هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی
هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

کلینیک دندانپزشکی دکتر حسینیان –

در خیلی از مراکز دندانپزشکی برای انجام درمانهای دندانپزشکی، دندانپزشک مجبور است با کمک دستیارانش و والدین کودک، کودک را گرفته و بی حرکت نگهدارند و درمان دندانپزشکی را برای وی انجام دهند در حالیکه این حالت باعث ایجاد خاطره ای بد و ترس از دندانپزشکی در کودک می شود و ممکن است در آینده هم این ترس در بزرگسالی باقی بماند.

به طور کلی کم سن بودن کودک و عدم تحمل صدا و آب در حین درمان دندانپزشکی باعث کاهش همکاری کودک می شود. همچنین راه حلی که برای این مشکل وجود دارد دندانپزشکی تحت بیهوشی در کودک است.این کار برای اولین بار در سال 1900 توسط دندانپزشک آمریکایی انجام شد.

برای انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی نیازی به بستری کودک در بیمارستان نیست و صبح همان روز وقتی درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی انجام گیرد 2ساعت بعد، کودک می تواند مرخص شود.

بیهوشی به همراه داروهای دیگر باعث تسکین بیمار در طول فرآیند دندانپزشکی می‌شود. همچنین یکی دیگر از مزایای دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی‌ ،عدم احساس درد توسط او است. بسیاری از بیماران بیهوشی دندانپزشکی اطفال را با بیهوشی عمومی اشتباه می‌گیرند؛ درحالی‌ که هر کدام دارای تفاوت‌ های بسیاری هستند. از این‌ رو در این نوشتار سعی می‌کنیم تا نگاهی اجمالی به مزایا و معایب هر کدام داشته باشیم.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

برای شروع ابتدا ویدئوی زیر را که از کانال آپارات مطب برداشته شده مشاهده نمایید:

 

در خیلی از مراکز دندانپزشکی برای انجام درمانهای دندانپزشکی، دندانپزشک مجبور است با کمک دستیارانش و والدین کودک، کودک را گرفته و بی حرکت نگهدارند و درمان دندانپزشکی را برای وی انجام دهند در حالیکه این حالت باعث ایجاد خاطره ای بد و ترس از دندانپزشکی در کودک می شود و ممکن است در آینده هم این ترس در بزرگسالی باقی بماند.

به طور کلی کم سن بودن کودک و عدم تحمل صدا و آب در حین درمان دندانپزشکی باعث کاهش همکاری کودک می شود. همچنین راه حلی که برای این مشکل وجود دارد دندانپزشکی تحت بیهوشی در کودک است.این کار برای اولین بار در سال 1900 توسط دندانپزشک آمریکایی انجام شد.

برای انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی نیازی به بستری کودک در بیمارستان نیست و صبح همان روز وقتی درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی انجام گیرد 2ساعت بعد، کودک می تواند مرخص شود.

بیهوشی به همراه داروهای دیگر باعث تسکین بیمار در طول فرآیند دندانپزشکی می‌شود. همچنین یکی دیگر از مزایای دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی‌ ،عدم احساس درد توسط او است. بسیاری از بیماران بیهوشی دندانپزشکی اطفال را با بیهوشی عمومی اشتباه می‌گیرند؛ درحالی‌ که هر کدام دارای تفاوت‌ های بسیاری هستند. از این‌ رو در این نوشتار سعی می‌کنیم تا نگاهی اجمالی به مزایا و معایب هر کدام داشته باشیم.

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی به دو روش قابل انجام است، بیهوشی کامل و آرامبخشی IV. در آرامبخشی IV کودک در وضعیت نیمه بیدار است.  این روش برای مواقعی است که روند درمان زمان کمی احتیاج داشته باشد. باید توجه داشت که ترجیح متخصصین بیهوشی، بیهوشی کامل  است؛ زیرا به ریه ها آسیب وارد نمی شود ولی در آرامبخشی ممکن است ریه ها اسپاسم پیدا کنند و در آینده برای کودک ضرر داشته باشد.

 

بسیاری از والدین از بیهوشی کودک زیر 2 سال ترس دارند. باید دقت داشته باشید که تعداد دفعات بیهوشی و زمان بیهوشی برای ما بسیار مهم می باشد. چنانچه زمان بیهوشی کمتر از 2 ساعت باشد هیچ خطری ایجاد نمی کند. اما بیهوشی های بیش از 3 ساعت، احتمال بروز مشکل یادگیری را افزایش می دهد. همچنین ما حتی الامکان درمانهای دندانپزشکی در کودکان را با استفاده از فلورایدتراپی و آموزش بهداشت کامل به والدین به تأخیر می اندازیم تا کودک بزرگتر شده و همکاری وی افزایش یابد.

البته این کار زمانی میسر می شود که پوسیدگی ها در حد کمی باشند و عفونتهای دندانی حداقل باشند. در کودک زیر 2 سالی که دندانهای جلو عقب آن آبسه کرده اند و عفونت زیادی داخل دندانها وجود دارند حتما هر چه زودتر باید این عفونتها از داخل دندانها خارج شوند. این عفونتها می توانند دو مشکل اساسی را برای کودک ایجاد کنند که عبارتند از:

1- آسیب به جوانه دندانهای دائمی که زیر دندانهای شیری قرار گرفته اند.

2- این عفونت ها از انتهای ریشه ها از طریق رگ های خونی وارد کل بدن کودک می شوند و آسیب هایی به اندام های مختلف بدن از جمله مغز، کبد، کلیه کودک وارد می کنند.

بنابراین ما همواره به سلامتی کودک شما اهمیت می دهیم و تا زمانیکه سلامت کودک در خطر نباشد دندانپزشکی تحت بیهوشی را به والدین پیشنهاد نمی دهیم.

از آنجا که آرامبخشی با IV و استفاده از روش‌های بیهوشی دیگر امروزه در زمینه دندانپزشکی کاربرد دارد، بیهوشی عمومی برای برخی موارد کاربرد ندارد. دندانپزشکی کودکان با بیهوشی عمومی اما در برخی موارد همچنان توصیه می شود. این موارد عبارت‌ اند از:

برخی والدین نسبت به بیهوشی عمومی مقاومت می کنند و بسیاری از متخصصین برای اینکه والدین بهتر درمان تحت بیهوشی را بپذیرند به آنها روش هایی بجز بیهوشی عمومی را پیشنهاد می دهند ، درحالیکه متخصصین بیهوشی مخالف این روش ها برای درمان دندانپزشکی طولانی هستند(مگر اینکه درمان دندانی یک ربع طول بکشد) و در صورت طولانی بودن روند درمان بیهوشی عمومی پیشنهاد می شود.

هزینه دندانپزشکی کودکان با بیهوشی متغیر است و بسته به نوع خدمات دندانپزشکی با بیهوشی دارد. درمان ریشه از ۴۵٠ تا۶۵٠ هزار تومان است که بستگی به نوع درمان و ترمیم یا روکش دندان کودک دارد. هزینه ترمیم دندان کودک از ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار تومان، هزینه فلورایدتراپی ٨٠ هزار تومان و کشیدن دندان کودک نیز 50 هزار تومان است. در صورتی که این خدمات در بیمارستان خصوصی تحت بیهوشی انجام شوند، به عنوان نمونه به هزینه بیهوشی کودکان برای ترمیم دندان در بیمارستان خصوصی مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان اضافه خواهد شد.

از آنجا که حفظ سلامت عزیزان شما برای ما بسیار مهم است، تمامی خدمات بیهوشی جهت دندانپزشکی کودکان و بیهوشی کودکان برای ترمیم دندان در مراکز بیهوشی بسیار مجهز و پیشرفته پزشکی انجام خواهد شد. دوز داروهای بیهوشی در کودکان نیز توسط متخصص بیهوشی و متخصص دندانپزشکی تحت بیهوشی کودکان تعیین می شود تا خدمات دندانپزشکی اطفال با کمترین عارضه یا بدون هیچ گونه عوارض ناشی از بیهوشی انجام شود.

برای پرسش از دکتر درباره دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

دکتر زینب حسینیان متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

 

دکتر زینب حسینیان دوره عمومی دندانپزشکی خود را در سال 1381 آغاز کرد و دوره تخصصی خود را در سال 2012-2012 به پایان رساند. او عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال ۱۳۹۱ بود و سپس عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس بود. . در طول این مدت او در تحقیقات علمی موفقیت آمیز بوده و دارای چهار پتنت در زمینه دندانپزشکی است.

مطلب قبلی

علت تغییر رنگ دندان و راه های درمان آن

مطلب بعدی

مزایای روکش زیرکونیا در مقایسه با روکش‌ های دیگر

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

بستگی به نوع ترمیم و عصب کشی دارد

بله در بيمارستان انجام ميدهيم، براي ديدن قيمتهاي بيهوشي لطفا به مقاله بيهوشي در سايت دكتر حسينيان مراجعه نماييد

دندانپزشکی آرامش بخش کودکان

دندانپزشک کودکان را به من معرفی کنید.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

فهرست مطالب

ترس از دندانپزشکی و حالت تهوع غیر قابل کنترل که به آن رفلکس گگ می گویند و بسیاری از عوامل دیگر موجب می شود تا از درمان سدیشن در دندانپزشکی تحت بیهوشی استفاده شود ، سدیشن به بیهوشی سطحی گفته می شود که همانند خواب عمیق است و در مطب نیز می توان از آن استفاده کرد .

 

 

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

برخی از افراد ترس از دندانپزشکی دارند و کلمه ی بیهوشی نیز موجب ترس آن ها می شود اما سدیشن یا بیهوشی سطحی یک تفاوتی با بیهوشی عمومی دارد و آن هم این است که فرد به صورت سطحی بیهوش می شود و درد و اعمال درمان را احساس نمی کند .

از این روش برای افرادی استفاده می شود که فوبیای دندانپزشکی دارند.

حتی اسم دندانپزشکی که به میان می آید عده ای عرق سرد بر روی پیشانی شان می نشیند ، حتی برخی به یاد تجربیات بدشان می افتند.

ترس از دندانپزشکی یا دنتال فوبیا یکی از ترس های رایج است که موجب می شود تا افراد به دندانپزشکی مراجعه نکنند.

این ترس درجات متفاوتی دارد ، در بعضی شرایط و در برخی از افراد این ترس به گونه ای است که در حالت عادی نمی توان بیمار را درمان کرد ولازم است از بیهوشی استفاده شود .

برای درمان دندانپزشکی کودکان ابتدا باید تحقیقات لازم را انجام دهید که مراکز دندانپزشکی با بیهوشی معتبری را برای درمان انتخاب کنید تا برای درمان خیالتان راحت باشد.

در تحقیقات انجام شده ۷۵% از مردم دچار این ترس هستند و در میان این افراد ۱۰ – ۵ درصد هستند که این ترس به گونه ای است که حتی در مواقع بروز درد دندان بسیار شدید حاضر به مراجعه به دندانپزشک نیستند.

برخی از افراد هنگامی به دندانپزشک مرجعه می کنند که مشکل جدی پیدا کرده باشند این مشکل بیشتر در خانم ها و آقایان جوان اتفاق میافتد.

 



 

کودکان نیز ترسی شبیه ترس بزرگسالان دارند اما خفیف تر است ، آن ها یا به دلیل تجربه ی تلخی که  داشته اند یا احساس ترسی که هم سن هایشان برایشان تعریف کرده اند یا از تجربیات بزرگترها شنیده اند ، دچار این ترس شده اند.

برخی از والدین برای تنبیه یا ترساندن کودک او را از دندانپزشک می ترسانند به همین دلیل است که کودک دچار ترس از دندانپزشک می شود و از دندانپزشکی به عنوان محلی ترسناک یاد می کند.

در برخی مواقع ترس کودک به شدتی است که نمی توان او را بر روی صندلی نگه داشت ودندانپزشک ناچار است از بیهوشی سطحی یا سدیشن استفاده کند.

ترس از دندانپزشکی بعضی مواقع به حدی است که مشکلات جدی برای بیمار و دندانپزشک به وجود می آورد. بسیاری از افراد به دلیل این ترس حتی با وجود درد ، پوسیدگی و مشکلات لثه به دندانپزشک مراجعه نمی کنند و این مشکلات بیشتر می شوند و در نتیجه لثه یا دندان ها تخریب می گردد.

پس از مدتی دندان ها شکسته می شوند. لثه ها تحلیل رفته و خونریزی می کنند. دهان بوی بد می گیرد و بیمار برای جویدن به مشکل می خورد و خیلی زود در سلامت جسمی او اختلال ایجاد می شود.

برای اطلاع از هزینه بیهوشی دندانپزشکی می توانید به دندانپزشک کودکان مراجعه کرده از او بخواهید تا هزینه ی درمان را در اختیار شما قرار دهد.

باید بگوییم که برای عدم تجویز بیهوشی در دندانپزشکی کودکان موارد منع بسیار کمی وجود دارد، اما با این وجود بهترین دندانپزشک کودکان ابتدا تمامی شرایط بیمار را می سنجد و پس از آن اقدام به درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی در کودکان می کند.

اما به این نکته مهم توجه کنید که حتما برای درمان تحت بیهوشی به بهترین دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

 

 

مدت زمان بیهوشی کودک به تعداد کارهایی که بیمار نیاز دارد، تعیین می شود، مدت زمان بیهوشی ممکن است ۱ الی چند ساعت طول بکشد.

زمانی که برای انجام خدمات دندانپزشکی ، دندانپزشک کودکان ، دندانپزشکی تحت بیهوشی را تجویز می کند تمامی مشکلات دندانی کودک اعم از ترمیم ، عصب کشی ، جرمگیری و بروساژ و غیره در یک جلسه انجام می شود.

هزینه دندانپزشکی با این روش با توجه به دستمزد دندانپزشک کودکان ، نوع خدماتی که ارائه شده است و غیره تعیین می شود.

به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر دندانپزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

درباره سوالات متداولی که والدین می پرسند مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید، همچنین می توانید از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام سوالات خود را از خانم دکتر ماندانا حجازی یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی کودکان بپرسید.



 

دکتر ماندانا حجازی ، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان ، دارای بورد تخصصی مى باشد؛ از خدمات ايشان می توانیم به مواردی که در ذیل ذکر شده اند ، اشاره کنیم:

در بسیاری از مواقع ، علی رغم تمام تلاش های دندانپزشک اطفال ، برخی از کودکان با توجه به دلایل گوناگونی همچون پایین بودن سن ، عدم توانایی ذهنى و جسمى و از این قبیل موارد با دندانپزشک همکاری نکرده و این امر موجب می شود ، دندانپزشک اطفال ، نتواند درمان مورد نياز را انجام داده یا به اتمام برساند ؛ در این مواقع نیاز به انجام اعمال دندانپزشکی تحت بیهوشی ، می باشد .

در این زمان ، والدین بسیار نگران شده و از انجام اعمال دندانپزشکی همراه با بیهوشی ، خودداری می کنند ؛ در این رابطه باید ذکر شود که جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته و بیهوشی سبب بروز عوارض در کودکان آن ها نمی شود .

روش های گوناگونی جهت بیهوشی کودکان در حین دندانپزشکی ، وجود داشته که از شایع ترین آن ها می توانیم به آرامبخش خوراکی ، آرامبخش عمیق و بیهوشی عمومی اشاره کنیم .

در این روش ، با توجه به شرایط کودکان همانند سن ، وزن و از این قبیل موارد از داروهای خوراکی ، به منظور کاهش استرس و تنش آن ها استفاده می شود.

معمولا در این روش از داروهایی استفاده می شود ، که سبب بروز کمترین عوارض در کودکان شود .البته اين روش تنها در موارد خاصى قابل انجام مى باشد.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

این روش از بیهوشی توسط متخصص بیهوشی ، انجام گرفته و کودکان به خوابی عمیق فرو می روند ؛ اما لازم به تذکر می باشد ، که تمامی اعمال حیاتی کودکان همچون تنفس ، بلع و غیره توسط خوشان انجام می گیرد .

این روش از بیهوشی کودکان به منظور انجام اعمال دندانپزشکی ، آخرین انتخاب دندانپزشک اطفال است ؛ کودکان در این روش به طور کامل در اختیار دندانپزشک اطفال ، قرار می گیرند .

در این روش ، دندانپزشک کودکان زمان بیشتری را در مقایسه با دو روش دیگر جهت انجام اعمال دندانپزشکی ، در اختیار دارد .

 

 

 

اسید هیپو کلروس
اسید هیپو کلروس یک ضد عفونی کننده بسیار امن…

کرونا در دندانپزشکی مورد سوال شماست ؟ خب این روز ها بیشترین حجم…

درباره ونیر کامپوزیت
درباره ونیر کامپوزیت چه مطالبی شنیده اید…

ضررهای دهانی قلیان
وقتی صحبت از ضررهای دهانی قلیان می شود بسیاری…

ونیر کامپوزیت یا لامینیت ؟
این یک سوال غلط است و متاسفانه این… هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

سدیشن در دندانپزشکی
سدیشن در دندانپزشکی یک شیوه کنترل استرس…

کامپوزیت دندان ها یک نقطه عطف در دندانپزشکی و بخصوص دندانپزشکی…

اصلاح طرح لبخند به این معنی است که با تغییراتی در رنگ یا فرم…

تناسب در لبخند می خواهم این کیس را متفاوت از سایر کیس های قبلی… بیشتر بخوانید

لایرینگ تکنیک نسل جدید درمان های ونیر کامپوزیت به سمتی رفته است… بیشتر بخوانید

مراجعه کننده خانمی حدودا سی ساله هستند . به دلیل گذران دوره شیمی… بیشتر بخوانید

لامینیت ۸۳۲۵ مراجعه کننده مایل بود که ونیر کامپوزیت های قدیمی… بیشتر بخوانید

ونیر کامپوزیت ۸۳۷۴ پرونده شماره ۸۳۷۴ مربوط به درمان ونیر کامپوزیت… بیشتر بخوانید

لمینیت کم تراش تراشیدن دندان سالم وقتی با هدف زیبایی و اصلاح… بیشتر بخوانید

ونیر کامپوزیت تک واحدی مراجعه کننده یک دختر خانم جوان است . یک… بیشتر بخوانید

در مورد سدیشن در دندانپزشکی اطلاعاتی دارید ؟ آیا می دانید با یک روش بسیار ساده میتوانید اضطراب و نگرانی از درد درمان دندان پزشکی را کنترل کنید ؟ آیا می دانید کسانی که به علت حالت تهوع قادر به دریافت خدمات دندانپزشکی نبودند ، به راحتی در حال دریافت این خدمات هستند ؟
سدیشن نام علمی بیهوشی سطحی است که در مراجعین دندانپزشکی ، آندوسکوپی ، کلونوسکوپی و …… کاربرد دارد . در مطب دکتر سهرابی خدمات درمان دندانپزشکی با سدیشن ارائه می گردد .

بیهوش کنندهها داروهایی هستند که باعث بیهوشی شده، یا به صورت موقت و برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن حس می‌شوند. در صورتی که داروهای ضد درد، درد را بدون از بین بردن هوشیاری کاهش می‌دهند از این نظر این دو نوع دارو با یکدیگر تفاوت دارند.

گاهی اوقات ترکیب داروهای بیهوشی به دلیل افزایش قدرت یکدیگر در کنار هم استفاده می‌شود.

تحقیقات صورت گرفته در آمریکا نشان داده است چیزی حدود ۷۵ درصد از مردم این کشور دچار ترس از دندانپزشکی هستند . از این تعداد ۵ تا ۱۰ درصد از افراد آنقدر از دندان‌پزشکی وحشت دارند که تحت هیچ شرایطی , حتی درشرایط بروز دردهای دندانی بسیار شدید هم حاضر نیستند به دندان‌پزشک مراجعه کنند .
خانم‌ها بیشتر از آقایان و جوانان بیشتر از افراد مسن دچار این مشکل هستند. بنابراین ترس از دندان‌پزشکی، یک مشکل واقعی است که می‌تواند دردسرهای زیادی هم برای بیمار هم برای دندان‌پزشک به همراه داشته باشد.

اطلاعاتی که در دسترس است به ما نشان می دهد که در سال ۲۰۱۰ ، مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت سدیشن در کنگره های بین المللی ارایه شده است .  این ارایه مطلب توسط استادان ایرانی جناب آقای اردلان اعتمادی (متخصص و جراح لثه ) و دکتر سهیل اعتمادی ( متخصص بیهوشی ) صورت گرفته است .

یک سدیشن آرام و اثر بخش توسط یک کادر درمانی متبحر و یک متخصص بیهوشی صورت می گیرد . انجام سدیشن در دندانپزشکی با تکنیسین بیهوشی اطاق عمل ، کار علمی و آکادمیکی نیست و لازم است یک متخصص بر مراحل درمان نظارت لحظه به لحظه داشته باشد .
یکی از راه حل ها برای این افراد بیهوشی در دندانپزشکی است . بسیاری نیز فقط در شرایطی به دنبال درمان‌های دندان‌پزشکی می‌روند که دچار یک مشکل اورژانس شده باشند .

مطب دکتر محمد رضا سهرابی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین سایت های سدیشن در دندانپزشکی ، آماده ارایه مشاوره  به شما است .

مطلبی دیگری در سایت لبخند برتر وجود دارد که میتوانید آن را مطالعه کنید . برای مطالعه مقاله بیهوشی در دندانپزشکی کلیک کنید . ضمنا توصیه های برای قبل از حضور و بعد از آن وجود دارد که پیشنهاد میکنیم آن ها را هم مطالعه فرمایید .
برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های مطب در تماس باشید
۰۲۱۲۶۷۶۸۷۱۹
۰۹۱۹۱۰۰۰۵۳۳

دیدگاه

نام و نام خانوادگی

ایمیل

آدرس سایت

مطب : بلوار اندرزگو ، خیابان شهید کریمی (بوعلی) ، نرسیده به چهار راه اسدی ، پلاک 2 ساختمان یاس ، بلوک B ، واحد 504 تلفن : 8719 76 26 021 موبایل : 533 1000 0919 تلگرام : 533 1000 0919info@labkhandbartar.irکانال تلگرام لبخند برترکانال اینستاگرام لبخند برتر

خانه » راهنمای والدین » دندانپزشکی با بیهوشی و آرامبخشی » دندانپزشکی بیهوشی و آرام‌بخشی اطفال و کودکان [بررسی جامعی بر دلایل، عوارض و نحوه درمان]

کلمه درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی معمولاً برای والدین ایجاد نگرانی می‌نماید. حتی بسیاری از والدین به خاطر ترس از بیهوشی درمان دندان‌های فرزندشان را مدت‌ها به تعویق می‌اندازند و یا به مطب‌های دندانپزشکان مختلفی مراجعه می‌نمایند تا شاید درمان دندان‌های فرزندشان بدون بیهوشی یا آرام‌بخشی انجام گردد.

فهرست دندانپزشکی بیهوشی و آرام‌بخشی اطفال و کودکان [بررسی جامعی بر دلایل، عوارض و نحوه درمان]

ایجاد خاطره مثبت دندانپزشکی و حفظ سلامت روان در حال تکامل یکی از اهداف مهم در دندانپزشکی کودکان است.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

توجه داشته باشید که برخی کودکان به دلایلی مانند سن کم، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی و یا اضطراب‌های شدید و کنترل نشده، قادر به همکاری لازم برای کارهای دندانپزشکی نمی‌باشند، لذا انجام درمان‌های دندانپزشکی در مطب ممکن است برای آن‌ها خطرساز باشد.

به‌طوری‌که در صورت ایجاد خاطره ناخوشایند در کودکی ممکن است، کل آینده دندانپزشکی فرد تحت تأثیر قرار گیرد. لذا برای این کودکان درمان دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی و یا آرام بخشی توصیه می‌گردد.

در مطلب زیر به توضیح کامل در مورد دندانپزشکی آرام‌بخشی و بیهوشی در اطفال و کودکان و نگرانی والدین آن‌ها می‌پردازیم.

اگر سن کودک زیر سه سال باشد هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که قادر به همکاری در محیط دندانپزشکی باشد.

شاید کارهای ساده‌ای مانند فلورایدتراپی و یا انجام ترمیم‌های ساده در محیط مطب برای کودکان امکان‌پذیر باشد ولی کارهای درمانی پیچیده‌تر از قبیل عصب‌کشی و یا قرار دادن روکش دندان شیری و یا ترمیم‌های وسیع‌تر به دلیل عدم همکاری کودک و سن کم وی در محیط مطب دندانپزشکی امکان‌پذیر نیست و کودک نیازمند درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرام بخشی است.

انجام کارهای دندانپزشکی نباید منجر به شکل‌گیری خاطرات بد در ذهن کودک شود.

زیرا در کودکان ما با یک روان در حال تکامل مواجه هستیم و درصورتی‌که کارهای دندانپزشکی در کودکانی که دچار اضطراب زیاد هستند به زور انجام شود ممکن است از دیدگاه کودک به‌عنوان یک تهاجم تلقی شود و اثرات نامناسبی ازنظر روحی بر روی کودک باقی بگذارد.

علاوه بر این‌که این ترس از دندانپزشکی ممکن است تا بزرگ‌سالی همراه کودک باقی بماند.

در کودکان ناتوان مخصوصاً در شرایطی که نیاز به کارهای دندانپزشکی پیچیده باشد درمان‌های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی درمان باکیفیت‌تر و ایمن‌تری را برای کودک فراهم می‌نماید.

ازآنجایی‌که دندان‌های شیری نقش بسیار مهمی در تغذیه و رشد کودک دارند و ازآنجایی‌که از دست رفتن آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در رویش دندان‌های دائمی گردد در صورت درمان به‌موقع دندان‌ها اثرات بسیار مشخص و فراوانی در سلامت کودک به وجود خواهد آمد.

اگر دندانپزشک متخصص کودکان برای کودک شما تشخیص درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرام‌بخشی را داده است یعنی یکی از موارد عدم همکاری کودک، ناتوانی ذهنی یا جسمی و یا سن کم کودک وجود داشته است.

حال اگر برای درمان دندان‌های کودکتان به‌موقع اقدام نکنید وضعیت دندان‌های کودک بدتر خواهند شد و به‌مرورزمان دچار آبسه‌های دندانی می‌گردند که می‌تواند برای دندان‌های دائمی جایگزین خطرناک باشند و شاید نیاز به کشیدن تعداد زیادی از دندان‌های شیری وجود داشته باشد که هم باعث کاهش توانایی غذا خوردن کودک می‌گردد و هم باعث رویش نابجای دندان دائمی و نیاز به درمان‌های ارتودنسی در آینده می‌گردد.

از طرف دیگر آبسه‌های دندانی برای سلامت کودک هم زیان‌بار است چراکه این آبسه‌های حاد دندانی حتی می‌تواند به فضاهای صورت منتشر گردیده و وی را راهی بیمارستان نماید.

بنابراین اگر کودک به هر دلیلی همکاری کافی در مطب دندانپزشکی ندارد با درمان اصولی دندان‌ها تحت شرایط بیهوشی یا آرام بخشی می‌توان از مشکلات بسیاری که می‌تواند برای کودک دردسرساز باشد جلوگیری کرد.

توجه داشته باشید کودکانی که دندان‌های پوسیده متعدد دارند و نیازمند درمان آن‌ها هستند در بیشتر مواقع رفتارهای عصبی‌تر و کج‌خلقی‌های بیشتری دارند از طرف دیگر هم‌چنین مشکلات گوارشی از قبیل یبوست در آن‌ها بیشتر خواهد بود.

درنهایت بیشتر کودکان پس از ترمیم مناسب دندان‌ها بهبود فراوانی در وضعیت تغذیه نشان می‌دهند و این در رشد کودک بسیار مؤثر خواهد بود.

درنتیجه ترمیم کامل دندان‌ها باعث بهبود کیفیت زندگی کودک و ارتقا سلامت بدنی وی خواهد شد.

انتخاب این‌که برای کودک از روش بیهوشی یا آرام‌بخشی استفاده شود کاملاً بر عهده دندانپزشک متخصص کودکان و پزشک متخصص بیهوشی است.

معمولاً برحسب تعداد دندان‌های نیازمند درمان، وضعیت سلامت عمومی کودک، طول مدت موردنیاز برای درمان تصمیم‌گیری لازم انجام می‌گردد.

در اغلب موارد برای کارهای دندانپزشکی که تعداد کمتری از دندان‌ها را شامل می‌شود و مدت‌زمان کوتاه‌تری موردنیاز است از آرام‌بخشی استفاده‌شده و برای کارهای نیازمند مدت‌زمان طولانی‌تر از بیهوشی عمومی استفاده می‌گردد.

در هر دو این موارد از طیف داروهای بیهوشی و گازهای استنشاقی مربوطه بر طبق نظر متخصص بیهوشی استفاده می‌شود.

هرکدام از این موارد کاربرد خود را داشته و توصیه می‌گردد انتخاب نوع درمان به‌طور کامل به پزشک متخصص بیهوشی واگذار گردد.

در مرحله اول شما باید به دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه نمایید و معاینه کامل دندان‌های کودک انجام شود و درمان‌های موردنیاز وی مشخص گردند. سپس دندانپزشک متخصص کودکان شما را برای انجام مشاوره‌های لازم نزد پزشک متخصص بیهوشی و پزشک متخصص کودکان خواهد فرستاد هم‌چنین آزمایشات خون موردنیاز جهت بررسی وضعیت سلامت کودک انجام خواهد شد

 

پس‌ازآن در روز موردنظر کودک باید در ساعت مشخص‌شده به‌صورت ناشتا وارد اتاق عمل شود.

معمولاً قبل از ورود به اتاق عمل داروهایی به‌صورت خوراکی یا به‌صورت قطره‌ای که در بینی چکانده می‌شود به کودک داده می‌شود تا آرام‌بخشی خفیف قبل ورود به اتاق عمل حاصل شود.

در اتاق عمل برحسب این‌که قرار است کودک تحت آرام‌بخشی قرار گیرد یا تحت بیهوشی عمومی کارهای دندانی وی انجام گردد، پزشک متخصص بیهوشی و تکنسین بیهوشی با استفاده از داروهای تزریقی داخل وریدی و استفاده از گازهای مختلف کودک را در شرایط موردنظر قرار خواهند داد.

سپس دندانپزشک متخصص کودکان کلیه کارهای دندانپزشکی کودک را در یک جلسه انجام خواهد داد و پس از اتمام کار پزشک متخصص بیهوشی داروهای برگشت شرایط بیهوشی یا آرام‌بخشی را به کودک تزریق خواهد کرد و کودک به اتاق ریکاوری منتقل می‌گردد و پس از بیداری کامل وی در بخش مربوطه نزد والدین به مدت دو الی سه ساعت در محیط بیمارستان باقی می‌ماند و پس‌ازآن ترخیص می‌گردد.

بیهوشی عمومی و آرام‌بخشی درصورتی‌که در مراکز معتبر و مجهز تحت نظر پزشک متخصص بیهوشی و با در نظر گرفتن کامل شرایط کودک مانند سن، وزن و سابقه بیماری‌ها انجام گردد هیچ‌گونه عارضه‌ای مانند تأثیر بر روی هوش کودک یا رشد یا حافظه او نخواهد داشت.

کودک شما بعد از دندانپزشکی بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی طی دو الی سه ساعت پس از اتمام کار از بیمارستان ترخیص می‌گردد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیز نیست مگر در شرایطی که کودک دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا اختلالات جسمی و ذهنی خاص باشد که با نظر متخصص بیهوشی برای مدتی در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد.

هر عمل درمانی که بر روی کودک انجام می‌گردد و هر دارویی که وارد بدن می‌شود حتی یک داروی مسکن ساده یا تزریق داروی بی‌حسی دندانپزشکی می‌تواند واکنش‌هایی در بدن ایجاد کند. مهم این است که این داروها به طریق صحیح و با نظارت پزشک متخصص مربوطه تجویز گردند.

روزانه کودکان بسیاری در سراسر دنیا هم‌چنین در سراسر کشور ما تحت درمان‌های دندانپزشکی در شرایط بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی قرار می‌گیرند و روزبه‌روز بر این تعداد افزوده می‌گردد.

دراین‌بین ممکن است گزارشات بسیار محدودی از اتفاقات ناگوار در فضای مجازی وجود داشته باشد که اولاً بسیار اندک بوده و هرکدام پس از بررسی توسط مراجع ذیصلاح مشخص گردیده یا وضعیت جسمی کودک به دلیل بیماری‌های خاص عامل اتفاق بوده و یا محیطی که در آن عمل دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی صورت گرفته محیط بیمارستانی نبوده و تجهیزات کافی نداشته لذا مناسب انجام این عمل درمانی نبوده است.

تأکید می‌گردد که خوشبختانه باوجود حجم زیاد و گسترش روزبه‌روز درمان‌های دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی تعداد اتفاقات ناگوار بسیار انگشت‌شمار است و دلایل خاص خود را داشته است.

شرایطی که در آن کودک تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی قرار می‌گیرد بسیار مهم است. این کار باید در محیط بیمارستانی که تجهیزات کامل وجود دارد تحت نظر متخصص انجام گردد.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

از طرفی انجام این درمان‌ها باید حتماً توسط متخصص دندانپزشکی کودکان انجام گردد و باید متخصص بیهوشی و تکنسین بیهوشی در تمام مدت انجام کار و ریکاوری در محیط حضور داشته باشند.

بر طبق بخشنامه مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام کارهای دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی یا آرام‌بخشی صرفاً باید در بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود و دانشکده‌های دندانپزشکی دارای امکانات لازم امکان‌پذیر است و در مطب‌های دندانپزشکی حتی مطب‌های دندانپزشکی متخصصان کودکان نباید درمان دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی عمومی و آرام‌بخشی انجام گردد.

خیر، در اغلب موارد کودک در صبح روز کار وارد اتاق عمل شده و پس از ریکاوری به مدت دو الی سه ساعت در بخش مربوطه حضور خواهد داشت و پس از این‌که متخصص بیهوشی اطمینان حاصل نمود که وضعیت کودک مناسب است ترخیص می‌گردد. فقط در شرایطی که کودک دارای بیماری‌های سیستمیک خاص یا شرایط ویژه‌ای که نیازمند ملاحظات بیشتر باشد است با دستور پزشک مربوطه و صلاحدید متخصص بیهوشی از شب قبل در بیمارستان حاضر می‌گردد.

قبل از انجام بیهوشی کودکتان، مشاوره با متخصص بیهوشی و پزشک متخصص کودکان ضرورت دارد و در حین مشاوره بایستی تمامی مشکلات کودک را بیان کنید.

حتماً قبل از انجام بیهوشی در هنگام مشاوره بیهوشی برای انجام درمان‌های دندانپزشکی باید تاریخچه مصرف هرگونه دارو، سابقه آلرژی‌ها و بیماری‌ها و حتی مصرف داروهای گیاهی را به متخصص بیهوشی و پزشک متخصص کودکان اطلاع دهید.

اگر کودک روز قبل عمل دچار سرماخوردگی شدید و سرفه و آبریزش بینی و تب باشد باید حتماً به دندانپزشک متخصص کودکان مربوطه و یا پزشک متخصص بیهوشی اطلاع دهید چون ممکن است عمل به زمان بعد از بهبودی کودک موکول شود.

حتماً دستورالعمل‌های پزشک در مورد خوردن و نوشیدن را قبل و بعد از عمل دنبال کنید. کودک باید حتماً قبل از انجام عمل ناشتا باشد و 8 ساعت قبل از عمل شیر و غذاهای جامد مصرف نکرده باشد توضیحات لازم در زمینه شرایط ناشتا بودن در روز مشاوره بیهوشی برحسب وضعیت خاص هر کودک به‌طور کامل به والدین داده خواهد شد.

کودک پس ‌از انجام درمان تحت بیهوشی یا آرام بخشی ممکن است کمی خواب‌آلود باشد و ممکن است لازم باشد که کودک را تا خانه در آغوش ببرید. پس بهتر است که دو بزرگ‌سال در حین درمان همراه کودک باشند تا کاملاً از کودک مراقبت نمایند.

تغذیه کودک باید با مایعات شروع شود و پس‌ازآن کم‌کم غذاهای نرم به کودک داده شود اغلب در فردای روز عمل تغذیه عادی شروع می‌گردد و کودک به وضعیت نرمال قبل عمل برگشته است.

به فرزند خود اجازه دهید پس از عمل در خانه استراحت نماید، او احتمالاً از روز بعد عمل به حالت کاملاً طبیعی خود برمی‌گردد.

پس از درمان باید تمامی نکاتی که توسط پزشک بیان می‌شود، رعایت گردد. معجزه واقعی برای درمان دندان‌های کودک در دست والدین است که باید به‌دقت از کودک خود مراقبت نمایند.

اگر كودك شما داراي دندان‌های پوسيده متعدد و ناتوانی ذهنی، جسمی و یا سن کم است و یا برای درمان دندانپزشکی همکاری نمی‌کند، بایستی برای تشخیص نیاز به درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرام‌بخشی در اولین فرصت توسط دندانپزشك متخصص كودكان ويزيت گردد.

هرچه زودتر اقدام كنيد درمان دندان‌های كودك ساده‌تر و با هزينه كمتر خواهد بود. توجه کنید درمان زودهنگام دندانپزشکی عوارض و هزینه‌های کلی درمان را کاهش می‌دهد و سلامت کودک را تضمین می‌کند.

متخصص دندانپزشکی کودکان دارای بورد تخصصی مدرس بخش دندانپزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

باسلام.پسرم 4سالو 4ماهشه و 8تا از دندونای شیری پسرم پوسیده است و نیاز ب عصب کشی و ترمیم دارن و بخاطر حالت تهوع حین کار نظرهمکارای گرامیتون ب بیهوش کردن بچه برای انجام کارمیباشد.سوال من اینه ک بیهوشی رو هوشش تاثیر بد نمیذاره؟؟چاره. دیگه ای جز بیهوشی نیست؟؟و با دندونای زیادی ک نیاز ب ترمیم داره پسرم رو بیهوشی کامل میکنن یا آرام بخش تجویز میکنن؟؟ممنن از لطفتون

با سلام بهترین گزینه درمانهای تحت بیهوشی عمومی یا آرامبخشی می باشد و انتخاب این دو برعهده دندانپزشک متخصص کودکان مربوطه و متخصص بیهوشی پس از معاینه کودک می باشد

با سلام پسر من 10 ساله متاسفانه بدلیل عارضه انسفالید اتوئیمیون حافظه اش رو از دست داده و فعلا قادر به صحبت نمی باشد. در طول بستری بودن در بیمارستان دندان هایش دچار صدمه شده و نیاز به معاینه و مرمت دارند. دکتر مغز و اعصاب بیهوشی را برای پسرم خطرناک و باعث کاهش هوشیاری دانسته اما آیا با روش دیگر امکان رسیدگی به دندان های پسرم وجود دارد؟مانند به خواب بردن .چون پسرم در حالت فعلی با پزشک قطعا همکاری نخواهد کرد.با تشکر از مساعدت جنابعالی

با سلام نمی دانم شما کدام شهر تشریف دارید ولی در تهران بخش دندانپزشکی بیمارستان مفید به کودکان با نیازهای خاص خدمات ارائه می دهند (در صورت مراجعه به این مرکز حتما با دندانپزشکان متخصصان کودکان مشورت کنید) بله در صورت اجازه پزشک امکان آرامبخشی وجود دارد اگر تهران هستید و یا قصد مراجعه به بیمارستان مفید را داشتید با مطب تماس بگیرید که ما تلفن و اسامی دکترهای متخصص مربوط به کار فرزند شما را به شما بدهیم که بدانید به چه کسی مراجعه کنید.

پسرم 20ماهه که به دلیل رفلاکس چهار تا دندان شیری جلویی بالا سیاه و پوسیده شده که طبق نظر دندانپزشک باید دندانها ترمیم شوند. سوال این هست که آیا بیهوشی یا آرام‌بخشی خطرناک نیست؟

سلام در صورتی که بیهوشی یا آرامبخشی زیر نظر متخصص بیهوشی و در مرکز بیمارستانی با تجهیزات کامل انجام شود و قبل از انجام بیهوشی مشاوره با پزشک متخصص کودکان انجام شده باشد و آزمایشات مورد نیاز از کودک به عمل آمده باشد انجام درمان دندانپزشکی در شرایط بیهوشی یا آرامبخشی برای کودک شما خطری نخواهد داشت

سلام پسر ۵ سالم دیروز تحت بیهوشی ۲ تا دندان جلو و یک دندان عصب کشی کردش ، اون دندان که عصب کشی کرده درد داره و بی قراری میکنه و همکاری نمی کنه برای خوردن استامینفون، ا ز طرفی هم آب دهانش از دیروز می ریزه بیرون میخوام ببینم برای چی هست

با سلام بعد از انجام بیهوشی درد طبیعی است و می توانید از شیاف هم استفاده کنید.بیرون ریختن آب دهان مساله مهمی به نظر نمی آید ولی در اولین فرصت با پزشک مربوطه صحبت کنید.

سلام. من 31 سالمه میتونم برای ترمیم دندان از راه بیهوشی رو انتخاب کنم؟ دندونام روز به روز داره خرابتر میشه ولی اصلا تحت هیچ شرایطی نمیتونم با بی حسی یا چشم باز تمام مراحل ترمیم رو تحمل کنم.

با سلام بله شما می توانید در مراکز مربوط به این کار درمانهای خود را تحت شرایط بیهوشی یا آرامبخشی با صلاحدید متخصص بیهوشی و دندانپزشک مربوطه انجام دهید یکی از مراکزی که می توانند به شما کمک کنند مرکز سلامت دهان مهر واقع در خیابان ۲۱ گاندی جنوبی می باشد. در صورتی که تهران زندگی می کنید این مرکز یکی از مراکز معتبر می باشد. قابل ذکر است مراکز معتبر دیگری هم در نقاط مختلف کشور وجود دارند که می توانید از دندانپزشک خود در این زمینه راهنمایی بخواهید.

سلام خانم دکترفرزندمن دوسال ونیمه هست دندان جلوش شکسته الان پس ازیک ماه سیاه شده ودردداره دندانپزشک گفته بایدعصب کشی بشه میخاستم بپرسم راه دیگه ای نداره واینکه گفتن بابیهوشی انجام میدم ولی من نگران بیهوشی هستم.ممنون ازپاسخ تون

با سلام مهم است که کودک شما چند دندان پوسیده دارد ؟ اگر تعداد دندانهای پوسیده زیاد باشد که بهترین انتخاب درمانهای تحت بیهوشی است اگر فقط یک دندان و ان هم دندان جلویی سیاه شده است اول با عکس رادیوگرافی کنترل شود اگر قابل عصب کشی است حتما عصب کشی شود اگر قابل عصب کشی نیست باید دندان کشیده شود .ممکن است در صورتی که متخصص بیهوشی و دندانپزشک متخصص کودکان مربوطه صلاح بدانند اگر درمان فقط برای یک دندان است با آرامبخشی انجام شود.

بسیار مطالب عالی و آموزنده ای بود سپاس از انتشار مطالب

سلام خانم دکتر، من 30 سالمه و ب خاطر حالت تهوع شدید بسیاری از دندان پزشکان شیراز کار روی دندان هایم انجام نمیدن و همه میگویند اگ تحمل میکردی برایت انجام مبدادیم،در این 30 سال حتی یک دندان پزشک هم بهم نگفت تحت بیهوشی هم میتونی بری. الان وضعیت دندان هایم بسیار بد و دندان های عقلم هم نیمه پنهان است هفته هاست شبها نمیتونم بخوابم و نیاز ب جراحی داره، توی این شرایط کرونا جراحی با بیهوشی انجام میدن؟ ایا در شیراز مکانی برای این کار هست؟

با سلام دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی عمومی برای بزرگسالانی که ترس شدید از دندانپزشکی دارند و یا کارهای وسیع دندانپزشکی دارند هم انجام می شود در شیراز مرکزی را نمی شناسم ولی می توانید با جناب اقای دکتر فیجان متخصص دندانپزشکی کودکان در شیراز مشورت نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب «بچه های خوب و دندانپزشکی» نوشته دکتر مهکامه میرکریمی متخصص دندانپزشکی کودکان و به تصویرگری کوثر مرادی و ویراستاری بنفشه محمودی توسط انتشارات رزیدنت یار منتشر شد. این کتاب را می توانید از فروشگاه دندانه تهیه نمایید.

پرسنل مطب همه‌روزه از ساعت 11 صبح الی 9 شب پاسخگوی سؤالات شما عزیزان می‌باشند. به جهت امکان رسیدگی بهتر به کودکان عزیزمان لطفاً قبل از مراجعه حتماً به‌صورت تلفنی هماهنگ فرمایید.

تمام حقوق مطالب این سایت برای دکتر میر کریمی محفوظ است. | طراحی و سئو توسط گروه بازاریابی هارمه

هزینه ترمیم دندان کودکان آیا از هزینه ترمیم دندان کودکان اطلاعی دارید؟ اغلب پدر مادر‌ها بر این باورند که دندان‌های کودکان به اندازه بزرگسالان احتیاج به رسیدگی نداشته و آن‌ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی نیستند. اما آیا این باور درست است؟ شما به عنوان والدین کودکان تا چه اندازه به اصول بهداشت دندان فرزندتان […]

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که؛ دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی بهتر است یا با بیهوشی؟ پاسخ به سوال فوق الذکر متفاوت است. برخی از والدین بر این باور هستند که اعمال بیهوشی در حین اقدامات دندانپزشکی، راحتی بیشتری برای دلبند آن ها به همراه خواهد داشت. آیا این باور صحیح است؟ […]

بچه‌های کوچک یا کودکان نوپا اغلب به دلیل مشکلات خاصی ممکن است از دندانپزشک ترس داشته باشند و قادر به همکاری با دندانپزشک نباشند.

سن کم، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی و یا اضطراب‌های شدید و کنترل نشده ناشی از صداهایی که از تجهیزات دندانپزشکی می‌شنوند و یا فشاری که بر اثر کار دندانپزشک احساس می‌کنند، می‌تواند آن‌ها را عصبی و نگران کند، حتی اگر واقعاً احساس دردی نکنند.

عواملی از قبیل تجربه تلخ و دردناک درمان‌های قبلی، اطلاعات نادرستی که از سوی گروه‌های هم سن و سال و خانواده منتقل می‌شود و برخورد غیرمنطقی با اضطراب اولیه کودکان موجب می‌شود تا در هنگام درمان، ترس زیادی در آن‌ها وجود داشته باشد. این ترس نیز سبب عدم همکاری کودک در مراحل درمان می‌شود و درنتیجه درمان ناقص و بی‌کیفیت خواهد بود.

از بین بردن این ترس و اضطراب
در کودکان برای درمان بیماری‌های دهانی و دندانی یکی از مهم‌ترین چالش‌های
دندانپزشکی کودکان محسوب می‌شود و از این رو برای مقابله با ترس کودک به هنگام
درمان، دندانپزشکان راه‌حل‌هایی را اندیشیده‌اند.

کودکی که دندان‌های پوسیده و عفونی زیادی دارد، باید حتماً هر چه زودتر این عفونت‌ها از داخل دهان خارج شوند. چراکه این عفونت‌ها می‌توانند به جوانه دندان‌های دائمی که زیر دندان‌های شیری قرار دارند آسیب برسانند یا از طریق وارد شدن عفونت از رگ‌های خونی انتهای ریشه‌ها به داخل بدن کودک به اندام‌های مختلف بدن ازجمله مغز، کبد و کلیه آسیب برسانند.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

حال اگر در کودکان کم سن و سال بخواهیم با کنترل فیزیکی، درمان‌های دندانپزشکی زیادی برای چندین دندان وی انجام دهیم، مسلم است که کودک دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و ترس از دندانپزشکی در وی برای همیشه باقی می‌ماند.

درنتیجه نخواهیم توانست به حفظ
سلامت روان در حال تکامل و ایجاد خاطره مثبت دندانپزشکی که یکی از اهداف مهم در
دندانپزشکی کودکان است برسیم.

توجه داشته باشید که در صورت ایجاد
خاطره ناخوشایند دندانپزشکی در کودکی ممکن است کل آینده دندانپزشکی فرد تحت تأثیر
قرار گیرد. لذا برای این کودکان درمان دندانپزشکی تحت شرایط بیهوشی و یا آرام‌بخشی
توصیه می‌گردد.

ازآنجایی‌که دندان‌های شیری نقش
بسیار مهمی در تغذیه و رشد کودک دارند و از دست رفتن آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد
مشکلات زیادی در رویش دندان‌های دائمی گردد، در صورت درمان به موقع، اثرات
بسیار مشخص و فراوانی در سلامت کودک مشاهده می‌گردد.

از طرفی در صورت درمان نشدن و تعویق انداختن درمان تا سنین بالاتر ممکن است کودک دچار آبسه‌های حاد دندانی گردد که می‌تواند به فضاهای بیرونی صورت منتشر گردیده و برای کودک خطرناک باشد و وی را راهی بیمارستان نماید.

بنابراین اگر کودک به هر دلیلی
همکاری کافی در مطب دندانپزشکی ندارد با درمان اصولی دندان‌ها تحت شرایط بیهوشی یا
آرام‌بخشی می‌توان از مشکلات بسیاری که می‌تواند برای کودک دردسرساز باشد جلوگیری
کرد.

اطلاعات زیر نمای کلی از انواع مختلف روشهای آرام‌بخشی و بیهوشی در دندانپزشکی اطفال و کودکان را ارائه می‌دهد. مهم است که والدین تمام گزینه‌های خود را بدانند. با دندانپزشک کودک در مورد نوع درمان آرامبخشی یا بیهوشی که وی برای کودکتان پیشنهاد می‌دهد صحبت کنید.

همانطور که گفتیم برخی از
کودکان هنگامی‌که به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، می‌توانند مضطرب باشند. اضطراب
باعث می‌شود آن‌ها قادر به حفظ آرامش و یا نشستن روی یونیت به‌اندازه کافی برای دریافت
درمان دندانپزشکی خود نباشند.

دندانپزشک کودک شما در این
مواقع ممکن است پیشنهاد دهد که با دادن برخی داروهای آرام‌بخش به کودکتان می‌توان
به فرایند درمان کمک کرد.

داروهای آرام‌بخش باعث می‌شود
کودک شما آرام یا خواب آلوده شود و در نتیجه دندانپزشک کودکتان به‌خوبی می‌تواند
کار خودش را انجام دهد. این نوع درمان را «آرامبخشی هشیارانه» یا به اختصار
آرامبخشی می‌نامند.

استفاده از آرام‌بخش در فرایند
دندانپزشکی باعث می‌شود که کودک آرام شود ولی وی قادر خواهد بود به صدای دندانپزشک
یا تحریک پاسخ دهد و رفلکس‌های محافظتی خود را حفظ کند.

آرام‌بخشی ممکن است هنگامی‌که یک
کودک نیاز به درمان دندانپزشکی زیادی دارد یا نیازهای خاصی دارد مورد استفاده قرار
گیرد.

گرفتن داروی آرام‌بخشی آگاهانه
ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود، دندانپزشک شما مناسب‌ترین روش ممکنه برای
کودک شما را از میان گزینه‌های زیر انتخاب خواهد کرد:

از اکسید نیتروژن یا گاز خنده اغلب برای آرام کردن کودکان مضطرب در دندانپزشکی استفاده می‌شود.

استفاده از گاز خنده باعث می‌شود
که ترس و اضطراب کودک کنترل شود و وی آرامش نسبی در حین فرایند درمان دندانپزشکی و
در نتیجه درمان راحت و ایمن داشته باشد.

در فرایند آرام‌بخشی با گاز
خنده، اکسید نیتروژن با اکسیژن مخلوط شده و از طریق یک ماسک کوچک بر روی بینی کودک
استنشاق می‌شود.

از کودک خواسته می‌شود تا از طریق
بینی نفس بکشد. از زمانی که گاز شروع به اثرگذاری می‌کند، کودک معمولاً کمتر مضطرب
و عصبی می‌شود.

اثرات اکسید نیتروژن خفیف است.
این گاز بی‌خطر است و به سرعت از بدن خارج می‌شود. کودک شما بیدار و هوشیار می‌ماند
و می‌تواند با دندانپزشک ارتباط برقرار کند.

هنگامی‌که گاز خنده برداشته می‌شود،
اثرات آن بسیار سریع محو می‌شود. دندانپزشک چند دقیقه بعد از درمان، به کودک اکسیژن
می‌دهد و این امر کمک می‌کند تا گاز باقی‌مانده از بدن کودک خارج شود.

گاهی اوقات بچه‌های کوچک ممکن
است ماسک را قبول نکنند یا گاز خنده ممکن است آرام‌بخش مناسبی برای آن‌ها نباشد.
علاوه بر این، اکسید نیتروژن گاهی اوقات می‌تواند باعث احساس تهوع کودک شود.

بهتر است چند ساعت قبل از
دندانپزشکی به روش آرام‌بخشی آگاهانه، فقط به کودک غذای مایع یا وعده غذایی ساده
بدهید.

همچنین، اگر کودک شما دچار تنگی
نفس یا مشکل تنفس از بینی در روز درمان باشد، گاز خنده ممکن است تأثیر کمتری داشته
باشد.

کودکان غیر همکار با اضطراب بیشتر
ممکن است نیاز به داروهای قوی‌تری نسبت به گاز خنده داشته باشند. این نوع داروها
آرام‌بخش‌ خوراکی بوده و از راه دهان داده می‌شود. هنگام انتخاب دارو، دندانپزشک
موارد زیر را برای فرزند شما در نظر خواهد گرفت:

با آرام‌بخش خوراکی، کودک شما
ممکن است خواب‌آلود شود، اما می‌تواند به محرک‌ها پاسخ دهد. او همچنین می‌تواند به
دستورات ساده پاسخ دهد.

قبل از جلسه‌ای که فرزند شما
درمان دندانپزشکی با آرام‌بخش خوراکی دارد، باید دستورالعمل‌هایی را که دندانپزشک
کودکتان توصیه کرده و شامل موارد زیر است را رعایت کنید:

دندانپزشک همچنین باید در مورد
نحوه مراقبت و مانیتور کودک در هنگام آرامبخشی به شما اطلاع‌رسانی نماید.

بعد از درمان دندانپزشکی، برای
مدت کوتاهی باید در مطب بمانید. در مدت این زمان، کودک شما مورد بررسی و مراقبت
قرار داده خواهد شد و اگر مشکلی نباشد و دندانپزشک اطمینان حاصل کرد که ریکاوری به درستی صورت
پذیرفته می‌توانید کودک خود را به خانه ببرید.

پس از آرامبخشی، ممکن است لازم باشد که کودک را تا خانه در آغوش ببرید. پس بهتر است که دو بزرگسال در حین درمان همراه کودک باشند.

این دارو حتماً باید تحت نظر
دندانپزشک و در محل مطب مصرف گردد و میزان دقیق مصرف آن توسط دندانپزشک کودکان شما
تعیین می‌گردد.

در برخی مواقع ممکن است بعضی از
داروهای آرام‌بخش خوراکی عوارض جانبی مانند تهوع و استفراغ داشته باشند ولی در صورتیکه این
دارو به صورت خوراکی و با دوز کنترل شده مصرف گردد هیچگونه عوارض پایداری به همراه نخواهد
داشت.

استفاده از داروهای آرام‌بخش به روش تزریقی عضلانی یا وریدی مستلزم تجربه بیشتری و استفاده در بیمارستان است تا به‌درستی داده شود و مورد نظارت قرار گیرد. تزریقات و داروهای وریدی باید فقط توسط دندانپزشکان با آموزش گسترده در این تکنیک‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین راه جهت درمان کودکانی که
به دلایل مختلف امکان همکاری لازم با دندانپزشک را ندارند استفاده از روش بیهوشی
عمومی است.

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی
عمومی برای انجام دندانپزشکی کودکان روش مناسبی برای کاهش درد و نتیجه از بین بردن
ترس کودکان می‌باشد. بیهوشی کودکان نخستین بار در دهه ۱۹۰۰ توسط یک دندانپزشک آمریکایی
به کار گرفته شد.

در این روش علاوه بر اینکه کودک
جهت انجام درمان کاملاً در اختیار دندانپزشک است، امکان انجام درمان‌های طولانی‌تر
نسبت به حالت آرامبخشی وجود دارد.

هر چه سن کودک پایین‌تر باشد،
درمان دندانپزشکی وی با بیهوشی عمومی بهتر است. چرا که باعث می‌شود آن‌ها از فرایند
درمان دندانپزشکی، چه در طول درمان حاضر و چه در آینده نترسند.هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

بعضی از کودکانی که سن بالاتری
هم دارند ممکن است دچار ترس از دندانپزشک باشند. درمان دندانپزشکی با بیهوشی عمومی
نیز می‌تواند به شدت به این کودکان کمک کند.

همچنین، کودکانی که نیاز به درمان‌های زیاد و زمان بر دندانپزشکی در چندین جلسه دارند، می‌توانند از دندانپزشکی بیهوشی عمومی استفاده کنند، زیرا دندانپزشک کودک می‌تواند همه درمان‌ها را در یک جلسه انجام دهد.

اگر کودک شما موارد زیر را
داشته باشد، دندانپزشک ممکن است بیهوشی عمومی را توصیه کند:

اولین قدم برای فراهم آوردن ایمن‌ترین
و راحت‌ترین درمان دندانپزشکی کودک تحت بیهوشی عمومی، مراجعه به یک دندانپزشک
متخصص کودکان و هماهنگی با وی برای انجام درمان در یک بیمارستان مجهز است.

بعد از هماهنگی دندانپزشک متخصص
کودک شما و گروه بیهوشی و بیمارستان برنامه دندانپزشکی کودک تحت بیهوشی چیده می‌شود.

در روز عمل متخصص بیهوشی در
ابتدا به کودک مقداری داروهای خوراکی می‌دهد که کمک می‌کند که کودک کمی آرام و
خواب آلوده شود. بعد از آن، فرایند تزریق ماده بیهوشی شروع می‌شود و به
مقدار لازم دارو بیهوشی به کودک داده می‌شود تا وی به طور کامل به خواب فرو
رود.

در طی بیهوشی، کودک هوشیاری خود را از دست می‌دهد و وقایع حین جراحی و درمان را به خاطر نمی‌آورد. همچنین درد را احساس نمی‌کند. گویی کودک در یک خواب عمیق فرو رفته است و هیچ حرکتی نخواهد داشت. در این شرایط درمانگر می‌تواند درمان‌های لازم را به سادگی و با آرامش انجام دهد. همچنین در تمام مراحل درمان متخصص بیهوشی علائم حیاتی و تنفس کودک را نظارت می‌کند.

تفاوت عمده بین آرامبخشی و بیهوشی
کودکان عبارت است از:

بیهوشی کودکان به دلیل حساسیت
بالا باید تنها توسط متخصص دندانپزشکی کودکان انجام شود. برای این کار، متخصصین
دوره‌های لازم را طی می‌کنند.

کیفیت دستگاه‌ها، نظافت و
ضدعفونی کردن وسایلی که برای بیهوشی دندانپزشکی کودکان استفاده می‌شود، اهمیت زیادی
دارد.

بیهوشی در کلینیک و مطب مجاز نیست،
چرا که باید تجهیزات و امکانات کاملاً استاندارد برای این روش وجود داشته
باشد و متخصص بیهوشی نیز نظارت کامل داشته باشد.

قبل از انجام بیهوشی کودکتان،
مشاوره با متخصص بیهوشی ضرورت دارد و در حین مشاوره تمامی مشکلات کودک را بیان کنید.

حتماً قبل از انجام بیهوشی برای
انجام جراحی دندانپزشکی باید داروهای مصرفی صنعتی و گیاهی و موارد آلرژی و حساسیت
کودک خود را به دندانپزشک کودک به‌طور کامل اطلاع رسانی کنید. علاوه بر این نباید
قبل از بیهوشی علائم سرماخوردگی یا بیماری در کودک دیده شود.

پس از درمان تحت بیهوشی باید
تمامی نکاتی که توسط پزشک بیان می‌شود، رعایت گردد. معجزه واقعی برای درمان دندان‌های
کودک در دست والدین است که باید به دقت از کودک خود مراقبت نمایند.

بزرگ‌ترین مزیت دندانپزشکی تحت
بیهوشی عمومی این است که کودک در حین درمان دندانپزشکی با حرکات نابجای خود باعث
آسیب رسیدن به خودش نمی‌شود.

بعضی از داروهایی که در فرایند
بی‌هوشی استفاده می‌شوند، حتی به کودک کمک می‌کنند که همه‌چیز را در مورد آنچه در
طول درمان اتفاق می‌افتد فراموش کند.

و هنگامی‌که کودک به‌طور کامل
خواب است، تمام درمان‌های مورد نیاز دندانپزشکی، از جمله رادیوگرافی دندان‌ها با
اشعه ایکس، عصب‌کشی، پر کردن، روکش گذاری و تمیز کردن دندان‌ها، می‌تواند به‌صورت
یک‌باره بدون آسیب به کودک و یا ترساندن وی انجام شود.

بیهوشی عمومی برخی خطراتی را نیز
دارد. دندانپزشک شما باید درباره خطرات و مزایای آن با شما صحبت کند و توضیح دهد
که چرا ممکن است این درمان برای فرزند شما مناسب باشد.

بزرگ‌ترین عیب دندانپزشکی
کودکان با بیهوشی عمومی هزینه بالای آن است. اکثر بیمه‌ها دندانپزشکی کودکان با بیهوشی
عمومی را پوشش نمی‌دهند و هزینه تخت بیمارستان و اتاق عمل و متخصص و داروهای بی‌هوشی
و مواد مورد استفاده بالا است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد بیهوشی
عمومی برای درمان‌های دندانپزشکی حتماً بایستی توسط متخصصان آموزش‌دیده در بیمارستان
مجهز انجام شود.

قبل از بیهوشی عمومی، کودک شما
نیاز به معاینه فیزیکی و برخی آزمایش‌ها دارد تا اطمینان حاصل شود که بیهوشی وی هیچ
مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

آزمایش‌های پیش از بیهوشی شامل
آزمایش خون و همه آزمایش‌های مربوطه و عکس‌برداری از ریه کودک است تا توانایی دریافت
اکسیژن توسط ریه سنجیده شود.

توجه داشته باشید اگرچه ابتدا
روش بیهوشی خطرناک بود و عوارض وخیمی را برای کودکان به همراه داشت اما به‌تدریج
با پیدایش مراکز مجهز به امکانات بیهوشی عمومی و ابداع سیستمهای پایشگر و مانیتورینگ
در اتاق عمل که علائم حیاتی بیمار شامل فشارخون، تنفس و وضعیت بیهوشی را بررسی می‌نماید،
از میزان خطرات و عوارض بیهوشی کاسته شد.

در حال حاضر داروهای جدیدی برای
بیهوشی کودکان ساخته‌شده که کیفیت بهتری نسبت به داروهای قبلی دارد.

اگر فرزند شما در روز برنامه ریزی شده برای
عمل بیمار شد، برای بررسی اینکه آیا باید انجام عمل به وقت دیگری موکول شود یا خیر،
باید تماس بگیرید. موارد زیر را نیز باید در نظر داشته باشید:

دکتر فریدونی دارای دکترای دندانپزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران در سال 1381
و همچنین
تخصص دندانپزشکی کودکان
از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی در سال 1387
می‌باشد.
ایشان دارای بورد تخصصی کودکان بوده و
رتبه دوم بورد تخصصی کودکان ایران
در سال 1387 را دارا می‌باشد.

خدمات دندانپزشکی کلینیک دندانپزشکی دکتر فدرا یوسف پور :

در بیشتر مواردی که دندان های کودکان عصب کشی می شود، دندان پزشک کودکان روی دندان کودک روکش مخصوص که از پیش ساخته شده است و جنس آن استیل زنگ نزن هست میگذارد تا از شکست های احتمالی آن جلوگیری شود. روکش دندان کودکان ، برخلاف روکش دندان بزرگسالان، در یک جلسه و بدون تراش زیادی از دندان و فقط با فرم دادن روکش توسط دندانپزشک کودک ساخته میشود. شاید برایتان جالب باشد که در بسیاری مواردی که متاسفانه مراجعه کودک به مطب دندانپزشکی بدلیل تخریب وسیع دندان شماره شش هست که پدر و مادر ها با تصور اینکه دندان شیری بوده، دیرتر مراجعه نموده اند تا رسیدن کودک به سن تکامل استخوانی کامل از روکش های ss crown برای این دندان ها هم استفاده میشود. این روکش ها به تاج دندان می چسبند و زمانی که دندان شیری می افتد ، همراه با آن می افتند.

 ” 026-34497920 “

زن و شوهر جوان که دختر چهارساله‌شان برای جراحی دندان بیهوش و به اتاق عمل منتقل شده بود، فکر نمی‌کردند این جراحی ساده به قیمت جان دختر‌شان تمام شود.

زن و شوهر جوان که دختر چهارساله‌شان برای جراحی دندان بیهوش و به اتاق عمل منتقل شده بود، فکر نمی‌کردند این جراحی ساده به قیمت جان دختر‌شان تمام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از «همشهری»، اوایل شهریور‌ماه پدر و مادر دختری چهار ساله به نام فاطمه‌زهرا که اهل شهرستان آران بودند، دخترشان را به بیمارستانی در قم بردند. دختربچه مدتی بود دندان‌هایش دچار ریزش شده بود و پزشکان بعد از معاینه اولیه اعلام کردند او باید جراحی شود. با اینکه بیهوشی دختر چهار ساله آن هم برای جراحی دندان کمی عجیب به‌نظر می‌رسید، پزشکان بیمارستان اعلام کردند این جراحی را بارها روی کودکان زیادی انجام داده و نتیجه دلخواه را هم به‌دست آورده‌اند. در چنین شرایطی مقدمات جراحی انجام شد. آن روز فاطمه‌زهرا توسط متخصص بیهوشی و پزشک معتمد معاینه شد و آنها نیز اعلام کردند برای بیهوشی دختربچه منعی وجود ندارد. به این ترتیب روز 25 شهریور‌ماه برای جراحی تعیین شد.

پزشکان توصیه کرده بودند دختربچه 12ساعت پیش از جراحی نباید چیزی بخورد. به همین دلیل او صبح روز جراحی در حالی‌که گرسنه و تشنه بود به بیمارستان منتقل شد. برخلاف روز اول که فاطمه‌زهرا آرام بود، این بار به محض ورود به بیمارستان بی‌قراری می‌کرد و اضطراب عجیبی داشت. پدرش برای آنکه او را آرام کند، برایش عروسک خرید ولی این کار فایده‌ای نداشت. بالاخره پدر و مادر، دختر دلبندشان را در آغوش کشیدند و او به اتاق عمل منتقل شد.

دو ساعت از شروع جراحی گذشته بود اما هیچ خبری از اتاق عمل بیرون نیامده بود. قرار بود دندان‌های دختربچه جراحی شود و پزشکان اعلام کرده بودند جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد اما طولانی‌شدن جراحی کم‌کم دلشوره را به جان پدر و مادر فاطمه‌زهرا انداخت. بالاخره یکی از پزشکان سراسیمه از اتاق عمل بیرون آمد. لحظاتی بعد چند دکتر با‌تجربه‌تر وارد اتاق عمل شدند و بعد از نیم‌ساعت تلاش اعلام کردند دختربچه به کما رفته بود ولی احیا شده و جای نگرانی نیست. با این حال باز هم خبری از دختربچه نشد و بار دیگر پزشکان به تکاپو افتادند. این ماجرا تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه داشت تا اینکه یکی از پزشکان بالاخره از اتاق عمل بیرون آمد و گفت که دختر بچه به‌دلیل آمبولی جانش را از دست داده است.
هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

به یک‌باره دنیا روی سر پدر و مادر فاطمه‌زهرا خراب شد. آنها برای به دنیا آمدن او 18 سال صبر کرده بودند و حالا باورشان نمی‌شد دختر‌شان به‌دلیل جراحی دندان جانش را از دست داده است. در حالی‌که دیگر اعضای خانواده هم خود را از آران و بیدگل به قم رسانده بودند پدر و مادر داغدار خواستار تحقیق درباره علت مرگ دخترشان شدند.


منتظر نتیجه کالبدشکافی هستیم

رضا بقال آرانی، پدر فاطمه‌زهرا درباره حادثه تلخی که برای دخترش اتفاق افتاده می‌گوید: هنوز شوکه هستم و نمی‌دانم چطور شد که جگرگوشه‌ام را از دست دادم. من و همسرم از روز چهارشنبه که این اتفاق افتاد، شوکه هستیم و هنوز باورمان نمی‌شود که فاطمه‌زهرا که برای به دنیا آمدنش کلی نذر و نیاز کرده و 18 سال صبر کرده بودیم، رفته است.

وی ادامه می‌دهد: صبح روز عمل جراحی وقتی در راه بودیم می‌خواستیم صبحانه بخوریم. دخترم گرسنه بود اما دکترها گفته بودند باید ناشتا باشد. آن موقع مادرش گفت، دخترم فکر کن روزه هستی و تا ظهر چیزی نخور. ما نمی‌دانستیم دخترمان وقتی به اتاق عمل برود دیگر برنمی‌گردد. او گرسنه و تشنه از پیش ما رفت.

پدر داغدار درباره پیگیری علت مرگ دخترش می‌گوید: ما می‌خواستیم اگر امکان دارد اعضای بدن دخترمان را به بیماران نیازمند اهدا کنیم اما دیگر دیر شده بود. با این حال درخواست دادیم تا جسد کالبدشکافی و علت مرگ دخترم معلوم شود چرا‌که هنوز هم به‌طور دقیق مشخص نیست که او چرا جانش را از دست داده است. ما پرونده‌ای در دادسرای قم تشکیل داده‌ایم و آنطور که به ما گفته‌اند نتیجه کالبدشکافی دست‌کم 3‌ ماه طول می‌کشد. با وجود این ما راضی به رضای خدا هستیم. خدا خودش فاطمه‌زهرا را به ما داده بود و خودش هم گرفت. باز هم خدا را شاکریم.

او همچنین از همه افرادی که طی روزهای گذشته با شنیدن این خبر با وی و خانواده‌اش ابراز همدردی کرده‌اند، تشکر کرد.



انتهای پیام

به همين سادگي؟ مگه ميشه براي جراحي دندون بميره؟

واي خداي من روحم به درد اومد. خدايا نگذر از مسبب اين سهل انگاري.
اگه بچه خودشونم بود اينقد راحت برخورد مي کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدم نازه

راضي به رضاي خدا هستيم. خدا خودش فاطمه‌زهرا را به ما داده بود و خودش هم گرفت. باز هم خدا را شاکريم.

به اين ميگن ايمان…

خدا نگذره از باعث اين اتفاق…

خدا واقعا به پدر و مادرش صبر بده
اعصابم خرد شد.آخه چرااااااااااااااا؟

نازنين دختر، فاطمه زهرا عزيز روحت شاد، انقدر ناراحت شدم که انگار بچه خودم بود

بخدا از بس بغض گلوم گرفته نمي تونم جلو گريه ام رو بگيرم. خدايا خودت به خانوادش صبر بده.مقصر باید محاکمه بشه

خداوند به آنها صبر عنايت فرمايد

لطفا خبر مي‌نويسيد انقدر جو رو مسموم نکنيد، کودکاني رو که در کار اي دندانپزشکي همکاري نميکنند بيهوش ميکنن لطفا اول دراين مورد تحقيق ميکرديد بعد با اب و تاب مي‌نوشتيد چرا بيهوش کردن؟ بعدشم توي هر بيهوشي ريسک مرگ وجود داره…

سلام
نه خير جانم،کلا بيهوش ميکنن ربطي به همکاري کودک نداره

پروردگارا! به پدر و مادر اين فرشته صبر عظيمي عنايت بفرما .

سلام
من خودم براي عمل دندانپزشکي بيهوش شدم.فکرکنم بستگي به متخصص يا تکنسين بيهوشي داشته.
خدا ميدونه.

.خيلي حادثه بدي بود ولي من از طريق يک رابط در جريانم که قصوري در کار نبوده و خب هر عملي متاسفانه عوارض داره اين عمل هم براي کودکان غيرهمکار در سراسر دنيا انجام ميشه و نه فقط تو ايران..منم خيلي واسش و خانوادش ناراحتم خدا بهشون صبر بده ولي بدتر ازون جوسازيه

سلام
دوستان نويسنده اين گزارش واقعا از اصول پزشکي چيزي نمي دونه، در درمانهاي دندان اطفال تعداد بالاي دندان خراب و فاصله بيمار از مرکز درماني و نا همکاري بيمار از انديکاسيون هاي اصلي بيهوشي است که نشان مي دهد پزشک بدرستي تشخيص داده بنده ضمن همدردي با خانواده مرحوم اما با اين گزارش ها مخالفم چون سطح پيگيري درمان را پايين مي آورد.به نظرم ايشان حساسيت يا واکنش به داروي بيهوشي داشته که سبب شوک مي شود.در درج اخبار دقت کنيد

خدابيامرزتش. بيهوشي ريسک داره ولي بعضي وقت ها بايد ريسکش را پذيرفت چاره اي نيست به نظر من نشر چنين اخباري باعث مي شه که پس فردا پدر و مادرها نسبت به سلامت دندان فرزندانشان به خاطر ترس از خطرات آن کم توجه بشوند و اين طور خسارت هاي ديگري به خود و جامعه وارد کنند. بايد سيستم پيشگيري را قوي کرد که اول دندان ها خراب نشود.

سلام
همشهري ما بود خدا صبر و شکيبايي به مادر و پدرش بده ان شالله.

اقاي احسان اگر دندانپزشک نيستيد لطفا نظر در موارد تخصصي نديد اگر هم دندانپزشک هستيد که متاسفانه بايد بگم بي سواديد

انا لله و انا اليه راجعون
من واقعا متاسفم براي اين پدر و مادر که فرزند عزيزشان را اينگونه از دست داده اند واقعا سخته . من رو هم در غم خودتون شريک بدونيد.من همکار برادر اين پدر هستم و شاهدم که چقدر تحملش سخته.اميدوارم خداوند به اين پدر و مادر محترم و بزرگوار صبر و اجر صبر بده.با شنيدن اين خبر گريه کردم .

جراحي و بيهوشي هميشه ريسک دارد و نتيجه هميشه قابل پيش بيني نيست،خدا به پدر ومادر بچه صبر بدهد.

جراحی-های-دهان-و-ایمپلنت-تحت-آرام-بخشی-و-بیهوشی-کامل

برخی از افراد به دلیل ترس از درد ناشی از دندانپزشکی از رفتن به مطب دندانپزشکی خودداری می کنند . امروزه در همه جراحی های دهان و دندان نظیر ایمپلنت دندان ، جراحی لثه و حتی موارد ساده مانند جرم گیری از داروهای آرامبخش استفاده می شود. باتوجه به سن و شرایط بیمار از نوع خاصی از داروی آرامبخش به میزان مناسبی استفاده می شود.

جراحی-های-دهان-و-ایمپلنت-تحت-آرام-بخشی-و-بیهوشی-کامل

برای اینکه فرد در طی عمل احساس درد نکند از داروی آرامبخش استفاده می شود. از این دارو برای جراحی هایی دشوار یا ساده مانند ایمپلنت دندان و جرم گیری استفاده می شود. داروی آرامبخش نه تنها فرد احساس درد نمی کند بلکه برای افرادی که از دندانپزشکی به دلیل اضطراب و ترس فرار می کنند مناسب می باشد .

1. برای افرادی که تحمل درد ندارند مناسب می باشد .
2. به دلیل اضطراب و ترس از دندانپزشکی نمی توانند ثابت و آرام روی صندلی بنشینند.
3. دارای حساسیت زیاد در دندان ها هستند.
4. دارای رفلکس گگ حاد می باشند .هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

بیهوشی در دندانپزشکی به گونه است که فرد دارای هوشیاری نسبی می باشد ولی دردی را احساس نمی کند. این بیهوشی به گونه است که صداها و درخواست های دندانپزشک را می فهمد و واکنش نشان می دهد. یکی از انواع بیهوشی دندانپزشکی سدیشن می باشد که در می توان در مطب از آن استفاده کرد و نیاز به تجهیزات اتاق عمل ندارد. در این روش داروی بیهوشی توسط متخصص بیهوشی با استفاده از تجهیزات پرتابل به بیمار تزریق می کند. معمولا برای افرادی که دارای فوبیا ( نوعی اختلال است که فرد از همه چیز می ترسد) هستند و دارای شرایط خاص هستند استفاده می شود. از آنجائیکه این بیهوشی نیازی به تجهیزات اتاق عمل نداشته و در مطب قابل اجرا می باشد هزینه کمتری دارد .

بسیاری از کودکان با دیدن مطب دندانپزشکی و پزشک دچار ترس شده و نمی توانند آرام روی صندلی بنشینند . برای این کودکان از داروی آرام بخش بدون بیهوشی استفاده می شود که کودک به خواب رفته و آرام می شود. شایع ترین داروی آرامبخش به شرح ذیل می باشد :داروهای آرامبخش دندانپزشکی
تزریق آمپول بی حسی موضعی
آرامبخش نیتروز اکساید که از طریق استنشاق اثر می کند
آرامبخش خوراکی نظیر قرص هالسیون

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11 44974672 _ 44974660 کانال تلگرام پیج اینستاگرام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

دکتر میثم آریام

متخصص جراحی لثه و فوق تخصص ایمپلنت های دندان ار دانشگاه تهران

پشتیبانی سایت

زعفرانیه – پسیان جنوبی – برج الماس – طبقه همکف – واحد 626353430 02126353431 02126353432 021

تهران – سعادت آباد – سرو شرقی – بلوار بهزادی – پلاک1 – طبقه2 – واحد722378980 021

ایران – تهران – فلکه صادقیه ( آریاشهر ) – بلوار فردوس شرق – خ ابراهیمی جنوبی – بالای بانک مسکن – ساختمان عقیق ط 3 واحد 1144974672 02144974660 021

 

کانال تلگرام پیج اینستاگرام info@draryam.com

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی
هزینه دندانپزشکی با بیهوشی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *