پاک کردن یک صفحه در ورد

پاک کردن یک صفحه در ورد
پاک کردن یک صفحه در ورد

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » مقالات سایت » آموزش حذف صفحات اضافی در ورد (تصویری)

در آموزش حذف صفحات اضافی در ورد قصد داریم راه حل رفع یکی از مشکلات متداول را در اختیار شما قرار دهیم. بارها در هنگام تایپ یا نوشتن پایان‌نامه و یک مقاله امکان دارد با صفحات خالی در ما بین یا آخر روبرو شده باشید که قصد پرینت یا چاپ آن را نداشته باشید و شما بخواهید بدون آسیب زدن به سایر صفحات آن را حذف کنید. ما در ادامه به آموزش حذف صفحات اضافی در ورد خواهیم پرداخت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

راه حل‌های متفاوت و آسانی برای حذف صفحات اضافی در ابتدا و آخر متن شما وجود دارد که در ادامه ما پنج روش به شما نشان خواهیم داد که چگونه صفحات اضافی موجود در متن‌های خود را حذف کنید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

این مطلب هم برای شما مفید خواهد بود: آموزش نوشتن پاورقی

امیدوارم مقاله آموزش صفحات اضافی در ورد مورد استفاده‌ی شما کاربران عزیز واقع شده باشد. در صورت داشتن سوال می‌توانید در قسمت نظرات سوال‌های خود را با ما در میان بگذارید.


کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

عالی بود مشکل من برطرف شد

به درد من نخورد متاسفانه! این روش ها صرفه برای حذف صفحات ساده در ورد جواب میده و صفحات پیچیده تر با این روش قابل حذف نیستن (مثلا وقتی جدول و کادر همزمان در ورد وجود دارد).
من هر روشی که خودم بلد بودم و چیزهایی که شما نوشتید رو انجام دادم ولی نشد که نشد!

با سلام و درود
لطفا گزینه نشان داده شده را فعال کرده و سپس صفحه مورد نظر را پاک کنید.
در صورتی که از پاورقی استفاده کرده اید آموزش حذفش اینجا هست : https://www.farazsoft.ir/add-footnote-in-word/

مرسی کاربردی بود

متاسفانه هیچ کدومش جواب نداد….

ممنون. عالی بود.

خیلی ممنون

بسیار عالی

ممنون بسیار مفید بود

مرسی کارم راه افتاد . سپاس ازتون

خیلی ممنووون عالی هستین

بسیار مفید بود ممنونم.

ساده و کاربردی

عالی بود

سلام
متشکرم

سلام. واقعا عالی و کاربردی بود. خیلی ممنون

عالی بود خیلی ممنون

عالی بود ممنون از کمکتون

عالی و مفید

سلام عالی بود ممنون

ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پاک کردن یک صفحه در ورد

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید


ای که دستت می رسد؛ دستی بگیر


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!

یک صفحه را در Word حذف کنیم

 

گاهی اوقات، شما باید یک صفحه را در مایکروسافت ورد حذف کنید، اما شما نمیدانید چگونه آن را انجام دهید. برای اطلاع از نحوه پاک کردن یک صفحه در Word به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

 

حذف پاراگراف ها

اگر یک صفحه خالی ناخواسته در پایان یک سند Word ظاهر شود، اغلب نتیجه یک یا چند پاراگراف در انتهای محتوای سند است. روی صفحه خالی کلیک کنید، پیمایش پایین را در صفحه کلید خود نگه دارید تا زمانی که صفحات تمام شود، سپس روی End ضربه بزنید. کلید Backspace را فشار دهید تا تمام فضای خالی در پایان سند خود پاک شود، و صفحه باید ناپدید شود.

 

حذف صفحات

اگر صفحه خالی در وسط سند شما باشد نه در انتها، احتمالا به طور تصادفی یک صفحه را ایجاد کرده اید. اگر این اتفاق می افتد، روی دکمه شمارش صفحه در سمت چپ مایکروسافت ورد کلیک کنید، سپس شماره صفحه خالی را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. مکان نما را روی صفحه قرار دهید، سپس کلید Backspace را فشار دهید تا صفحه حذف شود.

 

حذف یک صفحه ورد

 

نمایش نمادهای قالب بندی

اگر یک صفحه در سند ورد شما وجود دارد که می خواهید آن را حذف کنید، اما نمیتوانید کاری انجام دهید، راه حل دیگری این است که در صفحه کلید Ctrl + * ضربه بزنید (یا نماد ¶ را از صفحه اصلی انتخاب کنید). اکنون می توانید ببینید که آیا اختلاف پارامترهای غیر ضروری وجود دارد که باعث می شود یک صفحه خالی نمایش داده شود. اگر شما هر کدام را ببینید، فقط مکان نما را در جایی که آنها ظاهر می شود، یک بار کلیک کنید، سپس Backspace را فشار دهید تا آنها را حذف کنید.

 

تنظیم جداول

اگر یک جدول در انتهای سند خود قرار داده اید، Word بصورت خودکار یک پاراگراف زیر آن ایجاد  می کند و هیچ راهی برای حذف آن وجود ندارد. اگر این کافی است که یک صفحه خالی را در انتهای سند خود نشان دهید شما می توانید مشکل را حل کنید و صفحه را با کمی تقلب حذف کنید. روی خط خالی کلیک کنید، سپس اندازه فونت را به 1 تنظیم کنید. این یک راه حل ظریف نیست، اما کار می کند.

 

یک صفحه از محتوای را حذف کنید

اگر می خواهید یک صفحه از محتوا را حذف کنید، نه یک صفحه خالی را، به صفحه ای که می خواهید حذف شود بروید و در هر نقطه از آن کلیک کنید. اکنون روی دکمه شمارش صفحه در پایین سمت راست کلیک کنید، صفحه «/ page» را در جعبه جستجو بنویسید و روی Go To کلیک کنید. محتوا کل صفحه انتخاب می شود و شما می توانید به سادگی بر روی کلید Delete کلیک کنید تا آن را پاک کنید.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

چند گام بالاتر

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


ماسک سگک دار با 3فیلتر قابل تویض


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

هرکجا هستی به قدر توان در کار خیر سهیم باش


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


خرید ماسک اتوکلاوشده همراه با پد تعویض


خرید عطر و ادکلن اورجینال


باکس 12 عددی ماسک 5 لایه با گیره پشت سر

به هیچ وجه ازدواج نکنید(قبل ازمشاوره باما)

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی

ماسک هم میتونه یه استایل جذاب واست بسازه!

پاک کردن یک صفحه در ورد

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر می‌خواهید یک صفحه که شامل متن، گرافیک یا دیگر انواع محتوا است را در یک سند مایکروسافت ورد حذف کنید، یا اگر می‌خواهید از شر یک صفحه خالی در انتهای یک گزارش که به ظاهر پاک نمی‌شود، رها شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باید تا با روش حذف صفحه در ورد آشنا شوید.

سریع‌ترین روش برای حذف یک صفحه حاوی محتوا در ورد این است که محتوای مورد نظر را انتخاب کنیم و دکمه بک‌اسپیس کیبورد (دکمه delete در مک) را بزنیم. اگر نمی‌خواهید متن صفحه را به صورت دستی کلیک و هایلایت کنید، می‌توانید از ابزار داخلی Find and Replace استفاده کنید. نخستین کاری که باید انجام دهید، این است که جایی روی صفحه که می‌خواهید حذف کنید کلیک کنید. به این ترتیب شماره صفحه موردنظر را در گوشه پایین-چپ پنجره می‌بینید.

سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+G روی ویندوز و یا کلیدهای Option+command+G را روی مک بزنید. بدین ترتیب به زبانه Go To پنجره Find & Replace می‌روید. اکنون می‌توانید عبارت ‎page را در کادر متنی Enter Page Number وارد کرده و روی Go To کلیک کنید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

به این ترتب همه محتوای موجود روی این صفحه انتخاب می‌شود. اینک تنها اریب که باقی مانده است زدن کلید Backspace یا Delete کیبورد است. به این ترتیب موفق به حذف صفحه در ورد می‌شوید.

اگر تاکنون با موقعیتی مواجه شده‌اید که یک صفحه خالی در انتهای سند ورد وجود دارد که حذف نمی‌شود، باید بدانید که دلیل این موقعیت آن است که نرم‌افزار واژه‌پرداز ورد شامل یک پاراگراف است که نمی‌تواند حذف شود. این وضعیت گاهی اوقات موجب ایجاد یک صفحه خالی در انتهای یک سند می‌شود که به موقعیت قرارگیری خط انتهایی محتوا بستگی دارد.

از آنجا که این پاراگراف انتهایی نمی‌تواند حذف شود، تنها روش برای حذف این صفحه خالی از انتهای سند این است که اندازه فونت آن را روی 1pt تنظیم کنید. نخستین کاری که باید انجام دهید، این است که علامت‌های پاراگراف را در ورد نمایان سازید. به این منظور کلیدهای Ctrl+Shift+8 را در ویندوز و یا کلیدهای command+8 را روی سیستم مک بزنید.

اکنون این علامت پاراگراف را انتخاب کنید. این کار با استفاده از کلیک کردن و کشیدن ماوس ممکن نیست برای انتخاب این علامت باید کرسر را روی آیکون قرار داده و روی دابل-کلیک کنید.

بدین ترتیب پنجره قالب‌بندی باز می‌شود. در کادر Font size عبارت 01 را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید.

با انجام این تغییر اندازه، صفحه خالی انتهایی حذف می‌شود. در نهایت می‌توانید علامت‌های پاراگراف را با زدن کلیدهای Ctrl+Shift+8 به صورت امن حذف کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 36 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

نرم افزار word از مجموعه آفیس امروزه به محبوب ترین نرم افزار واژه پرداز تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم درباره چگونگی حذف یک صفحه در word صحبت کنیم. با حذف یک صفحه در word هرچه که در آن صفحه وجود دارد یعنی محتویات آن صفحه حذف خواهند شد.

نرم افزار word از مجموعه آفیس امروزه به محبوب ترین نرم افزار واژه پرداز تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم درباره چگونگی حذف یک صفحه در word صحبت کنیم. با حذف یک صفحه در word هرچه که در آن صفحه وجود دارد یعنی محتویات آن صفحه حذف خواهند شد.

برای حذف صفحه ای که شامل متن، اشکال گرافیکی یا تصاویر است، محتوای مورد نظرتان برای حذف کردن را انتخاب کنید و دکمه Delete روی کیبورد را فشار دهید. ساده ترین روشی که وجود دارد همین است.

word شامل یک پاراگراف پایانی غیر قابل حذف است که گاهی اوقات باعث ایجاد یک صحه خالی جدید در انتهای سند می‌شود. برای پاک کردن آن، باید پاراگراف را به صحفحه قبلی متصل کنید برای این کار مطابق روند زیر عمل کنید:

پاک کردن یک صفحه در ورد

حال با این کار پاراگراف به صفحه قبلی متصل شده است و شما می توانید صفحه ای که نمی خواهید را حذف کنید

آیا در پاک کردن صفحات word تاکنون با مشکل مواجه شده اید؟ چه روش های دیگری را برای پاک کردن صفحات در word می شناسید؟

 

بیشتر با پرشین تولز

درباره توسعه وب، سرویسهای اینترنتی، تکنولوژی و فناوری بیشتر بدانیم

کار خود بر روی ورد را پایان داده‌‌اید و می‌خواهید برای پرینت گرفتن یک دور سند خود را مرور کنید که می‌بینید چند صفحه اضافی در فایل شما وجود دارد. با خودتان می‌گویید که چیزی نیست و صفحات را به راحتی پاک می‌کنید، اما گاهی بر خلاف آن چیزی که فکر می‌کنید، این صفحات اضافی دردسر ساز هستند.

پس اگر روش‌های معمول شما برای پاک کردن صفه های اضافی در ورد کار نکرد، بد نیست راه‌حل‌های ما در این پست را مرور کنید. مطمئن باشید مشکل شما حل می‌شود.

بگذارید فرض بگیریم که شما نمی‌خواهید چند دقیقه از وقتتان را بگذارید تا با بک اسپیس صفحات اضافی را پاک کنید. به جای این کار می‌توانید از Go To استفاده کرده و به راحتی این کار را به اتمام برسانید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

ابتدا روی صفحه‌ای که می‌خواهید در سند خود پاک کنید، کلیک نمایید و سپس کلید‌های کنترل + G را بزنید. به این ترتیب پنجره‌ی Find and Replace برای شما باز می‌شود.

در سمت چپ باید منوی بازشونده را روی Page گذاشته و در بخش Enter Page Number، عبارت page را تایپ کرده و اینتر بزنید. حالا پنجره‌ای که می‌خواهید پاک کنید ظاهر می‌شود و شما باید کلید Delete را روی کیبورد خود بزنید.

هر جای صفحه‌ای که می‌خواهید پاک کنید کلیک کنید و کلید‌های CTRL + Option + G را با هم فشار دهید. Page را در پنجره‌ی Find and Replace انتخاب کرده و سپس page را در بخش Enter Page Number تایپ کنید و اینتر بزنید و سپس کلید Delete را روی کیبورد فشار دهید.

چون این متد از تابع Go To خود ورد استفاده می‌کنید، شما می‌توانید با استفاده از – و + به صفحات مورد نظر خود بروید. برای مثال اگر می‌خواهید به 12 صفحه بروید و آن را دیلیت کنید، ابتدا +12 را تایپ نمایید و سپس اینتر زده در نهایت روی کلید  Delete بزنید.

خیلی اتفاق می‌افتد که در سندهای طولانی، اشتباها یک صفحه خالی درست کرده باشید. شما می‌توانید در برگه View به Show رفته و Navigation Pane را فعال کنید. حالا می‌توانید صفحات را به صورت ردیف شده در اندازه‌ی کوچک ببینید و حالا مشاهده می‌کنید که کدام صفحات خالی رد شده‌اند و می‌توانید به راحتی آن را پاک کنید.

کاربران زیادی هم هستند که صفحاتی در سند دارند که نمی‌توانند با بک اسپیس یا دیلیت آن‌ها را پاک کنند. برای حل این مشکل، راه‌های زیر را طی کنید.

حاشیه‌های بزرگ گاهی ممکن است این مشکل را برای شما به وجود بیاورند. ایرادی که گاهی متوجه آن نمی‌شوید. بهترین کار این است که به Layout > Margins رفته و تنظیمات آن را به حالت پیش فرض برگردانید.

گاهی اوقات شما می‌توانید با Paragraph Mark کاملا متوجه شوید که در صفحات مختلف چه اتفاقی می‌افتد. شما می‌توانید این گزینه را از مسیر Home > Paragraph یا با کلیدهای میانبر CTRL + * روشن کنید. بعداز فعال شدن شما نشانه‌های کامل مربوط به پاراگراف‌های مختلف را می‌بینید و مشاهده خواهید کرد که چه چیزی در صفحه‌ی مورد نظر، جلوی پاک شدن آن را گرفته است.

اگر صفحه‌ی خالی شما در وسط سند باشد، به احتمال زیاد به خاطر استفاده از Page Breaks است که به واسطه‌ی کلید میانبر اشتباه به وجود آمده. با استفاده از راه حل شماره دو می‌توانید این مشکل را در صفحه پیدا کنید.

اما یکی از شایع‌ترین مشکلات در این زمینه، جداولی هستند که در صفحه‌ای باقی می‌مانند و شما را دچار مشکل می‌کنند. این مشکل از آن‌جایی شروع می ‌شود که کمی از خانه‌ی آخر در صفحه‌ی پایینی باقی می‌اند و باعث می‌شود نتوانید صفحه را پاک کنید. برای این می‌توانید حاشیه‌ی آن صفحه خاص را عوض کرده یا اندازه‌ی فونت جدول را تغییر دهید تا خانه‌ی آخر به صفحه‌ی بالایی برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

اگر در مورد ویژگی های ورد مثل حذف یک صفحه یا پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید

اگر در مورد ویژگی های ورد مثل حذف یک صفحه یا پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید

مشکل ایجاد شدن یک صفحه خالی وسط چندین صفحه مطلب و یا حذف نشدن یک صفحه خالی در انتهای فایل ورد گاهی برای کاربران به وجود می آید و  هنگام پاک کردن این صفحات خالی باعث ایجاد نگرانی در خصوص حذف و یا بهم ریختن اطلاعات می شود ، علی الخصوص زمانی که فایل چند صد صفحه پروژه ای در دست مان باشد و ریسک این موضوع بیشتر شده و بروز همچین مواردی باعث اتلاف وقت زیادی شود.

پیش از این با انتشار مقالاتی نظیر آموزش پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه در ورد ، فارسی کردن اعداد در ورد و اعداد فارسی در اکسل ، تایپ فارسی در ورد و رفع مشکل برعکس تایپ شدن در ورد ، بازیابی سند از دست رفته ورد با ذخیره اتوماتیک اتو سیو  و … در خدمت شما عزیزان بوده ایم.

حال حذف یا دیلیت کردن صفحات خالی در ورد ما را در گروه مشاوره هیواتک بر آن داشت تا این بار با انتشار مقاله ای در این خصوص شما را یاری نماییم.

پاک کردن یک صفحه در ورد

در این قسمت قصد داریم تا نحوه حذف یکی از صفحات را در Word (ورد) به شما آموزش دهیم:

این روش برای حذف صفحه خالی علاوه بر وسط فایل می تواند در ابتدا و انتهای فایل هم کاربردی باشد. برای این منظور از مسیر زیر وارد پنجره جستجوی صفحه(page) می شویم.

Home > Find > Go To …

 

نکته : دقت کنید با باز کردن لیست در قسمت Find می توانید وارد پنجره  Go To …  بشوید.

پس از باز شدن پنجره از منوی کرکره ای که در Go To قرار دارد ، Page را انتخاب کرده و در قسمت Enter page number ، عبارت “page” را تایپ کرده و دکمه Go To را بفشارید.

همانطور که مشاهده می کنید کلیه محتوای صفحه انتخاب می شود و می توان با فشردن کلید Delete روی کیبورد صفحه را حذف کرد.

 

 

در این روش قصد داریم با استفاده از قابلیت show/ Hide در ورد که معمولا به صورت پیش فرض مخفی است را به شما معرفی کرده و برای حذف صفحه آخر سفید در ورد آن را به کار ببریم.علت مخفی بودن این قابلیت به صورت دیفالت حفظ زیبایی و سادگی صفحات می باشد.حال برای حذف صفحه سفید در ورد مراحل زیر را انجام دهید:

1.ابتدا برای فعال کردن آیکن  show/ Hide مسیر زیر را بروید:

Home > Paragraph > Show/hide 

یا با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+* یا Ctrl + Shift + 8 آن را فعا ل نمایید.

 

2. به محض فعال شدن آیکن علامت ¶ سر خط هر نوشته و به ازای هر فضای خالی (space)نمایش داده می شود.

 

3.حال می توانید با انتخاب این آیکن ها صفحات خالی ورد را حذف کنید.

 

 

 

اگر در مورد ویژگی های ورد مثل حذف یک صفحه یا پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید

اگر در مورد ویژگی های ورد مثل حذف یک صفحه یا پرینت گرفتن دو صفحه در یک صفحه ورد سوالی داشتید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

بیشتر افراد به خصوص دانشجویان، کارمندان، هنرمندان و.. از برنامه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) استفاده می کنند. ورد یکی از بهترین نرم افزار های واژه پرداز است که قابلیت های زیادی را دارد. گاهی در پروژه های انجام شده ممکن است صفحاتی خالی یا اضافی باشند. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه هایی برای حذف صفحه در ورد برای صفحات اضافی و خالی را آموزش دهیم.

How to Delete a Blank or Extra Page in Word

اکثر افراد تا حدودی با محیط ورد آشنا هستند اما به خوبی از ابزار های موجود در آن استفاده نمی کنند. البته حذف صفحه در ورد کار آسانی است اما به طور مثال اگر پروژه شما بزرگ باشد و صفحات زیادی داشته باشد، این کار وقت گیر می شود اما به کمک ابزار های موجود می توانید این کار را سریعنر انجام دهید. در ادامه راه های مختلفی را برای پیدا کردن صفحات خالی و در نتیجه حذف آن ها را بررسی می کنیم. قابل ذکر است که روش های ذکر شده روی اکثر نسخه های ورد مانند ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و.. به شکلی مشابه قابل دسترس هستند.

برای حذف صفحه خالی در ورد ، تب Home را باز کنید. در ویندوز روی منوی کشویی Find کلیک کرده (در مک Edit>Find را بزنید) و گزینه Go To را انتخاب کنید. البته شما می توانید با زدن دکمه های Ctrl+G هم این ابزار را باز کنید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

حال به کمک این ابزار راحت تر می توانید بین صفحات جا به جا شوید. اگر شماره صفحه اضافی یا خالی را می دانید، با وارد کردن + و – و شماره صفحه به آن بروید. مثلا اگر صفحه خالی مورد نظر از صفحه ای که در آن هستید، ۴ صفحه جلوتر است باید +۴ را وارد کنید. سپس روی دکمه Go To کلیک کنید.

حال دستور حذف صفحه در ورد page را وارد کنید تا کل صفحه برجسته شود. دکمه Close را زده و سپس دکمه Backspace یا Delete (کلید میانبر حذف صفحه در ورد) را فشار دهید تا صفحه حذف شود.

همینطور اگر می خواهید خطوط زیر کلمات را در ورد حذف کنید، پیشنهاد می کنم مطلب آموزش حذف خط قرمز، سبز و آبی زیر کلمات در نسخه های مختلف ورد را هم مطالعه نمایید.

به تب View بروید. حال گزینه Navigation Pane را فعال کنید. یا می توانید دکمه Ctrl+H را فشار داده و Navigation Pane روی تب Pages کلیک کنید. حال در پنلی که در سمت چپ صفحه ایجاد می شود، این نوار را که شامل عکس هایی کوچک از صفحات شما است را رو به پایین اسکرول کنید تا صفحات خالی را ببینید. روی آن ها دابل کلیک کنید.

با زدن دکمه Backspace یا Delete آن را حذف کنید.

همینطور در صورت نیاز به قرار دادن بکگراند هم مطالعه ۵ روش گذاشتن عکس، متن و رنگ در پس زمینه Background صفحه ورد (Word) برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

در این روش حذف صفحه در ورد، ابتدا ورد را باز کرده و سپس دکمه های Ctrl+Shift+8 در ویندوز و یا Cmd+8 در ویندوز را فشار دهید. با این کار علامت پاراگراف یا ¶ را پروژه خود خواهید دید.

در صفحات خالی این نماد را به تنهایی مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است عبارت Page Break را ببینید.

هر کدام را که مشاهده کردید، به صورت کامل آن را انتخاب یا هایلایت کنید.

حال برای حذف یک صفحه خالی دکمه Delete را در کیبورد خود فشار دهید. اگر صفحه حذف نشد، بار دیگر این دکمه را بزنید.

مجدد آیکن پاراگراف از فایل خود بردارید.

با ایجاد جدول در یک پروژه ورد، ممکن است پاراگرافی زیر جدول ایجاد شود که منجر به ایجاد فضای خالی شود. این پاراگراف حذف نمی شود و فایل شما را غیر قابل انعطاف می کند. این پاراگراف اضافی را نمی توان حذف کرد اما با روش زیر می توان حجم آن را کاهش داد. ابتدا فایل خود را در ورد باز کنید.

ابزار Table را باز کنید.

حال روی تب Layout که ایجاد شده است کلیک کنید.

گزینه View Gridlines را انتخاب کنید.

با زدن دکمه های Ctrl+Shift+8 و یا انتخاب ابزار پاراگراف در منوی Home، آن را فعال کنید.

روی علامت پاراگراف در انتهای جدول کلیک کنید.

به تب Home بروید.

روی منوی کشویی سایز فونت کلیک کنید.

عدد ۱ را وارد کرده و اینتر بزنید.

پاک کردن یک صفحه در ورد

حال علامت پاراگراف را بردارید.

در پایان پس از حذف صفحه آخر سفید در ورد ، کادر بندی و.. پروژه خود را هم در نظر داشته باشید. در همین رابطه مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی در ورد را فراموش نکنید.

در مطلب امروز راه هایی برای حذف صفحه خالی و اضافی در ورد ۲۰۰۷، ۲۰۰۱۰، ۲۰۱۶ و.. آموزش دادیم. آیا راه دیگری را می شناسید؟ می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حذف صفحه در ورد را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.


با انتخاب علامت پاراگراف مشکلم حل شد. سپاس

ممنونم🙏🙏مشکلم حل شد

تشکر
مشکل را حل کرد.

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

پاک کردن یک صفحه در ورد
پاک کردن یک صفحه در ورد
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *