واکسن کرونا تا پاییز

واکسن کرونا تا پاییز
واکسن کرونا تا پاییز

صفاریه؛ رئیس سازمان تدارکات پزشکی در برنامه «در انتهای الوند» گفت: اکثر بیماری های ویروسی در تابستان ضعیف می‌شوند و در فصول سرد و بهار شدت می‌یابند بنابراین امیدواریم در تابستان با رعایت مسائل بهداشتی کرونا از بین برود.

صفاریه؛ رئیس سازمان تدارکات پزشکی در برنامه «در انتهای الوند» گفت: اکثر بیماری های ویروسی در تابستان ضعیف می‌شوند و در فصول سرد و بهار شدت می‌یابند بنابراین امیدواریم در تابستان با رعایت مسائل بهداشتی کرونا از بین برود.

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

© کلیه حقوق متعلق به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

شرکت داروسازی «آسترازِنِکا» اعلام کرد که برای حداقل ۴۰۰ میلیون دز از واکسن کووید ۱۹ سفارش گرفته است – BEN STANSALL / AFP

شرکت داروسازی «آسترازِنِکا» اعلام کرد که برای حداقل ۴۰۰ میلیون دز از واکسن کووید ۱۹ (که هنوز تایید شده و به بهره‌برداری نرسیده) سفارش گرفته و خواهد توانست آن‌ را همین امسال ارائه کند.

این شرکت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که به «اولین توافق‌ها» رسیده است تا واکسن احتمالی دانشگاه آکسفورد برای ویروس کرونا را تولید کند.

این غول‌شرکت بریتانیایی-سوئدی چند روز قبل اعلام کرد که تا به حال به ظرفیت تولیدی یک میلیارد دوز رسیده و می‌خواهد اولین تولید را تا سپتامبر ۲۰۲۰ عملی کند.

این شرکت گفت بیش از یک میلیارد دلار از «اداره پژوهش و توسعه پیشرفته زیست‌پزشکی آمریکا» دریافت کرده تا این واکسن را که هنوز اثبات‌ و تایید نهایی نشده را تولید کند.واکسن کرونا تا پاییز

آسترازنکا گفت در چند ماه آینده به دنبال امضای قراردادهای بیشتر است تا ظرفیت خود را گسترش دهد و «ارائه واکسنی که در کل جهان قابل دسترسی باشد» را تضمین کند.

این شرکت افزود که این واکسن آدنوویروس نوترکیب «AZD1222» نام خواهد داشت.

پاسکال سوریوت، مدیر کل شرکت، در بیانیه‌ای گفت: «این همه‌گیری تراژدی جهانی است و چالشی برای تمام بشریت. باید این ویروس را با هم شکست دهیم. در غیر این صورت همچنان به رنج عظیم شخصی منتهی شده و زخم‌های دیرپای اقتصادی و اجتماعی بر تن تک‌تک کشورهای جهان باقی خواهد گذاشت.»

او در ادامه گفت: «بسیار مفتخریم که در همکاری با دانشگاه آکسفورد بکوشیم تا اثر تاریخی آن‌ها را به دارویی تبدیل کنیم که بتواند در سطح جهانی تولید شود. باید از دولت‌های آمریکا و بریتانیا به خاطر پشتیبانی چشمگیرشان از کار شتاب بخشیدن به توسعه و ساخت این واکسن تشکر کنیم. هر چه در توان داشته باشیم انجام می‌دهیم تا این واکسن به سرعت و وسعت در اختیار قرار بگیرد.»

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مت هنکاک، وزیر بهداشت، چند روز پیش گفته بود که اگر واکسن کووید ۱۹ دانشگاه آکسفورد موفق از کار دربیاید تا ۳۰ میلیون دوز آن می‌تواند تا ماه سپتامبر برای استفاده آسیب‌پذیرترین‌ها در بریتانیا در دسترس قرار بگیرد.

او خطاب به نمایندگان مجلس عوام گفت: «اگر این واکسن جواب بدهد احتمالا از اولین‌ها در جهان خواهد بود و در آن صورت توافقی داریم که صد میلیون دوز آن را برای استفاده در بریتانیا آماده می‌کند.»

هیچ تضمینی نیست که واکسن AZD1222 موفق از کار در بیاید و دولت پیش از این هشدار داده که واکسن «شاید هرگز پیدا نشود».

© The Independent

خبرنیوز نوشت:خبر دسترسی قطعی به واکسن کرونا تا اواخر پاییز یا اوایل زمستان که توسط دکتر مردانی اعلام شد موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرد.

 قبلا هم درباره دستیابی پژوهشگران و پزشکان به واکسن کرونا خبرهای متعددی شنیده شده بود این بار اما چون گوینده خبر یک مقام رسمی بود که عضو ستاد ملی مبارزه با کروناست،موضوع جدی تر شد.

با این حال و علی رغم اعلام دکتر مردانی باز هم اخباری منتشر می شود که این واکسن یقینا تا پاییز و زمستان امسال به دستمان نخواهد رسید.

به عنوان مثال دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با واکسن کرونا می گوید: مطالعاتی در جهان و همچنین در ایران با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است، اما معلوم نیست کی نتایج آن مشخص و به تولید انبوه می‌رسد و ما حتما پاییز و زمستان را با کرونا باید سپری کنیم. شاید سال آینده دارو و واکسن بیماری کرونا تولید شود.

طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی و همچنین شرکت های تولید کننده واکسن(شرکت های آمریکایی،انگلیسی،چینی ، هندی و آلمانی) این واکسن به احتمال زیاد و طبق اظهارات دکتر مردانی همین امسال وارد بازار خواهد شد.واکسن کرونا تا پاییز

دلیل این اتفاق اما این است که چهار شرکت بزرگ که وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کویید 19 بر روی هزاران نفر شده اند همزمان و فارغ از نتیجه کار به انبوه سازی آن نیز مشغول شده اند.

به بیان دیگر این شرکت ها به دلیل، هم نیاز فوری به واکسن کرونا و هم به دلیل رقابتی که با هم دارند همزمان با آزمایش آخرین مرحله تست واکسن که باید بر روی چند هزار نفر انجام شود و منتظر نتیجه کار باشند، در حال تولید انبوه هم هستند تا به محض این که تست سوم هم مثبت بود بلافاصله واکسن کویید 19 را به بازار عرضه کنند.

1717

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “الکساندر گونتسبورگ” مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه “گامالیا” که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را تولید و به ثبت رسانده، اعلام کرد که تا ماه نوامبر (آبان-آذر)، روسیه قصد دارد 5 الی 6 میلیون دوز واکسن تولید کند و تا پایان سال جاری میلادی (اواسط دی ماه) امکان واکسیناسیون بیشتر شهروندان روس فراهم خواهد شد و بدین ترتیب، این سطح واکسیناسیون، جلوی گسترش عفونت کووید-19 در کشور را خواهد گرفت.  

این دانشمند شب گذشته در مصاحبه‌ای، با اشاره به اینکه، وظیفه اصلی مرکز تحقیقات ملی، افزایش تولید واکسن “اسپوتنیک-5” است، یادآور شد: «اگرچه موسسات زیر مجموعه گامالیا در حال حاضر در سه شیفت کار می‌کنند، ولی هنوز نمی توانند حجم لازم برای واکسیناسیون کل جمعیت روسیه را تأمین کنند.»

به گفته وی، انتقال فناوری تولید واکسن به حداقل 3 الی 4 عرصه تولید دارو، این امکان را فراهم می‌کند که تا ماه نوامبر سال جاری، 5-6 میلیون دوز واکسن علیه عفونت کووید-19 تولید شود.

گونتسبورگ افزود: «گسترش امکانات این امکان را به ما می دهد تا در سه ماهه آخر سال، قادر باشیم 70 الی 80 درصد جمعیت کشور را واکسینه کنیم و امکان جلوگیری از گردش این بیماری در میان مردم فراهم شود.»

این دانشمند در پاسخ به این سئوال که آیا کسانی که این واکسن “اسپوتنیک-5” را دریافت کرده‌اند، تاکنون واکنش آلرژیک به آن نشان داده‌اند، پاسخ داد: «در میان داوطلبان ما در مراحل اول و دوم آزمایشات بالینی واکسن و در بین 2 هزار و پانصد شهروند ساکن مسکو که در آزمایشات پس از ثبت شرکت کرده و واکسن را دریافت کرده‌اند، تا آنجا که من اطلاع دارم، هیچ حساسیتی به دارو دیده نشده است.» واکسن کرونا تا پاییز

الکساندر گونتسبورگ همچنین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را برای افراد بالای 80 سال مورد تایید قرار داد و یادآور شد که مطالعات پس از ثبت واکسن اسپوتنیک-5 طبق برنامه پیش می‌رود. به گفته وی، فقط 14 الی 15 درصد از داوطلبان، پس از واکسیناسیون دچار عوارض جانبی خفیف شده‌اند که در نخستین روزهای پس از دریافت دارو، ناپدید شده است.

طبق آخرین توصیه‌های وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، واکسن “اسپوتنیک-5”  برای درمان بیماری کووید-19، برای افراد زیر 18 سال و همچنین مادران باردار و شیرده، به دلیل کمبود اطلاعات درباره ایمنی دارو، منع مصرف دارد.

روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را به ثبت رساند. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که “اسپوتنیک-5” نامگذاری شده را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) مورد تایید قرار داد.

انتهای پیام/

واکسن کرونا تا پاییز
واکسن کرونا تا پاییز
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *