دوره ی انتظار 3 ماهه برای خدمات بستری و جراحی و دوره انتظار 9 ماهه برای زایمان دارند. به این معنی که برای استفاده از پوشش بستری و جراحی بیمه نامه تکمیلی، باید حداقل 3 ماه و برای استفاده از پوشش زایمان باید حداقل 9 ماه از خرید بیمه‌نامه گذشته باشد؛ بنابراین می بایست قبل از بارداری برای خرید بیمه تکمیلی با پوشش زایمان اقدام کنید.

در بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هم برای پوشش زایمان 9 ماه دوره انتظار و برای پوشش پاراکلینیکی 3 ماه دوره انتظار وجود دارد.

فرانشیز به مقداری از هزینه های درمانی گفته می شود که پرداخت آن برعهده خود بیمه گذار است و بقیه هزینه های درمان را شرکت بیمه پرداخت می کند. مقدار فرانشیز بیمه تکمیلی سامان و بیمه تکمیلی تعاون 10 درصد است و هیچ ارتباطی با داشتن بیمه پایه و یا نداشتن آن ندارد. یعنی هزینه های درمانی بیمه گذار هرمقداری که باشد حداقل 10 درصد آن باید توسط بیمه گذار پرداخت شود. برای مثال هزینه های پزشکی فردی 10,000,000 تومان شده است، از این مقدار پرداخت 10 درصد یعنی 1,000,000 تومان برعهده شخص بیمه گذار و پرداخت 90 درصد مابقی یعنی 9,000,000 تومان تا سقف تعهدات بیمه سامان و بیمه تعاون، برعهده او است.

بازه سنی بیمه تکمیلی انفرادی سامان و بیمه تکمیلی انفرادی تعاون از بدو تولد تا 70 سالگی است و افراد بیشتر از 70 سال امکان خرید بیمه تکمیلی انفرادی سامان را نخواهند داشت.

عده ای تصور می کنند که در بیمه تکمیلی خانوادگی با پرداخت یک حق بیمه توسط سرپرست خانواده تمام اعضای آن خانواده تحت پوشش قرار می گیرند. اما این تصور کاملا اشتباه است. بیمه تکمیلی خانوادگی در واقع همان بیمه تکمیلی انفرادی است که با دریافت حق بیمه به تعداد اعضای خانواده برای همه آن ها بیمه تکمیلی خریداری می شود. با این تفاوت که به جای صدور بیمه نامه به تعداد اعضای خانواده، یک بیمه نامه که در آن نام سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او نوشته شده باشد صادر خواهد شد. در این بیمه نامه تمامی اعضای خانواده فقط یک طرح را می توانند انتخاب و خریداری کنند و اگر خانواده ای قصد انتخاب طرح جداگانه ای برای هریک از اعضا را داشته باشد، می تواند در صورت داشتن شرایط لازم، بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی برای هر فرد خریداری کند. در حال حاضر علاوه بر بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانوادگی سامان و بیمه تکمیلی خانوادگی تعاون هم توسط ازکی صادر و به متقاضیان ارائه می شود.

حق بیمه تکمیلی به صورت سالیانه و براساس سن بیمه گذار تعیین می شود و بیمه گذار می تواند به روش نقدی حق بیمه خود را پرداخت کند. البته پرداخت حق بیمه به روش نقدی و یکجا در بیمه تکمیلی سامان، شامل 10 درصد تخفیف خواهد شد.

دو روش برای دریافت هزینه های پزشکی مورد تعهد بیمه سامان و بیمه تعاون وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت: روش یک: بیمه گذاران به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سامان یا بیمه تعاون مراجعه کنند. 

روش دوم: بیمه گذاران به مراکزی به غیر از مراکز طرف قرارداد بیمه سامان یا بیمه تعاون مراجعه کنند. 

شما می توانید در 6 مرحله سفارش خرید بیمه تکمیلی انفرادی/خانوادگی خود را در سایت ازکی ثبت کنید و پس از بررسی خرید توسط کارشناسان ازکی، در اولین فرصت با شما تماس گرفته خواهدشد. مراحل خرید بیمه تکمیلی انفرادی/خانوادگی به شرح زیر است: مرحله اول: در ابتدا خریدار بیمه پس از انتخاب گزینه انفرادی، اطلاعات اولیه از جمله سن بیمه شده و نام بیمه پایه خود را وارد کرده و پس از تایید اطلاعات وارد شده، به مرحله بعد هدایت می شود. در صورتی که خریدار بیمه تکمیلی، بیمه پایه نداشته باشد می بایست گزینه ” بیمه پایه ندارم ” را انتخاب کند. مرحله دوم: با توجه به اطلاعات ورودی خریدار بیمه، فهرستی از طرح های بیمه تکمیلی نمایش داده می ‍شود که با مقایسه قیمت ها، پوشش ها و سقف تعهدات هرکدام از آن ها، خریدار بیمه می تواند طرح موردنظر خود را سفارش دهد. مرحله سوم: در این مرحله مشخصات اولیه خریدار بیمه و سقف هریک از تعهدات طرح موردنظر او نمایش داده می شود که در صورت تایید اطلاعات، خریدار بیمه به مرحله بعدی وارد خواهدشد. همچنین می تواند برای تغییر طرح خود به مرحله قبل بازگردد. مرحله چهارم: خریدار بیمه اطلاعات کامل خود را اعم از نام، نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس محل سکونت، کدملی و کدپستی خود را در این مرحله وارد می کند. مرحله پنجم: پس از ورود به مرحله پنجم خریدار بیمه باید دو فرم پرسشنامه گواهی سلامت و پیشنهاد بیمه تکمیلی را دانلود کرده و گزینه تایید اطلاعات را انتخاب نماید. مرحله ششم: در مرحله آخر با دریافت شماره، مبلغ و تاریخ ثبت سفارش، فرآیند خرید به پایان و تایید نهایی خواهدرسید و در اولین فرصت کارشناسان ازکی برای پیگیری سفارش خریدار بیمه، با ایشان تماس خواهندگرفت.

هر مجموعه ای می تواند تمام کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی خود را که مایل به دریافت پوشش بیمه تکمیلی درمان باشند، بیمه کند. همچنین تمام اعضای خانواده پرسنل که از طرف بیمه گذار به عنوان بیمه شده معرفی شوند، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. در بیمه تکمیلی گروهی، بیمه گذار می تواند کارکنان بازنشسته خود را به همراه تمام افراد خانواده تحت تکفل آنان بیمه کند. بیمه گذار با قرار دادن نام و مشخصات این افراد در لیست بیمه شدگان، در ابتدای قرارداد و یا در زمان تمدید قرارداد، آنان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می دهد. در بیمه تکمیلی گروهی منظور از اعضای خانواده، همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل بیمه شدگان است.

برای خرید بیمه تکمیلی سازمانی فقط لازم است که بیمه گذار پس از انتخاب بخش بیمه سازمانی، اطلاعات اولیه خود از جمله نام شرکت یا سازمان، تعداد اعضا، نام متقاضی و شماره تماس خود را وارد کند. پس از تایید اطلاعات ورودی، سفارش بیمه گذار در سایت ثبت خواهد شد و کارشناسان ازکی پس از بررسی درخواست خرید بیمه تکمیلی در اولین فرصت جهت تکمیل فرآیند خرید، با ایشان تماس خواهندگرفت. 

همانطور که می دانید شرکت های مختلف بیمه در ارائه پوشش ها مقداری تفاوت دارند اما به صورت کلی هزینه های درمانی قابل پرداخت بیمه تکمیلی درمان شامل موارد زیر است:

موارد زیر در صورتی که در قرارداد یا شرایط بیمه نامه درج شده باشند، قابل پوشش دهی میباشد: 

تمام این پوشش ها تا سقف مجاز مشخص شده در بیمه نامه قابل تأمین میباشد. 

در بیمه تکمیلی گروهی اگر بیمه شده از دفترچه درمانی بیمه پایه استفاده نکند، بین 10 تا 30 درصد کل هزینه‏ های درمانی بیمارستانی، جراحی، زایمان و سایر هزینه های تحت پوشش، تحت عنوان فرانشیز به عهده بیمه شده خواهد بود. در غیر این صورت فرانشیز معادل سهم بیمه پایه و حداقل 30 درصد خواهد بود. بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی و خرید پوشش فرانشیز، صرفا فرانشیز هزینه های بیمارستانی، جراحی عمومی و تخصصی و زایمان را پرداخت نکند و فرانشیز این بخش از پوشش ها به عهده بیمه گر باشد. فرانشیز می تواند طبق توافق بیمه گر و بیمه گذار تعیین شود. توجه داشته باشید که در هر صورت حداقل فرانشیز 10 درصد است که قابل بیمه شدن نیست.

در بیمه درمانی جبران هزینه موارد زیر جزو تعهدات بیمه گر نیست: 

در صورتی که گروه متقاضی بیمه تکمیلی درمان کمتر از 50 نفر باشند رعایت موارد و ضوابط زیر الزامی است: 

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی براساس معیارهایی مانند طرح ها و پوشش های ارائه شده توسط شرکت های بیمه، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد، گستردگی و تعداد شعب و نمایندگیهای شرکت بیمه، قیمت، میزان دوره انتظار و همچنین با توجه به نیاز خریداران و بیمه گذاران بیمه تکمیلی مشخص می شود. بیشتر افراد برای خرید بیمه تکمیلی به صورت حرفه ای، بدون نقص و متناسب با نیاز خود به مشاوره تخصصی و راهنمایی نیاز دارند. ازکی با ارائه مشاوره ی رایگان و تخصصی به شناخت و انتخاب بهترین بیمه تکمیلی با توجه به شرایط شما کمک خواهد کرد.

یکی از پوشش های فرعی بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی، پوشش تامین مخارج زایمان اعم از سزارین و یا طبیعی است. بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان، طبق طرح های متفاوتی که از طرف شرکت های بیمه معرفی شده است، متفاوت خواهدبود و عواملی مانند فرانشیز کمتر، پوشش مالی بیشتر و دوره ی انتظار کمتر و… بر آن موثر است. برخی از طرح های شرکت های بیمه پوشش هایی مخصوص درمان نازایی و ناباروی نیز ارائه می دهند.

برخی شرکت های بیمه گر با همکاری شرکت بین المللی SOS اقدام به ارائه بیمه تکمیلی نموده اند. از جمله شرکت هایی که با همکاری این شرکت بین المللی کمک رسان، بیمه نامه بیمه تکمیلی صادر میکند، شرکت بیمه آسماری و پاسارگاد می باشد. حداکثر سن مجاز برای خرید بیمه تکمیلی sos ، 65 سال است و افراد بیشتر از این سن قادر به خرید این بیمه نامه نمی باشند. با خرید بیمه تکمیلی sos شما صاحب یک کارت عضویت خواهید شد که به همراه آن میتوانید از خدمات پزشکی مراکز مشخص و مجاز استفاده کنید.

بیمه سامان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه ارائه بیمه تکمیلی است که در حال حاضر یکی از معدود شرکتهایی که بیمه تکمیلی انفرادی را ارائه می دهد، بیمه تکمیلی سامان است. در حال حاضر بیمه تکمیلی انفرادی سامان در قالب 6 طرح بیمه ای به نام های: طرح نسیم، طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق ارائه می شود. هر کدام از این طرح ها حق بیمه، پوشش ها و شرایط متفاوت دارند و هر فردی با توجه به شرایط و نیازهای خودمی تواند یکی از این طرح ها را انتخاب و خریداری کند. همچنین بیمه تکمیلی سامان به صورت خانوادگی و گروهی نیز به مخاطبان این بیمه ها ارائه می شود.

یکی از شرکتهای ارائه دهنده بیمه تکمیلی، بیمه پاسارگاد است. بیمه تکمیلی پاسارگاد از طریق شرکت کمک رسان sos و به صورت گروهی (سازمانی) ارائه می شود. یکی از شرایط بیمه تکمیلی گروهی پاسارگاد این است که هر سازمان برای استفاده از این بیمه باید حداقل 50 نفر متقاضی بیمه داشته باشد. همچنین بهتر است بدانید که بیمه پاسارگاد بیمه تکمیلی را به صورت خانوادگی یا انفرادی ارائه نمی دهد.

بیمه آسماری یکی از شرکتهای تازه تأسیس در صنعت بیمه محسوب می شود که بیمه تکمیلی خود را از طریق شرکت کمک رسان sos ارائه می دهد. بیمه تکمیلی آسماری به صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی و در قالب طرحهای متفاوت صادر می شود. بیمه تکمیلی آسماری برای گروههای حداقل 15 نفری به منظور پوشش گروه ها، سازمان ها، شرکت ها و … ارائه می گردد.

بیمه تکمیلی ما تنها به صورت گروهی و برای سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها، مؤسسات و … که تعداد کارکنان آنها بیشتر از 50 نفر باشد، ارائه می شود. یکی از شرایط بیمه تکمیلی گروهی ما این است که حداقل 70 درصد اعضاي گروه متقاضي بيمه بوده و تمامی بیمه شده ها باید بیمه پایه داشته باشند.

سوالات متداول

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایمان سرمایه نوآوری ایرانیان(Azki) می باشد

V1.0.0©2020azki.com

وظیفه و کارکرد بیمه، جبران خسارت در صورت وقوع حادثه و پذیرش ریسک بیمه‌گزار است. بیشترین ریسک و خسارتی که در زندگی می‌تواند آزاردهنده و بحرانی باشد خطراتی هستند که سلامتی انسان را تهدید می‌کنند. پس شاید بتوان مهم‌ترین بیمه‌ها را بیمه‌هایی دانست که به سلامتی و بیماری‌ها مرتبط هستند. بیمه درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه اشخاص است که پوشش‌های زیادی برای انواع بیماری‌ها دارد و می‌تواند در مواقع بسیاری که بیماری‌هایی به سراغمان می‌آید و در کل به خدمات پزشکی نیاز داریم از این بیمه استفاده کنیم. بنابراین بد نیست با انواع بیمه درمان، خدمات این بیمه، حق بیمه‌ای که باید بابت دریافت این خدمات بپردازیم و سایر نکات مهم بیمه درمان تکمیلی آشنا شویم.

نکته مهمی که قبل از پرداختن به بحث بیمه درمان تکمیلی باید به آن توجه داشت این است که اغلب شرکت‌های بیمه خدمات بیمه درمان تکمیلی را مازاد بر بیمه‌های پایه ارائه می‌دهند؛ یعنی بیمه‌گزار باید یکی از بیمه‌های پایه مثل بیمه تامین اجتماعی ، بیمه خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح و… را داشته باشد و هنگام استفاده از خدمات پزشکی اول از آن‌ها استفاده کند. بیمه درمان تکمیلی هزینه مازاد بر بیمه‌های پایه را مطابق بیمه‌نامه تقبل می‌کند. پس داشتن بیمه پایه برای داشتن بیمه درمان تکمیلی برای بعضی از شرکت‌های بیمه الزامی است. حال که بحث بیمه تامین اجتماعی مطرح شد جالب است بدانید که می‌توانید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود را از طریق بیمیتو به‌صورت آنلاین تمدید و تعویض کنید و نسبت به صدور آنلاین آن اقدام نمایید.

بیمه درمان در شرکت‌های مختلف بیمه می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و بیمه درمان تکمیلی تنها بیمه درمان موجود نیست. یکی از خدمات مهمی که اغلب افراد در بیمه درمان به دنبال آن هستند، بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی است. انواع بیمه درمانی که می‌تواند در شرکت‌های بیمه وجود داشته باشد عبارت است از:

اغلب بیمه‌های درمان تکمیلی به‌صورت گروهی ارائه می‌شوند. بدین‌صورت که کارفرمای یک کارگاه می‌تواند اعضای سازمان خود را بیمه تکمیلی کند. شرط این کار این است که بیمه تامین اجتماعی آن‌ها از یک کارگاه رد شود و تعدادشان از یک حد مشخصی بیشتر باشد. به همین خاطر اغلب شنیده‌ایم که شرکت‌ها و ادارات اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی برای کارکنان خود می‌کنند. البته غالباً بدین‌صورت است که کارکنان سازمان اقوام درجه اول خود را هم می‌توانند در این طرح بیمه کنند.

اخیراً علاوه بر خرید بیمه درمان تکمیلی به‌صورت گروهی، امکان خرید انفرادی آن هم در بعضی از شرکت‌های بیمه میسر شده است. بدین‌صورت که در بعضی از شرکت‌های بیمه طرحی تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی خانواده به وجود آمده است که در آن لازم نیست بیمه تامین اجتماعی افراد متقاضی از یک جا رد شده باشد و همچنین تعداد افراد متقاضی برای این بیمه مهم نیست. اما حق بیمه در این طرح کمی بالاتر از بیمه درمان تکمیلی گروهی بوده و پوشش‌های آن هم کمتر از حالت گروهی این بیمه است. در کل خرید گروهی این بیمه بهتر و به‌صرفه‌تر از خرید طرح خانواده است.هزینه بیمه تکمیلی

اخیراً بعضی از شرکت‌های بیمه اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی انفرادی هم می‌کنند. تفاوت بیمه درمان تکمیلی انفرادی با بیمه درمان تکمیلی خانواده در این است که پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی خانواده نسبت به بیمه درمان تکمیلی گروهی (شرکتی) کمتر است. اما در بیمه درمان تکمیلی انفرادی این اتفاق نمی‌افتد و پوشش‌های کاملی در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌گیرد. حتی در بعضی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه آسماری داشتن بیمه پایه برای دریافت بیمه تکمیلی نیز لزومی ندارد. یعنی حتی اگر بیمه تامین اجتماعی ، خدمات درمانی و… نداشته باشید هم می‌توانید بیمه تکمیلی خریداری کنید.

اگر در سایت‌های بیمه‌ای درباره بیمه درمان بگردیم قطعاً با بیمه درمان مسافران خارج از کشور هم برخورد می‌کنیم. این بیمه همان بیمه مسافرتی خارج از کشور است که بعضی جاها آن را در دسته بیمه‌های درمانی جای می‌دهند. درحالی‌که این بیمه جزو بیمه اشخاص محسوب می‌شود و علاوه بر پوشش‌های درمان پوشش‌های دیگری هم دارد و فقط یک بیمه درمان نیست.

پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی بدین‌صورت است که در برابر بروز بیماری‌هایی خدماتی ارائه می‌دهد یا برای دریافت خدمات پزشکی خاصی، طبق ضوابطی این خدمات را به بیمه‌گزاران خود ارائه دهد. پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی در شرکت‌های مختلف بیمه می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از شرکت‌های بیمه پوشش‌های اختیاری و فرعی هم علاوه بر پوشش‌های اصلی ارائه می‌دهند. پوشش‌هایی که می‌تواند در این بیمه توسط شرکت‌های مختلف ارائه گردد عبارت است از:

یک بیمه درمان تکمیلی می‌تواند بعضی از این پوشش‌ها یا همه این‌ها را داشته باشد. می‌تواند بعضی از این پوشش‌ها را جزو پوشش‌های اصلی و بعضی را تحت عنوان پوشش فرعی با پرداخت حق بیمه بیشتر قرار دهد.

بیمه‌های درمان تکمیلی در شرکت‌های مختلف معمولاً در قالب طرح‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. در این طرح‌ها معمولاً پوشش‌ها ثابت هستند اما سقف تعهدات آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. هر چه سقف تعهدات یک بیمه بیشتر باشد، بیمه در صورت بروز حادثه و خسارت، هزینه بیشتری می‌پردازد. بنابراین بهتر است بیمه‌ای با سقف پوشش بالاتر برای خود خریداری کرده تا در صورت نیاز خسارت بیشتری پرداخت شود.

بیمه‌های اشخاص غالباً دارای محدودیت سنی هستند. یعنی اگر سن متقاضی بیشتر از حد مشخصی باشد، بیمه‌گر او را بیمه نکرده یا با شرایط خاصی ریسک وی را به عهده می‌گیرد. در بیمه درمان تکمیلی نیز این موضوع برقرار است. شرکت‌هایی که بیمه درمان تکمیلی انفرادی ارائه می‌دهند ریسک افراد بالای 70 سال را قبول نمی‌کنند. برای حالت گروهی نیز نرخ بیمه درمان تکمیلی برای افراد تا سن 60 سال یکسان است. برای افراد 61 تا 70 سال 50% این نرخ افزایش می‌یابد. برای افراد بالای 70 سال نیز این نرخ تا 100% افزایش پیدا می‌کند.

برای مثال اگر نرخ یک بیمه درمان تکمیلی برای افراد زیر 60 سال 20 هزار تومان باشد، برای افراد بین 61 تا 70 سال این نرخ به 30 هزار تومان و برای افراد بالای 70 سال به 40 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. نکته قابل توجه در اینجا این است که این افزایش نرخ‌ها برای گروه‌های بالای 1000 نفر هم وجود ندارد و برای همه افراد یکسان است.

البته توجه داشته باشید که ممکن است بعضی از شرکت‌های بیمه در دوره‌های زمانی مشخصی این قوانین را به‌صورت درون شرکتی تغییر دهند و محدودیت‌های سنی را در نظر نگیرند یا آن را با نرخی دیگر منظور کنند.

عواملی که در بیمه درمان تکمیلی بر حق بیمه تاثیرگذارند عبارت است از:

همان‌طور که گفته شد هر چه سقف تعهدات طرح انتخابی بالاتر باشد، حق بیمه بیشتری باید بابت بیمه درمان تکمیلی خود بپردازید.

سن بیمه‌گزار یا بیمه‌گزاران در تعیین حق بیمه درمان تکمیلی تأثیر می‌گذارد. معمولاً شرکت‌های بیمه دسته‌بندی برای سن متقاضیان بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌دهند و حق بیمه هر یک از این دسته‌بندی‌ها متفاوت است.

در بیمه درمان تکمیلی گروهی معمولاً دسته‌بندی برای تعداد افراد متقاضی هم وجود دارد. معمولاً تعداد متقاضیان از یک حدی بیشتر باشد حق بیمه درمان تکمیلی کمتر خواهد شد.

نام بیمه در اغلب مواقع با مفهوم فرانشیز همراه است. فرانشیز بخشی از هزینه خسارت است که توسط بیمه پرداخت نمی‌شود و بیمه‌گزار باید بپردازد. برای مثال اگر 10 درصد، مبلغ فرانشیز یک بیمه باشد یعنی مطابق بیمه‌نامه 10 درصد از مبلغ خسارت را بیمه‌گزار باید بپردازد و بقیه آن را بیمه تا سقف پوشش پرداخت می‌کند. فرانشیز بیمه درمان تکمیلی برای گروه‌های مختلف هر طرح و در شرکت‌های مختلف بیمه می‌تواند متفاوت باشد. هر چه فرانشیز یک بیمه درمان تکمیلی کمتر باشد در برابر بروز خسارت‌ها، هزینه بیشتری می‌پردازد و هزینه کمتری به دوش بیمه‌گزار می‌افتد. برای مثال در بیمه درمان تکمیلی آسماری، فرانشیز برای گروه‌های بین 15 تا 25 نفر 20% و برای گروه‌های بیش از 25 نفر 15% درصد است.

درباره حق بیمه و نرخی که شرکت‌های مختلف برای بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌دهند نرخ‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد. بد نیست با شرایط ارائه این بیمه و قیمت آن کمی بیشتر آشنا شویم و ببینیم این بیمه به چه صورت است. برای مثال بیمه سامان در طرح اقتصادی خود برای افراد بین 16 تا 50 ساله، سالانه 500 هزار تومان حق بیمه در نظر گرفته است. طرح اقتصادی بیمه درمان تکمیلی سامان سالانه 3 میلیون تومان پوشش بابت هزینه‌های بستری در بیمارستان و… می‌دهد. سقف تعهد پوشش‌های دیگر این بیمه متفاوت است.

برای دریافت و مشاهده قیمت بیمه درمان تکمیلی شرکت‌های مختلف می‌توان از بیمیتو استفاده کرد. با بیمیتو می‌توان شرایط و قیمت بیمه درمان تکمیلی شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کرد و با توجه به اولویت‌های خود، مناسب‌ترین بیمه را به‌صورت آنلاین خریداری کرد.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی در شرکت‌های مختلف می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. همچنین شرکت‌های مختلف طرح‌های مختلفی در این بیمه دارند. این طرح‌های مختلف ایجاد شده‌اند تا طیف وسیعی از نیازهای بیمه‌ای را پوشش دهند و هر کس با توجه به پوشش‌هایی که نیاز دارد و حق بیمه‌ای که می‌خواهد بپردازد، طرح مورد نیاز خود را انتخاب کند. در حال حاضر فقط بیمه سامان و تعاون بیمه درمان تکمیلی انفرادی ارائه می‌دهند. همچنین شرکت‌های مختلف می‌توانند شرایط متفاوتی در ارائه خدمات این بیمه داشته باشند. مثلاً مدت انتظار متفاوتی برای پوشش‌های مختلف داشته باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب بیمه تکمیلی، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد است. هر چه تعداد این مراکز بیشتر باشد، در مراجعه به مراکز درمانی مختلف کارتان راحت‌تر خواهد بود و دیگر لازم نیست برای دریافت هزینه درمان خود روند دریافت خسارت بیمه تکمیلی را طی کنید. شرایط طرح‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی بیمه سامان و تعاون در اینفوگرافیک زیر به‌صورت کامل مشخص شده است:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره بیمه درمان تکمیلی باید بدانیم این است که شرایط استفاده از این بیمه چگونه است. یعنی زمانی که دچار بیماری شدیم یا بخواهیم از خدمات درمانی بیمه خود استفاده کنیم باید چه کاری انجام دهیم.

به 2 روش می‌توان هزینه خدمات درمانی خود را از بیمه درمان تکمیلی دریافت کرد:

در این روش شما قبل از استفاده از خدمات درمانی موردنظر باید به نمایندگی بیمه خود مراجعه کنید. با ارائه گواهی پزشک مبنی بر الزام استفاده از خدمات پزشکی، از بیمه معرفی‌نامه دریافت کنید. با استفاده از این معرفی‌نامه می‌توانید به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه خود مراجعه کنید و از خدمات موردنیاز استفاده کنید. توجه داشته باشید که این خدمات تا سقف تعهد بیمه شما و با کسر فرانشیز قابل استفاده است.

در روش دوم شما می‌توانید به هر مرکز خدمات درمانی که می‌خواهید مراجعه کنید و خدمات موردنظر خود را دریافت کنید. پس از آن گواهی پزشک، فاکتور هزینه‌های پرداخت شده و سایر مدارک لازم را به مرکز پرداخت خسارت بیمه برده و هزینه انجام شده را از بیمه دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که در این حالت مدت زمان محدودی فرصت دارید تا خسارت وارد شده را از بیمه دریافت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن هزینه خدمات درمانی یا در اصطلاح تخصصی بیمه، مدارک لازم برای دریافت خسارت از بیمه درمان تکمیلی برای پوشش‌های مختلف متفاوت است. اما اگر کلی بخواهیم در نظر بگیریم برای دریافت خسارت، به اصل نسخه پزشک و اصل فاکتور هزینه‌های انجام شده توسط بیمه‌گزار نیاز است. تمام مدارک ارائه شده توسط بیمه‌گزار باید دارای مهر رسمی باشد. برای نسخ به مهر پزشک متخصص نیاز بوده و برای فاکتورهای مالی به مهر مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات نیاز است. علاوه بر این‌ها هر یک از پوشش‌ها نیز مدارک لازم را برای خود دارند که در معرفی‌نامه هر بیمه به هنگام خرید موجود است.

یکی از اصطلاحاتی که در بیمه درمان تکمیلی قطعاً با آن روبرو می‌شوید مدت انتظار است. مدت انتظار مدت زمانی است که در آن بیمه‌گر نسبت به جبران خسارت بیمه‌گزار تعهدی ندارد. این مدت زمان از آغاز قرارداد شروع می‌شود. برای مثال اگر دوره انتظار یک بیمه تکمیلی 5 ماه باشد یعنی از شروع قرارداد بیمه به مدت 5 ماه بیمه‌گر پوششی به بیمه‌گزار ارائه نمی‌دهد و بعد از آن، خدمات بیمه قابل استفاده است.

موضوع دوره انتظار درباره استفاده از بیمه درمان تکمیلی برای زایمان خیلی چالش برانگیز است. افرادی که می‌خواهند از بیمه درمان تکمیلی خود موقع زایمان استفاده کنند باید قبل از بارداری اقدام به خرید این بیمه کنند؛ چرا که این بیمه برای پوشش زایمان غالباً دارای دوره انتظار 9 ماهه الی 1 ساله است. با این وجود فردی که باردار است اگر اقدام به خرید بیمه درمان تکمیلی کند نمی‌تواند از آن استفاده کند و قبل از اتمام دوره انتظار، زمان زایمان او خواهد رسید.

در تمام بیمه‌ها مواردی خارج از تعهدات است و اگر خسارت در آن حالت اتفاق بیفتد، بیمه هیچ تعهدی در برابر بیمه‌گزار ندارد. در بیمه درمان تکمیلی نیز این موضوع برقرار است. مواردی که خارج از تعهدات بیمه درمان تکمیلی است در شرکت‌های مختلف بیمه می‌تواند متفاوت باشد. استثناهای بیمه درمان تکمیلی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

در بعضی از شرکت‌های بیمه با پرداخت حق بیمه بیشتر، این موارد استثنا تبدیل به پوشش می‌شود و در برابر این خسارات هم از بیمه‌گزار پشتیبانی می‌کند.

قطعاً اگر کمی درباره بیمه درمان تکمیلی اطلاعات کسب کرده باشید قطعاً می‌دانید که یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات این بیمه، شرکت کمک‌رسان ایران (SOS) است. این شرکت، هم خود بیمه درمان تکمیلی می‌دهد و هم با بعضی از شرکت‌های بیمه قرارداد داشته و این بیمه را از طریق آن‌ها ارائه می‌کند. برای مثال بیمه درمان تکمیلی سامان نیز با این شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه همکاری می‌کند.

بعضی از شرکت‌های بیمه سامانه‌ای برای استعلام بیمه درمان تکمیلی دارند. این سامانه اینترنتی برای استعلام خسارت پرداخت شده و در کل مرحله‌ای است که خسارت و پرداخت آن قرار دارد. از طریق ورود اطلاعاتی اعم از کد ملی، شماره بیمه یا رمز عبور می‌توان وارد این سامانه شد و فهمید که خسارت درخواستی پرداخت شده است یا نه. اگر هم این خسارت پرداخت شده است در چه تاریخی بوده است. بیمه‌هایی مثل بیمه درمان تکمیلی دانا، البرز و… این خدمات را به بیمه‌گزاران خود ارائه می‌دهند.

برای خرید بیمه درمان تکمیلی روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خود را دارد. روش‌های خرید بیمه تکمیلی عبارت است از:

یکی از روش‌های خرید بیمه که از گذشته برقرار بوده است، خرید آن به روش سنتی است. بدین‌صورت که به یکی از نمایندگی‌های بیمه موردنظر مراجعه می‌کنیم و بعد از دریافت راهنمایی از کارشناسان بیمه، بیمه مناسب را برای خود می‌خریم. توصیه می‌شود که قبل از خرید حتماً از کارشناسان بیمه مشاوره بگیرید تا بتوانید بیمه مناسب‌تری برای خود خریداری کنید.

عیب این روش این است که اگر بخواهیم بیمه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنیم باید به نمایندگی‌های مختلفی مراجعه کنیم و این موضوع نیازمند زمان و حوصله زیادی است. مخصوصاً برای کسانی که شاغل هستند و وقت آزاد بخصوصی ندارند. البته هنوز هم این روش طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی از طریق مراجعه حضوری به نماینده بیمه، بیمه خود را خریداری می‌کنند.

روش جدیدی که برای خرید بیمه درمان تکمیلی وجود دارد خرید آنلاین این بیمه است. خرید آنلاین بیمه از بیمیتو به‌صورت زیر انجام می‌پذیرد:

با این روش شما در کمتر از 5 دقیقه و از منزل خود توانسته‌اید بهترین بیمه درمان تکمیلی را برای خود خریداری کنید. همچنین خیالتان راحت است که آگاهانه بیمه خود را خریداری کرده‌اید چرا که به شرایط و قیمت بیمه‌های مختلف اشراف داشته‌اید.

بیمیتو علاوه بر بیمه درمان تکمیلی، امکان استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ، بدنه، آتش‌سوزی منزل، مسافرتی خارج از کشور، مسئولیت پزشکان، عمر را هم فراهم کرده است. برای دریافت استعلام قیمت بیمه درمان تکمیلی فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید تا بتوانید شرایط و قیمت بیمه‌های مختلف را هم‌زمان مشاهده کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن بیمیتو:

هزینه بیمه تکمیلی

هزینه ثبت نام بیمه تکمیلی برای من چقدر است؟

بیمه درمان تکمیلی انفرادی هم می‌توانم بخرم؟ یا فقط باید از طرف محل کارم بخرم؟

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

بیمه تامین اجتماعی ندارم. می‌توانم بیمه تکمیلی بخرم؟

آیا می‌توانم از بیمه تکمیلی برای زایمان استفاده کنم؟

فرق بیمه عمر و بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه های تکمیلی یا بیمه های درمان (که گاهی بیمه درمان تکمیلی هم گفته می‌شود) نوعی از بیمه است که به جبران هزینه های درمانی کمک بسیاری می‌کنند. حتما با بیمه هایی مثل تامین اجتماعی آشنا هستید که با نام بیمه های پایه شناخته می‌شوند. بیمه های درمان تکمیلی در واقع تکمیل کننده این بیمه های پایه هستند.

بیمه های پایه در اکثر مواقع پوشش مناسبی از هزینه ها را انجام نمی‌دهند و در اینجاست که بیمه تکمیلی نقش مهمی پیدا می‌کنند. بیمه های تکمیلی مثل سایر بیمه ها نشان از آینده‌نگری فرد بیمه شده دارد.

مطلب مرتبط: بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟

با توجه به افزایش هزینه های درمانی در چند سال گذشته، هزینه های درمان از قبیل هزینه ویزیت و دارو و هزینه های مربوط به بستری و جراحی و شیمی درمانی، بخش بزرگی از هزینه های مربوط به اقتصاد خانواده ها را به خود اختصاص داده، از این رو این بیمه نامه مورد استقبال قشر بیشتری از جامعه قرار گرفته و بیشتر افراد به فکر تهیه بیمه نامه درمان تکمیلی هستند که بتوانند در جبران خسارت های پیش آمده از آن کمک بگیرند. شرکت های بیمه پوشش های مختلف را در قالب انواع بیمه نامه به بیمه گذاران خود ارائه داده که در ادامه بررسی می شوند.

 

هزینه بیمه تکمیلی

همانطور که گفتیم، بیمه نامه های درمانی پایه از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیمه خدمات درمانی و …تقریبا 30 درصد از هزینه های درمانی را جبران می کنند و فرد بیمار مجبور هست که مابقی هزینه های پیش آمده را خودش پرداخت نماید. برخی هزینه های درمانی از قبیل بستری بیمارستان ،جراحی و شیمی درمانی مبالغ بسیار سنگینی هستند که بیمه های تکمیلی کمک شایانی دراین موارد به بیمه گذاران می کنند.

بیمه نامه های تکمیلی، در جبران هزینه های درمانی با توجه به میزان سقف تعهدات درج شده در بیمه نامه خسارات ما را پرداخت می کنند. در واقع تفاوت واضحی که بیمه درمان تکمیلی با بیمه درمان پایه  وجود دارد سقف بالای تعهدات بیمه نامه های تکمیلی در پرداخت هزینه های درمانی می باشد.

تفاوت دیگر بیمه درمان تکمیلی و بیمه های درمانی پایه، پرداخت خسارت هایی است که افراد می توانند به مراکز درمانی خارج از تامین اجتماعی و یا به بیمارستان های غیر دولتی برای درمان مراجعه کنند و از تعهدات بیمه های تکمیلی استفاده نماید.

بعضی از پوشش های بیمه ای مانند دندان پزشکی، در بیمه تامین اجتماعی بندرت تحت پوشش میباشند، این در حالی هست که پوشش دندانپزشکی از جمله پوشش های پرطرفدار در بسیاری از طرح های بیمه نامه های تکمیلی می باشد.

 

1- بیمه درمان تکمیلی گروهی

بیشتر بیمه نامه های درمان تکمیلی که توسط شرکت های مختلف بیمه ارائه می شود به صورت بیمه های تکمیلی گروهی هستند. به کمک بیمه نامه های تکمیلی گروهی هر مجموعه کاری می تواند برای تمامی کارکنان خود به همراه افراد تحت تکفلشان بیمه نامه درمان تکمیلی تهیه نمایند. ممکن است که شما کارفرمای یک سازمان چندین هزار نفره باشید یا مدیر یک کارگاهی که تعداد افراد کمی داشته باشید در هر دو صورت می توانید از پوشش بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنید. برای اطلاعاع بیشتر مطلب بیمه تکمیلی گروهی را مشاهده کنید.

 

2- بیمه درمان تکمیلی انفرادی

یکی از انواع بیمه های درمان تکمیلی که طرفداران بالایی دارد بیمه تکمیلی انفرادی می باشد. در بیمه های تکمیلی انفرادی هر فرد می تواند به صورت مستقل بیمه نامه جداگانه های را تهیه نماید. برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی نیازی به داشتن بیمه تامین اجتماعی یا بیمه گر پایه نداریم. چند شرکت های بیمه ایی در حال حاضر این پوشش را ارایه می کنند که از آنها می توان به بیمه تکمیلی سامان، بیمه درمان تعاون، بیمه درمان ملت اشاره نمود.

 

3- بیمه تکمیلی خانواده

در سالهای اخیر با عنایت بیمه مرکزی و شرکت های بیمه یکی از انواع بیمه نامه های درمان، بیمه درمان تکمیلی خانواده شده است و همه اعضای خانواده می توانند با پرداخت حق بیمه جداگانه از پوشش های این بیمه نامه استفاده کنند. از مزایای این طرح می توان به این نکته اشاره کرد که در بیمه تکمیلی خانواده لازم نیست بیمه تامین اجتماعی افراد بیمه شده از یک جا رد شود و یا حتی نیازی نیست که بیمه شده ها اصلا بیمه تامین اجتماعی و یا هر بیمه گر پایه دیگری را داشته باشند.برای اطلاعات بیشتر مطلب بیمه درمان تکمیلی خانواده را مشاهده کنید.

 

4- بیمه درمان مسافران خارج از کشور

ممکن است بیمه شده ها در زمان سفر خارج از کشور حادثه ای برایشان بیافتد و یا بیمار شوند و خسارت درمانی داشته باشند، افرادی که بیمه مسافرتی خارج از کشور دارند می توانند در جبران خسارات از این بیمه نامه کمک بگیرند.

بیمه درمان خارج از کشور زیر مجموعه بیمه درمان محسوب نمی شود و در واقع یکی از انواع بیمه نامه های اشخاص می باشد. در این بیمه نامه، بیمه شده می تواند صورت حساب هزینه های پزشکی و بیمارستانی خود را با تایید سفاذت یا کنسولگری جمهوری اسلامی به شرکت های بیمه تحویل دهند. هزینه‌های انجام‌ شده با‌ توجه به بالاترین تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر محاسبه و پرداخت می‌شود. میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام ‌شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد.

از جمله شرکت های مطرح در خسارت بیمه نامه های مسافرتی خارج از کشور شرکت کمک رسان ایران (SOS) می باشد.

 

غالب شرکت های بیمه بیمه تکمیلی را ارائه می دهند به خصوص در بخش بیمه تکمیلی گروهی. برای اطلاعات بیشتر میتوانید اطلاعات بیشتری از هر کدام از شرکت در مطالب زیر بدست بیاورید:

بیمه تکمیلی دانا 

بیمه تکمیلی ایران

بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی البرز

بیمه تکمیلی SOS

بیمه تکمیلی ملت

بیمه تکمیلی تعاون

 

شرایط عمومی بیمه درمان تکمیلی شامل مواردی  از قبیل معرفی بیمه گذار و بیمه شده، شرح پوشش های کلی، استثنائات بیمه نامه، نحوه پرداخت خسارت و … به صورت کلی بیان می شود:

 

پوشش ها  و تعهداتی که در بیمه نامه های تکمیلی منظور می شود در شرکت های مختلف بیمه متفاوت می باشد. اما ماهیت این پوشش ها بر اساس شرایط مصوب این بیمه نامه یکسان می باشد. پوشش هایی که شرکت های مختلف بیمه در بیمه نامه های درمان تکمیلی ارائه می‌کنند عبارتند از:

مطلب مرتبط: بهترین بیمه سرطان را بشناسید

پیشنهاد خواندن: بهترین بیمه تکمیلی زایمان

بیمه نامه های درمان تکمیلی می‌توانند بعضی از این پوشش‌ها یا همه این‌ها را داشته باشند. می توان بعضی از این پوشش‌ها را جزو پوشش‌های اصلی و بعضی را تحت عنوان پوشش فرعی با پرداخت حق بیمه بیشتر قرار داد.هزینه بیمه تکمیلی

بیمه‌های درمان تکمیلی در شرکت‌های مختلف معمولا در قالب طرح‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. در بیشتر این طرح‌ها پوشش‌ها ثابت هستند اما سقف تعهدات آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. هر چه سقف تعهدات یک بیمه بیشتر باشد، بیمه در صورت بروز بیماری و حادثه و خسارت، هزینه بیشتری می‌پردازد. پیشنهاد ما برای همه بیمه گذاران این است که بیمه‌ نامه ای با سقف پوشش بالاتر برای خود خریداری نمایند تا در صورت خسارت به درد سر نیافتند.

 

در عضویت و استفاده از پوشش های بیمه تکیملی محدودیت هایی و شرایط سنی خاصی را شرکت های بیمه قائل هستند که در این بخش به بررسی برخی از شرایط می پردازیم:

در بیشتر موارد ذکر شده وقتی تعداد بیمه شدگان زیاد باشد ، معمولا قابل مذاکره هستند.

 

مزایای بیمه درمان تکمیلی در مقایسه با سایر بیمه های درمانی بسیار ارزنده و قابل توجه می باشد. سقف تعهداتی که بیمه درمانی برای بیمه شده ها ارائه می کند بسیار قابل توجه بوده و می تواند کمک شایانی برای بیمه شده های تکمیلی باشد. برخی بیمه های تکمیلی گروهی دارای تعهدات و پوشش های بدون سقف هستن که نیازی به گفتن مزایای بیمه تکمیلی بدون سقف وجود ندارد.

نکته: دوره انتظار برای بیمه نامه های درمان تکمیلی  که تمدید می شوند و یا بیمه های تکمیلی گروهی بالای 1000 نفر وجود ندارد و برای گروه ها با تعداد نفرات مناسب برداشتن دوره انتظار بیمه تکمیلی گروهی قابل مذاکره می باشد.

 

قیمت مشخصی برای بیمه های تکمیلی وجود ندارد و چندین عامل مختلف در محاسبه قیمت حق بیمه تکمیلی موثر می باشند که این عوامل عبارتند از:

در بیمه های تکمیلی گروهی هر چقدر تعداد افراد متقاضی عضویت در آن گروه بیشتر باشند امکان ارایه تخفیف و کاهش حق بیمه بیشتر خواهد شد.

 

برای تهیه و خرید بیمه تکمیلی به صورت گروهی،  خانواده و یا به صورت انفرادی می توانید درخواست تان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید. با توجه به طرح های مورد درخواست شما می توانید بیمه تکمیلی تان را با بهترین پوشش ها از هر شرکت بیمه ای که مد نظرتان هست تهیه نمایید.

بعد از توافق بر روی بیمه نامه ای که می خواهید خریداری کنید بیمه گذار و بیمه شده ها باید اطلاعات اولیه و مشخصات شخصی را در فرم پیشنهاد ثبت نمایند و تصویر مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی و شناسنامه همه افراد را به شرکت بیمه ارائه نمایید.

با بررسی فرم پرسشنامه سلامتی شما توسط پزشک شرکت بیمه و تایید مدارک پزشکی، بیمه نامه شما بعد از  واریز حق بیمه صادر می شود. حتما قبل از خرید شرایط و پوشش ها و قوانین آن شرکت را مطالعه کنید تا در زمان خسارت به مشکل نخورید.

 

نحوه خرید بیمه درمان تکمیلی با توجه به نوع بیمه ای که خریداری می کنید متفاوت می باشد. اگر قصد خرید بیمه تکمیلی دارید می توانید درخواست خریدتان را در سامانه بیمه تایم در ابتدای همین صفحه ثبت نمایید تا کارشناسان درمان تکمیلی بیمه تایم با شما تماس بگیرند و با دریافت مشاوره حرفه ای و مقایسه طرح های مختلف و بررسی خسارت دهی شرکت های مختلف بتوانید بهترین بیمه درمان تکمیلی را خریداری نمایید.

برای جبران هزینه های درمانی به خصوص بستری بیمارستان که بسیار گران هست در بیمارستان های خصوصی بیمه تکمیلی مورد نیاز است. که از طرف شرکت های بیمه تحت نظر بیمه مرکزی ارایه می گردد.

بیمه تکمیلی دانا از اولین بیمه های درمانی کشور بوده است این شرکت در حال حاظر قادر به ارایه خدمات خسارت بصورت آنلاین می باشد.

بیمه تکمیلی دانا از اولین بیمه های درمانی کشور بوده است این شرکت در حال حاظر قادر به ارایه خدمات خسارت بصورت آنلاین می باشد. کافیست درخواست خرید را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید تا گروه بیمه تایم در اسرع وقت استعلام بیمه تکمیلی دانا را اعلام نمایند.

کافیست به بیمه تایم درخواستتان را ارسال کنید و با انتخاب طرح بیمه تکمیلی ایران عضو شوید البته باید یک گروه یا شرکت باشید برای عضویت.

شرکت بیمه سامان در چند سال اخیر نگاه کامل تری به بیمه های درمانی دارد از جمله: بیمه تکمیلی گروهی، بیمه تکمیلی انفرادی ، بیمه تکمیلی خانواده

بیمه تکمیلی گروهی آسیا فقط قابل ارایه است

پوشش های از جمله بیمارستانی ، پاراکلینیکی ، زایمان ، آزمایشگاه ، دندانپزشکی، شیمی درمانی و …

سقف هایبیمه دندانپزشکی بسته به طرح شرکت بیه می باشد و به صورت سالیانه هست . در بیشتر طرح های تکمیلی این مبلغ بیشتر از 5میلیون تومان در سال نمی باشد.

فرم خرید بیمه تکمیلی ، بیمه تایم رو ارسال نمایید تا عضویتتون انجام بشه

شرکت بیمه آسماری از جمله شرکت های مطرح سالهای اخیر در حوزه درمان می باشد.

باید اول تعهدات و نفرات و نحوه پرداختتون و شرکت بیمه رو برامون مشخص کنید تا نسبت به اون هزینه بمه تکمیلی رو مشخص کنیم.

باید اول تعهدات و نفرات و نحوه پرداختتون و شرکت بیمه رو برامون مشخص کنید تا نسبت به اون هزینه بیمه تکمیلی رو مشخص کنیم.

بستری بیمارستانی ، پاراکلینیکی ، دندانپزشکی ، زایمان و …

خیر بیمه تکمیلی معلم رو هر گروه و شرکتی می تواند داشته باشد

بله بیمه ملت هر دو طرح رو داره

خدمات خسارت درمان بیمه تکمیلی پاسارگاد، SOS هست.

با توجه به طرح بیمه تکمیلی می باشد.

کافیه به بیمه تایم درخواست بدین ما در خرید بیمه تکمیلی کمکتون می کنیم.

هزینه عمل لیزیکدر بیشتر طرح های بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی قابل جبران هست.

حق بیمه افراد بالای 70 در بیمه تکمیلی 10 درصد اضافه نرخ می خورد

بله اما دقت کنید در زمان خرید بیمه تکمیلی جزو تهد خریداری شده باشد.

در بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی شما می توانید بیمارستان های خصوصی و دولتی را استفاده نمایید اما بیمه تکمیلی تامین اجتماعی فقط طرف قرارداد با بیمارستانهای متعلق به تامین اجتماعی و وابسته آن می توانید خدمات دریافت نمایید.

بیمه ایران

بیمه دانا

بیمه سامان

بیمه پاسارگاد

بیمه پارسیان

بیمه کارآفرین

بیمه آسیا

بیمه خاورمیانه

بیمه سینا

بیمه آسماری

بیمه رازی

بیمه معلم

بیمه البرز

بیمه سرمد

بیمه دی

بیمه باران

باسلام تصمیم دارم خودم رو بیمه کنم خانه دار هستم .وتصمیم دارم فرزند دار بشم.راهنماییم کنید میخوام بعد چندین سال حقوق بازنشستگی بگیرم. بالای 10 سال میتونم ماهانه پول واریز کنم و همچنین در اینده برای فرزندم.اگر بیمه ای باشه که هم درمان باشه مثل دندانپزشکی.زایمان وسونوگرافی ازمایشگاه.محله ما پیروزی هستش. هم بازنشستگی ممنون میشم بهم معرفی کنید.ماهانه 250 تا300 میتوانم پرداخت کنم.مرددم کدوم بیمه بین بیمه ایران وسامان و کارافرینی موندم شما راهنماییم کنید با تشکر

خانم زهرای عزیز می تونید از مشاوره قبل از خرید بیمه عمر کارشناسان بیمه تایم برای خرید بیمه عمر و یا هر نوع بیمه دیگر استفاده کنید. با ما تماس بگیرید. 02188243828

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تشکر!

این پوشش بیمه‌ای جهت جبران هزینه‌های درمان مازاد بر تعرفه‌های بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های مشابه ارائه می‌شود و نگرانی بیمه‌شدگان را از پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان برطرف می‌‌کند.

پوشش‌های این نوع بیمه عبارتند از جبران هزینه‌های اعمال جراحی، بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان، زایمان طبیعی، سزارین و برخی از هزینه‌های پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی، انواع اسکن، اندوسکوپی، ام. آر.ای، اکوکاردیوگرافی، سنگ‌شکن کلیه و رفع عیوب انکساری چشم، لیزیک و لیزر درمانی.

بیمه‌گر اول و بیمه‌گر تکمیلی هر یک بخشی از هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار می‌دهند که گاهی نیز هم‌پوشانی دارد. مثلاً بخشی از هزینه‌های بستری را بیمه‌گر اول و بخشی نیز تا سقف تعهدات، توسط بیمه‌گر تکمیلی پرداخت می‌شود. بدیهی است که بخشی نیز ممکن است بصورت فرانشیز توسط بیمه‌شده پرداخت شود.

بیمه درمان تکمیلی یک نوع مازاد است که جنبه اختیاری دارد و معمولاً به صورت گروهی بوده و کارکنان یک مؤسسه را تحت پوشش قرار می‌دهد. حق‌بیمه آن توسط بیمه‌گذار و شرکت مورد نظر( با کسر از حقوق پرسنل) پرداخت می‌شود.

آیین‌نامه شماره 74 شورای عالی بیمه، در خصوص شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد درمان مصوب 1391/05/24 است. بر اساس آیین‌نامه شماره 74 موضوع این بیمه‌نامه پرداخت بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و نیز سایر هزینه‌های اضافی تحت پوشش است که توسط بیمه‌گر اول (مانند سازمان‌های بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) جبران نمی‌شود.هزینه بیمه تکمیلی

هزینه‌های درمانی قابل پرداخت شامل هزینه‌های بیمارستانی، درمانی و جراحی هنگام دوره بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود به همراه هزینه‌های مربوط به سایر پوشش‌های اضافی توافق‌شده در بیمه‌نامه، هزینه‌های آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی است.

الف) کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بیمه‌گذار و اعضای خانواده‌شان که بیمه‌گذار آن‌ها را به عنوان اعضای گروه معرفی کرده است و حداقل 50درصد آن‌ها باید همزمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.(تعداد نفرات باید حداقل 50 نفر باشد)

تبصره- بیمه‌گر می‌تواند کارکنان بازنشسته بیمه‌گذار را صرفاً در ابتدای قرارداد یا در زمان تمدید قرارداد به اتفاق کلیه اعضای خانواده تحت تکفل آنها بیمه کند.

ب) ارائه پوشش بیمه درمان به سایر گروه‌ها (از قبیل اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها) ‌به این شرط مجاز است که با هدفی غیر از دریافت پوشش بیمه موضوع این بیمه‌نامه تشکیل شده، پرداخت حق‌بیمه سالانه توسط بیمه‌گذار تضمین شده باشد و بیش از ۵۰ درصد اعضای گروه به ‌طور هم‌زمان بیمه شوند.

بیمه‌گر می‌تواند با دریافت حق‌بیمه اضافی موارد ذیل را حسب توافق با بیمه‌گذار تحت پوشش قرار دهد:

تبصره- هزینه‌های دندان‌پزشکی براساس تعرفه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود که سالانه سندیکای بیمه‌گران ایران با هماهنگی شرکت‌های بیمه، تنظیم و به آنها ابلاغ می‌کند.

فهرست اعمال غیرمجاز سرپایی (در مطب) به شرح جدول پیوست ذکر می‌شود.

مدت بیمه‌نامه بیمه درمان تکمیلی یک‌سال تمام شمسی است. تاریخ شروع و پایان آن با توافق طرفین در بیمه‌نامه درج می‌شود.

هزینه این موارد از شمول تعهدات بیمه‌گر خارج است:

در صورت نوشته نشدن حق‌الزحمه پزشکان در صورتحساب، این مبلغ بر اساس مفاد قرارداد با آن مراکز یا مراکز هم‌درجه تأمین می‌‌شود.

در صورت قرارداد نداشتن بیمارستان با بیمه‌گر پایه، بیمه‌شده ابتدا باید با اصل پرونده به بیمه‌گر پایه خود مراجعه و پس از دریافت سهم آن، کپی برابر اصل مدارک همراه با گواهی مبلغ پرداختی تحویل شرکت بیمه دی شود.

جهت انجام اعمال جراحی که در زیر آمده است، قبل از انجام عمل جراحی به منظور دریافت تأیید از پزشک مورد اعتماد بیمه‌گر، ضمن در دست داشتن مدارک مورد نیاز با مسئولان شرکت بیمه دی هماهنگی لازم را انجام دهید:

جهت دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی ارائه مدارک زیر الزامی است:

سهم بیمه‌شده یا بیمه‌گذار از خسارت قابل پرداخت است که میزان آن در شرایط خصوصی بیمه‌نامه، تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر در یکی از طرح‌های بیمه تکمیلی ۱۰ درصد فرانشیز وجود داشته باشد، به این معنی است که ۹۰ درصد هزینه‌های پزشکی را شرکت بیمه پرداخت می‌کند و پرداخت ۱۰ درصد آن به عهده بیمه‌گذار است.

مدت زمانی است که در طول آن بیمه‌گر تعهدی به جبران خسارت ندارد. به عنوان مثال پوشش هزینه‌های زایمان دوره انتظاردارد و این مدت بستگی به تعداد بیمه‌شدگان هر قرارداد دارد. اگر تعداد بیمه‌شدگان کمتر از 250 نفر باشد، در دوره انتظار 9 ماه (یعنی از تاریخ شروع بیمه تا مدت 9 ماه) شرکت بیمه تعهدی راجع به پرداخت هزینه‌های زایمان ندارد؛ اگر تعداد بیمه‌شدگان بین 250 تا 1000 نفر باشد این دوره 6 ماه و در صورتی‌که تعداد بیمه‌شدگان بیشتر از 1000 نفر باشد دوره انتظار حذف خواهد شد. ضمناً در صورت تمدید قرارداد در سال دوم، دوره انتظار برای افرادی که در قرارداد سال قبل بوده‌اند حذف می‌شود.

یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه تکمیلی، میزان پوشش‌ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه است.

یعنی وقتی بیمه تکمیلی را با حق بیمه بالایی خریداری می‌کنید، معمولا به این معنی است که بیمه تکمیلی شما پوشش‌ها و سقف تعهدات بالاتری داشته و شما می‌توانید استفاده بیشتر و بهتری از آن داشته باشید.

به عنوان مثال در یک بیمه تکمیلی ارزان‌، پوشش هزینه‌های بستری تا سقف ۳ میلیون تومان ارائه می‌شود و در یک بیمه تکمیلی با قیمت بالاتر، سقف این پوشش ۳۰ میلیون تومان است.

بله در صورتیکه سفارت ایران در کشور مربوطه هزینه‌های انجام شده را تایید کند، تا سقف تعهدات بیمه‌نامه خسارت بطور کامل پرداخت می‌شود و در صورت تأیید نکردن سفارت، با توجه به بالاترین تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد در داخل کشور هزینه‌ها محاسبه و پرداخت می‌شود.

ماده 13 شرایط عمومی بیمه تکمیلی: بیمه‌شدگانی که به‌ علت عدم‌ امکان درمان در داخل کشور با تشخیص پزشک درمان‌گر بیمه‌‌شده و با تأیید بیمه‌گر به خارج اعزام می‌شوند یا هنگام مسافرت به خارج از کشور به‌ دلیل فوریت‏‌های پزشکی نیاز به تشخیص و درمان پیدا می‌‏کنند، در صورتی که سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه، صورت‌حساب‌های هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی آنان را تأیید کند تا سقف هزینه‌های مورد تعهد بیمه‌گر مندرج در قرارداد پرداخت خواهد شد. در صورت احراز نشدن هریک از موارد بیان شده، هزینه‌های انجام‌ شده با‌توجه به بالاترین تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر محاسبه و پرداخت می‌شود.

تبصره : میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام‌شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد.

درصورتی‌که بیمه‌گر بخواهد بیمه‌نامه را فسخ کند، موظف است موضوع را به‌وسیله نامه سفارشی به بیمه‌گذار اطلاع دهد، در‌این‌صورت بیمه‌نامه یک‌ماه پس از تاریخ اعلام موضوع به بیمه‌گذار، فسخ‌شده تلقی می‌شود.

بیمه‌گذار می‌تواند با تسلیم درخواست کتبی به بیمه‌گر، فسخ بیمه‌نامه را تقاضا کند. در این‌صورت از تاریخ تسلیم درخواست یا تاریخ مؤخری که در درخواست تعیین شده است، بیمه‌نامه فسخ‌شده تلقی می‌شود.

بیمه دی در راستای افزایش دانش کاربران خود در زمینه بیمه ای اقدام به ایجاد دانشنامه‌ای فراگیر برای همه اقشار جامعه نموده تا کاربران با حقوق خود در برابر بیمه ها در زمان مواجهه با حوادث آگاهی یایند

ایجاد اطمینان و آرامش خاطر جامعه با راهکارهای نو از راه جبران یا کاهش مخاطرات

بیمه درمان تکمیلی از انواع پوشش‌های بیمه‌ای است که هزینه‌های سنگین پزشکی، دارو، جراحی و مخارج بیمارستانی را در ازای دریافت حق بیمه جبران می‌کند. بیمه تکمیلی هزینه‌های بستری شدن و جراحی در بیمارستان، رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، آنژیوگرافی قلب، هزینه‌های زایمان، هزینه‌های پاراکلینیکی از قبیل سونوگرافی، رادیولوژی، ماموگرافی، انواع اسکن، آندوسکوپی، ام آر آی، آزمایشگاه و همچنین هزینه‌های دندان‌پزشکی، دارو، ویزیت، عینک، سمعک… را پرداخت می‌کند.

تمامی شرکت‌های بیمه چه دولتی و چه خصوصی بیمه درمان را ارائه می‌دهند. ارائه پوشش‌های تفاوت زیادی ندارند. اما هزینه‌ها و بسته‌هایی که ارائه می‌دهند متفاوت است. برای انتخاب بیمه درمان باید پوشش‌ها و تعهدات شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید. این کار در بیمه‌بازار امکان‌پذیر است که بتوانید شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید و بهترین بیمه را خریداری کنید. بهتر است با توجه به نیازتان اقدام به خرید بیمه درمان کنید و همچنین نحوه پرداخت خسارت شرکت موردنظر خود را در نظر بگیرید. تعداد مراکزی که با شرکت بیمه قرارداد دارند نیز مهم است.

توجه داشته باشید که هر کدام از طرح‌های بیمه درمان شرکت‌های بیمه ممکن است پوشش‌های متنوع و مختلفی داشته باشند و موارد مذکور، موارد کلی هستند. در صورت لزوم، پیش از اقدام به خرید بیمه حتما از موارد تحت پوشش و غیر آن مطمئن شوید.

بیمه‌شده‌ها می‌توانند با ارائه مدارک لازم مانند دستور پزشک معالج مبنی بر نیاز بستری و علت بستری، همراه داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه پایه بیمار. برای فرزندان پسر که به سن سربازی رسیده‌اند و برای دختران بالای 18 سال، داشتن اصل شناسنامه لازم است.

فرانشیز درصدی از هزینه‌های درمانی است که به عهده شخص بیمه‌شده است و هرچقدر این درصد بیشتر باشد بدیهی است که سهم بیمه‌شده از هزینه‌ها بیشتر و حق بیمه پرداختی کمتر می‌شود.هزینه بیمه تکمیلی

اگر از بیمه‌گر اول مانند تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی استفاده کنید فرانشیزی از شما کم نمی‌شود. اما اگر بیمه‌گر اول ندارید برای گروه‌های زیر 1000 نفر 40% و برای گروهای بالای 1000 نفر 30% فرانشیز کم می‌شود. البته این مقدار می‌تواند با توجه به شرایط قرارداد تغییر کند.

هزینه بیمه درمان تکمیلی می‌تواند از ماهیانه 30 هزار تومان تا بالای 200 هزار تومان باشد. این قیمت کاملاً بسته به نوع تعهد، سقف تعهد، تعداد افراد بیمه‌شده و فرانشیز بیمه درمان است. برای مثال سقف هزینه‌های آزمایشگاهی می‌تواند برای فردی 500 هزار تومان در سال باشد یا 2 میلیون تومان. با توجه به سقفی که انتخاب می‌کنید باید حق بیمه بپردازید.

پاراکلینیک یعنی مجموعه خدمات درمانی که مربوط به مشکلاتی در بدن است که با معاینه عادی کشف نمی‌شود. و نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی دارد. هزینه‌های پاراکلینیکی 2 نوع 1 و 2 دارد.

بیمه درمان تکمیلی هزینه‌های زایمان طبیعی و سزارین را تحت پوشش قرار می‌دهد البته تا سقف خریداری‌شده. باید توجه داشته باشید که پوشش زایمان دوره انتظار دارد که باید طی شود. دوره انتظار زایمان یعنی برای مدتی که در بیمه‌نامه تعیین‌شده، شرکت بیمه هیچ تعهدی نسبت به جبران هزینه زایمان ندارد. این مدت برای گروه‌های زیر 250 نفر 9 ماه، برای گروهای 250 تا 1000 نفر 6 ماه و برای گروهای بالای 10 نفر در نظر گرفته نمی‌شود.

به مدت‌زمانی از قرارداد بیمه درمان تکمیلی که پوشش‌های بیمه‌ای غیرفعال است و در این مدت شرکت بیمه هیچ تعهدی ندارد دوره انتظار میگویند. دوره انتظار با توجه به تعداد اعضای گروه تغییر می‌کند. مثلاً برای گروه‌های زیر 250 نفر نه ماه و برای گروه‌های بالای 1000 نفر حذف می‌شود.

بیمه‌های درمان به دلیل ریسک بالا به‌صورت گروهی ارائه می‌شوند. اما بعضی از شرکت‌ها مانند سامان و ملت این بیمه را به‌صورت انفرادی نیز ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از میان طرح‌های و پوشش‌ها و تعهداتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند انتخاب کنید. طبیعتاً هزینه بیمه درمان انفرادی نسبت گروهی گران‌تر است. اما تفاوتی در پوشش‌های خدمت‌هایی که ارائه می‌دهند ندارند.

حداکثر سن برای گروه‌های زیر ۱۰۰۰ نفر ۶۰ سال است و سنین بیشتر از ۶۰ سال، باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کنند، تا تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. در صورتی‌که بیمه‌شده در طول‌مدت بیمه فوت کند، اگر اعضای خانواده وی حق بیمه را پرداخت کنند، بیمه ادامه خواهد داشت.

دوره انتظار برای بیمه درمان تکمیلی سامان برای زایمان چقدر است؟

دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان برای زایمان 9 ماه هست. دوره انتظار پوشش زایمان به این معناست که باید 9 ماه از مدت خرید بیمه‌نامه بگذرد تا بتوانید از آن پوشش استفاده کنید.

دوره انتظار برای کدام‌یک از پوشش‌های بیمه تکمیلی است؟

در بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی پوشش خدمات پاراکلینیکی سه ماه دوره انتظار دارد. که با افزایش تعداد افراد گروه می‌تواند کاهش پیدا کند.

بیمه‌گر پایه یا اول کیست؟

بیمه تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و سازمان بیمه نیروهای مسلح جزو بیمه‌گران پایه محسوب می‌شوند. برای تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتن باید حتماً بیمه‌گر پایه داشته باشید.

تعداد بالای بیمه‌شدگان چگونه بر دوره انتظار تأثیر دارد؟

هرچقدر تعداد بیمه‌شدگان بالا باشد دوره انتظار کاهش پیدا می‌کند.

بیمه‌بازار سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. در وب‌سایت بیمه‌بازار می‌توانید قیمت انواع بیمه را از تمامی شرکت‌ها استعلام بگیرید، شرایط و پوششها را با هم مقایسه کنید و بیمه مورد نظر خود را آنلاین سفارش دهید. بیمه‌نامه شما در کوتاه‌ترین زمان صادر شده و به آدرس دلخواه شما ارسال می‌شود.

  صدورآنلاین بیمه نامه درایام تعطیل :09121268394


چاپ

هزینه بیمه تکمیلی

هزینه بیمه تکمیلی

قیمت درمان تکمیلی یا هزینه بیمه تکمیلی ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد در واقع نمی توان قیمت ثابتی برای بیمه های درمانی تعیین نمود.

در بیمه تکمیلی ایران قیمت , هزینه های قابل پرداخت در بیمه درمان به عوامل زیر بستگی دارد:

1-تعداد افرادبیمه شده و افراد تحت تکفل آنها

2-سابقه بیمه ای یا ضریب خسارت بیمه درمان بیمه گزار در سالهای قبل

3-میزان ارتباط بیمه شده با بیمه ایران یا میزان سایر رشته های بیمه ای بیمه گزار نزد بیمه ایران

مانند :بیمه مسئولیت ، بیمه آتش سوزی ، بیمه مهندسی ، بیمه اتومبیل ، بیمه اشخاص و  بیمه باربری

4-میزان پوشش های تکمیلی انتخاب شده از قبیل:هزینه بستری، جراحی و بستریهای اصلی ، بیمه تکمیلی زایمان

بیمه دندانپزشکی،بیمه نازایی ، آزمایشگاه ، ویزیت و دارو ، انواع پوشش پاراکلنیکی و ………….

5-میزان تعهد درخواستی برای هر بند توسط بیمه گزار

6-بخشنامه های صادره توسط اداره کل اشخاص بیمه ایران

7-آخرین تعرفه های نظام پزشکی

سایر مقالات مرتبط با بیمه تکمیلی ایران را می توانید در بخشهای زیر مطالعه کنید:

بیمه درمان تکمیلی زایمان چیست؟

بیمه تکمیلی ایران

بیمه درمان تکمیلی

نقش بیمه تکمیلی در کاهش هزینه زایمان

بیمارستانهای طرف قرار داد بیمه تکمیل ایران

سوالات متداول بیمه تکمیلی ایران

بیمه عمر مان

تقاضای مشاوره آنلاین و دریافت قیمت و هزینه بیمه درمان تکمیلی

جهت مشاوره آنلاین بیمه درمان تکمیلی چنانچه بصورت گروهی و در قالب یک موسسه هستید و تعداد شما و افراد تحت تکفل شما (اعضای خانواده)بیشتر از 50 نفر می باشد کافیست فورم ساده زیر را تکمیل تا همکاران ما در بیمه آنلاین در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند

لطفا فقط تعداد تقریبی کارمندان را در باکس فوق وارد کنید

شامل تعداد کارمندان و افراد تحت تکفل که برای پوشش بیمه تکمیلی می بایست حداقل پنجاه نفر باشند.

شماره تماس را همراه با کد درج نمایید

در استان تهران امکان مشاوره حضوری فراهم می باشد

هزینه بیمه تکمیلی

دوست گرامی در صورتی که هرگونه پرسش یا ابهامی جهت سفارش بیمه نامه تکمیلی خود دارید لطفا با شماره تلفن  02188505454تماس حاصل فرمائید

www.bimeonline.com

هزینه بیمه تکمیلی حق بیمه درمان حق بیمه تکمیلی قیمت بیمه درمان تکمیلی

صفحه اصلی عمر و سرمایه گذاری

محاسبه آنلاین بیمه عمر و سرمایه گذاری

سوالات متداول در بیمه عمر و سرمایه گذاری

آینده بیمه عمر در ایران

مقالات بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟

هفت نکته ضروری که قبل از خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری باید بدانیم

سفارش آنلاین بیمه عمر

پرداخت اینترنتی اقساط حق بیمه

بیمه عمر چیست و انواع آن

بیمه عمر ازدواج جوانان

مزایای بیمه عمر ایران

جدول بیمه عمر مان ایران

مقالات بیمه عمر و سرمایه گذاری مان ایران

فرم اعطای نمایندگی بیمه ایران همکاری با بیمه آنلاین

شرایط وام بیمه عمر مان ایران

مراحل خرید بیمه عمر از نمایندگی بیمه ایران

چگونه از نه هایی که در فروش بیمه عمر شنیده ام انرژی گرفته ام؟

توانگری مالی شرکتهای بیمه

توانگری مالی بیمه ایران

شرایط عمومی بیمه عمر مان

استثنائات بیمه عمر مان ایران

مدارک لازم پرداخت منافع بیمه عمر مان

ذخیره ریاضی و ارزش بازخریدی در بیمه عمر

حل اختلاف بیمه ایران و بیمه گذار

بیمه عمر برای خودم یا فرزندم

آیا بیمه عمر به صرفه است

چرا بیمه عمر بخریم

بیمه عمر و زندگی سپاس ایران

سوالات متداول بیمه عمر سپاس

بیمه تکمیلی سپاس ایران چیست؟

محاسبه آنلاین بیمه عمر سپاس

هفت نکته ضروری که قبل از خرید بیمه عمر و سرمایه گذاریباید بدانیم

بیمه عمر و سرمایه گذاری

وام بیمه عمر

بیمه عمر نخرید

سفارش آنلاین بیمه عمر

سئوالات متداول بیمه عمر

محاسبه آنلاین نرخ بیمه عمر

مقالات بیمه عمر و سرمایه گذاری

پرداخت اینترنتی اقساط حق بیمه

بیمه عمر چیست و انواع آن

مزایای بیمه عمر ایران

جدول بیمه عمر مان ایران

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست ؟

بزودی عضویت در باشگاه مشتریان ویژه اعضا کانال تلگرام کلیک کنید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیمه ایران – نمایندگی 5643 میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد

تهران، سید خندان ، خیابان برازنده ، پلاک 48

02188505454

www.bimeonline.com

پاسخگوی آنلاین سوالات شما هستیم،چطور می تونیم کمکتون کنم؟

هزینه بیمه تکمیلی
هزینه بیمه تکمیلی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *