هزینه عصب کشی

هزینه عصب کشی
هزینه عصب کشی

در این مقاله قصد داریم به بررسی تعرفه های هزینه عصب کشی و پر کردن دندان در سال ۹۹ بپردازیم که البته با ارائه مهراز کارت میتوانید هزینه های خود را کاهش دهید.

علت تفاوت هزینه عصب کشی دندان شماره ۷ و هزینه عصب کشی دندان های دیگر

هزینه عصب کشی دندان شماره ۷، کمی بیشتر از قیمت عصب کشی دندان های دیگر است. و دلیل آن اینست که دندان شماره ۷ عقب ترین دندان در دهان است و از آنجاییکه دسترسی به آن سخت تر بوده و دندانپزشک نیاز به صرف دقت و زمان بیشتر دارد، هزینه دستمزد دندانپزشک بیشتر می شود.

قیمت ایمپلنت ارزان در تهران چقدر است؟

هزینه عصب کشی دندان سال ۹۹: هر کانال ۱۳۰/۰۰۰ تومان است.هزینه عصب کشی

هزینه عصب کشی دندان شماره ۷ سال ۹۹: هر کانال ۱۶۳/۰۰۰ تومان می باشد.

توجه: با توجه به تشخیص دندانپزشک، دندان بیمار می تواند از یک کانال تا ۴ کانال داشته باشد.

هزینه ترمیم یا پر کردن دندان

آمالگام ماده ای نقره ای رنگ و بادوام است که بدلیل متفاوت بودن رنگ آن با رنگ دندانها زیبایی کمتری دارد. مناسب برای ترمیم دندانهای خلفی می باشد.

برای پر کردن دندان های قدامی استفاده از مواد کامپوزیت رایج است که همرنگ دندان بوده و اصول زیبایی حفظ می شود. کامپوزیت بدلیل دوام کمتری که نسبت به آمالگام دارد، برای دندانهای خلفی مناسب نیست.

با توجه به عمق پوسیدگی دندان، نوع ترمیم می تواند یک سطحی، دو سطحی، یا سه سطحی باشد. که دندان با کمترین پوسیدگی نیاز به ترمیم یک سطحی دارد و دندان با پوسیدگی بیشتر نیاز به ترمیم سه سطحی.

بیلداپ به معنای بازسازی دیواره دندان است. ترمیم بیلداپ زمانی انجام می شود که علاوه بر پوسیدن حفره دندان، دیواره دندان نیز پوسیده باشد و نیاز به بازسازی داشته باشد. اگر بیلداپ با مواد نقره ای رنگ انجام شود، آمالگام بیلداپ نامیده شده و اگر بیلداپ با مواد همرنگ دندان انجام شود، کامپوزیت بیلداپ نامیده می شود.

آمالگام یک سطحی : ۱۱۴/۰۰۰ تومان

آمالگام دو سطحی : ۱۴۰/۰۰۰ تومان

آمالگام سه سطحی : ۱۵۸/۰۰۰ تومان

آمالگام بیلداپ : ۱۹۴/۰۰۰ تومان

کامپوزیت یک سطحی : ۱۳۸/۰۰۰ تومان

کامپوزیت دو سطحی : ۱۵۹/۰۰۰ تومان

کامپوزیت سه سطحی : ۱۸۷/۰۰۰ تومان

کامپوزیت بیلداپ : ۲۱۱/۰۰۰ تومان

بهترین متخصص عصب کشی در تهران

تفاوت پالپوتومی با عصب کشی دندان

اندو یا عصب کشی تخصصی دندان چیست؟

دندانپزشکی خوب در تهران

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

نظر شما*

درخواست مشاوره رایگان:

نحوه آشنایی شما با مهراز کارت:

از طریق سایتاز طریق دوستانمشاوران مهراز

عصب کشی یک راه حل ترمیمی دندان است که برای نجات دندان‌هایی که دچار آسیب یا پوسیدگی شدید شده‌اند، استفاده می‌شود. به دلیل عواملی مانند آسیب‌دیدگی دندان، بهداشت ضعیف دهان یا بیماری لثه، اعصاب و ریشه‌های دندان ممکن است در اثر وجود بیش از حد باکتری‌ها آسیب‌پذیر شوند. این باکتری می‌تواند در زیر پالپ دندان جمع شده و باعث ایجاد عفونت دردناک یا آبسه شود که احتمالاً راه دیگری جز کشیدن دندان باقی نمی‌گذارد. از آنجا که کشیدن دندان می‌تواند منجر به مشکلات دیگری مانند از بین رفتن تراکم استخوان فک و جابجایی دندان‌های اطراف شود، از بین بردن عفونت و حفظ دندان از اهمیت اساسی برخوردار است. عفونت دندان درمان نشده می‌تواند تهدیدهای جدی برای سلامت دهان و دندان، سیستم ایمنی بدن و سلامت عمومی فرد ایجاد کند، بنابراین مراجعه سریع به دندان پزشکی ضروری است.

خوشبختانه، عصب کشی به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت یا التهاب با از بین بردن باکتری‌ها از کانال ریشه، دسترسی به بافت آلوده و مسدود کردن عصب دندان طراحی شده است. هزینه عصب کشی بستگی به این دارد که مشکل چقدر شدید است و چه دندانی آسیب دیده است. درمان دندان‌های آسیای بزرگ دشوارتر است و معمولاً هزینه بیشتری دارند زیرا معمولاً ریشه‌های متعددی دارند که باید تحت درمان قرار گیرند. بسیاری از بیمه نامه‌های دندانپزشکی تنها بخش کوچکی از هزینه‌های این درمان را پوشش می‌دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه دقیق عصب کشی دندان و یا رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تهران  با شماره تلفن های  02126110052 – 02126110053  و واتساپ 09121066847

  تماس حاصل فرمایید.

هزینه عصب کشی

به محض اینكه متوجه شدید كه دندانتان عفونت کرده است، درمان عفونت همراه با عصب کشی بسیار مهم است. عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند عفونت دندان را نشان دهد اما شایع‌ترین علامت آن درد شدید در اطراف دندان مبتلا است. علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

همچنین لازم به ذکر است که یک دندان آلوده ممکن است به هیچ وجه علائمی از خود نشان ندهد. به همین دلیل، بیماران همیشه باید به طور منظم توسط پزشک معاینه شوند تا عفونت احتمالی را قبل از آسیب دندان تشخیص دهند.

پس از یک مشاوره کامل برای تأیید اینکه عصب کشی برای شما یک درمان مناسب است، دندانپزشک ما برای از بین بردن عفونت و نجات دندان آسیب‌دیده، یک برنامه درمانی را برای شما در نظر می‌گیرد. در طی درمان، بافت آلوده یا ملتهب از محفظه عصبی خارج و سپس سپس تمیز، ضد عفونی و مسدود می‌شود. پس از اتمام این کار، می‌توان ساختار دندان را با روکش دندان یا از طریق پر کردن با ماده‌ای به رنگ دندان تقویت کرد تا هم ظاهر و هم عملکرد دندان را بهبود بخشد.

با اینکه ممکن است بیماران برای عصب کشی دندان دچار اضطراب شوند، اما معمولا پس از انجام آن می‌گویند که خیلی سخت‌تر از سایر روش‌های ترمیمی دندان نیست. در واقع، درد دندان عفونت کرده بیماران پس از این روش درمانی بسیار آرام می‌شود. دندانپزشکان ما در طی هر مرحله از درمان نیازهای شما را در ذهن خود دارند و می‌توانند کار خود را با بالاترین سطح مراقبت انجام دهند تا هرگونه ناراحتی احتمالی را به حداقل برسانند.

مدت زمانی که عصب کشی دندان طول می‌کشد به عواملی منحصر به فرد برای برنامه درمانی شما بستگی دارد. از جمله اینکه آیا دندان آسیب‌دیده قبلاً تحت درمان قرار گرفته است یا خیر، دندان آلوده کجا قرار دارد، و اگر آبسه وجود داشته باشد، اندازه آن چقدر است. بطور کلی بسته به شدت عفونت، عصب کشی دندان در یک جلسه انجام می‌شود. زمان درمان معمولاً از 90 دقیقه بیشتر نخواهد شد. در بعضی موارد، دندانپزشک شما ممکن است قبل از ترمیم، مدت کوتاهی منتظر بماند تا التهاب کاهش یابد و درد دندان آرام شود. در این شرایط، ممکن است یک جلسه دیگر برای تکمیل مراحل عصب کشی یا تقویت ساختار دندان با روکش یا پر کردن لازم باشد. قبل از شروع درمان، از جزئیات آن آگاه خواهید شد.

معمولاً دوره ریکاوری بعد از عصب کشی دندان کوتاه است. در بیشتر موارد، بلافاصله می توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید، اگرچه به دلیل ماده بی‌حسی، دهان شما به طور موقت بی‌حس خواهد بود و منطقه آسیب‌دیده ممکن است برای چند روز حساس باشد. با توجه به این نکته، بیماران باید تا زمان کاهش حساسیت دندان درمان شده، از جویدن با آن قسمت خودداری کنند تا بافت‌های اطراف به درستی بهبود یابد. هرگونه ناراحتی بعد از درمان را می‌توان با داروهای مسکن به خوبی مدیریت کرد.

پس از بهبودی کامل، دندان باید به طور عادی کار کند. اگر بعد از چند روز فشار شدید و تورم قابل مشاهده‌ای را تجربه کردید، یا در جویدن دچار مشکل شدید مهم است که در اسرع وقت با متخصص تماس بگیرید. مراقبت از دندان‌ها و لثه‌های شما با عادت به مسواک زدن و نخ دندان روزانه و همچنین معاینه‌های معمول مراقبت از دندان، به اطمینان از موفقیت عصب کشی شما کمک می‌کند.

پس از عصب کشی دندان، درد و سایر علائم ناشی از دندان آلوده باید برطرف شود و بیماران می‌توانند از سلامتی احیا شده دندان خود لذت ببرند. عصب کشی یک روش بسیار متداول است که افراد بسیاری را از کشیدن دندان نجات داده است. عصب کشی به طور کلی به بیماران اجازه می‌دهد تا از تخریب دندان و استخوان جلوگیری کنند، لبخند طبیعی خود را حفظ کنند، به خوردن غذاهایی که از آن لذت می‌برند ادامه دهند و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با عفونت را کاهش دهند.

عواملی که بر هزینه واقعی عصب کشی دندان تأثیر می‌گذارند شامل موارد زیر هستند:

دندانی که عصب کشی شده است، در صورت مراقبت مناسب اغلب می‌تواند تا آخر عمر سالم بماند. با این وجود موقعیت‌های خاصی وجود دارد که ممکن است سال‌ها یا ماه‌ها بعد از عصب کشی، دندان را در معرض مشکلات دیگری قرار دهد، مانند یک دندانپزشک غیرمجاز یا بی‌تجربه که عصب کشی را روی ریشه اصلی انجام داده یا مشکلات غیرقابل پیش بینی که در طول دوره بهبودی ایجاد شده است. اگر دنداني كه قبلاً عصب کشی شده است نتواند با موفقيت بهبود یابد يا در معرض مشکلات جديد قرار بگيرد، دندان مصدوم را مي‌توان با عصب کشی مجدد نجات داد.

عصب کشی دندان بعضی اوقات ممکن است ضروری باشد. برای مثال وقتی که یک دندان با روش درمانی مورد نظر بهبود نیابد، یا هنگامی که یک آسیب یا پوسیدگی جدید در ریشه‌های دندان ایجاد شود. در هر صورت ، عصب کشی ثانویه می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها، تمیز کردن ریشه دندان و مسدود کردن کانال‌ها در اعصاب دندان به شما در حفظ مینای طبیعی کمک کند تا از عفونت در آینده جلوگیری شود. متخصص دندانپزشکی بسیار ماهر می‌تواند دندان آسیب‌دیده را با دقت مورد ارزیابی قرار دهد تا مشخص شود آیا عصب کشی بهترین انتخاب برای سلامت دهان و دندان شما است و از هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند یا خیر. در این صورت، یک روکش دندان جدید یا رستوریشن دیگر بر روی دندان عصب کشی شده به منظور بازیابی عملکرد مناسب، محافظت از آن در برابر عفونت و رفع نیاز به درمان بیشتر قرار می‌گیرد.

کشیدن دندان می‌تواند یکی از روش‌های از بین بردن دندان عفونی باشد، اما در حال حاضر هیچ روش جایگزینی برای تمیز کردن باکتری‌ها از محفظه پالپ با نگه داشتن دندان طبیعی وجود ندارد. بنابراین، اگر بیمار مبتلا به عفونت درمان عص کشی را انجام ندهد، ممکن است کشیدن دندان تنها راه برای جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت باشد.

پس از کشیدن دندان، درمان‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند دندان از دست رفته را جایگزین کرده و عملکرد دندان طبیعی را به ناحیه مورد نظر بازگرداند. بریج‌های دندانی و ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند راه حل‌های استثنایی برای دستیابی به دندان مصنوعی باشند که به آن “پونتیک” می‌گویند. ابن دندان‌های مصنوعی با دندان‌های شما هماهنگ شده و هنگام لبخند زدن یمدست دیده می‌شوند و نتایج آن‌ها طولانی مدت ایت. هرچند دندانپزشکان در صورت امکان، عصب کشی دندان را بجای کشیدن آن توصیه می‌کنند. عصب کشی می‌تواند در مقایسه با کشیدن دندان مزایای زیادی را از جمله کاهش از دست رفتن استخوان فک، هزینه کمتر نسبت به تهیه دندان جایگزین و همچنین توانایی حفظ ریشه طبیعی دندان، ارائه دهد.

با اینکه درد معمولا بارزترین نشانه سالم نبودن دندان است اما تنها نشانه نیاز یک بیمار به عصب کشی نیست. یک دندانپزشک باتجربه می‌تواند با معاینه دندان به علائم اولیه ایجاد عفونت مانند پوسیدگی یک دندان پرشده قدیمی یا تضعیف مینای دندان که باعث تشدید باکتری‌ها در پالپ داخلی دندان می‌شود، توجه کند. در بسیاری از موارد، یک دندانپزشک می‌تواند دندان را معاینه کرده و روند قابل پیش‌بینی تخریب اعصاب دندان را مشاهده کند که در صورت عدم درمان می‌تواند ادامه داشته باشد. در این شرایط، دندانپزشک ممکن است عصب کشی را قبل از بروز هرگونه علائم دردناک و پوسیدگی بیشتر توصیه کند. این مراقبت‌های پیشگیرانه نه تنها می‌تواند فرد را از ابتلا به علائم ناراحت کننده در آینده نجات دهد بلکه اهمیت معاینه منظم دندانپزشکی را برای نظارت بر وضعیت دندان‌ها و لثه‌ها برجسته می‌کند.

با به تاخیر اندانختن معاینه و درمان درد دندان مجبور به پرداخت هزینه ی زیادی خواهید شد.بنابراین برای جلوگیری از هدررفتن هزینه های اضافی برای عصب کشی دندان ، با اولین علایم درد دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. تشخیص به عصب رسیدن دندان در مراحل اولیه  (1 و 2 کاناله) بسیار کمتر از عصب کشی (3 و4 ) کاناله می باشد.

انتظار می‌رود پس از عصب کشی درد و حساسیت را در منطقه درمان شده تجربه کنید. تا زمانی که دندان بهبود نیافته و شما بدون احساس ناراحتی قادر به جویدن نباشید، دندانپزشکان توصیه می‌کنند ضمن خودداری از مصرف غذاهای ترد، تند، جویدنی یا شور، از غذاهای نرم استفاده کنید. چند مواد غذایی می‌توانند روند بهبودی شما را تسریع کنند از جمله اسموتی میوه و سبزیجات و همچنین ماهی، تخم مرغ و سایر غذاهای غنی از پروتئین. پیروی از یک رژیم غذایی سالم معمولاً بهترین روش عملی است. علاوه بر این، دندانپزشکان توصیه می‌کنند که غذا را در طرف مقابل دندان درمان شده بجوید تا قرار گرفتن دندان در معرض باکتری‌های موجود در منطقه را به حداقل برسانید.

با رعایت دستور غذایی بعد از عصب کشی دندان ، مجبور به ترمیم دوباره و پرداخت هزینه های اضافی نیست.

دندانی که عصب کشی شده است، اگر به طور صحیح توسط یک دندانپزشک یا جراح دندانپزشک انجام شود، می‌تواند یک عمر بماند. گفته می‌شود که صدمات دندانی احتمالی در آینده می‌تواند به ترمیم شما آسیب برساند و دندان را در معرض باکتری‌های جدید قرار دهد و موفقیت درمان عصب کشی دندان شما را تهدید کند. به همین دلیل، دندانپزشکان ما توصیه می‌کنند هنگام ورزش یا سایر فعالیت‌های تفریحی از یک محافظ دهان استفاده کنید. بهداشت دهان و دندان خوب برای ماندگاری طولانی مدت نتایج درمان ضروری است زیرا پوسیدگی مکرر می‌تواند به طور کامل رستوریشن شما را به خطر بیاندازد و باعث عفونت دوباره شود. اگر بیماران هرروز مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند، و همچنین معاینات منظم و تمیز کردن حرفه‌ای دندان را انجام دهند، عصب کشی می‌تواند به دندان “نجات یافته” اجازه دهد تا به اندازه دندان‌های سالم اطراف خود دوام بیاورد.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا در صورت نداشتن درد باز هم به عصب کشی احتیاج دارم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “با اینکه درد معمولا بارزترین نشانه سالم نبودن دندان است اما تنها نشانه نیاز یک بیمار به عصب کشی نیست. یک دندانپزشک باتجربه می‌تواند با معاینه دندان به علائم اولیه ایجاد عفونت مانند پوسیدگی یک دندان پرشده قدیمی یا تضعیف مینای دندان که باعث تشدید باکتری‌ها در پالپ داخلی دندان می‌شود، توجه کند. در بسیاری از موارد، یک دندانپزشک می‌تواند دندان را معاینه کرده و روند قابل پیش‌بینی تخریب اعصاب دندان را مشاهده کند که در صورت عدم درمان می‌تواند ادامه داشته باشد. در این شرایط، دندانپزشک ممکن است عصب کشی را قبل از بروز هرگونه علائم دردناک و پوسیدگی بیشتر توصیه کند. این مراقبت‌های پیشگیرانه نه تنها می‌تواند فرد را از ابتلا به علائم ناراحت کننده در آینده نجات دهد بلکه اهمیت معاینه منظم دندانپزشکی را برای نظارت بر وضعیت دندان‌ها و لثه‌ها برجسته می‌کند.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “بعد از عصب کشی دندان چه چیزهایی می‌توانم بخورم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “انتظار می‌رود پس از عصب کشی درد و حساسیت را در منطقه درمان شده تجربه کنید. تا زمانی که دندان بهبود نیافته و شما بدون احساس ناراحتی قادر به جویدن نباشید، دندانپزشکان توصیه می‌کنند ضمن خودداری از مصرف غذاهای ترد، تند، جویدنی یا شور، از غذاهای نرم استفاده کنید. چند مواد غذایی می‌توانند روند بهبودی شما را تسریع کنند از جمله اسموتی میوه و سبزیجات و همچنین ماهی، تخم مرغ و سایر غذاهای غنی از پروتئین. پیروی از یک رژیم غذایی سالم معمولاً بهترین روش عملی است. علاوه بر این، دندانپزشکان توصیه می‌کنند که غذا را در طرف مقابل دندان درمان شده بجوید تا قرار گرفتن دندان در معرض باکتری‌های موجود در منطقه را به حداقل برسانید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “ماندگاری اثر عصب کشی دندان چقدر است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “دندانی که عصب کشی شده است، اگر به طور صحیح توسط یک دندانپزشک یا جراح دندانپزشک انجام شود، می‌تواند یک عمر بماند. گفته می‌شود که صدمات دندانی احتمالی در آینده می‌تواند به ترمیم شما آسیب برساند و دندان را در معرض باکتری‌های جدید قرار دهد و موفقیت درمان عصب کشی دندان شما را تهدید کند. به همین دلیل، دندانپزشکان ما توصیه می‌کنند هنگام ورزش یا سایر فعالیت‌های تفریحی از یک محافظ دهان استفاده کنید. بهداشت دهان و دندان خوب برای ماندگاری طولانی مدت نتایج درمان ضروری است زیرا پوسیدگی مکرر می‌تواند به طور کامل رستوریشن شما را به خطر بیاندازد و باعث عفونت دوباره شود. اگر بیماران هرروز مسواک بزنند و از نخ دندان استفاده کنند، و همچنین معاینات منظم و تمیز کردن حرفه‌ای دندان را انجام دهند، عصب کشی می‌تواند به دندان نجات یافته اجازه دهد تا به اندازه دندان‌های سالم اطراف خود دوام بیاورد.”
}
}]
}

عصب کشی در چند جلسه انجام میشود؟ مراحل عصب کشی دندان

پرکردن دندان با نقره: مزایا و معایب پرکردن دندان پوسیده با آمالگام

آیا عصب کشی دندان دردناک است؟ تسکین درد بعد درمان ریشه دندان

آیا درمان دیگری به جای عصب کشی وجود دارد؟ جایگزین عصب کشی

فرق عصب کشی و کشتن عصب چیست؟ ویژگی‌های درمان روت کانال

تعویض روکش دندان: مراحل تعویض روکش دندان‌های جلو و عقب

روت کانال مجدد توسط متخصص روت کانال در فرمانیه تهران

مراقبت‌های بعد از لمینت دندان: مسواک، نخ دندان و تغذیه مناسب

انواع لمینت دندان: برای مرتب کردن دندان کدام لمینت بهتر است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس

تهران – فرمانیه – جنب باشگاه فرمانیه – ساختمان پزشکان ۲۴۱ – طبقه سوم واحد شماره ۱۱

شماره تماس

26110052
26110053
پست الکترونیکی tehransmile@gmail.com

هزینه عصب کشی

شبکه اجتماعی

تعرفه عصب کشی دندان تک, دو و سه کانال در تهران | قیمت درمان ریشه دندان های قدامی (جلو) و خلفی کودکان و بزرگسالان | هزینه عصب درمانی مجدد دندان ۶ و ۷

هزینه های عصب کشی دندان ها در کلینیک های دندانپزشکی متفاوت است و معمولا از ۲۰۰ هزار تومان شروع و تا تقریبا ۵۰۰ هزارتومان در دندانپزشکی های مختلف شهر تهران متفاوت دارد. (توجه:  این هزینه ها مربوط به دندانپزشکی های مختلف تهران بوده و شامل دندانپزشکی هروی نمی شود)

هزینه های درمان با توجه به وضعیت خرابی دندان ها, نوع دندان و . . . می تواند متفاوت باشد, به همین جهت توصیه می شود با دندانپزشکی هروی به شماره ۰۲۱۲۲۹۸۴۱۰۰ تماس گرفته و یا از خدمت ویزیت رایگان دندانپزشکی استفاده کنید.

فیلم های عصب کشی دندان

نشانه های نیاز دندان به عصب کشی

هزینه عصب کشی

– درد شدید دندان در حین جویدن غذاها

– حساسیت و درد طولانی به گرما یا سرما

– تغییر رنگ و تیرگی دندان

– تورم و حساسیت در اطراف لثه

– وجود آبسه در لثه

– توجه: با این حال، گاهی اوقات هیچ علائمی وجود ندارد.

چرا دندان نیاز به عصب کشی پیدا می کند؟

کانال ریشه دندان و حفره ریشه دندان, حفره هایی در ساختمان دندان می باشند که به طور طبیعی بافت های عصبی و رگ های خونی و بافت های سلولی دیگری را در خودشان جای می دهند.

در صورتی که پوسیدگی دندانی در مراحل اولیه و به موقع درمان نشود, پوسیدگی دندان از مینای دندان عبور کرده و به عاج دندان می رسد و در ادامه می‌تواند به فضای پالپ یعنی همان ریشه دندان رسیده و گسترش یابد.

با ورود میکروب ها به ریشه دندان باعث ایجاد التهاب در این قسمت شده و این التهاب باعث افزایش حجم پالپ می‌شود. با توجه به اینکه ریشه دندان یک محفظه بسته می باشد این التهاب باعث افزایش شدید فشار داخلی شده و این افزایش فشار منجر به فشار آمدن به پایانه های عصب دندان می شود و معمولا دندان درد شدید شروع می شود و بیمار برای درمان و عصب کشی دندان به دندانپزشکی مراجعه می کند, بهتر است به موقع و قبل از اینکه مشکل دندان به این مرحله برسد به موقع اقدام به درمان دندان تان کنید.

 


فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ at ۹:۵۶ ب.ظ


چالوس سال ۹۷ پر کردن سطحی ۴۰۰ هزارعصب کشی ۱ میلیون و ۲۰۰ بود


پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ورود


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر افشار قاسملو – دندانپزشک

هزینه خدمات دندانپزشکی در کلینیک نگین صاحبقرانیه به شرح زیر است.

لازم به ذکر است این قیمت ها ممکن است به دلیل نوسان هزینه مواد اولیه دندانپزشکی تغییر کنند، بنابراین پیش از رزرو وقت اینترنتی، حتما آخرین قیمت خدمات دندانپزشکی را از طریق تماس تلفنی با مطب، جویا شوید.

قابل توجه بیماران گرامی
برای بهره مندی از تخفیف های ۲۰ درصدی برای خدمات ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت، خدمات عمومی دندانپزشکی و دندانپزشکی اطفال برای مدت محدود، با شماره ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ تماس گرفته و نوبت دندانپزشکی خود را سریعاً رزرو کنید.

مطالب پر بازدید

هزینه عصب کشی


بهترین متخصص پروتز دندان در تهران


علت و تشخیص پس زدن ایمپلنت دندان


روش های جرم گیری دندان لمینت شده


تورم گونه بعد از کشیدن دندان عقل

کلینیک دندانپزشکی آقای میلاد افشار فعالیت خود را آغاز کرد، به دلیل کیفیت زیاد خدمات و رضایت بالای مشتریان درمان های خود را به سمت بخش تخصصی تر مثل ایمپلنت گسترش داد.

هزینه ایمپلنت چقدر است؟ قیمت ایمپلنت دندان از 3 تا 8 میلیون

هزینه ایمپلنت چقدر است؟ قیمت ایمپلنت دندان از 3 تا 8 میلیون

مزایا، معایب، قیمت و هزینه ارتودنسی دندان از 5 تا 23 میلیون

مزایا، معایب، قیمت و هزینه ارتودنسی دندان از 5 تا 23 میلیون

لمینت دندان چیست؟ قیمت و هزینه لمینت دندان از 1 تا 2 میلیونهزینه عصب کشی

لمینت دندان چیست؟ قیمت و هزینه لمینت دندان از 1 تا 2 میلیون

عصب کشی دندان بهترین راه برای نجات دندان‌های طبیعی بیمار بوده. و در خیلی از موارد حتی با رعایت بهداشت دهان و دندان، فرد دچار پوسیدگی دندان می‌شود. بیشتر افراد قبل از توجه به قیمت و هزینه عصب کشی دندان به درد و اضطراب آن فکر می‌کنند. ولی عصب کشی دندان در مقایسه با ایمپلنت و بریج هزینه و قیمت بسیار کمتری داشته و با تزریق داروی بی حسی نیز درد آن به کلی از بین می‌رود.

به طور کلی نرخ و تعرفه عصب کشی هر روت کانال در سال ۱۳۹۸ حدودا ۱۵۰ هزار تومان است. ولی این تعرفه صرفاً برای عصب کشی یک روت کانال بوده و سایر هزینه‌ها از جمله تصویر برداری، ویزیت دندانپزشک، پر کردن با امالگام و یا کامپوزیت و استفاده از POST (پین تقویتی) محاسبه نشده است. متأسفانه به دلیل حجم زیاد مطالب سایت و تغییر سالانه نرخ و تعرفه خدمات دندانپزشکی امکان به‌روزرسانی سریع مطالب وجود ندارد. خواهشمند است برای آگاهی از جدیدترین قیمت‌ها به این لینک مراجعه کنید.

قبل از پرداختن به جزئیات محاسبه قیمت و هزینه عصب کشی دندان، توصیه می‌شود در ابتدا فیلم کوتاه زیر را در خصوص مراحل روت کانال تراپی مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر  ⇔ عصب کشی دندان چگونه است؟ مراحل کامل عصب کشی دندان به همراه تصویر

در اوایل دوران دندانپزشکی، تنها راه درمان دندان پوسیده، کشیدن دندان بود. ولی امروزه با روت کانال تراپی می‌توان بیشتر دندان‌ها را نجات داد. مهم‌ترین هدف عصب کشی دندان نجات ساختار طبیعی دندان است. بنابراین هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید، میزان کمتری از دندان تراشیده شده و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

به طور خلاصه عامل اصلی تعیین کننده قیمت عصب کشی ، تعداد کانال‌های دندان است. بنابراین، برای تعیین هزینه باید تعداد کانال‌ها مشخص شود. شماره دندان‌ها به همراه تعداد معمول ریشه‌ها در شکل ذیل نیز نشان داده شده است. همانطور که در شکل ذیل قابل مشاهده است، دندان‌ها دارای تعداد ریشه‌های مختلف می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که حتی برخی از ریشه‌ها دارای چندین کانال است.

اگر مشخص شود که کدام دندان شما پوسیده است، با استفاده از اطلاعات جدول زیر می‌توانید تعداد معمول ریشه و کانال‌ها را محاسبه کنید. البته این اطلاعات کلی بوده و ممکن است در موارد خاص تعداد روت کانال‌ها بیشتر و یا کمتر باشد.

با اطلاعات ارائه شده در شکل و جدول بالا می‌توانید قیمت عصب کشی دندان خود را تعیین کنید. نرخ و تعرفه عصب کشی هر روت کانال در سال ۹۸ حدوداً ۱۵۰ هزار تومان است. مطابق با شکل بالا اگر دندان ۱۹ شما عفونت کرده باشد، این دندان ۲ ریشه داشته و می‌تواند ۳ و یا ۴ کانال داشته باشد. یعنی برای عصب کشی این دندان ۴۵۰ و یا ۶۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.

اگر دندان ۱۲ شما عفونی باشد، این دندان ۲ کانال دارد. بنابراین برای عصب کشی این دندان ۳۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید.

اگر دندان جلویی (دندان شماره ۹) عفونی باشد، این دندان ۱ کانال داشته و برای عصب کشی باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید.

مطالعه بیشتر  ⇔ تسکین درد دندان در روزهای قبل از عصب کشی

در ابتدای مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های شما به طور کامل چکاب می‌شود. در این چکاب بیماری‌های احتمالی دندان و لثه بررسی و راه‌های درمان ارائه می‌شوند. آخرین نرخ و تعرفه ویزیت دندانپزشکی عمومی و تخصصی را در لینک ابتدای نوشته می‌توانید مشاهده کنید.

دندانپزشک علاوه بر چکاب کامل دندان‌ها، برای تشخیص پوسیدگی‌ها نیاز به تصویر اشعه ایکس کامل دندان‌ها و یا برخی از آن‌ها را دارد. معمولاً برای عکس کامل دندان‌ها بیمار به مراکز تخصصی تصویر برداری خارج از مطب راهنمایی می‌شود. همچنین عکس تک‌تک دندان‌ها ممکن است در خود مطب گرفته شود. جهت اطلاع از قیمت و هزینه تصویربرداری اشعه ایکس به این لینک مراجعه کنید. همان‌طور که قبلا عنوان شد این هزینه ها به قیمت عصب کشی دندان اضافه می‌شوند.

مطالعه بیشتر  ⇔ علت درد دندان عصب کشی شده چیست؟

در برخی از مواقع پوسیدگی دندان به میزان قابل توجهی پیشرفت می‌کند. در این شرایط دندانپزشک به ناچار قسمت زیادی از دندان را می‌تراشد. بنابراین ساختار باقی مانده قدرت و استحکام لازم برای ثابت نگه داشتن مواد پر کننده دندان را ندارد. در این شرایط دندانپزشک از Post استفاده می‌کند. Post یک قطعه فلزی و یا پلاستیکی محکم بوده که یک سمت ان درون محفظه پالپ قرار گرفته و سمت دیگر آن درون مواد پر کننده جای می‌گیرد. در نتیجه Post به خوبی دندان را تقویت کرده و مواد پر کننده را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. جهت اطلاع از قیمت و هزینه Post (پین تقویتی) و سایر هزینه‌های مربوط به عصب کشی دندان به لینک ابتدای صفحه مراجعه کنید.

آخرین موضوع باقی مانده قیمت و هزینه مواد پر کننده دندان از جمله امالگام، اینله و آنله، کامپوزیت، روکش دندان، باندینگ دندان و سایر پروتزهای زیبایی است. هزینه و قیمت این موارد نیز به قیمت عصب کشی دندان اضافه شده و مبلغ نهایی محاسبه می‌گردد. مطلب جامع و کاملی در خصوص نحوه محاسبه هزینه پر کردن دندان تهیه شده که در این لینک می‌توانید با آن آشنا شوید.

مطالعه بیشتر  ⇔ عوارض و معایب عصب کشی دندان

با دادن ستاره از ما حمایت کنید.

1 >> 2 >> 3 >> 4 >> 5 ستاره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ارسال دیدگاه

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه‌ای، هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت ممنوع است. (الس)

 

info@psalamat.com

 

۸۷۲ ۰۰۰ ۵۲ ۰۲۱

 

هزینه عصب کشی

خیابان توحید،خیابان فرصت شیرازی پلاک ۱۶۴

درخواست مشاوره خرید اشتراکدرخواست نمایندگی

لطفا تمامی فیلدها را پر نمایید

 

 توجه : تمامی قیمت ها به روز می باشد و آخرین به روز رسانی در تاریخ 1398/06/20 صورت گرفته است .

 

 

 برای دیدن سایر لیست قیمت ها کلیک کنید ———> لیست قیمت خدمات دندانپزشکیهزینه عصب کشی

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی نیام با داشتن به روز ترین تجهیزات روز دنیا ، آماده ارائه برترین خدمات به شما عزیزان می باشد .

طراحی سایت و سئو توسط سایت ارا

به آنچه روکش را روی دندان حفظ می کند، سمان ( Cement ) می گویند.

گاهی می توان روکش دندان را با چند ضربه از روی دندان جدا کرد. وسیله ای به نام Crown Remover اینکار را انجام می دهد.

در صورتیکه این وسیله کارساز نباشد، باید توسط فرد مخصوص روکش دندان بریده شود و سپس وسیله ای را در خط برش اهرم کنیم و روکش دندان را خارج نماییم.

اگر قرار باشد دندان زیر روکش کشیده شود، دیگر نیازی نیست که ابتدا روکش دندان را خارج کنیم. می توان روکش را به همراه دندان خارج نمود. در صورتیکه روکش با برش خارج شود، دیگر قابل استفاده نیست.

يك دندان زير روكش سه واحدي بيمار عفوني شده نيازست روكش دندان خارج شود.

روكشهای دندان با فرز بريده شدند

با برداشته شدن روكش ها التهاب و عفونت دندان شماره ٦ ( سومين دندان از سمت راست ) قابل مشاهده است .

بعد از تلاش و آماده سازی دندان، قالبگیری انجام شده و به لابراتوار ارسال می شود، تا حدود یک هفته بعد روکش دندان جهت تحویل به بیمار آماده می شود.

مواد قالبگیری در کلینیک دندانپزشکی نیام متعلق به کمپانی پاناسیل آلمان هستند.

مقالات مرتبط:

هزینه عصب کشی در دندانپزشکی های مختلف ممکن است نرخ های خیلی متفاوتی داشته باشد. دندانپزشک ها هزینه عصب کشی را بر مبنای تعداد کانال محاسبه می کنند. عصب کشی دندان های تک کانال بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است و هرچه تعداد کانال ها بیشتر شود، این هزینه چند برابر می شود. برای مثال عصب کشی دندان های دو کانال بین ۲۱۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد. دندان های شماره شش و عقب تر به خاطر سختی دسترسی به آن ها هزینه بیشتری برای عصب کشی دارند. طوری که دندان پزشک ها برای هر کانال عصب کشی دندان شماره هفت ۱۹۶ تا ۲۸۰ هزار تومان هزینه دریافت می کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فرارو، این هزینه برای دندان شماره هشت به ۲۱۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می رسد. توجه داشته باشید که اگر دندان های عقب تر نیاز به عصب کشی سه کانال داشته باشند، این هزینه ها ممکن است بیشتر شود. برای مثال عصب کشی سه کانال دندان شماره هفت بین ۳۳۰ تا ۴۸۰ هزار تومان و عصب کشی سه کانال دندان شماره هشت بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان هزینه لازم دارد. این نرخ ها مربوط به مطب های دندانپزشکی خصوصی است و ممکن است در مراکز درمانی دولتی نرخ های پایین تری برای عصب کشی دندان مشاهده کنید. تعداد کانال های عصب کشی برای هر دندان بسته به نظر دندان پزشک تعیین می شود و ممکن است دندان شما به عصب کشی یک کانال تا چهار کانال احتیاج داشته باشد.

بعد از انجام فرآیند عصب کشی، دندان پزشک ها برای ترمیم داخل دندان را با آمالگام یا کامپوزیت پر می کنند. آمالگام ماده ای نقره ای رنگ و بادوام است که بدلیل متفاوت بودن رنگ آن با رنگ دندان ها زیبایی کمتری دارد و برای ترمیم دندان های پشتی مناسب است. برای پر کردن دندان های جلو استفاده از مواد کامپوزیت رایج است که با دندان همرنگ است و زیبایی بیشتری دارد. کامپوزیت به خاطر دوام کمتری که نسبت به آمالگام دارد، برای دندان های پشتی استفاده نمی شود.

هزینه ترمیم دندان بر اساس تعداد سطح و لایه تعیین می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که ترمیم دندان با آمالگام و کامپوزیت تفاوت قیمت ندارد. طوری که ترمیم یک سطحی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، ترمیم دو سطحی بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و ترمیم سه سطحی بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد. البته باید توجه داشته باشید که بعضی دندان پزشک ها ترمیم با کامپوزیت را گران تر حساب می کنند.

برای مثال در نرخ نامه یکی از کلینیک های دندان پزشکی آمده آمالگام یک سطحی ۸۲ هزار تومان، دو سطحی ۹۳ و سه سطحی ۱۰۸ هزار تومان برای هر دندان هزینه دارد. هزینه ترمیم با آمالگام بیلداپ در این کلینیک ۱۳۴ هزار تومان در نظر گرفته شده. در طرف مقابل هزینه ترمیم کامپوزیت کمی بیشتر است. طوری که نرخ ترمیم دندان کامپوزیت یک سطحی ۹۹ هزار تومان، کامپوزیت دو سطحی ۱۱۴ هزار تومان و کامپوزیت سه سطحی ۱۳۴ هزار تومان است. در آخر هزینه لازم برای کاپوزیت بیلداپ ۱۴۶ هزار تومان اعلام شده است.

عصب کشی دندان یا روت کانال زمانی به کار می رود که مغز دندان یا پالپ دچار عفونت یا آسیب شده باشد. در طول درمان کانال ریشه، مغز دندان برداشته می شود و داخل دندان تمیز می شود و سپس کانال های دندان با استفاده از روش های پرکردگی، بسته خواهد شد. گفته می شود خیلی ها از عصب کشی دندان می ترسند، آن ها تصور می کنند که این درمان با درد بسیاری همراه است. در حقیقت اکثر افرادی که این درمان را تجربه کرده اند معتقدند که مراحل عصب کشی درد چندانی ندارد، در مقایسه با زمانی که کانال ریشه با مواد پر می شود.هزینه عصب کشی

احساس ناراحتی که در زمان پرکردگی ایجاد می شود باعث شده تا اکثریت تصور کنند عصب کشی دندان دردناک است. با این حال بهتر است زمانی که موقع جویدن غذا دچار درد شدید دندان شدید یای حساسیت طولانی مدت به گرما یا سرما پیدا کردید، سراغ دندانپزشک بروید چراکه امکان دارد نیاز به عصب کشی دندان داشته باشید. از دیگر مواردی که ممکن است به خاطر آن ها نیاز به عصب کشی دندان پیدا کنید، تغییر رنگ دندان و تورم و احساس درد در لثه های اطراف دندان است.

عصب کشی دندان : یکی از بیماری هایی که هیچ فردی تحمل آن را ندارد، دندان درد است. در این شرایط می توان از اسپری ها، دارو های تسکین دهنده، شستشو با مواد ضد عفونی کننده و غیره استفاده کرد، اما تمامی این درمان ها مقطعی می باشند.

در این شرایط بیمار حتما باید به دندانپزشکی مراجعه کند، اگر پوسیدگی دندان ها شدید باشد دندانپزشک خوب از عصب کشی دندان جهت برطرف کردن درد دندان استفاده می کند.

شاید تاکنون شما عزیزان جمله “به عصب رسیده است” را شنیده باشید این جمله به این معناست که پوسیدگی دندان به گونه ای گسترش پیدا کرده که به قسمت عصب دندان رسیده است. در چنین شرایطی درد بیمار ضربان دار و غیر قابل تحمل می باشد.

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد دندان ها حساس می شوند به گونه ای که در مقابل غذا های سرد یا گرم از خود واکنش هایی نشان می دهند که حتی با مصرف مسکن نیز برطرف نمی شود.

هزینه عصب کشی

اغلب افراد تصور می کنند که عصب کشی درد دارد در صورتی که این باور کاملا غلط است و این فرآیند درمانی تحت بیحسی موضعی انجام می شود و بیمار حین درمان دردی را احساس نمی کند.

شما عزیزان می توانید برای بهره مندی از بهترین نتیجه پس از درمان به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. حضور دندانپزشکان و جراحان حاذق و با تجربه در کلینیک دندانپزشکی ما می تواند نتیجه بسیار مطلوبی را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

اگر علاقه مند هستید که این درمان را با ما تجربه کنید با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

مدت زمان انجام این درمان و تعداد جلساتی که برای این درمان نیاز است به دندان ها و میزان پوسیدگی آن ها بستگی دارد. جهت اطلاع از این امر می توانید با دندانپزشکان مجموعه ما یک جلسه مشاوره داشته باشید. طی این جلسه مشاوره تمامی ابهامات شما عزیزان برطرف می شود.

هزینه این درمان پس از معاینه مشخص می گردد. شما عزیزان می توانید برای معاینه و آگاهی از این هزینه با شماره هایی که در سایت وجود دارند با کلینیک دندانپزشکی ما تماس بگیرید.

معمولا هر جلسه بسته به اینکه کانال های دندان ها به چه تعداد هستند ، نوع درمان ( اولیه یا مجدد ) و پیچیدگی آن بین نیم تا یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

چنانچه دندان فاقد عفونت یا پیچیدگی خاصی باشد؛ در یک جلسه می توان درمان را انجام داد. اما در مواقعی که دندان عفونت کرده باشد ، لازم است که داخل دندان با استفاده از مواد دارویی ضدعفونی شوند. در این شرایط مرحله دوم و پر کردن ریشه دندان به جلسه بعدی موکول خواهد شد.

تنها راه جایگزین برای دندانی که نیاز به عصب کشی دارد ، کشیدن آن است. اما همیشه حفظ دندان در درجه اول قرار دارد. زمانی که دندان حفظ می شود، از بروز یک سری مشکلات که ممکن است بعدا پدید آید ، جلوگیری خواهد شد. این مشکلات عبارتند از : مشکل در جویدن ، به حرکت درآمدن دندان های اطراف ، از بین رفتن حجم و دانسیته استخوان فک و غیره. همچنین حفط دندان ، انجام RCT و ترمیم آن از نظر اقتصادی نسبت به بریج یا ایمپلنت نیز بهتر است.

در صورتی که عصب کشی توسط دندانپزشک حاذق و با تجربه انجام شود و ترمیم مناسبی به روی تاج دندان قرار گیرد ، دندانی که تحت عصب کشی و ترمیم قرار گرفته همانند سایر دندان های طبیعی و سالم ماندگاری دارند.

توصیه می شود برای افزایش طول عمر دندان خود ، به طور کامل بهداشت دهان و دندان را با استفاده از مسواک و نخ دندان رعایت کنید.

در برخی موارد ممکن است حتی پس از گذشت چند ماه یا چند سال از انجام عصب کشی نیز فرد متحمل درد شود. در این شرایط با انجام رادیوگرافی باید منشا و علل بروز درد مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه علت درد انجام عصب کشی ناقص باشد می توان با عصب کشی مجدد به حفظ دندان کمک کرد.

در واقع عصب کِشی یا عصب کُشی لغت عامیانه است که برای ترجمه Root Canal Therapy مورد استفاده قرار می گیرد.

طی این روش بافت همبند داخل دندان که شامل اعصاب است ، هم کشیده شده و هم کشته می شود. اما ترجمه درست و لغوی Root Canal Therapy درمان ریشه دندان می باشد.

بریج دندان برای اتصال میان دو دندانی که از یکدیگر فاصله دارند استفاده می شود. همچنین در شرایطی که یک دندان کنده شده باشد می توان بریج را جایگزین آن کرد. اما علی رغم اینکه بسیاری از بیماران از بریج استقبال می کنند و برخی از دندانپزشکان از آن استفاده می کنند ، آگاهی از معایب و مشکلات بریج خالی از لطف نیست. این مشکلات عبارتنداز :

بریج طول عمر کوتاهی داشته و پس از مدتی چسب آن شل شده و روکش لق می شود. بنابراین بیمار باید برای درمان مجدد اقدام نماید که مشکلات و هزینه های بعدی را در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است در این شرایط بیمار نباید از مواد غذایی بسیار سفت استفاده کند.

زمانی که از بریج استفاده می شود ، رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع اگر به خوبی از دندان ها مراقبت نشود احتمال پوسیدگی دندان پایه وجود دارد که سبب از دست رفتن مقاومت بریج خواهد شد. در نتیجه علاوه بر دندان پایه ، بریج هم نیاز به ترمیم پیدا می کند. لازم به ذکر است بیمار باید هر 6 ماه یکبار و حداکثر سالی یکبار به دندانپزشک مراجعه نماید تا روکش ها معاینه شوند.

این عارضه تا مدتی پس از درمان طبیعی است. اما اگر پس از گذشت یک ماه برطرف نشد ، دندان نیاز به عصب کشی و روت کانال دارد و باید دندان و فک بیمار تحت معاینه قرار گیرد.

زمانی که از بریج استفاده می شود ، بیمار نمی تواند از مسواک و نخ دندان معمولی استفاده کند. به همین جهت افراد باید درباره نوع وسایل تمیز کننده و نحوه استفاده از آن ها با دندانپزشک خود مشورت نمایند.

در لبه های بریج قسمتی فلزی وجود دارد که از تجمع مواد غذایی در لثه جلوگیری کرده و به سلامت آن کمک می کند. اما این قسمت فلزی در محل اتصال بین لبه روکش بریج و لثه خطی سیاه و خاکستری ایجاد می کند که چندان ظاهر زیبایی نداشته و خوشایند نیست.

 

هزینه عصب کشی
هزینه عصب کشی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *