کدام سرلاک کودک را چاق میکند

کدام سرلاک کودک را چاق میکند
کدام سرلاک کودک را چاق میکند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، بهترین سرلاک برای وزن گیری نوزاد کدام است؟ فواید سرلاک چیست؟ سرلاک خانگی چطور تهیه می شود؟ اینها سؤالاتی هستند که مادران همزمان با شروع مصرف غذای کمکی نوزاد از خودشان می پرسند. اگر این پرسش ها ذهن شما را هم به خودش مشغول کرده این مطلب را بخوانید تا پاسخ سؤالات تان را پیدا کنید.

سرلاک یک جور غذای کمکی نوزاد است که به گفته پزشکان و متخصصان اطفال نوزادان از 6 ماهگی به بعد مجاز به مصرف آن هستند. از این رو مادران نباید به عنوان غذای کمکی نوزاد پنج ماهه از سرلاک استفاده کنند. سرلاک ترکیبی از شیر و حبوبات یا غلات آسیاب شده است و می تواند بعضی از عناصر مفید را در خودش جای دهد.

یکی از فواید سرلاک این است که می تواند با آهن و سایر مواد معدنی ضروری برای رشد و سلامت کودک غنی شود. از این رو اگر جزو مادران شاغل و پر مشغله هستید و در غذای کمکی نوزاد شما میوه و سبزیجات کافی وجود ندارد سرلاک می توان بخشی ازنیازهای غذایی بدن او را تأمین کند. هر چند که بهتر است مادران برای آشنایی ذائقه کودک با انواع طعم ها و مزه ها، به سراغ مصرف انواع سبزیجات به صورت پوره شده یا تکه های کوچک غذاهای مختلف خانگی بروند تا سلیقه غذایی کودک به خوبی شکل گیرد.

سرلاک های مختلف بر اساس فرمول و تولیدکننده های مختلف، ترکیبات گوناگونی دارند اما مهم ترین ترکیبات موجود در انواع سرلاک ها عبارتند از غلات و حبوبات، آهن، کلسیم، ویتامین D، پروتئین، روی، ویتامین A، ویتامین C و امگا ۳ و امگا ۶ است. بهتر است سرلاک حاوی رنگدانه و مواد نگهدارنده نباشد تا بدن کودک نسبت به این مواد واکنش نشان ندهد.

بطور معمول مادران می توانند تا دو سالگی از سرلاک به عنوان غذای کمکی نوزاد استفاده کنند اما توصیه می شود که همزمان با مصرف سرلاک نوزادان با انواع و اقسام غذاهای سفره آشنا شوند و طعم و مزه غذای خانگی را ترجیح دهند.کدام سرلاک کودک را چاق میکند

بعضی از مادران برای وزن گیری نوزاد به سراغ مصرف سرلاک می روند و به عنوان یک غذای کمکی نوزاد روی آن حساب می کنند. کدام سرلاک نوزاد را چاق می کند و بهترین سرلاک چاق کننده نوزاد کدام است؟
واقعیت این است که بیشتر سرلاک های آماده ترکیب کم و بیش یکسانی دارند اما در صورتیکه می خواهید سرلاک در وزن گیری نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد، می توانید خودتان سرلاک خانگی مقوی تری آماده کرده و آن را مواد پرکالری ترکیب کنید.
اگر می خواهید ازسرلاک برای وزن گیری نوزاد استفاده کنید می توانید میوه های پرکالری مانند موز را به سرلاک بیفزایید. به این ترتیب کالری سرلاک بیشتر شده و می تواند در وزن گیری نوزاد لاغر تأثیر داشته باشد. علاوه بر این استفاده از مغزدانه های روغنی، عسل و .. هم می تواند در افزایش وزن نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد

هر کدام از سرلاک ها با توجه به سن کودک مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم این است که نوع سرلاک را متناسب با سن کودک انتخاب کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

سرلاک برنج

از 6 ماهگی نوزاد به بعد می تواند برای نوزاد مصرف شود. این سرلاک هضم آسانی دارد و برای بیشتر نوزادان مناسب است.

سرلاک گندم

نوزاد از یکسالگی به بعد می تواند سرلاک گندم را همراه با عسل مصرف کند. این سرلاک یکی از محبوب ترین طعم ها برای کودکان است و حتی نوزادان بدغذا هم طعمش را می پسندند.

سرلاک جو

از 7 ماهگی به بعد می توانید نوزاد را با طعم این سرلاک آشنا کنید. البته معدودی از کودکان ممکن است نسبت به مصرف جو آلرژی داشته باشند. از این رو این سرلاک را در ابتدا به مقدار بسیار کم در اختیار کودک قرار داده و اگر علائم حساسیت را مشاهده نکردید، به تدریج میزان مصرف آن را افزایش دهید.

سرلاک خانگی، غذای کمکی نوزاد

یکی از انواع سرلاک که می توانید در خانه تهیه کنید، سرلاک برنج است. می توانید این سرلاک خانگی را از 7 ماهگی به بعد برای نوزاد آماده کنید. این سرلاک خانگی بهترین و مقوی ترین سرلاک است که به سادگی در خانه تهیه می شود.
مواد لازم برای تهیه سرلاک برنج

یک چهارم پیمانه برنج قهوه ای

یک پیمانه آب

شیر مادر یا شیر خشک

طرز تهیه

برنج را داخل دستگاه غذا ساز ریخته و آن را به پودر تبدیل کنید.

بگذارید آب بجوشد و برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

اجازه دهید برنج و آب 10 دقیقه روی شعله ملایم بجوشند. همزدن را ادامه دهید تا برنج ها بهم نچسبند.

بعد از خنک شدن سرلاک برای رقیق تر شدن غذای نوزاد داخل آن شیر بریزید.

سرلاک با بیسکوییت مادر برای نوزاد

یک نوع سرلاک خانگی دیگر با کمک بیسکوییت مادر یا بیسکوییت ساقه طلایی تهیه می شود. می توانید این سرلاک خانگی را بعد از 7 ماهگی برای نوزاد آماده کنید. برای تهیه این سرلاک یک عدد بیسکوییت مادر یا ساقه طلایی را کاملاً خرد کرده و با چند قاشق آب جوشیده سرد مخلوط کنید. بیسکوییت ساقه طلایی به دلیل دارا بودن سبوس برای رفع یبوست نوزاد و تنظیم سیستم گوارش او مفید است.


کد تایید *


نام کاربری یا ایمیل *


کلمه عبور *


ورود

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

محصولات


سلام به همه ی شما عزیزان از اینکه همراه ما هستید خوشحالیم ما در این بخش قصد داریم به پرتکرار ترین سوالات شما درباره ی خرید سرلاک پاسخ بدهیم با ما همراه باشید .

سرلاک ترکیبی فراوری شده از مواد غذایی ارگانیک مانند برنج ، غلات ، برخی سبزیجات و برخی خوراکی ها مانند میوه ها و عسل و… می باشد .

سرلاک به عنوان یک راه حل کمکی در تغذیه نوزاد بکار گرفته میشود که مزیت های بسیار زیادی نیز دارد . نکات مهمی در رابطه با خرید سرلاک و انتخاب بهترین سرلاک وجود دارد که با خواندن مطالب پایین تر میتوانید این موضوعات را بهتر به خاطر بسپارید .

( شیر خشک خارجی )

دو مورد از مهم ترین فایده های سرلاک نوزاد این است که :

شما نیاز به این ندارید که حتما نشانه هایی را ببینید که به استفاده و تغذیه نوزاد خود با سرلاک ترغیب شوید یا خیر چرا که میتوانید برخی سرلاک ها را در ۴ ماهگی و برخی دیگر را از ۶ ماهگی استفاده کنید تا به رشد و افزایش وزن نوزاد خود کمک کنید

با این حال ما در این بخش نشانه هایی را برای شما آورده ایم که به شما میگوید بهتر است از سرلاک برای تغذیه نوزاد خود استفاده کنید .

استفاده از مکمل های غذایی میتواند کمک بسیار زیادی به افزایش رشد و وزن گیری نوزاد ما بکند .
چرا که شیر مادر و یا شیر خشک ها با وجود داشتن مواد غذایی فراوان ، باز هم در برخی مواد غذایی غنی نیستند که اگر ما بتوانیم با استفاده از این مکمل های تغذیه این مواد مغذی را به نوزاد خود برسانیم ، نوزاد ما بهترین رشد و وزن گیری را خواهد داشت

سرلاک ها یکی از بهترین مکمل های غذایی برای نوزادان هستند .

سرلاک ها با داشتن مواد مغذی بسیار که نتیجه وجود غلات ، سبزیجات و سایر مواد مفید دیگر هستند باعث میشوند کودک ما هم به طور کامل تغذیه و سیر شود و هم باعث میشوند که نوزاد ما به وزن و رشد متناسب و عالی خود برسد .

( پوره میوه )

امروزه شرکت های بسیار زیادی اقدام به تولید سرلاک ها کرده اند اما اینکه کیفیت مواد به کار رفته در سرلاک ها بالا باشد و از محصولات ارگانیک استفاده شده باشد بسیار مهم است .

برند های مطرح و عالی زیادی نیز هستند که بهترین سرلاک ها را تولید کرده اند با این حال ما برند هایی که وارد کشورمان میشوند را به شما معرفی خواهیم مرد .

سرلاک نستله

سرلاک هرو بیبی

سرلاک آپتامیل

سرلاک بدون شیر

سرلاک هیپ

سرلاک آپتامیل

و…

 

به طور طبیعی معمولا سرلاک های خوب برای کودک حساسیت خاصی ایجاد نمیکنند اما بیشتر سرلاک ها حاوی شیر هستند و به همین دلیل
کودکانی که دارای حساسیت به پروتئین گاوی هستند نباید از آن ها استفاده کنند .

بچه هایی که به پروتئین گاوی حساس هستند باید از سرلاک های بدون شیر تغذیه شوند .

جواب این سوال خیلی قطعی نیست . چرا که برند های مختلف بر اساس تحقیقات خود ترکیبات مختلفی از طعم ها را تولید میکنند

مثلا ممکن است یک شرکت سرلاک برنج و عسل تولید کند اما شرکت دیگر خیر .

جواب این سوال این است که نیاز کودک ما چیست و کدام طعم این نیاز را بیشتر برطرف خواهد کرد .

همچنین اینکه نوزاد ما از کدام طعم بیشتر خوشش می آید نیز بسیار مهم است .

رده سنی استفاده از سرلاک ها به طور معمول از ۴ ماهگی به طور محدود آغاز میشود و

از ۶ ماهگی بیشتر کودکان میتوانند سرلاک بخورند .کدام سرلاک کودک را چاق میکند

رده سنی هر طعم سرلاک بر روی بسته بندی آن درج شده که شما باید در هنگام خرید سرلاک حتما به این موضوع توجه جدی داشته باشید .

تمامی سرلاک ها بسیار و مقوی هستند و به تقویت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن نوزاد کمک بسیار بسیار زیادی خواهند کرد .

با این حال میتوان گفت سرلاک های حاوی عسل ، غلات و برنج بسیار مقوی تر هستند .

قبل از تهیه به دقت دست ها و ظرف غذای کودک را بشویید.

آب آشامیدنی تمیز را به مدت ۵ دقیقه جوشانده و بعد از خنک شد.

۱۵۰ میلی لیتر آب ولرم را اندازه بگیرید و در ظرف کودک بریزید.

۵۰ گرم یا ۹ قاشق غذاخوری سر صاف سرلاک را به آن اضافه کنید.

با توجه به توضیحاتی که در قسمت های بالاتر مطرح کردیم سرلاک های در بیشتر بچه تاثییرات مثبتی ایجاد میکنند و باعث افزایش وزن و رشد خواهند شد اما این وزن گیری و رشد در هر کودک به خاطر عوامل گوناگون متفاوت است

یک کودک ممکن است با یک طعم خاص وزن زیادی بگیرد اما کودک دیگر زمانی که از همان سرلاک تغذیه کند شاید همان مقدار افزایش وزن را نداشته باشد . چرا که عواملی مانند ژنتیک ، تغذیه ، سوخت و ساز بدن و… باعث این تفاوت ها میشوند .

تفاوتی ندارد سرلاک شما پاکتی و یا به شکل قوطی باشد . پس از باز شدن هر بسته شما نهایتا ۱ ماه زمان دارید که از محتویات داخل آن استفاده کنید و همچنین اگر یک وعده درست کردید و مقداری از آن باقی ماند حتما مقدار باقی مانده را دور بریزید

حتما شما هم میدانید که مصرف عسل برای نوزادان زیر یک سال ممنوع است اما عسل بکار رفته در سرلاک ها هیچ مشکلی ندارد چرا که به شکل دیگری فراوری شده است .

سفارشات استان تهران که تا قبل از ساعت ۵ عصر هر روز ثبت شوند با هماهنگی شما میتوانند در همان روز ارسال شوند
و سفارشاتی که پس از ساعت ۵ عصر ثبت میشوند به ترتیب در روز بعد ارسال میشوند .

سفارشات سایر استان ها هم در ساعت ۱۰ صبح هر روز تحویل پست میشوند و معمولا ۲ الی ۳ روز کاری زمان میبرد به دست شما برسد .
مثلا اگر شما امروز ساعت ۵ عصر سفارش خود را ثبت کنید ، سفارش شما فردا ساعت ۱۰ صبح تحویل پست میشود .

برای سفارشات استان تهران امکان پرداخت در محل وجود دارد .
همچنین از طریق پرداخت کارت به کارت و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی در سایت هم اقدام کنید

برای سفارشات سایر استان ها هم به دلیل اینکه تمامی سفارشات با پست ارسال میشوند ، امکان پرداخت در محل وجود ندارد
پرداخت هزینه سفارشات هم یا از طریق درگاه های بانکی سایت و یا از طریق کارت به کارت امکان پذیر است .

همچنین ما برای شما سه سایت بین المللی را برای آوردیم که میتونید اطلاعات بیشتری درباره این محصولات بدست بیارید . اما متاسفانه امکان خرید مستقیم از وبسایت های زیر برای کاربران ایران وجود نداره

سایت مرجع برند : https://en.wikipedia.org

منبع و مرجع متن : https://www.cerelac.co.uk

منبع و مرجع متن :

 

حال که با ویژگی های این محصولات آشنا شدید . اگر قصد تهیه یکی از این محصولات را دارید میتوانید
از فروشگاه اینترنتی مادران ( باعث افتخار ماست ) با قیمتی بسیار ارزان تر نسبت به سایر فروشگاه های سراسر کشور محصول مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید

همین حالا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید و با کمک کارشناسان ما مشکل خود را حل کنید!

۰۲۱-۶۶۴۳۶۵۹۱

تایم پاسخگویی شنبه تا پنج شنبه ۹ صبح تا ۷ عصر

۰۹۳۸-۶۶۴۲۴۶۹

پاسخگویی در زمان اداری

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای دریافت مشاوره (در ساعات اداری) تماس بگیرید

آدرس دفتر: تهران،خیابان آزادی، خیابان اسکندری جنوبی، خیابان بعد از خیابان ارومیه، پلاک ۴۱۸، طبقه اول، واحد ۳ (زنگ۲ راست)

تلفن تماس : 66436591-021

پاسخگویی: شنبه تاپنجشنبه از ساعت9الی17
همراه : 09388969719 – 09386642469

نام : فروشگاه اینترنتی خرید سیسمونی مادرآن

سرلاک در واقع یک غلات مخصوص نوزادان است که از فرآوری موادغذایی همچون برنج، گندم، جو و …. تهیه میشود. سرلاک در حاوی پروبیوتیک بیفیدوس است که علاوه بر تقویت سیستم گوارشی، سیستم ایمنی نوزاد را تقویت کرده و موجب رشد و بهبود عملکرد ذهنی نوزاد نیز میشود. مهم ترین ترکیبات موجود در انواع سرلاک ها عبارتند از آهن، کلسیم، ویتامین D، پروتئین، روی، ویتامین A، ویتامین C و امگا ۳ و امگا ۶ است.

در واقع شروع غذاهای کمکی از۶ ماهگی توصیه میشود اما گاهی به دلیل رشد ناکافی نوزاد و یا در نوزادان نارس پزشک شروع سرلاک را از ۴ماهگی تجویز میکند. لازم به ذکر است شروع استفاده از سرلاک زودتر از۴ ماهگی عوارضی همچون از دست دادن تمایل نوزاد به شیر مادر ویا شیرخشک، آلرژی و یا خفگی براثر بلد نبودن عمل بلع به دنبال دارد.

حتما بخوانید: آموزش ۴ تا از جدیدترین و بهترین راههای افزایش هوش کودکان زیر ۴ سال

۱-سرلاک برنج : از ۶ ماهگی به بعد می تواند برای نوزاد مصرف شود. برنج فاقد مواد آلرژی زاست و هضم آسان تری دارد و برای شروع مصرف غذای کمکی گزینه بسیار مناسبی است. بهتر است از سرلاک برنج قهوه ای برای نوزاد خود استفاده کنید زیرا فیبر بالایی دارد و دستگاه گوارش نوزاد را برای هضم غذاهای بیشتر آماده میکند.

۲-سرلاک جو: از ۷ ماهگی به بعد می توانید نوزاد را با طعم این سرلاک آشنا کنید. جو دو سر سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌های گیاهی است و بیشتر کودکان طعم ملایم آن را دوست دارند. بسیاری از سرلاک‌های جو دوسر حاوی میوه‌های خشک، مثل موز و تمشک است. بهتر است، ابتدا به کودک خود سرلاک جو دوسر ساده بدهید، سپس به سراغ سرلاک غنی شده با میوه بروید.کدام سرلاک کودک را چاق میکند

۳-سرلاک مخلوط غلات و میوه : از ده ماهگی به بعد به نوزاد سرلاک میوه ای بدهید. پس از استفاده از سرلاک جو دوسر و برنج از ترکیب این دو ماده با میوه ها استفاده کنید تا نوزاد با طعم های جدید آشنا شود.

۴-سرلاک گندم : نوزاد از یکسالگی به بعد می تواند سرلاک گندم را مصرف کند. پزشکان متخصص تاکید میکنند هیچگاه برای غذای اول کودک از سرلاک گندم استفاده نکنید حساسیت به گلوتن یکی از نگرانی های والدین درباره استفاده از این سرلاک است.

حتما بخوانید: ۸ غذا و مکمل پرکالری برای کودکان کم وزن که آنها را سریع تپل میکند!

ویژگی ها

طرزتهیه

حتما بخوانید: افزایش قد در نوجوانی به چه عواملی بستگی دارد؟ (جدیدترین تحقیقات)

ویژگی ها

طرزتهیه

ویژگی ها

طرزتهیه

حتما بخوانید: ۳ تا از جدیدترین و بهترین راههای افزایش وزن و تپل شدن نوزاد شما

ویژگی ها

طرزتهیه

برای یک کودک ۴ ماهه ۱۶ گرم از محصول را در هر ۱۶۰ میلی لیتر آب مصرف کنید.

ویژگی ها

طرزتهیه

در ازای هر ۱۵۰ میلی لیتر آب، ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری سرلاک کافی است.

مطلب پیشنهادی: مصرف شیرخشک نوزاد را چاق می کند یا لاغر؟ نتایج تحقیقات جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

میتونین زیر نظر پزشک روزانه ۲ بار (صبح و شب) بعد از غذا یک ق…

سلام و عرض ادب دختر پن ۱۶ ماهه اش ولی مستقل راه نمی ره می تو…

این شعر ها آموزنده و خوب هستند من که دخترم این شعر ها رو قشن…

سلام‌من‌دو‌فرزند‌پسر‌دارم‌خواب‌دیدم‌فرزند‌سومی‌دارم‌تقریبا‌ش…

عالی بود…

افزایش اعتماد به نفس

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

طرز تهیه دسر و گلاسه

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

شماره تماس  09191210008

ایمیل Maxer.ir@gmail.com

افزایش وزن همانند کاهش وزن، نیاز به سعی و تلاش دارد. در صورتی که کالری بیشتری را نسبت به آنچه که می سوزانید، در بدن خود ذخیره کنید، این مقدار کالری مازاد باعث افزایش وزن خواهد شد. تصور نکنید که با خوردن چند قرص سحرآمیز و جادویی، به راحتی بتوانید وزن خود را کم کنید اما چند نوع ویتامین وجود دارند که در افزایش و کاهش وزن موثر می باشند. یک سرلاک خوب و مقوی می تواند اکثر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را برآورده سازد و بهترین ویتامین ها را برای چاقی را برایتان به همراه آورد.

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

ویتامین های گروه B عبارتند از:

این ویتامین ها برای انجام کامل عمل متابولیسم، ضروری هستند. نقش اصلی ویتامین های گروه B، متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و استفاده از انرژی ذخیره شده در غذا می باشد. به عنوان مثال، تیامین، به سلول های بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها به انرژی تبدیل شوند. به بیان دیگر، پائین بودن سطح یک یا چند نوع از این ویتامین ها، به این معنی است که متابولیسم بدن شما، خوب عمل نمی کند که همین باعث می شود تا وزن خود را به سختی کم کنید.

سرلاک هایی برای وزن گیری در برند های مختلف ایرانی و خارجی وجود دارند که ما در ادامه می خواهیم تعدادی از بهترین سرلاک های چاق کننده در برند های معتبر جهانی را برای شما معرفی کنیم:

بعضی از مادران برای وزن گیری نوزاد به سراغ مصرف سرلاک می روند و به عنوان یک غذای کمکی نوزاد روی آن حساب می کنند. کدام سرلاک نوزاد را چاق می کند و بهترین سرلاک چاق کننده نوزاد کدام است؟

واقعیت این است که بیشتر سرلاک های آماده ترکیب کم و بیش یکسانی دارند اما در صورتیکه می خواهید سرلاک در وزن گیری نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد، می توانید خودتان سرلاک خانگی مقوی تری آماده کرده و آن را مواد پرکالری ترکیب کنید.

اگر می خواهید ازسرلاک برای وزن گیری نوزاد استفاده کنید می توانید میوه های پرکالری مانند موز را به سرلاک بیفزایید. به این ترتیب کالری سرلاک بیشتر شده و می تواند در وزن گیری نوزاد لاغر تأثیر داشته باشد. علاوه بر این استفاده از مغزدانه های روغنی، عسل و .. هم می تواند در افزایش وزن نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد

هر کدام از سرلاک ها با توجه به سن کودک مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم این است که نوع سرلاک را متناسب با سن کودک انتخاب کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

از 6 ماهگی نوزاد به بعد می تواند برای نوزاد مصرف شود. این سرلاک هضم آسانی دارد و برای بیشتر نوزادان مناسب است.

نوزاد از یکسالگی به بعد می تواند سرلاک گندم را همراه با عسل مصرف کند. این سرلاک یکی از محبوب ترین طعم ها برای کودکان است و حتی نوزادان بدغذا هم طعمش را می پسندند.

از 7 ماهگی به بعد می توانید نوزاد را با طعم این سرلاک آشنا کنید. البته معدودی از کودکان ممکن است نسبت به مصرف جو آلرژی داشته باشند. از این رو این سرلاک را در ابتدا به مقدار بسیار کم در اختیار کودک قرار داده و اگر علائم حساسیت را مشاهده نکردید، به تدریج میزان مصرف آن را افزایش دهید.

یکی از انواع سرلاک که می توانید در خانه تهیه کنید، سرلاک برنج است. می توانید این سرلاک خانگی را از 7 ماهگی به بعد برای نوزاد آماده کنید. این سرلاک خانگی بهترین و مقوی ترین سرلاک است که به سادگی در خانه تهیه می شود.

یک نوع سرلاک خانگی دیگر با کمک بیسکوییت مادر یا بیسکوییت ساقه طلایی تهیه می شود. می توانید این سرلاک خانگی را بعد از 7 ماهگی برای نوزاد آماده کنید. برای تهیه این سرلاک یک عدد بیسکوییت مادر یا ساقه طلایی را کاملاً خرد کرده و با چند قاشق آب جوشیده سرد مخلوط کنید. بیسکوییت ساقه طلایی به دلیل دارا بودن سبوس برای رفع یبوست نوزاد و تنظیم سیستم گوارش او مفید است.

افزایش وزن همانند کاهش وزن، نیاز به سعی و تلاش دارد. در صورتی که کالری بیشتری را نسبت به آنچه که می سوزانید، در بدن خود ذخیره کنید، این مقدار کالری مازاد باعث افزایش وزن خواهد شد. تصور نکنید که با خوردن چند قرص سحرآمیز و جادویی، به راحتی بتوانید وزن خود را کم کنید اما چند نوع ویتامین وجود دارند که در افزایش و کاهش وزن موثر می باشند. یک سرلاک خوب و مقوی می تواند اکثر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را برآورده سازد و بهترین ویتامین ها را برای چاقی را برایتان به همراه آورد. می خواهیم در ادامه شما را با سویق ها آشنا کنیم که برای وزن گیری بسیار مناسب می باشند:

یکی از خوراکی‌های ساده، بسیار مفید و البته کمتر شناخته‌شده در میان مردم سویق است. سویق با همه سادگی‌اش، یکی از خوراکی‌هایی است که برای رشد کودکان بسیار تأثیر دارد. سویق برای تقویت زنان باردار، وزن ‌گیری جنین در ماه‌های آخر بارداری نیز استفاده می‌شود. برای تقویت افراد دیگر هم می‌شود از سویق یا سرلاک استفاده کرد.

از دانه‌های مختلف غلات، حبوبات و هسته میوه‌ها یا برخی از خود میوه‌ها و تره‌بارها، سویق‌های متنوعی تهیه می‌شود. مانند سویق گندم،  سویق جو،  سویق برنج،  سویق نخود،  سویق عدس،  سویق سنجد، و سویق‌های تهیه شده از سیب، کنار، کدوتنبل، دانه انار و خشخاش. گاهی سویق‌ها را با هم ترکیب می‌کنند: مثل سویق گندم و جو. سویق گندم، سویق جو، سویق گندم و جو (مخلوط به نسبت مساوی) و سویق کامل (ترکیبی از سویق‌های جو، گندم، عدس و سنجد) که جزء مهم‌ترین سویق‌ها هستند.

همانطور که قبلا گفتیم سویق ها برای افزایش وزن بسیار مناسب می باشند. سویق ها همان سرلاک یا غذای کمکی هستند که علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز بسیار مفید بوده و آنها را در افزایش وزن یاری می کنند. سویق ها چون غذا های کمکی بر پایه غلات هستند برای افزایش وزن مفید می باشند. در ادامه لیست محصولات غذایی سویق را مشاهده می کنید که می توانید خرید کنید.

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

خیلی تاثیرگذار بود. لطفا طعم های بیشتری بیارید

@parlakmarket.ir

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به پارلاک مارکت می باشد

سرلاک غذایی کمکی و برای تکمیل فرآیند تغذیه کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به‌صورت وسیع برای هر سن نوزاد موجود است. همچنین سرلاک از نظر طعم و قوام دارای تنوع است. مادران همیشه دوست دارند که کودکی چاق و تپل داشته باشند، و این سوال را مطرح میکنند که کدام سرلاک کودک را چاق میکند؟، از ما میخواهند که بهترین سرلاک چاق کننده نوزاد را به آنها معرفی کنیم.

سرلاک ها طعم های مختلفی دارند و برای سنین مختلف سرلاک متفاوتی وجود دارند، بهترین سرلاک چاق کننده میبایستی متناسب با سن کودک انتخاب شود و از مصرف بیش از اندازه آن پرهیز کرد. مواد تشکیل دهنده سرلاک ها معمولا مشابه یکدیگر هستند اما اگر به دنبال سرلاک چاق کننده نوزاد هستند با توجه داشته باشید که از مواد مغذی مانند گندم، جو، برنج و مغزدانه های روغنی و ….. تشکیل شده باشد. برای انتخاب درست سرلاک متناسب با سن کودک از راهنمای زیر استفاده کنید.

سرلاک برنج و شیر: از سن ۶ ماه به بعد سرلاک برنج و ذرت و شیر : از سن ۶ ماه به بعد سرلاک گندم و موز و شیر : از سن ۷ ماه به بعد سرلاک سه غله با شیر: از سن ۸ ماه به بعد سرلاک گندم و عسل و شیر: از سن ۱۲ ماه به بعد

 

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

در تعریف علمی می‌توانیم سرلاک را یک غلات مخصوص نوزاد بنامیم که دارای پروبیوتیک مفید بیفیدوس است که این پروبیوتیک باعث تقویت سیستم ایمنی و گوارشی نوزاد شما می‌شود. اگر پزشک به دلایل مختلف از جمله کم وزنی نوزاد، نوزاد زودرس و… به برخی والدین خرید سرلاک چاق کننده را توصیه نمود، می‌توانید از چهار ماهگی به نوزاد خود سرلاک بدهید.

قبل از ۴ ماهگی خوردن سرلاک چاق کننده نوزاد توصیه نمی‌شود. بعد از شش ماهگی شما غذای کمکی نوزاد را آغاز می‌کنید که سرلاک چاق کننده می تواند یکی از غذاهای کمکی نوزاد بعد از شش ماهگی باشد اما معمولا اگر نوزاد غذا نخورد و یا کم وزن باشد، سرلاک را به غذای کودک اضافه می‌کنند در غیر اینصورت همان غذای کمکی مانند فرنی و حریره بادام جوابگوی نیاز نوزاد می‌باشد.

سرلاک جو متناسب با سن ۷ماهگی به بعد کودک میباشد و از آنجایی که ممکن است کودک نسبت به خوردن سرلاک جو حساسیت نشان دهد ابتدا لازم است مقدار کمی از آن را تهیه کنید و پس از اطمینان از حساسیت نداشتن کودک از آن استفاده کنید.

سرلاک گندم دارای طعم و مزه خوبی است. بنابراین اگر میدانید که کودک شما بدغذا است از این نوع سرلاک استفاده کنید. این سرلاک چاق کننده را می توانید باکمی عسل ترکیب کنید و بعنوان یک وعده غذایی برای کودکتان از آن استفاده کنید. خوردن سرلاک گندم از یکساگی به بعد کودک توصیه میشود، پس قبل از انتخاب آن به سن کودک خود توجه کنید.

به دلیل اینکه سرلاک برنح خیلی زود هضم میشود و برای اکثر نوزاد مناسب است. این نوع سرلاک می تواند از بهترین سرلک چاق کننده های موجود در بازار باشد. شما می توانید براحتی سرلاک برنج را در منزل تهیه کنید. ما درست تهیه آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برنج قهوه ایی            ۱/۴پیمانه

آب                          ۱ پیمانه

شیر خشک و یا شیر مادر

ابتدا برنج را بوسیله دستگاه اسیاب پودر کنید. آب را بجوشانید و برنج پودر شده را به آن اضافه کنید. (در حین اضافه کردن برنج آن را هم بزنید تا برنج بهم نچسبد.) با قرار دادن محلول بدست آمده آن را به مدت ۱۰دقیقه بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. همزدن را فراموش نکنید.

به سرلاک اجازه بدهید تا خنک شود و حال برای رقیق شدن آن، شیر اضافه کنید.

-غذای کمکی کودک -تقویت سیستم ایمنی کودک -کمک به رشد، تکامل مغز و قوای شناختی کودک

شرکت های مختلف زیادی در سطح دنیا اقدام به تهیه و تولید سرلاک میکنند، اما اگر شما به دنبال بهترین مارک سرلاک برای وزن گیری هستید بهتر است از برندهای زیر استفاده کنید.

 

دلیل اول: ۳ تا ۴ ماهگی مرحله مهم رشد بدن نوزاد است و به دلایل زیر نباید غذاهای سفت تر و جامد را برای نوزاد شروع کرد:

دلیل دوم: خطر بلع نادرست نوزاد وجود دارد، زیرا تا این مرحله ممکن است سیستم هضم و جذب نوزاد هنوز به تکامل کامل نرسیده باشد.

دلیل سوم: غذاهای جامد مانند سرلاک ممکن است جایگزین شیر مادر و یا شیرخشک شود و نوزاد از طعم آن خوشش بیاد و دیگرتمایلی به خوردن شیرمادر و یا شیرخشک نخواهد داشت

دلیل چهارم: ممکن است نوزاد شما مستعد آلرژی غذایی،عفونت، آلرژی و یا عدم تحمل لاکتوز باشد و سیستم ایمنی او بطور کامل تکامل نیافته است

دلیل پنجم:ممکن است در مدفوع نوزاد تغییری ایجاد شود زیرا نوزاد به مرحله هضم غذاهای جامد تا قبل از ۴ ماهگی نرسیده است و هضم این مواد کامل انجام نمیشود.

معمولا توصیه نمی شود که شروع غذای جامد کمکی مانند سرلاک بعد از ۶ ماهگی کودک به تاخیر بیافتد، زیرا:

زیرا شیر مادر در این مرحله به تنهایی جوابگو نیست و باید غذاهای کمکی آغاز شود که یکی از غذاهای کمکی می تواند سرلاک باشد. ممکن است شروع نکردن غذای کمکی اثر بدی بر روی رشد و تکامل نوزاد داشته باشد. نوزاد ممکن است با کمبود روی و آهن روبرو شود. نوزاد ممکن است مهارت های لازم جویدن، قورت دادن و یا بلع را یاد نگیرد.

در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

روش مصرف سرلاک: قبل از تهیه به دقت دست ها و ظرف غذای کودک را بشویید. آب آشامیدنی تمیز را به مدت ۵ دقیقه جوشانده و بگذارید خنک شود. ۱۵۰ میلی لیتر آب ولرم را اندازه بگیرید و در ظرف کودک بریزید. ۵۰ گرم یا ۹ قاشق غذاخوری سر صاف سرلاک را به آن اضافه کنید. مخلوط را هم زده تا به صورت یکنواخت درآید و سپس با یک قاشق تکیز به کودک بخورانید.

– بعد از شروع غذای کمکی، به کودک آب سالم و بهداشتی بدهید.

– قبل از یک سالگی، تا آن جا که ممکن باشد، شکر، نمک و ادویه به غذای کودک اضافه نکنید.

– از روز پانزدهم تولد باید قطره ویتامین آ+ د یا مولتی ویتامین (۲۵ قطره در روز) و هم زمان با شروع تغذیه تکمیلی قطره آهن (۱۵ قطره در روز) به کودک بدهید.

– برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها، توصیه می شود قطره آهن را در عقب دهان شیرخوار بچکانید و یا بعد از مصرف، مقداری آب به او بدهید.

– قبل از یک سالگی از دادن اسفناج، عسل و سفیده تخم مرغ، شیر گاو، توت فرنگی، گیلاس، آلبالو، کیوی، خربزه به کودک خودداری کنید.

– هرگز به زور به کودک غذا ندهید.

– به ساعت های خواب و استراحت کودکان توجه کنید.

– به کودک مبتلا به اسهال و یا هر نوع بیماری عفونی دیگر، غذای کافی بدهید.

نکات اساسی که هنگام تهیه غذای کودک باید رعایت کرد:

با توجه به این که منابع آلودگی مواد غذایی زیاد هستند، لذا توجه به نکات زیر در تهیه غذای سالم برای شیرخواران و کودکان خردسال اهمیت زیادی دارد. این نکات عبارتند از:

– پختن کامل غذا در حرارت زیاد (حدود ۷۰ درجه سانتی گراد)

– تازه تهیه کردن هر وعده غذا

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

– نگه داری غذا در یخچال و یا فریزر

– شستن میوه ها و سبزی ها

– استفاده از آب سالم

– شستن دست ها به دفعات زیاد

– خودداری از تغذیه شیرخوار با استفاده از بطری

– محافظت غذاها از حشرات و جوندگان

– نگه داری مواد غذایی فاسد نشدنی در محل مطمئن

– تمیز نگه داشتن وسایل لازم برای تهیه غذا

مطلب آموزندەای بود با تشکراز شما

کودک من شش ماه سن دارد از وزن نرمالش من نیست ولی چاق هم نیست برایش سریلاک گندمی شروع کردیم البته از شیر مادر هم تغذیه نمیکند آیا این چاق نشدنش یک مریضی است ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

پسرم رشدش متوقف شده همش بهم میگن چرا لاغره با بچه های دیگه مقایسش میکنم همه قطره هارو خارجیشو میگرفتم چاق بشه فرنی لب نمیزنه به زور دو سه قاشق حالا سرلاک بخرم بدم میخوره بنظرتون ؟چاقش میکنه 

دکترم بردم قرار ازمایش ببرمش

همش بچه های تپل مپلو میبینم بیشتر غصم میگیره دلم برای بچم کباب اخه چرا پسر من تپل نیستکدام سرلاک کودک را چاق میکند

چند وقتشه؟؟ چند کیلو؟؟ 

دکتر گفته رشدش متوقف شده؟؟

مگه چند کیلو و چند وقتشه؟

به حرف مردم هم اهمیت نده…حرف زیاد میزنن..هرجوری،باشید

چند ماهشه وزنش چقدره

بچه باید سالم باشه نه تپل 

چندوقتشه وزنش چقده

دخترمنم رشدش متوقف شده

دخترمنم بخداتپل نيست

خداراشكرسالمه

ازشيرگرفتمش بهترشد

اصصصصصلا زوري بهش غذا نده

بهش شربت زينك بده خيللي خوبه

چند وقتشه؟

شیر خودت رو میدی بهش؟

آروین که نه زینک روش اثر داشت و نه از شیر گرفتن…خداروشکر سالمن بچه هامون…بالاخره توپولم میشن

عمه من خودکشی میکرد دختر لاغرشو تپل کنه الان هفده سالشه داره خودکشی میکنه ساکشن کنه دختره بیچاره ۹۷ کیلو هست

توی نمودارش اینجوری بود 6 کیلو 8 صد الان 6 ماهش تمومه واکسن زد امروز

6و800

6 ماه

اگه وزن و سن آروین رو بهت بگم مطمئنم از تاپیک زدنت پشیمون میشی….لاغرتر و کم وزنتر از پسرم جایی ندیدم…اما همه ی مادرارو دیدم که از نخوریِ بچه هاشون مینالن

نگران نباش به منم میگفتن پسرت چرا انقد تپله.. وزنش زیاده…چرا تنبیه چهار دست و پا نمیره منم اصن اهمیت نمیدم…فقط برو دکتر 

سلام منم دخترم خیلی بی اشتها بود اما اشتباه من غافل شدن از قطره آهن و مولتی بود 

یه مدت زینک پلاس هم دادم اثری نداشت 

الان آهن و مولتی رو مرتب میدم خدارو شکر بهتر شده 

الان خوب شده ؟

خب بچه ها وقتی تازه وارد ماه غذا خوردن میشن یا وزن کم می کنن یا متوقف میشن این طبیعیه اصلا جای نگرانی نیست 

شیر خشک میخوره ؟

به نظرم‌زیاد کاری به وزنش نداشته باش قدش خوب باشه وازمایش ها مشکلی نداشته باشه کافیه

دختر منم سه سالشه یازده کیلو هستس

کدام سرلاک کودک را چاق میکند

6 ماهش تموم شده اره شیر خودم الان یه ماهه همین وزن مونده

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

سرلاک (Cerelac) نام غذای کمکی کودکان است که بعد از ۶ ماهگی به آن ها داده می شود. سرلاک برای سنین مختلف نوزادان تولید می شود. ماده اصلی موجود در سرلاک پروبیوتیک است که به شکل مؤثری باعث وزن گیری نوزاد و تقویت سیستم گوارشی و ایمنی نوزاد می شود. بنابراین سرلاک چاق کننده است و حتی گاهی سرلاک برای چاقی بزرگسالان استفاده می شود.

چیزی که به نام سرلاک می شناسیم در واقع نام مارک این محصول است که توسط شرکت نستله تولید می شود. در واقع سرلاک نام برند یک غذای کمکی نوزاد است که توسط شرکت نستله تولید می شود.

در پاسخ کوتاه به این سوال که سرلاک چیست می توان گفت سرلاک ترکیبی از شیر و حبوبات یا غلات آسیاب شده است که در طعم های مختلفی موجود است. نوزاد تا قبل از ۶ ماهگی نیازی به هیچ ماده اضافی دیگری به جز شیر مادر ندارد و همه مواد مورد نیاز خود را از شیر مادر دریافت می کند. اما بعد از ۶ ماهگی نیاز دارد که غذای کمکی دریافت کند چون ذخیره هایی که از دوران جنینی به همراه داشته رو به اتمام می رود. Cerelac مارک غلات فوری است که توسط Nestlé ساخته شده است. سرلاک در نوزادان ۶ ماهه و بالاتر به عنوان مکمل شیر مادر شناخته می شود.

این برند برای اولین بار در سال ۱۹۴۹ به ثبت رسیده و هم اکنون در بلژیک، دانمارک، آلمان، اسپانیا، پرتغال، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی، آمریکای شمالی، هند، خاورمیانه، نیجریه، آفریقای شمالی، پاکستان، فیلیپین، آفریقای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و زیمبابوه به فروش می رسد. Cerelac محصولی است که در پرتغال تولید می شود و شیر آن از آزورس (Azores) و آرد آن از Alentejo تهیه شده و از نظر بیولوژیکی برای نوزادان تهیه شده است.

با وجودی که سرلاک پر از مواد مغذی است، اما دارای پرچم قرمز بزرگی به نام شکر است. گلوکز ، ساکارز ، فروکتوز ، لاکتوز ، دکستروز ، کارامل ، شربت ذرت ، مالت – اینها برخی از نام هایی هستند که شکر از طریق آن به رژیم غذایی شما اضافه شده است. البته ، شما نمی توانید تضمین کنید که کودک شما در تمام طول زندگی از شیرینی دوری کند.کدام سرلاک کودک را چاق میکند

از نظر فیزیولوژیکی ، کودکان به هیچ وجه در رژیم غذایی خود نیازی به قند اضافه ندارند. خطراتی مانند پوسیدگی دندان ها و چاقی در اثر مصرف قند و شکر ایجاد می شود که در بزرگسالی نیز مضر است.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که سرلاک از چه چیزی تشکیل شده است؟ برای اینکه بدانیم سرلاک چیست بهتر است در ابتدا بفهمیم مواد تشکیل دهنده آن چیست؟ مواد تشکیل دهنده سرلاک شیر، برنج، حبوبات است و به آن ویتامین هایی مانند فروس سولفات (آهن)، فولیک اسید (ویتامین B9) و آسکوربیک اسید (ویتامین C) اضافه می کنند.

سرلاک در انواع و طعم های مختلفی تولید می شود که در ترکیبات هر کدام مواد مختلفی وجود دارد. مهم ترین مواد تشکیل دهنده انواع سرلاک شامل موارد زیر است:

مواد تشکیل دهنده ۱۰۵ گرم سرلاک گندم

رفلاکس

یکی از مضرات سرلاک برای نوزادان این است که در کودکانی که با مشکل رفلاکس مواجه هستند می تواند باعث تشدید رفلاکس شود.

یبوست

از آنجایی که سرلاک حاوی غلات است می تواند باعث یبوست شود. برای رفع این مشکل بهتر است غذاهایی را به عنوان سرلاک به کودک بدهید که این مشکل را کاهش دهد.

آلرژی 

بعضی کودکان ممکن است نسبت به سرلاک حساسیت و آلرژی داشته باشند و این به دلیل افزودنی های سرلاک است. حساسیت هایی مانند اسهال، آبریزش بینی و سرفه.

چاقی

سرلاک حاوی مقادیری قند و شکر است که می تواند باعث چاقی ، پوسیدگی دندان ، دیابت و …. در کودکان شود البته در صورت مصرف زیاد. کودکان به دلیل وجود شکر در سرلاک ممکن است به طعم آن عادت کنند و در بزرگسالی نیز به غذاهای حاوی شکر علاقه نشان دهند.

بله سرلاک در وزن گیری و چاق شدن نوزاد بسای مؤثر است و به مادرانی که نوزاد آن ها وزن کمی دارد توصیه می شود که بعد از ۶ ماه سرلاک را در وعده های غذایی بیشتری به عنوان غذای کمکی به کودک خود بدهند. حتی سرلاک برای چاقی بزرگسالان نیز مصرف می شود. مصرف سرلاک برای چاقی افراد بزرگسال یکی از موارد مصرف سرلاک است.

یکی از فواید سرلاک برای نوزاد این است که باعث چاق شدن و وزن گیری نوزاد می شود و معمولا مادران برای اینکه نوزادشان به وزن مناسب برسد در کنار شیر مادر از سرلاک به عنوان غذای کمکی استفاده می کنند تا وزن نوزادشان افزایش یابد. برای اینکه نوزاد شما بهتر وزن بگیرد می توانید از دانه های آجیل در سرلاک استفاده کنید.

سرلاک را می توان تا سن دو سال به نوزاد داد و به این شکل به وزن گیری نوزاد کمک کرد اما بهتر است افزایش وزن نوزاد با غذاهای طبیعی و خانگی انجام شود تا هم به سلامت آن ها کمک شود و هم کودکان با طعم انواع غذاها آشنا شوند.

بعضی بزرگسالان برای چاق شدن و بالا رفتن وزنشان سرلاک می خورند. خوردن سرلاک باعث چاق شدن می شود البته زیاده روی در مصرف سرلاک می تواند باعث بالا رفتن کلسترول و چربی بشود. روش دیگری که می توان از سرلاک برای چاقی صورت بزرگسالان استفاده کرد درست کردن ماسک با سرلاک است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از روش ها این است که سرلاک را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را هفته ای سه بار روی صورت خود قرار دهید.

سرلاک در انواع و طعم های مختلفی وجود دارد مانند:

انواع مختلف سرلاک برای نوزادان در سنین مختلف استفاده می شود و در هر کدام مواد غذایی مختلفی برای نوزادان وجود دارد که با توجه به راهنمایی های روی بسته های سرلاک و تجربه دیگران می توانید از آن ها استفاده کنید.

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

زمانی که کودک آماده تغذیه از غذای جامد می‌شود، می توانید با سرلاک‌ های که تک غله‌ای و غنی از آهن هستند، تغذیه تکمیلی را آغاز کنید. این ابتدای راه برای کودک است تا چگونه خوردن مواد جامد و سفت را یاد بگیرد. انواع و طعم های مختلفی از سرلاک برای نوزادان مانند سرلاک برنج یا گندم و موز به همراه شیر در بازار موجود است. آنچه در ادامه این مطلب می خوانید، معرفی انواع طعم های سرلاک برای نوزادان است.

سرلاک چیست؟ اولین غذای جامدی که نوزادان مصرف می کنند، معمولا سرلاک است، سرلاک غذای کمکی سالم و مقوی برای هر سن نوزاد موجود است. سرلاک از نظر طعم و قوام بسیار متنوع است. سرلاک را یک غلات مخصوص نوزاد در تعاریف علمی میتوان نامید که دارای پروبیوتیک مفید بیفیدوس (باعث تقویت سیستم ایمنی و گوارشی نوزاد) است .

مواد سرلاک چیست؟ سرلاک معمولا از جمله اولین غذاهای جامدی است که برای نوزادان استفاده می‌شود. در توصیه ای که از طرف انجمن پزشکان امریکا شده است تا یک سالگی، مادران سرلاک‌های غنی شده از آهن را با شیر مادر یا شیرخشک مخلوط کرده و به نوزادان در طی روز بعنوان وعده غذایی بدهند.

برای تهیه انواع طعم های سرلاک رقیق می توان به آسانی با مخلوط کردن ۱ قاشق پودر غلات با ۴ یا ۵ قاشق شیر مادر، شیر خشک یا آب آن را تهیه می‌شود.کدام سرلاک کودک را چاق میکند

سرلاک جو دوسر توسط انجمن پزشکان امریکا به عنوان مناسب‌ترین غذای جامد نوزادان، پیشنهاد شده است. جو دوسر گیاهی است که سر سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌های زیادیست و بیشتر کودکان طعم ملایم آن را دوست دارند. بسیاری از سرلاک‌های جو دوسر حاوی قطعه های میوه‌های خشک، مثل موز و تمشک است که طعم دوست داشتنی به آن میدهد. یک توصیه: ابتدا به نوزاد خود سرلاک جو دوسر ساده بدهید و بعد از آن به سراغ سرلاک مخلوط با میوه بروید. در این صورت اگر شاهد آلرژی در کودک بودید به راحتی منشا آن را تشخیص می‌دهید.

حاوی ریز مغذی های ایمن: آهن، روی، ویتامین آ و ث- هضم آسان- حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز کودک

توجه کنید که: مراقب محصولاتی که دارای عسل هستند باشید. تا یک سالگی نباید عسل را جز تغذیه کودک قرارداد. ممنوعیت عسل برای این قبیل از کودکان به دلیل وجود سک بوتولیسم غیر پاستوریزه است که کشنده است اما سرلاک های بسته بندی شده که حاوی عسل است، این مساله را شامل نمی شوند، زیرا  طی مراحل آماده سازی عمدا از بین خواهد رفت. به همین دلیل می توانید سرلاک های حاوی عسل برا کودکان زیر یک سال نیز استفاده کرد.

دادن سرلاك به كودك ۷ ماه به بالا شامل برنج و سبزیجات مخلوط به همراه شیر 

برنج با طعم و مزه سبزیجات برای نوزادان ۷ ماه و بالاتر است. غلات شیرین با پودر شیر و سبزیجات مخلوط تغذیه کننده و پایه ای عالی برای رشد کودک دلبندتان است .

غلات و حبوبات یک پایه ایده آل برای یک رژیم غذایی متعادل و متنوع است.حاوی آهن، یک عامل مهم در رشد طبیعی است.با ویتامین D و کلسیم، برای کمک به رشد طبیعی استخوان نوزادان .دستور العمل ما حلال است و همچنین برای گیاه خواران مناسب است.پس از آماده شدن، غذای کودک ساختار خود را حفظ کرده و سفت نخواهد شد عناصر غلات ۵۰٪ (آرد برنج آبی، آرد برنج)، پودر شیر خشک ۲۴٫۷٪، روغن های گیاهی (پالم، کلزا، آفتابگردان، نارگیل) آنتی اکسیدان: آسکوربیل پالمیتات، سبزیجات خشک ۵٫۷٪ (نشاسته ذرت، گوجه فرنگی، هویج، کدو، مالتودکسترین ، امولسیون: آفتابگردان، لسیتین آفتابگردان، فلفل، آبمیوه هویج)، مالتودکرستین، مواد معدنی (کربنات کلسیم، فومارات آهن، سولفات روی، یدید پتاسیم)، ویتامین ها (C، نیاسین، E، تیامین (B1)، پانتوتنیک اسید، A، B6، K، اسید فولیک، بیوتین، D)، طعم دهنده (وانیلین)، بدون گلوتن

 

سرلاک برنج یکی از انواع سرلاک خانگی برای نوزاد که می‌توانید در خانه تهیه کنید. این سرلاک خانگی را از 7 ماهگی به بعد برای نوزاد درست کنید. این سرلاک یکی از  انواع طعم هاي سرلاك خانگی ست که از بهترین و مقوی‌ترین سرلاک است که به‌سادگی در خانه تهیه می‌شود و باعث وزن گیری او نیز می شود.

مواد لازم برای تهیه سرلاک برنج

طرز تهیه

یک نوع سرلاک خانگی دیگر با کمک بیسکوییت مادر یا بیسکوییت ساقه طلایی تهیه می‌شود. می‌توانید این سرلاک خانگی را بعد از 7 ماهگی برای نوزاد آماده کنید. برای تهیه این سرلاک یک عدد بیسکوییت مادر یا ساقه طلایی را کاملاً خرد کرده و با چند قاشق آب جوشیده سرد مخلوط کنید. بیسکوییت ساقه طلایی به دلیل دارا بودن سبوس برای رفع یبوست نوزاد و تنظیم سیستم گوارش او مفید است.

 

سرلاک برای وزن گیری نوزاد: بعضی از مادران برای وزن گیری نوزاد به سراغ مصرف سرلاک می‌روند و به عنوان یک غذای کمکی نوزاد روی آن حساب می‌کنند.  کدام سرلاک نوزاد را چاق می‌کند و بهترین سرلاک چاق کننده نوزاد کدام است؟ پاسخ این پرسش این است که بیشتر سرلاک های آماده ترکیب و فرمول کم و بیش یکسانی دارند اما در صورتیکه می‌خواهید سرلاک در وزن گیری نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد، می‌توانید خودتان سرلاک خانگی مقوی‌تری آماده کرده و آن را مواد پرکالری ترکیب کنید. کدام یک از انواع طعم های سرلاک برای وزن گیری مفید تر است؟ اگر می‌خواهید از سرلاک برای وزن گیری نوزاد استفاده کنید می‌توانید میوه‌های پر کالری مانند موز را به سرلاک بیفزایید یا از سرلاک برنج استفاده کنید. به این ترتیب کالری سرلاک بیشتر شده و می‌تواند در وزن گیری نوزاد لاغر تأثیر داشته باشد. علاوه بر این استفاده از مغزدانه های روغنی، عسل و .. هم می‌تواند در افزایش وزن نوزاد تأثیر بیشتری داشته باشد.

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

نی نی +

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

تغذیه و مراقبت

این بخش در حال طراحی می باشد

کدام سرلاک کودک را چاق میکند
کدام سرلاک کودک را چاق میکند
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *