پوسته پوسته شدن پوست

پوسته پوسته شدن پوست
پوسته پوسته شدن پوست

مجله سلامت دکترتو

سوسن منصوری

آسیب ناخواسته و از دست دادن لایه ی بالایی پوست (اپیدرم) است. پوسته پوسته شدن ممکن است به علت آسیب مستقیم به پوست، از جمله آفتاب سوختگی یا عفونت باشد یا ممکن است نشانه ای از اختلال سیستم ایمنی بدن یا سایر بیماری ها باشد. جوش، خارش، خشکی و دیگر مشکلات تحریک کننده ی پوست ممکن است با پوسته پوسته شدن همراه باشد. از آنجا که علت پوسته پوسته شدن می تواند بیماری های وخیم باشد، باید سریعا تشخیص داده شود.

پوست شما به طور معمول در معرض عناصر محیطی که می تواند سبب تحریک و آسیب به پوست شود قرار دارد. این عناصر عبارتند از خورشید، باد، گرما، خشکی و رطوبت بیش از حد. تحریک مکرر می توانید به پوسته پوسته شدن منجر شود. در نوزادانی که در تاریخ مقرر خود، متولد شده اند پوسته پوسته شدن بدون درد طبیعی است. پوسته پوسته شدن همچنین می تواند به علت یک بیماری در جای دیگری از پوست، ایجاد شود که این نوع پوسته پوسته شدن اغلب با خارش همراه است.

شرایطی که ممکن است موجب پوسته پوسته شدن شود عبارتند از:پوسته پوسته شدن پوست

بیماری های خاصی که می توانند سبب پوسته پوسته شدن شوند عبارتند از:

پوسته پوسته شدن ناشی از خشکی پوست یا آفتاب سوختگی خفیف احتمالا با لوسیون و کرم بهبود می یابد و معمولا نیازی به مراقبت های پزشکی نیست. اما اگر در مورد علت پوسته پوسته شدن شک دارید یا اگر وضعیت شدید باشد، قبل از استفاده از لوسیون یا داروهای خانگی، با دکتر پوست مشورت کنید.

تنظیم و ترجمه: نرجس خبازی

منبع: mayoclinic

  

سلام من اپیلاسیون انجام دادم دستم بعضی از قسمت هاش پوسته پوسته شده چیکار کنم؟

سلام. من ۲۹ساله.متاهل، ساکن شهرستان بوشهر، قد۱۶۶″وزن۶۹. از قسمت آرنج دستم. شروع ب کنده شدن پوست بدون درد(خیلی خفیف)نزدیک ب ۲هفته شروع شده، بطوری ک بصورت تکه های بزرگ بدون تکه تکه شدن ب آسونی کنده میشه. درقسمت صورتم، زیر چانه ام ب مقدار بند انگشت ریزش مو داشتم، بعد ی هفته کم کم اون ناحیه ک بطور کامل رفته بود، شروع رشد تدریجی موهای سفید نازک، کرد،ولی انگار داره سطح ریزش ب دریجی دارم مساحتش بیشتر میشه.بهمچنین اگ موهای صورتم رو اصلاح نکنم،شاهد زخم، زخم عفونی ن، ولی خیس هس، میشه،بطوری الان نمیتونم مو های صورتم رو اصلاح کنم. من در زندگیم آدم نمیر و همیشه نظافت رو رعایت میکنم. این مشکلات سبب شده، بشدت افسرده بشم.از لحاظ روحی،منو، خیلی تحت تاثیر گذاشته. ممنونم ی راهنمای کنید.

سلام، من ۴۸سالمه حدودأ یکساله که پشت کمرم و بالاتر از کمرم به اندازه کف دست پوست پوست میشه بطوریکه وقتی از خواب بیدار میشم میبینم اطرافم پوستهای ریز ریخته شده همچنین دور کمرم جوشهای ریزو درشت هست که با خارش همراهه، معمولا زیاد زیر نور مستقیم آفتاب نیستم لطفأ خواهشأ کمکم کنید سپاسگزارم

سلام آقای شبستانی وقت بخیر برای تشخیص دقیق لازمه که معاینه بشید و ضایعات پوسته ریزی دهنده مشاهده بشن در صورت تمایل می‌تونین به متخصص پوست مراجعه کنین یا با مشاوره‌ی تلفنی مشکلتون رو حل کنین کسب نوبت از متخصص پوست و مو لیست متخصصین پوست و مو مشاوره با متخصص پوست ومو لیست متخصصین پوست و مو

با بهترین پزشکان از راه دور مشاوره کنید

وب سایت

اطلاعات من را در مرورگم جهت ثبت دیدگاه های دیگر ذخیره کن

کلیه‌ی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت فن‌آوری اطلاعات نوین آسان تِک مانا است.

 پوسته پوسته شدن پوست دلایل متعددی دارد از خشکی پوست و آفتاب سوختگی گرفته تا عفونت های قارچی و حساسیت های پوستی

یکی از رایج ترین علل پوسته پوسته شدن پوت، خشکی است. در آب و هوای گرم یا باد سرد خشک شدن پوست طبیعی است. پوست خود را با استفاده از پاک کننده های ملایم و آبرسان، مرطوب نگه دارید.

بیشتر بدانید : خشکی پوست و احتمال ابتلا به 4 بیماری مهم پوسته پوسته شدن پوست

بیشتر بدانید : درماتیت (اگزمای) دور دهان

آفتاد سوختگی در واقع لایه بیرونی پوست را از بین می برد به همیندلیل چند روز بعد پوستتان  شروع به پوسته پوسته شدن می کند. به یاد داشته باشید که هر دو ساعت یک بار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آلرژی یکی دیگر از علل شایع پوسته پوسته شدن پوست است. شاید چیزی خوردید ه با بدنتان سازگار نبوده یا از صابون، لوازم آرایشی و مواد شوینده جدید استفاده کردید. ممکن است فقط دچار یک تحریک خفیف یا بثورات کوچک شوید ولی گاهی با عوارض شدید و سرتاسری روبرو خواهید شد. حتی یک عفونت معمولی مثل سرماخوردگی هم می تواند عامل این مشکل باشد.

باکتری های زیادی روی پوست ما زندگی می کنند که گاهی رشد بیش از حد آن ها موجب عفونت و پوسته پوسته شدن می شود. یکی از رایج ترین آن ها استافیلوکوک است که معمولا با یک زخم کوچک شروع شده ولی به سرعت پیشروی می کند. پوست حساس شده و مانند کاغذ چروک می خورد. در موراد شدید که بیشتر در کودکان دیده می شود رویه پوست کاملا می ریزد و باید در همان هفته اول با آنتی بیوتیک درمان شود.

عفونت قارچی پوست به سرعت گسترش پیدا می کند. مخمرها در شرایط گرم و مرطوب رشد کرده و بسیار مسری هستند و احتمال ابتلا به آن ها در مناطق عمومی مثل استخرهای شنا زیاد است. عفونت مخمری اغلب با داروهای بدون نسخه درمان می شود ولی در موارد شدید نیاز به تجویز داروی قوی تر توسط پزشک دارید.نوعی عفونت قارچی به نام کرم حلقوی ringworm  هم شناخته می شود که بر خلاف اسمش هیچ کرمی عامل ایجاد آن نیست و به شکل یک حلقه قرمز همراه با خارش روی پوست ایجاد می شود که در  صورت عدم درمان گسترش پیدا می کند و منجر به پوسته پوسته شدن پوست میشود و از راه تماس پوست به پوست قابل انتقال است.

برخی افراد پس از درمان سرطان بویژه پرتودرمانی واکنش نامطلوب پوست را تجربه می کنند. پوست پوسته پوسته شده را در این مورد می تواند با کورتیکو استروئید ها درمان کرد این دارو به شما کمک می کند در حالی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده، عفونت ثانویه را از بین ببرید.

اگزما پوستی قرمزو خارش دار معمولا در چروک های بدن مثل آرنج و زانو اجیاد می کند. درمان اگزما با پمادهای کورتیکو استروئیدو مرطوب کننده انجام می شود.

پسوریازس باعث ضخیم شدن و خارش و ایجاددرد در پوست می شود که بر تمام بدن تاثیر می گذارد. این بیماری با دیابت، بیماری های قلبی و افسردگی در ارتباط است وبرای کاهش علایم آن باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید.

پوسته پوسته شدن داخ دهان می تواند به علت خوردن غذا یا نوشیدنی داغ و سوختنداخل دهان شود. استفاده از دهان شویه سالین  می تواند به درمان ضایعات کوچک کمک کند. ولی در موارد جدی و تورم گلو باید به اورژانس مراجعه کنید.

درماتیت سبوره شبیه اگزما است که سبب ایجاد پوسته شدن و شوره  و خارش به خصوص در سر نوزاد می شود. علت آن می تواند ژنتیک، استرس و مخمر روی پست باشد. افرادی که مبتلا به آکنه یا صرع می شود یا دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شد اند مستعد ابتلا به این بیماری هستند که ممکن است در سایر بخش های بدن هم دیده شود. سبورهبه صورت خود به خودی یا شامپوهای ضد شوره قابل درمان است.

یکی از علل شایع پوسته پوسته شدن دست ها شستشوی طولانی یا بیش از حد است. واکنش آلرژیک به محصولاتی مانند صابون، شوینده های خانگی و لوازم آرایشی هم می تواند روی دست اثر بگذارد.

پا معمولا در معرض عفونت قارچی ، کپک و مخمر است. محیط کفش مرطوب، گرم و تاریک است. یکی از علل شایع پوسته پوسته شدن پا، پای ورزشکار است. این عفونت ناخوشایند می تواند به ناخن  پا و دست گسترش پیدا کند و در مناطق مرطوب مانند دوش، شنا، استخر، اتاق انباری و وسایل ورزشی مشترک قابل انتقال است. با وجود پایدار بودن معمولا جدی نیست مگر این که یک بیماری اساسی مانند دیابت یا ضعف سیستم ایمنی بدن داشته باشید.

شرایطی مانند پرکاری هورمونی که موجب عرق بیش از حد می شود می تواند منجر به لایه برداری پوست پا شود. رطوبت دائمی پا باعث ایجاد قرمزی و سوزش پاها و ایجاد تال هایی می شود که در نهایت می ترکند. این میکش اگر درمان نشود منجر به قطع عضو خواهد شد. برای پیشگیری از این مشکل باید بهداشت پا رعایت شود. با استفاده از صابون  ضد باکتری و مسواک نرم باید پا و بین ناخن  ها را بشویید و کاملا خشک کنید. می توانید با استفاده از باد سرد سشوار از خشک شدن کامل پا اطمینان حاصل کنید.

محیط گرم و مرطوب کشاله ران محیطی برای رشد عفونت مخمری و قارچی ایجاد می کند و موجب خارش می شود این بیماری در مردان بویژه افرادی که فعالیت ورزشی دارند بیشتر است و باعث بوجود آمدن حلقه های  قرمز و خارش دار در ناحیه تناسلی، داخل ران و باسن می شود . تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه و نپوشیدن شلوار جین ولباس زیر می تواند مشکل را کمتر کند. برای درمان باید از ضد قارچ های موضعی استفاده کنید. در صورتی که به طور مکرر با این مشکل روبرو شوید باید برای پیدا کردن علت اصلی به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : پاکسازی و لایه برداری پوست صورت با اسکراپ شکر خانگی!

بیشتر بدانید : چرا مشکلات پوستی با استرس افزایش می یاب

بیشتر بدانید : علت کنده شدن پوست نوک انگشت ها

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ظاهر پوست صورت شما بسیار اهمیت دارد ، اما پوسته پوسته شدن این پوست می تواند بر روی زیبایی صورت شما تأثیر بدی را برجای بگذارد. فرقی ندارد که شما یک خانم یا آقا باشید. زیبایی پوست صورت در هر فردی باید وجود داشته و از هر عاملی که بتواند به این زیبایی لطمه ای وارد کند باید جلوگیری به عمل آید. هرچه تغییرات موجود در پوست شما بیشتر شود ، از اعتماد به نفسی که دارید کاسته می شود و برای بیرون رفتن و حضور یافتن در اجتماع به مشکل برخواهید خورد. از بین عوامل موجود اشعه های مربوط به آفتاب می تواند یکی از دلایل اصلی برای این مشکل باشد. پس با زدن کرم های ضد آفتاب از این تأثیر مستقیم بکاهید.

در صورتی که مراقب پوست صورت خود نباشید این پوست به سرعت آسیب پذیر خواهد شد و دیگر نمی توانید از تأثیرات منفی آن بکاهید. پس باید هرچه زودتر از عوامل مؤثر بر روی آن پیشگیری کنید. تغییرات مربوط به آب و هوا را جدی بگیرید. بخصوص در فصل جاری وجود هوای سرد و بادهای گرم می تواند تغییراتی را در ظاهر پوست و حتی لب های شما به وجود آورد. لوازم آرایشی خود را از نوع مناسب و دارای تاریخ مصرف انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی روش های درمان پوسته پوسته شدن پوست صورت بپردازیم.

مرطوب نگه داشتن پوست برای کاهش علائم و بهبود وضعیت پوست بسیار مهم است. روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی است. این ماده حاوی اسیدهای چرب تغذیه کننده پوست است که به عنوان یک مرطوب کننده برای خشکی پوست استفاده می شود. این روغن پوست را پوشانده و رطوبت را در آن قفل می کند. همچنین، ویتامین E در روغن زیتون به روند بهبودی کمک می کند.
مقدار کمی روغن زیتون را با نوک انگشتان و حرکات دایره ای ماساژ دهید.
حداقل ۳ بار در روز تا زمانی که وضعیت بهبود پیدا کند این کار را ادامه دهید.

روش دیگر:
۲ قاشق غذاخوری نمک را با کمی روغن زیتون کافی مخلوط کنید تا خمیر سفتی درست شود.
از این خمیر به عنوان یک اسکراب، برای تمیز کردن سلول های مرده پوست استفاده کنید.
پوست را بشویید و کمی مرطوب کننده روی آن بمالید.
این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوسته پوسته شدن به طور کامل برطرف شود.

با استفاده از کمپرس سرد می توانید التهاب را کاهش دهید و از سر پوسته پوسته شدن که به علت آفتاب سوختگی ایجاد شده است خلاص شوید. دمای پایین این کمپرس، عروق خونی را منقبض کرده و موجب کاهش التهاب می شود.
چند قالب یخ را درون کیسه ای پلاستیکی بریزید.
دور کیسه یک حوله نازک بپیچید.
۵ دقیقه این کمپرس را روی صورت نگه دارید.
۵ دقیقه به پوست استراحت داده و مجددا این کا را تکرار کنید.
چندین بار در روز برای درمان پوسته پوسته شدن صورت این کار را کنید.
نکته: هرگز یخ را مستقیما روی پوست آفتاب سوخته قرار ندهید، زیرا این کار می تواند وضعیت را بدتر کند.پوسته پوسته شدن پوست

عسل به عنوان بهترین مرطوب کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می شود. این ماده رطوبت را در پوست شما قفل کرده و آن را صاف و نرم تر می کند. این بدین معنی است که ماده ای بسیار موثر برای پوست است. عسلشامل فروکتوز، آب، روغن و آنزیم هایی است که رطوبت پوست را حفظ می کنند. همچنین می تواند باعث کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت شود.
قبل از دوش گرفتن، کمی عسل را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.
اجازه دهید این ماده ۱۰ دقیقه روی صورت بماند.
سپس استحمام کنید.

روش دیگر:
۲ قاشق چای خوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.
این ترکیب را روی پوست آسیب دیده بمالید.
اجازه دهید این ترکیب خود به خود خشک شود.
سپس آن را با آب گرم بشویید.
این کار را یک بار روزانه انجام دهید.

هنگامی که صحبت از درمان پوسته پوسته شدن صورت می شود، آلوئه ورا ماده بسیار مفیدی است. این ماده شامل خواص آرام بخش و مرطوب کننده است که به بهبود وضعیت پوست و کاهش التهاب و خارش کمک می کند. علاوه بر این، پوست را هیدراته کرده و برای جلوگیری از بدتر شدن پوست مفید است.
برگ تازه آلوئه را باز کنید و به آرامی ژل آن را روی صورت خود ماساژ دهید.
بگذارید ۱۵ دقیقه این ژل روی صورت بماند و سپس آن را بشویید.
از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

روش دیگر:
۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه و مقدار کمی روغن ویتامین E را مخلوط کنید.
از این مخلوط روی پوست آسیب دیده استفاده کنید.
اجازه دهید در معرض هوا خشک شود، سپس پوست را با استفاده از آب گرم بشویید.
۲ تا ۳ بار در روز حداقل ۱ هفته این کار را تکرار کنید.

یکی دیگر از روش های مناسب برای مقابله و درمان پوسته پوسته شدن صورت استفاده از بلغور جو دوسر است. این ماده به غیر از کمک به حفظ رطوبت، پوست انباشته مرده را نیز پاک می کند و موجب نرم شدن پوست می شود. طبیعت ضد التهابی این ماده نیز باعث کاهش خارش و تحریک پوست می شود.
۱ فنجان بلغور جو دوسر را در ۲ فنجان آب گرم به مدت ۲۰ دقیقه خیس کنید.
خمیر حاصل را روی صورت خود بمالید.
اجازه دهید این خمیر ۲۰ دقیقه روی پوست بنشیند.
سپس آن را با آب گرم بشویید.
به آرامی پوست را خشک کرده و کمی مرطوب کننده سبک روی صورت بمالید.
از این درمان روزانه تا زمانی که از خشکی پوست از بین برود استفاده کنید.

برای درمان پوسته پوسته شدن صورت خیار نیز بسیار موثر است.آب زیاد در خیار پوست را هیدراته کرده و تحریک شدگی را از بین می برد. خیرا حاوی ویتامین C است، که با مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد به پوست کمک می کند.
۱ عدد خیار را رنده ریز کنید.
این ماده را روی صورت بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.
سپس پوست را با آب گرم بشویید.
این کار را دو بار در روز انجام دهید.

روش دیگر:
½ فنجان خیار رنده شده و ۱ قاشق غذاخوری ماست و همین مقدار عسل را مخلوط کنید.
این ترکیب را روی صورت بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید.
سپس پوست را با آب شستشو دهید.
از این ماسک آبرسان یک بار در روز استفاده کنید.

سرکه سیب برای درمان پوسته پوسته شدن صورت که به علت آفتاب سوختگی، پسوریازیس یا اگزما ایجاد می شود موثر است. این ماده pH پوست را متعادل کرده و زبری پوست را از بین می برد. همچنین اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث کاهش خارش و التهاب می شود.
۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را به ۱ فنجان آب اضافه کنید.
با استفاده از یک تکه پنبه، محلول را روی پوست بمالید.
اجازه دهید این ترکیب ۱۰ دقیقه روی پوست بنشیند، سپس آن را با استفاده از آب سرد شستشو دهید.
پوست را خشک کرده و مرطوب کننده استفاده کنید.
یک یا دو بار در روز این کار را انجام دهید.

موز برای درمان پوسته پوسته شدن صورت مناسب است. این میوه سالم با آنتی اکسیدان های زیادی غنی شده که برای درمان مشکلات مختلف پوستی، از جمله پوسته پوسته شدن مفید است. همچنین به حذف سلول های مرده و خشکی پوست کمک می کند.
۱ عدد موز رسیده را له کرده و آن را روی پوست بمالید.
اجازه دهید این ماده حداقل ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بنشینید.
سپس آن را با آب گرم بشویید.
یک بار در روز این کار را انجام دهید تا پوستتان شاداب شود.

روش دیگر:
½ موز رسیده را با مقداری ماست مخلوط کرده و روی پوست آسیب بمالید.
۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس پوست را با آب گرم بشویید.
از این درمان یک بار در روز تا زمانی که وضعیت پوست بهبود یابد استفاده کنید.

می توانید از شیر کامل برای درمان پوسته پوسته شدن صورت استفاده کنید. چربی شیر به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک عمل می کند. همچنین اسید لاکتیک در شیر به عنوان یک پاک کننده خفیف، سلول های مرده پوست را از بین می برد.
دستمال پنبه ای را به شیر کامل آغشته کنید.
حدود ۱۰ دقیقه آن را روی صورت قرار دهید، سپس صورت خود را با آب شستشو دهید.
۳ بار در روز تا زمانی که پوست بهبود پیدا کند از این شیوه استفاده کنید.

روش دیگر:
به مقدار مساوی شیر و عسل گرم را مخلوط کنید.
مخلوط را به آرامی روی پوست خشک شده بمالید.
سپس ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صبر کرده و پوست را با آب گرم بشویید.
از این درمان دو بار در روز به مدت حدود ۱ هفته استفاده کنید.

اگر استفاده از این روش ها نتوانست پوسته پوسته شدن را درمان کند باید از داخل این عارضه را درمان کنید. برای حفظ رطوبت بدن و افزایش سرعت حرکت سلول های پوستی مصرف آب بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که کمبود آب یکی از عواملی است که باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود.
باید سعی کنید ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز مصرف کنید. با این حال، این مقدار ممکن است بسته به سن، وضعیت سلامتی، سطح فعالیت و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید متفاوت باشد.همراه با آب، مصرف آب خیار، آب نارگیل و چای سبز نیز می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. خوردن مقدار زیادی از میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها و هندوانه و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای نیز به هضم سلول های پوست کمک می کند. در عین حال، از مصرف نوشیدنی هایی مانند الکل و کافئین اجتناب کنید. این نوشیدنی ها عملا آب بدن را می کشند.

پوسته های روی صورت را نکنید.
در برابر وسوسه خاراندن پوست مقاومت کنیدو زیرا این کار تنها خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.
صورت خود را چند بار در هفته تمیز کنید.
پاک کننده مناسب پوست های خشک را انتخاب کنید. لوریل سولفات سدیم در برخی از محصولات مراقبت از رطوبت پوست را از بین می برد.
از پوست خود در برابر نور خورشید با استفاده از کرم ضد آفتاب مراقبت کنید. کمر ضد آفتاب مصرفی شما باید حاوی SPF حداقل ۱۵ باشد.
در هنگام رانندگی یا پیاده روی برای محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب، کلاه لبه دار استفاده کنید.
از استحمام با آب گرم اجتناب کنید. آب گرم می تواند پوست را خشک کرده و باعث تحریک آن شود.
در صورتی که آفتاب سوختگی شدید دارید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

پوست پوستی شدن (به انگلیسی: Desquamation) یا لایه‌برداری پوست، به ریختن غشای خارجی‌ترین لایهٔ یک بافت، مانند پوست گفته می‌شود.

به‌طور طبیعی پوست پوستی شدن غیرپاتولوژیک وقتی اتفاق می‌افتد که کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی سازندهٔ روپوست) بعد از حرکتی حدوداً ۱۴ روزه، به‌طور جداگانه بریزند. در این حالت پوستی غیرطبیعی ظاهر می‌شود.[۱] پس از غوطه‌وری پوست در آب گرم یا داغ، این پدیده قابل مشاهده است زیرا باعث می‌شود لایهٔ بالایی سلول‌های مردهٔ پوست بریزد و به همین علت یک نتیجهٔ معمول استفاده از حمام آب گرم است. در پوسیدگی پاتولوژیک، مانند آنچه که در Ichthyosis وابسته به X مشاهده می‌شود، لایهٔ شاخی پوست (لایهٔ خارجی پوست) ضخیم‌تر می‌شود (هیپرکراتوز)، و یک خشکی یا زبری به پوست می‌دهد و به جای جداسازی آن‌ها به صورت سلول‌های تک، قرنوسیت‌ها گروهی می‌ریزند و پوسته پوسته شدن در مقیاس قابل مشاهده‌ای شکل می‌گیرد.[۱] پوست پوستی شدن روپوست ممکن است به علت بیماری یا جراحت پوست باشد. به عنوان مثال، هنگامی که دانه‌های سرخک از بین می‌رود، پوست آن ناحیه پوسته پوسته می‌شود. لایه‌برداری پوست به‌طور معمول پس از بهبودی سوختگی درجهٔ اول یا آفتاب‌سوختگی اتفاق می‌افتد. سندرم شوک سمی، (واکنش سیستم ایمنی بدن به عفونت باکتریایی‌ای مانند استافیلوکوک اورئوس که خطر مرگ را به دنبال دارد)،[۲] و مسمومیت جیوه‌ای می‌تواند باعث پوسیدگی شدید شود. سایر بیماری‌های جدی پوستی که باعث پوسیدگی‌های شدید می‌شوند شامل سندرم استیونز-جانسون و نرولیز اپیدرمی سمی (TEN) می‌باشد.[۳] تابش امواج رادیویی می‌تواند پوسیدگی خشک یا مرطوب را ایجاد کند.[۴]

برخی از بافت‌های چشم، از جمله ملتحمه و قرنیه، ممکن است در بیماری‌هایی مانند سندرم خشکی چشم، تحت درمان قرار بگیرند.[۵] اما پوست پوستی شدن عدسی‌ها به دلیل آناتومی چشم انسان غیرممکن است.[۶]



گاهی اوقات نوک انگشتان دست پوسته پوسته می شود. علل متعددی برای این مشکل وجود دارد، مانند بیماری اگزما و یا شستن زیاد و مکرر دست ها. در هر صورت باید علت آن را بشناسید و سعی کنید آن را درمان کنید. در این مطلب 15 درمان خانگی این مشکل پوستی را برای شما می گوییم.

 

1- استفاده از آب گرمموقع پوسته پوسته شدن نوک انگشتان دست باید از آب گرم استفاده نمود، زیرا آب گرم ویژگی های خاصی دارد که برای این مشکل پوستی مفید است.- دست های خود را در آب گرم قرار دهید. این کار باعث جذب آب توسط پوست می شود و پوسته ها می افتند.- افزودن آب گرم به مواد نرم کننده طبیعی مانند عسل یا روغن زیتون و مالیدن آنها به پوست، مفید است.پوسته پوسته شدن پوست

 

2- بعد از شستن دست ها، از نرم کننده استفاده کنید.ممکن است چند بار در روز دست هایمان را بشوییم، ولی به آنها کرم مرطوب کننده نمالیم. اگر خشکی پوست باعث پوسته پوسته شدن نوک انگشتان دست می شود، بهتر است:- بعد از شستن دست ها به آنها کرم نرم کننده بمالیم.- مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن زیتون می توانند رطوبت پوست را حفظ کنند.

3- آرام دست ها را خشک کنید.بعد از شست دست ها، بایستی به آرامی آنها را خشک کنید. ممکن است برای خشک کردن دست ها، آنها را به لباس های خودمان بمالیم و یا از حوله ای زبر استفاده کنیم. بهتر است:- دست ها را آرام خشک کنید. در این صورت کاملا خشک نمی شوند.- کمی از رطوبت آب روی دست ها بماند.- دست ها را به آرامی با یک پارچه یا حوله نرم خشک کنید.4- استفاده از خیارخیار خواص ضدالتهابی و بهبود دهنده مشکلات پوستی را دارد. قرار دادن خیار خرد شده روی پوست آسیب دیده :- روی سلول های تخریب شده اثر خواهد کرد.- رطوبت طبیعی پوست تامین خواهد شد.- التهاب پوست کم می شود.قرار دادن دست ها در مخلوط شیر گرم و عسل، اثرات شگفت انگیزی روی پوسته پوسته شدن دارد5- استفاده از روغن زیتونروغن زیتون دارای اسید چرب امگا – 3 و سایر اسیدهای چرب ضروری است که برای پوست و کل بدن مفیدند.- برای شستن دست ها از مخلوط آب گرم و روغن زیتون استفاده کنید.- بعد از شستن دست ها ، روغن زیتون به آنها بمالید.این کارها باعث مرطوب شدن و تغذیه پوست و مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن آن می گردد.6- نوشیدن آبپوسته پوسته شدن نوک انگشتان دست می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. لذا:- به مقدار کافی آب بنوشید.- نوشیدن مقادیر کافی آب و مایعات باعث حفظ آب بدن و دفع سموم از آن می شود.- الکل، نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه و نوشابه های گازدار مصرف نکنید.

7- استفاد از جوی دوسرجوی دوسر را در یک کاسه آب گرم بریزید و دست های خود را در آن قرار دهید. این کار سلول های مرده پوست را از بین می برد.بعد از جدا شدن سلول های مرده پوست، یک کرم مرطوب کننده به دست های خود بمالید. بعد از این کار پوست نرم می شود.8- فواید شیرشیر یک نرم کننده پوست فوق العاده است. همچنین غنی از مواد مغذی است. لذا:- نوشیدن یک لیوان شیر گرم به همراه عسل قبل از خواب شب، بدن را گرم نگه می دارد و باعث خواب راحتی می شود.- قرار دادن دست ها در مخلوط شیر گرم و عسل، اثرات شگفت انگیزی روی پوسته پوسته شدن دارد.9- استفاده از آب نعناعآب نعناع یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است.قبل از خواب، آب نعنا را روی قسمت پوسته پوسته بمالید و بگذارید تمام شب روی پوستتان بماند.این روش درمانی برای بیماری های پوستی مانند اگزما و آنهایی که باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست می شوند، مفید است.10- معجزه گیاه آلوئه ورااستفاده از ماده ژله ای (شیره) گیاه آلوئه ورا اثرات فوق العاده ای روی بهبود انواع بیماری های پوستی دارد. لذا:- ماده ژلاتینی گیاه آلوئه ورا را روی نوک انگشتتان پوسته پوسته قرار دهید.- خواص تسکین دهنده و خنک کننده آلوئه ورا، التهاب را کم می کند.- زبری و خشکی پوست با این کار برطرف می شود.- آب الوئه ورا نیز فواید سم زدایی از بدن را دارد.11- استفاده از عسلهماننند روغن زیتون، عسل نیز یک نرم کننده طبیعی پوست است. برای بهبود پوسته های نوک انگشتان دست:- مخلوط شیر گرم و عسل را روی پوست خشک و فلس دار خود بمالید.- نوشیدن مخلوط عسل و شیر گرم در شب، رطوبت لازم برای پوست تمام بدن را فراهم می کند.

12- موزمصرف موز ، پتاسیم و سایر املاح و ویتامین های مفید را به بدن می رساند.موز خواص بهبوددهنده پوست فلسی شکل را دارد.13- مصرف خوراکی های چرب مفیدهر ماده غذایی چربی بد نیست و برخی از آنها برای رفع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست لازم هستند، مانند:- غذای پخته شده با روغن زیتون- چربی موجود در گوشت لخم (چرب ظاهری گوشت را جدا کنید) و روغن ماهی حاوی روغن های ضروری برای بدن هستند.14- افزایش گردش خون در بدناز نظر بدنی فعال باشید و ورزش هایی را که اثرات غیرمستقیم در حفظ سلامت پوست دارند، انجام دهید:- وقتی گردش خون در بدن زیاد می شود، روند سم زدایی از بدن تسریع می شود.- افزایش جریان خون، روند بهبودی و بازسازی سلول های پوستی را سرعت می بخشد.15- کنترل استرستمام بیماری ها و دردها با استرس بدتر می شوند. لذا برای کاهش استرس خودتان، بین کار و استراحت خود تعادل برقرار کنید، یعنی به اندازه متعادل کار کنید و به میزان کافی هم استراحت.از روش های آرامش بخش مانند خواندن نماز با حضور قلب و یا خواندن قرآن استفاده کنید.منبع:تبیان

 

رازهای زیبایی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

خرید روغن آرگان خالص و اصل

کفش چرم لازمه یک استایل لاکچری!

خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

تست شنوایی و درمان وزوز گوش

از رشد بورس جا نمانید!

تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

برای خرید این ست 3تکه دخترونه کلیک کن

راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

معرفی بهترین کرم برای پوسته پوسته شدن پوست

سرفصل

داشتن پوستی صاف و شفاف خواست بسیاری از ماست؛ اما متاسفانه این روزها بسیاری پوسته پوسته شدن پوست را تجربه می کنند که ممکن است به دلیل آسیب مستقیم پوست، مانند آفتاب سوختگی یا عفونت ایجاد شود. همچنین ممکن است نشانه ای از اختلال سیستم ایمنی یا بیماری دیگر باشد.

 

پوسته پوسته شدن پوست

 

یافتن دلیل برای یافتن بهترین روش درمانی و بهترین محصولاتی مراقبتی دارای اهمیت بسیاری است. به همین دلیل ممکن است این سوال در ذهن نقش ببندد که بهترین محصولاتی مراقبتی و بهترین کرم برای پوسته پوسته شدن پوست کدام است؟ در ادامه سعی شده به این عارضه، دلایل آن و بهترین محصولات برای جلوگیری از آن اشاره گردد.

 

پوسته پوسته شدن پوست یک صدمه و عارضه ناخواسته است و به از بین رفتن لایه رویی پوست شما (اپیدرم) گفته می شود. پوست شما به طور مرتب در معرض عناصر محیطی قرار دارد که می تواند باعث تحریک و آسیب دیدن آن شود.

این موارد شامل تابش مستقیم خورشید، باد، گرما، خشکی و رطوبت بیش از حد است. پوسته پوسته شدن پوست همچنین می تواند ناشی از بیماری نیز باشد که ممکن است در جایی غیر از پوست شما شروع شود.

 

 

این نوع عارضه پوست اغلب با خارش همراه است. به صورتی موردی و خلاصه شرایطی که ممکن است باعث لایه برداری پوست شود عبارتند از:

ممکن است به دلایل زیادی پوست روی صورت خود به خود پوسته پوسته شود و بریزد. بسته به علت، طیف وسیعی از اقدامات درمانی و روشهای پیشگیری وجود داشته باشد. اولین روش درمانی انتخاب بهترین کرم برای پوسته پوسته شدن پوست است.

 

همانگونه که گفته شد یکی از راه ها برای بهبود این عارضه و جلوگیری از بروز خارش یا ناراحتی خرید بهترین محصولات مراقبتی و کرم است. به همین دلیل موارد زیر برای برای انتخاب و مصرف محصولات مراقبتی باید در نظر داشت:

بهتر است از مرطوب کننده ای استفاده کنید که رایحه و عطر نداشته باشد. طبق برخی تحقیقات، مرطوب کننده هایی که حاوی یک یا چند مورد از ترکیبات زیر باشند ممکن است به تسکین این عارضه کمک کند: کره شی، لاکتیک اسید، اسید هیالورونیک، دی متیکون، گلیسیرین، لانولین، روغن معدنی

 

برای اطلاع از خدمات زیبایی خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه باخدمات پوست و مو و زیبایی را با ما در میان بگذارید.

 

نه تنها خرید بهترین کرم برای پوسته پوسته شدن پوست کفایت نمی کند و در کنار آن باید نکاتی مراقبتی را نیز مدنظر داشت. نکاتی که شاید رعایت کردن آنها نه زمان و نه هزینه زیادی را بطلبد تنها به کمی توجه و دقت نیاز خواهد داشت. خلاصه ای از مهمترین نکات مراقبتی برای پوسته پوسته شدن پوست در ادامه ذکر شده است:

دوش کوتاه با آب ولرم: محدود کردن دوش یا حمام بین 5-10 دقیقه می تواند به جلوگیری از خشک شدن بیشتر پوست کمک کند. همچنین سعی کنید به جای آب داغ از آب گرم یا ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ به سرعت چربی پوست را می گیرد.

 

 

آب زیادی بنوشید: نوشیدن آب کافی هر روز می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست کمک کند. نوشیدن آب زیاد به ویژه برای جلوگیری از کم آبی در افراد مبتلا به آفتاب سوختگی، بسیار مهم است.

از مرطوب کننده هوا استفاده کنید: از یک رطوبت ساز هوا به ویژه اتاقی که بیشترین زمان خود را در آن می گذرانید استفاده نمایید. همچنین از نشستن مستقیم در مقابل منبع گرما، مانند آتش یا بخاری و شومینه خودداری نمایید.

نوشیدن شیر: شیر می تواند التهابات را تسکین دهد. یک رژیم غذایی شامل شیر می تواند باعث درمان پوسته پوسته شدن پوست شود.

در معرض آفتاب شدید یا باد و هوی خشک قرار نگیرید و حتی الامکان صورت خود را برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست (skin scaling) بپوشانید.

در کنار همه این موارد نمی توان بدون سبک زندگی سالم توقع پوستی شفاف و سلامت را داشت. برای همین باید به نوع تغذیه، آبرسانی به بدن، کنار گذاشتن سیگار و مشروبات الکلی نیز برای حل این موضوع متوسل شد.

در نهایت اینکه اگر مشکل حاد شد و خارش و زخم شدید را به همراه داشت مراجعه به کلینیک زیبایی و یک متخصص پوست و مو که دارای تجربه کاری در این زمینه باشند اقدام مهمی است که نباید فراموش کرد.

در واقع یک متخصص با شناخت درستی که با توجه به شرح حال شما و معاینه به دست می آورد راه حل های درمانی را درست و مطابق مشکل شما که منحصر به فرد است را ارائه می دهد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت خدمات زیبایی خود مطلع شوید. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

پوسته پوسته شدن پوست

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام دوست من برای این مورد حتما باید نزد پزشک خودتون برید تا…

سلام عزیزم جای نگرانی نداره به مرور زمان ورم برطرف میشه پیرو…

سلام من سه ماه وخورده ای هست عمل ابدومینو ولیپوماتیک انجام د…

سلام منم ده روزه تزریق چربی بصورت انجام دادم ولی هنوزم حس می…

سلام دوست من متاسفانه در حال حاضر امکان شرایط اقساط جهت کاشت…

خط ویژه: 02122810089
همراه: 09120687738
خیابان کامرانیه شمالی ، خیابان مینا ، ابتدای کوچه رحمانی ، پلاک 6/1 ، طبقه دوم

پوسته پوسته شدن پوست
پوسته پوسته شدن پوست
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *