چه رنگهایی با هم ست میشوند

چه رنگهایی با هم ست میشوند
چه رنگهایی با هم ست میشوند

مجله مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد [اینفوگرافیک]

ترفندهای اتاق خواب کوچک برای استفاده بهینه از فضای کم

کوسن مبل خلاقانه با شال و روسری در عرض چند ثانیه! + ویدئو


ایده هایی ساده و جذاب برای دکور کنار مبل

چه رنگهایی با هم ست میشوند


خانه‌های 60 متری خود را چگونه بچینیم؟

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده ؛ به همراه جدیدترین ایده ها


مبلمان کلاسیک فرانسوی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین انواع مبلمان برای جلو تلویزیون را بشناسید


بهترین روش ها برای چیدمان مبل چستر

حتما شما هم مثل خیلی از آدم ها وقتی قصد خرید وسیله ای را برای منزلتان را دارید، بعد از بررسی کیفیت و قیمت و حتی شاید قبل از این ها به این فکر میکنید که آیا رنگ وسیله جدیدی که قصد خریدش را دارید (مبل، فرش، آباژور و…) با رنگ بقیه اجزای اتاقی که قرار است در آن قرار بگیرد، ست می شود یا نه؟ این سوال تقریبا پرتکرار ترین سوال به هنکام خرید وسیله ای جدید برای دکوراسیون منازل است؟ چرا که ست کردن رنگ ها یا همان ترکیب رنگها نقشی اساسی را ایفا می کنند و بدون شک یکی از معیار‌های زیبایی دکوراسیون منازل رنگ است. اینکه چه رنگ هایی با هم ست می شوند و  انتخاب رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند از اصولی است که نه تنها در چیدمان بلکه در مسائلی مثل ست کردن رنگ لباس، لوازم شخصی، پارچه مبلی و … نیز مهم و نیازمند توجه است. ما در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ قصد داریم به همین سوال علاقمندان به طراحی دکوراسیون پاسخ دهیم که چه رنگ هایی با هم ست می شوند؟ پس با ما همراه شده و با انواع ترکیب رنگ‌ها آشنا شوید.

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منازل اهمیت فراوانی دارند. اما بسیاری از افراد عادی، اطلاعی از روش صحیح ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر ندارند. دانستن نکاتی در زمینه هارمونی رنگ‌ها به انتخاب‌های شما در زمینه‌های مختلف از جمله ست کردن لباس و دکوراسیون منزل کمک می‌کند. دانستن این نکات به صورت اصولی به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های متفاوت را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب کنید.

اولین مسئله‌ای که در ست کردن رنگها با هم هر شخص با آن مواجه خواهد شد، پیدا کردن رنگ مناسب برای اتاق‌های مختلف است. راه حل این مسئله در دستان شماست. برای یافتن رنگ مورد علاقه و مناسب باید فضای منزل خود را به صورت کلی در نظر بگیرید و با اعتماد به احساس خود و با توجه به علایق، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته‌ای که باید برای انتخاب رنگ مناسب مد نظر قرار دهید این است که هر رنگ در فضا‌های گوناگون آثار متفاوتی دارد. به عنوان مثال رنگ‌های سبز و آبی به دلیل اینکه سبب ایجاد آرامش درونی در فرد می‌شوند، از نظر روانشناسی به عنوان رنگ مناسب اتاق خواب مناسب‌تر هستند. پس قبل از انتخاب رنگ مناسب، از تاثیراتی که رنگ‌ها بر روان انسان می‌گذارند آگاه شوید.

دومین نکته در زمینه انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که می‌خواهید فضای اتاقتان بزرگ به نظر برسد، سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اما برخی از افراد برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی، ترجیح می‌دهند از رنگ‌‌های تیره استفاده کنند. یکی از محاسن استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار‌ها این است که ارتفاع سقف اتاق را بیشتر نشان داده و حس بدی را منتقل نمی‌کند.

سومین نکته درباره رنگ‌آمیزی دیوار‌ها، استفاده از چند رنگ برای دیوار‌های اتاق است که می‌تواند به وسیع نشان دادن اتاق کمک کند.

نکته‌ دیگری که باید برای رنگ‌آمیزی دیوار‌ها مد نظر قرار دهید، رنگ تابلو‌ها و وسایلی است که قصد دارید روی دیوار نصب کنید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بین رنگ تابلو‌ها و رنگ دیوار‌ها هارمونی وجود داشته باشد.

پس از اینکه ست ترکیب رنگ خود را انتخاب کردید، بهتر است برای ایجاد ارتباط بیشتر بین وسایل، از یک رنگ حداقل در دو جای اتاق استفاده کنید.

بهتر است برخی از وسایلی که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند مانند پرده و مبل، یکی از سه حالت خنثی کننده، مکمل یا مشابه را داشته باشند. در ادامه به تعریف هریک از این اصطلاحات می‌پردازیم.

قبل از اینکه بدانیم چه رنگ هایی با هم ست می شوند باید اطلاعاتی راجع به خود رنگ‌ها داشته باشیم. در اینجا ما، شما را با این مفاهیم آشنا می‌کنیم:

رنگ‌های اولیه‌، پایه و اساس تشکیل بقیه رنگ‌ها هستند. زرد، قرمز و آبی رنگ‌های پایه‌اند.

با ترکیب رنگ‌های زرد و آبی، رنگ سبز تشکیل می‌شود. از ترکیب قرمز و آبی، رنگ بنفش به دست می‌آید. با تلفیق زرد و قرمز، رنگ ‌نارنجی به وجود می‌آید. رنگ‌های سبز، بنفش و نارنجی رنگ‌های ثانویه نام دارند.

اصولا رنگ‌ها به سه دسته Shade(شید)، Hue(هیو) و Tint( تینت) تقسیم می‌شوند.

منظور از تن (tone) یا اصطلاحا تناژ در رنگ ‌شناسی اضافه کردن یک رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا سیاه و سفید به رنگ اصلی است. به عبارت دیگر Tint  و Shade نوعی تن محسوب می‌شوند.

هدف از تعریف حالت‌های مختلف رنگ در اینجا به این دلیل است که شما می‌توانید از ترکیب طیف دیگر رنگ‌های آن برای ست کردن وسایل اتاقتان استفاده کنید.

بسیاری از افراد، روش صحیح ست کردن رنگ‌ها یا همان ترکیب رنگها با یکدیگر را نمی‌دانند. ما در این بخش،  همانطور که در ابتدای این مطلب هم گفته شد، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه رنگ هایی با هم ست می شوند ؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدایی‌ترین راه حل، استفاده از چرخه رنگ است. در واقع چرخه رنگ نمایانگر رنگ‌های هیو (Hue) یا اصلی در کنار هم است. در این چرخه، رنگ‌ها از نظر گرم و سرد بودن از یکدیگر جدا شده‌اند. برای استفاده از چرخه رنگ و یافتن رنگ‌هایی که با هم هارمونی دارند شما چند راه حل پیش روی خود خواهید داشت.

اولین راه حل این است که در مواقعی که شما قصد دارید شیء خاصی، به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به عبارت بهتر رنگ‌های مکمل با هم در تضادند و این تضاد، سبب می‌شود تا برخی از اشیاء بیشتر به چشم بیاید. برای اینکه ابتکار عمل بیشتری داشته باشید و دستتان برای انتخاب رنگ‌ها باز باشد می‌توانید از رنگ‌های شید یا تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ قرمز تیره و در نقطه مقابل رنگ سبز روشن را انتخاب کنید.

دومین راه حل تقسیم رنگ‌های مکمل است. در این روش از سه رنگ استفاده می‌شود. به این صورت که با توجه به چرخه رنگ، دو رنگ کنار هم را در نظر گرفته می‌شود و رنگی که در مقابل آن قرار می‌گیرد، رنگ سوم این ترکیب است. در این روش نیز رنگ‌ها با هم تضاد دارند. به عنوان مثال ارغوانی، آبی و زرد.

سومین و رایج‌ترین راهی که برای ست کردن رنگ‌ها باهم وجود دارد استفاده از رنگ‌های مشابه است. در این شیوه نیز از سه رنگ استفاده می‌شود رنگ‌های این ترکیب باید در چرخه رنگ کنار هم باشند از به کارگیری رنگ‌های سرد و گرم در کنار یکدیگر خودداری کنید. بهتر است در این ترکیب از رنگ‌های تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌های سبز، آبی و آبی فیروزه‌ای رنگ‌های مشابه محسوب می‌شوند.

راه حل چهارم استفاده از یک رنگ برای کلیه وسایل دکوراسیون می‌باشد. تنها تفاوت بین آن‌ها در کم رنگی و پررنگی است. مثلا سبز فسفری، سبز چمنی و سبز روشن از این دسته هستند.

راه حل پنجم برای اینکه بدانید چه رنگ هایی با هم ست می شوند استفاده از رنگ‌هایی است که در چرخه رنگ با فاصله، یکسان از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها با وجود تضاد زیادی که از هم دارند، هارمونی بیشتری نسبت به رنگ‌های مکمل دارند. به عنوان مثال رنگ‌های زرد، قرمز، آبی از جمله رنگ‌هایی هستند که می‌توانید با هم ست کنید. نکته‌ای که باید در استفاده از این ترکیب مد نظر قرار دهید، این است که به دلیل تضادی که بین این رنگ‌ها وجود دارد باید با فاصله زیاد از هم به کارگرفته شوند.

راه ششم که دشوار‌ترین راه برای این است که بدانید چه رنگ‌‌‌هایی با هم ست می‌شوند، استفاده از چهار رنگ مکمل در یک فضا است. پیشنهاد توکامگ برای استفاده از این ترکیب این است که از یک رنگ به عنوان زمینه و از دیگر رنگ‌ها به عنوان لهجه (رنگی متفاوت نسبت به رنگ اصلی و پس زمینه که به عنوان زینت استفاده می‌شود) استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌‌های سبز، نارنجی کم رنگ، قرمز و آبی چهار رنگ مکمل محسوب می‌شوند. برای انتخاب یک ترکیب رنگ خوب دکوراسیون، بهتر است از حدود ۶۰٪ از رنگ‌ زمینه ۳۰٪ از رنگ‌ ثانویه و تنها ۱۰٪ از رنگ‌ لهجه یا رنگ زینتی استفاده کنید.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

حال قبل از این که به معرفی رنگ‌هایی که با هم ست می‌شوند بپردازیم بهتر است نکاتی را در رابطه با ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر مرور کنیم. ابتدا به ده نکته پایه‌ای در مورد تئوری رنگ‌ها به منظور به کارگیری در خانه که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید اشاره می‌کنیم و سپس چند نمونه از ست و ترکیب رنگ های مناسب برای منزل را معرفی می‌کنیم.

منظور از چرخ رنگ دایره‌ای است که در آن رنگ‌ها بر اساس اصول  و قواعد تئوری رنگ‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و ویژگی‌های هر رنگ با کناری خود دارای یک بخش اشتراکی است. این چرخ در ادامه بررسی ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل بسیار به کار گرفته خواهد شد.

مانند یادگیری قواعد ریاضی در سال‌های ابتدایی مدرسه که اصول و قواعد شمارش و حساب را به شما آموزش می‌دادند، به منظور تبدیل شدن به یک دکوراتور یا طراح سطح بالا یا متوسط، نیاز است که قواعد اساسی و پایه‌ای در مورد رنگ‌ها را یاد گرفته و به کار ببندید. به سادگی این چرخ یک نمایش دیداری از چگونگی ترکیب رنگ‌های اصلی و تشکیل رنگ‌های ترکیبی را به نمایش در می‌آورد. با آشنایی با این چرخ دیگر حدسیات جایی در میان افکار شما به منظور ترکیب رنگ‌ها نخواهد داشت و شما با قاطعیت خروجی ترکیب دو یا چند رنگ را ادعا خواهید کرد. بیشتر رنگ‌ها از این 12 رنگ موجود پدید می‌آیند اما با ادامه همین ترکیب‌ها و حرکت به سمت تاریکی یا روشنی رنگ، بی نهایت ترکیب جدید حاصل خواهد شد.

در صورتی که یادگیری یا به خاطر سپردن این مجموعه رنگی برای شما سخت و دشوار است باید به شما نوید بدهیم که سایت‌های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند که شما را از حفظ کردن و به خاطر سپردن جزییات نجات می‌دهند. کار از آنچه گفته شد نیز ساده‌تر شده و با انتخاب‌های دیجیتالی پیش از ترکیب رنگ‌های واقعی خروجی یا نتیجه مورد نظر شما به نمایش در خواهد آمد.

برای این که بتوانید به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل دست یابد یکی از مهم‌ترین موارد دانستن این موضوع است که رنگ‌های پایه‌ای به چه رنگ‌هایی گفته می‌شود. شرط خواهیم بست که وقتی پاراگراف قبلی را مطالعه کردید از خود نپرسیدید چرا 12 رنگ؟ آیا از خود پرسیدید چطور ممکن است که چرخ رنگی از دوازده رنگ تشکیل شده باشد؟ در حالی که رنگ کمان که مظهر نمایش رنگ‌ها است از هفت رنگ تشکیل شده است؟ درست است که این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما به مطالب فوق اعتماد کنید. در حقیقت این دوازده رنگ سایه‌هایی از رنگ‌های اصلی و ترکیب شده هستند که از کنار هم قرار گرفتنشان چرخ رنگ‌ها را پدید می‌آورد.

رنگ‌های اصلی در ترکیب رنگ ها: این رنگ‌ها عبارت‌اند از قرمز، آبی و زرد. این رنگ‌ها هرگز از ترکیب رنگ‌ها دیگر به وجود نخواهند آمد.

رنگ‌های درجه دوم: شامل رنگ‌های نارنجی بنفش و سبز هستند. این رنگ‌ها از ترکیب رنگ‌های اصلی پدید می‌آیند.

رنگ‌های درجه سوم: این رنگ‌ها که سایه‌هایی از تر کیب رنگ‌های اصلی و درجه دوم هستند، به رنگ‌های درجه سوم معروف شده‌اند.

دوازده رنگ معرفی شده نقطه عطفی برای شروع هیجان انگیز دنیای رنگ شناسی است. این خانواده از رنگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا دنیای اطرافتان را بهتر تجزیه کنید.

زمانی که یکی از رنگ‌های پایه‌ای را انتخاب کردید، ساختن تعداد زیادی از رنگ‌های هم خانواده آن کار بسیار آسانی است. تمام آنچه که شما باید انجام دهید این است که رنگ خود را با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید تا آن را سبک‌تر ( رقیق‌تر ) یا سنگین‌تر ( غلیظ‌تر ) کنید. در طراحی داخلی منازل این نوع رنگ‌ها را تون یا سایه می‌نامند و به منظور طراحی داخلی از تون‌ها استفاده می‌کنند.

رنگ: بر اثر اتفاقی که از شکسته شدن نور سفید و تجزیه آن به طیف‌های مختلف روی می‌دهد خروجی به دست می‌آید که به آن رنگ گفته می‌شود.

سایه: از عمل تاریک کردن رنگ‌های منتخب توسط رنگ سیاه سایه شکل می‌گیرد.

تون: تاریک کردن به کمک خاکستری تون را پدید می‌آورد.

بیشتر هنرمندان برای به دست آوردن رنگ‌های مورد نظر خود آن‌ها را در آثار هنری مانند نقاشی‌ها به کار می‌بردند تا حس و اثر رنگ را درک کرده و سپس به استفاده گسترده از آن بپردازند. اما امروزه این چنین نیست که شما بخواهید چنین کاری انجام دهید. تکنولوژی به کمک بشر آمده و با دستگاه‌های رایانه‌ای این کار را  برای شما صورت می‌دهد. حتی بعضی از نرم افزاره‌ای موبایل نیز می‌توانند به راحتی این کار را برای شما انجام دهند. به همین راحتی می‌توانید پالت رنگی خود را انتخاب کرده و با خیال آسوده به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود بپردازید.

ممکن است شما نیز به گوشتان خورده باشد که رنگ‌ها نیز دارای درجه حرارت هستند. ممکن است یک اتاق نشیمن با رنگ خود حس گرما به شما منتقل کند و به محض ورود به اتاق یکی از دوستان خود رنگ دیوارهای آن حس سرما را برای شما تداعی کند. این درجه حرارت است که محل قرار گیری رنگ‌ها بر روی چرخ رنگ را مشخص می‌کند. برای این که در راه رسیدن به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل، موفق عمل کنید ضروری است در مورد درجه حرارت رنگ‌ها اطلاعات مناسبی داشته باشید.

قرمز، نارنجی و زرد اغلب به عنوان رنگ‌های گرم توصیف می‌شوند. شاخصه‌های این رنگ‌ها جوش و خروششان است که به انسان انرژی می‌دهد. در فضا ایجاد صمیمیت و راحتی می‌کنید وقتی این رنگ‌ها را ببینید. در مقابل این‌ها آبی‌ها و هم خانواده‌هایشان سرد هستند. سبزها نیز به سردی می‌گرایند. این رنگ‌ها برای آرامش بخشی یک فضای ساکن مانند اتاق خواب به کار آیند.

در کنار استفاده از درجه حرارت رنگ‌ها یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن توجه به اندازه محیط است. مثلاً با استفاده از یک رنگ گرم مانند قرمز برای یک فضای کوچک چیزی جز اضطراب و پریشانی چیزی عاید شما نخواهد شد. در طرف مقابل با پوشاندن یک فضای بزرگ به رنگ‌های سرد مانند آبی و سرمه‌ای حس ترس و عدم اعتماد به نفس در شما قوت خواهد گرفت. پس هنگامی که برای مکانی رنگی را بر اساس درجه حرارتش انتخاب می‌کنید به سایز محیط نیز توجه لازم را داشته باشید تا محاسبات تئوری شما به منظور دست یابی به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل دچار مشکل نشود.

زمانی که به  سمت ایجاد یک طرح کلی برای استفاده از رنگ‌ها حرکت کنید، ساده‌ترین بخش این طرح به دست آمدن رنگ‌های مکمل است. این طرح به این صورت رخ خواهد داد که معمولاً از دو رنگ در این کار استفاده می‌شود و بر روی چرخ رنگ رنگ‌های منتخب دو به دو رو به روی هم قرار می‌گیرند. به این صورت که یکی از رنگ‌ها اگر رنگ غالب یا اصلی باشد، رنگ رو به رو به حالت لهجه رنگ مورد نظر عمل کرده و مکمل آن به حساب خواهد آمد. برای مثال این نمونه‌ها را مشاهده کنید. قرمز با سبز، نارنجی با آبی و زرد با بنفش. در این دسته ترکیبی، کنتراست یا شدت رنگ بسیار بالا است و این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از این رنگ‌ها در دوزهای کمتر نیز استفاده کرد و طیف‌های متنوعی ساخت. با توجه کردن به نقاط حساس در محیط خانه می‌توانید ضمن استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها با کمک گرفتن از مکمل‌های همان رنگ‌ها هنر خود را به رخ سایرین بکشید. با این حال باید دقت داشته باشید که هر گاه طرح رنگی خود را انتخاب کردید و یا حتی آن را به کار بردید. هیچ گاه رنگ‌های خنثی را فراموش نکنید چرا که این رنگ‌ها باعث می‌شوند یک فضای استراحت برای چشمان به وجود بیاید و مانع از خستگی یا زدگی چشم‌ها شود، نکته ی مهمی که در ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل حتما باید به آن توجه شود.

اگر پس از انتخاب طرح رنگی خود و همچنین رنگ‌های مکمل آن دچار تردید شدید که ممکن است رنگ‌های منتخب شما کمی بیش از حد خودنمایی کرده یا در ذوق بزند بهترین راه حل برای شما استفاده از مکمل‌های اسپلیت است. برای انتخاب طرح رنگ خود ابتدا از سایه‌ رنگ اصلی استفاده کنید تا در مرحله بعد اگر نیاز ببه تغییر در ساختار طرح رنگ آمیزی شما شد به راحتی بتوانید به سمت رنگی دیگر تغییر مسیر دهید. در گام بعدی به جای انتخاب رنگ مستقیم به عنوان رنگ مکمل از دو یا سه سایه کم رنگ‌تر رنگ مکمل استفاده کنید. با این ترفند هم رنگ متضاد به کار گرفته‌اید و هم این که رنگ‌ها دارای شدت و اذیت کنندگی نخواهند بود.

استفاده از سایه‌ها چه در لهجه (accent)‌ و چه در رنگ اصلی همواره این طور القا می‌کنند که اتاق یا فضا به سمت تعادل در حرکت است و غلبه رنگ‌ها به زیبایی در کنار هم نشسته‌اند و وقتی رنگ‌های خنثی را نیز به جمع آن‌ها اضافه کنید دیگر هیچ چشمی از دیدن آن‌ها خسته نخواهد شد. تعادل برقرار شده و خبری از آشفتگی رنگی در میان نیست و الگوی مناسبی برای رسیدن به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل بدست خواهد آمد.

هنگامی که طرح رنگ خود را می‌خواهید برگزینید لازم نیست به طور ثابت از دو رنگ با حالت رنگ اصلی و مکمل استفاده سود، می‌توانید با سه رنگ کار خود را پیش ببرید. ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل اصول و قواعدی دارد که خوشبختانه این اصول بسیار منعطف و قابل تبدیل شدن به یکدیگر هستند، از این رو ممکن است در بسیاری از موارد حتی موردی پیش بیایید که در راستای قواعد تئوری رنگ‌ها است اما هیچ کجا نامی از آن برده نشده و منحصراً به ذهن شما خطور کرده است . همین انعطاف باعث می‌شود طرح رنگ شما یک حالت منحصر به فرد ایجاد کرده و شما را جزو اولین سازندگان و استفاده کنندگان نام ببرد، و نام شما برای همیشه در بین انسان هایی که در تلاش بودند تا به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل دست یابند باقی بماند.

در حالت مطرح شده می‌توانید دو رنگ اصلی را که انتخاب کردید یک رنگ نیز برای رنگ سایه در نظر بگیرید. این رنگ سوم حالت‌های مختلف را شامل می‌سود، مثلاً می‌تواند سایه باشد یا تون، یا حتی خنثی. برای نمونه می‌توانید رنگ‌های انتخاب کنید که رنگ سوم ترکیبی از دو رنگ مکمل باشد و بی شمار حالت متفاوت…

رنگ‌های انتخابی قرمز و زرد و نارنجی یکی از این سه گانه های متمایز است. سه‌گانه خاص دیگر می‌تواند قرمز بنفش و آبی باشد. با نگاه کردن این مثال‌ها متوجه منظور ما خواهید شد.

در بخش استفاده از سه گانه‌های فوق حالتی در انتخاب‌ها وجود دارد که برای ایجاد تسلط بر نحوه انتخاب رنگ بسیار مفید است و آن قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است، نام این قانون که نسبت موفقیت به آن گفته می‌شود منظور را به صورت کامل به ذهن متبادر می‌سازد و نیاز به توضیحات دیگر ندارد. این قانون را همواره در ذهن تثبیت کنید تا ملکه ذهن شما شود، رنگ اصلی ۶۰ درصد طرح رنگ شما را تشکیل خواهد داد، رنگ مکمل ۳۰ درصد آن را و سایه یا لهجه مورد نظر ۱۰ درصد از طرح رنگ را تشکیل می‌دهد. با این دیدگاه کار شما نیز آسان‌تر می‌شود.

در میان سه گانه های مطرح دنیا طرح رنگی وجود دارد که امروزه از پرطرفدارترین‌های دنیا شده و طراحان نیز به دلیل توجه اغلب مردم به این طرح رنگ آن را پر تکرار در طراحی‌های خود به کار می‌گیرند. سیاه ، سفید و خاکستری به همراه سایه‌های روشن و تاریک این مجموعه که در دکوراسیون‌های به سبک مینیمال، مدرن و معاصر یا همان دکوراسیون امروزی دیده می‌شوند همین سه گانه معروف است. آیا شما نیز این مجموعه را جز علاقه مندی‌های خود می‌دانید؟ پاسخ مثبت یعنی این که شما از سبک‌های امروزی لذت می‌برید و در ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل باید آن را لحاظ کنید.

در بخش قبل به طور مختصر از سه گانه‌های رنگی صحبت‌های شد. اکنون به شما خواهیم گفت که طرح سه تایی مذکور چقدر با اهمیت است. نکته این بخش در مقایسه با توضیحات قبلی اعطای فضای برابر به هر سه رنگ است که با این حرف قانون نسبت موفقیت کنار گذاشته می‌شود و هر رنگی با نسبت مساوی در کنار سایر رنگ‌ها هنر خود را به نمایش در می‌آورد.

یکی از عالی‌ترین مثال‌های برای این سه تایی های معروف، زرد، قرمز و آبی است که جز رنگ‌های اصلی بوده و سازنده رنگ‌های مکمل. همین موضوع در کنار هم قرار گرفتنشان را هیجان انگیز تر می‌کند.

این رنگ‌ها و چیدمان صورت گرفته تصویری با کنتراست بالا را ارائه می‌دهند که شاخصه اصلی آن‌ها جلب توجه بیش از حدشان است. خلوص رنگ‌های استفاده شده صد درصدی بوده و هیچ توناژ یا سایه‌ای در آن‌ها ترکیب نمی‌شود. با این الگو شما اگر بخواهید سه گانه مطرح شده را به کار ببرید مکان‌های خاصی این اجازه را برای شما صادر می‌کنند. دلایل آن هم در سطرهای بالاتر ذکر شد. این مکان‌ها اتاق کودک است که به شدت با رنگ‌ها مأنوس می‌شود و نیاز ذهنی وی نیز این موضوع را طلب می‌کند . بخش دیگر فضای دکوراسیون با در خانه برای به کارگیری این رنگ‌ها سرویس بهداشتی است که همین بخش هم محدودیت‌های دارد. دقت کنید شما هرگز نمی‌توانید دو مجموعه از سه تایی‌های رنگ اصلی را یکجا به کار بگیرید. چرایی این موضوع کاملاً روان‌شناسانه است. خارج شدن از توازن رنگی در محیط و همین طور ایجاد یک فضای مشوش و گیج کننده از جمله این موارد است. شلوغی محیط با این ترکیب به حد بالایی می‌رسد، حال تصور کنید دو مجموعه از این سه تایی ها در یک فضا به کار گرفته شوند. واقعاً محیط غیر قابل تحملی پدید خواهد آمد. این مورد اثری است که در دست یابی به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل اثر سو می گذارد.

از آنجایی که این رنگ‌ها به شدت چشم گیر هستند در اصطلاح به آن‌ها رنگ‌های زنده نیز گفته می‌شود. محیط مورد تست یا به کارگیری این رنگ‌ها همواره متأثر از وجود آن‌ها بوده و شاید نتواند دیدنی‌های خود را به چشم بینندگانش برساند. البته یک مزیت در این مجموعه دیده می‌شود که اگر فضایی توانایی ارائه خاصیت‌های خود را نداشت، می‌توانید با این سه گانه شاداب آنجا را نجات دهید. هر چند این سر زنده بودن و نشاط خوب است اما برای اتاقی که محل آرامش و استراحت است باید رنگ‌های به کار گرفته شوند تا آرامش دهنده باشند نه آزار دهنده.

می‌خواهیم کمی ماجرا را پیچیده‌تر کنیم. البته این موضوع میان طراحان و افرادی که به صورت طبیعی و طولانی مدت با آن سر و کار دارند امری عادی بوده و بر آن مسلط شده‌اند، اما برای کسانی که به تازگی در حال یادگیری بوده یا تسلط کمی بر موضوع تئوری رنگ‌ها دارند ممکن است دشوار و کمی پیچیده باشد.

با این حال با همراهی و ادامه این مطلب تمامی موارد برای شما نیز آسان خواهد شد.

با انتخاب چهار رنگ در طرح رنگی سه گانه خود عملاً قوانین بخش قبلی زیر سؤال می‌رود، اما نکته ظریفی که در این بین است شبهات را برطرف خواهد کرد. اما نکته چیست. در حقیقت ما در حال استفاده از دو مجموعه دو تایی هستیم که رنگ‌های متضاد را شامل می‌شوند. پس حتی نزدیک سه گانه ها نشدیم. در بخشی که سایه‌ها وارد می‌شوند عملاً سایه یا تون‌ها نقش این چهار رنگ را که به یک مستطیل رنگی تبدیل شده‌اند وارد فاز سه تایی ها می‌کند. در این حالت اهمیت دمای رنگ‌ها به شدت حائری اهمیت خواهد بود تا بتوان یک بالانس کامل و دقیق میان این رنگ‌ها ایجاد کرد. باید در ابتدا از چهار رنگ موجود دوتا را سرد و دو رنگ باقی مانده را نیز گرم مورد استفاده داد.

عدم رعایت این نکات ریز ولی حیاتی ممکن است زیباترین اتاق شما را به یک اتاق چندش آوری و زشت تبدیل کرده و یا اتاق بدون توانمندی و خصوصیت را به یک فضای چشم نواز و زیبا تبدیل کند.

اکنون که در میان چهار رنگی‌ها محاصره شده آید و از اجسام رنگی برای ایجاد توازن استفاده می‌کنید بهتر است این نکته را نیز در بین کار مراعات کنید. به دلیل این که اجسام رنگی در کنار دیوارهای رنگی یک دل‌زدگی به وجود می‌آورند و چشم را سریع خسته می‌کنند، مناسب است از پترن‌ها در محتوای رنگی خود کمک بگیرید. این اتفاق باعث می‌شود هم توازن رنگ‌ها، هم چیدمان و هم ساختار کلی خانه رنگ و بوی یک طراحی حرفه‌ای به خود بگیرد. حتماً توجه داشته باشید که از یک یا نهایتاً دو پترن ( یا الگوی طرح دار رنگی ) در طرح رنگ خود استفاده کنید. این الگو های نو می تواند شما را سریع تر به ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود نزدیک کند.

عملکرد این بخش مانند نکته هشتم است. در این بخش به جای تمرکز بر چهار رنگ اصلی بر روی سایه‌ها تأکید خواهد شد و از طرفی رنگ‌های دو به دو و متضاد جای خود را به چهار رنگ با نسبت مساوی خواهند داد.

این چهارگانه شامل یک رنگ اصلی، یک رنگ مکمل و دو رنگ باقی مانده از سایه‌ها هستند. در این بخش است که شما با انتخاب دو سایه خنثی فضایی لطیف و تسکین دهنده می‌سازید و یا با دو سایه خشن و سفت محیط را انرژیک و پر شور می‌کنید. انتخاب دست شماست. مانند بخش هشت تناسب دمایی رنگ‌های منتخب اینجا نیز اهمیتش را مشخص می‌سازد، رنگ‌ها در توازن هنرنمایی بهتری خواهند داشت. یک الگوی متفاوت و خاص نیز در این بین به چشم می‌خورد که پرطرفدار است. استفاده از یک رنگ با فرمت سایه و سه رنگ به حالت لهجه یعنی یک رنگ اصلی تلطیف شده و سه رنگ مکمل سازگار با هدف. این نوع چیدمان‌ها با توجه به کاربری محیط کمی سخت بوده و تسلط بر آن نیاز به تمرین زیاد و مشاهده نمونه‌های این چنینی است.

طراحی داخلی و انتخاب سبک دکوراسیون منزل مانند صحبت کردن در مورد سبک‌ها و سلیقه‌هاست. هیچ‌کس نمی‌تواند شما را به خاطر نظر و عقیده‌ای که دارید سرزنش کند. هنگامی که از سلایق خود صحبت می‌کنید و چیزی را می‌پسندید کاملاً مورد احترام بوده و دیدگاه‌های شما را بیان می‌کند. از منظری دیگر ما در حال مطالعه نظریه اساسی رنگ‌ها هستیم و هنوز تا رسیدن به یک شخصیت حرفه‌ای کلی راه در پیش رو داریم، پس برای رسیدن به موفقیت با یک الگوی واقعی کار خود را شروع کنید تا نتایج قابل لمس حاصل کنید.

برای رسیدن به این هدف یعنی ” ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل ” باید به صورت حرفه‌ای‌ها فکر کنیم، حرفه‌ای طرح ارائه دهیم و حرفه‌ای اجرا کنیم. این گام‌ها را با ما همراه شوید تا مانند حرفه‌ای‌ها برای خانه خود رنگ مناسب را انتخاب کنید.

بهترین جا از نگاه تماشاچی محلی نیست که با رنگ آمیزی زیبا شده باشد و یا با لوازمی که در محیط قرار داده شده چشمانش را محسور نماید، اما این موارد در مجموع بی تأثیر نیز نخواهد بود. بهترین جا جایی است که شما در آنجا احساس آرامش و راحتی داشته باشید. جایی است که بتوانید در نهایت آسودگی به زندگی روزمره خود بپردازید. برای این که به این احساس دست یابید باید این حالت خوشایند را خودتان بسازید. یک بخش از این کار را می‌توانید با کمک رنگ‌ها انجام دهید. با انتخاب یک طرح رنگ که در نکات ده گانه بیان شده به احساس مورد علاقه خود نزدیک‌تر شوید. برای دست یابی به این مود یا حالت خوش از خود سؤال بپرسید؛ آیا این اتاق با مبل‌ها آرامش بخش می‌شود؟ آیا نور محیط به اندازه کافی است؟ آیا این لوازم باید در این اتاق قرار داشته باشند یا اضافی هستند؟ آیا آشپزخانه مدرن به نیازهای من پاسخ می‌دهد یا وضعیت فعلی حالت مناسب‌تری است؟ و هزاران هزار سؤال مفید که باعث می‌شود بدون ایجاد توهم شما با خود خلوت کرده و صرفاً به علایقتان پوش فرا دهید. نکته این بخش در این موضوع است که چگونه باید عمل کرد.؟ اگر تصمیم کلی شما بر یک فضای کلاسیک است رنگ‌ها نیز باید سازگاری خوبی با محیط داشته باشند تا حس خوب حاصل شود. با آموخته‌های خود، تجربیات گذشته و تحقیقات فعلی شروع به ایجاد این حس نماید تا کارها یکی پس از دیگری به درستی پیش بروند.

ممکن است بارها در انتخاب رنگ‌های مورد نظر خود دچار شک و تردید شده باشید. ممکن است پس از انتخاب رنگ مجبور شده‌اید رنگ محل مورد نظر را تغییر دهید. بسیاری از ما به دلیل عدم تمرکز ممکن است دچار چنین شک‌هایی بشویم. اما راه حل کجاست؟ راه حل در دستان طبیعت است. به طبیعت اعتماد کنید. چه مشاور و کارشناسی بهتر از طبیعت زیبا و سرحال وجود دارد تا در زمینه ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل به شما کمک کند. از خانه بیرون بروید و کمی در فضای دل‌نشین جنگل یا کوهستان به محیط اطراف خود توجه بیشتری بکنید. از سرسبزی درختان الهام بگیرید و از آسمان آبی رنگ‌هایش را. با گل‌ها هم نشین شوید و رنگین کمان زیبای این جانداران دوست داشتنی را به کار ببندید. مطمئن باشید که شما را با دست پر به خانه باز خواهند گرداند. طبیعت به صورت خدادادی هنرمندی تکرار نشدنی برای ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

بیشتر طراحان وقتی در ایجاد یا تهیه طرح‌های اولیه خود به بن بست می‌خورند به سراغ نمونه‌های قدیمی رفته و بخشی یا ایده‌ای از آن را به عاریت می‌گیرند تا با ذهنیات خود ترکیب کرده و اثری تازه به وجود بیاورند. این کار برای کار ما یعنی ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل نیز جواب خواهد داد. مثلاً از کف پوش‌های سنتی و خاص قدیمی که رنگ‌های مات و کدری دارند برای کف خانه استفاده کنید. از صنایع دستی و عتیقه جاتی که خوش رنگ و لعاب هستند بهره ببرید و از گذشتگان هر چه برای ایجاد یک طراحی  ایده آل به منظور ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل استفاده کنید کسی از شما ایراد نخواهد گرفت.

خب مسلماً حالا که از مفاهیم و اصول رنگ شناسی استفاده کردیم تا سؤال اصلی یعنی اینکه چه رنگ هایی با هم ست می شوند را پاسخ دهیم، حتما می پرسید که با توجه به این مطالب در دکوراسیون و چیدمان منزل چه رنگ هایی را باهم ترکیب کنیم؟ مطمئنا صدها رنگ وجود دارد که می‌توان آن‌ها همراه باهم استفاده کرده و و به ترکیب ایده‌آل دست پیدا کرد که اشاره به همه آنها در یک مطلب امکان پذیر نیست. اما در ادامه چند نمونه از ترکیب رنگها را می‌توانید مشاهده کنید:

در مورد رنگ بنفش، که به عنوان رنگ سال ۹۷ نیز انتخاب شده است، بایستی بگوییم که استفاده از آن کمی جسارت و شجاعت و البته دقت می‌طلبد. در صورتی که قصد استفاده از این رنگ در منزل خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مطلب استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه را مطالعه کنید.

مصداق تقسیم رنگ‌های مکمل شامل رنگ‌های زیر می‌شود:

رنگ‌های مشابهی که می‌توانید باهم ست کنید شامل رنگ‌های زیر می‌شود:

رنگ‌های سه گانه متشکل از رنگ‌های زیر می‌باشند:

رنگ‌های دو طرفه و مکمل شامل موارد زیر می‌شوند:

برخی اوقات پاسخ به این سوال که چه رنگ‌‌ هایی با هم ست می شوند در قالب اصول و قواعد نمی‌گنجد از این رو بر آن شدیم تا علاوه بر موارد بالا به معرفی ترکیب رنگ‌های زیر بپردازیم:

رنگ‌های آبی و سبز در کنار هم بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این ترکیب در اغلب فضا‌ها مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب کودک قابل استفاده است. در صورتی که این ترکیب رنگ را به عنوان زمینه انتخاب کرده‌اید، می‌توانید رنگ سفید را به عنوان رنگ لهجه به کار بگیرید.

به کار بردن دو رنگ سبز و بنفش در کنار هم به شما این امکان را می‌دهد که از انواع حالت‌های رنگ، خواه Shade یا Tint استفاده کنید. پیشنهاد مجله توکامگ برای شما این است که یکی را روشن و دیگری را تیره انتخاب کنید. به عنوان رنگ لهجه نیز می‌توانید از رنگ آبی یا صورتی استفاده کنید. ترکیب سبز و بنفش ظرفیت استفاده در تمام فضا‌های داخلی را دارد.

یکی از بهترین ترکیب‌هایی که می‌توانید برای اتاق خوابتان در نظر بگیرید به کار بردن رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و بنفش تیره در کنار هم است. شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و سفید به عنوان رنگ تزیینی استفاده کنید.

امیدواریم مطالعه این مطلب، با عنوان چه رنگ‌‌ هایی با هم ست می شوند به شما در انتخاب رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون منزلتان کمک کرده باشد. در مطالب بعدی توکامگ،‌ منتظر معرفی ترکیب رنگها ی بیشتر و معرفی ست رنگ‌های مختلف با یکدیگر باشید. نظر شما در مورد ست رنگ‌ها با یکدیگر چیست؟ به نظرتان کدام ترکیب رنگ بهترین انتخاب برای دکوراسیون خانه است؟

به این مطلب امتیاز بدهید: (308 رای, امتیاز: 4٫17 از 5)
Loading…

فارغ التحصیل حقوق هستم. علاقمند به نوشتن! امیدوارم مطالعه نوشته های من به هرچه بهتر و گرمتر شدن منازلتون کمک کنه!

مطلب قبلی

نقش آکواریوم در دکوراسیون منزل و زیبا سازی فضا

مطلب بعدی

تزئین خانه با گل مصنوعی و ایده‌هایی متفاوت

رنگ هایی که با قهوه ای ست می شوند را بشناسید

سلام مطالبتون ارزنده بود .لطفا منو در انتخاب رنگ مبلمان کمک کنید
در پذیرایی قسمت بالا مبلمان استیل زرشکی دارم می خوام مبل راحتی جلوی تی وی بخرم می خوام رنگ سبز صدری و نارنجی استفاده کنم بنظرتون جالب میشه

سلام و درود
سپاس از شما بابت لطف و توجهتون نسبت به مطالب توکامگ
رنگ سبز سدری همراه با نارنجی برای مبلمان راحتی می‌تونه انتخاب خوبی به حساب بیاد، اما پیشنهاد می‌کنیم تو مبلمانی که خریداری می‌کنید، رنگ سبز غالب باشه تا با رنگ مبلمان استیل پذیرایی‌تون هم ست بشه. مثلا می‌تونید رنگ کاناپه ها و مبل های تکی رو سبز سدری انتخاب کنید و رنگ کوسن ها رو هم نارنجی

سلام.عالی بود
من ی اتاق کوچیک دارم اصلن نمیدونم چ دکوراسیونی براش بریزم. رنگ موکت، کاغذ دیواری، پرده، روتختی و… دوس دارم رنگ اتاقم نارنجی و.. باشه. اتاق خوابم هست و مطالعه و خلاصه همه زندگیم
خواهش می کنم کمکم کنید.در حال حاضر کاغذ دیواریش سبز و کرم، پردش سبز و موکت تقریبن بژ. اصلن باهاشون اوکی نیستم.نمیخام برم تو اتاقم
کمکم کنید ممنون میشم

سلام و درود خدمت شما و تشکر بابت توجه به مطالب توکامگ ??
اگه به رنگ‌هایی مثل رنگ نارنجی و شاد علاقه دارید، می‌تونید از طیف‌های رنگی متنوعی تو اتاقتون استفاده کنید. رنگ‌هایی که قبلا هم تو مطلب رنگ های شاد برای خانه به بعضی از اون‌ها اشاره کردیم
و یا اینکه حتی می‌تونید از رنگ مرجانی زنده که به عنوان رنگ سال جدید ۹۸ انتخاب شده هم استفاده کنید. فقط دقت کنید هر رنگی که انتخاب می‌کنید حتما رنگ‌های ست اون رو در اتاقتون استفاده کنید تا فضای اتاق تک رنگ و کسل کننده نباشه

با سلام خسته نباشید. سوالی داشتم. پرده ی تو ی حال رنگ روشن به کرم گرفتم مبل چه رنگی بهتر میشه دیگه نمیخوام کرم یا قهوه ی بگیرم و مد نظرم یاسی یا کالباسی هست . میخوام شما راهنماییم کنید خیلی ممنونم.

سلام و درود. خیلی ممنون از شما بابت توجه به مطالب توکامگ ??
در مطالب قبلی توکامگ در مطلبی با عنوان رنگ های ست رنگ کرمی در خانه به طور کامل صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما اون مطلب رو مطالعه کنید. ولی در کل می‌شه گفت که رنگ‌هایی مثل صورتی، طیف‌های روشن رنگ بنفش مثل یاسی که مد نظر خودتون هم هست، زرشکی، رنگ آبی فیروزه‌ای، یا بعضی از رنگ‌های تیره رنگ های مکمل برای رنگ کرمی به حساب میان و می تونین یکی از این رنگ‌ها رو برای ست کردن مبلمان با پرده خونه‌تون استفاده کنید.

مطلب کامل و جامعی برای ست کردن رنگ ها با هم بود. مرسی

سپاس از لطف و توجه شما 🙂

سلام و تشکر بابت مطلب مفیدتون. میخواستم بدونم ترکیب رنگ لیمویی و سبز تیره جور درمیاد.
و اینکه تو این ترکیب رنگ دیوارهای اتاق لیمویی باشه؟

سلام و درود خدمت شما، و تشکر بابت لطف و توجهتون نسبت به مطالب توکامگ ??
ترکیب رنگ لیمویی و سبز تیره در طبیعت هم وجود داره! و همین می‌تونه دلیل کافی برای مناسب بودن این ترکیب و ست کردن این دوتا رنگ با هم باشه (کافیه نگاهی به درخت لیمو داشته باشین)
استفاده از رنگ لیمویی در دیوار اتاق هم امری سلیقه ای هست و اگه به این رنگ علاقه دارید می‌تونید ازش استفاده کنید. و در صورتی که نمی‌خواین کل اتاقتون به رنگ لیمویی باشه، می‌توانید فقط یکی از دیوارها رو به عنوان دیوار شاخص انتخاب کرده و اون رو با لیمویی رنگ آمیزی کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب رنگ مناسب دیوارهای خانه رو هم مطالعه کنید که حدود 30 رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی رو معرفی کرده.

سلام و خسته نباشید خدمت شما ممنون از مطالب بسیار خوبتون یه سوال داشتم از خدمتتون
اتاق خواب پسر من تخت و کمدش ترکیب قرمز و سفیده و قرمز غالبه و میز تحریرش سفید یک دست میخوام بدونم چه رنگ پرده و رو تختی براش انتخاب کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و درود خدمت شما ??
معمولا در اتاق‌هایی که رنگ قرمز و سفید استفاده شده، از مشکی به عنوان رنگ سوم استفاده می‌شه، که چون رنگ قرمز در اتاق شما غالبه، روتختی با زمینه سفید و طرح و گل مشکی می‌تونه انتخاب خوبی به حساب بیاد 🙂

سلام وقت بخیر. برای ترکیب مبل سبز آبی و زرد به نظرتون چه رنگهایی برای کوسن مناسبه ؟و اینکه بهتره کوسنها ساده باشن یا گلدار تا جلوه بهتری داشته باشه؟ با توجه به اینکه پارچه های مبلمان ساده‌س

سلام و درود خدمت شما ??
با رنگ سبزآبی می‌تونید رنگ های گرم و شادی مثل سرخابی یا رنگ مرجانی که رنگ سال 98 هست رو استفاده کنید. طرح کوسن ها هم با توجه به این که مبل‌هاتون ساده هستن، می‌تونین با سلیقه خودتون ساده یا طرحدار انتخاب کنید که احتمالا کوسن طرح دار بهتر خودش رو نشون بده 🙂

سلام لطفا راهنمایی کنید. یک دیوار سالن خونه ی من که به شکل مربع هست کاغذ رنگی قهوه ای داره و کابینت های آشپزخونه هم قهوه ای و کرم تیره می باشد. در ضمن فرش هم زمینه ی گلبهی داره من برای اینکه یه دست مبل سفارش بدم باید از چه ترکیبی از رنگ ها رو انتخاب کنم که فضای خونه تیره نشه و به رنگ فرش بیاد؟

رنگ های ست برای رنگ قهوه ای زیاد هستن، و به همین خاطر انتخاب از بینشون به نوعی به سلیقه شما بستگی داره. پیشنهاد می‌کنیم مطلب رنگ های ست رنگ قهوه ای رو مطالعه کنید که در اون به طور کامل در مورد این رنگ و این که چه رنگهایی رو میشه باهاش ست کرد صحبت کردیم.

باسلام.ممنون از راهنمایی های مناسبتون.من در حال خریدن مبل راحتی، میز تی وی و فرش هستم.از طرفی پذیراییمون کوچیکه 3.5*4.5 متر.رنگ کابینت ها نارنجی متوسط هستش و هیچ پنجره ای توی پذیرایی نیس فقط یه دونه تو آشپزخانه است.
به نظرتون از چه رنگی برای مبل،کوسن ها،میز تی وی و فرش و همچنین پرده آشپزخانه استفاده کنم که بهم بیان و خونه بزرگتر دیده بشه.
مد نظر خودم مبل طوسی روشن با کوشن های نقره ای یا آبی ، میز تی وی رنگ سورمه ای و قهوه ایه.برای بقیه ایده ای ندارم.
پیشاپیش از راهنماییتون متشکرم

سلام و درود خدمت شما ??
برای خونه های کوچیک معمولا توصیه میشه که رنگ های تیره استفاده نشه و به همین دلیل رنگ هایی که خودتون انتخاب کردین یعنی رنگ های طوسی روشن همراه کوسن های نقره ای یا آبی می تونه انتخاب خوبی باشه. از طرفی انتخاب رنگ نارنجی هم برای کابینت های آشپزخونه به خوبی انتخاب شده. پیشنهاد می‌کنیم برای میز تلویزیون هم رنگ ساده و روشنی رو انتخاب کنین. همین طور میتونین تو مطلب رنگ های ست رنگ طوسی، با همه رنگهایی که به خوبی با طوسی ست میشن هم آشنا بشین که بتونید به راحتی رنگ کوسن مناسب رو برای مبل های طوسی انتخاب کنید

با سلام..و تشکر از مطلب آموزشی و کاملتون… ما تازه رفتیم یه خونه جدید.. تازه میخوایم رنگش کنیم.. اتاق من یه اتاق کوچیکه که هم اتاق خوابم محسوب میشه هم اتاق مطالعه.. چون کنکوریم و بعد هم دانشگاه… میخواستم یه ترکیب رنگی که هم شیک و قشنگ باشه و هم دلباز و پسرونه انتخاب کنم.. یه ضلع اتاق یه پنجره خیلی بزرگ داره.. یه ضلعش هم کامل کمد داره… دوتا ضلع خالی داره و سقفش میخواستم ببینم چه رنگی و چجوری استفاده کنم که برا مطالعه و خواب خوب باشه.. بیشتر هم تو رنگای سبز و آبی دوست دارم..واز یه دست بودن اتاق متنفرم.. لطفا یه راهنمایی بکنید.. تشکر

سلام درود ?? ضمن تبریک خونه جدید 🙂 پیشنهاد می‌کنم قبل از هر کاری با رنگ‌های مناسب برای اتاق مطالعه و اتاق خواب آشنا بشین که هر کدوم رو تو مطالب جداگانه رنگ اتاق خواب و رنگ مناسب برای اتاق مطالعه معرفی کردیم.
بعد با توجه به سلیقه خودتون و رنگ‌های مشترک رنگ اتاق خواب و اتاق مطالعه، یکی رو انتخاب کنید. البته با توجه به اینکه یکی از دیوارهای اتاق توسط کمد دیواری پوشونده شده، باید توجه کنید که رنگ انتخابی با رنگ کمد هم ست بشه. همین طور چون که به تک رنگ بودن اتاق هم علاقه ندارین، می‌تونین سقف اتاق رو یک رنگ انتخاب کرده و رنگ دیوارها رو یک رنگ دیگه انتخاب کنید، یا حتی می‌تونید رنگ دو تا دیوار رو هم متفاوت از هم، ولی دو رنگی که با هم و رنگ سقف ست میشن، هم انتخاب کنید.

خیلی ممنون از راهنماییتون

??

باسلام و احترام
در خصوص دکوراسیون فکر می کنم خوب عمل نکردم . رنگ دیوار کرم_ رنگ پرده کرم و کالباسی _ رنگ فرش سورمه ای که داخل آن آبی فیروزه ای و رنگ های زرد و شیری و قرمز _ گلبهی و فکر کنم خردلی هم دارد _ مبلمان آبی فیروزه ای ساده می باشد نمیدونم با پرده من خوبه یا نه . خواستم نظر شما رو بدونم

سلام و درود خدمت شما ?
رنگ های ست شده در دکوراسیون منزل شما اغلب جزء رنگ های سرد هستن و پیشنهاد می‌کنیم که در قسمتی از منزلتون از رنگ های روشن و شاد هم استفاده کنید. مثلا می‌تونید از کوسن هایی با رنگ شاد در کنار مبلمان استفاده کنید تا از سردی محیط کم کنه. در این صورت مطمئنا حس بهتری نسبت به منزلتون خواهید داشت 🙂

با سلام و ممنون از مطالب خوبتون…
مبل راحتی کرمی دارم با چوب قهوه ای میخواستم رنگ کوسن ها رو عوض کنم
با توجه به اینکه رنگ فعلی بنفش و رنگ فرش سرمه ای چه رنگی رو پیشنهاد میدید؟!
متشکر

سلام و درود خدمت شما
با توجه به اینکه رنگ فرش منزلتون سرمه ای هست، پیشنهاد می‌کنیم رنگ روشنی رو برای کوسن ها انتخاب کنید تا محیط خونه تاریک و دلگیر نباشه. مثلا می‌تونید با توجه به سلیقه خودتون رنگ‌هایی مثل نارنجی، سبز روشن، رنگ های طیف صورتی پر رنگ، یا حتی رنگ مرجانی زنده که به عنوان رنگ سال 98 انتخاب شده و… رو برای ست کردن رنگ کوسن ها با مبل و فرش خونه انتخاب کنید.

سلام وقت بخیر
من میخوام جهاز بخرم
تو انتخاب رنگ موندم
بیشتر ب صورتی تمایل دارم ..زردم دوس دارم
حالا موندم چ رنگی انتخاب کنم و ست رنگ صورتی چ هسش

سلام و درود خدمت شما
در مورد انتخاب رنگ برای جهیزیه و در واقع ست کردن رنگ وسایل جهیزیه، مهم‌ترین عامل سلیقه شماست. اگر که صورتی رو به عنوان تم کلی خونه خودتون و وسایل جهیزیه انتخاب کردید، می‌تونید از رنگ‌هایی مثل خاکستری و طوسی، طیف های مختلف رنگ آبی، طیف های رنگ سبز، سفید، گلبهی و… تو منزلتون استفاده کنید.

سلام. بابت مطالب جامعتون متشکرم.برای فضای نهارخوری ک متصل ب پذیرایی هست رنگ زرشکی مد نظرمه ولی نمیدونم برای باقی فضا از چه رنگهایی میشه استفاده کرد.اندازه فضا متوسط رو ب بزرگه و نورش هم زیاده.مبلمان هم هنوز خریداری نکردم. لطفا راهنمایی بفرمائید. ممنون

سلام و درود خدمت شما. اگه هنوز برای منزلتون مبلمان خریداری نکردید و به رنگ زرشکی علاقه دارید، می‌تونید با خرید مبل استیل و ست نهارخوری همون مبلمان به رنگ زرشکی از این رنگ تو خونه استفاده کنید و رنگ های ست رنگ زرشکی رو هم تو سایر قسمت‌های منزلتون استفاده کنید. از رنگ های ست زرشکی هم میشه به رنگ‌هایی مثل صورتی کم رنگ، کرمی، طوسی، سرمه ای و… اشاره کرد که می تونید تو پرده‌ها یا وسایل دکوری و تزیینی منزلتون ازشون استفاده کنید

سلام. برای پذیرایی متصل ب فضای نهارخوری زرشکی رنگ، چه رنگی مناسبه؟میخوام یکمی لوکس ب نظر برسه.
هم دیوارها و هم مبلمان و پرده. دکوراسیون مدرنه و نور محیط هم مناسبه.

سلام و درود خدمت شما
از رنگ های ست برای رنگ زرشکی میشه به رنگ‌هایی مثل صورتی کم رنگ، کرمی، طوسی، سرمه ای و… اشاره کرد که می تونید تو پرده‌ها یا وسایل دکوری و تزیینی منزلتون ازشون استفاده کنید. اگه بخواین محیط خونه نسبتا لوکس به نظر برسه هم می‌تونید کمی از رنگ طلایی استفاده کنید که البته بستگی به سلیقه شما و طیف زرشکی که در منزلتون استفاده شده داره.

رنگ فرشها سرمه ای با طرحهای غالبا فیروزه ای و کرم هست

سلام، ممنون بابت مطالب مفیدی که در اختیار ما میذارین، سوال من از جنابعالی اینه که، چه رنگهایی رو برای برا دیوار وکف یه سالن130 متری بیلیارد با ارتفاع سقف 2و 80 استفاده کنم که به هم بیاد درضمن پارچه روی میز بیلیارد سبز هستش.

سلام و درود خدمت شما و ممنون بابت مطالعه مطالب توکامگ. برای این نوع فضاها، کنار ست کردن رنگ های مختلف با هم، نورپزدازی هم نقش مهمی داره. شما می‌تونید از رنگ های تیره برای کف و دیوارهای سالن استفاده کنید و با استفاده از نورپردازی مناسب یه فضای خیلی عالی و مناسب برای بازی بیلیارد آماده کنید. همین طور رنگ بقیه قسمت های میز بیلیارد هم مهمه. مثلا اگه میز بدنه چوبی و حالت کلاسیک داره می‌تونید کفپوش و رنگ دیوار رو به رنگ چوبی انتخاب کنید که باعث میشه یه محیط کلاسیک داشته باشید.

با سلام و احترام
با مبل بدنه کرم و رویه طرح ترمه ی فیروزه ای چه طرح و رنگ پرده ای مناسب است؟
سپاس از شما

سلام و درود خدمت شما. برای ست کردن رنگ پرده با مبل کرمی و فیروزه ای، می‌تونید از طیف‌های نزدیک به رنگ کرم و یا رنگ‌هایی گرم مثل طلایی یا خردلی استفاده کنید. رنگ آبی روشن هم می‌تونه انتخاب مناسبی برای این شرایط به حساب بیاد.

سلام خسته نباشین، ممنون بابت متن ها و راهنمایی های مناسبتون
من مبلام کرم و نارنجیه بنظرتون چه رنگ پرده ای برای این رنگ مبلمان مناسبه؟
و آیا بنظرتون یه رنگ قهوه ای ملایم خوب میشه؟

سلام و احترام خدمت شما. ممنون بابت لطف و توجهتون نسبت به مطالب توکامگ. رنگ مناسب برای ست کردن با رنگ مبلمان شما، بستگی به میزان رنگ نارنجی استفاده شده در مبلمانتون داره، ولی در کل میشه گفت که انتخاب خودتون، یعنی رنگ قهوه ای ملایم می‌تونه انتخاب خوبی برای ست کردن رنگ مبلمان منزلتون با پرده ها باشه.

سلام. ممنونم بخاطر مطالب فوق العاده خوب و آموزندتون. من به تازگی به منزل جدید نقل مکان کردم که کوچیکه و خیلی ازتون ممنون میشم در انتخاب رنگها کمکم کنین. آشپزخونه انتهای پذیرایی هستش که کابینت ام دی اف قهوه ای نسبتا تیره داره و یک پنجره بزرگ و این آشپزخونه با یک اپن کوچیک با همون رنگ ام دی اف از پذیرایی جدا شده که در واقع رنگ ام دی اف ها کاملا مشخص هست. انگار که یک فضا باشن. و از امتداد اشپزخونه تا وسط پذیرایی هم یه کمد همون رنگ و سرتاسری ریلی هستش.
نظر خود من با توجه به علاقم به رنگ سدری اینه که مبل رو توسی تیره بگیرم و کوسنها و فرش ساده و پرده رو رنگ سبز سدری بگیرم. و حالا میز ناهار خوری هم ترکیب این دو رنگ. نمیدونم آیا این رنگها با رنگ کمدها و کابینت ها سازگاری دارن یاخیر. البته فکر میکنم ترکیب رنگ کرم و سدری هم بد نباشه. خیلی خیلی ممنون میشم نظرتون رو بدونم و از اطلاعات عالیتون بهره ببرم تا قبل از خرید بتونم ازش استفاده کنم

سلام و درود خدمت شما و تشکر فراوان از لطف بی کران شما نسبت به توکامگ. با توجه به اینکه رنگ کابینت‌ها و ام دی اف های منزلتون قهوه ای هستن و یکی از رنگ‌های انتخابی‌تون برای مبلمان منزل رنگ سدری هست، می‌تونید از رنگ کرم به عنوان رنگ سوم در منزلتون استفاده کنید که نسبت به رنگ طوسی، ست بهتری برای رنگ قهوه ای به حساب میاد. از طرفی رنگ کرمی با رنگ سدری هم بهتر ست میشه.

سلام .وقتتون بخیر .
من فرشی که گرفتم تقریبن تناژ نارنجی داره . میخواستم ببینم پرده و مبلمان چه رنگی باشه بهتره ؟

سلام و درود خدمت شما.
رنگ نارنجی معمولا با رنگ‌هایی مثل سفید، مشکی، خاکستری، کرمی، آبی، سبز و… ست میشه. برای ست کردن مبلمان و پرده ها با فرش، رنگ غالب فرش خیلی مهمه و باید با توجه به اون رنگ پرده ها و مبلمان رو هم انتخاب کنید. اما در حالت کلی می‌تونید از رنگ‌هایی مثل سفید و کرمی برای پرده ها و مبلمان منزل استفاده کنید که با نارنجی به خوبی ست میشن.

سلام ممنون از اطلاعات مفید و کاربردیتون
من مبلمان بنفش و طوسی با پایه ها و میز سفید دارم(یه مبل 4 نفره و 2 تا تکی بنفشند و یه 3 نفره طوسی رنگه)
میخواستم بپرسم فرش،پرده ،میز تلویزیون و ویترینم چه رنگی باشه بهتره؟
خودم برای فرش رنگ بنفش و طلایی،برای پرده رنگ سفیدبا حاشیه کوچیکی از طوسی روشن،برای میز تلویزیون و ویترین رنگ طلایی یا نقره ای مد نظرمه.. به نظر شما این ترکیب رنگی کنار هم خوب میشه؟

سلام و درود. سپاس از شما بابت توجه و لطفتون نسبت به مطالب توکامگ.
رنگ‌هایی که خودتون انتخاب کردید، یعنی رنگ‌هایی مثل طیف طلایی، طوسی و سفید، دقیقا رنگ‌هایی هستن که به خوبی رنگ بنفش ست میشن و مطمئنا ترکیب زیبایی خواهد بود.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطلب ست کردن مبل و فرش رو هم مطالعه کنید.

سلام خیلی مچکرم از مطالب مفید و کاربردیتون.
ما چند روز دیگه میخوایم به خونه جدیدمون نقل مکان کنیم، مبل هامون ترکیب قرمز و استخونیه خیلی روشنه، تکی ها قرمزن، دو نفره و سه نفره استخونی.دوست دارم که یکی از دیوارهارو یه رنگ غیر از سفید و رنگهای رایج بزنم، بنظرتون چه رنگی قشنگ میشه با مبلام؟

سلام و درود. سپاس از شما بابت توجه و لطفتون نسبت به مطالب توکامگ ??
چون می‌خواین یکی از دیوارهای منزلتون رو رنگی غیر از رنگ‌های رایج کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب دیوار شاخص چیست و مدل های مختلف دیوار شاخص رو هم مطالعه کنید و با این نوع دیوارها بیشتر آشنا بشید. در مورد انتخاب رنگ برای دیوار شاخص هم اگه تمایل به استفاده از رنگ‌های خاص داشتید، می‌تونید یکی از رنگ‌های طیف قرمز و شبیه به مبلمان تک نفره منزلتون رو انتخاب کنید و اگه تمایل به استفاده از رنگ‌های شاد و طیف رنگی قرمز نداشتید رنگ‌های طیف کرمی روشن رو می‌تونید انتخاب کنید.

سلام و خسته نباشید.مطالبتون عاااالی بود.من قصد خرید مبل توسی و صورتی دارم.میخام در کنارش یک رنگه دیگه ای تو وسایلام به کار ببرم.به نظرتون چه رنگی مناسب این دو تا رنگ هست؟؟

سلام و درود خدمت شما. در کنار رنگ طوسی و صورتی مبلمان، می‌تونید از رنگ آبی آسمانی یا سفید هم استفاده کنید که به خوبی با هم ترکیب میشن. همین طور پیشنهاد می‌کنیم مطلب ست های رنگ طوسی و قسمت خرید مبلمان راحتی فروشگاه توکامارت رو هم مشاهده کنید. ??

سلام وتشکر از مطالب خوبتون
ما می خوایم بریم خونه جدید که پذیرایی در حدود 50 متر هست .از قبل پرده قهوه ای روشن و طلایی دارم و همچنین مبل سلطنتی قهوه ای و می خوام مبلمان راحتی بخرم که رنگ روشن باشه …پذیرایی زیاد تیره نشه …و دوست دارم مبلمان یو شکل بگیرم لطفا در مورد انتخاب رنگ و چیدمان حتما راهنماییم بفرمایین.ممنون

سلام و درود خدمت شما ??
در مورد انتخاب رنگ ست برای قهوه ای، پیشنهاد می‌کنیم مطلب ست رنگ قهوه ای رو مطالعه کنید و با توجه به سلیقه خودتون از بین رنگ‌های روشنی که با این رنگ به خوبی ست میشن، یکی رو انتخاب کنید.

سلام وقتتون بخیر
من قصد خرید پرده فیروزه ای دارم و مبلا هم استخونی و تک نفره هاش فیروزه ای هستن.فرشم کرم هست با حاشیه مسی.حالا به نظر شما اکسسوری ها رو فقط از یه رنگ مثل زرد استفاده کنم یا دوتا رنگ ؟ضمن اینکه دوس ندارم خونه خیلی رنگی رنگی بشه

سلام،خسته نباشید،ممنون از مطالب خوب و مفیدتون.
من چندماه دیگه عروسیمه و داریم جهیزیه میخریم،خونه صفره و میشه راحت وسایل خرید که رنگشون باهم ست بشه،ولی اصلا نمیتونم تصمیم بگیرم که چه رنگی بخرم،فعلا فقط یه مبل پسندیدم که رنگش زرشکیه،هم خوشم میاد هم فکر میکنم رنگ خونه رو تیره میکنه،میشه راهنماییم کنید؟که اگه مبل زرشکی شد،پرده و فرش و کاغذدیواری و میزناهارخوری چه رنگی باشه خوب میشه؟ خیلی ممنونم

سلام خیلی ممنون از لطف و توجه شما. اگه برای مبلمان رنگ زرشکی رو انتخاب کردید وسایل دیگه خونه مثل فرش رو رنگ روشن انتخاب کنین که فضا زیاد دلگیر و تیره نشه. رنگ‌هایی مثل کرمی، صورتی روشن، خاکستری، سفید و… میتونه انتخاب خوبی باشه.
همین طور تو خرید مبلمان برای جهیزیه به این نکته توجه کنین که تو اغلب موارد شما میتونین برای یک مدل مبل خاص هر رنگی که مد نظرتون باشه رو انتخاب کنین و شاید برای این مدل مبلی هم که پسندید رنگ دیگه ای هم موجود باشه.

فقط میخواستم بگم ممنون بابت مطلب کامل وجامعی که گذاشتین.
خداقوت وهمیشه شادوتندرست باشید.
منتظر مطالب بعدیتونم هستیم.

سپاس از لطف و توجه شما ?
باعث افتخار ماست که از مطالب توکامگ رضایت دارید

خیلی عالی بود.

سپاس ??

سلام ممنون از مطالب مفیدتون. مبلمان خونه من سرمه ای رنگ با پشتیهای زمینه سفید وگلهای آبی هست، فرش پذیرایی هم زمینه فیروزه ای وکرم داره، با رده های گلبهی. تاچند روز دیگه به خونه جدیدمیریم، ولی نمیدونم رنگ پرده رو چی انتخاب کنم! ابتدامیخواستم آبی باشه ولی حس میکنم اینجوری همه چی آبی میشه وتو ذوق میزنه.رنگ کرم انتخاب کردم، نمیدونم قشنگ میشه یانه! دیوارهم بین رنگ و کاغذدیواری موندیم! راهنمایی کنید لطفا

سلام و ممنون از مطالب مفیدتون.
میخوام برم خونه جدید، فرش هام دست بافت قرمز رنگ هست و مبل هام کرم با گل های بنفش هست میخواستم واسه انتخاب رنگ پرده و کاغذ دیواری کمکم کنید. خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون.

سلام ممنون از شما به خاطر مطالب مفیدتون
دارم خونه ام بازسازی میکنم. موکت های اتاقها رو از قبل خریداری کردم. رنگ موکتها زرد و نارنجی هیتن. بدای دنگ دیوار اتاقها و هم چنین پرده و روتختی با چه رنگی سِت کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید. متراژ اتاقها ۳×۴ و ۳×۵

سلام و خسته نباشید من مبلمان استیل با چوب طلایی دارم با پارچه ای به رنگ شیری و آبی آسمانی روشن(ویکم تناژ خاکستری). . فرشم هم تناژ شیری + آبی روشن داره. میخوام یک ست مبلمان راحتی بخرم که رنگشون هم خیلی روشن نباشه و کثیفی را خیلی نشون نده. میشه لطفا راهنماییم کنید به عنوان رنگ سوم و چهارم از چه رنگی میتونم برای مبلمان راحتی و یا سایر اکسسوری های پذیرایی و هال استفاده کنم ؟

باسلام وخسته نباشید
من میخام برای نی نی توراهیمون اتاقشو آماده کنم.فعلا تخت و کمدشوقرمز ترجیح دادم ولی موندم رنگ اتاقش بااین شرایط چه رنگی بزنم.نوزادمون هم دختره.بنظرتون سفید صورتی بهتره براتخت و کمدش یا قرمز؟نی نی مونم دخمله

سلام .. من ست اتاقم طوسی صورتیه.. تختم توسی.. پرده و فرش و روتختیم هم صورتی طوسیه..
میخواستم ازتون بپرسم که کمدم و میز آرایشم رو طوسی بخرم یا صورتی؟
ممنون میشم پاسخ بدین..?

سلام و وقت به خیر ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
در حال بازسازی منزل جدید هستم. خونه شمالی و نورگیریش خوبه مبلمانم رو که استیل هستن چوبهاش رو استخوانی و بدنه رو آبی فیروزه ای میخوام برا تعمیر بدم . البته پذیراییم بزرگه و یک مبل راحتی هم میخوام بگیرم. بیشتر دوست دارم محیط خونم متعادل باشه
کابینت آشپزخانه ام که حدود 12 متر هست ممبران روشن استخوانی با رگه هایی از طلایی مد نظرم هست ممنون میشم در ست کردن رنگ کابینت و مبل و پرده ها کمکم کنید. وقتم خیلی محدود هست باید در دو روز انتخاب کنم

با سپاس از مطالب مفیدتان لطفا راهنمایی کنید کاناپه مبل من رنگ موشی و صندلی تک آن رنگ زرشکی است رنگ پرده را با توجه به فضای محدود پذیرایی که ۵×۶ متر است چه رنگ انتخاب کنم متشکرم

رنگ لهجه و یا زینتی ترجمه بدی برای Accent Color است .
رنگ حاشیه ای و یا رنگ تاکیدی ترجمه درست تری است .
موفق باشید .

سپاس از دقت نظر شما ??

سلام.مطلب کامل و مفیدی بود. ی سوال دارم من مبل و نهارخوری رنگ بژ گرفتم و دوتا صندلی با توناژ ماهاگونی. رنگ کاغذ دیواری بژ.ی قسمت دیگه از خونه تی وی روم طوسی کوسن سفید طوسی خردلی. الان برای انتخاب رنگ پرده نمی دونم چیکار کنم؟پرده حریر سفید ساده اما دوتانوار کنارش چه رنگ باشه؟؟و فرش قسمت پذیرایی؟؟از رنگ کرم و بژ و ارغوانی خوشم نمیاد برای قسمتای دیگه استفاده کنم

سلام ممنون از مطالب خوبتون
من وسایل برقی اشپزخانه‌م رو استیل انتخاب کردم و برخی وسایل پلاستیک و خردریز ها رو سفید و نارنجی،ممنون میشم راهنمایی کنید از چ رنگ مکمل دیگه ای میتونم استفاده کنم (مثلا برای سرویس ادویه قابلمه و سرویس دستگیره ودمکنی)؟؟؟ باتشکر

سلام ممنون از مطالب خوبتون
من وسایل برقی اشپزخانه‌م رو استیل انتخاب کردم و برخی وسایل پلاستیک و خردریز ها رو سفید و نارنجی،ممنون میشم راهنمایی کنید از چ رنگ مکمل دیگه ای میتونم استفاده کنم (مثلا برای سرویس ادویه قابلمه و سرویس دستگیره ودمکنی)؟؟؟ باتشکر و‌ممنون

سلام اتاق من دیوارش صورتی هستش میخواستم تخت و پرده و رو تختی بگیرم میخوام بدونم چه رنگی مکملش هستش
و همینطور واسه اتاق با دیوار ابی اسمانی و اتاق با دیوار یاسی چه رنگی برای تخت و پرده پیشنهاد میدید؟؟

مطالب عالی .اتاق من پرده ها کرم رنگ وساده وکفپوش کرم رنگ‌وفرش با رنگ قهوه ایی وابی فیروزه ایی گلدار انداختم برای روتختی چه رنگی واینکه ساده یا طرحدار باید استفاده کنم

سلام و درود خدمت شما. پیشنهاد ما استفاده از یکی از رنگ‌های گرم و شاد هست که با رنگ کرم هم به خوبی ست میشن.

سلام و خسته نباشید مطالب ارزنده ای بود .من میخوام جهیزیه بخرم و عاشق آبی نارنجی و قرمز هستم خیلی درگیرم ک چکار کنم با این رنگا

سلام و درود خدمت شما. دو رنگ آبی و نارنجی که به خوبی با هم ست میشن و می‌تونید از این دو رنگ حتی در وسایل بزرگی مانند مبلمان یا پرده منزلتون هم استفاده کنید. اما در صورتی که نمی‌خواین سه رنگی که اشاره کردید، رنگ‌های غالب در دکوراسیون منزلتون باشن، می‌تونید از این رنگ‌ها در لوازم کوچک‌تری مثل کوسن‌ها بهره ببرید. پیشنهاد می‌کنیم ست‌های جهیزیه توکامارت رو هم برای خرید جهیزیه مشاهده کنید.

با سلام. من دارم جهزیه رو کامل میکنم سرویس پلاستیک آشپزخونم کرمی گرفتم سرویس قابلمه هم یه دست کرمی یه دست مشکی سرویس برقی هم سفید گرفتم حالا بقیه لوازم و چه رنگی بگیرم خوبه؟!

باسلام و خسته نباشید.ممنون از مطالب خوبتون.
میخواستم درمورد رنگ تخت خواب و قالیِ اتاق خوابم ازتون مشورت بگیرم..
کاغذ دیواری اتاق سبز زیتونی با گلهای سفید،زیتونی و طلایی هست
کمدها کِرِم
موندم تخت و فرش رو چه رنگی بگیرم.
ممنون میشم کمکم کنید

سلام درود خدمت شما. با توجه به اینکه دیوار اتاقتون سبز زیتونی هست، بایستی برای تختخواب و قالی به دنبال رنگ‌هایی باشید که با این رنگ ست میشن. از رنگ‌هایی که با رنگ سبز زیتونی ست میشن، میشه به زرد و نارنجی، بنفش، قهوه‌ای (رنگ چوب که میتونید برای تختخواب استفاده کنید) و انواع رنگ‌های خنثی اشاره کرد.

سلام من توی بخشی از پذیراییم مبلمان اسپرت قهویی تیره با کوسون رنگ قهویی روشن چیدم توی بخش دیگه هم مبلمان راحتی با رنگ قهویی نسبتا روشن با کوسون خردلی چیدم میخواستم برا خونه میز ناهار خوری بگیرم باتوجه به رنگ این مبلمان و وجو خونه چ نوع و چه رنگی و چ طرحی بگیرم

سلام و درود خدمت شما. معمولا در منازل ایرانی نهاخوری رو به صورت ست با مبلمان خریداری می‌کنند، اما در صورتی که شما قصد ندارید این کار رو کنین، با توجه به اینکه در منزلتون از مبلمان راحتی اسپورت استفاده می‌کنید، بهتره که نهارخوری رو هم از بین مدل‌های مدرن انتخاب کنید. در رابطه با رنگ هم به عوامل زیادی بستگی داره مثل اینکه کجا میخواید قرار بدیدن نهارخوری‌تون رو، آیا با مبلمان در یک فضای مشترک قرار می‌گیرن یا نه و…
ولی اگه احساس می‌کنین که از رنگ قهوه‌ای در منزلتون زیاد استفاده شده پیشنهاد می‌کنیم از رنگ دیگه‌ای برای نهارخوری استفاده بشه

سلام میخواستم بدونم ترکیب رنگ قهوه ای و طوسی و زرد چطور میشه؟ آیا همخوانی داره؟

رنگ زرد به تنهایی با طوسی و یا قهوه ای به خوبی ست میشه، ولی اینکه این سه رنگ کنار هم استفاده بشه ممکنه ترکیب جالبی بدست نیاد.

مطالبتون عالیه. اما یه چیزی که من به تجربه دیدم آدما از رنگها متفاوتی خوششون میاد و باید فرهنگمون به اونجا برسه که هرکی هر رنگی رو می خواد بتونه تو دکوراسیون منزلش استفاده کنه تا حال دلش خوب بشه و مجبور نشه از قانون خاصی تبعیت کنه و تو خونه هم حس کنه تحت فرمان یکی دیگه است .

بله حتما همین طوره. سپاس از اینکه نظر خودتون رو با ما و مخاطبین توکامگ به اشتراک گذاشتید

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم برا مبل پیازی با کوسنهای گل گلی چه رنگ پرده ای مناسب هست اگه راهنمایی کنید ممنون میشم باتشکر

سلام و درود خدمت شما. چون رنگ پیازی رنگ خاصی به حساب میاد و به احتمال زیاد مبلمان منزلتون، با توجه به رنگ خاصی که دارن، نقطه کانونی دکوراسیون منزلتون هست، بهتره برای پرده‌ها از رنگ‌های خنثی به سلیقه خودتون استفاده کنین. رنگ‌های خنثی مثل طیف‌های مختلفی از طوسی به خوبی با همه رنگ ها از جمله رنگ پوست پیازی ست میشه و نگرانی در این باره وجود نداره

سلام و تشکر بابت مطالب زیبا تون
لطفا بفرمایید با مبلمان طوسی وسرمه ای چه رنگهای دیگه ای میشه ست کرد

سلام خدمت شما، میتونین از رنگ های خردلی، زرشکی و صورتی کم رنگ استفاده کنین 😊

سلام.عالی بود.ممنون

سلام ممنون از توجهتون

سلام وقتتون بخیر لطفا منو راهنمایی کنین ,سرامیک کف خونه ی من طوسی تیره س , برا فرش و مبل نمیدونم از چه رنگی استفاده کنم,دوس دارم سبک خونه م مدرن باشه
لطفا زودتر منو راهنمایی کنین من دارم میرم خرید

سلام خدمت شما، میتونین از مبل های طوسی کم رنگ به همراه کوسن های خردلی استفاده کنید و همچنین برای فرش میتونین از طیف رنگی کرم، شیری و .. استفاده کنین

سلام و عرض ادب
من دارم برای فرشگاهم که تزیینات خودرو هست دکور بندی میکنم. چوب سفیدی که تهیه کردم نیمه براق هستش.
حالا به نظر شما چه رنگی رو با سفید نیمه براق برای این فروشگاهم بکار ببرم که جذاب و جالب به نظر برسه.
ممنون میشم پاسخ بدید. سپاس فراوان

سلام خدمت شما 🙂 رنگ سفید جز دسته رنگ هایی است هیچ محدودیتی برای ست کردن ندارد و کاملا سلیقه ای است، ولی در کل میتونین از رنگ مشکی، آبی، قرمز و … استفاده کنین

سلام خدمت شما.ممنون بابت پاسخگوییتون.ما مبل خریدیم ومتاسفانه ترکیب جالبی نشده…رنگ جیگری تیره مبلمان سه نفره وخردلی،یک نفره ها…اما فرش وسایل دیگه هنوز تهیه نکردیم،چکار کنم که ست بهتری بشه وخریدامون چطوری باشه…لطفا کمک کنید،چون واقعا ناراحتم….

سلام خدمت شما، میتونین فرش کرم با گل های قهوه ای کمرنگ بخرین. وسایل دیگه منظورتون چه وسایلی هست؟ تا بتونیم دقیق تر راهنماییتون کنیم.

سلام و عرض ادب
من میخوام مبل بگیرم واسه رنگش تردید دارم فرشم دارای سه رنگ ابی روشن و ابی تیره و طوسی .
بنظرتون مبلی که انتخاب میکنم چه رنگی باشه؟
مبلی که انتخاب کردم طرح چستر و پارچشم طرح چرم ،رنگهایی که انتخاب کردم واسه کاناپه سورمه ای و تک نفره ها طوسی
بنظرتون اینجوری خونه خیلی دلگیر و یکنواخت نمیشه؟
اگر بجای رنگ طوسی رنگ زرد باشه چطوره؟
ممنون

سلام خدمت شما، انتخاب رنگتون درسته، میتونین از کوسن های زرد رنگ استفاده کنین تا فضای خانه دلگیر نشه

سلام وقتتون بخیر
یه سوال
ترکیب مبل زرشکی با سرمه ای بهتره یا سبز
میخوایم فضای خونمون گرمتر به نظر بیاد

سلام خدمت شما
ترکیب رنگ های سرمه ای و زرشکی مناسب تره و برای اینکه فضای خانه تیره نشه میتونین از کوسن های نقره ای استفاده کنین

سلام، برای هال و پذیرایی، با فرشهای سورمه ای ، و پرده کرم قهوه ای،دیوار و سقف سفید، مبل استیل چه رنگ مناسبه؟ چوبش طلایی باشه یا استخونی؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام، با توجه به رنگ فرش و پرده ای که دارین میتونین یکی از رنگ های زرشکی، گلبهی، صورتی کمرنگ و طوسی رو انتخاب کنین. در جواب به قسمت دوم سوالتون اگر مایل هستید منزلتون جلوه لوکس تری به خودش بگیره میتونین از مبلمان استیل با رنگ طلایی استفاده کنین 😊

سلام من رنگ مبل هام بنفش با کالباسی هست دیواره هام کرمیه ، رنگ میز و کنسولمم سفید و رنگ چوب قاطی کار شده ، حالا موندم واسه کوسن و پرده و فرش چه رنگایی به کار ببرم ، البته میخوام رنگ بنفش اصلا اغراق نشه توی دیزاینم لطفا راهنمایی کنید.

سلام، اگر از رنگ های طوسی کمرنگ، خاکستری و سبز کله غازی استفاده کنین جلوه زیبا و مدرنی را به منزل خودتون میدید😊

سلام ممنون از مطالب خوبتون.من می‌خوام جهاز بخرم و خونه آینده م هم مشخصه، با توجه به فضای چهل متری و اینکه دوست دارم سبز و زرد تو دکور استفاده بشه، می‌خوام بدونم این ترکیب خوب هست یانه؟

و برای خریدها هم مشاوره میخوام، بفرمایید چطور.ممنون

سلام خدمت شما، بله می تونید این دو رنگ رو باهم ست کنید.
لطفا با مجموعه تماس بگیرید

سلام ممنون از مطالب عالی مبلمان من صورتی چرک و فرشها فیلی رنگ هست دوست دارم روی مبلمان از کوسن بارنگ گرم استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام ممنون از توجهتون😊
میتونین از رنگ زرد، خردلی، طلایی، سدری و ارغوانی استفاده کنین

سلام .کاغذ دیواریم نخودی با طرح داماس هست مبل حالم قهوه ای هست میخوام پارچشو عوض کنم فضا رو شادتر کنم آیا رنگ زرشکی یا سدری مناسبه؟

سلام دوست عزیز، رنگ هایی که گفتین مناسبه، به آبی کلاسیک هم فکر کنید.

سلام خیلی عالی بود،ممنون.میشه بفرمایید دیوار ها با چه رنگی مناسب مبلمان بنفش و سورمه ای هستند؟ زرد مناسبه؟ یا یاسی؟!

سلام، خوشحالیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته
اگر به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمی هستید رنگ زرد مناسبه و اگر به دنبال ایجاد فضایی خنثی و آرام هستید میتوانید از رنگ طوسی روشن استفاده کنید.

سلام من از طرفداران وبلاگ شما هستم. امکانش هست در مورد خرید لوستر کمکم کنید؟ خونم سبکش کلاسیک هست و حدودا فضا 50 متره

سلام ممنونیم که مطالب مارو دنبال می کنید. لطفا این مطلب که در مورد بررسی و ذکر نکات مهم برای خرید لوستر هست رو بخونید😊

سلام امکانش هست جواب سوال منم بدین؟

سلام دوست عزیز بله حتما، لطفا سوالون رو مطرح کنید.

سلام
چن باری قبلا سوالمو فرستادم ولی مث اینکه فقط همین پیام واستون سند شده
ممنون میشم راهنماییم کنین
مبل سه نفره و شال پرده خونم به رنگ صورتی کثیفه و مبل دو نفره و دو تا مبل یک نفره به رنگ آبی با پایه های چوبی سفید و دو تا پاف و لمسه جا کفشی یه رنگ ترکیبی از آبی تیره و طوسی هست و چوب جاکفشی و میز عسلی به رنگ سفیده
رنگ فرش با زمینه آبی هست که رنگ گلبهی و سرمه ای متمایل به مشکی و سبز و قهوه ای بیشتر توش دیده میشه
میخواستم آباژور بگیرم به نظرتون چه رنگی و چه مدلی بگیرم؟ پایه کوتاه یا بلند؟ خراطی؟ اگه کوتاه یه دونه بهتره یا دوتا؟
همینطور میخواستم کوسن بگیرم به نظرتون چه رنگی بگیرم؟
پولکی یا خز با هر مدل دیگه ای
و همینطور میخواستم بین بگ سفارش بدم نمی دونم چه رنگی باشه

سلام دوست عزیز،در صورتی که کنار کاناپه 3 نفره می خواهید قرار دهید، آباژور پایه خراطی تک پایه به رنگ چوب (سفید پتینه) با رنگ شید آبی آسمانی و در غیر این صورت سه پایه به رنگ چوب قهوه ای و شید صورتی (ترجیحا کم رنگ) و حتما پایه بلند باشد و استفاده از بیش از یک آباژور در دکوراسیون منزل درست نیست.

سلام خسته نباشید خیلی عالی بود من مبلم قهوی زرد است میشه بگید از چه رنگی واسه کوسن استفاده کنم ممنون

سلام، منظورتون رو درست متوجه نشدم، یعنی مبل تک نفره و کاناپه دو رنگ مجزا هستن؟ یا اینکه کلا پارچه ترکیبی از رنگ های قهوه ای و زرد هست؟

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون
تو قسمت پذیرایی مبل کلاسیک زرشکی نقره ای با ناهار خوری دارم و میخوام مبل راحتی بگیرم چه مدلی باهاش بهتر و شیک هستش و چه ترکیب رنگی قشنگ میشه ؟ اشپزخونه ام هم کناز پذیرایی هستش و کابینت ممبران سفید

سلام بهتون مبل راحتی مارکا و مبل راحتی لوکا که کاناپه آن ها قابلیت تخت خواب شو هم دارند را به شما پیشنهاد می کنم. برای رنگ هم ابی کلاسیک و زرد و طوس ی برای شما مناسب است.

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون. ببخشید من در حال خرید جهیزیه هستم. ممنون میشم راهنماییم کنید. من میخام پذیرایی و نشیمن پر انرژی و گرم داشته باشم. و میخام از رنگ زرد برای مبلمان استفاده کنم رنگ مکمل که خیلی پر انرژی و گرم باشه چه رنگی هست؟ و میتونم با چه رنگایی ست بکنم؟

سلام دوست عزیز میتونین از رنگ های آبی، آبی کلاسیک، تناژهای مختلف رنگ سبز، بنفش و همچنین نارنجی استفاده کنید.

سلام
من تازه میخوام زندگی تشکیل بدم و از اینکه شما بتونید در ست کردن وسایل منزل کمکم کنید ممنون میشم!
کابینت با رنگ بنفش و نقاط زرد ک کابینت تو دید هست و پذیرایی با کاشی های کرم رنگ!
میخواستم بدونم ست پرده و مبلمان و ناهارخوری و فرش چجوری باید باشه!
من خودم مبلمان دورنگ مدنظرم دارم اما چ رنگی باید باشه ک ب چشم بیاد رو نمیدونم !

سلام امیدوارم زندگی زیبایی رو شروع کنین😊
بهتره از مبلمان راحتی در دو رنگ استفاده کنید (یاسی کمرنگ، آبی کلاسیک به همراه کوسن های خردلی). با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیونتان می توانید از رنگ های طوسی روشن و تیره و آبی کلاسیک و همچنین بنفش برای سایر المان ها نظیر فرش و پرده استفاده کنید.

سلام من دوست دارم رنگ های زرد و نارنجی و آبی رو برای یک دیوار از اتاقم به صورت اشکال کنار هم استفاده کنم، به نظر شما این ترکیب خوب در میاد؟

سلام دوست عزیز، بله با این کار محیطی گرم و شاد ایجاد می کنید😊

سلام مبلای من دو رنگ سرمه ای و خردلیه الان میخوام موکت بگیرم اما نمیدونم چه رنگی ب مبلمانم میاد و دچار مشکل شدم اگه امکانش هست راهنماییم کنین

سلام دوست عزیز، میتونین از موکت طوسی روشن و تیره، صورتی چرک و حتی بنفش استفاده کنید.😊

سلام
من میخوام بدونم ست کردن رنگ سفید طلایی مبل های استیل و میز ناهار خوری و تخت و میز تلویزیون درسته؟با مبل راحتی طوسی کم رنگ

سلام دوست عزیز بله ترکیب رنگ های سفید و طلایی درست است.

سلام برای مبل 5 نفره اگه 2 تا 1 نفره بخوایم خردلی باشه پیشنهادتون برای 3 نفره چه رنگی هست؟

سلام، به عوامل زیادی بستگی داره ولی به طور کلی میتونین از رنگ آبی کلاسیک یا سبز تیره استفاده کنید.

سلام . با فرش شلوغ که انواع رنگهارو توش داره ولی رنگ حاشیش بژ هست و وسطش بیشترش کرم .با پرده های صدفی. چه رنگ مبلمان بهش میاد

سلام دوست عزیز، این سوال با توجه به سبک های مختلف مبلمان میتونه جواب های متفاوتی داشته باشه، به طور مثال اگه قصد تهیه مبل استیل دارین میتونین از مبل استیل با بدنه طلایی و پارچه مبلی با تم کرم رنگ استفاده کنین ولی چون فرشتون خیلی شلوغ هست سعی کنین پارچه مبلی ساده تری انتخاب کنین.

ببخشید برای پرده رنگ های فیروزه ای و سبز و زرد مناسبه؟

سلام، بله کاملا سلیقه ای است و بستگی به رنگ سایر المان های منزلتون داره.

سلام ممنون از مطالب عالیتون
رنگ اتاق کودک رو چون خودم صورتی دوست داشتم صورتی کردیم و رنگ پردشم سفید صورتیه و کمد دیواریا صورتی که میشه رنگشو تغییر داد ازتون میخواستم راهنماییم کنین رنگ اتاق چه رنگی کنیم که هم مناسب کودک دختر باشه و هم پسر چون جنسیت بچه مشخص نیست و اینکه سیسمونی رو چه رنگی بگیرم که برای هم دختر خوب باشه هم پسر
ممنون میشم جواب بدین

سلام میتونین از ترکیب رنگ های صورتی کثیف و طوسی، طوسی و زرد و همینطور طیف های مختلف رنگ سبز استفاده کنین.

وقت بخیر، رنگ کاغذ دیواری پذیرایی و مبلمانم کرم رنگ هستن و فرشها آبی فیروزه ای و پرده پذیرایی سفید رنگ هست به نظرتون کوسن های مبل و دستکهای پرده یا والون رو چه رنگی انتخاب کنم بهتره، ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

سلام دوست عزیز، ترکیب رنگ های کرم و آبی فیروزه ای بسیار زیباست. برای کوسن و والون می تونین از ترکیب رنگ های سفید و آبی فیروزه ای استفاده کنید.
بهتون پیشنهاد میکنیم از مقاله ست رنگ کرم در خانه و رنگ های مکمل کرمی در منزل هم دیدن کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای انکه دفعات بعذی اطلاعات خود را وارد نکنید. اجازه استفاده از کوکی را میدهید؟


خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

رمز عبور برایتان ایمیل شد.

ست کردن رنگ لباس در دنیای مد قوانین خاصی دارد که شاید کمتر کسی از آن ها باخبر باشد، اینکه بدانید هر رنگ لباسی با چه رنگی ست میشود نیازمند دانستن اصول خاصی است که در این بخش از نمناک شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید کاملا اصولی لباس هایتان را ست کنید.

رنگ های اولیه و ثانویه در چرخه رنگ ها در کنار هم قرار دارند، در ترکیب هم با یکدیگر هم خوانی دارند و ست میشوند. رنگ های مکمل به رنگ های اولیه و ثانویه ای که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته اند میگویند، مثلا رنگ بنفش از ترکیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ زرد متضاد است.

رنگ های اولیه

چه رنگهایی با هم ست میشوند

رنگ های ثانویه

قرمز

قرمز قابل ست شدن با رنگ های سفید، مشکی، آبی کاربنی و نارنجی را دارد یعنی اگر لباس قرمز دارید و نمیدانید آن را با چه رنگ لباسی ست کنید بهتر است از این رنگ های گفته شده استفاده کنید.

بنفش

رنگ بنفش را میتوانید با رنگ های سفید، مشکی، زرد و آبی کمرنگ ست کنید. حواس تان باشد رنگ های تند را با رنگ های ملایم ترکیب کنید مثلا بنفش بادمجانی بهتر است با رنگ آبی کمرنگ ست شود.

زرد

رنگ زرد را با آبی کاربنی، سبز، بنفش و مشکی هماهنگ کنید.مکمل رنگ زرد، رنگ بنفش است ولی کنار هم قرار دادن این دو رنگ، دقت و تمرکز زیادی می خواهد.

آبی

رنگ آبی با رنگ های سفید، بنفش، مشکی و گلبهی ست میشود فقط نکته ای که باید دقت کنید این است که آبی را با رنگ های قرمز و زرد ست نکنید.

سبز

رنگ سبز با رنگ هایی همچون زرد، سفید، مشکی، قرمز و طوسی قابل ست شدن است. رنگ سبز را هرگز با بنفش و نارنجی ست نکنید زیرا اصلا ترکیب جالبی نمیشود.

 

چه رنگ هایی با هم ست می شوند ؟

رنگ ها در دکوراسیون داخلی منازل اهمیت فراوانی دارند. اما بسیاری از افراد عادی، اطلاعی از روش صحیح ست کردن رنگ ها با یکدیگر ندارند. دانستن نکاتی در زمینه هارمونی رنگ ها به انتخاب های شما در زمینه های مختلف از جمله ست کردن لباس و دکوراسیون منزل کمک می کند. دانستن این نکات به صورت اصولی به شما کمک می کند تا رنگ های متفاوت را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب کنید.

اولین مسئله ای که در ست کردن رنگها با هم هر شخص با آن مواجه خواهد شد، پیدا کردن رنگ مناسب برای اتاق های مختلف است. راه حل این مسئله در دستان شماست. برای یافتن رنگ مورد علاقه و مناسب باید فضای منزل خود را به صورت کلی در نظر بگیرید و با اعتماد به احساس خود و با توجه به علایق، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته ای که باید برای انتخاب رنگ مناسب مد نظر قرار دهید این است که هر رنگ در فضا های گوناگون آثار متفاوتی دارد. به عنوان مثال رنگ های سبز و آبی به دلیل اینکه سبب ایجاد آرامش درونی در فرد می شوند، از نظر روانشناسی به عنوان رنگ مناسب اتاق خواب مناسب تر هستند. پس قبل از انتخاب رنگ مناسب، از تاثیراتی که رنگ ها بر روان انسان می گذارند آگاه شوید.

دومین نکته در زمینه انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که می خواهید فضای اتاقتان بزرگ به نظر برسد، سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید. اما برخی از افراد برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی، ترجیح می دهند از رنگ های تیره استفاده کنند. یکی از محاسن استفاده از رنگ های تیره برای دیوار ها این است که ارتفاع سقف اتاق را بیشتر نشان داده و حس بدی را منتقل نمی کند.

سومین نکته درباره رنگ آمیزی دیوار ها، استفاده از چند رنگ برای دیوار های اتاق است که می تواند به وسیع نشان دادن اتاق کمک کند.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

نکته دیگری که باید برای رنگ آمیزی دیوار ها مد نظر قرار دهید، رنگ تابلو ها و وسایلی است که قصد دارید روی دیوار نصب کنید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بین رنگ تابلو ها و رنگ دیوار ها هارمونی وجود داشته باشد.

پس از اینکه ست ترکیب رنگ خود را انتخاب کردید، بهتر است برای ایجاد ارتباط بیشتر بین وسایل، از یک رنگ حداقل در دو جای اتاق استفاده کنید.

بهتر است برخی از وسایلی که درکنار یکدیگر قرار می گیرند مانند پرده و مبل، یکی از سه حالت خنثی کننده، مکمل یا مشابه را داشته باشند. در ادامه به تعریف هریک از این اصطلاحات می پردازیم.

مفاهیم مهم در زمینه رنگ ها

قبل از اینکه بدانیم چه رنگ هایی با هم ست می شوند، باید اطلاعاتی راجع به خود رنگ ها داشته باشیم. در اینجا ما، شما را با این مفاهیم آشنا می کنیم:

رنگ های اولیه ، پایه و اساس تشکیل بقیه رنگ ها هستند. زرد، قرمز و آبی رنگ های پایه اند.

با ترکیب رنگ های زرد و آبی، رنگ سبز تشکیل می شود. از ترکیب قرمز و آبی، رنگ بنفش به دست می آید. با تلفیق زرد و قرمز، رنگ نارنجی به وجود می آید. رنگ های سبز، بنفش و نارنجی رنگ های ثانویه نام دارند.

اصولا رنگ ها به سه دسته Shade(شید)، Hue(هیو) و Tint( تینت) تقسیم می شوند.

رنگ Shade؛ از ترکیب مقدار کمی رنگ سیاه به رنگ ها، رنگ شید تشکیل می شود.

رنگ Hue به حالت اصلی رنگ بدون اضافه کردن رنگی گفته می شود. رنگ های ثانویه ای که از ترکیب دو رنگ تشکیل می شوند بدون اینکه رنگ سفید یا مشکی به آن ها اضافه شود هیو محسوب می شود.

رنگ Tint با ترکیب مقدار کمی رنگ سفید به رنگ ها تشکیل شده است.

منظور از تن (tone) یا اصطلاحا تناژ در رنگ شناسی اضافه کردن یک رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا سیاه و سفید به رنگ اصلی است. به عبارت دیگر Tint و Shade نوعی تن محسوب می شوند.

هدف از تعریف حالت های مختلف رنگ در اینجا به این دلیل است که شما می توانید از ترکیب طیف دیگر رنگ های آن برای ست کردن وسایل اتاقتان استفاده کنید.

روش صحیح ست کردن رنگها با یکدیگر

بسیاری از افراد، روش صحیح ست کردن رنگ ها با یکدیگر را نمی دانند. ما در این بخش، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه رنگ هایی با هم ست می شوند ؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدایی ترین راه حل، استفاده از چرخه رنگ است. در واقع چرخه رنگ نمایانگر رنگ های هیو (Hue) یا اصلی در کنار هم است. در این چرخه، رنگ ها از نظر گرم و سرد بودن از یکدیگر جدا شده اند. برای استفاده از چرخه رنگ و یافتن رنگ هایی که با هم هارمونی دارند شما چند راه حل پیش روی خود خواهید داشت.

اولین راه حل این است که در مواقعی که شما قصد دارید شیء خاصی، به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد از رنگ های مکمل استفاده کنید. به عبارت بهتر رنگ های مکمل با هم در تضادند و این تضاد، سبب می شود تا برخی از اشیاء بیشتر به چشم بیاید. برای اینکه ابتکار عمل بیشتری داشته باشید و دستتان برای انتخاب رنگ ها باز باشد می توانید از رنگ های شید یا تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ قرمز تیره و در نقطه مقابل رنگ سبز روشن را انتخاب کنید.

دومین راه حل تقسیم رنگ های مکمل است. در این روش از سه رنگ استفاده می شود. به این صورت که با توجه به چرخه رنگ، دو رنگ کنار هم را در نظر گرفته می شود و رنگی که در مقابل آن قرار می گیرد، رنگ سوم این ترکیب است. در این روش نیز رنگ ها با هم تضاد دارند. به عنوان مثال ارغوانی، آبی و زرد.

سومین و رایج ترین راهی که برای ست کردن رنگ ها باهم وجود دارد استفاده از رنگ های مشابه است. در این شیوه نیز از سه رنگ استفاده می شود رنگ های این ترکیب باید در چرخه رنگ کنار هم باشند از به کارگیری رنگ های سرد و گرم در کنار یکدیگر خودداری کنید. بهتر است در این ترکیب از رنگ های تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ های سبز، آبی و آبی فیروزه ای رنگ های مشابه محسوب می شوند.

راه حل چهارم استفاده از یک رنگ برای کلیه وسایل دکوراسیون می باشد. تنها تفاوت بین آن ها در کم رنگی و پررنگی است. مثلا سبز فسفری، سبز چمنی و سبز روشن از این دسته هستند.

راه حل پنجم برای اینکه بدانید چه رنگ هایی با هم ست می شوند استفاده از رنگ هایی است که در چرخه رنگ با فاصله، یکسان از یکدیگر قرار گرفته اند. این رنگ ها با وجود تضاد زیادی که از هم دارند، هارمونی بیشتری نسبت به رنگ های مکمل دارند. به عنوان مثال رنگ های زرد، قرمز، آبی از جمله رنگ هایی هستند که می توانید با هم ست کنید. نکته ای که باید در استفاده از این ترکیب مد نظر قرار دهید، این است که به دلیل تضادی که بین این رنگ ها وجود دارد باید با فاصله زیاد از هم به کارگرفته شوند.

راه ششم که دشوار ترین راه برای این است که بدانید چه رنگ هایی با هم ست می شوند، استفاده از چهار رنگ مکمل در یک فضا است. پیشنهاد توکامگ برای استفاده از این ترکیب این است که از یک رنگ به عنوان زمینه و از دیگر رنگ ها به عنوان لهجه (رنگی متفاوت نسبت به رنگ اصلی و پس زمینه که به عنوان زینت استفاده می شود) استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ های سبز، نارنجی کم رنگ، قرمز و آبی چهار رنگ مکمل محسوب می شوند. برای انتخاب یک ترکیب رنگ خوب دکوراسیون، بهتر است از حدود ۶۰٪ از رنگ زمینه ۳۰٪ از رنگ ثانویه و تنها ۱۰٪ از رنگ لهجه یا رنگ زینتی استفاده کنید.

حال قبل از این که به معرفی رنگ هایی که با هم ست می شوند بپردازیم بهتر است نکاتی را در رابطه با ست کردن رنگ ها با یکدیگر مرور کنیم. ابتدا به ده نکته پایه ای در مورد تئوری رنگ ها به منظور به کارگیری در خانه که باید از آن ها اطلاع داشته باشید اشاره می کنیم و سپس چند نمونه از ست و ترکیب رنگ های مناسب برای منزل را معرفی می کنیم.

منظور از چرخ رنگ دایره ای است که در آن رنگ ها بر اساس اصول و قواعد تئوری رنگ ها در کنار هم قرار گرفته اند و ویژگی های هر رنگ با کناری خود دارای یک بخش اشتراکی است. این چرخ در ادامه بررسی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل بسیار به کار گرفته خواهد شد.

مانند یادگیری قواعد ریاضی در سال های ابتدایی مدرسه که اصول و قواعد شمارش و حساب را به شما آموزش می دادند، به منظور تبدیل شدن به یک دکوراتور یا طراح سطح بالا یا متوسط، نیاز است که قواعد اساسی و پایه ای در مورد رنگ ها را یاد گرفته و به کار ببندید. به سادگی این چرخ یک نمایش دیداری از چگونگی ترکیب رنگ های اصلی و تشکیل رنگ های ترکیبی را به نمایش در می آورد. با آشنایی با این چرخ دیگر حدسیات جایی در میان افکار شما به منظور ترکیب رنگ ها نخواهد داشت و شما با قاطعیت خروجی ترکیب دو یا چند رنگ را ادعا خواهید کرد. بیشتر رنگ ها از این 12 رنگ موجود پدید می آیند اما با ادامه همین ترکیب ها و حرکت به سمت تاریکی یا روشنی رنگ، بی نهایت ترکیب جدید حاصل خواهد شد.

در صورتی که یادگیری یا به خاطر سپردن این مجموعه رنگی برای شما سخت و دشوار است باید به شما نوید بدهیم که سایت های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند که شما را از حفظ کردن و به خاطر سپردن جزییات نجات می دهند. کار از آنچه گفته شد نیز ساده تر شده و با انتخاب های دیجیتالی پیش از ترکیب رنگ های واقعی خروجی یا نتیجه مورد نظر شما به نمایش در خواهد آمد.

برای این که بتوانید به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل دست یابد یکی از مهم ترین موارد دانستن این موضوع است که رنگ های پایه ای به چه رنگ هایی گفته می شود. شرط خواهیم بست که وقتی پاراگراف قبلی را مطالعه کردید از خود نپرسیدید چرا 12 رنگ؟ آیا از خود پرسیدید چطور ممکن است که چرخ رنگی از دوازده رنگ تشکیل شده باشد؟ در حالی که رنگ کمان که مظهر نمایش رنگ ها است از هفت رنگ تشکیل شده است؟ درست است که این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد، اما به مطالب فوق اعتماد کنید. در حقیقت این دوازده رنگ سایه هایی از رنگ های اصلی و ترکیب شده هستند که از کنار هم قرار گرفتنشان چرخ رنگ ها را پدید می آورد.

رنگ های اصلی در ترکیب رنگ ها: این رنگ ها عبارت اند از قرمز، آبی و زرد. این رنگ ها هرگز از ترکیب رنگ ها دیگر به وجود نخواهند آمد.

رنگ های درجه دوم: شامل رنگ های نارنجی بنفش و سبز هستند. این رنگ ها از ترکیب رنگ های اصلی پدید می آیند.

رنگ های درجه سوم: این رنگ ها که سایه هایی از تر کیب رنگ های اصلی و درجه دوم هستند، به رنگ های درجه سوم معروف شده اند.

دوازده رنگ معرفی شده نقطه عطفی برای شروع هیجان انگیز دنیای رنگ شناسی است. این خانواده از رنگ ها به شما کمک می کنند تا دنیای اطرافتان را بهتر تجزیه کنید.

تغییر دادن رنگ ها توسط رنگ های خنثی

زمانی که یکی از رنگ های پایه ای را انتخاب کردید، ساختن تعداد زیادی از رنگ های هم خانواده آن کار بسیار آسانی است. تمام آنچه که شما باید انجام دهید این است که رنگ خود را با رنگ های خنثی ترکیب کنید تا آن را سبک تر ( رقیق تر ) یا سنگین تر ( غلیظ تر ) کنید. در طراحی داخلی منازل این نوع رنگ ها را تون یا سایه می نامند و به منظور طراحی داخلی از تون ها استفاده می کنند.

رنگ: بر اثر اتفاقی که از شکسته شدن نور سفید و تجزیه آن به طیف های مختلف روی می دهد خروجی به دست می آید که به آن رنگ گفته می شود.

سایه: از عمل تاریک کردن رنگ های منتخب توسط رنگ سیاه سایه شکل می گیرد.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

تون: تاریک کردن به کمک خاکستری تون را پدید می آورد.

بیشتر هنرمندان برای به دست آوردن رنگ های مورد نظر خود آن ها را در آثار هنری مانند نقاشی ها به کار می بردند تا حس و اثر رنگ را درک کرده و سپس به استفاده گسترده از آن بپردازند. اما امروزه این چنین نیست که شما بخواهید چنین کاری انجام دهید. تکنولوژی به کمک بشر آمده و با دستگاه های رایانه ای این کار را برای شما صورت می دهد. حتی بعضی از نرم افزاره ای موبایل نیز می توانند به راحتی این کار را برای شما انجام دهند. به همین راحتی می توانید پالت رنگی خود را انتخاب کرده و با خیال آسوده به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل خود بپردازید.

به دست آوردن ( فهمیدن ) میزان درجه حرارت رنگ ها – سردی و گرمی رنگ

ممکن است شما نیز به گوشتان خورده باشد که رنگ ها نیز دارای درجه حرارت هستند. ممکن است یک اتاق نشیمن با رنگ خود حس گرما به شما منتقل کند و به محض ورود به اتاق یکی از دوستان خود رنگ دیوارهای آن حس سرما را برای شما تداعی کند. این درجه حرارت است که محل قرار گیری رنگ ها بر روی چرخ رنگ را مشخص می کند. برای این که در راه رسیدن به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، موفق عمل کنید ضروری است در مورد درجه حرارت رنگ ها اطلاعات مناسبی داشته باشید.

قرمز، نارنجی و زرد اغلب به عنوان رنگ های گرم توصیف می شوند. شاخصه های این رنگ ها جوش و خروششان است که به انسان انرژی می دهد. در فضا ایجاد صمیمیت و راحتی می کنید وقتی این رنگ ها را ببینید. در مقابل این ها آبی ها و هم خانواده هایشان سرد هستند. سبزها نیز به سردی می گرایند. این رنگ ها برای آرامش بخشی یک فضای ساکن مانند اتاق خواب به کار آیند.

در کنار استفاده از درجه حرارت رنگ ها یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن توجه به اندازه محیط است. مثلاً با استفاده از یک رنگ گرم مانند قرمز برای یک فضای کوچک چیزی جز اضطراب و پریشانی چیزی عاید شما نخواهد شد. در طرف مقابل با پوشاندن یک فضای بزرگ به رنگ های سرد مانند آبی و سرمه ای حس ترس و عدم اعتماد به نفس در شما قوت خواهد گرفت. پس هنگامی که برای مکانی رنگی را بر اساس درجه حرارتش انتخاب می کنید به سایز محیط نیز توجه لازم را داشته باشید تا محاسبات تئوری شما به منظور دست یابی به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل دچار مشکل نشود.

تمهیداتی برای رنگ های مکمل

زمانی که به سمت ایجاد یک طرح کلی برای استفاده از رنگ ها حرکت کنید، ساده ترین بخش این طرح به دست آمدن رنگ های مکمل است. این طرح به این صورت رخ خواهد داد که معمولاً از دو رنگ در این کار استفاده می شود و بر روی چرخ رنگ رنگ های منتخب دو به دو رو به روی هم قرار می گیرند. به این صورت که یکی از رنگ ها اگر رنگ غالب یا اصلی باشد، رنگ رو به رو به حالت لهجه رنگ مورد نظر عمل کرده و مکمل آن به حساب خواهد آمد. برای مثال این نمونه ها را مشاهده کنید. قرمز با سبز، نارنجی با آبی و زرد با بنفش. در این دسته ترکیبی، کنتراست یا شدت رنگ بسیار بالا است و این موضوع باعث می شود تا بتوان از این رنگ ها در دوزهای کمتر نیز استفاده کرد و طیف های متنوعی ساخت. با توجه کردن به نقاط حساس در محیط خانه می توانید ضمن استفاده هوشمندانه از رنگ ها با کمک گرفتن از مکمل های همان رنگ ها هنر خود را به رخ سایرین بکشید. با این حال باید دقت داشته باشید که هر گاه طرح رنگی خود را انتخاب کردید و یا حتی آن را به کار بردید. هیچ گاه رنگ های خنثی را فراموش نکنید چرا که این رنگ ها باعث می شوند یک فضای استراحت برای چشمان به وجود بیاید و مانع از خستگی یا زدگی چشم ها شود، نکته ی مهمی که در ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل حتما باید به آن توجه شود.

مکمل ها در ترکیب رنگ ها با هم

اگر پس از انتخاب طرح رنگی خود و همچنین رنگ های مکمل آن دچار تردید شدید که ممکن است رنگ های منتخب شما کمی بیش از حد خودنمایی کرده یا در ذوق بزند بهترین راه حل برای شما استفاده از مکمل های اسپلیت است. برای انتخاب طرح رنگ خود ابتدا از سایه رنگ اصلی استفاده کنید تا در مرحله بعد اگر نیاز ببه تغییر در ساختار طرح رنگ آمیزی شما شد به راحتی بتوانید به سمت رنگی دیگر تغییر مسیر دهید. در گام بعدی به جای انتخاب رنگ مستقیم به عنوان رنگ مکمل از دو یا سه سایه کم رنگ تر رنگ مکمل استفاده کنید. با این ترفند هم رنگ متضاد به کار گرفته اید و هم این که رنگ ها دارای شدت و اذیت کنندگی نخواهند بود.

استفاده از سایه ها چه در لهجه (accent) و چه در رنگ اصلی همواره این طور القا می کنند که اتاق یا فضا به سمت تعادل در حرکت است و غلبه رنگ ها به زیبایی در کنار هم نشسته اند و وقتی رنگ های خنثی را نیز به جمع آن ها اضافه کنید دیگر هیچ چشمی از دیدن آن ها خسته نخواهد شد. تعادل برقرار شده و خبری از آشفتگی رنگی در میان نیست و الگوی مناسبی برای رسیدن به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل بدست خواهد آمد.

انتخاب طرح رنگی مشابه

هنگامی که طرح رنگ خود را می خواهید برگزینید لازم نیست به طور ثابت از دو رنگ با حالت رنگ اصلی و مکمل استفاده سود، می توانید با سه رنگ کار خود را پیش ببرید. ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل اصول و قواعدی دارد که خوشبختانه این اصول بسیار منعطف و قابل تبدیل شدن به یکدیگر هستند، از این رو ممکن است در بسیاری از موارد حتی موردی پیش بیایید که در راستای قواعد تئوری رنگ ها است اما هیچ کجا نامی از آن برده نشده و منحصراً به ذهن شما خطور کرده است . همین انعطاف باعث می شود طرح رنگ شما یک حالت منحصر به فرد ایجاد کرده و شما را جزو اولین سازندگان و استفاده کنندگان نام ببرد، و نام شما برای همیشه در بین انسان هایی که در تلاش بودند تا به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل دست یابند باقی بماند.

در حالت مطرح شده می توانید دو رنگ اصلی را که انتخاب کردید یک رنگ نیز برای رنگ سایه در نظر بگیرید. این رنگ سوم حالت های مختلف را شامل می سود، مثلاً می تواند سایه باشد یا تون، یا حتی خنثی. برای نمونه می توانید رنگ های انتخاب کنید که رنگ سوم ترکیبی از دو رنگ مکمل باشد و بی شمار حالت متفاوت…

رنگ های انتخابی قرمز و زرد و نارنجی یکی از این سه گانه های متمایز است. سه گانه خاص دیگر می تواند قرمز بنفش و آبی باشد. با نگاه کردن این مثال ها متوجه منظور ما خواهید شد.

در بخش استفاده از سه گانه های فوق حالتی در انتخاب ها وجود دارد که برای ایجاد تسلط بر نحوه انتخاب رنگ بسیار مفید است و آن قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است، نام این قانون که نسبت موفقیت به آن گفته می شود منظور را به صورت کامل به ذهن متبادر می سازد و نیاز به توضیحات دیگر ندارد. این قانون را همواره در ذهن تثبیت کنید تا ملکه ذهن شما شود، رنگ اصلی ۶۰ درصد طرح رنگ شما را تشکیل خواهد داد، رنگ مکمل ۳۰ درصد آن را و سایه یا لهجه مورد نظر ۱۰ درصد از طرح رنگ را تشکیل می دهد. با این دیدگاه کار شما نیز آسان تر می شود.

در میان سه گانه های مطرح دنیا طرح رنگی وجود دارد که امروزه از پرطرفدارترین های دنیا شده و طراحان نیز به دلیل توجه اغلب مردم به این طرح رنگ آن را پر تکرار در طراحی های خود به کار می گیرند. سیاه ، سفید و خاکستری به همراه سایه های روشن و تاریک این مجموعه که در دکوراسیون های به سبک مینیمال، مدرن و معاصر یا همان دکوراسیون امروزی دیده می شوند همین سه گانه معروف است. آیا شما نیز این مجموعه را جز علاقه مندی های خود می دانید؟ پاسخ مثبت یعنی این که شما از سبک های امروزی لذت می برید و در ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل باید آن را لحاظ کنید.

طرح رنگی سه تایی

در بخش قبل به طور مختصر از سه گانه های رنگی صحبت های شد. اکنون به شما خواهیم گفت که طرح سه تایی مذکور چقدر با اهمیت است. نکته این بخش در مقایسه با توضیحات قبلی اعطای فضای برابر به هر سه رنگ است که با این حرف قانون نسبت موفقیت کنار گذاشته می شود و هر رنگی با نسبت مساوی در کنار سایر رنگ ها هنر خود را به نمایش در می آورد.

یکی از عالی ترین مثال های برای این سه تایی های معروف، زرد، قرمز و آبی است که جز رنگ های اصلی بوده و سازنده رنگ های مکمل. همین موضوع در کنار هم قرار گرفتنشان را هیجان انگیز تر می کند.

این رنگ ها و چیدمان صورت گرفته تصویری با کنتراست بالا را ارائه می دهند که شاخصه اصلی آن ها جلب توجه بیش از حدشان است. خلوص رنگ های استفاده شده صد درصدی بوده و هیچ توناژ یا سایه ای در آن ها ترکیب نمی شود. با این الگو شما اگر بخواهید سه گانه مطرح شده را به کار ببرید مکان های خاصی این اجازه را برای شما صادر می کنند. دلایل آن هم در سطرهای بالاتر ذکر شد. این مکان ها اتاق کودک است که به شدت با رنگ ها مأنوس می شود و نیاز ذهنی وی نیز این موضوع را طلب می کند . بخش دیگر فضای دکوراسیون با در خانه برای به کارگیری این رنگ ها سرویس بهداشتی است که همین بخش هم محدودیت های دارد. دقت کنید شما هرگز نمی توانید دو مجموعه از سه تایی های رنگ اصلی را یکجا به کار بگیرید. چرایی این موضوع کاملاً روان شناسانه است. خارج شدن از توازن رنگی در محیط و همین طور ایجاد یک فضای مشوش و گیج کننده از جمله این موارد است. شلوغی محیط با این ترکیب به حد بالایی می رسد، حال تصور کنید دو مجموعه از این سه تایی ها در یک فضا به کار گرفته شوند. واقعاً محیط غیر قابل تحملی پدید خواهد آمد. این مورد اثری است که در دست یابی به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل اثر سو می گذارد.

از آنجایی که این رنگ ها به شدت چشم گیر هستند در اصطلاح به آن ها رنگ های زنده نیز گفته می شود. محیط مورد تست یا به کارگیری این رنگ ها همواره متأثر از وجود آن ها بوده و شاید نتواند دیدنی های خود را به چشم بینندگانش برساند. البته یک مزیت در این مجموعه دیده می شود که اگر فضایی توانایی ارائه خاصیت های خود را نداشت، می توانید با این سه گانه شاداب آنجا را نجات دهید. هر چند این سر زنده بودن و نشاط خوب است اما برای اتاقی که محل آرامش و استراحت است باید رنگ های به کار گرفته شوند تا آرامش دهنده باشند نه آزار دهنده.

سه گانه چهارتایی

می خواهیم کمی ماجرا را پیچیده تر کنیم. البته این موضوع میان طراحان و افرادی که به صورت طبیعی و طولانی مدت با آن سر و کار دارند امری عادی بوده و بر آن مسلط شده اند، اما برای کسانی که به تازگی در حال یادگیری بوده یا تسلط کمی بر موضوع تئوری رنگ ها دارند ممکن است دشوار و کمی پیچیده باشد.

با این حال با همراهی و ادامه این مطلب تمامی موارد برای شما نیز آسان خواهد شد.

با انتخاب چهار رنگ در طرح رنگی سه گانه خود عملاً قوانین بخش قبلی زیر سؤال می رود، اما نکته ظریفی که در این بین است شبهات را برطرف خواهد کرد. اما نکته چیست. در حقیقت ما در حال استفاده از دو مجموعه دو تایی هستیم که رنگ های متضاد را شامل می شوند. پس حتی نزدیک سه گانه ها نشدیم. در بخشی که سایه ها وارد می شوند عملاً سایه یا تون ها نقش این چهار رنگ را که به یک مستطیل رنگی تبدیل شده اند وارد فاز سه تایی ها می کند. در این حالت اهمیت دمای رنگ ها به شدت حائری اهمیت خواهد بود تا بتوان یک بالانس کامل و دقیق میان این رنگ ها ایجاد کرد. باید در ابتدا از چهار رنگ موجود دوتا را سرد و دو رنگ باقی مانده را نیز گرم مورد استفاده داد.

عدم رعایت این نکات ریز ولی حیاتی ممکن است زیباترین اتاق شما را به یک اتاق چندش آوری و زشت تبدیل کرده و یا اتاق بدون توانمندی و خصوصیت را به یک فضای چشم نواز و زیبا تبدیل کند.

اکنون که در میان چهار رنگی ها محاصره شده آید و از اجسام رنگی برای ایجاد توازن استفاده می کنید بهتر است این نکته را نیز در بین کار مراعات کنید. به دلیل این که اجسام رنگی در کنار دیوارهای رنگی یک دل زدگی به وجود می آورند و چشم را سریع خسته می کنند، مناسب است از پترن ها در محتوای رنگی خود کمک بگیرید. این اتفاق باعث می شود هم توازن رنگ ها، هم چیدمان و هم ساختار کلی خانه رنگ و بوی یک طراحی حرفه ای به خود بگیرد. حتماً توجه داشته باشید که از یک یا نهایتاً دو پترن ( یا الگوی طرح دار رنگی ) در طرح رنگ خود استفاده کنید. این الگو های نو می تواند شما را سریع تر به ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل خود نزدیک کند.

عملکرد این بخش مانند نکته هشتم است. در این بخش به جای تمرکز بر چهار رنگ اصلی بر روی سایه ها تأکید خواهد شد و از طرفی رنگ های دو به دو و متضاد جای خود را به چهار رنگ با نسبت مساوی خواهند داد.

این چهارگانه شامل یک رنگ اصلی، یک رنگ مکمل و دو رنگ باقی مانده از سایه ها هستند. در این بخش است که شما با انتخاب دو سایه خنثی فضایی لطیف و تسکین دهنده می سازید و یا با دو سایه خشن و سفت محیط را انرژیک و پر شور می کنید. انتخاب دست شماست. مانند بخش هشت تناسب دمایی رنگ های منتخب اینجا نیز اهمیتش را مشخص می سازد، رنگ ها در توازن هنرنمایی بهتری خواهند داشت. یک الگوی متفاوت و خاص نیز در این بین به چشم می خورد که پرطرفدار است. استفاده از یک رنگ با فرمت سایه و سه رنگ به حالت لهجه یعنی یک رنگ اصلی تلطیف شده و سه رنگ مکمل سازگار با هدف. این نوع چیدمان ها با توجه به کاربری محیط کمی سخت بوده و تسلط بر آن نیاز به تمرین زیاد و مشاهده نمونه های این چنینی است.

طراحی داخلی و انتخاب سبک دکوراسیون منزل مانند صحبت کردن در مورد سبک ها و سلیقه هاست. هیچ کس نمی تواند شما را به خاطر نظر و عقیده ای که دارید سرزنش کند. هنگامی که از سلایق خود صحبت می کنید و چیزی را می پسندید کاملاً مورد احترام بوده و دیدگاه های شما را بیان می کند. از منظری دیگر ما در حال مطالعه نظریه اساسی رنگ ها هستیم و هنوز تا رسیدن به یک شخصیت حرفه ای کلی راه در پیش رو داریم، پس برای رسیدن به موفقیت با یک الگوی واقعی کار خود را شروع کنید تا نتایج قابل لمس حاصل کنید.

برای رسیدن به این هدف یعنی ” ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل ” باید به صورت حرفه ای ها فکر کنیم، حرفه ای طرح ارائه دهیم و حرفه ای اجرا کنیم. این گام ها را با ما همراه شوید تا مانند حرفه ای ها برای خانه خود رنگ مناسب را انتخاب کنید.

گام اول: مود خود را تنظیم کنید (حالت خوشایند خود را بسازید)

بهترین جا از نگاه تماشاچی محلی نیست که با رنگ آمیزی زیبا شده باشد و یا با لوازمی که در محیط قرار داده شده چشمانش را محسور نماید، اما این موارد در مجموع بی تأثیر نیز نخواهد بود. بهترین جا جایی است که شما در آنجا احساس آرامش و راحتی داشته باشید. جایی است که بتوانید در نهایت آسودگی به زندگی روزمره خود بپردازید. برای این که به این احساس دست یابید باید این حالت خوشایند را خودتان بسازید. یک بخش از این کار را می توانید با کمک رنگ ها انجام دهید. با انتخاب یک طرح رنگ که در نکات ده گانه بیان شده به احساس مورد علاقه خود نزدیک تر شوید. برای دست یابی به این مود یا حالت خوش از خود سؤال بپرسید؛ آیا این اتاق با مبل ها آرامش بخش می شود؟ آیا نور محیط به اندازه کافی است؟ آیا این لوازم باید در این اتاق قرار داشته باشند یا اضافی هستند؟ آیا آشپزخانه مدرن به نیازهای من پاسخ می دهد یا وضعیت فعلی حالت مناسب تری است؟ و هزاران هزار سؤال مفید که باعث می شود بدون ایجاد توهم شما با خود خلوت کرده و صرفاً به علایقتان پوش فرا دهید. نکته این بخش در این موضوع است که چگونه باید عمل کرد.؟ اگر تصمیم کلی شما بر یک فضای کلاسیک است رنگ ها نیز باید سازگاری خوبی با محیط داشته باشند تا حس خوب حاصل شود. با آموخته های خود، تجربیات گذشته و تحقیقات فعلی شروع به ایجاد این حس نماید تا کارها یکی پس از دیگری به درستی پیش بروند.

گام دوم: به طبیعت اعتماد کنید

ممکن است بارها در انتخاب رنگ های مورد نظر خود دچار شک و تردید شده باشید. ممکن است پس از انتخاب رنگ مجبور شده اید رنگ محل مورد نظر را تغییر دهید. بسیاری از ما به دلیل عدم تمرکز ممکن است دچار چنین شک هایی بشویم. اما راه حل کجاست؟ راه حل در دستان طبیعت است. به طبیعت اعتماد کنید. چه مشاور و کارشناسی بهتر از طبیعت زیبا و سرحال وجود دارد تا در زمینه ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل به شما کمک کند. از خانه بیرون بروید و کمی در فضای دل نشین جنگل یا کوهستان به محیط اطراف خود توجه بیشتری بکنید. از سرسبزی درختان الهام بگیرید و از آسمان آبی رنگ هایش را. با گل ها هم نشین شوید و رنگین کمان زیبای این جانداران دوست داشتنی را به کار ببندید. مطمئن باشید که شما را با دست پر به خانه باز خواهند گرداند. طبیعت به صورت خدادادی هنرمندی تکرار نشدنی برای ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل شما خواهد شد.

گام سوم: کمی به گذشته فکر کنید

بیشتر طراحان وقتی در ایجاد یا تهیه طرح های اولیه خود به بن بست می خورند به سراغ نمونه های قدیمی رفته و بخشی یا ایده ای از آن را به عاریت می گیرند تا با ذهنیات خود ترکیب کرده و اثری تازه به وجود بیاورند. این کار برای کار ما یعنی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل نیز جواب خواهد داد. مثلاً از کف پوش های سنتی و خاص قدیمی که رنگ های مات و کدری دارند برای کف خانه استفاده کنید. از صنایع دستی و عتیقه جاتی که خوش رنگ و لعاب هستند بهره ببرید و از گذشتگان هر چه برای ایجاد یک طراحی ایده آل به منظور ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل استفاده کنید کسی از شما ایراد نخواهد گرفت.

چه رنگ هایی را با هم ست کنیم؟

اما در نهایت پاسخ به این سوال که چه رنگ هایی را باهم ترکیب کنیم؟ مطمئنا صدها رنگ وجود دارد که می توان آن ها همراه باهم استفاده کرده و و به ترکیب ایده آل دست پیدا کرد که اشاره به همه آنها در یک مطلب امکان پذیر نیست. اما در ادامه چند نمونه از رنگ هایی که به خوبی با یکدیگر ست می شوند را می توانید مشاهده کنید:

دوات آنلاین- ست کردن رنگ لباس یک کار سهل و ممتنع است. کار سختی نیست اما اگر به درستی انجام نشود قطعا ظاهر بسیار نامطلوبی برای شما درست میکند. پس برای اینکه یک تیپ مناسب داشته باشیم و بتوانیم با لباسهای معمولی که داریم جذابتر به نظر برسیم بهترین راه این است که بدانیم چه رنگهایی را باید با هم ست کنیم. 

 

همه ما می دانیم که رنگ سفید چون خنثی است، به همه رنگ ها می آید و راحت می توانید مانتو و پیراهن سفید را با خیلی از رنگ های دیگر ست کنید. اما ممکن است ندانید سایر رنگ ها را چطور باید ست کرد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا ندانید سبز زیتونی یا قرمز عنابی را چگونه ست کنید. نمناک در این مقاله به شما کمک می کند تا رنگ ها را بیشتر بشناسید و برای خود مانند طراحان مد تصمیم بگیرید.

در انتخاب مانتو یا پیراهن سفید دستمان آزاد تر است اما بهترین ترکیب رنگی که با سفید ست می شود آبی،قرمز و سیاه است. لباس های سفید مشکی متعلق به همه ی زمان ها است و هیچ گاه هم از مد نمی رود.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

 

 بژ رنگ شیکی است اما به شرطی که بدانیم آن را با چه رنگی ست کنیم. پیشنهاد آرایشیک ست کردن لباس بژ با آبی، قهوه ای، سبز زمردی و یا قرمز است. همچنین سفید و یا ترکیب لباس های سیاه و سفید و بژ استایل شما را کامل خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: حقه‌ای ساده برای خوش‌تیپی

 

رنگ طوسی یا خاکستری از جمله رنگ های خنثی است و می توان آن را با قرمز،بنفش و آبی ست کرد. فیروزه ای،سرخابی و صورتی هم ترکیب فوق العاده ای با طوسی می سازد.

صورتی که رنگ مورد علاقه خانم ها است، به خوب با بسیاری از رنگ ها ست می شود. صورتی را می توان با قهوه ای،سفید، زیتونی، طوسی، فیروزه ای و یا آبی کم رنگ ترکیب کرد. سبز کم رنگ نعنایی پیشنهاد ویژه آرایشیک برای ست کردن با صورتی است.

 

سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود.

 

بیشتر بخوانید: اصول خوش‌تیپی بر اساس فرم بدن

 

لباس های قرمز را می توان با یک یا ترکیبی از چند تا از این رنگ ها پوشید. لباس قرمز به زرد، سفید، سبز، قهوه ای و آبی می آید. پیشنهاد ویژه نمناک به شما همراهان شیک پوش ترکیب ماندگار قرمز و مشکی است.

 

لباس یا مانتوی قرمز آلبالویی را می توان با زرد کم رنگ، بژ و یا طوسی ست کرد. پیشنهاد می شود آلبالویی را با آبی و یا نارنجی کم رنگ هم ترکیب و امتحان کنید.

 

 لباس زرشکی را می توان با سفید و سیاه پوشید. همچنین توصیه می شود زرشکی،این رنگ خاص را با جگری ست کنید.

 

 استایلیست ها قهوه ای را با آبی روشن، کرم، صورتی، زرد و سبز ست می کنند. ترکیب قهوه ای و بژ خیلی شیک می شود.

 

اگر مانتو یا پیراهن نارنجی دارید، می توانید آن را با لباسهای آبی، بنفش، ارغوانی، سفید و مشکی به خوبی ست کنید و ترکیبهای جدیدی بسازید.

مانتو یا پیراهن زرد خود را بهتر است با این رنگ ها ست کنید:آبی، بنفش، آبی کمرنگ، بنفش، طوسی و آبی.

 

لباس زیتونی را بهتر است با قهوه ای یا نارنجی ست کنید تا بهترین ترکیب و ست لباس را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه قدکوتاه خوش‌تیپ باشیم

 

مانتو سبز روشن با قهوه ای، برنز، زرد، طوسی و آبی پررنگ ست می شود. پیشنهاد آرایشیک نیز ست کردن سبز روشن با ترکیبی از قرمز و طوسی است!

 

سعی کنید لباس فیروزه ای را با جگری، زرشکی، زرد، قهوه ای، کرم و یا بنفش تیره بپوشید.

 

 لباس سورمه ای به این رنگ ها می آید:یاسی، آبی، سبز مایل به زرد، قهوه ای، طوسی، زرد لیمویی، نارنجی، سبز، قرمز و سفید.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

 لباس بنفش را با نارنجی، صورتی، بنفش تیره، زیتونی، طوسی، زرد و سفید هماهنگ کنید.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که خوش‌تیپ‌ها انجام نمی‌دهند

 

 مانتوی بادمجونی به طلایی، زرد لیمویی، طوسی، سبز کمرنگ، فیروزه ای و نارنجی کمرنگ می آید.

 

لباس مشکی یک رنگ جهانی است و استایل شما را شیک می کند. اما به شرطی با رنگ های مناسب خود ست شده و نقطه شارپی ایجاد کند و کار را بکند تا جلوه بیشتری کند. مانتوی مشکی به نارنجی می آید. لباس مشکی را هم چنین می توان با صورتی ست کرد. ترکیب سفید مشکی هم که فوق العاده شیک و با کلاس است. مشکی را می توانید با لیمویی ست کنید. ترکیب قرمز و مشکی هم فوق العاده است.

 

منبع: namank.com

 

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

جهت دریافت خدمات بهتر و سریعتر لطفا قبل از تماس اطلاعاتی مانند طرح اولیه ، ابعاد مورد نظر و عکس فضای پروژه را به شماره واتس اپ زیر ارسال فرمایید :


ارسال شده توسط
ایمان ارسی


دسامبر 14TH, 2018

چه رنگهایی با هم ست میشوند


رنگ و نقاشی

یکی از معیار‌های زیبایی دکوراسیون منازل رنگ است. انتخاب رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند یکی از مسائل مهم در زمینه چیدمان می‌باشد. ما در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون قصد داریم به این سوال علاقمندان به طراحی دکوراسیون پاسخ دهیم که چه رنگ هایی با هم ست می شوند ؟ پس با ما همراه شده و با انواع ترکیب رنگ‌ها آشنا شوید.

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منازل اهمیت فراوانی دارند. اما بسیاری از افراد عادی، اطلاعی از روش صحیح ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر ندارند. دانستن نکاتی در زمینه هارمونی رنگ‌ها به انتخاب‌های شما در زمینه‌های مختلف از جمله ست کردن لباس و دکوراسیون منزل کمک می‌کند. دانستن این نکات به صورت اصولی به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های متفاوت را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب کنید.

اولین مسئله‌ای که در ست کردن رنگها با هم هر شخص با آن مواجه خواهد شد، پیدا کردن رنگ مناسب برای اتاق‌های مختلف است. راه حل این مسئله در دستان شماست. برای یافتن رنگ مورد علاقه و مناسب باید فضای منزل خود را به صورت کلی در نظر بگیرید و با اعتماد به احساس خود و با توجه به علایق، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته‌ای که باید برای انتخاب رنگ مناسب مد نظر قرار دهید این است که هر رنگ در فضا‌های گوناگون آثار متفاوتی دارد. به عنوان مثال رنگ‌های سبز و آبی به دلیل اینکه سبب ایجاد آرامش درونی در فرد می‌شوند، از نظر روانشناسی به عنوان رنگ مناسب اتاق خواب مناسب‌تر هستند. پس قبل از انتخاب رنگ مناسب، از تاثیراتی که رنگ‌ها بر روان انسان می‌گذارند آگاه شوید.

دومین نکته در زمینه انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که می‌خواهید فضای اتاقتان بزرگ به نظر برسد، سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اما برخی از افراد برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی، ترجیح می‌دهند از رنگ‌‌های تیره استفاده کنند. یکی از محاسن استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار‌ها این است که ارتفاع سقف اتاق را بیشتر نشان داده و حس بدی را منتقل نمی‌کند.

سومین نکته درباره رنگ‌آمیزی دیوار‌ها، استفاده از چند رنگ برای دیوار‌های اتاق است که می‌تواند به وسیع نشان دادن اتاق کمک کند.

نکته‌ دیگری که باید برای رنگ‌آمیزی دیوار‌ها مد نظر قرار دهید، رنگ تابلو‌ها و وسایلی است که قصد دارید روی دیوار نصب کنید. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بین رنگ تابلو‌ها و رنگ دیوار‌ها هارمونی وجود داشته باشد.

پس از اینکه ست ترکیب رنگ خود را انتخاب کردید، بهتر است برای ایجاد ارتباط بیشتر بین وسایل، از یک رنگ حداقل در دو جای اتاق استفاده کنید.

بهتر است برخی از وسایلی که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند مانند پرده و مبل، یکی از سه حالت خنثی کننده، مکمل یا مشابه را داشته باشند. در ادامه به تعریف هریک از این اصطلاحات می‌پردازیم.

قبل از اینکه بدانیم چه رنگ‌‌ هایی با هم ست می شوند، باید اطلاعاتی راجع به خود رنگ‌ها داشته باشیم. در اینجا ما، شما را با این مفاهیم آشنا می‌کنیم:

رنگ‌های اولیه‌، پایه و اساس تشکیل بقیه رنگ‌ها هستند. زرد، قرمز و آبی رنگ‌های پایه‌اند.

با ترکیب رنگ‌های زرد و آبی، رنگ سبز تشکیل می‌شود. از ترکیب قرمز و آبی، رنگ بنفش به دست می‌آید. با تلفیق زرد و قرمز، رنگ ‌نارنجی به وجود می‌آید. رنگ‌های سبز، بنفش و نارنجی رنگ‌های ثانویه نام دارند.

اصولا رنگ‌ها به سه دسته Shade(شید)، Hue(هیو) و Tint( تینت) تقسیم می‌شوند.

رنگ Shade؛ از ترکیب مقدار کمی رنگ سیاه به رنگ‌ها، رنگ شید تشکیل می‌شود.

رنگ Hue به حالت اصلی رنگ بدون اضافه کردن رنگی گفته می‌شود. رنگ‌های ثانویه‌ای که از ترکیب دو رنگ تشکیل می‌شوند بدون اینکه رنگ ‌سفید یا مشکی به آن‌ها اضافه شود هیو محسوب می‌شود.

رنگ Tint با ترکیب مقدار کمی رنگ سفید به رنگ‌ها تشکیل شده است.

منظور از تن (tone) یا اصطلاحا تناژ در رنگ ‌شناسی اضافه کردن یک رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا سیاه و سفید به رنگ اصلی است. به عبارت دیگر Tint  و Shade نوعی تن محسوب می‌شوند.

هدف از تعریف حالت‌های مختلف رنگ در اینجا به این دلیل است که شما می‌توانید از ترکیب طیف دیگر رنگ‌های آن برای ست کردن وسایل اتاقتان استفاده کنید.

بسیاری از افراد، روش صحیح ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر را نمی‌دانند. ما در این بخش، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه رنگ ‌‌هایی با هم ست می شوند ؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدایی‌ترین راه حل، استفاده از چرخه رنگ است. در واقع چرخه رنگ نمایانگر رنگ‌های هیو (Hue) یا اصلی در کنار هم است. در این چرخه، رنگ‌ها از نظر گرم و سرد بودن از یکدیگر جدا شده‌اند. برای استفاده از چرخه رنگ و یافتن رنگ‌هایی که با هم هارمونی دارند شما چند راه حل پیش روی خود خواهید داشت.

اولین راه حل این است که در مواقعی که شما قصد دارید شیء خاصی، به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به عبارت بهتر رنگ‌های مکمل با هم در تضادند و این تضاد، سبب می‌شود تا برخی از اشیاء بیشتر به چشم بیاید. برای اینکه ابتکار عمل بیشتری داشته باشید و دستتان برای انتخاب رنگ‌ها باز باشد می‌توانید از رنگ‌های شید یا تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ قرمز تیره و در نقطه مقابل رنگ سبز روشن را انتخاب کنید.

دومین راه حل تقسیم رنگ‌های مکمل است. در این روش از سه رنگ استفاده می‌شود. به این صورت که با توجه به چرخه رنگ، دو رنگ کنار هم را در نظر گرفته می‌شود و رنگی که در مقابل آن قرار می‌گیرد، رنگ سوم این ترکیب است. در این روش نیز رنگ‌ها با هم تضاد دارند. به عنوان مثال ارغوانی، آبی و زرد.

سومین و رایج‌ترین راهی که برای ست کردن رنگ‌ها باهم وجود دارد استفاده از رنگ‌های مشابه است. در این شیوه نیز از سه رنگ استفاده می‌شود رنگ‌های این ترکیب باید در چرخه رنگ کنار هم باشند از به کارگیری رنگ‌های سرد و گرم در کنار یکدیگر خودداری کنید. بهتر است در این ترکیب از رنگ‌های تینت استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌های سبز، آبی و آبی فیروزه‌ای رنگ‌های مشابه محسوب می‌شوند.

راه حل چهارم استفاده از یک رنگ برای کلیه وسایل دکوراسیون می‌باشد. تنها تفاوت بین آن‌ها در کم رنگی و پررنگی است. مثلا سبز فسفری، سبز چمنی و سبز روشن از این دسته هستند.

راه حل پنجم برای اینکه بدانید چه رنگ ‌‌هایی با هم ست می شوند استفاده از رنگ‌هایی است که در چرخه رنگ با فاصله، یکسان از یکدیگر قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها با وجود تضاد زیادی که از هم دارند، هارمونی بیشتری نسبت به رنگ‌های مکمل دارند. به عنوان مثال رنگ‌های زرد، قرمز، آبی از جمله رنگ‌هایی هستند که می‌توانید با هم ست کنید. نکته‌ای که باید در استفاده از این ترکیب مد نظر قرار دهید، این است که به دلیل تضادی که بین این رنگ‌ها وجود دارد باید با فاصله زیاد از هم به کارگرفته شوند.

راه ششم که دشوار‌ترین راه برای این است که بدانید چه رنگ‌‌‌هایی با هم ست می‌شوند، استفاده از چهار رنگ مکمل در یک فضا است. پیشنهاد ما برای استفاده از این ترکیب این است که از یک رنگ به عنوان زمینه و از دیگر رنگ‌ها به عنوان لهجه (رنگی متفاوت نسبت به رنگ اصلی و پس زمینه که به عنوان زینت استفاده می‌شود) استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ‌‌های سبز، نارنجی کم رنگ، قرمز و آبی چهار رنگ مکمل محسوب می‌شوند. برای انتخاب یک ترکیب رنگ خوب دکوراسیون، بهتر است از حدود ۶۰٪ از رنگ‌ زمینه ۳۰٪ از رنگ‌ ثانویه و تنها ۱۰٪ از رنگ‌ لهجه یا رنگ زینتی استفاده کنید.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

رنگ‌های زیر مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند:

در مورد رنگ بنفش، که به عنوان رنگ سال ۹۷ نیز انتخاب شده است، بایستی بگوییم که استفاده از آن کمی جسارت و شجاعت و البته دقت می‌طلبد. در صورتی که قصد استفاده از این رنگ در منزل خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مطلب استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه را مطالعه کنید.

مصداق تقسیم رنگ‌های مکمل شامل رنگ‌های زیر می‌شود:

رنگ‌های مشابهی که می‌توانید باهم ست کنید شامل رنگ‌های زیر می‌شود:

رنگ‌های سه گانه متشکل از رنگ‌های زیر می‌باشند:

رنگ‌های دو طرفه و مکمل شامل موارد زیر می‌شوند:

برخی اوقات پاسخ به این سوال که چه رنگ‌‌ هایی با هم ست می شوند در قالب اصول و قواعد نمی‌گنجد از این رو بر آن شدیم تا علاوه بر موارد بالا به معرفی ترکیب رنگ‌های زیر بپردازیم:

رنگ‌های آبی و سبز در کنار هم بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این ترکیب در اغلب فضا‌ها مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب کودک قابل استفاده است. در صورتی که این ترکیب رنگ را به عنوان زمینه انتخاب کرده‌اید، می‌توانید رنگ سفید را به عنوان رنگ لهجه به کار بگیرید.

به کار بردن دو رنگ سبز و بنفش در کنار هم به شما این امکان را می‌دهد که از انواع حالت‌های رنگ، خواه Shade یا Tint استفاده کنید. پیشنهاد ما برای شما این است که یکی را روشن و دیگری را تیره انتخاب کنید. به عنوان رنگ لهجه نیز می‌توانید از رنگ آبی یا صورتی استفاده کنید. ترکیب سبز و بنفش ظرفیت استفاده در تمام فضا‌های داخلی را دارد.

یکی از بهترین ترکیب‌هایی که می‌توانید برای اتاق خوابتان در نظر بگیرید به کار بردن رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و بنفش تیره در کنار هم است. شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و سفید به عنوان رنگ تزیینی استفاده کنید.

منبع : توکامگ

تماس با ما

خدمات ایده الین

پشتیبانی

طراحی



 

ست کردن رنگها

 

خیلی از ما بیشتر از رنگ های سفید، سیاه، طوسی و قهوه ای برای انتخاب لباس خود استفاده می کنیم زیرا هم راحت تر با هم ست می شوند و هم زمان زیادی برای فکر کردن و هماهنگ کردن رنگ ها مورد نیاز نیست اما کافی است تا کمی هنرمندی و ذوق و سلیقه به خرج بدهید و دو رنگ متفاوت را به زیبایی کنار هم قرار بدهید و با خلق ترکیب رنگ های جدیدتر و شادتر از آن لذت ببرید.بر اساس آخرین پژوهش ها دانشمندان، رنگ ها تاثیرات روانی زیادی دارند. زمانی که ما به رنگ خاصی نگاه می کنیم در واقع پیامی به مغز ما فرستاده می شود و سبب می شود هیپوتالاموس هورمونی را ترشح کند. به عنوان مثال نگاه کردن به رنگ های گرم و روشن مانند قرمز یا صورتی، هورمون دوپامین که به هورمون احساسات خوب معروف است در مغز ترشح می شود و سبب تقویت روحیه و نشاط می شود. از طرف دیگر نگاه کردن به رنگ های سرد باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که سبب ایجاد آرامش و خونسردی می شود.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

 

ترکیب رنگ های شاد کار زیاد آسانی نیست و اگر این ترکیب را بر تن کسی ندیده باشید، انتخاب آن برای شما چندان خوشایند نیست؛ بنابراین هدف این مقاله معرفی رنگ هایی است که هم از لحاظ ترکیبی بسیار شیک و جذاب می شوند و هم تاثیرات بسزایی بر روی سلامتی شما دارند.

 

لباس قرمز با چه رنگی ست می شود؟

رنگ قرمز را می توان با یک یا ترکیبی از چند تا از این رنگ ها پوشید. رنگ قرمز به زرد، سفید، سبز، قهوه ای و آبی می آید. اما شیک پوشی در ترکیب قرمز و مشکی است.

 

لباس قرمز روشن با چه رنگی ست می شود؟

قرمز روشن را می توان با رنگ های خنثی کرم، سفید و طوسی به آسانی ست کرد. البته این رنگ با آبی و سبز روشن هم ترکیب خاصی به وجود می آورد اما استفاده ی آن احتیاج به کمی جسارت دارد!

 

ست کردن لباس

 

سبز و بلوطیاگر لباسی سبز رنگ دارید آن را با کفش، کیف و زیورآلات بلوطی ست کنید. رنگ سبز و بلوطی در کنار هم بسیار عالی و زیبا به نظر می رسند و از جنبه سلامتی برای کسانی که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند، مناسب است.

 

رنگ سبز یشمی با چه رنگی ست میشود؟

شاید در ابتدا ترکیب رنگ ارغوانی و سبز یشمی، آن هم برای لباس بیشتر تند و جلف به نظر برسد اما اشتباه نکنید همراهی سبز یشمی یا آبی روشن با ارغوانی کاملا این تصور را از بین می برد و تندی رنگ ارغوانی را خنثی می کند و در اصل این ترکیب رنگ با بیشتر پوست ها همخوانی دارد و سبب می شود رنگ پوست شما به اصطلاح باز شود. این ترکیب رنگ، برای از بین بردن استرس و اضطراب بسیار مناسب است.

 

رنگ های نارنجی و قهوه ای هم با بیشتر سبزها مانند سبز پررنگ و یشمی هماهنگ می شوند و تركیبی برازنده‌ ایجاد می کنند.

 

رنگ سبز یشمی با چه رنگی ست می شود

 

رنگ خردلی به چه رنگی می آید؟

رنگ هایی که هماهنگی خوبی با ست خردلی دارند شامل:

رنگ بادمجانی، سبز تیره، سرمه ای، خاکی، بنفش، صورتی، قهوه ای، زیتونی، مشکی و سفید رنگ های مناسبی برای ست کردن رنگ خردلی هستند.

 

رنگ خردلی با رنگ آبی جین و طیف های دیگر رنگ آبی به خوبی ست می شود. لباس خردلی را با یک پیراهن یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و بپوشید.

 

این ترکیب رنگ، تنی طلایی رنگ به پوست شما می دهد و آن زرق و برق و تندی رنگ خردلی را از بین می برد. در کنار این ترکیب استفاده از زیورآلات طلایی رنگ نیز بسیار مناسب است. این ترکیب برای افراد میانسال بسیار مناسب است.

 

رنگ خردلی را با چه رنگی ست کنیم؟

 

رنگ سرخابی با چه رنگی ست میشود؟

سرخابی یا اصطلاحاً صورتی پر رنگ با طوسی، زرد، قهوه ای و سبز روشن ست می شود.

سرخابی و آبی لاجوردی

این ترکیب رنگ برای خانم هایی که وارد دوره میانسالی شده اند مناسب است زیرا سرخابی رنگی جوان پسند و در عین حال زنانه است و قرار گرفتن رنگ آبی لاجوردی در کنار آن، تندی رنگ سرخابی را خنثی می کند و ترکیب مناسبی است برای کاهش توجهات به سیاهی دور چشم!

 

چه رنگهایی با هم ست میشوند

بنفش و زردرنگ بنفش رنگی بسیار آرام کننده است، پوشیدن لباسی به این رنگ برای زمانی که عصبی یا خسته هستید بسیار انتخاب خوبی است و ترکیب آن با رنگ زرد به آن احساس شادی می دهد و خلق و خوی و روحیه شما را تقویت می کند.

رنگ پوست پیازی با چه رنگی ست می شود

رنگ پوست پیازی با چه رنگی ست میشود؟رنگ صورتی کمرنگ هم همانند رنگ سرخابی رنگی شاد و جوان پسند است و نسبت به رنگ سرخابی بیشتر قابلیت استفاده در مکان های مختلف را دارد.

 

صورتی که رنگ مورد علاقه خانم ها است، به خوب با بسیاری از رنگ ها ست می شود. صورتی را می توان با قهوه ای، سرخابی، سفید، زیتونی، طوسی، فیروزه ای و یا آبی کم رنگ ترکیب کرد. سبز کم رنگ نعنایی پیشنهاداتی برای ست کردن با صورتی است.

 

رنگ پوست پیازی با چه رنگی ست می شود

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

 

در جستجوی مد

خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

آموزش مسائل مالی به کودکان*

داستان زیبای مراقبت*

خرید ظروف مسی فیروز کوب/قیمت کارگاهی

مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک

تست هوش حدس کلمه (2)*

کفش چرم لازمه یک استایل لاکچری!

جوکهای جدید و با حال (3)*

ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹*

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

تنوع فوق العاده طرح و رنگ صندلهای چرم

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020


4 فوریه 2020 ساعت 08:09


توسط شایسته عسگریان

دنیای رنگ‌ها دنیای بسیار بزرگ و عجیبی است و اگر بخواهیم درباره آن مطلب بنویسیم، ساعت‌ها طول می‌کشد و پراگراف‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ از روانشناسی رنگ‌ها گرفته تا تاثیر رنگ برروی محیط اطراف، روابط رنگ‌ها با یکدیگر، منشا وجودیشان و…

اما ما در این مطلب، قصد داریم تا به اختصار درباره انواع ست‌های رنگی لباس صحبت کنیم و به روابط و همخوانی رنگ‌ها با یکدیگر بپردازیم؛ اینکه چه رنگ‌هایی با یکدیگر ست می‌شوند و چگونه می‌توانید رنگ‌های همخوان را از میان خیل عظیم رنگ‌ها پیدا کنید. در این مطلب ما چندین شیوه انتخاب مجموعه رنگی را به شما می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

چه رنگهایی با هم ست میشوند

درضمن از آنجا که در این مطلب درباره چرخه رنگ، رنگ‌های اصلی، فرعی و مکمل صحبت کرده‌ایم، برای آشنایی با این موضوعات به لینک زیر مراجعه کنید:

اصول ست کردن مانتو و روسری یا شال

در مطلب قبلی گفتیم که برخی رنگ‌ها مکمل یکدیگر هستند که در چرخه رنگی ایتن، روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. بهترین و زیباترین روش ست کردن رنگ لباس‌ها باهم هستند؛ مثل زرد و بنفش، آبی و نارنجی و سبز و قرمز.

برای اینکه در ست رنگی مکمل خود کمی تنوع ایجاد کنید، باز هم می‌توانید از چرخه ایتن کمک بگیرید؛ مثلا رنگ‌های آبی و نارنجی مکمل یکدیگر هستند؛ شما می‌توانید برروی چرخه رنگ، به اندازه یک واحد از رنگ آبی حرکت کنید و به رنگ بنفش برسید و نارنجی را با رنگ بنفش ست کنید یا به‌جای ترکیب رنگ سبز و قرمز از ترکیب سبز و نارنجی استفاده کنید.

آنالوگوس به چندین رنگی گفته می‌شود که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند؛ مثلا زرد، زرد-نارنجی، نارنجی-زرد و نارنجی یا سبز، سبزآبی و آبی. در این شیوه ترکیب رنگی، بهتر است ابتدا رنگی را که بیشتر از همه می‌پسندید، روی چرخه رنگ انتخاب کنید و در استایلتان نیز بیشتر از بقیه بکار ببرید و رنگ‌های مجاور آن را با حجم کمتر در استایلتان کار کنید.

اگر یک نقطه را روی چرخه رنگی ایتن درنظر بگیرید و سپس دو ضلع هم‌اندازه از آن روی چرخه رسم کنید، یعنی درواقع یک مثلث متساوی‌الاضلاع روی آن تشکیل دهید، با انتخاب رنگ‌های رئوس مثلث به ترکیب رنگ‌های زیبایی دست پیدا می‌کنید.

همین کار را می‌توانید با ایجاد یک مربع برروی چرخه رنگ انجام داده و با انتخاب چهار رنگ روی رئوس مربع به ترکیب رنگی چهارتایی زیبایی دست پیدا کنید.

وقتی صحبت از رنگ‌های هم‌خانواده می‌کنین، اشتراکات زیادی برای هم‌خانواده کردن رنگ‌ها به ذهن خطور می‌کند؛ مثل رنگ‌هایی که از یک ته‌مایه رنگی ساخته شده‌اند مانند زرد و سبز یا نارنجی و قرمز، ترکیب رنگ‌هایی از یک تونالیته مثل سفید و کرم یا آبی و سورمه‌ای یا سبز و لیمویی، رنگ‌های گرم مثل نارنجی و قرمز، رنگ‌های سرد مثل آبی و سفید یخچالی، رنگ‌های روشن، رنگ‌های تیره و…

وقتی که فردی در استایلش از یک رنگ استفاده کند، اما آن را در طیف‌های مختلف بکار ببرد، اصطلاحا می‌گویند که استایلش مونوکروم است؛ مثلا استفاده از تونالیته‌های مختلف آبی مثل آبی آسمانی، لاجوردی، سورمه‌ای و… تمامی این رنگ‌ها درواقع باید با اضافه یا کم کردن رنگ‌های سفید یا مشکی یا ترکیبی از این دو رنگ یعنی خاکستری به رنگ اصلیتان به دست بیایند.

مهمترین استایل مونوکروم را نیز ترکیب رنگ‌های خنثی یعنی سفید، مشکی و خاکستری تشکیل می‌دهد.

آمبره را حتما در آرایشگاه‌ها شنیده‌اید و شاید روی موهای خودتان هم پیاده کرده باشید. این اصطلاح درواقع درباره نوع ترکیب رنگ‌هاست. این نوع ترکیب رنگی از لحاظ انتخاب رنگ‌ها شبیه مونوکروم است و در آن از یک رنگ با تونالیته‌های سیاه و سفید مختلف استفاده می‌شود، اما نحوه قرارگیری آن متفاوت است؛ بدین صورت که حتما قرارگیری رنگ باید از توناژ تیره شروع شده و کم‌کم و به‌ترتیب به توناژ روشن برسد یا برعکس.

همانطور که گفتیم، دنیای رنگ‌ها بسیار وسیع است و به همین ترکیب‌های رنگی ختم نمی‌شود. مواردی که گفتین، امتحانشان را پس داده‌اند، اما شما هم می‌توانید با رنگ‌ها بازی کنید و با استفاده از جابجایی روی چرخه رنگ ایتن به ترکیب‌های رنگی متفاوت و زیبایی دست پیدا کنید.

محبوبترین مطالب

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_48”);
if ( notice )
notice.style.display = “block”;
},
timeout
);
})(120000);

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
2
 + 
سه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

چه رنگهایی با هم ست میشوند
چه رنگهایی با هم ست میشوند
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *