پماد ویتامین آ

پماد ویتامین آ
پماد ویتامین آ

پماد ویتامین آ همانطور که از نامش مشخص است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ می باشد و همان طور که می‌دانید ویتامینا می‌تواند موجب نگهداری و حفظ رطوبت طبیعی در پوست شده و سبب بهبود و ترمیم پوست های آسیب دیده گردد.

پوست عضو بسیار حساس بدن محسوب شده و همیشه باید به آن توجه داشته و از آن مراقبت کرد بخصوص پوست ناحیه دست و صورت بسیار نازک و ظریف بوده و به سرعت و تحت شرایط مختلف آسیب می بیند. همچنین در اثر افزایش سن و یا فعالیت در محیط های گرم و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب می تواند باعث کاهش رطوبت پوست شده و چین و چروک را به خصوص در اطراف چشم به همراه بیاورد.

کرم ها و لوازم آرایشی مختلفی برای کاهش چین و چروک پوست وجود دارد و بسیاری از آنها می توانند تاثیرات مثبتی بر روی پوست بگذارند. اما کرم های حاوی مقادیر زیادی ویتامین از جمله پماد ویتامین آ می تواند بسیار کمک کننده باشد. این پماد علاوه بر کاهش چین و چروک، ترمیم پوست و همچنین حفظ رطوبت پوست موارد مصرف بسیار دارد.

همانطور که اشاره شد پماد ویتامین آ حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ بوده و می تواند به راحتی در ترمیم و کاهش چین و چروک و همچنین حفظ رطوبت به پوست کمک کند.

این پماد از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث برطرف شدن جوش های پوستی میگردد همچنین اثرات خراش و ساییدگی در پوست را برطرف کرده و باعث ترمیم و بهبود سوختگی های خفیف و آفتاب سوختگی نیز می شود. به همین جهت می توان از این محصول در تسکین و التیام اثرات به جا مانده از بستن پوشک در کودکان و همچنین بهبود جوشهای پوستی نوزادان استفاده کرد.

پماد ویتامین آ

مصرف آن نیز بسیار راحت بوده و هیچگونه بوی نامطبوع و ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند و باعث ایجاد اثر بر روی لباس نیز نمی‌شود.

به طور کلی پماد ویتامین آ کاربردهای بسیاری دارد که می توان از مهمترین آنها به موارد زیر اشاره کرد:

رفع چین و چروک دور چشم:

پماد ویتامین آ می‌تواند باعث نفوذ مقادیر زیادی ویتامین آ د در پوست ناحیه دور چشم شده و به راحتی چین و چروک دور چشم را از بین ببرد. همچنین می‌توان از آن جهت رفع چین و چروک پشت دست و نواحی دیگر صورت و بدن نیز استفاده کرده و بسیار از آن نتیجه گرفت.

درمان جوش‌های پوستی:

یکی دیگه از کاربردهای پماد ویتامین آ، درمان و از بین بردن جوش های زیر پوستی است. به همین جهت می‌توان از این کرم برای درمان جوش های زیر پوستی و همچنین از بین بردن اثرات باقی مانده از جوش های قدیمی نیز استفاده کرد.

علاوه بر این برای رفع جوش های به وجود آمده در نوزادان نیز می‌توان از این پماد استفاده کرده و به نتیجه مورد نظر رسید. توجه داشته باشید که استفاده از این پماد هیچگونه اثری از خود باقی نمی گذارد و باعث تیرگی پوست نمی شود.

درمان خشکی پوست و ترک لب:

همانطور که گفته شد پماد ویتامین آ می تواند باعث حفظ رطوبت و همچنین آب رسانی سطح پوست گردد و رطوبت موجود در سطح پوست را به خوبی حفظ کند.به همین منظور می توان در فصل های بسیار گرم و یا بسیار سرد سال از پماد ویتامین آ جهت جلوگیری از خشکی پوست و همچنین ترک خوردن لب ها و سرمازدگی استفاده نمود. همچنین می توان برای بهبود و ترمیم پوست های ترک خورده و خشک از این کرم استفاده کرد و باعث نرمی پوست شد.

رفع سوزش، قرمزی و آفتاب سوختگی:

کرم ویتامین آ با خاصیت آبرسانی و همچنین نرم کنندگی پوست می تواند براحتی سوزش و التهاب پوستی را از بین برده و همچنین قرمزی پوست را رفع کند. همچنین در مواردی که پوست دچار آفتاب سوختگی شده باشد نیز می‌توان از اینکه هم بهره برده و اثرات آفتاب سوختگی را برطرف کرد.

استفاده از پماد ویتامین آ عوارض جانبی خواصی ندارد اما در برخی اوقات دیده شده که برخی افراد به مصرف این دارو حساسیت نشان داده و دچار عوارض جانبی شوند. به همین جهت قبل از مصرف این پماد بهتر است آن را تست کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید. از جمله عارضه های دیده شده در اثر حساسیت به کرم ویتامین آ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف پماد ویتامین آ به ندرت با داروهای دیگر تداخل ایجاد کرده و باعث بر هم خوردن اثرات داروها و ایجاد عوارض می شود. به همین منظور، قبل از مصرف این پماد بهتر است در صورت استفاده از داروهای مختلف، لیستی از آنها تهیه کرده و به پزشک نشان دهید و از او مشورت بگیرید.این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از این پماد با دیگر داروهای شما تداخل ایجاد نکرده و باعث ایجاد عارضه نمی گردد.

سلام میشه از ویتامین آ د برای تقویت مژه استفاده کنیم

مصرف زیاد ویتامین A هم میتونه مضر باشه. ویتامین Aمحلول در چربی هست و مصرف مداوم اون از طریق پوست جذب میشه و باعث آسیب به کبد میشه. از طرفی برای کسانی که مستعد میلیا هستند و پوست چرب دارند مشکل ساز میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . این مطالب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تمامی حقوق برای وب سایت زیبا بمان محفوظ است.

پماد ویتامین آ د شاید معروف ترین پماد در میان انواع پماد ها البته بعد از وازلین می باشد.

اگر به صورت خودسرانه از پماد ویتامین آ د استفاده می کنید دست نگه دارید.

ابتدا این مقاله را بخوانید سپس نسبت به استفاده از ان اقدام کنید.

پماد ویتامین A&D موضعی چیست؟

پماد ویتامین آد چه کاربردی دارد؟

پماد ویتامین آ

موارد مصرف پماد ویتامین آ د چیست؟

نحوه استفاده از پماد ویتامین  A&Dچگونه است؟

ایا می توان از پماد ویتامین ا د در سوختگی ناشی از ادرار و پوشک کودکان استفاده کرد؟

اطلاعات مهم راجع به استفاده از پماد ویتامین آ د چیست؟
اگر یک دوز از دست بدهم چه اتفاقی می افتد؟

هنگام استفاده از ویتامین A&D موضعی از چه مواردی باید اجتناب کنم؟

چه داروهای دیگر ویتامین A و D ، موضعی را تحت تأثیر قرار می دهند؟

عوارض جانبی ویتامین آ د چیست؟

تقابلات دارویی در پماد ویتامین آ د چیست؟

مصرف بیش از حد چه عوارضی را به دنبال دارد؟

نحوه نگه داری  پماد ویتامین آ د چگونه است؟

حال با هم به جواب  تمامی پرسش های بالا می پردازیم

ویتامین A&D موضعی چیست؟

ویتامین A&D (برای پوست) یک محافظ پوست است. این با مرطوب کردن و فراهم کردن محیط مناسبی از پوست اثر خود را اعمال می کند و در بهبود پوست کمک می کند.

این پماد برای درمان بثورات پوشک ، خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست و بریدگی یا سوختگی جزئی استفاده می شود.

ویتامین A & D ، همچنین ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده است ، مورد استفاده قرار گیرد.

این دارو به عنوان مرطوب کننده برای درمان یا جلوگیری از خشکی ، زبر ، پوسته پوسته شدن ، خارش پوست و تحریکات جزئی پوستی (به عنوان مثال ، بثورات پوشک ، سوختگی پوست به صورت جزیی) استفاده می شود.

نرم کننده ها موادی هستند که پوست را نرم و مرطوب می کنند و باعث کاهش خارش و پوسته پوسته شدن می شوند. بعضی از محصولات (به عنوان مثال ، اکسید روی ) بیشتر برای محافظت از پوست در برابر تحریک (مثلاً در برابر رطوبت) به کار می روند.

نرم کننده ها / مرطوب کننده ها با تشکیل یک لایه روغنی در بالای پوست کار می کنند که آب در پوست را به دام می اندازد. مواد مرطوب کننده از جمله گلیسیرین ، لسیتین و پروپیلن گلیکول ، آب را به لایه بیرونی پوست می کشانند. بسیاری از محصولات همچنین دارای ترکیباتی هستند که ماده شاخی (کراتین) را که باعث حفظ لایه بالای سلولهای پوستی می شود (از جمله اوره ، اسیدهای هیدروکسی آلفا مانند اسید لاکتیک / سیتریک / گلیکولیک اسید و آلانتوئین) نرم می کنند. این به ریزش سلول های مرده کمک می کند ، به پوست کمک می کند آب بیشتری را در خود نگه دارد و باعث می شود که پوست نرم و نرم تر شود.

لیست عناوین مقاله

از این محصول به صورت مستقیم بر روی پوست  استفاده کنید. برخی از محصولات قبل از استفاده نیاز به امتحان روی پوست جهت بروز از حساسیت دارند

همه راهنمایی های موجود بر روی بسته بندی محصول را دنبال کنید. اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.

برخی از محصولات قبل از استفاده نیاز به تکان دادن دارند. برچسب را بررسی کنید تا ببینید قبل از استفاده باید بطری را خوب تکان دهید یا خیر. در صورت لزوم یا مطابق دستورالعمل برچسب یا توسط پزشک خود روی قسمت های آسیب دیده پوست بمالید. هر چند وقت یک بار دارو را مصرف می کنید به محصول و وضعیت پوست شما بستگی دارد. برای درمان دست های خشک ، ممکن است لازم باشد هر بار که دستان خود را بشویید ، در طول روز از این محصول استفاده کنید.

اگر از این محصول برای کمک به درمان بثورات پوشک استفاده می کنید ، قبل از استفاده ناحیه پوشک را به خوبی تمیز کنید و اجازه دهید قبل از استفاده از محصول ، ناحیه خشک شود.

اگر فرزند شما به آن حساسیت دارد نباید از این دارو استفاده کنید. اگر به این دارو حساسیت دارید ، ویتامین A & D را بدون دستکش لاستیکی یا گلدان انگشت خود مصرف نکنید.

اگر کودک به هرگونه دارو یا فرآورده های پوستی از جمله صابون ، روغن ، لوسیون یا کرم حساسیت دارد ، از پزشک یا داروساز بپرسید که ایا  این دارو برای کودکتان بی خطر است یا همراه با عوارض جانبی است.
اگر کودک شما عوارض جانبی جدی مانند گرما ، قرمزی، یا سوزش شدید در محل استفاده از دارو دارد ، از مصرف دارو خودداری کنید و به طور فوری به پزشک مراجعه کنید.

قسمت پوشک کودک را تا حد ممکن خشک نگه دارید. پوشک های مرطوب یا خیس را سریعاً عوض کنید تا رطوبت و باکتری ها از تحریک پوست و ملتهب شدن ان در امان بماند. همیشه وقتی کودک ابتدا صبح از خواب بیدار می شود ، و همچنین قبل از خوابیدن کودک هر شب ، همیشه پوشک جدید قرار دهید.

اگر از این محصول برای درمان سوختگی پوست در معرض اشعه استفاده می کنید ، با پرسنل پرتونگاری تماس بگیرید تا ببینید قبل از پرتودرمانی قابل استفاده است یا خیر.

برای استفاده مناسب تمام دستورالعمل های موجود در برچسب را بخوانید. فقط روی پوست بمالید. از نواحی حساس مانند چشم ، داخل دهان و بینی خود و قسمت واژن / کشاله ران خودداری کنید ، مگر اینکه برچسب یا پزشک شما را به گونه دیگری راهنمایی کند. برچسب را برای راهنمایی های مربوط به هر قسمت یا پوست دیگری که نباید محصول آن را بمالید بررسی کنید (به عنوان مثال ، روی صورت ، هر قسمت از پوست شکسته / پوسته پوسته شده / برش / تحریک شده / ساییده شده یا روی ناحیه ای که اخیراً تراشیده شده است). برای جزئیات بیشتر با پزشک خود و یا مسئول داروخانه مشورت کنید.

به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین فایده را از آن داشته باشید. اکثر مرطوب کننده ها برای خوب کار کردن به آب نیاز دارند. محصول را بعد از استحمام / حمام دهید تا پوست هنوز مرطوب باشد. برای پوست های بسیار خشک ، پزشک ممکن است به شما دستور دهد تا قبل از استفاده از محصول ، منطقه را خیس کنید. استحمام طولانی یا گرم یا شستشوی مکرر باعث خشکی پوست می شود.

اگر وضعیت شما تداوم یابد یا بدتر شود ، یا اگر فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشید ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

دقیقاً مطابق دستورالعمل برچسب یا طبق دستور پزشک خود استفاده کنید. در مقادیر بزرگتر یا کوچکتر یا بیشتر از مقدار توصیه شده از آن استفاده نکنید.

قسمت پوشک کودک را تا حد ممکن خشک نگه دارید. پوشک های مرطوب یا خیس را سریعاً عوض کنید تا رطوبت و باکتری ها از تحریک پوست کودک نماند. همیشه وقتی کودک ابتدا صبح از خواب بیدار می شود ، و همچنین قبل از خوابیدن کودک هر شب ، همیشه پوشک جدید را قرار دهید.

در هر بار تعویض پوشک ، پوست کودک را با یک دستمال مرطوب یکبار مصرف یا دستمال مرطوب تمیز تمیز کنید. به آرامی داخل پوست چین های بین ران و اندام تناسلی را پاک کنید.

به محض یادآوری، مقدار دز فراموش شده دارو را استفاده کنید. اگر تقریباً زمان دوز برنامه ریزی شده بعدی فرا رسیده است ، از مقدار از دست رفته صرف نظر کنید.

پماد ویتامین آ

برای تهیه دوز از دست رفته از داروهای اضافی استفاده نکنید.

از استفاده از داروهای دیگر در مناطقی که با ویتامین A&D استفاده می کنید ، خودداری کنید ، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

از خیس شدن بیش از حد نواحی پوستی که درمان می کنید خودداری کنید. لباس و پوشک را تا حد ممکن خشک نگه دارید.

این احتمال وجود ندارد که سایر داروهایی که به صورت خوراکی یا تزریقی از آن استفاده می کنند ، روی ویتامین A&D موضعی تأثیر بگذارند. اما خیلی داروها میتونن روی هم اثر بگذارند.

به دکتر خودت در مورد داروهایی که مصرف می کنی بگو. این شامل نسخه های بدون نسخه ، ویتامین و محصولات گیاهی است. بدون مشورت و اطلاع به پزشک ، داروی جدیدی را شروع نکنید.

بیشتر نرم کننده ها را می توان با خیال راحت و مؤثر بدون عوارض جانبی استفاده کرد. با این حال ، سوزش ، لک شدن ، قرمزی یا تحریک ممکن است رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ادامه دارد یا بدتر می شود ، سریعاً به پزشک یا داروساز خود بگویید.

اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است ، به یاد داشته باشید که او قضاوت کرده است که سود شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت وجود هر یک از این علائم واکنش آلرژیک: کهیر؛ تنفس دشوار؛ تورم صورت ، لب ها ، زبان یا گلو حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر کودک شما عوارض جانبی جدی مانند گرما ، قرمزی ، از بین رفتن یا سوزش شدید در محل استفاده از دارو دارد ، از مصرف دارو خودداری کنید و به طور فوری به پزشک مراجعه کنید.

این یک لیست کامل از عوارض جانبی نیست و سایر موارد ممکن است رخ دهد. برای مشاوره پزشکی در مورد عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی ، فوراً به پزشک خود بگویید: تغییرات غیرمعمول در پوست (به عنوان مثال ، تبدیل شدن به سفید / نرم / لکه دار شدن پوست، خیس شدن بیش ازحد) ، علائم عفونت پوستی.

یک واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این وجود ، اگر متوجه علائم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی ، خارش / تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو) ، سرگیجه شدید ، مشکل در تنفس شدید ، سریعاً مراقب پزشکی باشید.

این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه تأثیرات دیگری که در بالا ذکر نشده است ، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قبل از استفاده از این محصول ، اگر به هر یک از مواد موجود در محصول حساسیت دارید ، به پزشک یا داروساز خود بگویید. یا اگر آلرژی دیگری دارید این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد ، که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
اگر هر یک از مشکلات بهداشتی زیر را دارید ، قبل از استفاده از این محصول با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید: بریدگی پوستی / عفونت / زخم.

برخی از مواد تشکیل دهنده (به عنوان مثال ، مواد نگهدارنده ، رایحه) ممکن است شما را به خورشید حساس تر کنند. برچسب را برای هشدارها بررسی کنید یا در صورت نیاز به اقدامات احتیاطی ویژه در هنگام آفتاب ، از پزشک یا داروساز خود سؤال کنید. پزشک / داروساز شما ممکن است به شما توصیه کند که وقت خود را در آفتاب محدود کنید ، از غرفه های برنزه و لامپ های ضد آفتاب دوری کنید ، و از ضد آفتاب استفاده کنید و در بیرون از منزل از لباس های محافظ استفاده کنید. در صورت آفتاب سوختگی یا تاول پوستی / قرمزی ، سریعاً به پزشک خود بگویید.

برخی از محصولات ممکن است آکنه را بدتر کند. اگر پوست شما مستعد ابتلا به آکنه است ، به دنبال کلمه “غیر کامدوژنیک” باشید.

برخی از محصولات ممکن است لباس را لکه دار / رنگ کنند. از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر بپرسید.

مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر این محصول را در ناحیه پستان مصرف می کنید.

اگر از این محصول تحت هدایت پزشک خود استفاده می کنید ، پزشک یا داروساز شما ممکن است از فعل و انفعالات احتمالی دارویی آگاه باشد و ممکن است شما را برای آنها کنترل کند. قبل از مراجعه به پزشک یا داروساز خود ، مقدار دارویی را شروع نکنید ، متوقف کنید یا دوز خود را تغییر دهید.

لیستی از تمام داروهای خود را با خود نگه دارید و لیست را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید.

این دارو در صورت بلع ممکن است مضر باشد. اگر فردی بیش از حد استفاده کرده است  و علائم جدی از قبیل بیرون روی یا مشکل تنفس را دارد ، با شماره 115 تماس بگیرید. در غیر این صورت ، فوراً با یک مرکز کنترل سم تماس بگیرید.

برخی از راه های کمک به جلوگیری از خشکی پوست شامل استفاده از آب ولرم (داغ نباشد) در هنگام استحمام ، استفاده کمتر از حمام / دوش (به عنوان مثال ، هر 1-2 روز) ، کوتاه نگه داشتن حمام / دوش ، و استفاده از مرطوب کننده هنگامی که  هوا بسیار خشک است.
انواع بسیاری از محصولات نرم کننده موجود است. برخی حاوی رایحه یا مواد دیگری هستند که ممکن است برخی از افراد به آن حساس باشند. مواد نرم کننده به اشکال مختلفی مانند روغن ، کرم ، لوسیون یا اسپری در دسترس هستند. با پزشک یا داروساز خود در مورد محصولی که ممکن است برای شما مناسب باشد مشورت کنید.

برخی از راه های کمک به جلوگیری از خشکی پوست شامل استفاده از آب ولرم (گرم نیست) در هنگام استحمام ، استفاده کمتر از حمام / دوش (به عنوان مثال ، هر 1-2 روز) ، کوتاه نگه داشتن حمام / دوش ، و استفاده از مرطوب کننده هنگام هوا بسیار خشک است.
انواع بسیاری از محصولات نرم کننده موجود است. برخی حاوی رایحه یا مواد دیگری هستند که ممکن است برخی از افراد به آن حساس باشند. مواد نرم کننده به اشکال مختلفی مانند روغن ، کرم ، لوسیون یا اسپری در دسترس هستند. با پزشک یا داروساز خود در مورد کالایی که ممکن است برای شما مناسب باشد مشورت کنید.

به اطلاعات در مورد نحوه نگه داری  چاپ شده روی بسته مراجعه کنید. اگر در مورد نگه داری  سوالی دارید ، از داروساز خود سوال کنید. تمام داروهای دارویی را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

قوطی فوم محصول را در نزدیکی گرمای زیاد (بیش از 120 درجه فارنهایت / 49 درجه سانتیگراد) ذخیره نکنید ، و آن را در نزدیکی شعله باز ذخیره نکنید. از آنجا که قوطیهای فوم تحت فشار قرار دارند ، قوطی را سوراخ نکنید و یا آن را نسوزانید.

در صورت انقضا یا دیگر نیازی به آن ، این محصول را به درستی از بین ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دور کردن ایمن محصول خود ، با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید.

کلینیک زخم و سوختگی التیام

محمد حسین شهرابادی-پژوهشگر و محقق در زمینه زخم و سوختگی

 

منابع:

 

 

 

 

محمدحسین شهرابادی

محقق و‌ پژوهشگر  در زمینه زخم و سوختگی و استومی

فعال در زمینه اموزش پیشگیری و درمان زخم و سوختگی.

فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران سال ۱۳۹۳

کارشناس زخم بیمارستان مهر از سال ۹۳ تا ۹۸

مشاور کارشناس زخم در امور بیماران ضایعات نخاعی

کارشناس زخم مرکز بهزیستی مولوی سال ۱۳۹۴

گذراندن طرح نیروی انسانی از سال ۹۵ تا ۹۷ در مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری

گذراندن کورس زخم و سوختگی و استومی در آکادمی لوهمن روشه در کشور المان سال ۲۰۱۷

مدرس و برگزار کننده دوره های زخم و سوختگی…

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

محمدحسین شهرابادی

محقق و‌ پژوهشگر  در زمینه زخم و سوختگی و استومی

فعال در زمینه اموزش پیشگیری و درمان زخم و سوختگی.

فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران سال ۱۳۹۳

کارشناس زخم بیمارستان مهر از سال ۹۳ تا ۹۸

مشاور کارشناس زخم در امور بیماران ضایعات نخاعی

کارشناس زخم مرکز بهزیستی مولوی سال ۱۳۹۴

گذراندن طرح نیروی انسانی از سال ۹۵ تا ۹۷ در مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری

گذراندن کورس زخم و سوختگی و استومی در آکادمی لوهمن روشه در کشور المان سال ۲۰۱۷

مدرس و برگزار کننده دوره های زخم و سوختگی…

 

نقشه سایت التیام

برای دریافت هر گونه خدمات پزشکی و پرستاری با ما تماس حاصل فرمایید

09120405207

پماد ویتامین آ د یکی از پمادهایی است که کاربردهای زیادی دارد و باید نکات ایمنی درباره آن را دانست.

پماد ویتامین آ د یک نوع پماد است که بثورات جلدی و جوشهای پوستی نوزادان در محل بستن کهنه یا پوشک را تسکین داده و التیام می بخشد. این پماد موجب بهبودی پوست حساس و لطیف نوزادان و اطفال می شود .

همانطور که می دانید تقریبا همه نوزادان به دلیل بستن پوشک گاهی دچار سوختگی پا و جوش پا می شوند و این موضوع به شدت آنها را اذیت می کند. شمت می توانید از پماد ویتامین آ د برای تسکین این مشکل استفاده کنید.

استعمال پماد ویتامین آ د یک پوشش مقاوم به رطوبت در پوست ایجاد می کند که از پوست اطفال در مقابل ادرار و مواد شوینده تحریک کننده محافظت می کند.

همچنین پماد ویتامین آ د به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه به سرعت باعث بهبودی پوستهای تحریک شده و سائیده شده چه در بزرگسالان و چه در کودکان و نوزادان می شود. پماد ویتامین آ د از خشکی غیرطبیعی پوست جلوگیری خواهد کرد.

پماد ویتامین آ

پماد ویتامین آ د سوزش و درد در نواحی خراشیده و سائیده شده و سوختگی های خفیف و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

تسکین موقتی ناراحتی ناشی از سوختگیهای خفیف

آفتاب سوختگی

خراش پوستی

خشکی و شیاردار شدن پوست در سرما

تحریکات دیگر پوستی بدون عفونت نظیر راش کهنه بچه

تحریک پوستی در محل دهانه ایلئوستومی و کولوستومی

همچنین برای درمان خشکی لب به ویژه در زمستان که لب ها دچار خشکی و ترک خوردگی و سرمازدگی می شوند پماد ویتامین آ د التیام بخش مناسبی است.

عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است


URL: http://yjdr.ssu.ac.ir/article-1-108-fa.html

مقدمه: Exfoliative cheilitis یک وضعیت التهابی است که با پوسته‌ پوسته شدن منظم لایه کراتین سطحی روی لب‌ها همراه است. ظاهر ناخوشایند و خشکی لب‌ها در این وضعیت می‌تواند موجب شکایت و نارضایتی در بیماران شود. هدف از این بررسی مقایسه اثر درمانی وازلین و پماد ویتامین آ استریل چشمی در درمان Exfoliative cheilitis بود.

پماد ویتامین آ

روش بررسی: در این مطالعه کارآزمایی بالینی، 30 نفر از افراد مبتلا به Exfoliative cheilitis شناخته شدند و به طور تصادفی و دوسو کور به 2 گروه ویتامین آ و وازالین تقسیم شدند. بیماران به مدت 1 هفته و 3 بار در روز، دارو را به شکل موضعی و طبق دستور مصرف کردند. بهبودی وضعیت 2 گروه که شامل بررسی شدت و اندازه زخم بود، را در روزهای دوم، چهارم و هفتم سنجیده و داده‌ها با آزمون Mann-Witney در سطح معنی‌داری 05/0 آنالیز و مقایسه شدند.

نتایج: میانگین و انحراف معیار اندازه ضایعات قبل و بعد از درمان از نظر آماری تفاوت معنی‌داری نداشت (05/0P-value>). میانگین و انحراف معیار شدت ضایعات بعد از درمان نسبت به قبل از درمان در هر گروه به طور مجزا بطور چشمگیری تفاوت معنی‌داری داشت (001/0P-value>) ولی در مقایسه 2 گروه تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد (05/0P-value>) به جز در روز چهارم که ویتامین آ بهبودی بیشتری نسبت به وازلین نشان داد (029/0P-value=).

نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن محدودیت‌های این مطالعه، می‌توان نتیجه گرفت پماد استریل چشمی حاوی ویتامین آ و وازلین هر دو در بهبود شدت ضایعات Exfoliative cheilitis موثرند، اما تأثیر پماد ویتامین آ در بهبود علائم و سیمپتوم‌ها چشمگیر‌تر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات دندانپزشکی-فصلنامه پژوهشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Yazd Journal of Dental Research- The Journal of Faculty of Dentistry Shahid Sadoughi University of Medical Sciences(quarterly)

Designed & Developed by : Yektaweb


Downloads-icon


مقایسه اثر درمانی وازلین و پماد ویتامین آ استریل چشمی در درمان التهاب پوسته‌ریزی دهنده لبDownloads-icon



متن کامل [PDF 247 kb]
Downloads-icon

پماد آ د (Vitamin A+D) حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوست‌های آسیب دیده را التیام می‌بخشد. استفاده صحیح از این محصول، عارضه جانبی خاصی ندارد. اول فارس | بهداشت  – پوست عضو حساسی است که نیاز به مراقبت دائمی دارد. معمولا با افزایش سن، […]

پماد آ د (Vitamin A+D) حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه پوست‌های آسیب دیده را التیام می‌بخشد. استفاده صحیح از این محصول، عارضه جانبی خاصی ندارد.

اول فارس | بهداشت  – پوست عضو حساسی است که نیاز به مراقبت دائمی دارد. معمولا با افزایش سن، رطوبت موجود در پوست صورت کاهش یافته و همین باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می‌شود. برای کاهش این چروک‌ها که قاعدتا هیچ‌کس از مشاهده آن‌ها در آینه خوشحال نمی‌گردد می‌توان از برخی کرم‌های موضعی کمک گرفت. با اینکه کرم‌ها و محصولات زیبایی مختلفی برای کاهش چروک‌های پوستی وارد بازار شده است، اما محصولاتی که حاوی ویتامین‌های ضروری بدن هستند، همیشه در جایگاه خوبی قرار دارند و می‌توان بدون چون و چرا به آن‌ها، اعتماد کرد. پماد آ د یکی از این محصولات است که علاوه بر کاهش چروک‌های پوست، موارد مصرف دیگری هم دارد. در ادامه با این محصول بیشتر آشنا می‌شویم.

پماد ویتامین آ

پماد آ د (Vitamin A+D) همانطور که از نام آن مشخص است حاوی ویتامین A و D است که به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه به سرعت باعث بهبود پوست‌های تحریک‌شده می‌شود. این پماد از خشکی پوست جلوگیری کرده و جوش‌های پوستی نوزادان در محل بستن کهنه یا پوشک را تسکین و التیام می‌بخشد. از پماد آ د به منظور رفع سوزش و درد در نواحی خراشیده و سائیده شده و برطرف شدن سوختگی‌های خفیف و آفتاب‌ سوختگی نیز استفاده می‌شود. نداشتن بوی نامطبوع و همچنین عدم ایجاد حساسیت پوستی از ویژگی‌های مثبت این پماد است.

به طور کلی موارد مصرف پماد آ د عبارتند از:



آرشیو موضوعی وبسایت

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

سلامت کودکان

پماد ویتامین آ

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

ویتامین آ (رتینوئید) برای بینایی و دید خوب و سیستم ایمنی سالم و رشد سلول ها لازم می باشد. ویتامین A به دو نوع تقسیم می شود. این مقاله بیشتر در مورد نوع اول آن که از حیوانات بدست آمده و رتینوئید نام دارد، نوشته شده است. نوع دوم ویتامین آ بتا کاروتن (Beta-carotene) نام دارد که ریشه گیاهی دارد.پیشنهاد انجمن قلب آمریکا برای تامین نیاز بدن به آنتی اکسیدان ها از جمله بتاکاروتن این است که، با مصرف یک رژیم غذایی سالم و مناسب و سرشار از انواع میوه و سبزیجات نیاز بدن را تامین کرده و تا زمانیکه دچار کمبود شدید ویتامین های مختلف نشدید، از مکمل های صنعتی استفاده نکنید.مصرف مقادیر بالای آنتی اکسیدان (از جمله ویتامین A) ممکن است خطرات بیشتری نسبت به سود آن داشته باشد. برطبق تحقیقات جدید مکمل های ویتامین آ و یا ترکیب ویتامین A بهمراه سایر آنتی اکسیدان ها که در بعضی مکمل ها وجود دارد، می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.

ویتامین A ی خوراکی و یا پماد ویتامین آ از داروهای معمول برای درمان جوش صورت و سایر مشکلات پوستی از جمله چین و چروک می باشد. همچنین ویتامین A برای درمان خشکی چشم و دانه های سرخک نیز استفاده می شود. بعلاوه ویتامین آن برای درمان انواع خواص سرطان خون لوسمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بمنظور بررسی تاثیر ویتامین آ بر مشکلات و بیماری های دیگر از جمله سرطان، آب مروارید و ایدز/اچ ای وی تحقیقات زیادی انجام شده است اما نتایجشان غیرقاطع می باشد.

اکثر افراد ویتامین A کافی از رژیم غذاییشان دریافت می کنند اما ممکن است پزشک بعد از بررسی متوجه کمبود ویتامین آ در فرد شده و برای وی مکمل ویتامین آ تجویز می کند. خطر ابتلا به کمبود ویتامین A در افرادیکه بیماری خاصی دارند (مانند سوءهاضمه) و یا رژیم غذایی خیلی بدی دارند بیشتر می باشد.

منابع طبیعی بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند، اما مکمل های صنعتی این ویتامین تاثیری برروی سرطان و خطر ابتلا به سرطان ندارند.

 

بهترین شیوه دریافت ویتامین آ از منابع طبیعی و با خوردن طیف گسترده ای از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه ها و غلات کامل است. میزان توصیه شده مصرف ویتامین آ (RDA) برای افراد مختلف به شرح زیر می باشد:

 

ویتامین آ در منابع حیوانی همچون تخم مرغ، گوشت، شیر های غنی شده، پنیر، خامه، جگر، قلوه، ماهی کاد و روغن ماهی هالیبوت موجود می باشد. البته همه این منابع غیر از شیر کم چرب غنی شده با ویتامین A حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع و کلسترول می باشند.

هرچه میوه و یا سبزی ای پررنگ تر باشد میزان بتا کاروتن آن بیشتر می باشد. منابع گیاهی حاوی بتاکاروتن بدون چربی و کلسترول هستند.

 

اگر بدن شما میزان کافی ویتامین آ دریافت نکند، احتمال ابتلای شما به بیماری های عفونی و مشکلات بینایی بیشتر می شود.

اگر میزان کمی ویتامین A مصرف کنید و کمبود ویتامین A داشته باشید ممکن است مریض شوید. از طرف دیگر مصرف زیاد ویتامین A ممکن است باعث نواقص مادرزادی، بیماری های کبد و کلیه و پوکی استخوان شود.

مصرف مقادیر بالای بتاکاروتن باعث بیماری شما نشده ولی می تواند رنگ پوستتان را زرد و یا نارنجی نماید. بعد از قطع مصرف و کاهش بتاکاروتن بدن، رنگ پوست بشکل طبیعی بر می گردد.

علائم مسمویت با ویتامین آ شامل خشکی پوست، درد مفاصل، تهوع، سردرد و گیجی می شود.

مکمل های ویتامین A ممکن است با سایر داروها همچون داروهای پیشگیری از بارداری، رقیق کننده های خون (کومادین)، داروهای درمان جوش (آکوتان)، داروهای درمان سرطان و سایر داروها تداخل داشته باشد. قبل از مصرف این مکمل ها با پزشک خود مشورت نمایید.

بیشتر از آنچه که توصیه شده است ویتامین آ مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. مصرف مکمل های حاوی ویتامین A بدون تجویز پزشک مجاز نیست.

 

منبع تصاویر 

 

ریپورتاژ

پماد ویتامین آ

اطلاعات پزشکی

زیبایی

زیبایی

تغذیه و سلامتی

پوست و مو

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

زیبایی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دخترکم ۴ سال عمر دارد میل خوردن غذا هیچ نداشت بلاخره دو قرص ویتامین a برایش دادم اکنون خوب اشتها پیدا کرده نظر تان چیست قرص ویتامین a را ادامه یا خیر.

جگر خرس قطبی به حدی ویتامین aدارد ک فرد با خوردنش میمیرد!

ممنون خوب بود

عالي بود ممنون از راهنميتون

بسیار مفید

۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

معرفی محصول:

برای
تسکین و بهبود بثورات جلدی، جوش ها و سوختگی پای نوزادان که ناشی از تماس
ادرار است، این پماد مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای درمان و
التیام پوست های تحریک شده، سوختی ها و خراش های خفیف پوست، التهابات پوستی
ناشی از آفتاب سوختگی برای بزرگسالان تجویز می گردد. زیرا این پماد باعث
حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست می شود و در مقایسه با برخی پمادهای موضعی
دیگر، بو و ظاهر چربی ندارد و استفاده از آن باعث تیره شدن پوست نمی شود و
احساس خوشایندتری روی پوست ایجاد می کند. نحوه مصرف آن نیز به این صورت
است، که باید بر روی التهابات پوستی ایجاد شده، به مقدار کافی از این پماد
را بمالید.

پماد ویتامین آ

ترکیبات:


مقدار

نام
ترکیب

85000 IU

Vit A

 

موارد مصرف:

روش و مقدار مصرف:

در زمان نیاز، روی محل موردنظر به اندازه کافی از پماد استفاده شود.

هشدار مصرف:

این
فرآورده جهت استعمال خارجی بوده و از هرگونه تماس با چشم، مخاط دهان و
بینی خودداری فرمایید، همچنین درصورت بدتر شدن و عدم بهبودی پس از یک هفته
درمان، از مصرف دارو خودداری کنید و با زشک مشورت فرمایید.

شرایط نگهداری:

دور از دسترس کودکان، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک (دمای کمتر از 30 درجه) نگهداری شود.

سلام ببخشید میخواستم بپرسم به دور چشم هم میشه این پماد رو زد ؟ مشکلی نداره ؟ من ۱۹ سالمه دور چشمم خشک شده

با سلام خیر استفاده نکنید، در صورت خشک شدن میتوانید از کرم ابرسان دورچشم استفاده کنید.

قوانین و مقررات

راهنمای خرید و سفارش


تماس با سبا دارو

درباره سبا دارو

مجوزها و تاییدیه ها

InChI=1S/C20H30O/c1-16(8-6-9-17(2)13-15-21)11-12-19-18(3)10-7-14-20(19,4)5/h6,8-9,11-13,21H,7,10,14-15H2,1-5H3/b9-۶+,۱۲–۱۱+,۱۶–۸+,۱۷–۱۳+ YKey:FPIPGXGPPPQFEQ-OVSJKPMPSA-N Y

ویتامین آ یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است.
ویتامین‌های آ یا رتینول برای رشد بدن مخصوصاً در کودکان و کار صحیح دستگاه ایمنی و مخاط مثل مخاط روده و جلوگیری از عفونت‌ها (بیماریهای میکروبی) بهبود بینایی افراد در نور کم مثل شب و حفظ سلامتی سطح چشم، دفاع از بدن و سلامتی پوست است. ویتامین A به شکل خالص در منابع گیاهی وجود ندارد بلکه پیش سازهای آن یعنی کاروتن‌ها به اشکال مختلف در گیاهان وجود دارند. این ویتامین به ۳ فرم رتینول، رتینال و رتینوئیک اسید وجود دارد.

بر اثر کمبود این ویتامین فرد دچار ضخامت و خشک شدن قرنیه چشم می‌شود که به این بیماری گزروفتالمی(xerophthalmia) می‌گویند. اگر کمبود خیلی شدید شود فرد نابینا خواهد شد؛ ولی کمبود آن فرد را دچار شب کوری می‌کند.

ویتامین آ نقشی حیاتی در فعالیت سالم قلب و عروق بدن داشته و در تنظیم سالم فشار خون لازم است.

ویتامین آ در زخم‌های پوست، جوش‌ها و سایر عوارض پوستی چون دارویی، اثری درمانی داشته و کمبود آن موجب دیر درمان شدن زخم می‌شود.

پماد ویتامین آ

ویتامین آ برای فعالیت مویرگ‌ها و حفظ جدار آنها لازم بوده و در عوارض قلبی عروقی یا خونریزی‌های مغزی کمبود این ویتامین دیده می‌شود.

ویتامین آ در عوارض و صداهای گوش در دوران سالمندی موجب درمان و رفع آن عوارض شده و مصرف آن از به وجود آمدن این عوارض و صداهای مختلف در گوش جلوگیری می‌کند.

ویتامین آ در نگهداری از سلول‌های بدن و شادابی آنها و جلوگیری از پیری زودرس تأثیر شایسته‌ای دارد و امروز در درمان‌های ژرونتولژی و جلوگیری از نابودی و مرگ اعضای بدن از ویتامین «آ» استفاده درمانی می‌شود.

ویتامین آ در بیماری‌های دستگاه تنفسی و سلول‌های مخاطی آن نقش درمانی داشته و کمبود آن موجب عوارض و آتروفی بافت‌های مخاطی بینی می‌گردد.

ویتامین آ در دوران بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف در بدن، مقاومت بدن را زیاد و عوامل ضد بیماری را تقویت می‌کند و موجب رفع بیماری شده و به سلامت بدن کمک می‌کند.

ویتامین آ در رشد و نمو تأثیر دارد و برای کودکان جزو ضروریات حیاتی است و موجب فعالیت و نشاط آنان می‌شود.

ویتامین آ در درمان زگیل یا دانه‌های پوستی موثر است و به نظر می‌رسد کمبود این ویتامین موجب بروز این دانه‌ها یا زگیل در سطح پوست می‌شود.

ویتامین آ در درمان اگزما یا خارش شدید پوستی موثر است.

مصرف بیش از حد این ویتامین موجب مسمومیت می‌شود.

ویتامین A در شیر پاستوریزه نیز وجود دارد.

مصرف یک فنجان آب هویج در روز، نیاز روزانه به ویتامین آ را بر طرف میسازد.

روغن جگر ماهی، هویج (در هویج ماده‌ای به نام کاروتن وجود دارد که بدن آن را تبدیل به ویتامین آ می‌کند).

جگر گوساله، جگر مرغ، جگر گاو، پنیر، زرده تخم‌مرغ، کره تازه، قلوه

در سبزیجات، جعفری، کدو، اسفناج، کاهو و شاهی بیشتر از سایر سبزیجات دارای ویتامین آ هستند. در میوه‌ها، خربزه، گیلاس، موز، خرما، هلو و پرتقال بیشتر از سایر میوه‌ها دارای ویتامین آ می‌باشند.

کودکان، چهار صد تا ششصد میکروگرم در روز

خانم‌ها، هشتصد میکروگرم در روز

مادران شیرده، هزار و سیصد میکروگرم در روز

آقایان، نهصد میکروگرم در روز
[نیازمند منبع]

http://www.kroshd.com

8,860
8,417
تومان

– التیام بخش و مرطوب کننده با پخش پذیری و نفوذ بهتر نسبت به پماد- حاوی مجموعه قوی از ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش- بهبود علائم پسوریازیس، ایکتیوز، درماتیت و اگزما- مناسب در التیام سوختگی و زخم های سطحی

کرم ویتامین A و D ایروکس به واسطه ی برخورداری از ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش، تأثیر فوق العاده ای در درمان نشانه بیماری های پوستی مثل پسوریازیس (صدف)، درماتیت، اگزما و ایکتیوز دارد و از طرفی در بهبود زخم های سطحی و سوختگی نیز موثر است. این کرم دارای اثر مرطوب کننده با پخش پذیری و نفوذ بهتر نسبت به پماد می باشد.

پوست یکی از حساس ترین و مهم ترین اجزای بدن می باشد که نیاز به مراقبت جدی و دائمی دارد. عوامل مختلفی می توانند موجب آسیب رسانی به پوست شوند که برخی از آن ها عبارتند از: شرایط اقلیمی نامناسب، افزایش سن، شرایط محیطی نامناسب، استفاده از شوینده های نامرغوب و… .

هر کدام از عوامل مذکور می توانند باعث بروز مشکلاتی همچون کاهش سطح رطوبت پوست و افزایش چین و چروک و پیری پوست شوند. به منظور رفع این مشکلات و پیشگیری از بروز آن ها، محصولات متنوعی روانه بازار شده که برخی از آن ها به دلیل برخورداری از ویتامین های ضروری بدن، اثرات بسیار مطلوبی دارند. کرم ویتامین آ و د از جمله بهترین محصولات برای حفظ زیبایی پوست است که کاربردهای مفید دیگری نیز دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده ی این کرم ها ویتامین های آ و د هستند که در حفظ رطوبت طبیعی پوست، جلوگیری از خشکی پوست و رفع سوزش، آفتاب سوختگی و سوختگی های خفیف، اثر فوق العاده ای دارند.

پماد ویتامین آ

 تنوع زیادی از کرم های ویتامین آ د در بازار وجود دارد و برای انتخاب بهترین کرم یا پماد ویتامین آد، توجه به اعتبار برند، کارایی و ویژگی های محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کرم ویتامینه a+d ایروکس یک گزینه عالی برای بهبود مشکلات پوستی نظیر زخم های سطحی و سوختگی به شمار می رود. این کرم توسط شرکت ایران آوند فر و به دست با کفایت متخصصین ایرانی تولید و روانه بازار شده و حاوی مجموعه ای قدرتمند از ترکیبات با اثر التیام بخش و ضد التهاب است. این کرم نسبت به پماد ویتامین آ و دی، از لحاظ رطوبت رسانی دارای پخش پذیری و نفوذ بسیار بهتری می باشد و مصرف آن به بهبود علائم بیماری های درماتیت، اگزما، پسوریازیس (صدف) و ایکتیوز کمک می کند.

همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید کرم ویتامین ad به واسطه ی برخورداری از ویتامین های آ و د، تأثیر مناسبی در حفظ رطوبت پوست و مقابله با پیری و خشکی آن دارد. استفاده از این پماد برای پوست صورت نیز موجب جوانی پوست و افزایش لطافت و زیبایی آن می گردد. همچنین استفاده از این کرم برای رفع چین و چروک برخی از اجزای صورت مثل لب و دور چشم نیز کاربرد مناسبی دارد و به رفع التهاب جوش هم کمک می کند.

چین و چروک های دور چشم از جمله شایع ترین مشکلات پوستی می باشد که در اثر عواملی مختلفی همچون کهولت سن رخ می دهد. کرم ویتامین a+d ایروکس در رفع چین و چروک های اطراف چشم اثر بسیار مطلوبی دارد و مصرف آن به جوان سازی پوست اطراف چشم کمک می کند.

خشکی لب یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که در فصل سرما به دلیل افزایش رطوبت از دست رفته ی لب بیشتر هم می شود. عده ای تصور دارند که مرطوب کردن لب با استفاده از زبان برای رفع خشکی لب، موثر است درحالی که تأثیر معکوس دارد. استفاده از کرم ویتامین آ و دی برای رفع مشکل خشکی لب بسیار موثر می باشد، زیرا موجب بهبود رطوبت‎ رسانی به لب ها و افزایش نرمی پوست لب می گردد. 

یکی از مهم ترین کاربردهای پمادها و کرم های ویتامین آ دی، درمان جوش های زیرپوستی می باشد. جوش های زیرپوستی عمدتاً در پای نوزادان مشاهده می شوند و با استفاده از کرم ویتامینه آ دی، می توان این جوش ها را رفع نمود.

منظور از شقاق یا فیشر، چاک خوردگی یا ترک خوردکی لبه داخلی مقعد است که نوعی زخم پوستی محسوب می شود. این عارضه پیامدهایی همچون خون ریزی و درد را در زمان اجابت به دنبال دارد. با توجه به اثر ضد التهاب و ترمیم کننده کرم ویتامین AD، می توان از آن به عنوان درمان کمکی در بهبود شقاق استفاده نمود. با این حال در موارد شدیدتر به هیچ عنوان نباید صرفاً به استفاده از کرم و پماد ویتامین آ د اکتفا کرد.

با توجه به وجود ترکیبات ضد التهاب و التیام بخش در کرم ویتامین آ دی ایروکس می توان از آن برای بهبود تحریک های پوستی بدون عفونت مثل راش کهنه یا پوشک نوزاد می توان استفاده کرد. همچنین این کرم در رفع جوش های زیر پوستی پای نوزاد هم اثر مثبتی دارد. با این حال در صورت تمایل به استفاده از این محصول برای رفع مشکلات مذکور بایستی از عدم حساسیت نوزاد به آن اطمینان حاصل کرد.

ویتامین های آ و د هر دو دارای اثرات بسیار مفیدی در حفظ سلامت مو هستند. در حقیقت ویتامین A علاوه بر کمک به رشد مو در حفظ سلامت آن نیز تأثیر به سزایی دارد و این به دلیل به تعادل رساندن رتینوئیک اسید داخل فولیکول مو به وسیله ی ویتامین A می باشد. از طرفی کمبود ویتامین D در ریزش مو نقش دارد و پس از مدتی می تواند حتی منجر به طاسی شود. لذا هر دو ویتامین آ و د برای حفظ سلامت مو ضروری و مهم هستند.

به منظور استفاده از این کرم بایستی مقدار مناسبی از آن را بر روی محل مورد نظر بمالید و به خوبی ماساژ دهید. به منظور دریافت نتیجه بهتر از مصرف کرم ویتامین آ دی، بهتر است آن را به طور منظم استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که پایه اصلی مواد تشکیل دهنده کرم ویتامین A+D ایروکس فقط ویتامین آ و د است و این موضوع احتمال بروز حساسیت را به خصوص در افراد با پوست حساس به شدت کاهش می دهد.

کرم وازلین ویتامین حاوی زینک اکساید ایروکس: این کرم اثر فوق العاده ای در افزایش رطوبت لایه شاخی پوست و کاهش تبخیر آب از سطح آن دارد. مصرف کرم وازلین ویتامینه زینک اکساید ایروکس برای کاهش خارش، خشکی و التهابات پوستی، بهبود و جلوگیری از ادرارسوختگی نوزادان و کاهش نشانه های ناشی از انواع درماتیت و اگزما بسیار مفید و موثر است.

نرم کننده قوی لب هربکس: این نرم کننده حاوی روغن شتر مرغ، موم زنبور عسل، ویتامین E و عصاره های بره موم و ابوخلسا می باشد و یک گزینه عالی برای از بین بردن و خشکی در لب و افزایش نرمی پوست لب است.

وازلین آلوبامبو وسیم: این وازلین با برخورداری از ویتامین E، اثر مناسبی در پیشگیری از خشکی پوست، حفظ لطافت و نرمی پوست دارد.

آیا استفاده از کرم ویتامین AD برای نوزاد مفید است؟

بله، مصرف این کرم در کاهش التهابات پوست نوزادان موثر می باشد.

آیا مصرف کرم ویتامین A + D در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

مصرف این محصول در دوران مذکور حتماً بایستی با تأیید پزشک باشد.

کرم ویتامینه A+D ایروکس را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید کرم ویتامین آ دی ایروکس می توانید به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمایید و یا یک روش ساده تر را انتخاب کنید و آن را به صورت آنلاین از داروخانه اینترنتی مفید طب خریداری نمایید و در زمان کوتاهی تحویل بگیرید.

رفع خشکی پوست

31,000
29,450
تومان

نرم کننده و ترمیم کننده

25,000
23,750
تومان

مناسب برای زیر آرایش

16,680
15,846
تومان

نرم کننده پوست

5,800
5,510
تومان

پرپشت کننده مژه و ابرو

24,000
22,800
تومان

پوست های خشک و حساس

21,400
6,420
تومان

مرطوب کننده و آبرسان

23,200
6,960
تومان

بیماری‌های حاد و مزمن پوست خشک

پماد ویتامین آ

18,500
17,575
تومان

مرطوب کننده قوی

37,950
36,053
تومان

افزایش رطوبت و لطافت پوست

25,870
24,577
تومان

جلوگیری از خشکی پوست

17,080
16,226
تومان

جلوگیری از خشکی پوست

18,090
17,186
تومان

مورد تایید سازمان غذا و دارو

تلفن تماس
۰۵۱−۹۱۰۰۳۱۶۵ داخلی ۱

۰۵۱−۳۱۶۵ داخلی ۱

آدرس داروخانه: مشهد- بلوار شهید آوینی – بین آوینی 1 و 3

تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


جستجو

پماد ویتامین آ
پماد ویتامین آ
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *