کارشناسی مدیریت کسب و کار

کارشناسی مدیریت کسب و کار
کارشناسی مدیریت کسب و کار

مدیریت ارشد کسب و کار ((MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration) درجهٔ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و اعلی درجه علمی (مدرک) حرفه‌ای در رشته تجارت است.[۱][۲] از اوایل قرن بیستم سازمان‌های سنجش بین‌المللی برای ارزیابی ارزش این دوره‌ها وجود دارد. این دوره برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا طرح‌ریزی شد که حاصل صنعتی شدن این کشور و رویکرد علمی به مدیریت بود.

دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت یک کسب و کار همچون حسابداری، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت عملیات، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا سازند.

در آمریکا که برای نخستین بار این دوره ها ارایه شد، مدرک ام بی ای به عنوان مدرک نهایی ارایه می شود و گذراندن موفقیت آمیز و کسب مدرک تحصیلی ام بی ای نیازمند گذراندن در حدود 60 واحد درسی است، که تقریبا دو برابر واحدهای مورد نیاز برای کسب یک فوق لیسانس در رشته اقتصاد، یا امور مالی، یا حسابداری، یا مدیریت، و یا بازاریابی است. [۳] در ایران برخی مراکز و موسسات و آموزشگاه‌های بازرگانی و حتی دانشگاهها گواهینامه هایی را به این عنوان و به نام دوره های کوتاه مدت مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) در دوره‌های آموزشی تمام وقت، پاره وقت، کاربردی و از راه دور ارایه می کنند، بدون اینکه این مدارک به عنوان مدارج دانشگاهی مورد پذیرش باشد. [۴] و اعتبار آنها به عنوان مدرک تحصیلی مورد پذیرش قرار گیرد. [۵]

بیشتر دانشجویان مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) یک زمینه تخصصی را برای مطالعه و تحصیل انتخاب می‌کنند و تقریباً یک سوم از واحدهای تحصیلی خود را در این زمینه برمی‌گزینند. برای مثال، دانشجویانی که گرایش بازاریابی را انتخاب می‌کنند دوره‌های ویژه‌ای را که بر روی بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی بین‌المللی تمرکز دارد برمی‌گزینند.


کارشناسی مدیریت کسب و کار

مدیریت راهبردی کسب و کار یا به اختصار “MBA” حاوی دانش و مهارت‌های جدید و کاربردی مدیریت برای حل مسائل و چالش‌های مدیریتی است که می‌تواند دید گسترده‌تری به مدیریت ارائه دهد.

اولین مقطع کارشناسی ارشد کسب و کار در ایالات متحده، در مدرسه کسب و کار تاک (Tuck School of Business)، قسمتی از کالج دارتموث (Dartmouth College)، دایر شد.[۶] تاریخ تأسیس آن به ۱۹۰۰ بر می‌گردد، در حالی که مدرسه تاک اولین مدرسه‌ای بود که مدرک کارشناسی ارشد در علوم تجاری به خصوص کارشناسی ارشد بازرگانی، مولد MBA، اعطا می‌کرد.
در ۱۹۰۸ دانشگاه هاروارد (Harvard University) مدرسه مدیریت کسب و کار را برای مقطع کارشناسی ارشد تأسیس کرد؛ که در این مدرسه برای اولین بار در جهان دوره MBA با ۱۵ عضو هیئت علمی به علاوه ۳۳ دانشجوی عادی و ۴۷ دانشجوی خاص ارائه می‌شد.[۷]
در سال ۱۹۴۳ مدرسه کسب و کار دانشگاه شیکاگو بوث (University of Chicago Booth School of Business)، اولین دانشگاهی بود که به کارکنان حرفه‌ای، مدیریت کسب و کار اجرایی را ارائه داد،[۸] که اولین پردیس دائمی در سه قاره (شهرهای شیکاگو، لندن و کشور سنگاپور) می‌باشد. این نوع از برنامه درسی امروزه نیز در بسیاری از مدارس ارائه می‌شود.
در سال ۱۹۴۶، مدرسه مدیریت جهانی تاندربرد (Thunderbird School of Global Management) اولین مدرسه‌ای بود که MBA را با تمرکز بر روی مدیریت جهانی ارائه داد.[۹]
در سال ۱۹۵۰ اولین مدرک MBA در خارج از ایالات متحده توسط مدرسه کسب و کار ریچارد آیوی (Richard Ivey School of Business) در دانشگاه وسترن انتاریو (The University of Western Ontario) در کشور کانادا اعطا شد.[۱۰] به دنبال آن در سال ۱۹۵۱ دانشگاه پرتوریا (University of Pretoria) در آفریقای جنوبی نیز این مدرک را اعطا کرد.[۱۱] در سال ۱۹۵۵ نیز مؤسسه مدیریت کسب و کار کراچی (Institute of Business Administration, Karachi)، تأسیس شده تحت نظر دانشگاه کراچی (University of Karachi) در پاکستان، با همکاری مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا (Wharton School of the University of Pennsylvania) به عنوان اولین مدرسه کسب و کار آسیایی، مدرک MBA را به مدل ایالات متحده ارائه کرد.[۱۲] در سال ۱۹۵۷ اینسید (INSEAD) اولین مدرسه کسب و کار اروپایی بود که برنامه درسی MBA را اجرا کرد.[۱۳] در ۱۹۸۶، مدرسه کارشناسی ارشد کسب و کار «روی ای. کرامر» (Roy E. Crummer Graduate School of Business) در کالج رولینز (Rollins College) در فلوریدا اولین دوره MBA را ارائه کرد که همهٔ دانشجویان باید در کلاس درس به همراه خود لپ‌تاپ می‌داشتند. استادان، دفعه اول در کلاس درس، لپ‌تاپ‌ها را برای دانشجویان می‌آوردند.[۱۴]
مدرک MBA در سراسر جهان توسط دانشگاه‌ها به تصویب رسیده، و همچنین این دوره هم برای کشورهای توسعه یافته و هم برای کشورهای در حال توسعه در دانشگاه‌ها مصوب شده‌است.[۱۵]

هدف اصلی مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) پذیرش فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی در رشته‌های مختلف (به خصوص رشته‌هایی غیر از مدیریت) و پرورش افرادی است که قادر باشند در زمینه‌های زیر انجام وظیفه نمایند:

منظور از کسب و کار یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می‌شود و به صورت مکرر اتفاق می‌افتد.

برای رشته مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) حدود ۳۰ گرایش مختلف در کشورهای مختلف تعریف شده‌است. اما چهار گرایش اصلی این رشته که تقریباً در همه دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند به شرح زیر است:

امروزه مدیریت ارشد کسب و کار با گرایش‌هایی مانند تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات نیز ارائه می‌شود که نشان از انعطاف‌پذیری بالا و نیاز روزافزون به فارغ التحصیلان این رشته‌است.

فارغ التحصیلان این دوره با فراگیری دانش و فنون مدیریت قادر خواهند بود در زمینه‌های ذیل فعالیت نمایند:

توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و از ظرفیت‌ها و امکانات موجود کالا و خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیت‌های زیادتری را به‌وجود آورد.

بهبود مدیریت نیز مستلزم آگاهی و تسلط به دانش مدیریت است. امروزه مدیریت به عنوان یکی از شاخه‌های معرفت بشری پیشرفت زیادی نموده‌است و آموزش و تحقیق در زمینه آن گسترش فراوانی یافته‌است. باتوجه به اهمیت مدیریت در رشد و ارتقاء سازمان‌ها و جوامع، نظام‌های آموزش عالی کشورها آموزش و تحقیق در حوزه مدیریت را از نظر کیفی و کمی به سرعت توسعه داده‌اند.

یکی از زمینه‌های بارز توسعه آموزش مدیریت ایجاد رشته کارشناسی ارشد مدیریت سازمان (MBA) در کشورهای مختلف جهان است. این رشته به سرعت نخست در آمریکا و کشورهای صنعتی و سپس در کشورهای در حال توسعه موفق، گسترش یافته‌است.

همانطوری که قبلاً ذکر شد، فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی از تمامی رشته‌ها از جمله علوم انسانی و بالاخص رشته‌های مختلف مدیریت وارد این دوره شده و در یک آموزش فشرده و پرکار به فراگیری دانش و فنون مدیریت می‌پردازند. ترکیب دانش تخصصی دوره کارشناسی و آگاهی و تسلط به دانش و فنون مدیریت در دوره کارشناسی ارشد، از فارغ التحصیلان این دوره مدیران کارآمد و مؤثری می‌سازد که در افزایش کارایی و رشد سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی تأثیر بسزایی دارند. به خاطر کسب همین توانایی هاست که در سه دهه اخیر دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) در کشورهای مختلف جهان به سرعت گسترش یافته و تنها در کشور آمریکا حدود ۷۰۰ مؤسسه آموزش عالی دوره مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) ارائه می‌دهند.

با پدید آمدن دوره‌های ام‌بی‌ای در آمریکا، سه سازمان هم مسئول بررسی صلاحیت و کیفیت این دوره‌ها در آن کشور شدند که تأیید هر کدام از این سازمان‌ها لزوماً به مفهوم عضویت یا تأیید سازمان دیگر نیست. قدیمی‌ترین و معتبرترین این سازمان‌ها مؤسسه ارزیابی علمی دانشکده‌های بازرگانی (انگلیسی: Association to Advance Collegiate Schools of Business) یا AACSB است که تقریباً تمامی دانشگاه‌های سطح بالای آمریکا مورد تأیید آن قرار دارند. با این حال این سازمان صرفاً اعتبار پنج درصد از دوره‌های آموزشی ام‌بی‌ای در جهان را تأیید می‌کند.

دو سازمان دیگر به نام‌های انجمن ارزیابی دوره‌ها و دانشکده‌های بازرگانی (ACBSP) و مجمع بین‌nlkm

ی دانشکده‌های بازرگانی (IACBE) نیز این دوره‌ها را در داخل آمریکا و دیگر کشورهای جهان ارزیابی می‌کنند. مؤسسه ارزیابی علمی دانشکده‌های بازرگانی (AACSB) که از سال ۱۹۱۶ و با عضویت هفده دانشگاه آمریکایی پدید آمد، امروزه بیش از ۷۸۰ دانشگاه را در ۵۳ کشور جهان مورد ارزیابی و تأیید قرار می‌دهد[۱۶]. علاوه بر سازمان‌های فوق اعتبار دوره‌های آموزشی و مدارک علمی به تأیید سازمان‌های محلی و ملی کشورهای متبوع می‌رسد.

در ایران مسئولیت بررسی اعتبار دوره‌های علمی و ارزشیابی مدارک علمی دانشگاه‌ها بر عهده وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. علاوه بر دوره‌های مورد تأیید وزارت علوم، برخی از موسسات آموزشی علمی کاربردی نیز اقدام به صدور گواهینامه‌هایی با عنوان گواهینامه ام‌بی‌ای و گواهینامه دی‌بی‌ای کرده‌اند که بنابر بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به عنوان مقطع تحصیلی قابل ارزشیابی نیستند و مدارک دریافتی از موسسات آموزش عالی جهت نشاندن تخصص افراد دارنده گواهینامه می‌باشد.[۱۷]

امروزه در ایران دانشگاه‌های مختلفی به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام می‌کنند. اما این رشته برای اولین بار در ایران، به همت علینقی مشایخی، در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد. دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف اولین دانشکده وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که باهدف آموزش علوم مدیریت و اقتصاد با رویکردی نو و متفاوت از سایر مراکز آموزشی و تحصیلی، در سال ۱۳۷۸ شمسی تأسیس شد. احساس نیاز مبرم سازمان‌های مختلف کشور به افرادی که علاوه بر دانش کاربردی خود، نیاز به فراگیری دانش مدیریت دارند و خلأ ای که توسط مدیران رده بالا و رده‌های میانی حس می‌شد، انگیزه اصلی برای ایجاد رشته MBA در این دانشگاه گردید. از طرف دیگر، پیچیدگی زیاد مسائل اقتصادی کشور و ضرورت استفاده از دانش روز اقتصاد در سیاستگذاری و ترسیم چشم‌اندازهای آتی، موجب راه‌اندازی رشته علوم اقتصادی و مهندسی سیستم‌های اقتصادی اجتماعی در گرایش اقتصاد در این دانشکده گردید.[۱۸]


“Rollins information”Downloads-icon


the originalDownloads-icon



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛

اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛

و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

شامل معرفی رشته، برنامه و سرفصل آموزشی، دانشگاه های دارای رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، معرفی رشته های ارشد و دکتری مدیریت و معرفی فرصت شغلی و بازار کار این رشته

 

کارشناسی مدیریت کسب و کار

كسب و كارهاي كوچك در اغلب كشورهاي پيشرفته از اهميت بسزايي برخوردارند زيرا به سادگي تشكيل شده ، قابليت انعطاف زيادي دارند و به راحتي خود را با محيط و شرايط تطبيق مي دهند و هزينه ايجاد و نگهداري زيادي هم ندارند. 

در کشور ما نيز چند دانشگاه  اقدام به ارائه دروس مرتبط در قالب رشته مديريت كسب و كارهاي كوچك نموده اند.

دانش آموختگان اين رشته با توجه به آشنايي با بخش هاي مختلف يك كسب و كار كوچك از جمله مسايل مالي، بازاريابي ، زنجيره تأمين ، مديريت بنگاه و … از پتانسيل مناسبي براي تأسيس شركت يا در اختيار گرفتن مديريت آن برخوردارند.

با توجه به تحولات بازار کسب و کار و رويکردهاي جديد در اين حوزه، اين رشته از افق مناسبي برخوردار است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و استخدام به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک، معرفی رشته های ارشد و دکتری مدیریت (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.


 

سر فصل دروس مدیریت کسب و کارهای کوچک و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 136 واحد
دروس عمومی : 20 واحد
دروس پایه : 39 واحد
دروس اصلی : 27 واحد
دروس اختصاصی : 42 واحد
دروس اختیاری : 8 واحد

 

نکته: در اعلام سرفصل دروس این رشته از سایت وزارت علوم استفاده شده است.این سرفصل صرفا جهت آشنایی کلی با محتوای دروس است و احتمال تغییرات جزیی وجود دارد.

دروس عمومی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


دو درس ازدروس مبانی نظری اسلام


4


ادبیات فارسی


3


یک درس از دروس اخلاق اسلامی


2


زبان عمومی


3


یک درس از دروس انقلاب اسلامی


2


تربیت بدنی 1


1


یک درس ازدروس تاریخ وتمدن اسلامی


2


تربیت بدنی 2


1


یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی


2


جمع


20

 


دروس پایه رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک


نام درس


نام درس

کارشناسی مدیریت کسب و کار


اقتصاد خرد


اقتصاد كلان


اصول حسابداري 1و 2


حسابداري صنعتي


رياضيات و كاربرد آن در مديريت


مباني فناوري اطلاعات


حقوق بازرگاني


آمار و كاربرد آن در مديريت 1و 2


روش تحقيق در مديريت


مباني مديريت اسلامي و الگوي هاي آن


مباني كارآفريني


 


 


 


دروس اصلی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک


نام درس


نام درس


مباني سازمان و مديريت


مديريت رفتار سازماني


مديريت منابع انساني


تحقيق در عمليات


مديريت توليد و زنجيره تأمين


سيستم هاي خريد و انبارداري


مديريت مالي


مديريت استراتژيك


بازاريابي و مديريت بازار


 


 


 

دروس اختصاصی رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک


نام درس


نام درس


زبان تخصصي 1و2و3و4


كارآفريني سازماني و اجتماعي


مديريت كسب و كارهاي كوچك در ايران


مهارت هاي كارآفريني


مديريت نوآوري


محيط كسب و كار در ايران


كسب و كار روستايي


كسب و كار در خانه


كسب و كار الكترونيكي


كسب و كار در بخش خدمات


الگوهاي تصميم گيري كارآفرينانه


طراي و تدوين طرح كسب و كار


مديريت پروژه هاي راه اندازي كسب و كار


كارآموزي


 


 


دروس اختیاری رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک


نام درس


نام درس


بازاريابي بين الملل


سيستم هاي اطلاعاتي مديريت


مديريت كيفيت


بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان


تحقيقات بازاريابي


مديريت تكنولوژي


قوانين كسب و كار در كشور


 


 


 

دانشگاه هایی که در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک پذیرش دانشجو دارند(بر اساس دفترچه کنکور 93)


دانشگاه سمنان


دانشگاه تهران


دانشگاه ولایت ایرانشهر


 

دانشگاه هایی که در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک پذیرش دانشجو دارند(بر اساس دفترچه کنکور 94)


دانشگاه سمنان


دانشگاه ولایت ایرانشهر

 

دانشگاه هایی که در رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک پذیرش دانشجو دارند
(بر اساس دفترچه کنکور 95)
(غیر از دانشگاه پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد)


دانشگاه سمنان


دانشگاه ولایت ایرانشهر


دانشگاه سیستان و بلوچستان


گرایشهای ارشد مجموعه مدیریت جهانگردی:


بازاریابی جهانگردی


برنامه ریزی توسعه جهانگردی


گرایشهای ارشد مجموعه مدیریت:


مدیریت بازرگانی (با 7 گرایش)


مدیریت دولتی (همه گرایشها)


مدیریت صنعتی (همه گرایشها)


مدیریت فناوری اطلاعات (همه گرایشها)


مدیریت تکنولوژی (همه گرایشها)


مدیریت مالی(همه گرایشها)


کارآفرینی (همه گرایشها)


مدیریت منابع انسانی (همه گرایشها)


مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای


مدیریت بازرگانی دریایی


گرایشهای ارشد مجموعه مدیریت اجرایی:


مدیریت اجرایی (با 2 گرایش)


مدیریت امور شهری


مدیریت کسب و کار (با 10 گرایش)


مدیریت صنعتی


مدیریت بازرگانی (همه گرایشها)


مدیریت دولتی (همه گرایشها)


مدیریت فناوری اطلاعات


مدیریت استراتژیک


مدیریت رسانه ای


مدیریت گردشگری


مالی 


مدیریت سازمانهای دولتی ایران


سیاستگذاری علم و فناوری


مدیریت توسعه


کارآفرینی


آینده پژوهی


مدیریت تکنولوژی


مدیریت پیشگیری از جرم


مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز


مدیریت اطلاعات


مدیریت صنعتی


مدیریت بازرگانی (همه گرایشها)


مدیریت دولتی (همه گرایشها)


مدیریت فناوری اطلاعات


مدیریت استراتژیک


مدیریت رسانه ای


مدیریت گردشگری


مالی 


مدیریت سازمانهای دولتی ایران


سیاستگذاری علم و فناوری


مدیریت توسعه


کارآفرینی


آینده پژوهی


مدیریت تکنولوژی


مدیریت پیشگیری از جرم


مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز


مدیریت اطلاعات


 

با سلام،من دارای لیسانس کامپیوتر هستم و تصمیم دارم برای ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد بخونم، می خواستم بدونم تراز دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و نیز تهران مرکز چنده!؟ و آیا شما برای دانشگاه آزاد هم برنامه ریزی دارید یا خیر.

بسیار روش جالبی دارید کاش زودتر باهاتون آشنا شده بودم الان دیر شده دو ماهه دیگه ارشد سراسریه ولی بازم از برنامه تون استفاده میکنم ممنون

سلامبا اين درصدها در رشته ارشد مديريت اجرايي كجا قبول ميشم؟؟زبان ٣استعداد تحصيلي ٣١دانش مسائل روز ١٨تئوري ٣٦زبان فارسي ٣٠

سلام با رتبه1439 مدیریت اجرایی احتمال قبولی پیامنور تهران هست؟

سلام خسته نباشید من میتونم برا امسال مدیریت اجرایی در دانشگاه پردیس بخونم یا نه باید از طریق آزمون باشه ؟ امسال ارشد یه رشته دیگه ای امتحان دادم.ممنون

کارشناسی مدیریت کسب و کار

ارشد مدیریت کسب و کار یا همان MBA (ام بی ای) با هدف تربیت مدیران کارآمد طراحی شده و تقریباً کاربردی‌تر از رشته مدیریت می‌باشد. دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration) به اختصار تحت عنوان مدیریت MBA نام برده می‌شود.

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت MBA

 

مدیریت کسب و کار (MBA) با توجه به نیاز جامعه رو به رشد امروزی کشور و با هدف تربیت مدیرانی که کارکردهای کلان مدیریتی در سطوح مختلف را به گونه ای رشد یافته به اجرا درآورند، در زمره گزینه های موجود برای انتخاب در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است. تحلیل مسائل و ارائه راهکارهای قابل اجرا برای انواع واحدهای تولیدی و خدماتی، سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS) ، مباحث رفتار سازمانی و مدیریت موثر منابع انسانی و در نهایت برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک گوشه ای از موضوعات مورد بحث در مدیریت کسب و کار هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند.

 

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

دریافت مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره و برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر 3گام 

 

رشته مدیریت کسب و کار (MBA) با هدف تربیت مدیران کارآمد طراحی شده و تقریباً کاربردی‌تر از رشته مدیریت می‌باشد. هدف دیگر این دوره آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوره دکترای مدیریت جهت تامین کادر آموزشی این رشته در آینده می‌باشد. افرادی که در این دوره پذیرفته می‌شوند، حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشته های دانشگاهی گذرانده و با حوزه تخصصی دوره کارشناسی آشنائی پیدا کرده‌اند. این افراد پس از فراگرفتن دانش مدیریت و کسب تجارب مدیریتی، نیروهای ارزنده‌ای خواهند شد که می توانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود و کار در زمینه‌های بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند. به طور کلی از شرکت کنندگان این رشته انتظار می­رود که مهارتهاى زیر را کسب نمایند:

     1- نگرش علمى به مدیریت: این مهم از طریق آشنائى وسیع با تجربیات دنیاى صنعتى و پژوهش هاى معمول در رشته مدیریت و نیز پى بردن به اهمیت نگرش علمى به مسایل مدیریت محقق خواهد شد که در آن صورت از تفکر یک بعدى، شتاب زدگى در عمل و پیش داورى درباره روشهاى کارآمد مدیریت که از ویژگى هاى نگرش غیرعلمى است پرهیز خواهد شد.

    2- کسب دانش مدیریت: آشنایى مدیران با تجربیات کشورهاى صنعتى و نیز تحقیقات اندیشمندان مدیریت موجب ارتقاء سطح دانش هایى در این زمینه مى شود و این امر از سویى زمینه استفاده مؤثرتر از فنون جدید مدیریت را توسط مدیران فراهم مى کند و از سوى دیگر ارتباط و همکارى نزدیکترى میان مدیران و کارشناسان مدیریت ایجاد کرده موجب مى شود که مدیران از مشاوران و کادر ستادى خود بهتر استفاده کنند.

با کلیک روی هریک از لینک های زیر، آسان تر مطلب مورد نظرتان درباره مدیریت کسب و کار (MBA) را بخوانید.

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)

بازار کار کارشناسان ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) چگونه است؟

طول دوره و سیلابس درسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) چه تفاوتی با سایر رشته های مدیریت دارد؟

گرایشهای مدیریت کسب و کار (MBA) کدام است؟

مدیریت کسب و کار (MBA): تحصیل به شیوه آموزش محور یا آموزشی- پژوهشی؟

برای ادامه تحصیل در این رشته امکان تحصیل در داخل یا خارج کشور وجود دارد؟ آیا دوره ای با عنوان دکتری مدیریت MBA وجود دارد؟

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت MBA

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration) که به اختصار تحت عنوان مدیریت MBA نام برده می‌شود، به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمانهای اقتصادی– اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است. هدف اصلی این دوره پذیرش فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی در رشته‌های مختلف به خصوص رشته‌های فنی و مهندسی و پرورش افرادی است که قادر باشند پس از یک دوره آموزش فشرده و پرکار با فراگیری دانش و فنون مدیریت در زمینه‌های زیر انجام وظیفه نمایند:

(1) اداره و راهبری مؤثر و کارآمد سازمان یا یکی از زیر مجموعه‌های آن

(2) ایجاد تحول در یک بخش تخصصی سازمان

(3) طراحی، هدایت و رهبری تحول در کل سازمان پس از کسب تجارب عملی در مدیریت

(4) کارآفرینی با ایجاد فعالیت های جدید در درون سازمان و یا ایجاد سازمانهای جدید

(5) ارائه خدمات مشاوره ای و مطالعاتی در زمینه های مزبور به مدیران سازمانهای اقتصادی و اجتماعی

ترکیب دانش تخصصی دوره کارشناسی و آگاهی به دانش و فنون مدیریت کارشناسی ارشد، از فارغ‌التحصیلان دوره مدیریت کسب و کار (MBA) مدیران کارآمد و موثری می‌سازد که در افزایش کارآیی و رشد سازمان‌های اقتصادی- اجتماعی تأثیر بسزایی دارند. به خاطر کسب همین توانایی‌هاست که در 3 دهه اخیر دوره‌های مدیریت MBA در کشورهای مختلف جهان به سرعت گسترش یافته و تنها در کشور آمریکا حدود 700 موسسه آموزش عالی دوره مدیریت MBA ارائه می‌دهند.

هدف دیگر این دوره آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوره دکترای مدیریت جهت تامین کادر آموزشی این رشته در آینده می‌باشد. افرادی که در این دوره پذیرفته می‌شوند، حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشته های دانشگاهی گذرانده و با حوزه تخصصی دوره کارشناسی آشنائی پیدا کرده‌اند. این افراد پس از فراگرفتن دانش مدیریت و کسب تجارب مدیریتی، نیروهای ارزنده‌ای خواهند شد که می توانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود و کار در زمینه‌های بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند.

کارشناسی مدیریت کسب و کار

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت MBA

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

برخورداری از توانمندی و دانش مدیریت در هر سازمانی از عوامل مهم موفقیت محسوب می‌شود. از این رو دانش‌آموختگان رشته مدیریت کسب و کار می‌توانند در اغلب سازمان‌ها مشغول به کار شوند. کاربرد وسیع دانش مدیریت، رویکرد کاربردی این رشته (در مقایسه با سایر رشته‌های مدیریت)، تنوع فعالیت‌ها در این رشته (مشاوره مدیریت، اداره سازمان‌ها یا بخش‌هایی از آن، کارآفرینی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی)، جوان بودن رشته در کشور باعث شده تا این رشته بازار کار گسترده و سطح درآمد بالایی را برای دانش‌آموختگان به همراه داشته باشد. البته در این رشته توانمندی‌های فردی، علاقه و معلومات گسترده و مطالعات جانبی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموختگان دارد. همین امر باعث می‌گردد تا سطح در آمد و میزان ارتقاء شغلی دانش‌آموختگان بسیار متفاوت باشد.

 

دوره مدیریت MBA به صورت کارشناسی ارشد ناپیوسته و آموزشی است. طول آن حداقل 4 نیم‌سال و حداکثر  5 نیم‌ سال است. ( بسته به انتخاب دوره پروژه محور یا آموزش محور) است. تعداد واحدهای لازم برای فارغ التحصیل شدن –بر خلاف سایر دوره های کارشناسی ارشد (32 واحد)- 45 یا 48  واحد است.

دوره مدیریت MBA شامل 45 واحد درسی به شرح ذیل است:

الف: دروس اجباری: شامل 30 واحد درسی و یا 10 درس است که دانشجویان بدون گذراندن آنها فارغ‌التحصیل نخواهند شد. این دروس دانشجویان را با زیرساخت های رشته مدیریت و زمینه ها و حوزه هایی که هر مدیر باید به آن آگاهی داشته باشد، آشنا می‌کند.

ب: دروس اختیاری: شامل 6 واحد درسی است که همان پروژه محسوب می شود. 

ج: دروس گرایش: امروزه با گسترش رشته مدیریت، هر یک از گرایش‌های آن نظیر مدیریت عملیات، مدیریت مالی و یا مدیریت استراتژیک حاوی نظریه‌ها و مطالب گسترده و عمیقی است که فراگیری همه آنها در یک دوره کارشناسی ارشد عملی نیست. به همین دلیل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با توجه به علاقه خود و امکانات آموزشی دانشکده می‌توانند به طور عمیق فقط وارد یک گرایش شوند. گرایش‌های موجود عبارتند از مدیریت در حوزه های زیر:

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت MBA

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

گرایش استراتژی در ارشد MBA

گرایش مالی در ارشد MBA

گرایش بازاریابی در ارشد MBA

گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی در ارشد MBA

گرایش سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات در ارشد MBA

گرایش فناوری در ارشد MBA

گرایش عملیات و زنجیره تامین در ارشد MBA

 

سبد درسی هر یک از گرایشهای تخصصی که توسط دانشجو انتخاب می شود در یکی از دو مسیر زیر قرار دارد:

– مسیر اول: آموزش محور (بدون پایان نامه) : در این حالت دانشجو 12 واحد از دروس تخصصی گرایش مورد نظرخود را اخذ میکند.

– مسیر دوم: آموزشی – پژوهشی (با پایان نامه): در این حالت دانشجو یک پایان نامه 6 واحدی انجام خواهد داد. دروس باقی مانده (12 واحد) از دروس تخصصی گرایش اخذ می‌شود.

در رابطه با پروژه پایان تحصیلات باید گفت که این پروژه بیشتر جنبه کاربردی دارد و هدف از آن آشنایی دانشجویان با مشکلات کاربرد مباحث تئوریک در عمل است. هدف دیگر آن، تحقیق نظری در یکی از موضوعات مربوط به دانش مدیریت است، با هدف کسب آمادگی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا. در واقع دانشجویان باید در پایان این دوره تصمیم بگیرند که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند یا ترجیح می‌دهند وارد بازار کار شده و دانش کسب شده را در عمل به کار برند. بر اساس این تصمیم، موضوع و جهت‌گیری خود را برای پروژه پایان تحصیلی تعیین می‌کنند.

 

عضویت در صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

دریافت مشاوره و برنامه ریزی

 

برای ادامه تحصیل در این رشته امکان تحصیل در داخل یا خارج کشور وجود دارد؟ آیا دوره ای با عنوان دکتری مدیریت MBA وجود دارد؟

دانش‌آموختگان رشته مدیریت کسب و کار یا مدیریت MBA می‌توانند در هر یک از رشته‌های مربوط به مدیریت نظیر مدیریت تکنولوژی، مدیریت مالی، رهبری و رفتار سازمانی و … در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند. در واقع دانش‌آموختگان هر یک از رشته‌های مرتبط با مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند برای ادامه تحصیل در همان رشته و یا سایر رشته‌های مدیریتی در آزمون مربوطه شرکت نمایند.

ادامه تحصیل در مقطع دکتری، در بسیاری از دانشگاههای داخلی امکان پذیر است. برای مثال دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه الزهرا، دانشگاه فردوسی مشهد و …. برای گرایش های مختلف دکترای مدیریت دانشجو می پذیرند.

آن دسته از فارغ التحصیلان که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاههای مختلف خارج از کشور هستند، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت MBA، در دانشگاههای معتبر داخلی درس خوانده باشند راه کم پیج و خم تری را در پیش خواهند داشت. دوره های دکتری اغلب دانشکده های مدیریت در خارج از کشور شامل گرایش های زیر است:

مدیریت مالی، مدیریت استراتژیک (سیاستگذاری)، مدیریت بازاریابی، مدیریت تولید، مدیریت منابع انسانی و حسابداری

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد مدیریت MBA

دریافت مشاوره و برنامه ریزی به سبک رتبه های برتر 3گام 

انتخاب بهترین منابع کنکور ارشد مدیریت کسب و کار، یکی از مهم ترین مراحل آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد MBA یا مدیریت کسب و کار می باشد. در مطلب بهترین منابع ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) ، منابع کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار با توجه به شرایط هر داوطلب معرفی می شود.

آزمون کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت کسب و کار، دارای 2 گرایش «مدیریت کسب و کار یا MBA» و «مدیریت امور شهری» است. تفاوت این گرایش ها در رویکرد هر کدام از آنها به ارتقای سازمان است. قبلا گرایش مدیریت اجرایی هم در این مجموعه وجود داشت که از سال 97 با گرایش MBA ترکیب شده و دیگه چنین گرایشی وجود خارجی نداره. اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی درباره گرایش های ارشد مدیریت کسب و کار (ام بی ای) هستید، مطلب گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت کسب و کار (MBA) را بخوانید.

برای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار 97 به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

جدول دانشگاهها و ظرفیتهای پذیرش کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار 98 


ندازینلی‏ – 99/6/28

سلام روز خوشمن دیپلم گردشگری دارم میخوام برم رشته mba اطلاعاتی هم ندارم کی و کدوم دانشگاه برم و ثبت نام کنم چند سال طول میکشه ؟سپاس از توجهتون🙏


بهار‏ – 99/6/24

سلام خسته نباشید من دبیرستان تجربی خوندم و الان کارشناسی حسابداری دارم. میخواستم برای ارشد mba بخونم. میخواستم بدونم آیا رفتن به mba از حسابداری راحته؟ و من باید چه درسایی رو برای کنکور بخونم؟و دانش ریاضی چه قدر موثر هست؟


کیوان بیگ آقا‏ – 99/5/23

سلام وقتتون بخیر من مهندسی عمران خوندم و الان بین این که ارشد عمران بخونم یا mba مردد هستم و یه نکته دیگه این که شانس قبولی دانشگاه دولتی چقدر هست برای کسی که مهندسی عمران خونده


mahdiyeh‏ – 99/3/15

سلام خسته نباشید .من کارشناسی مدیریت بازرگانی خوندم برای ارشد بهم گفتن مدیریت mbaبخونم اما راستیتش توه دفترچه های پارسال نه سراسری ونه پیام نور چیزی تحت عنوان مدیریت mba پیدا کردم.میشه لطفا کمک کنید

محمد مقدم درخشان‏ – 99/3/16

سلام خدمت شما توی دفترچه کد این رشته 1148 هست با عنوان مدیریت کسب وکار 


فاطمه رضازاده‏ – 99/3/8

سلام من رشته ام صنایع ولی نمیدونم برای ارشد mbaبخونم یا صنایع رو کدوم بازار کار بهتری داره؟؟؟


مریم عبادی‏ – 99/4/10

هر دو بازار کار خوبی داره اما اگر mba بخونید گستره و تنوع بازار کار براتون بیشتر میشه.


Deniz‏ – 99/3/7

سلام خسته نباشید برای موفق تر بودن در رشته mba بهتره قبلش مدرک از رشته های دانشگاهی ریاضی فیزیک داشته باشیم یا انسانی؟


مریم عبادی‏ – 99/4/10

سلام، mba رشته شناوره و از هر رشته ای میتونید وارد این رشته و بعدش وارد بازار کار mba بشید، اما اگر لیسانس رشته های فنی داشته باشید هم قبولی توی کنکور و هم درسای ارشد براتون راحت تره و هم بازار کار گسترده تری در انتظارتونه.


معصوم‏ – 98/10/23

سلام و عرض خسته نباشیدبنده دارای مدرک کارشناسی مهندسی رباتیک هستم و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز هستم، علاقه مند به نوآوری، اختراع، مدیریت، کارآفرینی و کسب و کار هستم. ۱. کدوم گرایش در ارشد بیشتر میتونه علایق من رو در بربگیره و در حوزه مهندسی کارامد باشه؟۲. امکان گرفتن پذیرش در مقطع دکتری ام بی ای در ایالت های امریکا چقدر هست؟


مریم عبادی‏ – 99/4/10

سلام، گرایش های استراتژی، فناوری، سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات برای شما مناسب تره. در مورد سوال دومتون هم بله شما میتونید برای دکترا در رشته DBA از Business Schoolهای آمریکا پذیرش بگیرید.


عرفان‏ – 98/9/17

سلام.من کارشناسی حسابداری بودم و الان میخواهم برای ارشد ثبت نام کنم بین دورشته mba و حسابداری مردد هستم بنظرتون از جنبه های مختلف سختی دروس و جذابیت و بازار کار و تعداد واحد ها و حفظی بودن دروس توضیحی بدین؟کدوم رو انتخاب کنم بهتره و موفق ترم؟


مریم عبادی‏ – 99/4/10

سلام، در مورد سختی دروس mba از حسابداری سخت تره، تعداد واحدهاش 10 واحد بیشتره و مباحث حفظیش هم از حسابداری بیشتره ولی در عین حال جذابیت بیشتری هم داره. اما بازار کار حسابداری بهتر از mba هست با اینکه mba هم بازار کار خوبی داره. بسته به علاقه و هدفتون باید انتخاب کنید ولی شما که لیسانس حسابداری دارید اگر mba بخونید بازار کار متنوع تری در اختیارتون قرار میگیره.


محمد‏ – 98/6/18

سلام . وقتون بخیر .مدیریت کسب وکار گرایش فناوری امیر کبیر پردیس تهران قبول شدم . این که هزینه ای زیاد هست رو می دونم . و این که دانشگاه آزاد تهران مرکز دقیقا همین گرایش قبول شدم .پیشنهادتون برای تحصیل کدوم دانشگاه هست؟


مریم عبادی‏ – 99/4/17

سلام وقتتون بخیر، مدرک پردیس امیرکبیر از مدرک آزاد تهران مرکز معتبرتره و اگر مشکل هزینه ای ندارید پردیس رو برید.


پویان‏ – 98/6/15

سلام..وقت بخیر..من کارشناسی ارشد برق رو تموم کردم(دانشگاه شهید بهشتی). الان فهمیدم که به رشته MBA علاقه مندم و اینکه نمیخوام دکتری برق رو بخونم.میخواستم بدونم بازارکار رشته MBA توی ایران چطوره؟ و اینکه من فنی وارد یه رشته مدیریتی بشم برام تضاد ایجاد نمیکنه؟..تشکر


مریم عبادی‏ – 99/4/17

سلام وقتتون بخیر، رشته mba به خاطر کاربردی بودن و نزدیک بودنش به فضای کسب و کار بازار کار خوبی داره و روز به روز هم این بازار کار داره بهتر میشه، چون کسب و کارها به مرور میزان پیشرفت با پیاده سازی مهارت های مدیریت کسب و کار رو بهتر و بیشتر درک میکنن و الان حتی سازمان های دولتی و خصوصی بزرگ دارن دوره های mba رو برای کارمنداشون برگزار میکنن. اینکه از رشته فنی وارد mba بشید خیلی هم خوبه چون هم بازار کار متنوع تری در انتظارتونه و هم اینکه چون mba واحدهای فنی و تحلیلی هم داره دچار تضاد نمیشید.


گامی‏ – 98/6/9

سلام روزتون بخیر. من خانمی ۴۰ساله با لیسانس فیلمسازی هستم مردد هستم ک پیام نور فراگیر ارشد mba رو انتخاب کنم یا روانشناسی عمومی … فرصت خیلی کمی هم دارم برای ثبت نام ۲روز فقط.ایا رشته mba شاخه های استراتژیک و بازاریابی برای جذب بازار اولویت و محدودیت سن دارند و اینکه بین روانشناسی عمومی و mba پیام نور کدوم بازار کار بهتری برای خانمها داره در سنین ۴۰ به بالا…ممنون از


مریم عبادی‏ – 98/6/11

سلام وقتتون بخیرگرایش های mba به طور کلی برای جذب محدودیت سنی ندارند و شما تو هر سنی که باشید بسته به مهارت هاتون وارد بازار کار میشید. بین انتخاب mba و روانشناسی عمومی شما در مرحله اول باید به علاقتون نگاه کنید ولی به طور کلی mba به عنوان مدیریت حرفه ای کسب و کار شناخته میشه و توی هر صنعتی مورد استفاده قرار میگیره و جایگاه و بازار کار خودش رو توی هر کسب و کاری داره. توی هیچکدوم از آگهی های استخدام مربوط به این رشته هم اینطوری نیست که مثل رشته های فنی اولویت جنسیتی داشته باشه و جنسیت شما تاثیری روی ورودتون به بازار کار نداره. ممنونم


Sanaz‏ – 98/5/17

سلام وقت بخیر.من مهرترم اخرکارشناسی رشته مدیرت صنعتی هستم.تماس گرفتم فراگیر پیام نور گفتن میتونم توآزمون ارشد که آذرماه قراربرگزار بشه شرکت کنم ومدارک کارشناسیموتاپایان بهمن فرصت دارم بدم.میشه راهنماییم کنیدامکان قبولیم هست یانه؟


مریم عبادی‏ – 98/6/11

سلام وقتتون بخیربله امکانش هست کاملا، تو این مدت یه مرور کلی روی دروس مربوط به این رشته که شامل ریاضی 1 و 2، زبان تخصصی و Gmatt هست داشته باشید و تمرکز اصلیتون رو بذارید روی سوالات کنکور سال های گذشته. منابع مربوط به هر کدوم از این دروس رو هم میتونید توی سایت سه گام مشاهده کنید. موفق باشید


مارال‏ – 98/3/9

من کارشناسی مهندسی مواد دارم برای ارشد بین گرایش خوردگی رشته ی خودم و mba موندم بازار کار کدوم بهتره؟


مریم عبادی‏ – 98/6/11

سلام وقتتون بخیربنده از بازار کار گرایش های مواد اطلاعی ندارم و برای کسب اطلاع از بازار کار این گرایش در صفحه مهندسی مواد پیام بذارید. ولی در مورد mba، این رشته با عنوان مدیریت تخصصی کسب و کار شناخته میشه و توی هر صنعت و کسب و کاری بازار کار خودش رو داره و جایگاه خوبی توی صنایع مختلف داره. موفق باشید


سین سین‏ – 98/3/9

درود بر شما دوست گرامی من می‌خوام به دیگران کمک کنم کسب و کار خودشون رو ارتقا بدن بنظر شما کدوم یکی از گرایشهای MBA مناسب من هست ؟


مریم عبادی‏ – 98/6/11

سلام وقتتون بخیرگرایش استراتژی، سیستم های اطلاعاتی و فناوری برای شما مناسب هست.


حبیب شریفی ‏ – 98/3/8

با سلام. بنده مهندسی برق خوندم و عضو نظام مهندسی هم هستم، سوالم اینه ارشد برق رو ادامه بدم یا ارشد MBA?! خییییلی مردد هستم. به هردوشون علاقه دارم. ممنون میشم کمکم کنید!(قبلاً تیم فروش رو رهبری میکردم)


مریم عبادی‏ – 98/6/11

سلام وقتتون بخیرکاملا بسته به علاقه شما داره، ولی با ادامه تحصیل در رشته mba بعنوان مدیریت تخصصی کسب و کار علاوه بر دید فنی و تخصص در رشته مهندسی برق، قابلیت و مهارت های مدیریتی برای اداره درست یک کسب و کار رو هم کسب میکنید و از این طریق شما یک متخصص بین رشته ای میشید و دید و مهارتتون برای استفاده از تخصص هاتون بازتر میشه و اثرگذاری بیشتری خواهید داشت.موفق باشید


زهرا عمرانی‏ – 97/7/22

سلام ،میخواستم بپرسم رشته مدیریت mbaبازار کارش چطوره ؟چند احتمال داره رفت سرکار بعد از فارغ التحصیلی ؟


آقای ویسی نژاد‏ – 97/7/24

سلام. رشته mba یکی از بهترین رشته های موجود (شاید بهترین رشته) در زمینه بازار کاره. احتمال پیدا کردن شغل مناسب حتی در زمان دانشجویی هم زیاده.


جواد‏ – 97/7/13

با سلام ..من رشته مدیریت کسب و کار هم در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و هم دانشگاه پیام نور تهران قبول شدم به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم و اینکه کدوم یکی معتبرتره…با تشکر


آقای ویسی نژاد‏ – 97/7/24

سلام.پیشنهاد من دانشگاه آزاد علوم تحقیقاته البته مسائل مالی هم میتونه روی انتخاب تاثیرگذار باشه. اگه با پرداخت شهریه دانشگاه آزاد (حدود 3 تا 3.5 میلیون تومن برای هر ترم) مشکلی ندارید قطعا این دانشگاه انتخاب بهتریه.


جواد‏ – 97/7/13

جواد هستم…سلام عرض میکنهم در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات قبول شدم و هم در دانشگاه پیام نور…به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم…و اینکه کدوم معتبرتره…ممنونم


احمدرضا‏ – 97/6/31

سلام ترم آخر کارشناسی مدیریت دولتی هستم .واسه آزمون ارشد اگه MBAآزمون دم هتره یا ارشد مدیریت دولتی ؟سواله دیگه این که آیا دانشگاه ها ئرای پذیرش در رشته ی MBA شرط ساتقه کاری دارند؟؟؟؟


آقای ویسی نژاد‏ – 97/7/11

سلام.در مورد سوال اولتون، فاکتورهایی میتونن در تصمیم گیری تاثیر گذار باشن. برای مثال شرایط کاری (برای mba امکان کار در بخش خصوصی بسیار بیشتره)، امکان هیئت علمی شدن (که در رشته خودتون وجو داره) و سختی آزمون ارشد (که در رشته mba آزمون ارشد سخت تر و با رقیبان بیشتریه)در مورد سوال دوم، خیر. این شرط قبلا وجود داشت اما الان برداشته شده.


جواد ‏ – 97/6/28

با سلام…آیا با گرایش سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعاتmba برای دکتری میشه در گرایش بازاریابی ادامه داد و پذیرش گرفت


آقای ویسی نژاد‏ – 97/7/11

سلام.اگر منظورتون پذیرش از دانشگاه های خارج از کشوره، معمولا چنین امکانی وجود نداره و یا بسیار سخته. البته بحث پذیرش برای رشته mba به طور کلی متفاوت با رشته های دیگه، و معمولا سخت تر از رشته های دیگس.


الناز‏ – 97/6/27

سلام من رشتم در دوران کارشناسی نرم افزار بوده و اینکه حفظیاتم خیلی ضعیفه، میتونم از شاخه های مدیریت بخونم؟من میخاستم مدیریت فناوری اطلاعات بخونم که تو شهرمون نیست به نظرتون با این حفظیات میتونم مدیریت کسب و کار بخونم


آقای ویسی نژاد‏ – 97/7/11

سلام.در دوران کارشناسی ارشد مباحث علوم انسانی دیگه شبیه مدرسه تدریس نمیشه که نیازی به حفظ کردن زیاد مطالب باشه. برای رشته شما انتخاب مدیریت کسب و کار میتونه انتخاب مناسبی باشه. 


نفیسه‏ – 97/3/16

سلام.من لیسانسه ادبیات انگلیسیم برای ارشد mbaکنکور دادم و مجاز شدم.بنظرتون اگه mbaانتخاب رشته کنم خوبه؟؟؟


علی‏ – 97/3/9

سلام.من کلاس یازدهم هستم والان کامپیوتر میخونم میخواستم چجوری میتونم دانشگاه برم مدیریت کسب و کار بخونم.


حامد‏ – 97/3/4

سلام رشته لیسانسم مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید گرایش قالبسازی هستشآیا میتونم مقطع ارشد MBA ادامه تحصیل بدم یا برا تحصیل در مقطع ارشد MBA نیاز به لیسانس مرتبط داره؟


پشتیبان 1 3گام‏ – 97/3/7

سلام. برای مقطع ارشد تغییر رشته امکان پذیره و شما میتونید mba بخونید.


امیرحسین‏ – 97/1/23

سلام.من الان کلاس نهم هستم و میخواستم بدونم از چه رشته ای میشه وارد این رشته شد؟


آقای ویسی نژاد‏ – 97/1/26

سلام. روزتون بخیررشته mba چون توی کارشناسی ارشد فقط وجود داره، میشه تقریبا از هر رشته ای (مخصوصا مهندسی که رشته دبیرستانیش میشه ریاضی) واردش شد. خود من لیسانسمو هوافضا بودم و برای ارشد mba میخونم، اما رشته های مهندسی صنایع و مکانیک بیشتر به این رشته شبیهن. مهندسان کامپیوتر هم الان اگه بعد کارشناسی وارد این رشته بشن آینده خوبی دارن.


الهام‏ – 96/11/22

سلام بازار کار ای تی بهتره یا کسب وکار؟


آقای ویسی نژاد‏ – 96/11/24

سلامبازار کار برای هر دو رشته معمولا نسبت به بقیه رشته ها شرایط بهتری داره و شرایط کار تقریبا برای هر دو یکیه.


حسین برفروشان‏ – 96/9/8

سلامبلاخره کدوم درس ها رو برای mba باید بخونیم.فقط زبان و ریاضی عمومی و استعداد تو آزمون هستن؟یعنی فقط سه تا درس؟یا نه زبان فارسی و تئوری مدیریت هم هست؟ممنون


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

با سلامبرای گرایش mba شما باید سه درس :زبان (مخصوص mba-دفترچه جدا) 60 سوالدرس gmat، 40 سوال و درس ریاضی 30 سوال رو باید جواب بدید.


فرهود ابهم ‏ – 96/6/11

سلام با عرض ادب و احترام میخواستم بدون با توجه به شرایط کاریم امسال قبول شدم در رشتهmba ولی متاسفانه نمی تونم تو شهری که قبول شدم ادامه تحصیل بدم ایا امکان انتقالی وجود دارد لازم بذکر است که شهر محل سکونتم نیز این رشته ارایه شده ؟


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامانتقالی گرفتن در دوران ارشد خیلی سخت تر و پیچیده تر از لیسانس است. حتما باید یک دلیل خیلی قانع کننده (مثل متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن) باید داشته باشید و معمولا کسی هم باید پیدا کنید که حاضر به تعویض صندلی (دانشگاه) باشد. تقریبا غیر ممکن!


علوی‏ – 96/6/8

سلام . من مهندسی برق خوندم.چند جا خوندم که MBA از دفترچه ارشد حذف شده . درسته ؟ مدیریت اجرایی برای من که برق خوندم و علاقه به مدیریت دارم میتونه مناسب باشه ؟


خانم پور واحدی‏ – 96/6/8

سلام دوست عزیز رشته mba حذف نشده فقط به مجموعه مدیریت و کسب و کار تغییر اسم داده است


Roneya‏ – 96/6/8

سلام.من ITخوندم بنظر شما برای ارشد کدوم یک از گرایشها بهتره؟MBAویا مدیریت فناوری اطلاعات


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلاماگه خلاصه جواب رو میخواید باید بگم در رشته mba گرایش مدیریت سیستم های اطلاعاتی هم هست که خیلی نزدیک به همین مدیریت فناوری اطلاعاته و با توجه به جو مدیریتی mba پیشنهاد من برای شما این رشته است.اگه اطلاعات بیشتری در اختیار من قرار بدید قطعا بهتر میتونم راهنماییتون کنم. میتونید برای راهنمایی بهتر با موسسه تماس بگیرید


دامون‏ – 96/5/7

سلام…من مهندسی عمران دارم ..دوست دارم ارشدمو مدیریت بخونم….کدوم گرایش رشته مدیریت کسب و کار با رشتم سنخیت داره؟


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامماهیت رسته mba اینه که ابزاری به شما بده تا بتونید توی شغلی که ایجاد کردید یا موقعیتتون در یک مجموعه تغییر ایجاد کنید. اگه هدفتون اینه که خودتون کار ایجاد کنید، به جز سیستم های اطلاعاتی همه گرایش ها به شما کمک میکنه، و اگ در یک شرکت یک شغل خاص دارید، دونستن اون شغل برای جواب دادن به سوال مهمه.اگه به جواب نرسیدین میتونین با موسسه تماس بگیرید (پنل تماس با ما)


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامماهیت رسته mba اینه که ابزاری به شما بده تا بتونید توی شغلی که ایجاد کردید یا موقعیتتون در یک مجموعه تغییر ایجاد کنید. اگه هدفتون اینه که خودتون کار ایجاد کنید، به جز سیستم های اطلاعاتی همه گرایش ها به شما کمک میکنه، و اگ در یک شرکت یک شغل خاص دارید، دونستن اون شغل برای جواب دادن به سوال مهمه.اگه به جواب نرسیدین میتونین با موسسه تماس بگیرید (پنل تماس با ما)


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامماهیت رسته mba اینه که ابزاری به شما بده تا بتونید توی شغلی که ایجاد کردید یا موقعیتتون در یک مجموعه تغییر ایجاد کنید. اگه هدفتون اینه که خودتون کار ایجاد کنید، به جز سیستم های اطلاعاتی همه گرایش ها به شما کمک میکنه، و اگ در یک شرکت یک شغل خاص دارید، دونستن اون شغل برای جواب دادن به سوال مهمه.اگه به جواب نرسیدین میتونین با موسسه تماس بگیرید (پنل تماس با ما)


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامماهیت رسته mba اینه که ابزاری به شما بده تا بتونید توی شغلی که ایجاد کردید یا موقعیتتون در یک مجموعه تغییر ایجاد کنید. اگه هدفتون اینه که خودتون کار ایجاد کنید، به جز سیستم های اطلاعاتی همه گرایش ها به شما کمک میکنه، و اگ در یک شرکت یک شغل خاص دارید، دونستن اون شغل برای جواب دادن به سوال مهمه.اگه به جواب نرسیدین میتونین با موسسه تماس بگیرید (پنل تماس با ما)


آقای ویسی نژاد‏ – 96/9/16

سلامماهیت رسته mba اینه که ابزاری به شما بده تا بتونید توی شغلی که ایجاد کردید یا موقعیتتون در یک مجموعه تغییر ایجاد کنید. اگه هدفتون اینه که خودتون کار ایجاد کنید، به جز سیستم های اطلاعاتی همه گرایش ها به شما کمک میکنه، و اگ در یک شرکت یک شغل خاص دارید، دونستن اون شغل برای جواب دادن به سوال مهمه.اگه به جواب نرسیدین میتونین با موسسه تماس بگیرید (پنل تماس با ما)


وحید حامد‏ – 96/4/9

سلاممن موفق شدم کارشناسی ارشد رو در رشته MBA به پایان برسونم به دوستان توصیه میکنم اگه علاقمند هستند و از انگیزه کافی بر خوردارند این رشته رو برای ارشد انتخاب کنند در زندگی فردی و شغلی بسیار میتونه کمک حال تون باشهموفق باشید


خانم پور واحدی‏ – 96/4/12

سلام با آرزوی موفقیت روز افزون شما


ندا نظری‏ – 96/3/18

سلام ممنون از مطالبتون من ارشد کسب و کار در امور شهری مجاز شدم میخواستم ببینم گرایشی که میتونم شرکت کنم چیا هست دقیقا چون تغییر کردن و توضیحات مناسبی نبود الان خود کسب و کار رو میتونم شرکت کنم یا فقط مدیریت شهری ؟ میشه راهنماییم کنین ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. اگر در کسب و کار هم مجاز شدید می تونید انتخاب کنید.


مریم‏ – 96/3/18

باسلام بنده تو ازمون کارشناسی ارشد امسال فقط دانشگاه ازاد را مجاز شدم منتهی اصلا نمیدونم چه جوری باید انتخاب رشته کنم لطفا راهنماییم کنید در ضمن من با سهمیه فرزند جانبازی مجاز شدم و کلیه دروس را صفر زدم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

سلام. در این زمینه بهتره از مشاوره های حضوری و تلفنی3گام استفاده کنید.


E‏ – 95/10/8

باعرض سلام…مهندسی مدیریت پروژه نفت وگاز از گرایشهای این رشته هست؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. خیر از گرایشهای صنایع هست.


مستانه‏ – 95/7/19

سلام و وقت بخیر.من کارشناسی مدیریت صنعتی هستم و ارشد رو میخوام اجرایی یا mba بخونم.چون شاغلم طالب دانشگاه مجازیم آیا این نوع دانشگاهها اعتبار دارند؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/22

سلام. اعتبار برای دکترا خیر ولی برای خود مدرک ارشد بله.


Mansour1373‏ – 95/6/20

سلام، خسته نباشید.خیلی کلی میخواستم تفاوت رشته ی مدیریت اجرایی رو با مدیریت mba بدونم.آیا بازار کار هر دو رشته خوبه؟آیا در هر دو رشته تحصیلات در خارج از کشور به راحتی صورت میگیره؟مرسی


پشتیبانی 3گام‏ – 95/6/20

سلام. تفاوت اصلی اونها در نوع واحدهایی است که تو ارشد پاس میشه و همچنین نوع درسهایی هست که برای آمادگی ارشد باید خونده بشه. در کل مدیریت اجرایی بیشتر به در کسایی می خوره که شاغل هستند و سابقه کاری دارند و MBA بیشتر به درد کسانی می خوره که بدون سابقه کار هستند و با هدف ایجاد یک کار و یا پیشرفت دادن مشاغل به صورت مستقل می خوان فعالیت کنند. MBA رقابت فشرده تری داره و سطح داوطالبش بهتر و قوی تر از داوطلبان اجرایی هست.تحصیل برای MBA در خارج از کشور به نسبت راحت تره.


رضا‏ – 95/5/23

با سلام.بنده دارای مدرک کارشناسی مهندسی نفت هستم و همچنین نزدیک به 3 سال هم در زمینه نفت شاغل هستم. اخیراً در رابطه با دوره های MBA مرتبط با نفت و گاز شنیده ام که بدون آزمون هم پذیرش انجام میدهند. البته با عنوان انگلیسی Oil & Gas mini MBA شناخته میشوند. این دوره ها فشرده هستند. خواستم بدونم آیا این دوره ها هم به عنوان مدرک کارشناسی ارشد شناخته می شوند؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/5/24

سلام. نه به اون مفهوم کارشناسی ارشد. بلکه مدرک دوره ای حساب میشه و ارزش آکادمیکی نداره. پاسخ


امین ‏ – 95/4/2

با عرض و خسته نباشید میخواستم بدونم اگر از یه دانشگاه معتبر دولتی (مثل دانشگاه تهران یا امیرکبیر یا علم و صنعت ) کارشناس ارشد مدیریت “اجرایی”داشته باشیم امکان پذیرش گرفتن برای دکترا از کدوم دانشگاههای خارجی محتمل تر هستش ؟ و آیا پذیرش گرفتن در این رشته در دانشگاههای خارجی برای یه خانم خیلی سخت خواهد بودیا شرایط خاصی خواهد داشت ؟واقعا ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/4/4

سلام. در رشته های انسانی پذیرش به نسبت خیلی سخته. البته دانشگاه معتبر و اساتید شناخته شده و داشتن نمره زبان خیلی خوب شانس شما رو قطعی می کنه.


محجوبه‏ – 94/12/21

سلام خسته نباشیدمیشه در مورد آینده شغلی رشته مدیریت اجرایی بیشتر توضیح بدین ممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 94/12/22

شغلهای مرتبط با مدیریت اجرایی، مدیریت در هر زمینه ای میشه از یک کارگاه عمرانی گرفته تا یک مهد کودک.اینکه تو ایران بازر کار و آینده شغلیش به چه حالته چیز دیگه ای یه. باید توجه داشته باشید که اکثر کسانی که در یک جا سمتی دارند برای این رشته خیلی پتانسیل ارتقاء شغلی بالاتری دارند. اما کسانی که اینطور نیستند یه مقدار باید کارهای دیگه ای رو انجام بدن تا بعدها بتونند از مدرکی که دارند استفاده کنند.


ابراهیم خرشاد‏ – 94/10/5

اینکه ادامه دادن تو این رشته بدون هیچ زمینه ی قبلی داشتن مشکل ساز برام نمیشه؟ بعدشم با این فرصتی که دارم میشه دانشگاه خوب قبول شد؟ یامهندسی برق خوندم مدیریت اجرایی خوبه واسه ادامه دادن ؟ اینم بگم به رشته های مدیریتی علاقه مندم.


پشتیبانی 3گام‏ – 94/10/6

سلام.مدیریت اجرایی برای بچه های رشته های فنی مهندسی بسیار رشته جذاب و خو بیهو با این فرصت کم هم می تونید قبول بشید. البته اگر حفظیاتتون خوب باشه. در کل انتخاب خوبیه برای کسی که به مدیریت علاقه داره.


ابراهیم فرشاد‏ – 94/10/4

سلام رشته کارشناسی من برق بوده میخوام ارشد مدیریت اجرایی بخونم میشه کمکم کنید؟


پشتیبانی 3گام‏ – 94/10/5

سلام. دوست عزیز دقیقا چه کمکی می خواید؟ سوالتون خیلی کلی یه . لطفا بفرمایید که دقیقا چه چالشی باعث میشه که به شدت نیاز به مشاروه داشته باشید؟


سید بهاالدین حسینی‏ – 94/9/9

خواهان ادامه تحصیل در رشته مدیریت اجرایی هستم


پشتیبانی 3گام‏ – 94/9/9

سلام. رشته لیسانستون چی بوده؟ اگر اطلاعات بیشتری بدید بیشتر می تونیم راهنماییتون کنیم.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید

MBA در خارج از کشور قدمتی حدودا” 80 ساله دارد و به نظر می‌رسد که در Wharton Business School وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا متولد شده باشد. گسترش سریع این رشته در سال‌های دهه 60 و 70 میلادی منجر به این شد که در ایران نیز در دهه 70 میلادی مرکزی تحت عنوان ‌‌ ‌IC‌‌MS و با همکاری دانشگاه هاروارد راه اندازی شود که بعد از انقلاب منحل گردید. این مرکز علیرغم اینکه تنها دو دوره فارغ التحصیل ارائه کرد لیکن نوستالژی ناشی از آن هنوز در اذهان بخش‌های مدیریتی برجسته کشور باقی است.

دومین گام در این راستا توسط سازمان مدیریت صنعتی برداشته شد که در اواخر دهه 60 شمسی اقدام به راه‌اندازی دوره مدیریت اجرایی Executive MBA  نمود لیکن به دلیل عدم تبلیغات مناسب و نیز شرایط دشوار ورود جای چندانی در میان فارغ التحصیلان جدید باز نکرد. سرانجام در اول دهه 80 شمسی دانشگاه صنعتی شریف به اتکای وجهه منحصر به فرد خود اقدام به راه اندازی این رشته با توجه به نیاز شدید کشور نمود. علی‌رغم این تلاش‌ها، هنوز تا رسیدن به کشورهای توسعه یافته و حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه راه درازی در پیش رو داریم. MBA  امروزه یکی از معیارهای رشد کشورها محسوب می‌شود.

دوره کارشناسی ارشد مدیریت ( MBA ) به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است. هدف این دوره پذیرش فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی در رشته‌های مختلف به خصوص رشته‌‌های فنی و مهندسی و پرورش افرادی است که قادر باشند در زمینه‌های ذیل انجام وظیفه نمایند:

افرادی‌ که در این دوره پذیرفته می‌شوند، حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشته‌های دانشگاهی گذارنده و با حوزه تخصصی دوره کارشناسی آشنائی پیدا کرده‌اند. این افراد پس از فراگرفتن دانش مدیریت و تمرین مهارت‌های مدیریتی در این دوره ( مدیریت سازمان ) ، نیروهای ارزنده‌ای خواهند شد که می‌توانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود در جهت تحقق هدف‌های بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند.

کارشناسی مدیریت کسب و کار

فارغ التحصیلان این دوره با فراگیری دانش و فنون مدیریت قادر خواهند بود در زمینه‌های ذیل فعالیت نمایند:

توسعه کشور و ارتقاء استاندارد زندگی در آن مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی است. با بهبود مدیریت است که می‌توان بهره‌وری را افزایش داد و از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، کالا و خدمات بیشتری را تولید نمود و ظرفیت‌های زیادتری را بوجود آورد. بهبود مدیریت نیز مستلزم آگاهی و تسلط به دانش مدیریت است. امروزه مدیریت به عنوان یکی از شاخه‌های معرفت بشری پیشرفت زیادی نموده است و آموزش و تحقیق در زمینه آن گسترش فراوانی یافته است. باتوجه به اهمیت مدیریت در رشد و ارتقاء سازمان‌ها و جوامع، نظام‌های آموزش عالی کشورها آموزش و تحقیق در حوزه مدیریت را از نظر کیفی و کمی به سرعت توسعه داده‌اند. یکی از زمینه‌های بارز توسعه آموزش مدیریت ایجاد رشته کارشناسی ارشد مدیریت ( MBA ) درکشورهای مختلف جهان است. این رشته به سرعت نخست در امریکا و کشورهای صنعتی و سپس در کشورهای در حال توسعه، گسترش یافته است. فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی و مخصوصاً فارغ التحصیلان دوره‌های فنی ومهندسی وارد این دوره شده و دریک آموزش فشرده و پرکار به فراگیری دانش و فنون مدیریت می‌پردازند. ترکیب دانش تخصصی دوره کارشناسی و آگاهی و تسلط به دانش و فنون مدیریت در دوره کارشناسی ارشد، از فارغ التحصیلان این دوره مدیران کارآمد و مؤثری می‌سازد که درافزایش کارآئی و رشد سازمان‌های اقتصادی – اجتماعی تاثیر بسزایی دارند. به خاطر کسب همین توانائی‌هاست که در سه دهه اخیر دوره‌های MBA درکشورهای مختلف جهان به سرعت گسترش یافته و تنها در کشور آمریکا حدود 700 موسسه آموزش عالی این دوره را ارائه می‌دهند.

رشته مدیریت کسب و کار MBA در دانشگاه پیام نور از سال 1397 به صورت 7 گرایش ارائه گردید. در زیر مختصری در مورد هر گرایش بیان شده است:

در این گرایش دانشجویان با مفاهیم، روش‌ها و نظریات موجود در زمینه شکل‌گیری و اجرای برنامه‌های استراتژیک و مدیریت تحول استراتژیک و تغییرات ساختاری در سازمان‌ها آشنا می‌شوند. علاوه‌ بر آن دانشجویان با تجربیات برنامه‌ریزی استراتژیک در کشور و مسائل و مشکلاتی که سازمان‌ها در عمل با آن مواجهه می‌شوند و نحوه برخورد با آن مسائل آشنا می‌گردند. دانشجویان در این گرایش می‌توانند از برخی دروس اختیاری که برای ارتقا توانایی آن‌ها در مدیریت تحولات استراتژیک مفید است و توسط این گرایش یا گرایشات دیگر ارائه می‌شوند، استفاده نمایند.

 

در این گرایش دانشجویان با اصول، مفاهیم و روش‌های بازاریابی و بازارشناسی آشنا می‌شوند. همچنین ضمن بررسی فرایند بازاریابی و فروش در سطح بنگاه‌های اقتصادی،‌ مباحثی چون استراتژی بازاریابی،‌ مدیریت تحقیقات بازار و مدیریت تبلیغات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. نظر به تحولات سریع بازار، گسترش بازار جهانی و درنتیجه ضرورت حضور در بازارهای بین‌المللی،‌ آشنایی دانشجویان با مسائل مربوط به بازاریابی و تجارت بین‌الملل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در طرح سیلابس دروس این گرایش بدان توجه ویژه‌ای شده‌است. با توجه‌ به ارتباط تنگاتنگ این گرایش با گرایش‌های استراتژی، مدیریت عملیات و سیستم‌های اطلاعاتی اخذ دروسی از گرایش‌های مذکور به عنوان دروس اختیاری به دانشجویان توصیه می‌شود.

 

گرایش «رفتار سازمانی و منابع انسانی»‌ ترکیبی از علوم انسانی و دروس تخصصی‌ای می‌باشد برای خلق یک برنامه منظم که بر چگونگی توسعه مسائل انسانی،‌ چگونگی رفتار انسان‌ها در یک گروه کوچک و یا سازمان و چگونگی عملکرد سازمان‌ها متمرکز می‌باشد. دروس پایه این برنامه مبتنی بر ساخت مهارت‌های شغلی برای تحول سازمان‌،‌ فرایندهای سازمانی و رفتار سازمانی است. دانشجویانی که در این گرایش به تحصیل می‌پردازند به‌علاوه می‌توانند در تعدادی از موضوعات ذیل دروسی را اخذ نمایند: مدیریت منابع انسانی روانشناسی و روابط انسانی رهبری و سازمان‌دهی گروه‌ها ساختار قدرت در سازمان‌ها تصمیم‌گیری فرهنگ سازمانی

 

در این گرایش دانشجویان با مفاهیم و انواع سیستم‌های اطلاعاتی،‌ روابط آن‌ها و نیز نحوه پشتیبانی هرکدام از انواع سیستم‌های اطلاعاتی از مدیران در سطوح مختلف سازمان آشنا می‌شوند. همچنین دانشجویان ضمن انجام پروژه‌های عملی با روش‌های طراحی و پیاده‌سازی این سیستم‌ها، موانع و مشکلات موجود در راه پیاده‌سازی آن‌ها و روش‌های حل این مشکلات آشنا خواهند شد. دانشجویان در این گرایش می‌توانند از برخی دروس اختیاری که برای ارتقای شناخت آن‌ها از مفاهیم سازمانی و حوزه‌های مختلف مدیریت سازمان مفید است و توسط گرایشات دیگر ارائه می‌شوند،‌ استفاده نمایند.

 

در این گرایش دانشجویان با مفاهیم، روش‌ها و نظریات موجود در زمینه مدیریت مالی بنگاه‌ها آشنا می‌شوند. بدین منظور مدیریت مالی بنگاه شامل ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها،‌ مدیریت سرمایه در گردش و منابع تأمین مالی کوتاه‌مدت و نیز مدیریت ترکیب دارایی‌ها و منابع تأمین مالی بلند مدت به‌ عنوان پایه‌های اصلی مدیریت مالی آموزش داده می‌شود. سپس دانشجویان می‌توانند متناسب با علاقه خود و امکانات دانشکده دروسی در زمینه‌های ارزش‌گذاری اوراق بهادار،‌ سرمایه‌گذاری در مستغلات،‌ مدیریت مالی بین‌الملل، مدیریت بانک‌های تجاری و مهندسی مالی انتخاب نمایند. از افرادی که در این گرایش تحصیل کنند انتظار می‌رود، کمک‌های شایانی به مدیریت مالی بنگاه‌های اقتصادی و به‌ خصوص مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری ارائه نمایند.

 

این گرایش به مفاهیم، روش ها و نظریه های موجود در زمینه مدیریت فناوری به عنوان یکی از عوامل اساسی خلق ثروت می پردازد. در این گرایش به سیستم های مدیریتی که به ایجاد، کسب و استفاده از فناوری کمک می کنند، پرداخته می شود. همچنین وظایف اصلی مدیریت فناوری در سطح بنگاه و دانش مورد نیاز در سطح فرابنگاه بحث می شود. در سطح بنگاه مواردی چون شناسایی و ارزیابی فناوری، برنامه ریزی فناوری، اکتساب فناوری (شامل توسعه درون زا، انتقال دانش و فناوری و همکاری های مشترک در زمینه توسعه فناوری)، بهره برداری و محافظت از فناوری در زمره موضوع های اصلی قرار می گیرند. در سطح فرابنگاه نیز به مواردی مانند سیاست گذاری علم و فناوری، تحولات فناورانه و نظام ملی نوآوری پرداخته می شود.

 

هدف از این گرایش آشنایی دانشجویان با مفاهیم، موضوعات و مسایل مدیریت عملیات و زنجیره تأمین است. دست آورد تحلیل، طراحی و برنامه ریزی عملیات و زنجیره تأمین، تطابق نیازهای متقاضیان کالا و یا خدمات با منابع، تونمندی ها و فرایندهای یک سازمان و یا شبکه ای از سازمان ها است. به این منظور می بایست مجموعه ای از مفاهیم، قواعد و روشهای هم خوان را از سطوح کلان و راهبردی تا سطوح خرد و اجرایی به کار گرفت. بنابراین در این گرایش درس هایی ارایه می شود که مقدمات ایجاد چنین قابلیتی را برای دانشجویان فراهم کند. در این گرایش موضوع هایی مانند استراتژی عملیات، مدیریت استراتژیک زنجیره تأمین، طراحی و تحلیل سیستم های تولیدی، مدیریت موجودی و انبار، لجستیک، مدیریت ریسک و ارتباط با تأمین کنندگان مطرح می شوند.

 

 

سامانه ثبت نام آموزش عالی فراگیر پیام نور – ارائه کتاب‌ها و جزوات درسی – کلاس‌های الکترونیکی در سراسر کشور – کلاس‌های حضوری و رفع اشکال

پورتال ثبت نام آموزش عالی فراگیر پیام نور ساختمان اداری: تهران، خیابان ولیعصر (عج)،‌ پائین‌تر از میدان ولیعصر، کوچه مینو، ساختمان پژوهش استان البرز: کرج، ملاصدرای غربی، نرسیده به نبوت، ساختمان فراگیر پیام نور

سامانه پیام کوتاه: 21000250000 پایگاه اینترنتی: www.faragir.net روابط عمومی: 02128426757 کانالهای ارتباطی: faragirpayamenoor@

مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری (1148) تا قبل از سال 96 با نام مجموعه مدیریت اجرایی در آزمون کارشناسی ارشد مورد آزمون قرار می گرفت، اما با توزیع دفترچه شماره یک کارشناسی ارشد96 نام آن به مدیریت کسب و کار و امور شهری (1148) تغییر کرد.این مجموعه دارای دو گرایش زیر می باشد:1) مدیریت کسب و کار2) مدیریت امور شهریهمچنین با توجه به اعلام مواد امتحانی و ضرایب دروس در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 این رشته از طرف سازمان سنجش، در آزمون امسال هم همین روند برقرار بوده و به طور کامل مدیریت اجرایی از دفترچه حذف شده است و داوطلبان برای شرکت در مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری در صورتی که متقاضی شرکت در گرایش مدیریت کسب و کار (MBA) باشند فقط باید به دروس ریاضی عمومی 1 و 2، استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت (GMAT) و زبان تخصصی و همچنین برای گرایش مدیریت امور شهری که نیازمند 5 سال سابقه کار مدیریتی است به دروس تئوری مدیریت، دانش مسائل روز، زبان فارسی، استعداد و آمادگی تحصیلی ویژه رشته مدیریت  (GMAT)، زبان عمومی و تخصصی پاسخ دهند.ضمن اینکه بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای آزمون کارشناسی ارشد سال97، این آزمون از امسال به صورت تک دفترچه‌ای برگزار و همه سوالات در یک دفترچه به داوطلبان جهت پاسخگویی ارائه خواهد شد.

با توجه به اهمیت فراوان مدیریت کاربردی در سازمان های مختلف برای رشد و ارتقاء، این رشته اهمیت بسزایی در دنیا پیدا کرده است. اگر محبوبیت رشته های دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی را در کشورهای پیشرفته براساس استقبال عمومی رتبه بندی کنیم، در نهایت سه رشته محبوب عبارتند از: حقوق، پزشکی و MBA که رشته MBA اولویت اول را به خود اختصاص داده است. رشته MBA ابتدا در کشور آمریکا و بعد از آن در کشورهای پیشرفته در دانشگاه های مهمی نظیر هاروارد راه اندازی شد. MBA مخفف کلمه (Master of Business Administration) می باشد.

با توجه به استراتژی سازمان سنجش (حذف درس تئوری های مدیریت از مواد امتحانی این گرایش و افزایش تعداد و سطح سؤالات زبان تخصصی) به نظر می رسد هدف دانشگاه ها جذب فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های فنی و مهندسی می باشد که بتوانند با توجه به رشته خود در سازمان هایی که مشغول به کار می شوند، تحول های لازم را ایجاد کنند.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد MBA می توانند اداره مؤثر و مفید بخش های تخصصی، تولیدی، مشاوره و برنامه ریزی، ایجاد سیستم های فروش و بازاریابی و کارآفرینی در واحدهای صنعتی را به عهده بگیرند.

فارغ التحصیلان این گرایش وارد عرصه مدیریت می شوند و در سطوح مختلف مثل مدیر تولید، بازاریابی و مدیر مالی مشغول به کار می شوند و نهایتاً مدیر عامل شرکت می شوند. تعدادی دیگر از فارغ التحصیلان MBA وارد کار مشاوره می شوند. برخی در شرکت های مشاوره مدیریت (در ایران مثل سازمان مدیریت صنعتی) کار می کنند و گروهی به عنوان کارشناس مثلاً تحلیل گر مالی، تحلیل گر بازار یا متخصص نیروی انسانی در سازمان ها کار می کنند، بدون اینکه وارد کار اجرایی شوند.

کارشناسی مدیریت کسب و کار

حقوق کسانی که ام بی ای خوانده اند در آمریکا 3/5 برابر کسانی است که با همان تحصیلات و سن در موقعیت های دیگری کار می کنند. وقتی MBA می خوانیم یاد می گیریم که چگونه باید ارتباط برقرار کنیم یا چگونه باید یک مسأله را حل کنیم و با پیچیدگی ها و سیاست ها در داخل یک سازمان آشنا شویم.

اگر به بازار کار MBA در ایران نگاه کنیم، ایران حداقل تا 10 سال آینده نیازمند متخصصین این رشته خواهد بود. این پیش بینی با توجه به تراکم زیاد مهاجرت فارغ التحصیلان این رشته از کشور برای کار یا ادامه تحصیل در خارج کشور و نیاز شدید سازمان های بزرگ و اقتصادی و شرکت های دولتی و خصوصی که تعدادشان کم هم نیست، صورت گرفته است.

اما بازار کارشناسی ارشد MBA در خارج از کشور نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار است و کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای حوزه خلیج فارس در جذب متخصصین این رشته درنگ نمی کنند. البته لازم است ذکر شود که بسیاری از دانشجویان این رشته از همان ابتدای تحصیل دعوت به کار می شوند.

طول دوره ارشد: طول دوره، حداقل 2 و حداکثر 3 سال بوده و تعداد واحدهای لازم برای فارغ التحصیل شدن برخلاف سایر فوق لیسانس ها که معمولاً 32 واحد می باشد، 48 واحد درسی است. با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته های مختلف و به خصوص رشته های فنی و مهندسی وارد این رشته می شوند و باید با مبانی و اصول مدیریت و دانش روز مدیریت در حوزه های مختلف آشنا شوند، بنابراین دانشجویان این دوره، مانند سایر دانشجویانی که در سایر نقاط جهان در این رشته به تحصیل می پردازند، برای تکمیل دوره خود در طی 2 سال یا 4 ترم باید به طور متوسط در هر نیمسال تحصیلی حدود 14 واحد درسی را بگذرانند. به این لحاظ دوره کارشناسی ارشد MBA، دوره سنگین و پرکاری است و دانشجویانی که وارد این دوره می شوند باید از لحاظ استعداد و فرصت مطالعه و تحصیل در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری MBA باید از ایران خارج شوند و در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا، کانادا، استرالیا، مالزی و هند به تحصیل بپردازند. نام دکتری این رشته DBA است که هنوز در ایران پایه گذاری نشده است، ولی می توان در رشته های دیگر در ایران اداکه تحصیل داد. لازم به ذکر است که DBA تحت عنوان «آینده پژوهی» در وزارت علوم تصویب شده که در واقع یک دوره مدیریت استراتژیک محسوب می شود.

گرایش مدیریت امور شهری در کشور ما جزء رشته های جدید و ناشناخته می باشد و با توجه به مشکلات عدیده در کلان شهرهای ما به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور، فارغ التحصیلان این گرایش از بازار کار خوبی برخوردار شوند. شهرداری ها مهمترین و اصلی ترین مرکز فعالیت فارغ التحصیلان این گرایش می باشند. این گرایش نیاز به پنج سال سابقه کار مرتبط با رشته دارد که این موضوع در دفترچه شماره 1 سازمان سنجش آورده شده است.

مدیریت کسب و کار با توجه به نیاز جامعه رو به رشد امروزی کشور و با هدف تربیت مدیرانی که کارکردهای کلان مدیریتی در سطوح مختلف را به گونه ای رشد یافته به اجرا درآورند، در زمره گزینه های موجود برای انتخاب در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است. تحلیل مسائل و ارائه راهکارهای قابل اجرا برای انواع واحدهای تولیدی و خدماتی، سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS) ، مباحث رفتار سازمانی و مدیریت موثر منابع انسانی و در نهایت برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک گوشه ای از موضوعات مورد بحث در مدیریت کسب و کار هستند که در مقطع کارشناسی ارشد به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرند.

این رشته با هدف تربیت مدیران كارآمد طراحی شده و تقریباً كاربردی‌تر از رشته مدیریت می‌باشد. هدف دیگر این دوره آماده سازی دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوره دکترای مدیریت جهت تامین کادر آموزشی این رشته در آینده می‌باشد. افرادی كه در این دوره پذیرفته می‌شوند، حداقل دوره كارشناسی را در یكی از رشته های دانشگاهی گذرانده و با حوزه تخصصی دوره كارشناسی آشنائی پیدا كرده‌اند. این افراد پس از فراگرفتن دانش مدیریت و کسب تجارب مدیریتی، نیروهای ارزنده‌ای خواهند شد كه می توانند با تركیب دانش تخصصی و مدیریتی خود و کار در زمینه‌های بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند. به طور کلی از شرکت کنندگان این رشته انتظار می­رود که مهارتهاى زیر را کسب نمایند:

     1- نگرش علمى به مدیریت: این مهم از طریق آشنائى وسیع با تجربیات دنیاى صنعتى و پژوهش هاى معمول در رشته مدیریت و نیز پى بردن به اهمیت نگرش علمى به مسایل مدیریت محقق خواهد شد که در آن صورت از تفکر یک بعدى، شتاب زدگى در عمل و پیش داورى درباره روشهاى کارآمد مدیریت که از ویژگى هاى نگرش غیرعلمى است پرهیز خواهد شد.

    2- کسب دانش مدیریت: آشنایى مدیران با تجربیات کشورهاى صنعتى و نیز تحقیقات اندیشمندان مدیریت موجب ارتقاء سطح دانش هایى در این زمینه مى شود و این امر از سویى زمینه استفاده مؤثرتر از فنون جدید مدیریت را توسط مدیران فراهم مى کند و از سوى دیگر ارتباط و همکارى نزدیکترى میان مدیران و کارشناسان مدیریت ایجاد کرده موجب مى شود که مدیران از مشاوران و کادر ستادى خود بهتر استفاده کنند.

برخورداری از توانمندی و دانش مدیریت در هر سازمانی از عوامل مهم موفقیت محسوب می‌شود. از این رو دانش‌آموختگان رشته مدیریت کسب و کار می‌توانند در اغلب سازمان‌ها مشغول به کار شوند. کاربرد وسیع دانش مدیریت، رویکرد کاربردی این رشته (در مقایسه با سایر رشته‌های مدیریت)، تنوع فعالیت‌ها در این رشته (مشاوره مدیریت، اداره سازمان‌ها یا بخش‌هایی از آن، کارآفرینی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی)، جوان بودن رشته در کشور باعث شده تا این رشته بازار کار گسترده و سطح درآمد بالایی را برای دانش‌آموختگان به همراه داشته باشد. البته در این رشته توانمندی‌های فردی، علاقه و معلومات گسترده و مطالعات جانبی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموختگان دارد. همین امر باعث می‌گردد تا سطح در آمد و میزان ارتقاء شغلی دانش‌آموختگان بسیار متفاوت باشد.

کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار

این رشته نیاز عصر کنونی کلیه مدیران سازمان ها در رده های مختلف و مشاورین مدیریت به ویژه گروهی که بیشتر مسائل راهبردی سازمان ها را مورد توجه قرار می دهند به شمار می رود.توانمندسازی و تجهیز مدیران موسسات سازمان های دولتی و خصوصی مشاورین ارشد مدیریت و مسئولان طرح های تحول  سازمانی به دانش های مرتبط با زمینه های مدیریتی کسب و کار و ارتباط آن با مسائل گوناگون سازمان و مدیریت از مهمترین اهداف این رشته به شمار می آید.

دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه ای مدیریت کسب و کار مجموعه ای از قابلیت هایی است که فرد را برای تامین و بهسازی نیروی انسانی مورد نیاز بخش های مختلف اقتصاد کشور و مدیریت واحد های کسب و کار و تغییر و متناسب سازی ساختار آنها در بازار تربیت مینماید.

هدف از اجرای این دوره ارتقای شاخص های موصوف نیاز به تربیت مدیران دلسوز ،دانش مور ،مجرب،توانمد و دارای مهارت های مدیریتی لازم میباشد که در دوره های کاردانی و کارشناسی مدیریت کسب و کار است.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور ،فعالان اقتصادی به تدریج در حال درک حساسیت و ارزش مدیریت کسب و کار شده اند و با توجه به معرفی کارآفرینی در چند سال اخیر و آشنایی مردم و شرکت ها به اهمیت رقابت در عرصه جهانی ،رویکرد به مقوله مشتری مداری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.بنابر این آینده ی این رشته در ایران به علت جهانی شدناقتصاد و ظهور فعالیت های کارآفرینانه در عره کسب و کار درخشان خواهد بود.

کارشناسی مدیریت کسب و کار

مدیریت واحد های کسب و کار متناسب سازی ساختار آنها در بازار

آموزش مهارت های کسب و کار به افراد تحت سرپرستی

تاسیس و راه اندازی واحد های کسب و کارجدید

به کارگیری قوانین و مقررات کسب و کار

استفاده از فناوری اطلاعات برای توسعه ی محیط کسب و کار

برنامه ریزی برای توسعه واحد های کسب و کار

طراحی و توسعه محصولات جدید

مدیر کسب و کار

مدیر اجرایی

مدیر برند

مشاور بازاریابی خدمات

مدیر پژوهش و توسعه بازار


طراحی و توسعه : باگ گیر

پیوستن به هزاران مدرس و بدون هیچ زحمتی و بصورت کاملا رایگان!


من را به یاد داشته باش

هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

میخواهید به یک مدرس تبدیل شوید ؟

قبلا عضو شده اید? اکنون وارد شوید


کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کارDownloads-icon

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ExtGState>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 612 792] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x}ϯ,n~rۮ*JUNp


 

اطلاعات کامل مربوط به کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار  MBA


 


تعریف و اهداف رشته MBA


تاریخچه MBA

کارشناسی مدیریت کسب و کار


زمینه های فعالیت فارغ التحصیلان MBA


ضرورت و اهمیت MBA


طول دوره و شرایط ورود MBA


دانستنیهایی درباره MBA


قبل از انتخاب MBA به این موارد دقت کنید

چه کسانی برای MBA اقدام نکنند

آشنایی با گرایشهای مختلف رشته مدیریت کسب و کار MBA

گروه بندی دروس دوره کارشناسی ارشد MBA

برنامه درسی ( لیست دروس ) دوره کارشناسی ارشد MBA و گرایشهای آن


 


اطلاعات مربوط به دانشگاههای سراسری

منابع پیشنهادی برای کنکور رشته مدیریت کسب و کار ( MBA )

ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار ( MBA ) 

ظرفیت دانشگاهها در رشته مدیریتMBA  در 12 سال گذشته

دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت MBA در کنکور کارشناسی ارشد سال 1388

دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت MBA در کنکور کارشناسی ارشد سال 1389

دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت کسب و کار – MBA در کنکور کارشناسی ارشد سال 1395

دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت کسب و کار – MBA در کنکور کارشناسی ارشد سال 1396

دانشگاههای ارائه دهنده رشته مدیریت کسب و کار – MBA در کنکور کارشناسی ارشد سال 1397

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 85 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 87 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 88 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 89 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 90 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 91 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 92 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 93 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 94 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 95 مدیریت MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 96 مدیریت کسب و کار  MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 97 مدیریت کسب و کار  MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 99 مدیریت کسب و کار  MBA

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 85

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 87

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 88

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 89

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 90

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 91

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 92

مقایسه رتبه داوطلبان در رشته MBA و محل قبولی آنها در آزمون کارشناسی ارشد سال 93

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA

نمونه رتبه های دعوت شده به مصاحبه کد رشته های گرایشهای دارای شرایط خاص رشته MBA

تست های کنکوری رشته مدیریت MBA

اطلاعات مربوط به دانشگاه آزاد
توجه: از آزمون سال 1396، کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده است

ضرایب دروس برای کنکور مدیریت کسب و کار MBA دانشگاه آزاد

دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت کسب و کار MBA دانشگاه آزاد

آخرین تراز و رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA سال 1392 دانشگاه آزاد

آخرین تراز و رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA سال 1393 دانشگاه آزاد

آخرین تراز و رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت MBA سال 1394 دانشگاه آزاد

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 1392 دانشگاه آزاد – رشته MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 1393 دانشگاه آزاد – رشته MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 1394 دانشگاه آزاد – رشته MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سال 96 مدیریت کسب و کار  MBA
 

اطلاعات مربوط به دوره های فراگیر پیام نور

منابع اصلی و کمکی کنکور مدیریت کسب و کار ( MBA ) – کلیه گرایشها – دوره های فراگیر پیام نور

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر بهمن 1398 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت کسب و کار

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر بهمن 1397 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت کسب و کار

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر بهمن 1396 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت کسب و کار

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر بهمن 1395 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت کسب و کار

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر مهر 1395 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت MBA

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر سال 1394 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت MBA

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر سال 1393 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت MBA

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر سال 1392 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت MBA

نمونه کارنامه و ترازهای قبولی کنکور کارشناسی ارشد فراگیر سال 1391 دانشگاه پیام نور رشته MBA

نمونه کارنامه کنکور کارشناسی ارشد فراگیر سال 1390 دانشگاه پیام نور رشته مدیریت MBA

دانشگاههای ارائه دهنده و ظرفیت پذیرش رشته مدیریت MBA در کنکور  فراگیر پیام نور
 

 

%PDF-1.6
%
10 0 obj
>
endobj

29 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[10 32]/Info 9 0 R/Length 94/Prev 74573/Root 11 0 R/Size 42/Type/XRef/W[1 2 1]>>stream
hbbd“b`

کارشناسی مدیریت کسب و کار
کارشناسی مدیریت کسب و کار
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *