چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟
چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟


سارا فیضی

مترجم

خبرنامه در برابر محتوای مطالب دیگران مسوول نمی‌باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت خبرنامه محفوظ می‌باشد

انجام چندباره کارها می‌تواند در فرایند یادگیری کودکان تاثیر مثبتی داشته باشد.

بچه‌ها دوست دارند یک داستان را چندین بار قبل از خواب بشنوند، دوست دارند با یک اسباب‌بازی مدت‌ها بازی کنند یا یک فیلم را بارها و بارها ببینند. در واقع وقتی چیزی برای‌شان جذاب است، دوست دارند آن را چندین بار تجربه کنند.

چرا بچه‌ها تا این حد تکرار کردن را دوست دارند؟ ترجیح موارد آشنا در کودکان بسیار رایج است. توسعه‌ این حالت حتی قبل از به دنیا آمدن کودک و در سه‌ ماهه سوم بارداری شروع می‌شود. در آن دوران کودک می‌تواند بچشد، بو کند، بشنود و به همین دلیل نوعی قوه‌ی تمایز را برای طعم‌های آشنا در غذای مادر که در مایعات دورش وجود دارد، به دست می‌آورد. چنین روندی در مورد صداها نیز صدق می‌کند. و این جریان بعد از به دنیا آمدنش هم ادامه خواهد یافت. کودک کم کم چهره‌ها را می‌شناسد و غالبا موارد آشنا را ترجیح می‌دهد.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

ترجیح دادن چهره‌های آشنا، به مرور در کودک نوعی حس نزدیکی نسبت به کسانی ایجاد می‌کند که زمان زیادی را با او می‌گذرانند. به این ترتیب شاید عجیب نباشد که کودکان دوست دارند کتاب‌های تکراری بخوانند، فیلم‌های تکراری تماشا کنند یا یک آهنگ را هر روز بخوانند و گوش بدهند. در حقیقت شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند تکرار می‌تواند روند یادگیری کودکان را بهبود بدهد.

مطابق با تحقیقات صورت گرفته، کیفیت یادگیری بچه‌ها با خواندن چند باره یک کتاب بالاتر است. طیِ یک مطالعه یک هفته‌ای از چند کودک خواسته شد که سه داستان حاوی کلماتِ جدیدِ یکسان را بخوانند. کلمات جدید برای همه بچه‌ها یکسان بودند اما نیمی از آنها با این کلمات در یک داستان به صورت تکراری برخورد داشتند. نتیجه این بود که بچه‌ها کلمات جدیدی را که در یک داستان تکرار شده بودند، بهتر یاد گرفتند.

همین جریان در مورد بچه‌های کوچک هم صادق بود. در مطالعه‌ای مشابه با مطالعه‌ی اول، محققان یک کتاب داستان را به کودکان ۱۸ تا ۲۴ ساله نشان دادند. کتاب حاوی مراحل ساخت و تکان دادن جغجغه بود و باید ۲ تا ۴ بار برای کودکان خوانده می‌شد. نتایج این مطالعه نشان داد، کودکانی که کتاب را بیشتر شنیده بودند، فعالیت‌های قید شده در کتاب را با موفقیت بیشتری تکرار کردند. مواجهه چند باره با فعالیت‌ّهایی که در تلویزیون نمایش داده می‌شوند نیز به تقلید بیشتر از سوی کودکان منجر شد.

آدم‌ها غالبا بر این باورند که با تمرین و تکرار می‌توانند در هر کاری به تکامل برسند. و تحقیقات صورت گرفته هم به طور قطع از این تئوری پشتیبانی می‌کنند. در حقیقت مطالعات نشان می‌دهند که تکرار به طور کلی می‌تواند نقشی حیاتی در روند یادگیری داشته باشد به خصوص زمانی که پای حفظ کردن و یادگیری زبان‌های دیگر در میان باشد. شاید برخی از بزرگترها قادر باشند اطلاعات را با یک بار مواجهه نیز از بر کنند، اما کودکان دوست دارند یک فیلم را چند بار ببینند یا یک کتاب را هر شب پشت هم بخوانند و گوش بدهند به این دلیل که خط داستان را به این صورت بهتر یاد می‌گیرند و متوجه می‌شوند. این رفتار کودکان ممکن است برای بزرگترها خسته‌کننده باشد اما واقعیت این است که تکرار، شیوه‌ی‌ آنها برای یادگیری اطلاعات جدید است!

۲۰۱۶ &copy
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای خبرنامه محفوظ می‌باشد

خانه » هوش کودک » چه رازی در علاقه کودکان به تکرار کردن نهفته است؟

صد البته که کتاب خواندن با شما، همان لحظات مورد علاقه ی فرزندتان است. چون باعث می شود هم در کنارش باشید، هم صدای شما را بشنود و همزمان به تصاویر کتاب نیز نگاه می کند. کتابخوانی به فرزندتان امکان می دهد تا به تدریج گنجینه لغات خود را غنی کند و با تکرار همان کلمات و نگاه کردن به همان تصاویر، می تواند آن ها را بهتر به خاطر بیاورد.

حدود سه سالگی فرزندتان می خواهد داستان هایی که طولانی تر و پیچیده تر هستند را چندین بار برایش بخوانید تا آن ها را بهتر بفهمد. او می خواهد باز هم از هیجاناتی که قبلا هنگام خواندن همان داستان احساس کرده لذت ببرد. برای کودک باز خوانی داستان ها تمرینی برای تقویت حافظه است زیرا او می تواند ببیند آیا داستان را به خوبی به یاد می آورد و از طرفی اگر شما جملات یا صفحه ای را جا بیندازید به احتمال زیاد می خواهد دوباره از اول بخوانید. زمانی که کودک داستان و وقایع آن را به خوبی یاد بگیرد، از اینکه بتواند آن را به تنهایی تعریف کند و مثل آدم بزرگ ها ( یا یک بزرگسال) “بخواند” به خود افتخار خواهد کرد.

زمانی که کودکان فعالیتی را به خوبی یاد بگیرند می توانند آماده چالش دیگری شوند. هنگامی که مشاهده می کنید فرزندتان مثلا کامل کردن پازلی را تکرار می کند که برایش خیلی آسان است، برای افزایش توانایی اش در پیشنهاد کردن پازل های پیچیده تر، تردید نکنید. البته که گاهی فعالیت های تکراری شما را خسته کند  و طبیعی است که خواندن ده بار پشت سر هم و تکرار یک ترانه یا بارها نگاه کردن یک فیلم، صبر شما را به سر آورد و شما را خسته کند، در این لحظات وقتی فعالیتی تمام می شود سعی کنید بلافاصله توجه فرزندتان را به انجام کار دیگری جلب کنید یا برای زمان کوتاهی بگذارید او به تنهایی بازی کند، بازی های آزاد برای کودکان بسیار خوب است.

نظم به فرزندتان اطمینان خاطر می دهد و شما می توانید از علاقه ی او به تکرار برای آسان کردن خوابیدن، غذا خوردن یا حمام کردن بهره ببرید. در حقیقت وقتی بچه های کوچکتر می دانند چه چیزی در پیش دارند بیشتر احساس امنیت می کنند. هر نظم و آدابی ثبات بیشتری به کودکان می بخشد. بنابراین هر شب تکرار منظم فعالیت ها (غذا خوردن، حمام کردن، مسواک زدن،  دستشویی رفتن، داستان خواندن و لا لا کردن) می تواند به فرزند شما آرامش بخشد و باعث شود بهتر همکاری کند.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

منبع: www.mamanpourlavie.com

با سلام مدتی است دختر ۴ ساله من وقتی در حال تماشا کردن کارتون است همه دیالوگ هارو تکرار میکنه. خیلی نگرانم که نکنه مشکلی داشته باشه میشه راهنمایی کنین با تشکر

دقت و مشاهده کنید اگه به صداها حساسه، به موسیقی علاقه منده ، به داستان گفتن و کتاب خوندن و صحبت کردن و شعر خوندن علاقه نشون میده نشان دهنده هوش بیانی و شنیداری فرزند عزیزمو نه. موفق باشید.

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند.

دیدگاه

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

ارسال دیدگاه

خرید اینترنتی اسباب بازی برای کودک یک ساله

اسباب بازی پسرانه

اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی فکری

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، تقریبا تمام کودکان دوست دارند که با شنیدن داستانی که پدر و مادر یا سایر بستگان نزدیک برایشان تعریف می کنند به خواب روند. اما اگر کودکی دوست داشته باشد که هر شب داستان ثابتی را بشنود چه؟ آیا این غیرعادی وعجیب است؟

متخصصان روانشناسی اطفال در سایت تخصصی BabyCenter می گویند: اینکه کودک شما دوست دارد هر شب همان داستانی را بشنود که شب قبل و شب‌های پیشتر از آن برایش تعریف کرده‌اید کاملا طبیعی است، اما باید به چند نکته هم توجه کرد.
دکتر «دبورا رایت» روانشناس کلینیکی و مدیر سلامت روانی دانشگاه میسوری می‌گوید: کودکان نوپا دوست دارند که هر چیزی را یاد بگیرند، از جمله زبان و داستان‌ها و این یادگیری از طریق تکرار پایدار نه تنها برایشان ساده‌تر است بلکه لذتی غیرقابل بیان دارد.هر تجربه‌ای در این زمینه یا همان تکرار چیزهایی که در قبل برای کودک بیان شده به خلق ارتباطاتی میان نورون‌های مغزی کودک منجر می‌شود و بدین ترتیب فرآیند یادگیری در ا. تقویت می شود. هر چه مطالبی که برای کودک بیان می شود تکرار شود، ارتباطات قوی‌تری ایجاد می‌شود که در نهایت شرایط برای یادگیری هر چه بهتر دنیای اطراف مهیاتر می‌شود.

ممکن است برای شما خواندن یک داستان در شب‌های متوالی کار خسته کننده و حتی ملال‌آوری باشد اما برای کودک نه تنها اینطور نیست بلکه جذاب، مهم و هیجان‌انگیز است. دکتر رایت در این خصوص می‌گوید: کودکی که به داستان گوش می‌دهد در واقع محو صداها و زیر و بم گفتار شما شده‌است. او به کلماتی که شما بر زبان می آورید گوش داده و چون بارها این داستان را شنیده به راحتی به تصویرسازی ذهنی پرداخته و پیش بینی می کند که اکنون قرار است چه کلماتی را بشنود و این همان هیجانی است که شاید از نظر شما خسته کننده باشد اما برای کودک دنیایی متفاوت را رقم می‌زند.
تداوم تعریف کردن داستانی ثابت راحتی‌های خاص خودش را دارد. وقتی کودک داستان مشابهی را می‌شنود در واقع شبیه زمانی است که در مهد کودک غذای ثابتی را می‌خورد، با وسایل مشخص و ثابتی بازی می‌کند و سرگرمی‌های ثابتی را هم دنبال می‌کند. این نوع از تداوم به کودک نوپا کمک می‌کند تا دنیای اطراف را به راحتی بیشتری درک کرده و در عین حال همواره احساس امنیت کند.
البته برای شما والدین که ممکن است از خواندن داستانی ثابت و بدون تغییر خسته شوید نیز ایده‌هایی داریم. می‌توانید در شبهای بعد و در حالی که ذهن کودک اشراف نسبتا کاملی نسبت به شرح داستان پیدا کرده در پایان هر پاراگراف یا بخش کمی مکث کرده تا کودک کلمات پایانی آن بخش را بر زبان آورد.
همچنین در خواندن کتابهای مصور می توانید به کودک بگویید که «حالا فکر می‌کنی تصویرصفحه بعد چه چیزی است؟» کارهایی از این دست نه تنها فرآیند کتاب‌خوانی برای شما را خسته کننده نمی‌کند بلکه کودک هم در این فرآیند وارد شده و ناخواسته تصویرسازی ذهنی بهتری نیز انجام می‌دهد.

گفتن جمله “مامان، بابا دوباره اون کتاب رو بخون” ” بازم اون قصه رو برام تعریف می کنی؟ “برای یک کودک پیش دبستانی کاملاً طبیعی است .

اکثریت کودکان دوست دارند شب ها قبل از خواب برایشان کتاب داستان خوانده شود یا به قصه ای که مادر یا پدر برایشان تعریف میکند گوش دهند. اما آیا اینکه کودک هرشب علاقه دارد که یک قصه تکراری بارها و بارها گفته شود و یا یک داستان تکراری را چندین بار گوش کند طبیعی است؟

بله ،کودکان عاشق یادگیری هستند و این یادگیری از طریق تکرار برای آنها ساده تر و بسیار خوشایندتر خواهد بود.

هر تکرار و در نتیجه آن یادگیری سبب ایجاد ارتباط تازه ای بین نورون های مغزی کودک شده و سبب تقویت فرآیند یادگیری در کودک می شود.

از طرفی کودکان دوست دارند از پایان داستان آگاه باشند. در واقع این کار به آنها احساس قدرت می دهد و از آنجایی که خودشان خواندن بلد نیستند، بهترین کار به خاطر سپردن داستان است. برای این منظور کودکان نیاز دارند تا داستان را چندین بار گوش دهند.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

کودک شما بنا به دلایل شخصی به بعضی از کتاب ها علاقه دارد و شما ملزم هستید تا آن داستان ها را با دقت و توجه بیشتری برای کودک خود بخوانید. این بدین معناست که شما نباید هیچ کلمه ای را جا بیندازید و حتی نباید به این فکر کنید که از چند صفحه عبور کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت داستان گفتن برای کودک

خواندن یک کتاب داستان تکراری برای ۲۰۰ امین بار ممکن است شما را عصبی کند، به خصوص اینکه شما از همان ابتدا هم علاقه ای به آن نداشته باشید. اما این مساله را فراموش نکنید که برای کودک شما شنیدن یک کتاب داستان تکراری نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار هیجان انگیز است زیرا او بارها و بارها این داستان و قصه را شنیده حال به راحتی می تواند در ذهن خود تصویر سازی نماید در عین حال میداند که قرار است چه جملات و کلمه هایی را مجددا بشنود و این همان اوج هیجانی است که از نظر شما خسته کننده و از نظر کودک بسیار جالب و هیجان انگیز است.

برای اینکه شما نیز از کتاب خواندن در کنار فرزندتان لذت ببرید یهتر است در پایان برخی جملاتی که می دانید در اثر شنیدن این داستان تکراری حفظ شده است مکث کوتاهی نمایید تا او جمله را کامل کند یا قبل از ورق زدن از او بپرسید فکر میکنی صفحه بعد چه اتفاقی برای خرگوشه میفته؟

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

مجله دانستنیها و سبک زندگی

چرا بچه ها انقدر همه چیز را تکرار می کنند؟ تکرار در بچه ها به چه دلیل است؟ آیا تکرار در بچه ها برای یادگیری مفید است؟ ادامه مطلب را بخوانید.

انجام چندباره کارها ممکن است به بچه‌ها کمک کند که چیزهای جدید را بهتر یاد بگیرند.

بچه‌ها
دوست دارند یک داستان را بارها و بارها قبل از خواب بشنوند،  دوست دارند با یک اسباب‌بازی هر روز بازی کنند
و یک فیلم را چند بار پشت سر هم ببینند. وقتی چیزی برای‌شان جذابیت دارد، دوست
دارند آن را دوباره و دوباره تکرار کنند.

ترجیح موارد آشنا است برای کودکان بسیار رایج است. توسعه‌ این ترجیحات حتی قبل از به دنیا آمدن کودک و در سه‌ ماهه سوم بارداری شروع می‌شود. در آن دوران کودک می‌تواند بچشد، بو کند، بشنود و به همین دلیل نوعی تفاوت‌گذاری را برای طعم‌های آشنا در غذای مادر که در مایعات دورش وجود دارد، توسعه می‌دهد. این موضوع در مورد صداها هم صدق می‌کند. این داستان بعد از به دنیا آمدن‌شان هم ادامه خواهد کرد. کودک به مرور چهره‌ها را می‌شناسد و موارد تکراری و آشنا را ترجیح می‌دهد.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

بخوانید:۱۶ درمان خانگی خون دماغ در کودکان و بزرگسالان

ترجیح چهره‌های آشنا به مرور در کودک نوعی حس قرابت و نزدیکی ایجاد می‌کند نسبت به کسانی که زمان زیادی را با او سپری می‌کنند. بنابراین شاید عجیب نباشد که کودکان دوست دارند کتاب‌های تکراری بخوانند، فیلم‌های تکراری ببینند یا یک آهنگ را هر روز بخوانند. در حقیقت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تکرار می‌تواند از روند یادگیری هم حمایت کند.

تحقیقات
نشان داده‌اند که بچه‌ها با خواندن چند باره یک کتاب بهتر یاد می‌گیرند. در یک
مطالعه یک هفته‌ای از تعدادی کودک خواستند سه داستان بخوانند که حاوی کلمات جدید
یکسان بودند. کلمات جدید برای همه بچه‌ها یکسان بودند اما نیمی از آنها با این
کلمات در یک داستان به صورت تکرار شده برخورد داشتند. نتیجه این بود که بچه‌ها
کلمات جدیدی که در یک داستان تکرار شده بودند، را بهتر یاد گرفتند. 

همین جریان در مورد بچه‌های کوچک هم صدق می‌کرد. در مطالعه‌ای شبیه به مطالعه‌ی اول، محققان یک کتاب داستان حاوی مراحل ساخت و تکان دادن جغجغه را به کودکان ۱۸ تا ۲۴ ساله نشان دادند. کتاب باید ۲ تا ۴ بار برای کودکان خوانده می‌شد. محققان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که کودکانی که کتاب را بیشتر مرور کرده بودند، بیشتر توانستند فعالیت‌های مرتبط با ساخت و تکان دادن جغجغه را تکرار کنند. مواجهه تکراری با فعالیت‌ّهایی که در تلویزیون به تصویر کشیده می‌شوند نیز به تقلید بیشتر منجر شد.

آدم‌ها غالبا می‌گویند که تمرین باعث می‌شود که در هر کاری به تکامل برسید. و تحقیقات صورت گرفته هم به طور قطع از این تئوری حمایت می‌کنند. در حقیقت مطالعات نشان می‌دهند که به طور کلی تکرار می‌تواند برای یادگیری اهمیت حیاتی داشته باشد به خصوص برای حفظیات و یادگیری زبان‌های دیگر. بابراین، هرچند بزرگترها اطلاعات را با یک بار مواجهه حفظ می‌کنند، اما کودکان دوست دارند یک فیلم را چند بار ببینند یا یک کتاب را هر شب پشت هم بخوانند به این دلیل که خط داستان را به این صورت بهتر یاد می‌گیرند و می‌فهمند. شاید این رفتار کودکان خسته‌کننده باشد اما این شیوه‌ آنها برای یادگیری اطلاعات جدید است.

منبع: psychologytoday

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت



اگر تا به حال برای کودکتان کتابی نخوانده اید و یا به هر دلیلی او به کتاب و کتابخوانی علاقه ای نشان نمی دهد؛ برای علاقه مند کردن او از همین حالا شروع کنید.کودکان به طور یکسان رشد نمی کنند و نمی آموزند. شما بهترین فرد برای قضاوت و ارزیابی نیازهای کودک خود هستید.بعضی  توانایی های معمول کودکان سه ساله  در زمینه کتاب خوانی به این صورت است  که در زیر ارائه می شود.  این فهرست را به عنوان راهنما انتخاب کنید نه به عنوان قانون باید ها:-علاقه دارد که در کنار بزرگسالان کتاب بخواند.-به قصه هایی که برایش می خوانید یا تعریف می کنید ، گوش می دهد.-کتاب ها را از روی جلدشان می شناسد.-وانمود می کند که کتاب می خواند-می فهمد که کتاب ها را باید به شیوه خاصی در دست گرفت و از آن ها استفاده کرد.-به تصاویر آن ها نگاه می کند و می داند که این تصاویر جایگزین اشیای واقعی هستند.-اشیای تصویر شده در کتاب را نام می برد.-شخصیت های داستان را توصیف می کند.-از بزرگ ترهای خود می خواهد که برایش بخوانند یا به او کمک کنند که بنویسد.-کم و بیش به یادگیری اسامی حروف الفبا توجهی نشان می دهد.-در آغاز ِ درک تفاوت بین نوشتن و نقاشی کردن است.-به منظور نوشتن، ورق ها را خط خطی می کند و چیزهایی می کشد که به حروف الفبا شبیه اند.

چگونه کودکی علاقه مند به مطالعه داشته باشیم؟کتاب مورد علاقه او را بارها و بارها برایش بخوانید. شاید شما از درخواست مکرر او برای خواندن کتاب محبوبش خسته شوید، اما بدانید که بچه ها عاشق شنیدن قصه های تکراری اند. و مهم تر از آن این که تکرار خواندن قصه ها به آن ها کمک می کند که با شنیدن مکرر کلمه ها ، آن ها را بیاموزند و با شکل نوشتاری این واژه ها آشنا شوند.کودک خود را از حدود شش ماهگی تشویق کنید که کتاب ها را ورق بزند. کتاب های مقوایی محکم را به دست او بدهید تا به آن ها نگاه کند ، با دستان خودش نگه دارد و عکس هایش را لمس کند . صفحات را ورق بزند. وقتی کودکتان کمی بزرگ تر شد ، کتاب ها را در قفسه های پایین تر یا درون سبد هایی روی زمین بگذارید تا به راحتی آن ها ببیند و بردارد. وقتی برای کودک چهار یا پنج ساله خود قصه ای می خوانید، روی کلمات انگشت بگذارید تا شروع هر کلمه و فاصله بین دو کلمه و آغاز کلمه بعدی را درک کند ، تا بیاموزد که نوشته هر کلمه با دیگری متفاوت است و دریابد که زمانی که آخرین کلمه یک صفحه خوانده شد، باید صفحه را ورق زد.کودکان سه چهار ساله به سرعت استفاده از زبان را یاد می گیرند . از فرصت استفاده کنید و در هر موقعیتی برایش حرف بزنید . وقتی از خیابان می گذرید و چیزهای تازه می بینید، تمام جزئیات را برایش شرح دهید. سعی کنید که لغات جدید را برایش معنی کنید. حتی تابلوها را به او نشان دهید و برایش بخوانید.-با کلمه ها بازی کنید . برایش تکرار کنید و از او بخواهید مثلا سه بار بگوید: ” کشتم شپش شپش کش شش پا را” یا ” دایی چاقه، چایی داغه” یا ” گرد است گردو نیست، قرمز است لبو نیست”-اسم اشیای داخل خانه یا عکس های کتاب ها و مجلات را برایش بگویید و آن ها را توضیح دهید: ” این عکس یک وال است . وال حیوان خیلی بزرگی است. به بزرگی یک کامیون. وال ها در اقیانوس زندگی می کنند.” شاید بعد از آن که وال را شناخت ، معنی اقیانوس را بپرسد. آن را هم با زبان ساده توضیح دهید. ” اقیانوس دریای خیلی بزرگی است. مثلا از اینجا تا خانه مریم( که در یک شهر دیگری زندگی می کند.)-به او کمک کنید تا دستورالعمل ها را دنبال کند. مثلا ” لطفا کاپشنت را در بیاور و به من بده تا آویزان کنم. حالا جوراب هایت را در بیاور و سرجایشان بگذار.” با در نظر گرفتن سن او حتی الامکان از جمله های کوتاه و ساده استفاده کنید.-باز هم برایش کتاب بخوانید. اگر تا به حال کتابی نخوانده اید و یا به هر دلیلی کودک شما به کتاب و کتابخوانی علاقه ای نشان نمی دهد؛ برای علاقه مند کردن او می توانید شیوه زیر را به کار ببندید:یک ورق کاغذ را تا بزنید و آن را دوباره تا بزنید و از آن کتابی چهار برگی درست کنید. از او بپرسید که دلش می خواهد کتابش را درباره چه چیزی بنویسد. اگر نظری داد آن را ادامه دهید. و اگر نه، به اسباب بازی یا شیء مورد علاقه اش اشاره کنید و بگویید : ” چه طور است درباره ماشین یا توپ و یا عروسک سفید و صورتی ات بنویسیم؟” به احتمال زیاد با پیشنهاد شما موافقت خواهد کرد. روی جلد کتاب اسم عروسک یا اسباب بازی مورد علاقه او را بنویسید. گاهی می توانید نام حیوانی را انتخاب کنید که او می شناسد و دوستش دارد. با مثال گربه ادامه می دهیم: از او بپرسید گربه چه چیزی دوست دارد بخورد؟ او در پاسخ خواهد گفت “موش” شما جمله او را کامل کنید: ” گربه موش می خورد” حالا این جمله را در صفحه اول کتاب بنویسید. بعد از او بپرسید: گربه چه چیزی دارد که تو نداری؟ باز هم پاسخ او را به شکل یک جمله کامل در آورید و در صفحه دوم بنویسید و همین طور ادامه دهید .روی کتاب هم بنویسید: نویسنده:( نام کودک را بنویسید) . می توانید تصاویری متناسب با موضوع هر صفحه هم رسم کنید. سپس همه کتاب را بار دیگر با هم بخوانید.منبع: تبیان

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

 

والدین نگران بخوانند

شکست عاطفی خوردی ونمیدونی چطور ادامه بدی؟

مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری

چگونگی مواجهه بااختلالات شخصیتی کودکان

ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

تردید و دو دلی قبل از ازدواج

درمان اختلالات گفتاری کودکان

خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

بله، در بیشتر این مواقع این موضوع طبیعی است.

تماشا کردن و گوش کردن بارها و بارها یک کارتون در اغلب کودکان مشاهده می شود و به آن ها کمک می کند که اطلاعات را به یاد آورند و از این به یاد آوری خوشحال شوند. فراموش نکنید که کودکان در سنین قبل از 7 سال در حال کار کردن بر روی مهارت های اولیه شان و تسلط بر آنها هستند و این تمرین آنها شامل دیدن فیلم های تکراری و یا گوش دادن به آهنگ های خاص مورد علاقه شان است. آنها با دیدن فیلم ها تمرین گفتار می کنند، حس شنوایی شان را تقویت می کنند و با درآوردن ادا و اطوارهای شخصیت های کارتون در حال تقویت مهارت های بدنی شان هستند.

فرزند شما دقیقا چه کارتون هایی را بیشتر تماشا می کند؟ این نکته بسیار حائز اهمیت است، ممکن است کودک شما موضوع اصلی داستان را درک نکرده باشد و با تکرار کارتون و فیلم سعی در درک موضوع داشته باشد. ممکن است کودک شما به شخصیت داشتان علاقه مند شده باشد و به همین علت کارتون را بارها و بارها تماشا کند و یا ممکن است به این علت باشد که چون عاشق حیوانات و یا آدم فضایی ها است، دوست دارد که این کارتون را بارها تماشا کند.

یکی دیگر از علت هایی که باعث می شود کودکان فیلم ها و کارتون های تکراری زیاد تماشا کنند این است که درواقع چون قادرند که صحنه های بعدی فیلم را پیش بینی کنند در نتیجه بر ترس شان از اتفاقات آینده فیلم غلبه کرده اند و این موجب خوشنودی آنها می شود. زیرا برای کودکان زندگی بسیار غیرقابل پیش بینی است و این احساس تسلط بر کارتون به آنها لذت می بخشد.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است

شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

مطالب پر بازدید


ممکن است برای شما خواندن یک داستان در شب‌های متوالی کار خسته کننده و حتی ملال‌آوری باشد اما برای کودک نه تنها اینطور نیست بلکه جذاب، مهم و هیجان‌انگیز است. دکتر رایت در این خصوص می‌گوید: کودکی که به داستان گوش می‌دهد در واقع محو صداها و زیر و بم گفتار شما شده‌است. او به کلماتی که شما بر زبان می آورید گوش داده و چون بارها این داستان را شنیده به راحتی به تصویرسازی ذهنی پرداخته و پیش بینی می کند که اکنون قرار است چه کلماتی را بشنود و این همان هیجانی است که شاید از نظر شما خسته کننده باشد اما برای کودک دنیایی متفاوت را رقم می‌زند.تداوم تعریف کردن داستانی ثابت راحتی‌های خاص خودش را دارد. وقتی کودک داستان مشابهی را می‌شنود در واقع شبیه زمانی است که در مهد کودک غذای ثابتی را می‌خورد، با وسایل مشخص و ثابتی بازی می‌کند و سرگرمی‌های ثابتی را هم دنبال می‌کند. این نوع از تداوم به کودک نوپا کمک می‌کند تا دنیای اطراف را به راحتی بیشتری درک کرده و در عین حال همواره احساس امنیت کند.

البته برای شما والدین که ممکن است از خواندن داستانی ثابت و بدون تغییر خسته شوید نیز ایده‌هایی داریم. می‌توانید در شبهای بعد و در حالی که ذهن کودک اشراف نسبتا کاملی نسبت به شرح داستان پیدا کرده در پایان هر پاراگراف یا بخش کمی مکث کرده تا کودک کلمات پایانی آن بخش را بر زبان آورد. همچنین در خواندن کتابهای مصور می توانید به کودک بگویید که «حالا فکر می‌کنی تصویرصفحه بعد چه چیزی است؟» کارهایی از این دست نه تنها فرآیند کتاب‌خوانی برای شما را خسته کننده نمی‌کند بلکه کودک هم در این فرآیند وارد شده و ناخواسته تصویرسازی ذهنی بهتری نیز انجام می‌دهد.

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟
چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *