کار با ادوبی کانکت

کار با ادوبی کانکت
کار با ادوبی کانکت



نرم افزار adobe connect 

 

ادوبی کانکت (Adobe Connect) نرم‌افزاری برای آموزش از راه دور، کنفرانس وب، ارائه و نمایش صفحه کامپیوتر از راه دور است. تمام اتاق‌های جلسات به صورت “pod” تشکیل شده‌اند. هر pod یک نقش خاص را انجام می‌دهد (به عنوان مثال بحث، تخته سفید، یادداشت و غیره) Adobe Connect قبلاً به نام Adobe Acrobat بود و چندین بار نام خود را تغییر داده‌است. 

 

کار با ادوبی کانکت

آدوبی کانکت یک سیستم نرم افزاری آموزشی تحت وب می باشد. با توجه به آن که امروزه این تکنولوژی جای آموزش سنتی را در دست گرفته است سیستم آدوب کانکت به عنوان بهترین های این پلت فرم آموزشی شناخته می شود.

 

آموزش برگزاری کلاس آنلاین توسط adobe connect

 

۱- جهت اتصال به نرم افزار Adobe Connect  برای سهولت کار و وضوح تصویر اسلایدها پیشنهاد می­شود از لپ تاپ (Laptop) یا کامپیوتر شخصی (PC) استفاده نمایید. هر چند از طریق موبایل با سیستم عاملهای Android, IOS نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

۲- یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز یا (Mac) با حافظه اصلی حداقل ۱ گیگابایت

 

۳- یک عدد هدست با کیفیت مناسب (به دلیل امکان ایجاد اعوجاج و برگشت صدا در کلاس، استفاده از میکروفون و اسپیکر پیشنهاد نمی شود.)

 

۴- اینترنت پرسرعت ADSL) (Mobile Data ,Wi-Fi, با پهنای باند حداقل kbps 512

 

برای شرکت در کلاس لازم است نرم‌ افزار Adobe Connect را با توجه به نوع سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. این نرم افزار بسیار سبک بوده و نصب آن هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.

 

حال که پیش نیازهای لازم برای ورود به کلاس را در اختیار دارید باید وارد محیط کلاس مجازی شوید. برای این منظور شما به یک آدرس url و یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. این اطلاعات باید از طرف آموزشگاه در اختیار شما قرار بگیرد.

 

پس از دریافت اطلاعات دو راه پیش رو دارید:

1) آدرس مورد نظر را در یک مرورگر مانند کروم یا فایرفاکس وارد کنید. در پنجره باز شده هشداری به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله بهتر است گزینه Open in Application را انتخاب کنید تا نرم افزار به شکل خودکار اجرا شود.

 

2) نرم افزار را در لپ تاپ (از طریق جستجو در منو استارت) یا گوشی خود باز کنید. در صفحه نخست در کادر مربوطه آدرسی که دریافت کرده‌اید را وارد کنید و دکمه Continue را بزنید.

حال نام کاربری و کلمه عبوری خود را وارد کرده تا وارد محیط کلاس شوید.

 

adobe connect آموزش

 

اگر میزبان هستید ، با ورود به اتاق جلسه خود جلسه‌ای را شروع کنید و سپس دیگران را از طریق ایمیل یا پیام فوری دعوت کنید. جلسات می توانند به صورت خودجوش یا از پیش تنظیم شده باشند.

 

وقتی وارد یک اتاق جلسه می شوید ، می توانید کارهای حضوری را برای شرکت کنندگان انجام دهید. به عنوان مثال ، اطلاعات کنفرانس را مشخص کنید ،پذیرش یا رد درخواست برای پیوستن به جلسه ، تنظیم مجدد pod و نوع یادداشت ها بپذیرید.

 

1. در شروع به سربرگ Meeting بروید. توجه داشته باشید که شما باید دسترسی Administrator داشته باشید.

 

2. در صورتی که میخواهید کلاس های خود را دسته بندی کنید. بر روی New Folder کلیک نمایید و کلاس های خود را دسته بندی کنید.

 

3. پس از آنکه وبینار مورد نظر خود را در دسته بندی قرار دادید بر روی New Meeting کلیک نمایید تا شما را به مرحله تعریف کلاس آنلاین مجازی هدایت کند.

 

آموزش adobe connect

کار با ادوبی کانکت

 

– در قسمت نام میتوانید یک نام برای وبینار خود تعریف کنید. 

– در قسمت custom url میتوانید یک URL آدرس اختصاصی تعریف کنید.

– در قسمت summery هم میتوانید توضیحاتی در رابطه با وبینار خود بنویسید. این اطلاعات را زمانی که کاربر مشارکت کننده شما میخواهد به وبینار متصل شود مشاهده می کند.

– در قسمت access شما میتوانید نوع و روش ورود کاربران را مدیریت کنید.

گزینه اول : فقط کاربران تعریف شده و معرفی شده به این کلاس اجازه ورود دارد و مهمان اجازه ورود ندارد.

گزینه دوم : همه کاربران تعریف شده در سیستم ادوب کانکت اجازه ورود دارد.

گزینه سوم : اعضا و مهمان در صورت تایید در کلاس اجازه ورود دارد.

گزینه چهارم: هر کسی که لینک URL را داشته باشد اجازه ورود دارد.

 

با زدن بر روی دکمه Finish کلاس ساخته می شود و با زدن بر روی دکمه Next به مرحله بعدی (مشخص کردن کاربران از لیست قبل تعریف شده) بروید.

 

میزبان می تواند شرکت کنندگان را در حالت آماده باش قرار دهد تا دسترسی اتاق جلسه به میزبان و مجری به طور موقت محدود شود. تماس های کنفرانس صوتی در انتظار قرار می گیرند.

 

میزبان می تواند برای حذف همه افراد ، از جمله میزبان ، مجری و شرکت کنندگان ، جلسه ای را به پایان برساند. تماس های کنفرانس صوتی قطع می شوند.

 

• از قسمت کشویی کنار نام اتاق جلسات در نوار عنوان گزینه Manage Access & Entry > Place Participants on Hold را انتخاب کنید.

 

• در صورت تمایل پیام را برای شرکت کنندگان تجدید نظر کنید و روی Place on Hold کلیک کنید تا جلسه در انتظار باشد.

 

نرم افزار adobe connect

 

شرکت کنندگانی که به جلسه‌ای که در انتظار است وارد شوند ، هنگام شروع مجدد جلسه به طور خودکار وارد می شوند.

 

بر روی دکمه End Session در سمت راست بالای پنجره webinar کلیک کنید. 

در صورت تمایل پیام را برای حاضرین تجدید نظر کنید و برای پایان دادن به جلسه برای همه حاضرین ، بر روی End Now کلیک کنید .

 

استفاده از نرم افزار adobe connect

 

اگر روی Save Message کلیک کنید ، جلسه پایان نمی یابد. شما به رابط جلسه باز خواهید گشت.

  

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

تست شنوایی و درمان وزوز گوش

بالاترین سود سرمایه در کدام بازار است؟

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

کدوم سهام در بورس واقعا پرسود هستند؟

درج آگهی خرید و فروش با بیشترین بازدهی

رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل

حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020


Downloads-icon


روش‌ های تبدیل پی دی اف به عکسDownloads-icon

کهکشان نور با حدود دو دهه سابقه تدریس در حوزه IT و برگزاری دوره‌های تخصصی شبکه، امنیت و برنامه نویسی همواره سعی کرده در راستای ارتقا سطح سواد و دانش جامعه ایرانی تلاش کند.

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی تعطیل شده‌اند؛ بسیاری از کلاس‌ها به شکل آنلاین در حال جریان هستند. یکی از مهم‌ترین نیازهای برگزاری کلاس‌های لایو، بستر برگزاری است.

بسترهای متعددی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین از جمله ادوبی کانکت، BlueJeans و اسکای روم وجود دارد که به دلایل مختلفی در ایران بیشتر از بستر Adobe Connect استفاده می‌شود. در این آموزش تلاش می‌کنیم آموزش گام به گام متصل شدن به یک کلاس آنلاین که بر بستر ادوبی کانکت ایجاد شده است را با زبانی ساده توضیح دهیم.

برای شرکت در یک کلاس لایو شما باید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ و یک اینترنت پرسرعت داشته باشید، البته امکان حضور در کلاس با موبایل و تبلت هم وجود دارد اما در این حالت ممکن است بعضی قابلیت‌ها را از دست بدهید.

برای حضور در کلاس آنلاین و مشاهده با کیفیت محتوا بهتر است به یک اینترنت پرسرعت و مطمئن دسترسی داشته باشید. البته سرعت اینترنت ارتباط مستقیمی با شیوه ارایه مطلب دارد چراکه اگر مدرس بخواهید مانیتور خود را به اشتراک بگذارد یا به شکل تصویری دانشجویان در کلاس قصد ارتباط برقرار کردن داشته باشند طبیعتا سرعت بالاتری مورد نیاز است. کار با ادوبی کانکت

همچنین برای برقراری ارتباط بهتر صوتی ما توصیه میکنیم از یک هدفون استفاده کنید. با استفاده از هدفون شما دیگر مشکل برگشت صدا را هم نخواهید داشت.

برای شرکت در کلاس لازم است نرم‌ افزار Adobe Connect را با توجه به نوع سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. این نرم افزار بسیار سبک بوده و نصب آن هیچ پیچیدگی خاصی ندارد.

اگر از سیستم عامل ویندوز (لپ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی) یا مک (لپ ‌تاپ های اپل) استفاده می‌کنید به صفحه راهنمای آموزش آنلاین کهکشان مراجعه کنید و نرم افزار مناسب خود را دانلود کنید.

اگر هم قصد شرکت در کلاس آنلاین به کمک موبایل یا تبلت دارید، بهترین کار آن است که به استور گوشی خود (گوگل پلی در گوشی های اندرویدی یا اپ استور در آیفون) مراجعه کنید و با جستجوی اسم Adobe Connect نرم افزار را به رایگان دانلود و نصب کنید.

حال که پیش نیازهای لازم برای ورود به کلاس را در اختیار دارید باید وارد محیط کلاس مجازی شوید. برای این منظور شما به یک آدرس url و یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. این اطلاعات باید از طرف آموزشگاه در اختیار شما قرار بگیرد.

پس از دریافت اطلاعات دو راه پیش رو دارید:

راه اول: آدرس مورد نظر را در یک مرورگر مانند کروم یا فایرفاکس وارد کنید. در پنجره باز شده هشداری به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله بهتر است گزینه بازکردن در نرم افزار (Open in Application) را انتخاب کنید تا نرم افزار به شکل خودکار اجرا شود.

راه دوم: نرم افزار را در لپ تاپ (از طریق جستجو در منو استارت) یا گوشی خود باز کنید. در صفحه نخست در کادر مربوطه آدرسی که دریافت کرده‌اید را وارد کنید و دکمه Continue را بزنید.

حال نام کاربری و کلمه عبوری خود را وارد کرده تا وارد محیط کلاس شوید.

تمام! به همین راحتی شما وارد محیط کلاس شدید.

با ورود به کلاس شما به محیطی وارد می‌شوید که می‌توانید آموزش‌ها و منابعی که استاد در اختیار شما قرار می‌دهد را دریافت کنید.

محیط کلی و پیش فرض نرم افزار ادوبی کانکت را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. در ادامه هر کدام از بخش‌های را به مختصر توضیح خواهیم داد.

اگر در استفاده از این نرم افزار به مشکل برخوردید می‌توانید به سایت کهکشان و صفحه مخصوص راهنمای آموزش آنلاین کهکشان مراجعه کنید و مشکل خود را برطرف کنید. از جمله مشکلات رایج نرم افزار ادوبی کانکت:

کهکشان نور با حدود دو دهه سابقه تدریس در حوزه IT و برگزاری دوره‌های تخصصی شبکه، امنیت و برنامه نویسی همواره سعی کرده در راستای ارتقا سطح سواد و دانش جامعه ایرانی تلاش کند.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

در این مقاله به آموزش کار با ادوبی کانکت می‌پردازیم. محتوای این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چطور در کلاس مجازی شرکت کنید، میزبان آن باشید، از پاد استفاده کنید، ورود شرکت‌کننده‌ها را مدیریت کنید و درخواست کاربران را تحت کنترل داشته باشید.

نحوه کار با ادوبی کانکت چندان پیچیده نیست. به طور کلی در روند طراحی سعی شده است محیط کاربری ساده و کاربر پسندی ایجاد شود. به همین دلیل است که می توان ادوبی کانکت را در فهرست بهترین نرم افزارهای وبینار در سال 2020 قرار داد. کمپانی ادوبی سازنده بهترین نرم افزار های جهان نظر فتوشاپ، ایلوستریتر، این‌دیزاین، ادوبی فلش و افتر افکت را تولید کرده که در حوزه‌های مختلف نیاز کاربران را مرتفع می‌کنند.

ادوبی کانکت یک مجموعه نرم‌افزار برای آموزش از راه دور، وب کنفرانس، ارائه‌ی آنلاین و اشتراک گذاری اطلاعات است. تمام اتاق‌های جلسه به صورت پاد‌ها سازماندهی می‌شوند که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم. این روزها، کاربرد این نرم‌افزار از همیشه بیشتر شده و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل در این مقاله به آموزش کار با ادوبی کانکت می‌پردازیم.

آموزش کار با ادوبی کانکت را با شروع کلاس و جلسه آغاز می‌کنیم. اگر میزبان یا برگزار کننده‌ی جلسه یا کلاس مجازی هستید، می‌توانید با ورود یا لاگین شدن به اتاق جلسه، از دیگران هم دعوت کنید که در کلاس آنلاین شرکت کنند. نرم افزار ادوبی کانکت به شما اجازه می‌دهد که جلسات را به صورت از پیش برنامه‌ریزی شده یا اتفاقی برگزار کنید. دعوت از دوستان هم از طریق ایمیل و پیام فوری امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

کار با ادوبی کانکت

جدیدترین و بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020

در این بخش از آموزش کار با Adobe Connect با امکانات اتاق جلسه و نحوه‌ی ورود به آن آشنا می‌شوید. زمانی که وارد اتاق جلسه می‌شوید، می‌توانید برنامه‌های تنظیم وظایف را برای شرکت‌کننده‌ها اجرا کنید. برای مثال، اطلاعات جلسه یا کلاس آنلاین را مشخص کنید، درخواست ورود به جلسه را تایید یا رد کنید، پادها را مدیریت کنید و یاد‌داشت بگذارید.

نکته: اولین باری که وارد اتاق جلسه می‌شوید، همان صفحه را بوکمارک کنید تا در دفعات بعدی، سریع‌تر بتوانید جلسه یا کلاس مجازی برگزار کنید.

شما می‌توانید اتاق جلسه ادوبی کانکت را در اپلیکیشن Adobe Connect در نسخه‌ی دسکتاپ هم راه‌اندازی کنید. اگر این نرم‌افزار را نداشته باشید، اپلیکیشن به شما پیام می‌دهد و از شما می‌خواهد که نسخه‌ی دسکتاپ را دانلود و نصب کنید. یک ادمین مشخص می‌تواند از دیگران بخواهد که برای شرکت در جلسه‌ها، اپلیکیشن ادوبی کانکت را به صورت اجباری نصب کنند.

آموزش کار با ادوبی کانکت برای شرکت‌کننده‌ها و تازه‌کارها اصلا دشوار نیست. زمانی که این افراد وارد اتاق جلسه می‌شوند، ترفندها و روش‌های استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت به صورت انیمیشنی روی نمایشگر ظاهر می‌شود. نکته‌ی جالب‌تر اینکه توصیه‌های آموزش کار با Adobe Connect به نقش افراد در جلسه یا کلاس آنلاین بستگی دارد؛ برای مثال، نکته‌های آموزشی برای میزبان یا برگزار کننده، شرکت‌کننده و افراد ارائه دهنده‌ی کنفرانس متفاوت است و مناسب با نقش فعالیت آنها در کلاس، نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام

این ترفندها و توصیه‌ها در آموزش کار با ادوبی کانکت درواقع نمایش دهنده‌ی جریان کاری اصلی برای هر نقش است. شما می‌توانید گزینه‌ی Do Not Show This Again را انتخاب کنید تا نکته‌های آموزشی روی نمایشگر شما ظاهر نشود. برای فعال کردن دوباره‌ی نمایش توصیه‌ها هم می‌توانید در همان صفحه‌ی اتاق جلسه، گزینه‌ی Help را انتخاب کرده و پس از آن، روی Show Tips for Adobe Connect کلیک کنید.

اگر قسمت Don’t show this again را کلیک کرده‌اید، باز هم می‌توانید از طریق مسیر بالا، نمایش توصیه‌ها را دوباره اجرا کنید.

در این بخش از آموزش کار با ادوبی کانکت به مراحل بعد از ورود به اتاق جلسه می‌پردازیم. میزبان یا برگزار کننده می‌تواند از دیگران دعوت کند که در جلسه یا کلاس حاضر شوند. این میزبان می‌تواند دسترسی به جلسه را بلاک کند، اجازه‌ی ورود برخی افراد را بدهد یا اینکه درخواست ورود برخی دیگر را به جلسه‌های بلاک یا محدود شده، رد کند.

اگر برگزار کننده‌ی یک جلسه هستید و  آموزش کار با Adobe Connect را می‌خوانید، می‌توانید از داخل همان اتاق جلسه، دیگران را دعوت کنید که در کلاس شرکت کنند.

در این بخش از نحوه کار با ادوبی کانکت یاد می‌گیرید که چطور اتاق جلسه‌ای برگزار کنید که برای ورود شرکت‌کننده‌ها به اجازه‌ی میزبان نیازی نداشته باشد. برای برگزاری کلاس مجازی در چنین حالتی باید در بخش Access،‌ گزینه‌ی Anyone who has the URL را انتخاب کنید. اگر کلاس مجازی یا جلسه در حال برگزاری است، باید به قسمت Edit Information بروید و سپس گزینه‌ی Anyone who has the URL را بزنید.

نکته: فراموش نکنید که با انتخاب گزینه‌ی Anyone who has the URL، اتاق جلسه‌ی شما عمومی می‌شود و هر محتوایی می‌تواند در این فضا، آپلود شود. هر کاربری که آدرس URL را داشته باشد می‌تواند بدون اطلاع میزبان، به محتواهای آپلود شده دسترسی داشته باشد.

در این بخش از آموزش کار با ادوبی کانکت به نحوه کار کردن با پادها می‌پردازیم. میزبان‌ها در ادوبی کانکت اجازه‌ی نمایش دادن،‌ پنهان کردن، اضافه یا حذف و مدیریت پادها را دارند. می‌توانید در کلاس های مجازی بیش از یک پاد را در یک لحظه به نمایش بگذارید؛ البته به جز پادهای شرکت کننده،‌ پادهای پرسش و پاسخ، پادهای ویدیویی و Engagement Dashboard.

نکته: ادمین‌های ادوبی کانکت می‌توانند پادها را تغییر دهند،‌ به اشتراک بگذارند و تنظیمات دلخواه را انجام دهند. این تنظیمات بر چیدمان اتاق جلسه و کارهایی که می‌‌توان در این فضا انجام داد، تاثیر می‌گذارد.

در آموزش کار با ادوبی کانکت زمانی که یک پاد را در بزرگ‌ترین حالت تنظیم می‌کنید، پاد شما تمام فضای پنجره‌ی مرورگر را می‌پوشاند. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

نکته: اگر می‌خواهید پاد اشتراک گذاری شده را در اندازه‌ای بزرگ‌تر از پنجره‌ی مرورگر مشاهده کنید، باید گزینه‌ی Full Screen را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی آخر هم قسمت Done را انتخاب کنید.

هر کدام از کاربران که می‌خواهند برای نخستین بار آموزش کار با ادوبی کانکت را شروع کنن، بسته به نوع فعالیتی که در جلسه یا کلاس مجازی دارند، نقش‌ مشخصی دارند. همانطور که در بالا گفته شد، توصیه‌ها و ترفندهای استفاده از ادوب کانکت برای هر نقش یا هر نوع کاربر در اتاق جلسه به نمایش گذاشته می‌شود.

زمانی که کاربر جدید به قسمتی از اتاق جلسه که برای او در نظر گرفته شده، وارد می‌شود، این کاربر می‌تواند یک اسم مشخص و آدرس URL مشخصی را برای اتاق جلسه انتخاب کند. البته این کار اجباری نیست و کاربر می‌تواند با همان اسم‌هایی که از قبل وجود دارند هم به کار خود ادامه دهد. کاربر همچنین می‌تواند روی More Settings کلیک کند و صفحه‌ی Adobe Connect Central را باز کند تا بتواند اتاق جلسه را پیکربندی کند.

نکته: اگر جلسه در حساب کاربری یک کاربر جدید، در فولدر My Meetings ایجاد شده باشد، کابر جدید به جای ورود به اتاق جلسه‌ای که سیستم تنظیم کرده، به فولدر My Meetings هدایت می‌شود.

در این بخش از نحوه کار با ادوبی کانکت یاد می‌گیرید که چطور به جلسه‌ها اضافه شوید. شرکت‌ کننده‌ها در دو حالت، یعنی به صورت کاربر ثبت شده یا مهمان می‌توانند به جلسه یا کلاس انلاین ملحق شوند. نقش این شرکت کننده‌ها به انتخاب میزبان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کشورهای دانشجویی جهان در سال 2020

اگر ارتباط شما با سرور قطع شود، ادوب کانکت یک پیام خطا را نمایش می‌دهد. در این پیام، یک لینک را مشاهده می‌کنید که شما را برای تست وضعیت ارتباطی راهنمایی می‌کند.

1. برای این کار باید یکی از روش‌های زیر را انجام دهید:

2. برای ورود به اتاق جلسه به عنوان مهمان یا کاربر ادوبی کانکت مراحل زیر را انجام دهید:

در نهایت سیستم از شما می‌پرسد که می‌خواهید اتاق جلسه از طریق نرم‌افزار راه‌اندازی شود یا مرورگر.

اگر می‌خواهید اتاق جلسه در HTML اجرا شود باید گزینه‌ی Open in Browser را انتخاب کنید. یک نکته مهم در آموزش کار با ادوب کانکت برای راه‌اندازی اتاق جلسه در نرم‌افزار نسخه دسکتاپ هم باید روی Open in Application کلیک کنید. اگر هنوز نرم‌افزار را نصب نکرده‌اید،‌ می‌توانید با کلیک روی Install، نرم‌‌افزار را نصب کنید.

اگر ادمین یک حساب کاربری میزبان هستید، مشاهده می‌کنید که ادوبی کانکت، پنجره‌ی شرایط استفاده از خدمات (ToS) را به صورت پیش‌فرض برای شما نمایش می‌دهد. بنابراین، برای لاگین شدن به جلسه باید تایید کنید که شرایط استفاده از خدمات را مطالعه کرده و قبول دارید.

اما اگر کاربر هستید، پیام شرایط استفاده از خدمات برای حساب‌های کاربری میزبان نمایش داده نمی‌شود. بنابراین شما می‌توانید قبل از انقضای پیام ToS،‌ به اتاق جلسه وارد شوید؛ حتی اگر ادمین هنوز پیام ToS را تایید نکرده باشد.

در ادامه آموزش کار با ادوب کانکت یادآور می‌شویم که میزبان‌ها می‌توانند دسترسی شرکت‌ کننده‌ها به اتاق جلسه را به‌طور موقت، در حالت انتظار بگذارند تا شرایط لازم برای ورود به جلسه آماده شود. تماس‌‌های کنفرانسی یا مکالمه‌های گروهی صوتی را می‌‌توان در حالت انتظار قرار داد.

میزبان‌ها همچنین می‌توانند جلسه‌‌ها را تمام کنند و افراد را از گروه خارج کنند. مکالمه‌های صوتی گروهی هم قطع می‌شوند.

شرکت کننده‌هایی که در حالت انتظار قرار می‌گیرند، پس از شروع جلسه، به صورت اتوماتیک به اتاق جلسه وارد می‌شوند.

‌در این قسمت از آموزش کار با ادوبی کانکت یاد می‌گیرید که چطور پیام‌هایی برای حالت انتظار و پایان جلسه بنویسید و آن را ذخیره کنید. با این ویژگی‌ می‌توانید در جریان جلسه‌ها، پیام‌هایی را یادداشت و ذخیره کنید و آنها را در زمان مناسب، برای شرکت کننده‌ها بفرستید.کار با ادوبی کانکت

نکته: اگر این پنجره را بسته‌اید، می‌توانید به قسمت Meeting بروید و روی Manage Access And Entry کلیک کنید. سپس Place Participants On Hold را بزنید.

درخواست‌ها در انتظار و اعلان‌ها در نوار منو نمایش داده می‌شوند. کار با اعلان‌ها و درخواست‌ها بخش مهمی از نحوه کار با ادوبی کانکت است. این ویژگی درواقع به شما نشان می‌دهد که چه تعداد درخواست و اعلان (نوتیفیکیشن) دارید.

روی درخواست یا اعلان مورد نظر کلیک کنید تا جزییات مربوط به هرکدام از آنها، به نمایش گذاشته شود. درخواست دست بلند کردن و درخواست ورود به صورت مجزا نمایش داده می‌شوند. انواع دیگر نوتیفیکیشن‌ها را در قسمت آیکون i نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: helpx.adobe

Modal body text goes here.

ارسال

سلام، بنده یک اکانت تریال سه ماهه ایجاد کردم
و یک حساب کاربری هم بعنوان سازنده در اختیار دارم
هنگامی که یک virtual class ایجاد میکنم و به اکانتی که برای یک مربی دیگر ساخته ام دسترسی host میدم، پس از ورود به کلاس با اکانت مربی (حتی در ساعتی که برای زمان کلاس تعریف شده)، اون اکانت با دسترسی participant درنظر گرفته میشه
اما زمانی که اون اکانت سازنده وارد بشه و حضور داشته باشه، اکانت مربی هم در لحظه به host تغییر میکنه
در رابطه با presenter هم همینطور
در واقع اعمال دسترسی های بالاتر از participant منوط به حضور اکانت سازنده هست
میخواستم ببینم که آیا روش برنامه همینطوره، یا به تریال بودن برنامه مربوطه، یا اینکه نیاز به تنظیمات دیگری هست.
سپاس فراوان از شما

تکراتو، ارائه دهنده آخرین اخبار تکنولوژی، اخبار موبایل، اخبار نجوم، اخبار اتومبیل، و در مجموع، آخرین اخبار دنیای فناوری بوده و یکی از بهترین سایت های تکنولوژی ایران است. از جمله مباحثی که میتوانید کاملترین محتوای موجود به زبان فارسی را در تکراتو یافته و مطالعه کنید، میتوان به مقالات زیر اشاره کرد:
خودرو,
اپلیکیشن,
هات اسپات آیفون,
حذف ویروس اندروید,
بهترین بازی های پلی استیشن 4,
باز کردن قفل گوشی اندروید,
بهترین گوشی 2018,
بهترین گوشی های میان رده 2018,
بهترین گوشی های هوشمند 2019,
بهترین گوشی های میان رده 2019,
بهترین گوشی های هوشمند 2020,
بهترین گوشی های سامسونگ 2019,
بهترین گوشی های هواوی 2019,
بهترین گوشی های شیائومی 2019,
بهترین گوشی های ال جی 2019,
مگان 2018,
آموزش اسنپ چت,
پرفروش ترین فیلم های 2017,
پرفروش ترین فیلم های 2018,
پرفروش ترین فیلم های 2019,
پرفروش ترین فیلم های 2019,
بهترین فیلم های 2019,
بهترین فیلم های 2020,
بهترین انیمیشن های 2019,
بهترین انیمیشن های 2020,
بهترین فیلم های عاشقانه 2020,
بهترین فیلم های 98,
لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی,
بهترین سریال های 2017,
بهترین سریال های 2019,
مشخصات فنی اسپورتیج 2018,
مشخصات فنی بوگاتی شیرون,
مشخصات فنی رنو سیمبل,
تویوتا کرولا 2017,
بهترین بازی های آیفون,
بهترین لپ تاپ های 2018,
بهترین لپ تاپ های 2019,
بهترین لپ تاپ های 2020,
هواوی پی 11,
بهترین لاستیک ایرانی,
بهترین لاستیک خارجی,
چگونه شاد باشیم,
تماس تصویری,
مقایسه تلگرام طلایی و تلگرام ایکس,
آزرا 2017,
بهترین مودم 4g,
بهترین خودروهای 2018,
مشخصات فنی سراتو 2018,
بهترین تبلت های 2017,
بهترین تبلت های 2019,
بهترین تبلت های سامسونگ 2019,
بهترین تبلت های اندروید 2020,
چگونه درس بخوانیم,
بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2017,
جستجو در اینستاگرام,
فیلترشکن قوی برای تلگرام نسخه اصلی,
دیلیت اکانت تلگرام طلایی

سلام در این مقاله آموزش تصویری استفاده از ادوبی کانکت را به صورت مرحله به مرحله در نسخه وب و موبایل نوشته ام و امیدوارم تا انتهای مقاله همراه من باشید.

نرم افزار وب کنفرانس ادوبی کانکت قدرتمندترین پلت فرم دنیا محسوب می گردد و جهت برگزاری جلسات آنلاین تحت وب، وبینارها و آموزش الکترونیک (کلاس مجازی) مورد بهره برداری قرار می گیرد و در واقع ماموریت آن پایان دادن به بحران ارتباطات سریع، آسان و کم هزینه است و راه حل مناسبی برای هر دانشگاه، آموزشگاه و سازمانی است.

 

درخواست نقد و بررسی اپلیکیشن

۱- یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز باحافظه اصلی حداقل ۱ گیگابایتکار با ادوبی کانکت

۲- یک عدد هدست با کیفیت مناسب (استفاده از میکروفن و اسپیکر به دلیل امکان برگشت صدا در کلاس ترجیحا مورد تایید نمی باشد.)

۳- اینترنت پرسرعت ADSLبا پهنای باند حداقل ۱۲۸ kbps

قبل از اتصال به کلاس باید نرم افزار های مورد نیاز زیر بر روی سیستم شما نصب شده باشد.

۱- نصب مرورگر موزیلا فایرفاکس (آخرین ورژن)

۲- نصب Adobe FlashPlayer 3- نصب اپلیکیشن Adobe Connect یا فایرفاکس بر روی گوشی برای اتصال به کلاس از طریق تلفن همراه

۳- دانلود نسخه ویندوز ادوب کانکت از سایت سافت ۹۸

بعد از نصب نرم افزار های مورد نیاز، مرورگر را اجرا نمایید و وارد کلاس مجازی خود شوید.

 

 

بعد از وارد کردن لینک مربوطه و ورود به صفحه جدید با دو گزینه روبرو می شوید

Enter as a Guest : برای ورود بعنوان کاربر دانشجو شرکت کننده در جلسه از طریق این گزینه نیاز به نام کاربری و کلمه عبور نمی باشد و تنها کافیست نام خود را وارد کرده و کلید enter room را بفشارید. مطابق عکس زیر

Enter with your login and password: اگر بعنوان مدرس یا سخنران و مدیر جلسه قصد ورود به سامانه را دارید با در دست داشتن کلمه عبور و نام کاربری از طریق این گزینه وارد سامانه شوید. مطابق عکس زیر

 

 

بعد از ورود به کلاس آنلاین ، محیط کلاس Adobe Connect را مشاهده می نمایید، که محیط کلاس شامل بخش های زیر می باشد:

 

شامل لیست شرکت کنندگان که تعداد افراد حاضر در کلاس و اسامی آنان را نشان می دهد،که شامل سه گروه کاربری می باشد:

Host مدیران: کارشناسان ، ناظران و اساتید مدیریت کامل کلاس اعم از شروع و پایان کلاس ها، صدور اجازه دسترسی به صوت به کاربران، اخراج کاربران و …. از دسترسی های کاربران مدیر می باشد و تنها مدیر کلاس می تواند وضعیت حاضرین کلاس را عوض نمایید و کاربری از یک گروه به گروه دیگر منتقل نمائید.

Presenters ارائه دهندگان: اساتید و استاد یارها کنترل کلاس اعم از مدیریت فایل ها، محیط اشتراک گذاری ، صوت از دسترسی های کاربران ارائه دهنده می باشد.

Participants شرکت کنندگان: دانشجویان حضور درکلاس، گفتگوی متنی بصورت عمومی و خصوصی ،دانلود فایل، مشاهده محیط اشتراک گذاری، شنیدن صوت کلاس، شرکت در نظرسنجی و درصورت اجازه مدیر کلاس گفتگوی صوتی از دسترسی های کاربران این بخش می باشد.

 

در این بخش امکانات زیر موجود می باشد:

صوت ( از طریق میکروفون): جهت صحبت کردن در کلاس

تصویر ( وب کم): جهت اشتراک گذاری تصویر خود در کلاس

اجازه گرفتن : برای کاربران، چنانچه میخواهند از میکروفون برای بیان مطالب استفاده نمایند.

قطع و وصل صدای Speaker: از این طریق میتوانید صدای محیط برنامه را قطع کنید.

 

 

از طریق منوی کلاس (Meeting) در نوار ابزار نیز امکان تنظیمات صوت نیز وجود دارد.کار با ادوبی کانکت

تذکر : توصیه میشود برای اولین بار جهت اطمینان از کارکرد درست میکروفون و Speaker حتما از منوی کلاس، گزینه راه اندازی صوت این موارد بررسی گردد.

اگر هنگام ارائه صدای میکروفون شما حالت اکو دارد یا اینکه صدا ضعیف است باید از طریق مراحل زیر در ویندوز این مشکل را برطرف کنید

از کنترل پنل ویدوز وارد قسمت sound شده

 

سپس در صفحه جدید وارد تب recording شده روی میکروفون خود کلیک کنید و گزینه properties را بزنید.

در صفحه باز شده وارد تب listen شده و تیک گزینه listen to the device را بر دارید و ok کنید

اگر همچنان صدا نویز یا اکو داشت در تب کناری یعنی levels گزینه microphone boost را تغییر دهید تا به حالت مطلوب برسید . برای افزایش صدای میکروفون خود نیز در همین تب میتوانید با گزینه microphone  تغییرات مدنظر خود را انجام دهید.

وقتی کاربری درخواست ورود به جلسه آنلاین را دارد پیغام زیر برای مدیر سیستم و ارائه دهندگان به نمایش در می آید که با انتخاب گزینه allow توسط مدیران جلسه به دانشجو و شرکت کننده در جلسه اجازه ورود به کلاس داده میشود .

از منوی بالا و در قسمت اعلام وضعیت و اجازه گرفتن بعد از باز شدن منو زیر با استفاده از گزینه Raise Hand میتوانید درخواست خود را برای استاد (مدیر جلسه) بفرستید.

 

بعد از این که کاربر درخواست اجازه کرد و دست خود را بالا برد حالت نمایشی برای باقی کاربران و مدیر جلسه به این صورت خواهد شد.

مدیر جلسه یا استاد بعد از بررسی درخواست شما با کلیک بر روی اسم کاربر مورد نظر میتواند دسترسی ویدیو و یا صوت را به شما دهد و حتی امکان تغییر وضعیت از حالت شرکت کننده به ارائه دهنده را انجام دهد.

 

ارائه دهنده ، استاد و یا مدیر جلسه میتواند علاوه بر اشتراک ویدیو خود با استفاده از گزینه اشتراک (صفحه نمایش ، وایتبرد ، فایل همچون ورد و یا پاورپوینت و عکس و … ) را با دانشجویان و شرکت کنندگان به اشتراک بگذارد.

 

از منو سمت راست قسمت چت میتوانید با مدیر جلسه و یا سایر کاربران چت و پرسش و پاسخ انجام دهید (زمانی که استاد مشغول تدریس هستند و شما دسترسی صدا و تصویر ندارید ) این گزینه مناسب می باشد .

 

برای این کار لازم است ابتدا اپلیکیشن ادوب کانکت را با گوشی خود دانلود و نصب کرده و سپس وارد برنامه شوید. در ابتدای ورود قوانین برنامه و توضیحات را مشاهده میکنید با کلیک بر روی دکمه Accept وارد محیط برنامه می شوید.

 

بعد از تایید قوانین در صفحه جدیدی که مشاهده میکنید باید لینک جلسه و یا کلاس آنلاین را که در اختیار دارید وارد کنید و بر روی دکمه next کلیک کنید.

 

 

 

برای ورود به کلاس و یا جلسه به عنوان مدرس یا سخنران با در اختیار داشتن نام کاربری و کلمه عبور بر روی گزینه member کلیک کرده و در صفحه باز شده نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد میکنید تا وارد محیط جلسه شوید.

 

برای ورود بعنوان شرکت کننده و یا دانشجو در جلسه و کلاس آنلاین کافیست با کلیک بر روی گزینه Guest و وارد کردن نام خود به راحتی وارد کلاس آنلاین خود شوید.

محیط جلسه مشابه حالت ویندوزی هست و همان گزینه ها و تنظیمات نیز در برنامه وجود دارد که می توانید به راحتی با آن کار کنید. برای اجازه گرفتن و درخواست ویدیو نیز باید بر روی آدمک سمت راست کلیک کنید و درخواست خود را برای مدیر سیستم ارسال کنید.

 

 

برای فعال کردن ویدیو خود در جلسه لازم است بر روی دکمه وب کم کلیک کرده و بعد از نمایش پیغام زیر بر روی allow یا تایید کلیک کنید در پنجره جدید تصویر خود را مشاهده خواهید کرد برای نمایش تصویر به سایر شرکت کنندگان باید بر روی دکمه broadcast کلیک کرده تا تصویر شما نمایش داده شود و آیکن وبکم نیز به رنگ آبی در بیاید.

 

برای فعال کردن مَیکروفون خود در جلسه لازم است بر روی دکمه میکروفون کلیک کرده و بعد از نمایش پیغام زیر بر روی allow یا تایید کلیک کنید در پنجره جدید گزینه connect my microphone کلیک کرده در این قسمت میتوانید میزان بلندی صدای خود را نیز تنظیم کنید و در نهایت باید آیکن میکروفون نیز به رنگ آبی در بیاید.

 

امیدوارم از آموزش تصویری استفاده از ادوبی کانکت استفاده کرده باشید و خوشحال میشم شما هم تجربه کارتون با نرم افزار ادوب را برای من به اشتراک بزارید.

 

نویسنده : سجاد پروانه

به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.

لطفا تصویری آموزش دهید من اصلا متوجه نشدم😩🤷‍♀️🤦‍♀️

سلام آموزش ویدیویی هم به زودی درست میکنم و براتون میزارم

سلام ..من در حال حاضر دارم ازین نرم افزار استفاده میکنم ولی متاسفانه صدارو اصلا باکیفیت ندارم همش بریده بریدس و جالب اینکه بقیه این مشکل رو ندارن فقط برای من اینجوریه …چرا ؟؟

کامل بود احسنت آفرین بر شما جناب سجاد عزیز.

سلام…چطور باید خریداری کنیم؟؟

ممنونم
لطف کردید عالی ، خلاصه و کاربردی 🌺

سلام روی گوشی من اصلا نصب نمیشه باید چیکار کنم

سلام.ببخشید من وقتی کلاس شروع میشه به هیچ عنوان صدا ندارم و چیزی نمیشنوم میشه بگید چیکار کنم؟ممنون

متأسفانه به هر روشی رفتم، لانچ نمی‌شه و داخل مرورگر خطا می‌ده! مدتی بالا میومد ولی دیگه نمی‌شه که نمی‌شه!

باید از نرم افزار ادوب کانکت استفاده کنید

سلام.آیا از طریق گوشی هم میشه هنگام شرکت در کلاس، فایل هایی اعم از pdf, ppt و… به اشتراک گذاشت؟

عالی بود، ممنون

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

© کپی رایت 1398. تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سجاد پروانه می باشد.


دانلود نسخه ویندوز ادوب کانکت از سایت سافتDownloads-icon

Adobe Connect ادوب کانکت یک سکوی کنفرانس وب است که تجربیات مشترکی را شامل می شود که شامل ویدیو، صدا، اشتراک گذاری صفحه، نظرسنجی، گپ, پرسش و پاسخ، به اشتراک گذاری اسناد و موارد دیگر است. هیچ مشکلی برای نصب یا پیکربندی شرکت کنندگان وجود ندارد، Adobe Connect در هر مرورگر مدرن کار می کند.

1- پس از نصب، باید ابتدا سرویس های مورد نظر نرم افزار را راه اندازی نماییم.

برای این کار ابتدا در منوی start، کلمه start را جستجو می کنیم.

بر روی دو سرویس start مربوط به Adobe Connect راست کلیک و Run as administrator می نماییم.

با این کار با دسترسی administrator لوکال ویندوز سرور این سرویس های راه اندازی شوند.کار با ادوبی کانکت

2- پس از فعال سازی سرویس های نرم افزار، نام Adobe Connect Host ی را که در مرحله اول تنظیم کرده بودیم را وارد مرورگر می کنیم.

Enter زده و پنجره Login نرم افزار، به ما نشان داده می شود.

سپس User و Pass را به ترتیب:

1- E-mailی که موقع نصب قرار دادیم را وارد کرده و 2- رمز عبوری که تنظیم کرده بودیم را وارد می کنیم.

برای این کار بر روی Meeting کلیک می نماییم.

از سه گزینه به نمایش درآمده، بر روی Meeting List کلیک کرده و دکمه New Meeting را انتخاب می کنیم

4- حال باید تنظیماتی برای این Meeting قرار دهیم که شامل:

1- Name نام جلسه

2- Custome URL که ادامه آدرس اصلی درج می شود

3- زمان شروع جلسه و مدت زمان آن

4- زبان انجام تنظیم

5- در بخش Access، قرار دادن نوع دسترسی که شامل 3 آیتم است و در اینجا ما گزینه سوم(آخر) را انتخاب می کنیم.

این امر بیانگر این است که هرکسی آدرس URL را دارد می تواند وارد اتاق جلسه (صفحه Login برای ورود به جلسه) شود.

در بخش Audio Conference Setting، اولین گزینه را انتخاب کرده و تیک گزینه Update Information for any items linked to this item را زده و دکمه Next را می زنید.

با کلیک بر Next به صفحه بعد رفته و در نهایت با زدن Finish به این قسمت پایان می دهیم.

در این بخش که شامل تصویر، صدا، نمایش منابع به اشتراک گذاری شدی و… می باشد.

از منوی وسط صفحه (Share My Screen)، بر روی Share Document کلیک می کنیم.

از بخش Browse My Computer، فایلی را از داخل سیسیتم انتخاب کرده و بارگذاری می کنیم.

لازم به ذکر است که نوع فایل ما می تواند صوتی، تصویری، سند و Document، همچنین PDF و… باشد.

آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect :

پس از انجام مرحله نصب و راه اندازی Adobe Connect در قسمت آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت،

حال به آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت می پردازیم.

 

 

کار با ادوبی کانکت

 

1- پس از نصب، باید ابتدا سرویس های مورد نظر نرم افزار را راه اندازی نماییم.

برای این کار ابتدا در منوی start، کلمه start را جستجو می کنیم.

بر روی دو سرویس start مربوط به Adobe Connect راست کلیک و Run as administrator می نماییم.

با این کار با دسترسی administrator لوکال ویندوز سرور این سرویس های راه اندازی شوند.

2- پس از فعال سازی سرویس های نرم افزار، نام Adobe Connect Host ی را که در مرحله اول تنظیم کرده بودیم را وارد مرورگر می کنیم.

Enter زده و پنجره Login نرم افزار، به ما نشان داده می شود.

سپس User و Pass را به ترتیب:

1- E-mailی که موقع نصب قرار دادیم را وارد کرده و 2- رمز عبوری که تنظیم کرده بودیم را وارد می کنیم.

 

3- حال وارد صفحه شده و برای اولین قدم از تب بالای صفحه اقدام به تشکیل جلسه(کلاس) می کنیم:

برای این کار بر روی Meeting کلیک می نماییم.

از سه گزینه به نمایش درآمده، بر روی Meeting List کلیک کرده و دکمه New Meeting را انتخاب می کنیم

 

 

4- حال باید تنظیماتی برای این Meeting قرار دهیم که شامل:

1- Name نام جلسه

2-  Custome URL که ادامه آدرس اصلی درج می شود

3- زمان شروع جلسه و مدت زمان آن

4- زبان انجام تنظیم

5- در بخش Access، قرار دادن نوع دسترسی که شامل 3 آیتم است و در اینجا ما گزینه سوم(آخر) را انتخاب می کنیم.

این امر بیانگر این است که هرکسی آدرس URL را دارد می تواند وارد اتاق جلسه (صفحه Login برای ورود به جلسه) شود.

 

 

5- در ادامه تنظیمات:

در بخش Audio Conference Setting، اولین گزینه را انتخاب کرده و تیک گزینه Update Information for any items linked to this item را زده و دکمه Next را می زنیم.

 

 

 

کار با ادوبی کانکت

 

6- در مرحله بعدی انتخاب Userها و گروها های شرکت کننده در این جلسه می باشد.

 

 

 

7- در صفحه بعدی توضیحاتی از تنظیمات اعمال شده نمایش داده می شود.

با کلیک بر Next به صفحه بعد رفته و در نهایت با زدن Finish به این قسمت پایان می دهیم.

 

 

8- در اینجا که از بخش Meeting، قسمت Shared Meetings، آیتم Meeting Information می باشد که با کلیک بر Enter Meeting Room است.

 

 

 

9- با این کار به صفحه اصلی جلسه و Meeting تنظیم شده وارد می شویم.

در این بخش که شامل تصویر، صدا، نمایش منابع به اشتراک گذاری شدی و… می باشد.

 

 

 

10- برای نمونه، به منظور به اشتراک گذاشتن فایل یا سندی:

از منوی وسط صفحه (Share My Screen)، بر روی Share Document کلیک می کنیم.

از بخش Browse My Computer، فایلی را از داخل سیسیتم انتخاب کرده و بارگذاری می کنیم.

لازم به ذکر است که نوع فایل ما می تواند صوتی، تصویری، سند و Document، همچنین PDF و… باشد.

 

در مقاله بعدی ادامه مبحث آموزش راه اندازی و کار با Adobe Connect – ادوبی کانکت را برایتان به طور مفصل شرح خواهیم داد.

گردآورنده : علی کاتوزیان

آموزش کار با Adobe connect | راه اندازی ادوبی کانکت | آموزش راه اندازی meeting در adobe connect | شروع کار با adobe coonect | راه اندازی سرور adobe connect

مطالب مرتبط :

 

 

 

تبدیل فایل ضبط شده به فایل MP4 در Adobe Connect – ادوبی کانکت از مسائل قابل توجه در نرم افزارهای آموزش مجازی ، چگونگی تبدیل فایل ضبط شده به فایل MP4 در Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. در اینجا فایل ضبط شده در ادوبی کانکت مد نظر است. این آموزش در ادامه آموزش های […]

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی با استفاده از اپلیکیشن AZ Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از اپلیکیشن کاربردی و آسان AZ Screen Recorder چگونه از صفحه گوشی فیلم بگیریم . اگر علاقمندید از کلاس مجازی خود در Adobe Connect فیلم بگیرید حتما با ما همراه باشید. برای […]

آموزش فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder چگونه از صفحه کامپیوتر فیلم بگیریم. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید از صفحه نمایشگر خود ویدیو ضبط کنید، عکس بگیرید […]

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت یکی از موارد قابل توجه استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. همان طور که می دانیم نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت ، نرم افزاری کاربردی است. از جمله کاربردهای این نرم افزار می توان به : وبینار […]

مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت یکی از مسائل مهم در مدیریت Adobe Connect ، مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. به دلیل انعطاف پذیری بالای این نرم افزار می توان از جلسات و اتاق ها برای موارد زیادی استفاده نمود. برخی موارد ، استفاده به عنوان […]

مینی کیس hp اورجینال با گارانتی اگر شما به دنبال خرید کیس با سخت افزاری قدرتمند ، اندازه و قیمت بسیار مناسبی هستید، شما را دعوت به خواندن مطلب مربوط به مینی کیس hp اورجینال با گارانتی می کنم. کاربرانی هستند که می خواهند از فضای میز خود نهایت استفاده را ببرند و یا شرایط […]

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect – ادوبی کانکت از اهمیت زیادی برخوردارند. افراد دارای معلولیت، مثلا دارای اختلالت حرکتی، کم بینایی و نابینایی، نیازمند ویژگی های متمایز نرم افزار Adobe Connect دارند. این ویژگی ها سبب دسترسی بهتر این عزیزان به این نرم افزار شده است. میانبرهای کیبورد در Adobe Connect به منظور انجام کارهای […]

مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت ما به منظور ارائه بهتر خدمات شبکه در این مقاله قصد داریم به موضوعی تحت عنوان مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت اشاره داشته باشیم. این مقاله در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول و مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – […]

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم مجموعه توسعه فناوری ژیوان در این مقاله قصد دارد به موضوعی تحت عنوان مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم اشاره داشته باشیم. که در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول می باشد. در مقالات قبلی با موضوعاتی در زمینه Adobe Connect آشنا […]

 

شرکت ژیوان ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , راه اندازی و نصب شبکه , طراحی شبکه , فروش تجهیزات شبکه , سرور و مجازی سازی , اتوماسیون صنعتی , خانه هوشمند

 

سلام و خسته نباشید. من همه مراحل نصب رو دقیقا با همین ترتیبی که فرمودین انجام دادم. اما وقتی ایمیل و پسورد رو وارد میکنم برنامه اجرا نمیشه و کادر ایمیل و پسورد خالی میشه. ممکنه راهنماییم کنین؟

سلام خیلی ممنون. من دربخش بالای پنجره قسمت هیدن رو انتخاب کردم و کل صفحه پنهان شده میخواستم بدونم چطوری دوباره باید برگردونمش؟

سلام . تشکر از آموزشتون. مشکلی که من دارم زمانی که share my screen زو می زنم اصلا عمل نمیکنه . خیلی سرچ کردم احتمالا بخاطر add in باشه ولی دقیق نمیدونم مشکل از کجاست میشه راهنمایی بفرمائید. تشکر

سلام منم همین مشکل رو دارم ولی منتها برام یوزر و پسورد رو خطا می زنه با اینکه مطمِِءنم درست وارد می کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام . خود برنامه رو برای ویندوز از کجا دانلود کنم ؟ ایا نرم افزار تماما پولیه؟

نرم افزار پولیه ولی نسخه غیر پولی در سایت digiboy.ir قابل دانلوده

با سلام و خسته نباشید من طبق پست قبلی مربوط به نصب ادوبی یوزر و پسورد برای ادمین را مشخص کردم ولی پس از نصب با آن یوزر و پسورد نمی توانم وارد شوم حتی در قسمت administaration سرور مجددا کاربر ادمین تعریف کردم ولی باز هم نتوانستم وارد شوم ممکن است راهنمائی بفرمائید با تشکر

سلام احتمال از دیتابیس یا سرویس Adobe Connect می باشد. سرویس adobe connect service را از قسمت services ویندوز سرور restart کنید و اگر مشکل مجددا ادامه داشت یکبار دیگر با اطلاعات دیگری اقدام به نصب نمایید. ترجیحا از ورژن 10.5 که جدیدترین ورژن این نرم افزار می باشد استفاده کنید.

سلام وقت بخیر من با همین دستوری که فرمودید جلو رفتم اما بعد که لاگین میکنم not ready بالا میاد.

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام not ready به معنی فعال نبودن سرویس هاست باید چند دقیقه منتظر فعال شدن سرویس ها از لحظه start آنها بمانید

سلام وارد نرم افزار شدم در قسمت میتینگ تنظیماتی انجام دادم حالا نمیتونم وارد نرم افزار بشم منو به عنوان دانشجو میشناسه میگه منتظر استارت استاد باشید چیکار کنم

سلام با اکانت اصلی که دسترسی administrator دارد وارد تب meeting شده و از قسمت my meeting گزینه set permissions رو زده و permissions و سطح دسترسی هر اکانتی که می خواهید دسترسی ورود به meeting را داشته باشد را روی manage قرار دهید

سلام من بااین که میکروفونم رو سبز رنگ می کنم اما صدام منتقل نمیشه چکار کنم

سلام ممکنه مشکل از میکروفون، درایور کارت صدا (به صورت نرم افزاری) و حتی خود کارت صدا (به صورت سخت افزاری) باشد. از طریق محیط ویندوز هم تست بفرمایید.

سلام بخش نوشتن را چطور بزرگتر میشه کرد؟؟

سلام اگه منظورتون بخش chat هستش که باید در قسمت پایین و سمت راست صفحه meeting ، بر روی شکلی که 4 خط عمودی روی هم دارد و یک فلش کوچک کنارش می باشد، روی فلش کلیک کرده و font size رو بزنید و سایز نوشتن رو انتخاب کنید.

اگر هم برای whiteboard که به اشتراک گذاشته اید منظورتون می باشد، باید موقعی که حالت T را برای نوشتن انتخاب می کنید، در قسمت سمت چپ که size نوشته شده است، با بالا و پایین بردن فلش جهت نما، مقدار سایز و اندازه مورد نظر را برای به اشتراک گذاری روی whiteboard ، کم و زیاد کنید.

با سلام. من دانشجو ام .دانشگاهم با این نرم افزار تدریس میکنه.دو هفته ای همه چیز خوب بوده. اما ناگهان کلا اسم من شد چند تا علامت سوال این شکلی ؟؟؟؟-؟؟؟؟؟ لطفا کمک کنید برای حظور و غیاب به مشکل خوردم

سلام نرم افزار Adobe Connect کماکان با زبان فارسی مشکل دارد و امکان دارد مسئول شبکه (مدیر نرم افزار Adobe Connect دانشگاه) با نصب پلاگین خاصی باعث تغییر ناخواسته یک سری اسامی به این مشکل شده باشند. لذا با ادمین شبکه دانشگاه خود مطرح کنید

از چه سایتی برنامه ادوبی کانکت رو برای ویندوز دانلود کنم؟ رایگان هست؟

سلام digiboy.ir

سلام،من در قسمت چت نرم افزار نمیتونم پیاممو ارسال کنم در واقع وقتی پیامو مینویسم هیچ بخشی برای sendپیام وجود نداره و نمیدونم چطور باید send اش کنم؟!

مشکل می تواند از سطح دسترسی (Permission) شما باشد.

سلام من adobe connect enterprise 10.6 رو جهت تدریس به عنوان استاد راه اندازی کردم برنامه با ip لوکال نصب شده و در منزل کار هم میکنه سوالی که دارم اینه که آیا URL تولید شده توسط این برنامه برای هر meeting در خارج از شبکه محلی هم کار میکنه یا باید از domain ثبت‌شده یا ip static استفاده کرد

باید ip static هم از مخابراتتون بگیرید و تنظیماتی هم در رابطه با dmz روی مودم و یه سری کارهای مشابه هم انجام بدید

سلام خسته نباشید من این نرم افزار رو برای عموم نصب کردم عموم مشکل بینایی داره و با موس نمیتونه کار کنه هر جا تو اینترنت گشتم نتونستم میانبر های برنامه رو پیدا کنم تا از روی کیبورد راحت بتونه کار کنه اگه شما میدونید لطفا بگید مخصوصا وصل کردن صدا برای جواب دادن سوالای استاد تو این برنامه حتی tab هم درست روی دکمه ها سوییچ نمیکنه

سلام شاید این صفحه بتونه کمکتون کنه https://helpx.adobe.com/adobe-connect/using/connect-keyboard-shortcut.html

با سلام و عرض ادب و خسته نباشید من همه مراحل ذکر شده را بدون هیچ مشکلی انجام دادم و بعد از استارت دو گزینه اعلام شده ، نمیتوانم وارد برنامه بشوم که صد البته اشکال در وارد کردن آدرس میباشد خواهشمندم نحوه صحیح وازد کردن Adobe Connect Host را با ذکر مثالی عنوان نمائید سپاسگزارم.

سلام حالت اول اگر Adobe Connect Host را به صورت نام وارد کردید، مثلا zhivan ، آن را در مرورگر به صورت /zhivan وارد کنید البته در این حالت قبلش هم باید تو فایل hosts ویندوز آدرس ip سرور Adobe Connect و نام Adobe Connect Host را وارد کنید.

حالت دوم اگر Adobe Connect Host را به صورت ip وارد کردید، آن را در نوار addressbar مرورگرتون بدون هیچ پسوند یا پیشوندی وارد کنید البته ترجیحه حالت دوم مد نظر و مورد تایید است.

برای اطلاع بیشتر به مقاله مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم مراجعه کنید.

سلام با تشکر و سپاس از اینکه در اسرع وقت پاسخی برای مشکل ارائه دادید.همه مراحل را انجام دادم حال یک سوال بصورت لوکال چگونه میتوانیم به کلاسی که تشکیل دادیم کانکت بشویم؟چون در فایل host من آی پی سیستمی که نصب کرده ام را داده و در سیستم دیگری در قسمت Enter meeting URL بصورت http://192.168.1.51/ghavidel.com/Claas a رو وارد کردم ولی مشکل network error داد تیک توضیح داده شده را برداشتم مجددا همان مشکل را داد برای تست بصورت لوکال چه راه حلی پیشنهاد می دهید و سوال دوم بعد از تهیه آی پی استاتیک در صورت لزوم جسارتا با قبول هزینه میتوانید ریموت شده و تنظیمات را انجام دهید.متشکرم

سلام خسته نباشید من سوالم این هست که وقتی میتینگ رو تعریف میکنیم از ما duration time میخواد اگر کلاسی داشته باشیم که سه روز در هفته س و مثلا زمان هر جلسه 1 ساعته باشه و ما این زمان رو انتخاب کنیم، برای هر جلسه از کلاس باید یک میتینگ تعریف بشه؟

سلام خیر نیاز به تعریف meeting جدید نیست و فقط از بخش Edit Information مربوط به جلسه، تاریخ و ساعت را به روز نمایید

سلام وقت بخیر، یک سوال داشتم،برای پاک کردن جلسات ضبط شده در نرم افزار ادوبی کانکت،رکوردها پاک نمیشن و ارور ۴۰۳ میده و نوشته شده ویژگی پاک کردن از دسترس خارج شده،به چه علت نمیشه جلسات اضافه رو پاک کرد؟ممنون

سلام مشکل می تواند از سطح دسترسی شما باشد.

سلام و خسته نباشدی ممنونم بابت مطالب مفیدتون

ببخشید من سرور ادوبی را راه اندازی کردم اما یک مشکلی که دارم با موبایل نمیشه وارد کلاس ها شد دو نسخه مختلف 9.8.2 و 10.6.1 با دو سرور مختلف هم تست و راه اندازی کردم اما همچنان مشکلی یکی هست موقع ورود به کلاس از طریق موبایل ارور میده trying alternate server را میده و در نهایت به network error ختم میشه

در نسخه 10.6.1 هم تیک Enable HTML client for participants را هم برداشتم اما مشکل حل نشد

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید پیشاپیش سپاسگذارم

سلام من بعنوان host وارد میشوم و دو نفر دیگر را از طریق ارسال لینک به meeting دعوت میکنم و هر دو را هم host قرار می دهم ولی با این حال نفر اولی که وارد می شود می تواند صحبت کند و ویدئو شیر کند ولی نفر دوم نه. کنار اسم نفر دوم علامت deny یا علامت منها قرار می گیرد. مشکل از کجاست؟ ممنون که وقت گذاشتید.

سلام به دلیل این می باشد که باید دسترسی user دوم هم روی manage باشد نه deny وارد تنظیمات کاربری شده و از تب meetings به shared meetings رفته و گزینه set permissions را انتخاب کرده و از جدول سمت چپ کاربر مورد نظر را Add کرده و در جدول سمت راست از قسمت permissions گزینه manage را انتخاب کنید.

سلام من یه مدت با برنامه ادوب کانکت کلاس هام شرکت کردم و هیچ مشکلی نداشتم متاسفانه امروز وقتی وب کمم روشن کردم تصویرم نیومد و جزو افرادی که وب کمم روشن هست بودم اما نه خودم نه استاد تصویرم نداشتیم تنظیمات دوربین لپ تاپ هم.چک کردم مشکلی نداشت اگه امکانش هست کمکم کنید:(

اگه تنظیمات چت به هم خورده باشه به طوری که برای دانشجو قایل مشاهده نباشه، چکار باید کرد.؟ حتی روی نوار بالا در قسمت pod گزینه چت هم علامت خورده است. سپاس

سلام ببخشید ایا امکان داره private chat دانشجو ها رو غیرفعال کرد؟ یا بشه بهشون دسترسی پیدا کرد؟ مثلا چه کسایی باهم chat میکنن؟

سلام بله Choose Meeting > Preferences. Select Chat Pod from the list on the left. Deselect Enable Private Chat For Participants

ایا اساتید میتونن private char رو ببینن؟ یا اینکه کی با کی chat میکنه؟

آیا امکان دارد شما نصب کنید برایمان؟؟؟

سلام بله

با سلام و تشکر از جناب کاتوزیان عزیز بابت تمام زحماتشان سوالی که در ذهن بنده است و نتونستم جایی جوابشو پیداکنم که کامل و دقیق باشه

اینکه اگر من بخوام این برنامه را نصب کنم و کلاسی تشکیل بدم که با استفاده از دومین دانشجوها بتونند وارد بشن باید چکار کنم؟ باید روی ویندوز مثلا لپتاپ نصب کنم ؟ روی هاست ویندوزی نصب کنم؟

دقیقا متوجه نمیشم که چطور افراد شهرهای دیگه می تونند از طریق اینترنت به کلاسی که تشکیل میدم متصل بشن ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر

سلام خیلی ممنون از همراهی، لطف و بزرگواری شما در ابتدا باید عرض کنم که نیاز به تهیه سرور و سپس نصب ویندوز سرور و نصب adobe connect روی ویندوز سرور هستش سپس ip static از مخابرات یا در کل isp مورد نظرتون که اینترنت ازش استفاده می کنید، تهیه می کنید و تو بخش dmz مودم Adsl یا براساس پیکربندی شبکه وارد کرده و در نهایت با کلاس بندی در قسمت meeting بخش مدیریت نرم افزار، اقدام به تشکیل کلاس کرده و آدرس کلاس را به دانشجویان ارسال کرده و با وارد کردن user و pass مورد نظر خود وارد کلاس می شوند و براساس سطح دسترسی که شما برای آنها تعیین می کنید، دسترسی می گیرند.

سلام میشه یه راه آسون تر و سریع تر بگین چون من تقریبا 9 یا 10 سال است که اصلا با لپتاپ و کامپیوتر کار نکردم و کلا هر چی بلد بودم یادم رفته و این که با لپتاپ یکی دیگه میخوام وارد ادوب کانکت بشم و صاحب لپتاپ هر لحظه ممکنه بخاطر شغلش با لپتاپ کار داشته باشه و لپتاپ رو ازم بگیره پس لطفا یه راه سریع و آسون وتضمینی بهم پیشنهاد بدین.ممنون

دیدگاه * سلام من دانشجوام و کلاسام در ادوبی کانکت برگزار میشه. من دوتا سوال داشتم اول اینکه خیلی وقتها صدای اساتید با خش و قطع و وصل شدن زیاد منتقل میشه و دوم اینکه من اصلا نمیتونم صحبت کنم میکروفونم رو استادم فعال میکنه خودمم فعال میکنم ولی اونها میگن هیچ صدایی از طرف من ندارند!!! ممنون میشم اگه راهکاری برام ارائه بدین. در ضمن من با گوشی وارد میشم امکان استفاده از لب تاپ رو ندارم. ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارائه دهنده خدمات شبکه ، راه اندازی و نصب شبکه ، پشتیبانی شبکه ، طراحی ساختار شبکه ، امنیت شبکه ، فروش تجهیزات شبکه ، خدمات راه اندازی انواع سرور و مجازی سازی ، اتوماسیون صنعتی ، خانه هوشمند ، ارائه دهنده کلیه خدمات سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات . ( Information Technology )

Copyright © 2014 توسعه فناوری ژیوان, Inc.

سخت افزارهای مورد نیاز : میکروفون ، وب کم (در صورت اعلام قبلی توسط استاد)

قبل از ورود به کلاس مجازی حتما نرم افزار های مورد نیاز را نصب کنید :

 

روش اول برای سیستم عامل ویندوز (پیشنهادی) :

دانلود نرم افزار Adobe Connect برای ویندوز : نسخه ی مستقل از مرورگر (standalone) حجم 18 مگابایتکار با ادوبی کانکت

*در این روش پس از نصب میکروفون و نرم افزار بالا، بدون نیاز به مرورگر می توانید وارد جلسه شوید.

 

روش دوم برای سیستم عامل ویندوز :


دریافت ادوب کانکت پلاگین

دریافت مرورگر موزیلا فایرفاکس (برای ویندوزهای 32 بیتی)

دریافت مرورگر موزیلا فایرفاکس (برای ویندوزهای 64 بیتی)

دریافت ادوب فلش پلیر برای مرورگر موزیلا فایرفاکس

* آموزش این روش در ادامه قابل مشاهده می باشد.

سیستم عامل اندروید :

دانلود نرم افزار ورود به کلاس مجازی با تبلت و موبایل اندروید

سیستم عامل ISO :

دانلود نرم افزار ورود به کلاس مجازی برای IOS (لینک iTunes )

سیستم عامل مکینتاش :

دانلود نرم افزار Adobe Connect برای مکینتاش

دریافت نرم افزار Anydesk جهت اتصال کارشناسان پشتیبانی

 

آموزش روش دوم اتصال از طریق ویتدوز (پیشنهاد می گردد از روش اول در ویندوز استفاده نمایید) :

 

مرورگر خود را در حالت  Private اجرا کنید.

بعد از انجام مراحل قبل،برای ورود به کلاس لينک مربوط به کلاس خود را در مرورگر کپي کنيد. (این لینک توسط استاد قبل از جلسه به شما اعلام خواهد شد)
در صفحه زیر بر روی آیکون مشخص شده کلیک کرده و Allow کنید.


حالا در اين مرحله از شما خواسته میشود تا اگر حساب کاربری در کلاس داريد، يوزرنيم و پسورد خود را وارد کنيد، در غير اين صورت گزينه Enter as a Guest را انتخاب کنيد، نام کاربری برای خود تعريف کنيد و در کادر مقابل Name ،نام را وارد کنيد و سپس گزينه Enter Room را بزنيد.

حالا کلاس در کامپیوتر یا موبایل شما راه اندازی شده است. اگر کلاس آغاز شده باشد، ميزبان ورود شما را تاييد میکند، در غير اين صورت شما در اتاق انتظار منتظر میمانيد، تا ورود شما توسط ميزبان تاييد شود. وقتی ميزبان حضور شما در کلاس را پذيرفت، شما میتوانيد در کلاس حضور داشته باشيد و از کلاس بهره ببريد.

 

در صورتی که مدیر جلسه دسترسی صدا و تصویر برای شما فعال نماید آیکون های صدا و تصویر در بالای صفحه ظاهر خواهد شد و با کلیک کردن بر روی این آیکون ها و سبز شدن آن صدا و تصویر شما فعال خواهد شد.

 

 

 


دریافت ادوب کانکت پلاگینDownloads-icon


دریافت نرم افزار Anydesk جهت اتصال کارشناسان پشتیبانیDownloads-icon

کار با ادوبی کانکت
کار با ادوبی کانکت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *