هزینه تست کرونا

هزینه تست کرونا
هزینه تست کرونا

بسیاری از افراد به خیال اینکه می‌توانند هزینه تست کرونای خود را از بیمه‌ تکمیلی دریافت کنند اقدام به دادن تست کرونا می‌کنند غافل از اینکه این هزینه از لیست پرداختی‌های بیمه‌های تکمیلی خارج است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مردم با  بروز کوچکترین علائم بیماری در بدنشان به پزشکان مراجعه می‌کنند که البته بیشتر دلایلی مانند سرماخوردگی،‌ حساسیت و دیگر موضوعات مرتبط با علائم بیماری است و با یک معاینه ساده می ‌شود آن بیماری را تشخیص داد.

در این میان برخی از پزشکان پس از معاینه بیماران اصرار دارند که فرد بیمار حتما برای تست کرونا به آزمایشگاه‌های مربوط مراجعه کند که این موضوع با توجه به هزینه‌های بالا در زمینه تست کووید-19 می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی چه مالی و چه روحی شود.

دستور وزیر در مورد هزینه تست

در طول چند ماه اخیر مطالب بسیاری درباره دریافت هزینه در موردکرونا توسط مراکز درمانی مطرح شده است که اعتراض برخی از بیماران درباره پرداخت هزینه درمان در بیمارستانها را به دنبال داشت.هزینه تست کرونا

در همین زمینه و در همان روزهای نخست با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، تست کرونا برای مردم رایگان اعلام شد و در ادامه هم علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران  در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت هزینه درمان توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفته بود: «اگر فردی بیماری کووید-۱۹ داشت و تست آن مثبت شد با دستور وزیر بهداشت کلیه خدمات ارائه شده به این فرد رایگان خواهد بود.»

دریافت وجه زیر نظر بازرسی؟

در این میان برخی از بیمارستان‌ها برای انجام تست کرونا بدون توجه به صحبت‌های وزیر بهداشت و دیگر مقامات نظام سلامت، اقدام به دریافت مبالغی از مردم می‌کردند که همین امر اعتراض مردم را به همراه داشت.

پس از افزایش اعتراضات عمومی نسبت به دریافت هزینه بالای تست کرونا توسط مراکز درمانی،‌ محمدحسین حیدری مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره تخلفات مالی دربیمارستان‌ها و دریافت وجوهی از مردم در حوزه درمان کرونا اظهار کرد: بحث تخلفات مالی به بخشنامه‌ها و مقررات ویژه‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله تعرفه، وجود دارد، منوط می‌شود. با توجه به آخرین بخشنامه وزیر بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان بیماران کرونایی، بر اساس بازرسی‌های انجام شده و گزارشات مردمی، از برخی بیمارستان‌ها گزارش‌هایی را داشتیم که دریافت‌هایی از مردم انجام شده است.

وی افزود: این مسئله را با وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت مطرح کردیم و مقرر شد که از ظرفیت‌های خاص بیمه، مددکاری بیمارستان‌ها و… استفاده کنیم تا مردم این پرداخت‌ها را نداشته باشند. باز هم اگر مواردی است که مردم دچار مشکل شدند و هنوز دریافت‌هایی در بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی انجام شده، حتما با سامانه ۱۹۰ بخش درمان، مطرح کنند تا ثبت شود و حتما پیگیری می‌کنیم.

 پاس کاری بین آزمایشگاه و بیمارستان

گزارش‌های میدانی ما از بیمارستان‌های دولتی حاکی از این موضوع بود که برخی از بیمارستان‌های دولتی بیماران مشکوک به کرونا را به مراکز بخش خصوصی ارجاع می‌دهند، اما مسئله اصلی اینجاست که هزینه درمان در مراکز درمانی خصوصی چقدر است؟

هزینه تست کرونا چقدر است؟

به طور کلی هزینه تست کرونا در مراکزخصوصی مبلغی نزدیک به 700 هزار تومان برآورد شده است، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در واکنش به دریافت هزینه‌های 700 هزار تومانی انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی گفت: پرداخت این هزینه در استطاعت مردم نیست، ما در حال حاضر تولید کیت‌های داخلی داریم و اگر لازم باشد واردات کیت را انجام می‌دهیم، این کار در آزمایشگاه‌های دولتی کاملا رایگان است و در بخش خصوصی نیز با دریافت مبلغی رو به رو خواهد بود.

نقش بیمه چیست؟

اما سوال اصلی اینجاست که آیا بیمه‌ها هزینه تست را قبول می‌کند یا خیر؟ طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه از حدود یکسال پیش پوشش بیمه سلامت بر روی تخت بیمارستان متوقف شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به کرونا اورژانسی به حساب می‌آیند، تمامی افراد مشکوک به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، بلافاصله بیمه شده و در صورت توانایی مالی، خودشان حق بیمه را پرداخت می‌کنند؛ اما در صورت عدم توانایی مالی، ارزیابی وسع انجام می‌شود که جهت رفاه حال بیماران مبتلا به کرونا، هماهنگی‌هایی با وزارت رفاه صورت گرفت تا ارزیابی وسعی که یک ماهه زمان می‌برد، یک روزه انجام شود.

مشکل دیگری که در این میان مطرح است عدم پوشش هزینه‌های گزاف تست کرونا توسط بیمه‌های تکمیلی است. بسیاری از افراد به خیال اینکه می‌توانند هزینه تست کرونای خود را از بیمه‌های تکمیلی دریافت کنند اقدام به انجام دادن تست کرونا می‌کنند غافل از اینکه این هزینه از لیست پرداختی‌های بیمه‌های تکمیلی خارج است؛ مشکلی که قطعاً دقت نظر و مساعدت نظام بیمه‌ای کشور را می‌طلبد.

 وی اضافه کرد: همچنین، خدمات، آزمایشات، تصویربرداری و اقدامات پاراکلینیکی برای بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و 90 درصد هزینه‌های آنها توسط این سازمان پرداخت می‌شود.درمان بیماران اتباع به ویژه اتباع افغانستانی ساکن در ایران و موضوع پرداخت هزینه درمان آنها در بیمارستانها یکی دیگر از موضوعات در حوزه درمان بیماران مبتلا به کروناست.

راه حلی که پیداست

با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا تنها کنترل این بیماری انجام تست‌های مداوم است که می‌تواند در زمینه کنترل بیماری کووید-19 به کشور کمک کند و تنها راه حل در این زمینه نظارت وزارت بهداشت به نوع تست‌گیری و مبالغی است که از مردم به هر نحوی گرفته می‌شود.از سوی دیگر تولید کیت‌های تست در داخل نیز یکی از مواردی است که باید پرداخت، تولیداتی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد تا در پائیز کشور با مشکلات متعدد روبه‌رو نشود زیرا در پائیز علاوه بر بیماری کرونا با آنفولانزا فصلی نیز دست و پنجه نرم خواهیم کرد و این موضوع ممکن است مشکلاتی را در زمینه تشخیص بیماری با مشکل رو به رو کند.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت ضمن اعلام قیمت‌های مجاز انجام تست‌های تشخیصی کرونا در مراکز آزمایشگاهی، در مورد نحوه ارجاع بیماران مثبت کرونا به بیمارستان، نحوه نمونه‌گیری خارج از آزمایشگاه و… توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سیامک سمیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعرفه فعلی انجام خدمت گلوبال آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹، گفت: این آزمایش‌ها در بخش دولتی حدود ۲۳۰ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۵۸۷ هزار تومان است. این تعرفه همه هزینه‌های خدمت از جمله نمونه برداری از طریق سواب نازوفارنکس(انتهای بینی) و اوروفارنکس(انتهای حلق) را پوشش می‌دهد. تجویز و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ در بخش دولتی تابع پروتکل‌ها و اولویت‌های ابلاغی است و به همین علت چون مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت است، رایگان انجام می‌شود. آزمایش تشخیص مولکولی یا PCR در حال حاضر تنها روش آزمایشگاهی برای تشخیص قطعی کووید-۱۹ است.

وی افزود: تعرفه انجام آزمایش سرولوژی کووید-۱۹ در حال حاضر و تا تعیین و ابلاغ تعرفه اختصاصی، به ازاء هر یک از آزمایش‌های درخواستی IgM و IgG ، در بخش دولتی حدود ۱۲ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۳۰ هزار تومان است. اگرچه آزمایش سرولوژی کووید-۱۹ توسط سازمان جهانی بهداشت یک روش مکمل برای تشخیص بالینی کووید-۱۹ معرفی شده است، اما انجام این آزمایش (سرولوژی) در بیشتر موارد غیرضروری بوده و سیاست فعلی وزارت بهداشت استفاده از آن فقط در بررسی‌ها و مطالعات سرواپیدمیولوژی و برای به دست آوردن تصویری از مواجهه یا عفونت یک جمعیت با ویروس عامل بیماری است و در چنین مطالعاتی هزینه‌ای از افراد و بیماران دریافت نمی‌شود.وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پزشکان و آزمایشگاه‌های پزشکی می‌خواهد که از تجویز و انجام غیرضروری این آزمایش‌ها، خصوصاً آزمایش سرولوژی، به دلیل عواقب نامطلوب اقتصادی و غیر اقتصادی ناشی از انجام خدمات غیر ضروری، خودداری کنند.

سمیعی تاکید کرد: نتایج آزمایش‌های سرولوژی ممکن است در تعیین وضعیت عفونت یک فرد ابهاماتی ایجاد کند که منجر به تحمیل هزینه اضافی و ناروا به افراد و نظام سلامت شود. چنین مشکلاتی در صورت نتایج مثبت و منفی کاذب می‌تواند وضع را پیچیده‌تر کند. ضمنا نتیجه مثبت این آزمایش‌ها ممکن است اعتماد کاذب در مورد وضعیت ایمنی افراد و مصونیت نسبت به بیماری و یا ابتلای مجدد ایجاد کند. بنابراین تجویز آزمایش و تفسیر نتایج آزمایشگاهی سرولوژی، اگر ضروری باشد، باید منحصراً توسط پزشکانی که با بیماری و پیچیدگی های تشخیصی آن، از جمله کاربر آزمایش‌ها و نحوه تفسیر نتایج آنها بر اساس دستورلعمل‌های ابلاغی تشخیص و درمان کووید-۱۹ آشنایی کامل دارند، انجام شود.

وی با بیان اینکه از هزینه تمام شده تولید کیت‌های مربوط به آزمایش‌های کووید-۱۹ اطلاعی در دست نیست، تصریح کرد: اما برآورد هزینه تمام شده آزمایش تشخیص مولکولی در حال بازنگری است و قطعا کاهس پیدا خواهد کرد و نتیجه این برآورد توسط دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت معاونت درمان و همچنین دبیرخانه شورای عالی بیمه تجزیه و تحلیل و اعلام خواهد شد. ارزش تعرفه هر کیت یا هر خدمتی دو قسمت است یکی جز فنی و دیگری جز حرفه‌ای؛ جز حرفه‌ای مرتبط با تیم ارائه خدمت است و جز فنی جز هزینه‌ای است که خود نیز بر دو جز است یکی قسمتی که خیلی وابسته به ارز است و جز بعدی وابستگی کمتری به ارز خواهد داشت. اکنون با پیشنهاد ما به شورای عالی بیمه قرار شد به جای آنکه تعرفه دو جزئی باشد بر اساس سه جز محاسبه شود تا به این ترتیب سهم حرفه‌ای، سهم فنی وابسته به ارز و سهم فنی مستقل از ارز تعیین شود. در این میان سهم فنی وابسته به ارز ریالی تعیین می‌شود . از آنجایی که ممکن است در روزها و ماه‌های آینده قیمت کیت تغییر کند و برای آنکه مشکلی به وجود نیاید جز سوم محاسبه قیمت از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود و از اداره کل تجهیزات پزشکی می‌خواهد آن را به گونه‌ای نگه دارد تا حداقل نوسان را داشته باشد تا آزمایشگاه‌های بخش دولتی یا خصوصی متضرر نشوند. البته هنوز محاسبه سهم ریالی یا جز سوم به شکل دقیق اتفاق نیفتاده است اما اختیار آن با دبیرخانه شورای عالی بیمه است. هزینه تست کرونا

وی در خصوص نحوه طرح شکایت در خصوص بروز تخلفات احتمالی در اخذ نمونه، اظهار کرد: بهترین روش برای شکایت، مراجعین و بیماران در رابطه با نحوه ارائه، کیفیت و تعرفه خدمت، در هر یک از مراکز تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی، اعم از بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه خصوصی و غیره، انعکاس رسمی و مکتوب آن به معاونت درمان دانشگاهی است که مرکز ارائه کننده خدمت تابع آن است. راه دوم تماس با شماره تلفن ۱۹۰ و ثبت شکایت است. آزمایشگاه مرجع سلامت اکیداً توصیه می‌کند هر شکایت یا ابهامی پیش از انعکاس به مراجع فوق، حتما با مسئولین موسسات فوق مطرح شود تا در صورت امکان در همان موسسه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورتی که تست تشخیصی در یک مرکز خصوصی انجام شود و پاسخ تست مثبت باشد، آیا مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی با اتکا به پاسخ آزمایش بیمار را پذیرش خواهند کرد یا خیر، بیان کرد: دستورالعمل‌های مصوب کمیته علمی کشوری کووید-۱۹، که توسط وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ابلاغ شده است، انجام غربالگری علامتی و سایر بررسی‌ها را برای پزشکان بخش خصوصی مجاز دانسته و تاکید می‌کند که بیمار پس از مراحل ارزیابی بر حسب شدت علائم ارجاع شود. در حال حاضر انجام آزمایش تشخیص مولکولی توسط آزمایشگاه‌های بخش خصوصی جز در ارتباط با نمونه‌های ارسالی از مراکز درمانگاهی و بیمارستانی دولتی و در چهارجوب نظام ارجاع بیماران کووید-۱۹ در این دستورالعمل توصیه نشده است. ضمنا افراد فاقد علائم بالینی و حتی با علائم خفیف، بجز در شرایط خاص، در اولویت تجویز و انجام آزمایش تشخیص مولکولی قرار ندارند و انجام آزمایش برای افراد فاقد علامت و صرفاً به درخواست بیمار غیرضروری است. با این وصف اگر آزمایش تشخیص مولکولی در یکی از آزمایشگاه‌های دارای مجوز برای انجام آزمایش تخصصی کووید-۱۹ انجام شود، پزشکانی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی بیماران و مراجعه کنندگان را ویزیت و بطور مستقل ارزیابی می‌کنند، بر حسب نتیجه ارزیابی خود می‌توانند نتیجه آزمایش را پذیرفته و برای او و افراد علامت دار در تماس نزدیکش قرنطینه و یا ایزوله خانگی و همچنین بستری در بیمارستان را تجویز کنند.

سمیعی ادامه داد: پزشکان مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی در صورت تردید در اعتبار نتیجه آزمایش، می‌توانند نمونه گیری مجدد و تکرار آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ را درخواست کنند. در واقع این به تشخیص پزشکان مراکز درمانگاهی ۱۶ یا ۲۴ ساعته، بیمارستان‌ها یا سایر مراکز درمانی کووید-۱۹ بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام تبلیغ برای آزمایش اختصاصی کووید-۱۹ و پیشنهاد انجام آزمایش در موارد غیرضروری و فاقد اولویت، بوسیله هر شخص یا موسسه‌ای مصداق ایجاد تقاضای القایی و تحمیل هزینه محسوب می‌شود، افزود: به همین دلیل این کار نه تنها غیر اخلاقی بلکه تخلف است. در صورت نیاز به انجام نمونه برداری در خارج از آزمایشگاه، خصوصاً در مورد افراد آسیب پذیر و کسانی که توان حضور در آزمایشگاه را نداشته باشند و یا حضور آنها در بیمارستان یا آزمایشگاه با ریسک ابتلا به ویروس همراه باشد، این کار باید مطابق آئین نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاه پزشکی، بوسیله نمونه بردار آزمایشگاه و مطابق استانداردهای فنی با رعایت الزامات مدیریت نمونه به خصوص ایمنی و امنیت زیستی انجام شود. به همین دلیل نمونه برداری در خارج از آزمایشگاه فقط می‌تواند تحت نظارت و مسئولیت مسئول فنی آزمایشگاه انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تعرفه خدمات آزمایشگاهی هزینه حضور نمونه بردار و نمونه برداری در محلی خارج از آزمایشگاه وجود ندارد اما این هزینه باید تابعی از هزینه ایاب و ذهاب در سطح شهر باشد. تاکید می‌شود هزینه‌های مربوط به نمونه برداری، قسمتی از تعرفه ابلاغ شده برای آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ بوده و در حال حاضر فقط آزمایشگاه‌هایی که مجوز اختصاصی انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ را از آزمایشگاه مرجع سلامت دریافت کرده اند مجاز به پذیرش، نمونه برداری و انجام این خدمت هستند. تا کنون به هیچ آزمایشگاه خصوصی مجوز پذیرش و نمونه گیری برای آزمایش تشخیص مولکولی کووید-۱۹ و ارسال آن به آزمایشگاه دیگر داده نشده است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت، درخصوص تعداد ازمایشکاه‌های خصوصی فعال در زمینه تست‌های تشخیصی کرونا، تصریح کرد: بر مبنای آخرین فهرست آزمایشگاه‌های مجاز به انجام آزمایش تخصصی تشخیص مولکولی کووید-۱۹ که مربوط به هفته اول مردادماه می‌شود، بیش از ۱۹۰ آزمایشگاه دارای صلاحیت فنی ارائه این خدمت تشخیص داده شده‌اند. از این تعداد ۷۵ آزمایشگاه خصوصی و یا وابسته به خیریه یا سازمان‌های مردم نهاد هستند. این آزمایشگاه‌ها تحت نظارت مدیریت امور آزمایشگاههای معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و ملزم و متعهد به رعایت استانداردها و الزامات ابلاغی وزارت بهداشت هستند. در صورت وجود شکایت از کیفیت و عملکرد این آزمایشگاه‌ها، معاونت درمان دانشگاه آن را ثبت و رسیدگی می‌کند و در صورت اثبات انحراف و یا تخلف موظف به برخورد مطابق قانون و مقررات مربوطه است.

وی درباره ظرفیت روزانه انجام تست‌های تشخیصی کرونا و برنامه‌های احتمالی برای افزایش ظرفیت آن در آینده، افزود: بر اساس تجمیع داده‌های آزمایشگاهی که تقریباً هر روز توسط سخنگوی محترم وزارت بهداشت اعلام می‌شود، تعداد آزمایش‌های روزانه در شبکه آزمایشگاهی کووید-۱۹ ممکن است به بیش از ۲۵ هزار آزمایش تشخیص مولکولی برسد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی رغم چالش ها و دشواری های این دوران، خصوصاً تحریم‌های ظالمانه، برنامه‌هایی برای توسعه کمّی و کیفی آزمایشگاه‌های دولتی در ماه‌های آتی، با اولویت شبکه آزمایشگاهی بهداشت کشور دارد و تحقق آن را بطور جدی تعقیب می‌کند. ضمناً مصمم به جلب مشارکت سایر آزمایشگاه‌های متقاضی از جمله آزمایشگاه‌های خصوصی، دولتی و عمومی غیردولتی، که آمادگی همکاری و ارائه خدمت در چهارچوب استانداردها، الزامات و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند، است.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

اگر مشکوک به بیماری کرونا هستید، برای اطمینان خاطر باید تا ۱٫۵ میلیون تومان هزینه کنید. البته بسته به اینکه چه نوع تستی در کدام بیمارستان انجام می‌شود هزینه‌ها متغیر است. از ۳۰ هزار تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان.

به گزارش تجارت‌نیوز، برای تشخیص ابتلا به کرونا، سه دسته تست انجام می‌شود. تست خون، تست سوآپ (خلط) و اسکن. اما هزینه هر کدام از این تست‌ها چقدر است؟

(آنتی بادی کرونا یا آزمایش سرولوژی): در این شیوه با گرفتن مقداری از خون فرد بیمار، وجود برخی از آنتی‌بادی‌ها در خون مشخص می‌شود. هزینه این تست در بیمارستان و مراکز خصوصی حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

اما در بیمارستان دولتی، هزینه این تست کمتر است. هزینه این تست در مراکز دولتی با استفاده از دفترچه بیمه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و بدون دفترچه، حدود ۹۰ هزار تومان است. اما از این تست کمتر استفاده می‌شود چون دقیق نیست.هزینه تست کرونا

(تست مخاط حلق و بینی یا پی سی آر): در این شیوه با استفاده از مخاط حلق و بینی وجود ویروس در فرد را بررسی می‌کنند. این مطمئن‌ترین و البته گران‌ترین تشخیص کروناست.

هزینه انجام تست خلط بینی یا همان سوآپ در بیمارستان و مراکز خصوصی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در برخی از مراکز خصوصی رقم‌ها کمتر و بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است و در برخی دیگر ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان.

اما در مراکز خصوصی، ۵۰۰ هزار تومان، کمترین هزینه‌ای است که برای تست سوآپ یا همان تست دردناک خلط بینی باید پرداخت.

البته گفته می‌شود آزمایشگاه‌ها در قبال دریافت هزینه بیشتری، تست سوآپ را در منزل هم انجام می‌دهند. این راهی است برای عدم مراجعه فرد به مراکز آلوده درمانی.
نکته قابل ذکر اینکه بیمه‌های تکمیلی هزینه تست کرونا را بر عهده نمی‌گیرند و این تست شامل بیمه تکمیلی نمی‌شود.

در بیمارستان دولتی، هزینه تست سوآپ کرونا کمتر است. به گزارش تجارت‌نیوز، تست سوآپ در بیمارستان دولتی برای دارندگان بیمه پایه، ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است. اما اگر فرد مشکوک به کرونا بیمه پایه نداشته باشد، برای انجام تست سوآپ آزاد در بیمارستان دولتی باید بین ۲۷۰ تا ۳۷۰ هزار تومان بپردازد.

اما جز این، در برخی از موارد ابتلا به کرونا را از طریق اسکن بررسی می‌کنند. هزینه سی تی در بیمارستان خصوصی متفاوت است. عددی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان. اگرچه برخی از مراکز هم ۳۰۰ هزار تومان برای اسکن دریافت می‌کنند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت هم اعدادی را در خصوص تست کرونا عنوان کرده. سمیعی گفته: هزینه آزمایش‌های سرولوژی حدودا بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است. در حالی که گاهی شنیده می‌شود این هزینه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در مورد تست تشخیصی مولکولی نیز هزینه‌ها در بخش خصوصی ۵۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود به شکل رایگان خواهد بود.

به گفته‌ سخنگوی انجمن پزشکان بیمه قانونی در آلمان، افراد در آلمان در صورت داشتن بیمه دولتی، باید ۶۰ یورو برای تست کرونا بپردازند. این هزینه برای بیمارانی که بیمه خصوصی دارند، حدود ۲۵۰ یورو است.

به گزارش ایرنا، هزینه تست کرونا در چین کمتر از ۱۷ دلار است و بیمه‌ها همه هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. اما در آمریکا، فرد بیمه شده باید برای این تست ۱۴۰۰ دلار بپردازد که البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به ۳۲۷۰ دلار افزایش می یابد.

آنچه در این گزارش آمده، تنها هزینه انجام تست کروناست. اما اگر فردی به کرونا مبتلا شود، باید هزینه بالایی برای بستری، درمان و دارو بپردازد. برای اطلاع از هزینه‌های درمان کرونا در بیمارستان دولتی و خصوصی، گزارش زیر را بخوانید:


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

میگم مسئولا من،من ی بیست هزارتومنی پس انداز دارم میخاین شماره کارت بدین بفرستم براتون😂😂خاک تو سرمون با این مسئولامون ،بی مسئول بشیم ما😂

سلام،متاسفم برا اینکه اینقد دولت میگه ما ب فکر شماییم و برا نفس کشیدنمون هم باید ب دولت پول بدیم،تو کشور سرمایه داری زندگی میکنیم کشوری ک ب نفتمون هم خیلیا وابستن بعد ما برا همه چیزی باید پول بدیم

من خودم الان حالم خییییلی بدع ولی برا هزینه تست مجبورم انجامش ندم تا ببینم چن نفر دیگه از من کرونا میگرن،متاسفم برا اینکه اینقدر پدر شرمنده بچه هاشونن برا مسئولامون متاسفم،برا دولتمون از حدا خجالت بکشید

من دفترچه بیمه تامین اجتماعی هم داشتم ولی ۲۳۱۰۰۰ تومن پول گرفتن ازمن چرا باینکه دفترچه داشتم اونم مرکز سلامت فرمانفرمائیان تهران خ اذربایجان

من دفترچه بیمه تامین اجتماعی هم داشتم ولی ۲۳۱۰۰۰ تومن پول گرفتن ازمن چرا باینکه دفترچه داشتم

فقط به شما هموطن ها بگم به خدا باید زار بزنیم به حال وروزمون حق مون هم هست چون خودمون به سر خودمون اوردیم همه دنیا رایگانه اینا واسه خودشون میگن ۳۴۰۰ دلار به قران تو امریکا با این پول ماشین میخرن.

من بخاطر انتقال جنین باید تست کروناید۴۸۰ تومنی بدم اخه این چه ادایی در میارن انتقال جنین چیکار به کرونا داره مرکز ناباروری مشتاق همینجور پول زور میگیره دیگه تست کویو ۱۹ براچیشه

من دوشنبه تست پی سی آر دادم تو بیمارستان دولتی خورشید اصفهان
۲۳۳ هزارتومن

ببخشید قبلش تست مخاط دادین؟

سلام من تا به حال دولار تست کرونا در امریکا دادم و هر دولار هم رایگان بوده. نمی دانم چطور شما همچین خبری را بازگو می کنید.

هدف اینه بگن ایران خوبه همه جا خرابه

برای هر کی بد شد برای بیمارستانها که خیلی خوب شد انقدر تبلیغ مدافعین سلامت هم میکنن برای دولتم خیلی خوب شد پول میره تو خزانه دولت از این بر وام یک میلیونی میدن از روی یارانه کم میکنن مظلوم نمایی هم میکنن که اقتصادمون ضعیف شده مردم رو چی فرض کردن این دولتیا…

پولشو ندارم تست بدم یک هفته است وداخل خونه دارم جون میدم یک بچه یک ونیم ساله که آسم کودکان هم داره دارم.

شما میتونی به ۴۰۳۰ زنگ بزنی و مراکز بهداشتی که نزدیک محل سکونتتون باشه رو پیدا کنی توی اون مراکز تست رایگان انجام نیدن همون تستی که خصوصی از ۵۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون پول میگیرن

عمو برو مراکز بهداشت رایگان هست

۲۳۰۰۰۰

کجا رایگانه اسمش رو بگو . بالای ۵۰۰هزارتومان است که کمتر نیست . امروز من دادم ۵۵۲ تومان ۲۴ساعته جواب میده .بنده خدا کسانیکه ندارم بدن کل خانواده رو دچار میکنند واقعا متاسفم براشون که میگن با کرونا بجنگیم خیلی ها پول ندارن تست بدن ناقل و تو خونه حبسن و در آمار ثبت نشدن ولی کشورهای دیگه رایگان کردن و آمارشان هم واقعی است . ما خیلی عقبیم

برای کسانیک آزمایش غربالگری خون اولیه رو دادن و مثبت شده تست کرونا رایگان‌میشههزینه تست کرونا

چرا مزخرف میگی تستش برا کسایی که درگیر شدن رایگانه

مزخرف خودتی که از مملکت بیخبری. من درگیر کرونا شدم. یک میلیون هزینه کردم. گفتند سالمی. کرونا نداری. منفی هست. رفتم دکتر معمولی با یه آزمایش ۴۰ تومنی کرونا را تشخیص داد.

ههاا

نه اصلا هم رایگان نیست من دیروز شوهرم تست کرونا ۷۰۰ تومن ازش گرفتند الان اینکه گفتی رایگان رو از کجا درآوردی.

دلار دوباره به صدر اخبار رسانه‌ها نشست. حالا دو روز متوالی است که اسکناس امریکایی در سراشیب افتاده و بهای آن تا ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است. دلار تا پیش از این مرز مقاومتی ۳۰ هزار تومان را رد کرده و تا ۳۲ هزار تومان هم پیش رفته بود.

بازار سهام این هفته طبق انتظار عمل نکرد و بیش از ۹ درصد دیگر افت را ثبت کرد. در مجموع طی مهر ماه این بازار بیش از ۱۲ درصد بازدهی منفی داشت و طی سه ماه اخیر هم این میزان افت به ۳۰ درصد می‌رسد. آیا عقب ماندگی بورس جبران خواهد شد؟ چه اخباری از آینده بازار سهام در دسترس است؟

در آخرین مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا چه سیگنال‌هایی برای آینده بازارها قابل مشاهده است؟ آیا از این سخنان می‌توان تغییر در بازاری را پیش‌بینی کرد و انتظار تغییر در روند بازاری را داشت؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

خاص‌ترین و شیک‌ترین دسته گل و باکس گل در ایران!

جمعه 2 آبان 1399

هزینه درمان کرونا در بیمارستان ها مانند هزینه سایر خدمات بیمارستانی است و بیماران پنج تا ۱۰ درصد هزینه را به عنوان فرانشیز سهم بیمار پرداخت می کنند.

 معاون درمان وزارت بهداشت هزینه انجام تست تشخیص کرونا و هزینه درمان مبتلایان به کووید_۱۹ در بیمارستان های دولتی را اعلام کرد.

دکتر قاسم جان بابایی درباره هزینه درمان بیماران مبتلا به کووید_۱۹ در بیمارستان های دولتی کشور، گفت: هزینه درمان کرونا در بیمارستان ها مانند هزینه سایر خدمات بیمارستانی است و بیماران پنج تا ۱۰ درصد هزینه را به عنوان فرانشیز سهم بیمار پرداخت می کنند.

وی افزود: بنابراین بیماران مبتلا به کرونایی که تحت پوشش بیمه قرار دارند، فرانشیز پنج تا ۱۰ درصدی را می پردازند و برای کسانی که بدون بیمه مراجعه می کنند، هزینه به صورت آزاد محاسبه می شود.هزینه تست کرونا

جان بابایی تاکید کرد: البته افرادی که برای پرداخت پنج تا ۱۰ درصد فرانشیز نیز مشکل داشته باشند و امکان پرداخت این هزینه را نداشته باشند، می توانند به مددکاری بیمارستان مراجعه کنند که مددکاری وضعیت این افراد را بررسی کرده و اگر ارزیابی کند که بیمار  وضعیت مالی مناسبی ندارد، کمک می کند. بر همین اساس موارد زیادی از بیماران کرونایی را داشتیم که هزینه آنها کاملا رایگان شده و یا به آنها تخفیف داده شده است. در عین حال به طور کلی هزینه پنج تا ۱۰ درصد فرانشیز را دریافت می کنیم؛ چراکه قانون به ما اجازه داده است که طبق مصوبه هیات وزیران فرانشیز پنج تا ۱۰ درصدی را از بیمار دریافت کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره هزینه انجام‌ تست PCR در بیمارستان ها، گفت: تست PCR در بیمارستان های دولتی همچنان به صورت رایگان انجام می شود. در حوزه سرپایی و در بخش بیماریابی برای مدیریت شرایط،  تست فقط برای افراد بالای ۶۰ سال انجام می شود، اما در بیمارستان این موضوع مطرح نیست.

منبع :ایسنا

پیوندها

صفحات سایت

تمامی حقوق سایت محفوظ است . استفاده در جهت بهبود سلامت جامعه بلامانع است .

تهران – ایرنا – رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: اگر کسی مشکوک به کرونا بوده و علائم هم داشته باشد و به مراکز ۱۶ ساعته کرونا مراجعه کند، در صورت تشخیص و درخواست پزشک، از او رایگان تست گرفته می‌شود.

سید سجاد رضوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره تعرفه تست‌های کرونا افزود: اگر شخص به مرکز خصوصی مراجعه کرده و علائم کرونا هم نداشته باشد، خود فرد باید هزینه تست را بپردازد. بر اساس دستورالعمل‌های معاونت بهداشت، تست کرونا در بخش دولتی فقط در صورتی که فرد علائم داشته باشد یا دچار بیماری زمینه‌ای باشد یا زن باردار باشد، به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سایر کشورها نیز به همین صورت است که اگر شخص بدون علائم بخواهد تست کرونا انجام بدهد، خودش باید هزینه را پرداخت کند. محدودیت تست کرونا در همه کشورها وجود دارد و اگر کسی خارج از شبکه بهداشت و درمان بخواهد تست انجام بدهد، هزینه به عهده خود شخص است. زیرا هیچ نظام سلامتی تاب آوری این هزینه را ندارد که برای همه افراد و هر روز تست کرونا انجام بدهد. از طرفی نتیجه این تست‌ها فقط چند دقیقه اعتبار دارد و ممکن است فرد چند دقیقه بعد از دریافت پاسخ تست، به ویروس کرونا مبتلا شود.

تعرفه تست مولکولی مشخص است

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: تست‌های آزمایشگاهی کرونا دو نوع مولکولی و سرولوژی است. تعرفه تست‌های مولکولی یا PCR مشخص است و بیمه‌ها نیز برای بیماران بستری بر اساس تعرفه اقدام می‌کنند.هزینه تست کرونا

وی افزود: اگر شخصی بخواهد به آزمایشگاه‌های خصوصی مراجعه کند، برای تست مولکولی یا PCR باید هزینه آزاد و حدود ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کند.

تعرفه تست سرولوژی هنوز تعیین نشده است

رضوی گفت: تعرفه تست‌های سرولوژی هنوز تعیین نشده و پس از تصویب در شورای عالی بیمه سلامت، باید توسط هیات وزیران مصوب شود. البته برای پوشش بیمه‌ای تست سرولوژی نیز باید در شورای عالی بیمه مصوب شود. زیرا هنوز ضرورت تست سرولوژی و اختصاصی و مفید بودن آن به طور قطعی اثبات نشده است. در واقع نمی‌توان با تست سرولوژی گفت که شخص بیمار است یا خیر. اهمیت تست‌های سرولوژی هنوز از طرف حوزه آزمایشگاهی اعلام نشده و اگر این ضرورت اعلام شود، در شورای عالی بیمه سلامت بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه‌ای که برای تست‌های سرولوژی پرداخته می‌شود، آزاد است. تعرفه آن حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان خواهد بود که آن هم باید توسط هیات وزیران تایید شود. در واقع تست یا نباید انجام شود، یا اگر در حال انجام است، باید تعرفه مشخص داشته باشد.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: در اولین جلسه شورای عالی بیمه سلامت بحث تعرفه تست‌های سرولوژی را بررسی خواهیم کرد.

تهران- ایرنا- رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: برای تشخیص ابتلای فرد به کرونا،…

تهران – ایرنا – مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معاونت…

تهران- ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کل دنیا تاکنون ۱۴.۵ میلیون نفر به ویروس کرونا…

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تست‌های کرونا هدفمند شده و از…

اصفهان – ایرنا – عضو هیات ‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمایش…

تهران – ایرنا – فهرست کامل مراکز ۱۶ ساعته کرونا و بیمارستان‌های معین جهت بستری بیماران مبتلا…

تهران – ایرنا – رییس انستیتو پاستور ایران گفت: قطعی‌ترین راه تشخیص ویروس کرونا، تست‌های مولکولی…

بیرجند – ایرنا – رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تست‌های…

تهران – ایرنا – رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از نخستین‌ گام‌ها…

تهران – ایرنا – نتایج تحقیقات نشان داده ورزش علاوه بر تناسب اندام،…

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون…

تهران- ایرنا- آزمون عمومی قضاوت در ۲۲ مرکز استان و با حضور حدود ۲۱…

تهران – ایرنا- سازمان ملل متحد در تازه‌ترین پست خود در اینستاگرام…

تهران – ایرنا – رئیس پلیس مرکز انتظام نیروی انتظامی گفت: ۷۰۰ موسسه…

تهران – ایرنا – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن تشریح تعداد بیمه شدگان…

تهران- ایرنا- مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی…

تهران – ایرنا – فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران…

تهران – ایرنا – جامعه‌شناس و تحلیلگر مسایل اجتماعی گفت: ستاد ملی مقابله…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش خبرگزارى تسنیم از بندرعباس، تست حلقى یا PCR در حال حاضر بهترین و مطمئن ترین روش تشخیص وجود ویروس کرونا در بدن افراد است که برخلاف گذشته در مراکز دولتى، تنها از کسانى که واجد شرایط باشند، گرفته میشود.

طى روزهاى گذشته، رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور اعلام کرد که مقرر شده است، تعرفه آزمایش PCR علاوه بر قیمت اعلام شده کیت تشخیصی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، در بخش دولتی حدود 55 هزار تومان و در بخش خصوصی حدود 118 هزار تومان باشد.

در این رابطه مدیر روابط عمومى دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد: تا این لحظه در جلسات استانى پیرامون اپیدمى کرونا، قیمتى براى تست کرونا در مراکز دولتى تصویب نشده است.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: همچنان در مراکز دولتى استان، از افرادى که پزشک تشخیص دهد نیاز به تست دارند، بصورت رایگان تست PCR گرفته میشود اما در مراکز خصوصى هزینه مصوب گرفته میشود.

وى در پاسخ به این پرسش که از چه کسانى تست کرونا در مراکز دولتى گرفته میشود، گفت: در حال حاضر تنها از بیماران بالای 60 سال علامت دار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای علامت دار، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و با فرد مثبت در ارتباط بوده‌اند، تست به صورت رایگان گرفته می‌شود.هزینه تست کرونا

لازم به ذکر است، سایر افراد که داراى علائم مشکوک به کرونا میباشند، میتوانند به سایت سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مراجعه کنند و سوالات مربوطه را پاسخ دهند تا توسط مراقبان سلامت، راهنمایی شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانى مراجه کنند.

انتهای پیام/868/ش


(تهران، اصفهان و کرج)

در صورتی که قصد انجام آزمایش

کرونا سازمانی

دارید می‌توانید از طریق

این فرم

اطلاعات خود را ارسال کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

کاربر گرامی در نظر داشته باشید به دلیل تعطیلی روز شنبه آزمایشها و مشاوره های درخواستی از روز یکشنبه انجام خواهد شد.

اگر در شهر تهران، کرج، اصفهان ساکن هستید، بدون مراجعه به آزمایشگاه و تنها با چند کلیک و پرداخت آنلاین، درخواست تست
PCR و آنتی بادی کرونا در محل بدهید.

درمانکده این امکان را فراهم کرده است که در کمترین زمان، درخواست
خود را برای دریافت خدمات آزمایش کرونا ارسال کنید و همکاران ما به منزل/محل کار شما مراجعه کرده و با رعایت تمام اصول بهداشتی نمونه‌گیری انجام دهند.
هزینه تست کرونا

هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید شامل هزینه تست و ایاب و ذهاب است.

حتما نکات زیر را مطالعه کنید:

هزینه تست کرونا
هزینه تست کرونا
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *