چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک
چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

در این مطلب از مجموعه مطالب معرفی رشته‌های دانشگاهی مجله فرادرس، به رشته بیوانفورماتیک می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تناسب آن با روحیات افراد، دروسی که برای موفقیت در این رشته باید در آن‌ها پایه‌ای قوی داشته باشید، گرایش‌های آن، بازار کار و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

بیوانفورماتیک، یک دانش بین رشته‌ای است که بنابه ماهیت خود، با علوم مختلف زیست شناسی، ریاضی، آمار، فیزیک و کامپیوتر، در ارتباط همیشگی است. متخصصان این رشته، از ابزارهای مختلف محاسباتی، برای تفسیر داده‌های زیستی کمک می‌گیرند و به همین دلیل، ‌می‌بایست از پایه علمی محکمی در زمینه‌های ریاضی و کامپیوتر، برخوردار باشند.

پس اگر

رشته بیوانفورماتیک، به احتمال زیاد، انتخاب مناسبی برای شماست.

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

ارتباط تنگاتنگی بین رشته بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی (Computational Biology) وجود دارد. به طور کلی، این گرایش‌ها مجموعه‌ای از رایانه‌ها، نرم‌افزارها و پایگاه‌های اطلاعاتی را در یک ساختار منظم و هدفمند، به کار می‌گیرند تا از آن برای پاسخگویی به پرسش‌هایی در حوزه زیست شناسی، بهره بگیرند. گاهی، پاسخ‌دهی به این پرسش‌ها، نیازمند پردازش حجم انبوهی از اطلاعات است. پردازش داده‌های ژنومیکس و پروتئومیکس، نمونه‌ای از چنین داده‌کاوی‌هایی در مقیاس وسیع، به شمار می‌روند.

زیست شناسی سامانه‌ای (Systems Biology)، یکی از نوین‌ترین شاخه‌های زیست شناسی است که هدف آن بررسی رفتار سلول‌ها با یک نگاه کل‌نگر است. متخصصان این حوزه، به جای یک ژن، مجموعه عظیمی از ژن‌ها را به طور همزمان، مورد بررسی قرار می‌دهند و ارتباطات و چگونگی تاثیر آن‌ها را بر یکدیگر، مطالعه می‌کنند. این شاخه از علم،‌ به همراه گرایش‌های مشتق از آن، مانند بیوتکنولوژی سامانه‌ای (Systems Biotechnology) و زیست شناسی سامانه‌ای محاسباتی (Computational Systems Biology ) در تعامل نزدیکی با بیوانفورماتیک هستند.

داده‌کاوی پزشکی (Medical Informatics) نوعی از مهندسی اطلاعات است که در زمینه سلامتی کاربرد دارد. بخش عمده‌ای از این رشته دانشگاهی، به مدیریت و استفاده از اطلاعات پزشکی بیماران، می‌پردازد. این گرایش از علوم کامپیوتر، از فناوری اطلاعات پزشکی برای توسعه، پیشرفت و بهبود خدمات سلامتی استفاده می‌کند تا خدماتی با کیفیت بالاتر، کارایی بهتر، هزینه کمتر و فرصت‌های جدیدتر ارائه شود.

همانطور که در بخش‌های پیش گفتیم، بیوانفورماتیک، با آمیخته‌ای از علوم زیستی و محاسباتی، سر و کار دارد. بنابراین، کاملا روشن است که در کلاس درس این رشته دانشگاهی، می‌بایست ترکیبی از درس‌های هر دو حوزه، تدریس شود.

مهم‌ترین درس‌های رشته بیوانفورماتیک، ‌در مقطع دکتری تخصصی، عبارتند از:

متخصصان بیوانفورماتیک، به خوبی می‌توانند داده‌های حاصل از تعیین توالی ژنوم را تحلیل و بررسی کنند. پیش‌بینی ساختار سه‌بعدی پروتئین‌ها و برهمکنش‌ آن‌ها با هم، موضوع دیگری است که دانش‌آموختگان این رشته دانشگاهی، مهارت‌های لازم برای آن را کسب می‌کنند. از سوی دیگر، با انجام تحلیل‌های مختلف بر روی داده‌ها، حجم قابل توجهی از اطلاعات به دست خواهد آمد که متخصصان بیوانفورماتیک، می‌توانند آن‌ها را در قالب یک پایگاه داده، در اختیار دیگر پژوهشگران قرار دهند.

انواع مدل‌سازی‌های ریاضیاتی فرایندهای حیات و بیماری‌ها، ‌بخش دیگری از فعالیت متخصصان این حوزه را تشکیل می‌دهد. به طور خلاصه، برخی از مهم‌ترین زمینه‌های پژوهشی رشته بیوانفورماتیک، عبارتند از:

در چند دهه اخیر، پیشرفت در زیست‌شناسی مولکولی و تجهیزات مورد نیاز پژوهش در این زمینه، موجب افزایش سریع تعیین توالی ژنوم بسیاری از گونه‌های موجودات شد، تا جایی که امروزه، پروژه‌های تعیین توالی ژنوم‌ها از پروژه‌های بسیار رایج به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، امروزه بر کسی پوشیده نیست که انجام آزمایش‌های گوناگون، بدون وجود یک طراحی منظم،‌ پیش از آن و بدون تفسیر و تحلیل نتایج، پس از آزمایش، به معنی هدر رفتن حجم زیادی از وقت، انرژی و منابع مالی و انسانی است. بنابراین تقریبا در هر گروه پژوهشی، وجود یک متخصص بیوانفورماتیک، کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

به این ترتیب و با توجه به این که تنها سرمایه لازم برای اشتغال در حرفه بیوانفورماتیک، داشتن بهره هوشی بالا، تمرکز، پشتکار و کنجکاوی است، می‌توان حدس زد که دانش‌آموختگان این رشته دانشگاهی، به ویژه در مقطع دکترای تخصصی، از آینده شغلی درخشانی برخوردار باشند.

در حال حاضر، رشته بیوانفورماتیک در مقطع کارشناسی ارشد،‌ در دانشگاه‌های مختلفی عرضه می‌شود و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف، با شرکت در آزمون ورودی این مقطع،‌ و انتخاب هریک از گروه‌های آموزشی مجموعه ریاضی، ‌مجموعه علوم کامپیوتر، و مجموعه مهندسی کامپیوتر، می‌توانند رشته بیوانفورماتیک را برای ادامه تحصیل،‌ انتخاب کنند.

در مقطع دکتری تخصصی (PhD)، این رشته،‌ تنها در دانشگاه تهران، ارائه می‌شود. دانشجویان دکتری بیوانفورماتیک از میان دانش‌آموختگان برتر علوم مهندسی، علوم پایه، علوم زیستی و رشته‌های وابسته برگزیده می‌شوند.

فهرست دانشگاه‌های پذیرنده این رشته، در جدول زیر آمده است.

جالب است بدانید در بین دانشگاه‌های مطرح پذیرنده رشته بیوانفورماتیک، در جهان، در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر، به ترتیب،‌ در گروه رتبه‌های بین 301 تا 350، بین 451 تا 500 و بین 551 تا 600 جای داشته‌اند.

10 دانشگاه برتر دنیا از نظر رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر و داده‌کاوی عبارتند از:

همانطور که از این فهرست، پیداست، بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در رشته بیوانفورماتیک، عبارتند از آمریکا، ‌انگلیس، سوییس و سنگاپور. در بسیاری از کشورها، داده‌کاوی و رشته‌های مرتبط با آن، مانند بیوانفورماتیک و انفورماتیک پزشکی، شغل‌های پردرآمدی محسوب می‌شوند و با تحصیل در این رشته دانشگاهی، حتی می‌توانید در برخی از کشورها مثل کانادا، اقامت بگیرید.

در بخش‌های پیش، مهم‌ترین درس‌های ارائه شده در رشته بیوانفورماتیک را مطرح کردیم. هرچند گذراندن این واحدهای تئوری و عملی، دانشجویان را آماده ورود به بازار کار می‌کند،‌ اما برای تبدیل شدن به یک متخصص بیوانفورماتیک موفق، باید علاوه بر توانمندی‌های بالا، مهارت‌های زیر را هم کسب کنید.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با سایر رشته‌های دانشگاهی روی این لینک کلیک کنید.

عجله نکنید، برای یادگیری و تقویت این مهارت‌ها،‌ علاوه بر دوره کارشناسی، دست کم دو سال دیگر،‌ وقت دارید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

عاطفه شریفی‌راد (+)

«عاطفه شریفی‌راد» دانش آموخته ژنتیک مولکولی در مقطع دکترا از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست-فناوری است. او در حال حاضر، علاوه بر پیگیری علاقمندی‌هایش در حوزه ژنتیک و ژنومیکس، در تولید محتوای آموزشی در بخش زیست شناسی با مجله فرادرس همکاری می‌کند.

بر اساس رای 7 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

سلام مرسی از مطلب خوبتون من در مورد این رشته یه سری سوال داشتم میتونم ازتون بپرسم امسال تازه کنکور دادم ادرس تلگرام یا ایمیلتون رو میشه بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله فرادرس تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹. تمامی حقوق محفوظ است.

مشخصات دوره کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک 

طول دوره،شکل نظام

طول دوره کارشناسی ارشدناپیوسته بیو انفورماتیک ۲ سال است که از دو بخش آموزشی و پژوهشی تشکیل شده است که برحسب طولانی بودن مدت بخش پژوهشی و بنابر تقاضای استاد راهنما و تایید شورای گروه آموزشی مربوطه،یک نمیسال می تواند به طول دوره افزوده گردد.
بخش آموزشی شامل ۲۰ واحد دروس الزامی و اختیاری می باشد.
مجموعه ۲۰واحدی دروس الزامی و اختیاری به همراه ۲ واحد ارایه سمینار،مجموعه بخش آموزشی را تشکیل می دهد.
دانشجو پس از اتمام نیمسال اول،مراحل اولیه پژوهش را با راهنمایی استاد راهنما آغاز میکند و پس از گذراندن واحد های درسی الزامی و اختیاری،به طور تمام وقت به کار پژوهشی می پردازد به نحوی که بتواند در قالب برنامه زمان بندی شده با دفاع به موقع از پایان نامه ۶ واحدی خود،دانش آموخته محسوب گردد.

واحد های درسی 
واحد های درسی شامل: 
۸ واحد دروس جبرانی با نظر گروه 
۱۰ واحد دروس الزامی 
۱۰ واحد دروس اختیاری در قالب ۵ درس ۲واحدی
۲ واحد سمینار چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

برنامه کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک یک برنامه آموزش و پژوهش میان رشته ای می باشد که فارغ التحصیلان طیف وسیعی از رشته های علوم زیستی و غیر زیستی (رشته های مرتبط با ریاضی,کامپیوتر و آمار)قادر به ورود به این مقطع خواهند بود.

ساختمان مرکزی:
بلوار اشرفی اصفهانی – نرسیده به پل اتوبان همت – خیابان شهید قموشی – خیابان بهار – دانشگاه علم و فرهنگ

تماس با ما

|

درباره ما

کلیه حقوق برای دانشگاه علم و فرهنگ محفوظ است

برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


Downloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


Downloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


Downloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


Downloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهده Downloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon


مشاهدهDownloads-icon

شنبه 30 تیر 1386

ا سلام و به
امید روزگاری سبز و شیرین

این وبلاگ به
قصد تبادل اطلاعات علمی و آشنایی با علم بیو انفورماتیک طراحی شده . به این صورت
که دوستان از طریق قسمت نظرات پیغام بگذارند(بهترین کاراست چون باعث نوعی تبادل
اطلاعات با دیگران هم میشود)و یا در صورت لزوم برایم ایمیل بفرستید من خودم هم
اطلاعاتم از علم بزرگ و بسیار وسیع بیو انفورماتیک کم است و با جمع آوری اطلاعات
از طریق اساتید مختلف و مطالعه مقالات و همچنین رابطه با دوستانی در داخل و خارج
از کشور اطلاعاتی به دست میاورم و در وبلاگ قرار میدهم.

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

با یک مشکل
مواجه هستم…!!!!!!!!

**کسانی که در
این علم تحصیل کرده اند و یا اطلاعاتی از این علم دارند اطلاعات خود را به کسی
نمیدهند و به عبارتی آنها را میفروشند که کاری اشتباه است به نظر من ذ کات علم
آموزی آموزش آن به دیگران است

**مشکل دوم این
است که بیشتر بازدید کنندگان کسانی هستند که میخواهند در این علم تحصیل
کنند…امیدوارم پس از تحصیل در این علم به ما هم اطلاعاتی رابدهند .به همین منظور
من اطلاعاتی را در زمینه نحوحه تحصیل و گرایشهای بیوانفورماتیک و دانشگاههای
پذیرنده دانشجو در این رشته وسیلابس آموزشی ودروسی که از طریق وبسایتهای
دانشگاههای مختلف به دست آورده ام را در اینجا قرار میدهم

سوالها و
جوابها:

***آیا ایران
در مقطع فوق لیسانس در این رشته دانشجو میپذیرد؟

باید بگم با
تحقیق زیاد دیدم که فقط مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی بقیه ا…(عج) در مقطع فوق
لیسانس دانشجو میپزیرد .

اما با تماسی
که با این مرکز داشتم با صحبتی که با مسئول آموزش مرکز انجام دادم فرمودند که فقط
از نیروههای استخدامی سپاه برای این دوره ثبت نام میشود.(اگر نیروی استخدامی سپاه
هستید میتوانید در این مرکز تحصیل کنید).

***آیا ایران
در مقطع phd در این رشته دانشجو میپذیرد؟

بله بخش ibbدانشگاه تهران در این مقطع دانشجو میپذیرد.و امتحان برای دو
گروه انجام میشود 1:کسانی که زیست شناسی خوانده اند 2:کسانی که ریاضیات یا مهندسی
کامپیوتر خوانده اند. برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر بروید.

http://bioinformatics.ut.ac.ir/phd/index-FARSI.html

صفحه توضیحات دوره دکتری بیوانفورماتیک در دانشگاه تهران پس از ورود بر روی
لیست دروسی که در زیر صفحه قرار دارد کلیک کنید تا اطلاعات کامل را در رابطه با آن
دروس به شما بدهد.

***به جز ایران کجا میتوان در رشته بیوانفورماتیک تحصیل کرد؟

میشه گفت همه جای دنیا ودانشگاههایی که این رشترو دارن اگر میتوانید و مدرک
تافل دارید به اروپا و آمریکا برای تحصیل بروید .

نزدیکترین محل برای تحصیل در این رشته برای ایرانیان هند و مالزی هست که نیازی
به مدرک تافل ندارد دانشگاه پونا در هند و upm در مالزی در این رشته دانشجومیپذیرند

از نظر ارزش
مدرک مورد تعیید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری هم هستند.من طی پرسوجویی که کردم
شرکت ایران ایندیا برای فرستادن دانشجو به هند و مالزی مورد اطمینان و قدیمی
است(من شنیدم !!!نمیدونم) شماره تلفن این شرکت 02122248328 هست و سایت جالبی هم در
اینترنت دارد با اطلاعات کامل در مورد دانشگاهها(آدرس سایت یادم نیست تو گوگل سرچ
کنید “پونا” یا”ایران ایندیا” اولین گزینه ای که میده صفحه
همین سایت هستش)

باز هم پرسجو
کردم و همینطور یکی از استادامون که در مالزی تحصیل میکنه میگن که زندگی در مالزی
راحتتره و مالزی هم دانشگاههاش خوابگاههای خوب ودانشگاههای پیشرفته ای داره.

نکته مهم :تمام
این دانشگاهها تحصیل به زبان انگلیسی هستش باید انگلیسی را قوی کرد….

***گرایشهای بیوانفورماتیک
چه هستند؟

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

از آنجایی که
کسانی که وارد این رشته میشوند از رشته های مختلف از جمله زیست سلولی و مولکولی ، ژنتیک،کشاورزی
،محیط زیست ،بیوشیمی ،بیوتکنولوژی، مهندسی نرم افزار،ریاضیات ،آمار و… هستند بنا
بر این گرایشها ی مختلف وجود دارد برای مثال دانشگاه upmگرایشهایی از جمله مهندسی بیوانفورماتیک _ بیوانفورماتیک وبیوتکنولوژی
_ بیوانفورماتیک و کشاورزی و…

ودر ضمن
دانشکدههای مختلفی از این دانشگاه این رشته را پذیرش میکنند مثلا دانشکده علوم
زیستی یا دانشکده زیست مولکولی ویا دانشکده مهندسی (که این دانشکده بیشتر به درد
بچهای کامپیوتر و ریاضیات میخوره) و….

در اکثر
دانشگاهها همینطور هست مراقب باشید گرایشی رو که به رشته لیسانستون میخوره رو
انتخاب کنید

****آیا باید سواد
کامپیوترمان بالا باشد و زبانهای برنامه نویسی زیادی را بدانیم؟

یکی از ملزومات
اصلی این رشته کامپیوتر است نباید خیلی متخصص باشید ولی به غیر از سیستم عامل باید
مقداری با زبانهای برنامه نویسی آشنا باشید.(در پست بعدی زبانهای مورد استفاده در
بیوانفورماتیک را نام خواهم برد و توضیحاتی در مورد هر زبان خواهم داد)

****سیلابس دروس
در مقطع کارشناسی ارشد چه دروسی هستند؟

همانطور که گفتم
گرایشها مختلف است و دروس در هر گرایش تا حدودی متفاوت …

برای مشاهده
لیست دروس در انتهای صفحه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

این لیست را
میتونید با ورود به سایتهای دانشگاههایی که این رشته رو دارن به دست بیارید.

در ارسالهای بعدی
اطلاعات جدیدتری را برایتان آماده میکنم و سعی میکنم وارد قسمتهای برنامه نویسی و
کامپیوتر بیو انفورماتیک بشم.

نظرات شما پشت
گرمی من است اگر نظری یا ایمیلی نباشد یعنی تلاش بهوده است پس نظر یادتون نره…

پاینده و پیروز
و سربلند باشید

The
M.Sc. in Bioinformatics is a full time course of two year duration, consisting
of four semesters. The hands-on-training component is given more importance and
is an integral part of the course. The course will include training in the
major
areas of Bioinformatics such as ?

Basic
Biology
Basic Mathematics
Biological Chemistry
Statistical Techniques 
Genetic Information Flow & Processing
Concepts in Computing & Computer Programming
Introduction to Database Systems
Biodiversity Informatics
Structural Biology
Cell Biology, Genetics & Immunology
Chemoinformatics
Computer Graphics and Visualization
Programming in Object Oriented Languages
Biological Databanks, Data Mining and Data Security
Taxonomy & Phylogeny
Comparative Genomics and Proteomics
Machine Learning Techniques 
Genome to Drug and Vaccine
Distributed Computing
Object Oriented and Relational Databases
Parasite Bioinformatics
Metabolomes and Metabolic Pathway Engineering 
Emerging Areas in Bioinformatics
Applications of Bioinformatics in Agriculture, Human Health, Environment,
Biotechnology, Molecular Biology, Neurobiology, Drug Designing,
Veterinary Sciences
Successful completion of a minimum of 100 Credits will qualify a candidate for
the M.Sc. degree in Bioinformatics

سرفصل دروس رشته بیوانفورماتیک

دروس عمومی شامل:     زبان انگلیسی      استعداد تحصیلی دروس تخصصی شامل :  ریاضیات گسسته زیست شناسی سلولی و مولکولی ساختمان داده طراحی الگوریتم مطالب اخیر:شهریه های بالای ۷۰ میلیون تومان مقطع دکتریزمان مصاحبه دکتری…

بسته های آموزشی

بسته مشاور خصوصی چیست؟ در بسته مشاور خصوصی به شما آموزش میدهیم، چطور متناسب با شرایط شما و با همکاری خودتون برنامه ریزی انجام دهید، منابعی که باید مطالعه کنید رو مشخص میکنیم، روش و…

تحصیل در رشته دلخواهتان در دانشگاه (آزاد،پردیس و …) شهر خودتان بهتر از تحصیل در یک شهر دور است. چرا؟   بعد از ادغام ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک…چارت درسی رشته بیوانفورماتیک

فهرست مطالب 1.مقدمه 2.Resume یا CV 3.رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم 4.ساختار رزومه 5.نکاتی کلیدی در یک رزومه 6.انواع رزومه 7.نمونه رزومه 8.منابع و مآخذ   به جهت احترام به شما عزیزان…

وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎ با محوریت انتخاب رشته و مصاحبه دکتری ، توسط پایگاه خبری آزمون دکتری برگزار گردید. 48 دقیقه فیلم وبینار جهت دانلود قابل دسترسی می باشد. در صورتی که…

وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال…

دانلود رایگان

جهت دانلود رایگان

ایمیل ، شماره موبایل و رشته خود را در کادر های زیر وارد نمائید.

توجه داشته باشید فایل به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد. 

نوشته‌های تازه

ورود کاربران

تبلیفات متنی

%PDF-1.4
%
11 0 obj
>
stream

چارت درسی رشته بیوانفورماتیک
چارت درسی رشته بیوانفورماتیک
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *