کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر
کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

اخبار مهم :

به گزارش عصر ایران، از دو روز گذشته، بسیاری از کاربران اینترنت شاهد کاهش بی‌سابقه سرعت باز شدن صفحات سایت‌های مختلف هستند. در این میان، دانلود فیلم نیز به سختی انجام و گاه غیر ممکن می‌شود. فایل‌های فلش نیز ـ که عمدتا آگهی‌های اینترنتی را شامل می‌شوند ـ اساسا باز نمی‌شوند و فایل‌های فلشی که هم اکنون دیده می‌شدند از cache رایانه‌ها نمایش داده می‌شوند که در صورت باک شدن cache، آنها نیز غیر فعال می‌گردند!

البته این مشکل مربوط به سایت‌های ایرانی است که سرور (server) آنها در خارج کشور قرار دارد. در واقع محدودیت‌های جدید اعمال شده روی شبکه اینترنت ناظر بر تبادل ترافیک خارج به داخل است و سایت‌هایی که سرور آنها در داخل کشور قرار دارد، فعلا این مشکلات را ندارند.

هم اکنون سرورهای بیشتر سایت‌های ایران در خارج کشور قرار دارند که علت این امر علاوه بر کیفیت بهتر پهنای باند دیتاسنترهای خارجی، مربوط به قیمت‌هاست به‌طوری که سرورهای خارجی 5 تا 10 برابر ارزان تر از سرورهای داخلی هستند و کسی هم به این گرانفروشی آشکار پهنای باند توسط مخابرات رسیدگی نمی‌کند!

مشکل ایجاد شده در اینترنت کشور به گونه‌ای است که با دور زدن سیستم مخابراتی داخلی با فیلترشکن‌ها یا استفاده از پورت (https) مشکلاتی مانند عدم نمایش فایل‌های مالتی مدیا برطرف می‌شود.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

به علاوه در خارج از کشور نیز سایت‌های ایرانی بدون مشکلات پیش گفته قابل مشاهده‌اند و همه اینها شواهدی است که نشان می‌دهد، مشکل در سیستم مخابراتی داخل کشور است. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در چند روز آینده مرتفع شده، اوضاع عادی شود.

منبع:http://www.peymane.ir/fa/pages/?cid=6828

در صورت داشتن هر نوع پرسش و یا برای ارسال نظرات و پیشنهادهای خود می توانید با تکمیل فرم زیر ما را در جریان قرار دهید.

برای تکمیل کردن فرم بازخورد اینجا را کلیک کنید.

سعادت آباد، بلوار پاکنژاد شمالی، بالاتر از میدان سرو، نبش کوچه ندا، پلاک 68، ساختمان جاوید، واحد 16

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

تمامی حقوق برای خبربان محفوظ است. © ۱۳۹۹

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

سرعت اینترنت این روزها صدای بسیاری از کاربران را در شهرهای مختلف درآورده است. مسئولان هم دلایلی می‌آورند که از نظر گروهی از افراد پذیرفته نیست؛ در این میان کسب و کار و زندگی روزمره مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

تجارت‌نیوز، چندی پیش گزارشی را با موضوع سرعت اینترنت ثابت منتشر کرد. در این گزارش به دلایل کندی اینترنت در روزهای اخیر پرداخته شده بود.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران به تجارت‌نیوز گفته بود، یکی از دلایل این موضوع می‌تواند رسیدن حجم مصرف کاربران به سقف مصرف منصفانه باشد؛ در این صورت مخابرات سرعت اینترنت آنها را به 128 کیلوبیت کاهش می‌دهد و افراد باید حجم جدیدی را خریداری کنند.

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در این مورد را در ادامه می‌خوانید.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

گروهی از مخاطبان معتقدند حجم مصرف منصفانه، دلیل قابل قبولی برای کاهش سرعت اینترنت نیست.

– «یه دفعه کل کشور به سقف مصرفه منصفانه رسیدن؟ بابا یه جوابی بدین که به شعور مخاطب توهین نشه…»

-«اصلا ربطی به مصرف منصفانه نداره. دلیل اصلی بی‌انصافی و کم‌فروشی شرکت‌هاست و وزیر جوان خوش‌خیال. حالا هی بگید جوانی کنید!»”]

– «مسئولان ارتباطات با این حرف به مردم توهین می کنند، اول اینکه بنده ساکن ساوه هستم و سرعت اینترنت ثابت، بشدت افت کرده ، ضمن اینکه هنوز بیش از ۵۰ درصد حجم ترافیک دست نخورده باقی مانده است…»

– «اصلا ربطی به مصرف منصفانه نداره. دلیل اصلی بی‌انصافی و کم‌فروشی شرکت‌هاست و وزیر جوان خوش‌خیال. حالا هی بگید جوانی کنید!»

– چی به حجم منصفانه رسیدیم؟ما۲۴ساعت هر روزهفته اینترنت ثابت و هم اینترنت گوشیمون سرعتش چن برابر کم شده…اینترنت رایتل که ۴مگابایت بر ثانیه بود الان به کمتر از ۱۰۰کیلوبایت بر ثانیه و اینترنت adsl مخابرات هم حتی تا۴۰کیلوبایت هم رسیده!»

– «مشکل پهنای باند هست. راضی هستیم لااقل بالای ۲ یا ۳ مگ ارتقای سخت افزاری بدهند…»

– «دلیلش حملات سایبریه مخفی کاری نداره که.»

-“«با وجود اینکه بچه ها درس هاشون رو باید آنلاین بخونن چرا اینترنت اینقدر کنده یا قطع و وصل می شه؟ بچه ها هیچی از درس نمی فهمن»”]

گروهی از مخاطبان از مشکلاتی که سرعت اینترنت برای آنها ایجاد کرده نوشته‌اند و از مسئولان خواسته‌اند که به شرایط رسیدگی کنند.

– «سرعت اینترنت واقعا افتضاحه، به حدی سرعت رو پایین اوردن که بعضی وقت ها قطع می شه. دقیقا ما تو دوران پیشرفت و توسعه کشورهای دیگه داریم به عصر حجر برمیگردیم و دوباره اینترنت dialup رو تجربه می کنیم.»

– «من اینترنت مبین نت، آسیا تک، همراه اول . ایرانسل دارم همش مشکل دارن. عملا نمیشه کاری کرد.»

– «من دیوونه شدم از دست شرکت های نت ثابت. ده تا شرکت عوض کردم مثل هم بودن. من پارسال سرعت 14.5 دریافت می کردم. امسال اومده زیر 2 مگ…»

– «من ‌کسب‌وکارم ‌با اینترنته. بابا ‌رسیدگی‌کنید. ‌اصلا وصل‌ نمی شه.»

«در این شرایط کرونایی که همه بصورت مجازی کارهاشون را انجام می دند..لطفا ارتقا بدید سطح اینترنت را…کیفیت را بالا ببرید…فقط وقتی مدیریت بلد نیستید و ناتوانید.. بحث پول را پیش می کشید»

تعدادی از مخاطبان نیز تاکید کرده‌اند که مشکل فقط مخصوص تهران نیست و اینترنت در شهرهای دیگر نیز مشکل دارد.

– «من کرمان هستم، درسته که سرعت اینترنت خیلی افتضاخه اما خب از حق نگزریم سرعت همراه خوبه، من هر روز تست می کنم و اینترنت همراه سرعت دانلود و آپلود میانگین چهارده مگابایته اما سرعت اینترنت ثابت که کلا از دیال آپ هم عقب تره…»

– «اصفهان که اینترنت افتضاحههه…خجالت بکشید در این شرایط کرونایی که همه بصورت مجازی کارهاشون را انجام می دند..لطفا ارتقا بدید سطح اینترنت را…کیفیت را بالا ببرید…فقط وقتی مدیریت بلد نیستید و ناتوانید.. بحث پول را پیش می کشید…»

– «تو شیراز اینترنت همراه تقریبا یک هفته شده که کاملا مختله، کی باید رسیدگی کنه؟ !همه ماشاالله کارشناس و خبره هستن ولی مشکل رو ‌نمتونند حل کنند…»

– «من در رشت و انزلی این مشکل‌ رو دارم. بخصوص تو رشت که به حدی کند شده که برای دیدن حتی سایت های داخلی باید زمانی برای لود شدن بذاری. واسه همین کندی اینترنت … کلی از کارهای روزانه عقب می‌افتم … واقعا کلافه‌کننده‌ست . پول برای ۴جی بدی اما ۲جی تحویلت بدند.»

– «ای کاش فقط سرعت بود. ما در منطقه جهانشهر کرج هستیم. مدام اینترنت قطع می شود. آنقدر خرابی و شکایات زیاد است که جواب تماس هم نمی دهند…»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

اگه نمیتونین درست کنین همینم قطع کنین تا مردم تکلیف خودشونو بدونن

برین خدا رو شکر کنید تلفن هنوز وصله سران کشور ها فکر میکردند تلفن هم قطع میشود اما نشد حالا دارن به ملت ایران تبریک عرض میکنند

من از تبریزم
سرعت اینترنت خیلی خیلی افتضاحه این روزا
یه مسئول نداریم تو این مملکت پاسخگو باشد
لعنت بر شما

هرکی سیم کارت ایرانی داشته باشه همینه

سرعت اینترنت حلزونی و هزینه خرید اون به سرعت جگوار بالا می‌ره.

سرورها مشکل دارند . همه سرورها به یک اندازه حجم و پهنای باند ندارند . و نیز پهنای باند ارسالی روی دکل همراه اول خیلی ضعیفه . ۵۰۰ الی ۶۰۰ کیلو شده حد متعارف این اپراتور . کافیه کارشناسانش با بازدید میدانی در هر منطقه مثلثی ، یک تست داشته باشند و بعد رفع عیب کنند . حالا یا دکل یا سخت افزاری . حالا که ما اینترنت ملی داریم باید سرعت کار بره بالاتر با میکس این دو .

استان زنجان هم افتضاحه

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

اینترنت هم کرونا گرفته 😂😂😂

کار ،کار امریکاست

من که تو ی اراک هستم خیلی خیلی ضعیف هست

رسیدن به همتون

روز سه‌شنبه هفته گذشته قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه مدیران سازمان بورس با وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس استعفای داد، اما سوال اینجاست که رئیس جدید سازمان بورس چگونه انتخاب می‌شود؟ دولت و بانک مرکزی چه نقشی در این انتصاب دارند؟

بانک‌ها چقدر در ایجاد شرایط اقتصادی کنونی ایران مقصر هستند و آیا راه برون‌رفت از این شرایط از مسیر اصلاح عملکرد نظام بانکی می‌گذرد و اصولاً منظور از اصلاح نظام بانکی چیست؟ آیا بانک‌ها منجر به بروز تورم می‌شوند یا نه؟ محمدرضا مظلوم پور، دکترای اقتصاد در این تحلیل به همین سوال جواب می‌دهد و

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

در حالی که برخی کاربران از وضعیت سرعت اینترنت موبایل خود گلایه دارند، همراه اول و ایرانسل معمولا پاسخگو نیستند و تاکید می‌کنند که باید شماره موبایل افراد برای بررسی موردی برای آنها ارسال شود؛ آیا امکان ارسال میلیون‌ها شماره همراه وجود دارد؟

تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته گزارش‌هایی را با موضوعات و عناوینی چون گلایه از اینترنت و چرا اینترنت کند شده است، منتشر کرد. تعدای از مخاطبان پس از آن، از شهرهای مختلف چون تهران و شیراز، در قالب پیام، نظر یا تماس تلفنی به سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و به ویژه موبایل خود اعتراض کردند.

به گفته آنها سرعت اینترنت هر دو اپراتور بزرگ کشور، در روزهای اخیر کاهش داشته است. مخاطبی سرعت اینترنت همراه اول را در برابر هزینه‌ آن غیر قابل تحمل توصیف کرده و نوشته است که در تماس با پشتیبانی این شرکت، پاسخ‌دهندگان، موضوع را به سیم کارت و مدل دستگاه هوشمند شخص مرتبط می‌دانند؛ در حالی که کاربران با هر نوع دستگاهی از سرعت اینترنت ناراضی هستند.

کاربر دیگری از اینکه دروغ‌گویی در میان برخی مسئولان، نهادینه شده، گلایه کرده و نوشته است: «من ایرانسل گرفتم، در قرارداد ذکر شده سرعت حداکثر 40مگ حداقل 4، حالا که استفاده می‌کنم بیشتر از 400کیلو نیست چند بار هم تماس گرفتم کاری انجام نمی‌دهند.»

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

یکی از مخاطب نیز با اشاره به وضعیت بد اینترنت مخابرات، نوشته که در شرایط اقتصادی موجود جامعه، ناچار شده است، برای فرزندان خود بسته‌های اینترنتی تهیه کند؛ اما آنها نیز ضعیف هستند.

کار دیگری،توصیه کرده است که افراد برای اعتراض به وضعیت اینترنت، با سامانه 195 تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

در این میان، مخاطبی در تماس با تجارت‌نیوز، از ضعف اینترنت هر دو اپراتور گفت و توضیح داد که برای ثبت‌نام اینترنت ثابت با برخی از شرکت‌ها از جمله ایرانسل و مبین‌نت تماس می‌گیرد، اما به دلیل اینکه آنها دستگاه مودم نداشتند، ناچار می‌شود، مدتی را در نوبت دریافت خدمات دومی بماند. حال که نوبت او رسیده، این شرکت‌ هزینه را 50 درصد افزایش داده‌ است.

این روزها گشتی در سایت‌ها و فضای مجازی نیز نشان می‌‌دهد بسیاری از کاربران از سرعت اینترنت همراه خود در شهرهای مختلف گلایه دارند.

همراه اول و ایرانسل اما معمولا در این مورد پاسخگو نیستند و در نهایت، خواهان ارسال شماره همراه معترضان برای بررسی موردی موضوع می‌شوند؛ در حالی که در این صورت، احتمالا باید شماره میلیون‌ها کاربر برای آنها ارسال شود.

با وجود این، گزارش‌های مختلفی کیفیت پایین اینترنت در کشور را تایید می‌کنند؛ از جمله جدیدترین گزارش اسپیدتست که از کاهش سرعت اینترنت همراه و ثابت ایران خبر می‌دهد.

آنگونه که دیجییاتو گزارش داده، در حالی که سرعت اینترنت موبایل در جهان در ماه اکتبر افزایش داشته، در ایران همچون گزارش پیشین اسپیدتست، با کاهش مواجه بوده است. با بررسی فهرست کشورها مشخص می‌شود که رتبه ایران در این بخش، یک پله و در بخش اینترنت ثابت، هشت پله سقوط کرده است.

این در حالی است که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در تابستان امسال اقدام به افزایش قیمت و حذف بسته‌های برطرفدار از ویترین خود کردند. این اقدام آنها، با مخالفت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد و اپراتورها پس از مدتی مقاومت، ناچار به عقب‌نشینی شدند.

با وجود این، بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل همچنان معتقد است، اینترنت موبایل سرویس لوکسی محسوب می‌شود که باید گران شود (انتخاب).

نظر شما در این مورد چیست؟ تجربه‌ها خود را با تجارت‌نیوز در میان بگذارید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام امروز 1399/11/01اینترنت ایرانسل شهریار باغستان نصیر آباد خیلی کند شده سایت های داخلی هم ۱۰ دقیقه طول میکشه تا یه صفحه باز بشه زنگ هم به پشتیبانی زدم دوساعت خوب شد بازم کندشد لطفا پیگیری کنید باتشکر .

۲۶ اذر نت داغونه از خودم باید بپرم چرا گوشی با قابلیت 5G گرفتم پیرم بشم چنین اینترنتی نمیاد خخ در ضمن رو 3G ایران مشکل داره چی ‌برسه به 4g خخخخ واقعا ممنون از رسیدگی به سرعت نت در ایران

سلام اینترنت یزد ایرانسل امروز۱۴اذر۹۹ به شدت ضعیف شد

اینترنت ایرانسل در یزد در۱۳۹۹/۹/۱۴به شدت ضعیف شد و کسی پاسخ گو نیست لطفا رسیدگی کنی این چه وضعی هست

بنظرم کاهش سرعت خیلی هم خوب بود 😅😅من مصرف اینترنتم از رو ۶۰ گیگ در ماه اومده رو ۱۵ گیگ 😂😂😂😂

درشرایط کروناعوض اینکه اینترنت لااقل استانداردباشه مردم بتونن این اوقات کسل کننده راباموبایلشان پر کنند،هیچ کاملابرعکس ،مسولیت لطفاحقوق مخاطبین را درنظربگیرین .اینترنت خیلی خیلی ضعیف دراین شرایط برای سلامتی هم مضرره .

تا حالا دیدیت یه مسئول یا ارگان یه جواب قانع کننده یا درست به مردم بده که حالا انتظار دارید همراه اول و ایرانسل پاسخگو باشن واقعا مظلوم ترین افراد در جامعه مردم عادی هستن

در مورد مسئولین ما دیگه کاری از دست ما ساخته نیست خدا شفا شون بده و به راه راست هدایت شون کنه ،تو همه زمینه ها گند زدن

هیچکدوم از سرویس دهنده ها اندازه اینترنت آسیا تک داغون نیستند که من با اشتراک ۱۶ مگ سرعت دانلودم ۱۰۰ کیلو هست

شبکه 4G ایرانسل تو بیشتر شهرها بسیار ضعیف است و مسئولین هم رسیدگی نمی کنند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه مدیران سازمان بورس با وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس استعفای داد، اما سوال اینجاست که رئیس جدید سازمان بورس چگونه انتخاب می‌شود؟ دولت و بانک مرکزی چه نقشی در این انتصاب دارند؟

بانک‌ها چقدر در ایجاد شرایط اقتصادی کنونی ایران مقصر هستند و آیا راه برون‌رفت از این شرایط از مسیر اصلاح عملکرد نظام بانکی می‌گذرد و اصولاً منظور از اصلاح نظام بانکی چیست؟ آیا بانک‌ها منجر به بروز تورم می‌شوند یا نه؟ محمدرضا مظلوم پور، دکترای اقتصاد در این تحلیل به همین سوال جواب می‌دهد و

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399


کسب درآمد با سرمایه کم در خانه

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

 

اینترنت مخابرات(۲۰۲۰) را چه می شود؟سرعت پایین اينترنت مخابرات اصفهان، مشترکان را خون به دل کردشما نفر بیستم لیست انتظار، مدت زمان انتظار شما 15 دقیقه است!

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

به گزارش ایمنا اگرچه مدت زیادی از تقاضای بالای مردم برای استفاده از اینترنت پرسرعت در کشور می گذشت و شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت گامی مهم در جهت پیشرفت اینترنت در کشور برداشته بودند اما مجموعه مخابرات کشور که در آن زمان تحت حمایت دولت بود برای رفع نیاز مردم هیچ تلاشی انجام نمی داد تا اینکه در سال ۸۵، سه سال پس از روی کار آمدن شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، مخابرات هم طی مصوبه ای و به منظور اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، به بخش خصوص واگذار شد و از سوی دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت نیز از مخابرات ایران منفک و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شد.

سال 88؛ مخابرات در اندیشه ارائه اینترنت پرسرعتتبلیغات گسترده  مخابرات آغاز شداما با وجود انتقال مخابرات به بخش خصوصی باز هم خبری از ورود این مجموعه به جمع ارائه دهنده‌گان اینترنت پرسرعت نبود تا اینکه در سال ۸۸ درست زمانی که مردم با اینترنت پرسرعت و مزایای آن آشنا شده بودند و بخش خصوصی در این زمینه اعتباری در بین مردم دست و پا کرده بود، مخابراتی ها هم تصمیم گرفتند پا به این عرصه بگذارند. 

تبلیغات برای ارائه اینترنت در سطح شهرها و در رسانه ها آغاز شد. وعده های مخابرات در تبلیغات گسترده اش نظر هر کس را به خود جلب می کرد. سرعت بالا، قیمت مناسب تر از شرکت های خصوصی، ارائه مودم رايگان، استفاده از اينترنت طرح شبانه رايگان و … وعده‌هایی بود که مخابرات برای فروش اینترنت به مردم داد. دو سال از این اقدام مخابرات گذشت تا کم کم تقاضا برای دریافت اینترنت توسط مردم در سال ۹۰ اغاز شد.

اما همه چیز برای مخابرات به خوبی پیش نمی رفت و شرکت های خصوصی که حالا در برابر خود یک قدرت بزرگ به نام مخابرات را می دیدند که با تمامی امکانات آمده بود تا با آنها رقابت کند، شروع به اعتراض به نحوه ارائه اینترنت توسط مخابرات کردند و حتی برخی از این شرکت ها ارائه اینترنت توسط مخابرات را غیرقانونی عنوان کردند.

احساس نگرانی شرکت های پپ از پیوستن مخابرات به جمع عرضه کنندگان اینترنتبی توجهی مخابرات به انتقادات/ برنامه ریزی برای جذب مشتریشرکت های پپ که با تبلیغات گسترده مخابرات مشتریان خود را کم کم از دست رفت می دیدند انتقادات خود را گسترده تر کردند. آنها معتقد بودند مخابرات در یک شرایط غیربرابر با شرکت های خصوصی رقابت می کند و پایین بودن قیمت خدمات مخابرات باعث شده تا بسیاری از مشتریان شرکت های خصوصی جذب خدمات مخابرات شوند. 

اما مخابرات کاری به این حرف ها نداشت و بدون توجه به این انتقادات برای جذب مشتریان بیشتر برنامه ریزی می کرد. در استان اصفهان هم به موازات سراسر کشور مخابرات اقدام به جذب مشترک برای اینترنت پرسرعت کرد که به گفته مدیر عامل مخابرات استان اصفهان استقبال خوبی از این طرح توسط مردم صورت پذیرفت.

همه خدمات در ابتدا تا حدود زیادی نظر مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات را جلب می‌کرد اما با گذشت نزدیک به یک سال و افزایش تعداد متقاضیان، کیفیت خدمات تا حدود زیادی کاهش پیدا کرد و مشترکان در اکثر مواقع با سرعت پایین و قطعی های مداوم دست و پنجه نرم می کردند.

حالا مخابرات که گوی سبقت را از شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت ربوده بود با تعداد مشترکان زیاد و البته ناراضی، برای جذب مشترکان بیشتر در سال ۹۲ برنامه ریزی می کرد.

 برنامه ای که عملیاتی شدن آن به خاطر بدهی بزرگ مخابرات به شرکت زیرساخت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با چالشی جدی روبرو شد.

مخابرات با چالش جدی روبرو می شودزیرساخت: پهنای باند نمی دهیمسال 1392 بود که زیرساخت به یک باره اعلام کرد که دیگر به مخابرات پهنای باند نمی دهد و این یک خبر بسیار بد برای مخابراتی بود که سود مناسبی از ارائه اینترنت به مردم دریافت می کرد. با تحریم مخابرات از سوی زیرساخت و ندادن پهنای باند از سوی این شرکت به مخابرات مشکلات اینترنت ۲۰۲۰ نسبت به گذشته بیشتر شد بطوریکه مشترکین با قطعی های مداوم و سرعت پایین اینترنت در اکثر اوقات روبرو شدند. در استان اصفهان نیز اوضاع مانند بسیاری از استان های کشور چندان خوشایند نبود. اما با وجود نداشتن پهنای باند همچنان ثبت نام اینترنت مخابرات ادامه داشت و با اضافه شدن مشترکان وضعیت روز به روز بدتر می شد تا جایی که کشایی مدیر عامل مخابرات استان اصفهان در آن زمان {برای خواندن متن گفتگو اینجا کلیک کنید} طی گفتگویی به خبرنگار ایمنا گفته بود: ارتباط میان کیفیت خدمات و پهنای باند در ارائه اینترنت پرسرعت تعریف مخصوص به خود را دارد و شرکت مخابرات نیز باید پهنای باند مورد نیاز کاربران خود را تامین کند اما طی چند ماه اخیر شرکت زیرساخت که تنها تامین کننده اینترنت کشور است، از واگذاری پهنای باند به مخابرات استان‌های سراسر کشور جلوگیری کرده است. مشکلات اینترنت مخابرات تا اسفندماه سال 92 ادامه پیدا کردشعار سال 93 مخابرات: ارتقاء کیفیت خدمات مخابرات در ارائه اینترنت وی تاکید کرده بود که این موضوع باعث شده تا مخابرات نتواند اینترنت پرسرعت را در استان اصفهان توسعه دهد و کیفیت آن در حد محسوسی کاهش پیدا می کند. مشکلات اینترنت مخابرات تا اوایل اسفندماه سال ۹۲ ادامه پیدا کرد تا اینکه پس از رایزنی های متعدد زیرساخت به ارائه پهنای باند به مخابرات استان ها رضایت داد. 

کشایی مدیرعامل مخابرات استان اصفهان طی گفتگویی با خبرنگار ایمنا در خصوص حل این مشکل نیز گفته بود که خوشبختانه در دو ماهه پایانی سال ۹۲ مشکلات پهنای باند حل شد و خوشبختانه آمار مشترکین اینترنت پرسرعت مخابرات تا پایان سال به ۲۴۵ هزار نفر رسید. وی ادامه داد: تلاش زیادی را برای نصب تجهیزات به کار گرفتیم و خوشبختانه این تجهیزات نصب شدند و آماده بهره برداری هستند و انشالله در سه ماهه اول سال ۹۳ یک رشد قابل توجهی را در زمینه اینترنت پرسرعت خواهیم داشت. شعاری که به عمل تبدیل نشدکیفیت اینترنت مخابرات بدتر از همیشه/ ترافیک غیرواقعی اینترنت مخابرات مدیرعامل مخابرات استان اصفهان ادامه می دهد که در سال ۹۳ یکی از اولویت های اصلی مخابرات استان اصفهان  ارتقاء کیفیت خدمات به مشترکان است است و شعار ما در سال ۹۳ توسعه کیفیت خدمات است، از این سو باید بتوانیم شاخصه های کیفی خدماتمان را بیشتر کنیم. برای توسعه گسترده در بخش اینترنت پرسرعت برنامه داریم و پیش بینی می کنیم تا ۲۰۰ هزار پورت اینترنت را در سال ۹۳ واگذار کنیم. 

حالا نزدیک به سه ماه ازسال ۹۳ می گذرد و شعار “توسعه کیفیت خدمات به مشترکان” که مدیرعامل مخابرات استان اصفهان وعده داده بود، به کاهش چشمگیر کیفیت خدمات مخابرات در زمینه اینترنت پرسرعت تبدیل شده است. قطعی های مداوم و سرعت پایین از یک سو و پشتیابنی ضعیف و ترافیک غیرواقعی اینترنت مخابرات از سوی دیگر باعث شده تا بسیاری از کاربران اینترنت ۲۰۲۰ صدای اعتراضشان نسبت به وضعیت موجود بالا برود.

پای انتقادات مشترکان اینترنت مخابرات پشتیبانی ضعیف، سرعت پایین، قطعی های مداوم، ترافیک غبرواقعی و دیگر هیچمریم. ق یکی از مخاطبان اینترنت ۲۰۲۰ مخابرات در اینباره به ایمنا گفت: پيش از استفاده از خدمات اينترنت مخابرات اينترنت پرسرعت را از طريق يكي شركت هاي خصوصي دريافت مي‌كردم اما با توجه به تبليغات گسترده اي كه مخابرات داشت و از آنجايي كه به دنبال اينترنت پرسرعت ارزان بودم اينترنت مخابرات را جايگزين كردم.

وی ادامه داد: حدود يك سال و نيم قبل مشكلي از نظر سرعت، قطعي و هزينه نبود و نسبتا از انتخابم راضي بودم اما یک سال گذشته اوضاع كاملاً تغيير كرد. قطعي‌هاي مكرر اينترنت به خصوص براي من كه شغلم وابسته به آن است دردسر ايجاد كرده و مهم‌تر از آن معتقدم مخابرات اين اينترنت كم سرعت و بي كيفيت را با مبلغ بسيار بالايي نسبت به آنچه كه شهروندان وعده داده بود ارائه مي‌كند.

این مشترک اینترنت مخابرات تصریح کرد: اتفاق عجيب ديگري كه در ماههاي اخير بارها آن برایم اتفاق افتاده اخذ وجه استفاده از اينترنت مخابرات به صورت ناعادلانه است. ابتدا شركت مخابرات اعلام كرده بود مي‌توانيد اينترنت خود را شارژ كرده و از طريق قبض تلفن مبلغ آن را پرداخت كنيد اما بعد از يك بار اتمام شارژ اينترنت در كمال ناباوري فهرستي از دفعات شارژ از طريق قبض تلفن در سايت موردنظر ارائه شد كه اعلام مي‌كرد در صورت عدم پرداخت اين مقدار بدهي اينترنت شما شارژ نخواهد شد و عجيب تر اينكه تمامي مبالغ ارائه شده در اين فهرست كه با تاريخ و ترافيك خريداري شده مشخص است را پيش از اين از طريق قبض تلفن پرداخت شده است، به نظر مي‌رسد مخابرات به اين شكل بابت يك بار شارژ دو بار مبلغ مورد نظر را دريافت مي‌كند. مریم با گلایه فراوان از وضعیت پشتیبانی اینترنت مخابرات اظهارکرد: بی توجهی، برخورد بد و نداشتن اطلاعات کافی اوپراتورها از مشکلات پشتیبانی اینترنت مخابرات است، همچنین برای یک گیگ شارژکردن اینترنت باید دقایق طولانی با توجه به افرادی که در صف انتظار هستند منتظر ماند که اشغالی تلفن در این مدت به نظر می رسد یک درآمدزایی خوب برای مخابرات باشد. 

سروش. ش هم به ایمنا گفت: مدت دو سال است اینترنت شرکتی استفاده می کنم و از خدمات ان راضی هستم، قطعی آن کم است و سرعت نسبتا خوبی دارد، البته مدتی از اینترنت مخابرات استفاده کردم که به نظر می رسید خدمات آن نسبت به خدمات شرکت های خصوصی از کیفیت پایین تری برخوردار است.

آیدا. ع نیز به ایمنا گفت: اینترنت مخابرات استفاده می کردم اما به دلیل پایین بودن خدمات و نداشتن رضایت از اشتراک ان انصراف دادم و حالا از اینترنت شرکتی استفاده می کنم که خدمات مناسب تری دارد و قطعی های ان کم است.

وی تصریح کرد: علیرغم اینترنت مخابرات که برای راه اندازی اولیه ان باید چند ماهی معطل ماند، اینترنت شرکتی جهت راه اندازی خط حدود یک هفته تا ده روز کاری زمان برده و خط ADSL بروی تلفن راه اندازی می شود.

باز هم حرف های تکراری همیشگیهمه چیز خوب است! مشکلات اینترنت مخابراتی که این روزها به حد بالایی رسیده است بر هیچ یک از مشترکان مخابرات پوشیده نیست اما در این بین تعریف و تمجید مخابراتی ها از خدمات اینترنت مخابرات ۲۰۲۰ باعث شده هیچ تحولی در کیفیت خدمات ارائه نشود و روز به روز بدتر شود. 

کشایی مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در گفتگو با ایمنا پیرامون حجمه انتقادات اخیر به کیفیت اینترنت مخابرات تصریح کرد: از ابتدای امسال برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم که تمام مشکلات مرتبط با اینترنت پرسرعت را حل کنیم.

وی با بیان این مطلب، اظهارکرد: در این مدت چهار ام سی ان وان اضافه کرده ایم و با نصب یک کش سرورو بسیار پرقدرت و پرظرفیت که برآورد می شود ۳۰ درصد سرعت ارتباط را بیشتر کند، این مشکلات تا حدود زیادی حل شود.

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه این کش سرور در اویل فروردین ماه و اردیبهشت ماه وارد شبکه شده، است، افزود: طرح جدید اینترنتی مخابرات از ۱۳ رجب شروع شده و تا عید غدیر ادامه دارد که در قالب این طرح هم تمهیداتی برای پشتیبانی و ارائه سرویس ها و خدمات مناسب اندیشیده ایم.درآمدزایی مخابرات با معطل کردن مردم پشت خطوط تلفن شما نفر بیستم لیست انتظار، مدت زمان انتظار شما 15 دقیقه است!کشایی با رد کاهش چشمگیر کیفیت اینترنت ۲۰۲۰، گفت: تعداد مشترکین ما به سرعت در حال افزایش است و با یک حجم بزرگ تقاضا مواجه هستیم که همین موضوع باعث می شود کیفیت به حد مورد نظر نرسد ولی تمام تلاشمان را کرده ایم تا رضایت مردم را جلب کنیم. 

وی اظهارکرد: مخابرات برعکس تمام شرکت های پپ سرعت و پهنای باند را به مخاطبان نمی فروشد، پیک مصرفی را می فروشد و در این راستا هیچ حقی از مردم ضایع نمی شود و مشترک هرچه مصرف کند متناسب با ان هزینه پرداخت می کند.

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان عنوان کرد: طرح ما تنها طرحی است که در هیچ یک از شرکت های پپ نیست، ممکن است مردم دوست داشته باشند اینترنت با سرعت بالایی داشته باشند اما ما با توجه به ضریب شیرینگی که داریم اینترنت ارائه می دهیم.

کشایی در پاسخ به این سوال که چرا ترافیک اینترنت مخابرات واقعی نیست، گفت: مخابرات می تواند مانند پیرینت مکالمات پرینت پیک مصرفی اینترنت را بدهد، البته برنامه ای را در دست راه اندارزی داریم که مشترک کنترل مصرف اینترنت را خود بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به پشتیبانی اینترنت مخابرات، اظهارکرد: در ساعت های شلوغ روز مردم در نوبت می مانند که البته با تمهیدات به عمل امده در حال حل این مشکل هستیم.

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات از طریق پشتبانی اینترنت و در انتظار ماندن مردم پشت خطوط تلفن درآمد زایی می کند، خاطرنشان کرد: بله هزینه ای از این طریق در حساب مخابرات می رود که البته با توجه به تعرفه های موجود مبلغ ناچیزی می شود و به نظر نمی رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

و این معظل همچنان ادامه داردورود دستگاه‌های نظارتی برای استیفای حقوق مشتریان اینترنت مخابرات احساس می شودبه هرحال این روزها مردم به انتظارهای طولانی برای شارژ اینترنت مخابرات عادت کرده اند، می دانند پولی که می پردازند به اندازه ی آن حجم واقعی اینترنت دریافت نمی کنند و البته از همه مهم تر اعصاب و روانشان از سرعت پایین و قطعی های مداوم به هم ریخته است. به نظر می رسد در این شرایط بررسی جدی نهادهای نظارتی و تامین حقوق مصرف کننده و البته ورود شورای عالی فضای مجازی برای استیفای حقوق مشتریان این مجموعه به شدت احساس می شود. اخبار اجتماعی – ایمنا


دنبال دندانپزشک خوب توی تهران میگردی؟

جدیدترین مدلهای تلویزیون سامسونگ و ال جی


صدور آنلاین بلیط با ارزانترین نرخ

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

دیگه لازم نیست برای خرید بلیط بری ترمینال!

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


بهترین قیمت بلیط پروازهای روزانه


خرید مستقیم فرش از کارخانه


همین حالا وکیل بگیر


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


خودت سه سوته ماست درست کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص رفع مشکل سرعت اینترنت ثابت خانگی تا دو روز آینده گفت: از چند ساعت آینده با اعمال تغییرات فنی از سوی مخابرات استان به تدریج مشکلات مرتبط با قطعی های مکرر برخی از مشترکین اینترنت ثابت در استان برطرف خواهد شد.

فرزاد توکلی در گفت وگویی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اپیدمی در سطح کشور و جهان و تحت تاثیر قرار گرفتن تمامی زیرساخت های حیاتی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ما با تغییرات شدیدی در بحث الگوی مصرف روبرو هستیم و به طور مثال اگر ما الگوی مصرف استان را تنها در بخش اوقات فراغت مردم در نظر بگیریم این مدت زمان در شرایط موجود زمان بیشتری را به خود اختصاص داده و مردم از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتری استفاده کرده و طبیعتا با یک حجم زیادی از درخواست ها در این حوزه مواجه شده ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حال حاضر پهنای باند ورودی کشور در سطح بین الملل حدودا ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته، افزود: در سطح استان نیز با همین تناسب بیش از ۶۰ درصد ظرفیت ترافیکی استان از ۱۵ اسفند ماه به بعد افزایش داشته ایم که البته پهنای باند استان ظرفیت بیشتر از این را دارا بوده و در حال حاضر تمام سرویس دهنده های اینترنت مانند شرکت مخابرات، اپراتورهای تلفن همراه و … هنوز به این سقف ترافیکی نرسیده اند.

وی به بروز مشکلاتی به علت افزایش ۶۰ درصدی ترافیک در مدت زمان کوتاه اشاره کرد و گفت: تعداد مشترکان اینترنت ثابت در یک ماه گذشته ۲۰ هزار مشترک افزایش داشته و قاعدتا مشکلات فنی برای ارائه سرویس در مخابرات استان ایجاد شده که پس از پیگیری ها از مخابرات استان، اعلام شد که در مدت زمان چند ساعت آینده تغییراتی اعمال خواهد شد و نهایتا تا روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

توکلی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای مشترکان اینترنت همراه تصریح کرد: در اینترنت همراه موضوع کمی فرق کرده و بعضا گزارش شده که سرعت اینترنت کندتر شده و این بدین خاطر است که در گذشته محل تجمع افراد در ساعات مختلف روز متفاوت بوده و ما در طول روز ممکن بود در محل کار خود و یا در دیگر مکان ها از دکل های مختلفی در سطح استان سرویس دریافت و این تراکم دریافتی به نحوی بین دکل ها توزیع می شد، ولی در حال حاضر و به علت نیاز حضور مردم در منازل این تمرکز در مناطق مسکونی بیشتر بوده و طبیعتا دکل هایی که در این مناطق و در مجاورت منازل وجود دارد دارای ظرفیت محدودی بوده و باید برای رفع این مشکل اقدام به نصب دکل های جدید کرد که در این مدت زمان کوتاه کار غیرممکنی است.

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر

وی افزود: البته بعد از رفع مشکل اینترنت ثابت ADSL توسط مخابرات استان، تعداد قابل توجهی از مشترکان می توانند از اینترنت خانگی استفاده و طبیعتا ترافیک بوجود آمده از روی بستر اینترنت همراه نیز کم خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات گیلان با اشاره به افزایش هم زمانی استفاده کنندگان از شبکه آموزشی شاد توسط معلمان و دانش آموزان و همچنین شبکه آموزش دانشگاه و دانشجویان به ترافیک کل کشور، تصریح کرد: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به افزایش ظرفیت پهنای باند در کشور نموده که با برطرف شدن اتصال مردم به شبکه های دسترسی شرایط در چند روز آینده تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام

کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر
کاهش سرعت اینترنت مخابرات در روزهای اخیر
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *