کد به کد یعنی چه

کد به کد یعنی چه
کد به کد یعنی چه

در بازار سرمایه ایران ممکن است هر سهم چندین سهامدار حقوقی داشته باشد. هر کدام از این سهامداران حقوقی چندین کد حقیقی هم برای معاملات خود دارند. استفاده از این کدها و نحوه خرید و فروش می‌تواند سیگنال‌های خرید یا فروش را صادر کند. در واقع، سیگنال خرید وقتی صادر می‌شود که سهامدار حقوقی با کد حقوقی خود می‌فروشد و با کد حقیقی خود خرید می‌کند.

با این حرکت سهامدار حقوقی احتمال می‌رود که برای سهم برنامه‌های خاصی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با معاملات کد به کد با خانه سرمایه همراه باشید.

در معاملات روزانه هنگامی که در زمان‌های خاصی، حجم معاملات به یک‌باره افزایش می‌یابد و به گونه‌ای حالت غیر نرمال به خود می‌گیرد باید به بررسی این موضوع پرداخت که آیا در معاملات کد به کد شده است یا خیر. در صفحه مربوط به هر نماد می‌توان ریز معاملات روزانه را مشاهده کرد و از این طریق فهمید که در معامله کدبه‌کد انجام شده است یا خیر. برای درک بهتر این نوع معاملات مثالی را بیان می‌کنیم: «سهم رتاپ در ۲۰ آبان ۱۳۹۳»

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این حجم توسط حقوقی خریداری شده است. در ظاهر به نظر می‌رسد که حقوقی سهم از سهم حمایت کرده و برای جلوگیری از نزول بیشتر سهم اقدام به خرید و افزایش تقاضا کرده است. اما اگر اثبات شود که این حرکت کدبه‌کد است، مشخص می‌شود که بازیگردان سهم با کد حقیقی فروشنده بوده و با کد حقوقی خریدار و این احتمالا نشان از نزول سهام در روزهای بعد و سیگنال فروش است.کد به کد یعنی چه

برای اثبات کد به کد روی زبانه معاملات کلیک کنید تا ریز معاملات سهم و حجم‌های غیر عادی را – که نشان دهنده معاملات بلوکی در نماد هستند نمایش دهد.

مواقعی که حجم‌های یکسان در زمان یکسان اتفاق می‌افتد، کد به کد تأیید می‌شود. توجه کنید که قبل از شروع کد به کد در معامله ۱۲۸، معاملات سهام، روال عادی خود را سپری می‌کرد. با توجه به شرایط معاملات سهم در این روز، پیش‌بینی می‌شود که سهامدار حقوقی برای سهم برنامه‌های خاصی دارد. بدون شک با این نوع کدبه‌کد هدف آن نزول سهم و خرید در قیمت‌های پایین است.

مثالی دیگر، نماد «خپارس». در اینجا به نظر می‌رسد که حقوقی سهم فروشنده بوده است و سهم را به‌ اصطلاح خالی کرده، اما داستان متفاوت است.

کد به کد کردن با حالت‌های مختلف می‌تواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی است. یکی از مهم‌ترین این حالات کدبه‌کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی است که معمولا با یک هدف خاص در سهم صورت می‌گیرد.

در دو حالت آخر، موقعیت حمایتی و مقاومتی سهم و همچنین نسبت‌های بین خریداران و فروشندگان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مثلا اگر یک حقیقی فروشنده بود و چندین نفر خریدار، درصد نزولی بودن سیگنال قدرت می‌گیرد.

یکی از مهم ترین نکات در بررسی کد به کد، بررسی حجم معاملات است، روی تابلوی هر نماد، حجم کل معاملات به تفکیک خرید و فروش حقیقی و حقوقی نشان داده می شود. در تصویر نشان داده شده که از کدام بخش در صفحه هر نماد می توانید به ریز معاملات دسترسی پیدا کنید، نکته ای که در کد به کد مهم است،

حجم ها، قیمت ها و زمان معامله است، در معاملات کد به کد حجم ها افزایش پیدا می کند و عموما شاهد حجم های مساوی با قیمت های برابر در زمان های بسیار نزدیک هستیم. حجم کل معاملات همانطور که اشاره شد در صفحه اصلی نماد به تفکیک حقیقی و حقوقی نشان داده شده است، با بررسی این داده و ریز معاملات می توانید به نوع کد به کد نیز پی ببرید.

در این بین به تعداد خریدار و فروشنده نیز دقت داشته باشید، در معاملات کد به کد، حجم بالای معاملاتی که اشاره کردیم، بین تعداد بالای کد ها اتفاق نمی افتد.

در ادامه به صورت جزئی تر به این مسئله خواهیم پرداخت:

این نوع کد به کد به معنی تغییر مالکیت سهام از کدهای حقیقی به حقوقی است. فرض کنید روی تابلو درصد بالایی از فروش مربوط به حقیقی و درصد بالایی از خرید مربوط به حقوقی بوده و وقتی به ریز معاملات نیز رجوع می کنید، حجمی برابر یا نزدیک به حجم معامله شده از فروش حقیقی به حقوقی روی تابلو، ویژگی معاملات کد به کد را دارند، بدین معنی که حجم های مساوی، قیمت های برابر و در زمان بسیار نزدیک اتفاق افتاده است. در این حالت کد به کد از حقیقی به حقوقی اتفاق افتاده است که باید در نظر داشت، این نوع از کد به کد عموما سیگنال مثبتی برای اینده سهم تلقی نمی شود.

این نوع کد به کد به معنی تغییر مالکیت سهام از کدهای حقوقی به حقیقی است. فرض کنید روی تابلو درصد بالایی از فروش مربوط به حقوقی و درصد بالایی از خرید مربوط به حقیقی بوده و وقتی به ریز معاملات نیز رجوع می کنید، حجمی برابر یا نزدیک به حجم معامله شده از فروش حقوقی به حقیقی روی تابلو، ویژگی معاملات کد به کد را دارند، بدین معنی که حجم های مساوی، قیمت های برابر و در زمان بسیار نزدیک اتفاق افتاده است. در این حالت کد به کد از حقوقی به حقیقی اتفاق افتاده است که باید در نظر داشت، این نوع از کد به کد عموما سیگنال مثبتی برای آینده سهم تلقی می شود.

بنابراین هرگاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کدبه‌کد سهام انجام شده است حتماً معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید یا فروش در سهم باشید. چرا که درک کد به کد سهام در معاملات می‌تواند موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذار ایجاد کند.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۶ / ۵. تعداد امتیاز: ۱۰۱

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

ببخشید یه سوال. کد به کد حقوقی به حقیقی، به طور سنگین، آیا غیرقانونی و ظن دستکاری در معاملات محسوب نمیشه؟

باسلام دوست عزیز
اگر دیدید که در نمادی کد به کد کردن سهم از حقوقی به حقیقی اتفاق افتاده است باید در انتظار یک حرکت مثبت در سهم بود. البته ممکن است گاهی اوقات بعد از کد به کد رشد قیمت سهم بعد از چند روز اتفاق بیفتد و این نشان میدهد که برنامه برای افزایش قیمت سهم وجود دارد. زمانی که در نمادی کد به کد انجام می شود تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می شود که نشان می دهد معامله بین عده ای خاص انجام شده است.
بنابراین هر گاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کد به کد سهام انجام شده است حتما معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید و یا فروش در سهم باشید چرا که درک کد به کد سهام در معاملات می تواند موقعیت های مناسبی را برای سرمایه گذار در بازار ایجاد کند.

من ی سهمی رو ی روز هم خریدم و هم فروختم، الان میگن تخلفه خرید و فروش توی ی روز، بنده چکار کنم؟؟؟

با سلام و احترام
بله بر اساس آخرین قوانین معاملاتی در بازار سهام ایران، نوسان‌گیری میان‌روزی ممنوع شده است.
راهکار مشخصی وجود ندارد. سهامی که امروز خریده‌اید را باید فردا به فروش برسانید.

تصویر چهارم مقاله که اشاره به خپارس دارد اشتباه درج شده. احتمالاً باید آدرسی شبیه این باشد: https://khanesarmaye.com/wp-content/uploads/2019/11/4.png

با سلام و احترام
بله درست می‌فرمایید، اصلاح می‌شود.
ممنون از دقت نظر شما.

با سلام. در انجام معاملات اگه قیمتهای خرید ۱۰۰ و ۱۵۰ ریالی هر یک به تعداد ۱۰۰ سهم تو صف باشند، در صورت عرضه ۱۰۰۰ سهمی به قیمت ۱۰۰ ریال، خرید کدومیکی اول انجام میشه؟ خریدار ۱۰۰ ریالی یا ۱۵۰ ریالی؟ ممنون از پاسخی که ارائه خواهید نمود.

با سلام و احترام
سفارشات در ابتدا بر اساس قیمت و سپس بر مبنای زمان ثبت در سیستم در صف اجرا قرار می‌گیرند.
شرایط فوق شامل صف نیست. سفارش با قیمت بالاتر زودتر انجام می‌شود.

سهام عدالت به نام دختر زیر ۱۸ سال من است آیا می‌توانم به سبد خودم بیاورم؟

با سلام و احترام
خیر، جابه‌جایی سهام عدالت بین دو فرد امکان‌پذیر نیست.

سلام ایا سبد گردان میتونه کلاهبرداری کنه مثلا سهمارو انتقال بده یا پولشو بزنه به حساب خودش ممنون میشم راهنمایی کنید؟

باسلام دوست عزیز
سبدگردانهای قانونی تابع قوانین سازمان بورس فعالیت شفاف دارند.بک پرتفروی اختصاصی برای شما تشکیل می دهند که قابلیت رسد آن برای شما وجود دارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

کد به کد یعنی چه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عضویت شما با موفقیت انجام شد!

متاسفیم مشکلی عضویت پیش آمده است!

کاربران بازار بورس به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم میشوند، هر فرد بدون توجه به ماهیت حقیقی یا حقوقی که دارد برای انجام معاملات سهام یک کد معاملاتی دارد. دو طرف هر معامله خریدار و فروشنده هستند که هر دو کد معاملاتی دارند. تشخیص حقیقی یا حقوقی بودن کد یک شخص، برای کارمندان بازار بورس کار سختی نیست و با دیدن ظاهر کد امکان پذیر است. کد به کد در بازار بورس چه زمانی رخ می دهد؟

به بیان ساده کد به کد زمانی اتفاق می افتد که فرد یا افرادی با یک کد مشخص هم در بخش خرید و هم در بخش فروش پیشنهاد ارائه دهد. معامله کد به کد لزوما توسط یک کد حقوقی انجام نمی شود و یک کد حقیقی هم امکان دارد برای رسیدن به هدفی خاص کد به کد کند.

گول زدن خریداران و فروشندگان در بازار بورس یکی از دلایل اصلی برای کد به کد کردن در معامله است. دلیل دوم ایجاد تغییرات مثبت در روند رشد سهام یا اعمال شوک منفی به جریان ارزش یک سهم می باشد. گاهی یک سازمان پشت پرده یک معامله کد به کد حضور دارد. یک سهم یا در حالت حمایت قرار می گیرد، یا در حالت مقاومت. در حالت اول سهم شروع به تغییرات در جهت مثبت می کند و در حالت دوم تغییرات منفی سهم استارت می خورد.کد به کد یعنی چه

کد به کد در بازار بورس یک امر عادی بوده و به دفعات انجام می گردد و در پشت این عمل فرد یا سازمان قصد دارد به هدف مشخصی برسد. فردی که قصد انجام معامله کد به کد دارد، یک کد حقوقی و چندین کد حقیقی در اختیار خواهد داشت، که به نوعی ابزار کار وی محسوب می شوند.

یک حالت ایدآل برای کد به کد وقتیست که یک سهم همه شرایط لازم برای رشد و افزایش قیمت را داشته باشد. در این حالت فرد حقوقی با کد های حقیقی خود شرایطی را ایجاد میکند که از خرید و فروش یک سهام سود ببرد. زمانی که سهم در کف حمایتی مهم قرار دارد فرد با کد حقوقی خود فروشنده می شود و از طرف دیگر همان فرد با کدهای حقیقی که در اختیار دارد خریدار همان سهم می گردد.

در این حالت با  کد حقوقی خرید سهم را آغاز  میکند و با گذاشتن پیشنهادات خرید باعث می شود توجه بازار به سهام مورد نظر جلب گردد و تقاضا برای سهم مورد نظر بالا برود. اینجاست که قیمت سهم افزایش پیدا می کند و دراین مرحله است که فرد سهامی را که با کد حقوقی خود خریده شروع به فروش با کدهای حقیقی می کند. اگر همه این مراحل درست انجام گیرد، از طریق کد های حقیقی سود بالایی نصیب فرد خواهد شد.

تمام این مراحل برای یک سهم در حال کاهش قیمت و دارای روند منفی هم انجام می شود. البته باید توجه داشت که کد به کد رایگان نیست و به دلیل اینکه تمامی معاملات کارمزد دارد، اگر اشتباهی صورت گیرد فردی که کد به کد کرده ضرر خواهد کرد. به همین دلیل است که قرار داشتن سهم در موضع حمایت یا مقاومت و تحلیل درست این شرایط اهمیت زیادی دارد.

حقیقی به حقیقی، حقوقی به حقیقی، حقوقی به حقوقی و حقیقی به حقوقی.

در میان این حالات یکی از مهم ترین حالت های کد به کد سهام، کد به کد از حقوقی به حقیقی است که در اکثر اوقات به قصد رسیدن به هدفی خاص انجام می پذیرد.

حال به توضیح برخی از مهمترین حالت های معاملات کد به کد می پردازیم:

حالت اول سیگنال خرید نامیده می شود. در این حالت فرد با کد حقوقی اقدام به فروش سهام و با کد حقیقی اقدام به خرید میکند. معمولا این مهم ترین حالت کد به کد است که زیاد اتفاق می افتد و به دنبال هدف خاصی است و پس از این حرکت باید منتظر رشد خوبی در ارزش سهم مورد نظر بود.

حالت دوم سیگنال فروش نامیده می شود. این حالت برعکس حالت قبل است و با کد حقیقی فروش و با کد حقوقی خرید انجام می شود. این حالت به خالی کردن معروف است و با هدف فروش سهم انجام میگیرد.

حالت های دیگری هم وجود دارد که عبارتند از خرید و فروش با کد حقیقی و خرید و فروش با کد حقوقی.

در دو حالت آخر، حمایتی یا مقاومتی بودن سهام و نسبت خریدار به فروشنده از اهمیت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال اگر کد حقیقی فروشنده باشد و چندین خریدار وجود داشته باشد احتمال اینکه سیگنال نزولی باشد بالا می رود. تشخیص حالت کد به کد خیلی سخت نیست و معمولا افرادی که سابقه بالایی در بورس دارند با تحلیل معاملات روزانه سهم متوجه این قضیه می شوند.

مثلا وقتی در زمان خاصی حجم معاملات یک سهم بصورت غیر عادی بالا می رود و این افزایش غیر نرمال به نظر میرسد امکان اینکه کد به کد صورت گرفته باشد زیاد است. یکی دیگر از نشانه هایی که به ما اعلام می کند کد به کد در حال انجام است تغییر کردن تعداد فروشندگان و خریداران است که نشان دهنده این است که معامله بین افراد خاصی انجام شده است. مجموع این شواهد نشان می دهد که کد به کد صورت گرفته است.

وقتی برای خرید بخش زیادی از سهام یک شرکت ثبت سفارش می گردد، به این حالت معامله بلوکی میگویند. یک معامله بلوکی در برگیرنده تعداد بالایی سهام یا اوراق مشارکت می باشد با قیمت شمخصی که بین خریدار و فروشنده تعیین می گردد، بیرون از بازار بورس صورت می پذیرد و دلیل این قضیه هم این است که از تاثیرگذاری این معامله بر قیمت سهام مورد نظر جلوگیری به عمل آید.

گاهی اوقات معاملات بلوکی با کد به کد اشتباه گرفته می شود اما هر کدام از این دو نوع معامله در جایگاه خود و با اهداف مخصوص به خود انجام می گردد. در اینجا به بیان برخی تفاوت های مهم این دو نوع معامله می پردازیم.

اولین و مهم ترین تفاوت این است که معاملات کد به کد کارمزد دارند و برعکس یک معامله بلوکی بدون هیچگونه کارمزدی انجام می گردد. تفاوت دوم در اهداف این دو است. کد به کد زمانی انجام می شود که قصد پیاده کردن هدفی خاص را داشته باشد اما معامله بلوکی فقط با هدف شاخص سازی صورت می پذیرد. مثلا زمانی که در طول روز شاخص کل روزانه منفی می باشد معاملات بلوکی انجام میگیرد. تفاوت دیگر این است که معاملات بلوکی معامله ای است که در یک ثانیه انجام می پذیرد اما معامله کد به کد مجموعه ای از چند معامله است که در یک ثانیه انجام میشود و دارای قیمت و حجم یکسانی هستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی اوقات یک معامله بلوکی موجبات افزایش ارزش سهام را فراهم می اورد.

سود نقدی شگویا از طریق سجام پرداخت میشود

کارمزد معاملات بورس چقدر است ؟





ارزهای دیجیتال تبدیل به بازاری جذاب برای بسیاری از افراد شده که طمع پولدار شدن سریع دارند. تعدادی با این…

بازار بورس در حال حاضر به یکی از داغ‌ ترین حوزه ‌های فعالیت اقتصادی تبدیل شده است. این بازار مانند…

گروه نیک وست یک رسانه مستقل سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها است که به منظور ارائه خدمات و محصولات نوین مبتنی بر سرمایه گذاری تشکیل گردیده و بر آن بوده تا با بهره مندی از فناوری های روز دنیا و با تلاش ، پشتکار و خلاقیت ، خدمات خود را در بالاترین سطح کیفیت ارائه نماید. نیک وست قصد دارد تا با بیان مطالب و اصطلاحات حوزه بورس و سرمایه گذاری به زبان ساده و روان ، بتواند تمام سرمایه گذاران و فعالان این زمینه را همراهی کند.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


ثبت نام بسته شده است.

کد به کد کردن سهام در معاملات یکی از روش های ساده و قابل تشخیص برای شروع یک حرکت جدید در سهم می باشد.

تهران – اقتصادبرتر – ۱۳ تیر ۹۹

به گزارش #اقتصادبرتر به نقل از سهام یاب، تابلو خوانی در بورس در سایت مدیریت فناوری بورس تهران یکی از محبوب ترین روش های معاملاتی در کنار تحلیل بنیادی و تکنیکال برای سرمایه گذاران به حساب می آید و چه بسا سرمایه گذاران زیادی از تابلو خوانی به عنوان یک روش تکمیلی برای خرید و فروش خود استفاده می کنند.

کد به کد یعنی چه

👈شما می توانید با کلیک روی قسمت اطلاعات تکمیلی (فلش قرمز رنگ) در پنجره ای که باز میشود ریز معاملات (فلش سبز رنگ ) انتخاب کنید تا ریز معاملات را ببینید یا در قسمت سابقه سربرگ معاملات میتوانید ریز معاملات روزی های قبل را ببینید

📌کد به کد با دوهدف انجام میشود

🔹یا کد به کد کنندگان قصد فریب سهامداران را دارند تا بتوانند مقدار سهام مدنظرشان را به دست آورند یا در حال جابه جایی برای شروع حرکت هستند حتما حتما حتما باید از لحاظ تکنیکال تمام مباحث رو چک کنید تا بدونید کجا داره این اتفاق می افته

بعضی ها میگن اگر در زمان یکسان نباشه هم مهم نیست وبعضیا میگن حتما زمانش باید یکسان باشه در مورد حجم ها هم همونطور که میبینید از اعداد ترکیبی که جمعشون یک عدد میشه هم استفاده می‌کنند.

انواع کد به کد کردن در سهام یک شرکت به چه صورت است؟

کد به کد کردن با حالت‌های مختلف می‌تواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی است. یکی از مهم‌ترین این حالات کدبه‌کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی است که معمولا با یک هدف خاص در سهم صورت می‌گیرد.

سیگنال خرید: فروش با کد حقوقی و خرید با کد حقیقی

سیگنال فروش: فروش با کد حقیقی و خرید با کد حقوقی

کد به کد کردن سهام در بازار سرمایه توسط حقیقی ها و حقوقی ها انجام می شود و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شامل دلایل زیر می باشد.

🔸خرید و فروش با کد حقوقی

🔹خرید و فروش با کد حقیقی

در دو حالت آخر، موقعیت حمایتی و مقاومتی سهم و همچنین نسبت‌های بین خریداران و فروشندگان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مثلا اگر یک حقیقی فروشنده بود و چندین نفر خریدار، درصد نزولی بودن سیگنال قدرت می‌گیرد.

معاملاتی که طی آن تعداد زیادی سهام دریک قیمت و یک مرحله معامله می شود که در نماد ۲ درج میشود مثل وبصادر۲ ،دسینا۲ و…

شرایط معاملات بلوکی :

یا حجم معاملات حداقل ۵۰ برابر حد سفارش گذاری نماد است یا ارزش معاملات حداقل بالای ۲۰ میلیارد ریال (۲میلیارد تومان است .

اگر معاملات بلوکی با قیمت #پایین تر از قیمت بازار اتفاق افتد معمولا نشونه #منفی و اگر با قیمت #بالاتر از بازار اتفاق افتد نشونه ی #مثبت تلقی میگردد

نکته: برای بررسی ورود و خروج پول به بازار باید معاملات بلوکی را از ارزش معاملات خارج کرد.

تفاوت معاملات کد به کد و بلوکی در چیست؟

🔹معاملات بلوکی کارمزد کارگزاری ندارد ولی کد به کد کارمزد دارد. به همین علت معاملات کدبه‌کد مهم‌تر از معاملات بلوکی است.

🔸کاربرد معاملات بلوکی فقط برای شاخص سازی است ولی هدف از معاملات کد به کد پیاده کردن برنامه‌های خاص است.

🔹معامله بلوکی یک معامله در یک ثانیه است ولی معاملات کد به کد چندین معامله در یک ثانیه است.

📌همواره به یاد داشته باشید که…

🔹با توجه به اینکه کد به کد کارمزد دارد و مقداری پول از جیب بازیگردان خارج می‌شود، اینکه در سطوح حمایت یا مقاومت کد به کد صورت گرفته می‌تواند قابل اهمیت باشد. زمانی که در نمادی این نوع معامله انجام می‌شود تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود که نشان می‌دهد معامله بین عده‌ای خاص انجام شده است. بنابراین هرگاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کدبه‌کد سهام انجام شده است حتماً معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید یا فروش در سهم باشید. چرا که درک کد به کد سهام در معاملات می‌تواند موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذار ایجاد کند.

آموزش تابلوخوانی به زبان ساده ( ۱ )

ورود و ثبت نام

وبلاگ

 حقوقی های بازار سرمایه با هدف‌های خاصی از جمله جمع کردن سهم با ارزش و سودده، فریب دادن خریداران و فروشندگان و گمراهی آن‌ها در تابلو خوانی و یا جابجایی سهم برای شروع یک حرکت مثبت در سهم و یا حرکت منفی در سهم اقدام به انجام کد به کد در معاملات بورسی می‌کنند.

 

 سهام‌داران در بازار سرمایه، چه حقیقی و چه حقوقی، دارای یک کد معاملاتی می‌باشند و سهام‌داران حقوقی برای انجام معاملات خود چندین کد حقیقی دیگر دارند. اگر شما به این ترفندها آگاه باشید با استفاده از این کدها می‌توانید سیگنال‌های خرید یا فروش بگیرید. زمانی در این مواقع سیگنال خرید صادر می‌شود که سهام‌داران حقوقی با کد حقوقی خود سهم بفروشند و با کد حقیقی خود شروع به خریداری کردن سهم کنند؛ در این زمان قیمت سهم کاهش می‌یابد. بعد از کاهش قیمت سهم با کد حقوقی شروع به خرید سهم در بازار می‌کنند و این کار را ادامه می‌دهند تا جایی که قیمت سهم در بازار افزایش یابد و در آخر پس از افزایش قیمت با کد حقیقی اقدام به فروش سهم می‌کند و از این طریق سود خوبی را با استفاده از کد حقیقی به دست می آورند. همین روند در جهت منفی و در زمان کاهش قیمت هم وجود دارد و قادرند با این کار در چند ثانیه حجم معاملات را به شدت افزایش دهند.کد به کد یعنی چه

 

 کد به کد کردن با حالت‌های مختلف می‌تواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی است. یکی از مهم‌ترین این حالات کد به کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی است که معمولا با یک هدف خاص در سهم صورت می‌گیرد.

 

خرید و فروش با کد حقوقی

خرید و فروش با کد حقیقی

 در دو حالت آخر، موقعیت حمایتی و مقاومتی سهم و همچنین نسبت های بین خریداران و فروشندگان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مثلا اگر یک حقیقی فروشنده بود و چندین نفر خریدار، درصد نزولی بودن سیگنال قدرت می‌گیرد.

 

 

در نظر داشته باشید که منظور از کلمه‌ “کد” در اصطلاح کد به کد، همان “کد بورسی” است. همان طور که می‌‌دانید امکان دارد یک شخص کنترل معاملات چند حساب بورسی را در اختیار داشته باشد و یا چند نفر که هر کدام یک کد بورسی مجزا دارند، امکان دارد روی معاملات خود با یک دیگر مشورت کرده و به صورت هماهنگ شده خرید و فروش‌های هدفمند را انجام دهند که در حقیقت این حالت نیز معادل این است که یک نفر کنترل چند حساب بورسی را در اختیار داشته باشد.

 در هر دو حالتی که گفته شد، فرد یا افراد مذکور قادر هستند با اردرگذاری “حجم مشخصی” روی “قیمت مشخصی” به صورت “همزمان” در “دو سمت خرید و فروش” تابلوی یک سهم، معاملاتی بین کدهای در اختیار خود انجام دهند. بهترین زمان برای انجام کد به کد، وقتی است که اولا تعداد معاملات پایین باشد و ثانیا در تابلوی معاملات، بیش‌ترین قیمت خرید از کم‌ترین قیمت فروش، حداقل ۲ ریال کم‌تر باشد. در این وضعیت شخص با قرار دادن اردرهای خود بین این دو قیمت، ضمن انجام معاملات کد به کد مورد نظر، در نوبت خرید یا فروش سایر خریداران قرار نخواهد گرفت و سهمی به دیگران نخواهد رسید یا سهمی از دیگران خریداری نخواهد شد!

 هر شرکت در بازار سرمایه ایران، در کنار سهام‌داران عادی، سهام‌داران خاص خود را دارد که قادرند اشخاص حقوقی یا حقیقی باشند. این افراد که اغلب سرمایه زیادی در اختیارشان است، می‌‌توانند تعیین ‌کننده میزان عرضه و تقاضا در سهم و به ‌تبع آن تعیین قیمت سهم باشند. در زمان‌هایی که این سهامداران با توجه به شرایط بازار تصمیم به خریداری سهم می‌گیرند، با این کار تقاضا در سهم را زیاد کرده و پس از مدتی با سود از سهم خارج می‌‌شوند و یا وقتی که اوضاع کلی بازار خوب نباشد و صف‌‌های میلیونی فروش وجود داشته باشد، از سهم حمایت کرده و از کاهش ارزش آن ممانعت به عمل می‌آورند. معاملات به شکل “کد به کد کردن سهام” یکی از روش‌های تشخیص شروع حرکت جدید در یک سهم است.

 

 ریز معاملات روزانه‌ هر سهم در سایت tsetmc در بخش اطلاعات تکمیلی وجود دارد. برای روزهای گذشته نیز با دبل-کلیک روی رکورد روز عنوان شده در بخش سابقه‌ معاملات می‌‌توان به ریز معاملات دسترسی داشت. در راستای بررسی وجود کد به کد در معاملات می‌بایست به دنبال چند معامله که در “یک زمان یکسان” با “حجم‌‌های یکسان و زیاد” و در “قیمت یکسان” انجام شده‌اند، بگردید. برای مثال در تصویری که در بخش بعدی برای شما آورده‌ایم، یک نمونه کد به کد را مشاهده می ‌کنید. این موضوع را در خاطر داشته باشید که الگوی مطرح شده در اینجا، برای معاملات ابتدایی روز، وقتی که سهم با صف خرید یا صف فروش گشایش می‌شود معتبر نخواهد بود؛ به خاطر این که غیر محتمل نیست که در این شرایط، یک فرد چند اردر حجیم ابتدای صف گذاشته باشد و از اتفاق فرد دیگری هم چند اردر حجیم معادل برای خرید یا فروش در جهت دیگر ثبت کند و الگوی مذکور شکل گیرد.

 

[aparat id=’iFdZX’]

 

 به معاملاتی که در آن حجم زیادی از سهام شرکت را معامله می‌کنند، معاملات بلوکی می‌گویند؛ این معاملات در تابلوی دیگری غیر از تابلو اصلی صورت می‌گیرد.

 هدف از این معاملات طرح‌های مدیریتی و سرمایه گذاری و شاخص سازی می‌تواند باشد.

 

 جالب است بدانید کد به کد دارای کارمزد است؛ اما در معاملات بلوکی کارمزدی پرداخت نخواهد شد و از همین روی کد به کد از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است. بعضی وقت‌ها معاملات بلوکی باعث رشد قیمتی سهم می‌شود و این امر مربوط به سطح انتظارات سرمایه گذاران می‌باشد؛ به خاطر این که عموما ارزشگذاری بلوک بالاتر از قیمت تابلو است و از همین روی انتظار بازار این است که سهم با افزایش قیمت مواجه شود، بنابراین وقتی که آگهی بلوکی سهمی انتشار یافت، حتما باید معاملات آن را رصد کرد و اثرات قیمتی سهم را به دقت رصد کرد. در کد به کد چندین معامله در یک زمان یکسان و اغلب با حجم یکسان و مبلغ یکسان انجام می شود؛ اما در معاملات بلوکی در یک ثانیه یک معامله با حجم بسیار بالا می باشد. کد به کد زمانی در یک سهم مشاهده می‌شود که هدف خاصی برای سهم در نظر گرفته شده است، اما معاملات بلوکی بیش‌تر برای شاخص سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آکادمی بورسی پشوتن یک پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه ی بازارهای مالی می باشد، که سعی دارد با فراهم آوردن بستری حرفه ای، روزنه ی کوچکی باشد برای کمک به معامله گران و کسانی که در بازاهای مالی فعالیت می کنند.


ورود


نام کاربری:

کد به کد یعنی چه


رمز عبور:


وبلاگ

در بازار بورس ایران کسانی که سرمایه زیادی در دست دارند معمولا تعیین کننده میزان عرضه و تقاضا و در نتیجه  قیمت سهم‌ها هستند. این سهام‌داران که به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شوند با یک هدف خاص، با ایجاد شوک در بازار باعث تغییر روند رشد سهام یا ارزش یک سهم می‌شوند.

بنابراین یکی از روش‌های تشخیص شروع حرکت جدید در یک سهم، شناسایی معاملات کد به کد در بورس است. درک و شناسایی معاملات کد به کد و تاثیرات آن بر قیمت سهم، برای سرمایه گذاران بسیار مهم و ضروری است و آن‌ها را چند قدم از کسانی که از معاملات کد به کد در بورس اطلاعاتی ندارند جلوتر می‌اندازد. پس با کسب اطلاعات بیش‌تر از این روش، با اطمینان خاطر به سرمایه گذاری پرداخته و سود بیش‌تری به دست بیاورید.

سهام‌داران به دو شکل حقیقی و یا حقوقی در بازار بورس ایران به فعالیت می‌پردازند و هر کدام دارای یک کد بورسی منحصر به فرد می‌باشند. هر فرد حقیقی فقط با یک کد معاملاتی می‌تواند در بورس سرمایه گذاری کند در حالی که  سهام‌داران حقوقی ممکن است از چندین کد حقیقی برای انجام معاملات خود استفاده کنند. یک کارمند بورس با مشاهده کد معاملاتی هر کس، به راحتی حقیقی و یا حقوقی بودن سهام‌دار را تشخیص می‌دهد.

بنابراین به بیان ساده، معاملات کد به کد در بورس به معنای این است که فرد یا افرادی با کدهای معاملاتی مشخص، هم در بخش خرید و هم در بخش فروش پیشنهاد ارائه دهند. کد به کد کردن فقط توسط سهامداران حقوقی انجام نمی‌شود بلکه یک کد حقیقی هم می‌تواند برای رسیدن به هدف خاصی، روش کد به کد را انجام دهد.کد به کد یعنی چه

معاملات کد به کد در بورس که یک امر عادی بوده و به دفعات انجام می‌شود، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

در معاملات روزانه بورس، زمانی که حجم معاملات در طی زمان‌های خاص به سرعت و به صورت غیر عادی افزایش یابد، به احتمال زیاد معاملات کد به کد رخ داده است. برای شناسایی این تغییرات، علاوه بر تحلیل‌های تکنیکال در سایت‌های کارگزاری، شما می‌توانید با استفاده از سایت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc.com) به تابلو خوانی بورس، رفتارشناسی و روان‌شناسی آن بپردازید. تحلیل و رفتارشناسی سهم یکی از مهم‌ترین مراحل سرمایه گذاری و انجام معاملات است که بدون آن هیچ وقت به سود قابل توجهی نخواهید رسید.

کد به کد کردن به صورت‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقیقی به حقوقی و حقوقی به حقوقی می‌شود. هر کدام از این معاملات کد به کد در بورس با هدف خاصی انجام می‌شود و تاثیر به سزایی در ارزش سهام دارند. انواع معاملات کد به کد در بورس از نظر تاثیرات کد به کد کردن بر قیمت سهم عبارت‌اند از:

سرمایه گذاران از طریق فروش از طریق کد به کد حقوقی به حقیقی در محدوده‌های حمایتی باعث ایجاد سیگنال خرید که هدف آن، حرکت رو به رشد در سهم است، می‌شوند. این نوع معاملات کد به کد در بورس، بهترین حالت کد به کد به شمار می‌رود.

محدوده‌های حمایتی یا همان حمایت سهم به سطحی از قیمت گفته می‌شود که در آن احتمال تقاضا به قدری قوی است که باعث می‌‎شود از کاهش قیمت جلوگیری شود. در سطح حمایت از سرمایه گذاران انتظار می‌رود به خرید سهم تمایل بیش‌تری نشان دهند و از فروش خودداری کنند. لازم به ذکر است که محدوده حمایتی دائمی نبوده و امکان شکست در آن وجود دارد.

سرمایه گذاران با فروش با استفاده از کد حقیقی و خرید با کد حقوقی در محدوده‌های مقاومتی، باعث ایجاد سیگنال فروش سهم که هدف آن خالی کردن و فروش سهم است می‌شود.

محدوده‌های مقاومتی یا همان مقاومت سهم به سطحی از قیمت گفته می‌شود که در آن احتمال فروش و عرضه به قدری قوی است که باعث می‌شود از افزایش بیش‌تر قیمت جلوگیری شود. در این سطح از سرمایه گذاران انتظار می‌رود که تمایل بیش‌تری به فروش داشته و از خرید خودداری کنند. توجه داشته باشید که محدوده مقاومتی مانند محدوده حمایتی دائمی نیست و در آن امکان شکست وجود دارد.

سرمایه گذاران حقوقی معمولا در محدوده‌های حمایتی با کد به کد حقوقی باعث افزایش اهمیت سطح حمایتی آن سهم می‌شوند اما این حرکت خیلی تاثیر خاصی در روند بازار ندارد

سرمایه گذاران حقیقی در محدوده‌های مقاومتی سهم با معاملات کد به کد حقوقی در بورس باعث افزایش همین موقعیت مقاومتی در سهم شده اما تاثیر خاصی در ارزش آن سهم نمی‌گذارد.

زمانی که یک سهم همه شرایط لازم برای رشد و افزایش قیمت را دارا باشد، بهترین زمان برای انجام معاملات کد به کد حقوقی به حقیقی است. در این حالت سرمایه گذار حقوقی با کد‌های حقیقی زمانی که سهم در کف حمایتی مهم قرار دارد، با فروش سهم با کد حقوقی خود و خرید همان سهم با کد حقیقی، از سهام خود سود برده و سیگنال خرید ایجاد می‌کند.

بنابراین سرمایه گذار با استفاه از کد حقوقی خود با گذاشتن پیشنهاد‌های زیاد خرید سهم باعث جلب کردن توجه خریداران شده و تقاضا برای خرید آن سهم را افزایش می‌دهند. همچنین افزایش تقاضا، رشد و قیمت آن سهم را افزایش داده و شرایط را برای سرمایه گذاری که این رشد را به وجود آورده فراهم می‌کند تا سهم خود را با کدهای حقیقی بفروشد. اگر تمامی این مراحل به درستی صورت گیرد، سرمایه گذاری که از معاملات کد به کد استفاده کرده است به سود زیادی خواهد رسید. برای تشخیص این عمل میتوایند از فیلترهای بورسی استفاده نمایید.

به معاملاتی که در آن‌ها قوانین محدودیت حجمی رعایت نمی‌شوند، معاملات بلوکی گفته می‌شود. در واقع، به خرید یا فروش بخش بزرگی از سهام یک شرکت، بدون محدودیت قیمت، یک معامله بلوکی به شمار می‌رود.

معاملات بلوکی و معاملات کد به کد در بورس به دلیل این که هر دو در حجم‌های بالا خرید و فروش می‌شوند ممکن است باعث گمراهی سرمایه گذاران در تشخیص این دو از یک‌دیگر شوند. بنابراین با شناخت معاملات بلوکی، اطلاعات خود را در زمینه معاملات بورس بیش‌تر کرده و درک بورسی خود را افزایش می‌دهیم.

معاملات بلوکی و معاملات کد به کد در بورس تفاوت‌های فاحش و مشخصی با هم دارند که به راحتی می‌توان آن‌ها را از یک‌دیگر تشخیص داد. شما میتوایند با آموزش صفر تا صد بورس آن ها را یاد بگیرید .از جمله تفاوت‌های این دو عبارت‌اند از:

تشخیص انواع معاملات انجام شده در بورس و رفتارشناسی سهام‌ها مهم‌ترین راه برای جلوگیری از ضرر و زیان و رسیدن به سود عالی می‌باشد.

با شناخت کد به کد کردن در بورس و استفاده از آن می‌توانید از موقعیت یک سهم استفاده کرده و برای خود و حتی دیگران سود آفرین باشید. کتاب‌ها و دوره‌های زیادی برای یاد گیری و آموزش کد به کد کردن سهام وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در این روش مهارت کسب کرده و به سود دهی برسید.

دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دکتر وِیز برای اولین بار با همت دکتر پدرام تاسیس گردید و هدف آن ایجاد سطحی جدید در کسب و کار و سبک زندگی است.

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


هر شرکت در بازار سرمایه ایران، علاوه بر سهامداران عادی، سهامداران خاص خود را دارد که می‌توانند حقوقی یا حقیقی باشند. این افراد که معمولاً سرمایه زیادی در دست دارند، می‌توانند تعیین‌کننده میزان عرضه و تقاضا در سهم و به‌تبع آن تعیین قیمت سهم باشند. در مواقعی، این سهامداران با توجه به شرایط بازار تصمیم به خریداری سهم می‌گیرند.

با این کار تقاضا در سهم را افزایش داده و پس از مدتی با سود از سهم خارج می‌شوند و یا زمانی که اوضاع کلی بازار خوب نباشد و صف‌های میلیونی فروش وجود داشته باشد، از سهم حمایت کرده و از کاهش ارزش آن جلوگیری می‌کنند. معاملات به شکل «کد به کد کردن سهام» یکی از روش‌های تشخیص شروع حرکت جدید در یک سهم است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سهامداران در بازار بورس اوراق بهادار، اعم از حقیقی و حقوقی، دارای یک کد معاملاتی هستند. علاوه بر آن معمولاً سهامداران حقوقی چندین کد حقیقی هم برای انجام معاملات خود دارند. با استفاده از این کدها می‌توانند سیگنال‌های خرید یا فروش صادر کنند که با دانش تابلو خوانی قابل‌تشخیص هستند. سیگنال خرید در این مواقع وقتی صادر می‌شود که سهامدار حقوقی با کد حقوقی خود شروع به فروش سهم می‌کند و با کد حقیقی خود شروع به خرید می‌کند در این صورت قیمت افت می‌کند. سپس با استفاده از کد حقوقی شروع به خرید سهم در بازار کرده تا جایی که قیمت سهم در بازار افزایش یافته و در نهایت بعد از رشد قیمت با کد حقیقی اقدام به فروش سهم می‌کند و به‌این‌ترتیب سود خوبی نصیب کد حقیقی خریدار می‌شود. همین حالت در جهت منفی و در هنگام کاهش قیمت نیز وجود دارد و می‌تواند در عرض چند ثانیه حجم معاملات را به‌شدت افزایش دهد.

کد به کد کردن سهام در بازار سرمایه، هم توسط سهامداران حقوقی و هم حقیقی انجام می‌شود که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد: جابجایی سهم برای شروع یک حرکت مثبت در سهم (قرارگیری سهم در کف حمایتی مهم) و یا حرکت منفی در سهم (قرارگیری سهم در یک مقاومت سنگین و مهم).

 فریب خریداران و فروشندگان و گمراهی آن‌ها در تابلو خوانیکد به کد یعنی چه

تابلو خوانی بورس در سایت مدیریت فناوری بورس تهران (tsetmc.com) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های معاملاتی و تکمیلی در کنار تحلیل های بنیادی و تکنیکال، می‌تواند امکان رفتارشناسی و روانشناسی بازار را برای سرمایه گذار فراهم آورد. در معاملات روزانه، هنگامی که حجم معاملات در طی زمان‌های خاصی به‌سرعت افزایش می‌یابد و حالت غیر نرمال پیدا می‌کند، امکان انجام شدن معاملات کد به کد وجود دارد. برای این منظور، ریز معاملات روزانه در صفحه مربوط به هر نماد را می‌توان مشاهده کرد.

یک سهم خاص را که معاملات آن به‌صورت ناگهانی بسیار افزایش یافته در نظر می‌گیریم.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینیم، در زمان مشخص و روی یک قیمت مشخص کد به کد انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که سهامدار حقوقی برای سهم برنامه‌ی خاصی دارد. مسلماً با این نوع کد به کد، هدف آن نزول سهم و خرید در قیمت‌های پایین است.

کد به کد کردن به صورت‌های مختلف می‌تواند انجام شود که شامل کد به کد از حقیقی به حقیقی، از حقوقی به حقیقی، از حقوقی به حقوقی و از حقیقی به حقوقی است. سیگنال خرید: فروش با کد حقوقی و خرید با کد حقیقی در محدوده‌های حمایتی (هدف حرکت رو به رشد در سهم). سیگنال فروش: فروش با کد حقیقی و خرید با کد حقوقی در محدوده‌های مقاومتی (هدف خالی کردن و فروش سهم). خرید و فروش با کد حقوقی (اهمیت موقعیت حمایتی سهم). خرید و فروش با کد حقیقی (اهمیت موقعیت مقاومتی سهم).

موقعیت حمایتی موقعیتی است که انتظار می‌رود افت قیمت متوقف شده و ریزش بیشتری رخ ندهد. موقعیت مقاومتی موقعیتی است که انتظار می‌رود عرضه زیاد شود و به‌عنوان سد مقاومتی در برابر پیشروی سهم قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین حالت‌های قیدشده حالت کد به کد کردن در سهم از حقوقی به حقیقی است.

معامله بلوکی مشمول کارمزد کارگزاری نمی‌شود، درحالی‌که معامله کد به کد کارمزد دارد. به همین علت معامله کد به کد مهم‌تر از معامله بلوکی است.

کاربرد معامله بلوکی صرفاً شاخص سازی یا جابه‌جایی سهم بین دو حقوقی بزرگ است، ولی هدف معامله کد به کد پیاده کردن برنامه‌های خاص است. گاهی شاخص کل روزانه منفی است به‌این‌ترتیب در برخی از نمادهای بازار ممکن است معامله بلوکی انجام شود. این معاملات به‌منظور مثبت کردن شاخص کل و یا کم کردن اثر منفی شاخص کل انجام می‌شود؛ بنابراین باید معاملات بلوکی را هر روز بررسی کرد چراکه ممکن است شاخص کل مثبت باشد و به‌اشتباه فکر کرد که بازار هم مثبت است درصورتی‌که بسیاری از نمادهای بازار منفی بوده و تنها معاملات بلوکی در یک سهم موجب رشد شاخص شده است.

معامله بلوکی یک معامله در یک ثانیه است ولی معامله کد به کد چندین معامله با قیمت و حجم واحد در یک ثانیه است. در مقابل نمادی که معاملات بلوکی داشته باشد عدد ۲، ۳ یا ۴ قرار می‌گیرد. تصویر زیر مربوط به یک معامله بلوکی است.

تشخیص به‌موقع معاملات کد به کد در بورس علاوه بر آن‌که از گمراهی سهامداران و به طبع آن از ضرر و زیان جلوگیری می‌کند، می‌تواند سیگنال‌های خرید یا فروش در یک سهم مناسب را نشان دهد که این مهم با داشتن دانش تابلو خوانی عملی است. هنگامی‌که در نمادی معامله کد به کد صورت پذیرد، تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود که نشان می‌دهد معامله بین عده‌ای خاص انجام شده و درک درست این موضوع می‌تواند موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذار در بازار ایجاد کند. به دنبال آن، مدیریت سرمایه مناسب هم می‌تواند ضامن بقا و ماندگاری سرمایه گذار در بازار بورس باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود از این مباحث به‌عنوان اصول اساسی موفقیت در بازار استفاده شود.

بسیار عالی بود ممنونم

دستتون درد نکنه واقعا

بسیار عالی

بسیار بسار مفید ممنون

عالی بود

سلام
مطلب خوبی بودممنونم اگر امکان پذیر است این مطالب توسط کارشناسان باشگاه بیشتر توضیح داده شود واز طریق ایمیل در اختیار اعضاء باشگاه قرار گیرد.

ممنون از مطلب خوبتون. لطفا در مورد میانگین کم کردن هم مطلبی بگذارید

عالی بود

عالی بود ممنون

گفتن نکاتی از این دست که از گمراه شدن سرمایه گذار جلوگیری میکند واقعاً سودمند است.

مطلب بسیارعالی وکاربردی بود

عالی بود

عالی و کاربردی-بسیار ممنون

بنده هم موافقم.

پس کد به کد رو از سابقه و معاملات میشه فهمید ،ممنون

سلام. یه سوال در مورد همفکران داشتم، چطور از طریق باشگاه بخواهیم بسته بخریم تخفیف داریم ولی از طریق سایت همفکران هیچ تخفیفی نداره که هیچ قیمتش هم بالاتره!؟
یعنی الان من باید صبر کنم اعتبار باشگاهم به مبلغی برسه که بتونم از طریق باشگاه خرید کنم و تخفیف داشته باشم؟

سلام دوست عزیز
برای خرید بسته های مشاوره ای -تحلیلی همفکران از طریق سایت بآشگاه به بخش خدمات بآَشگاه مراجعه نمائید و در صورت داشتن وجه نقد کافی در حساب بآشگاه خود می توانید بسته های مشاوره ای -تحلیلی همفکران را خریداری نمائید.

با سلام
سلام وقت بخیر

بازهم مثل همیشه عالی و آموزنده بود موفق و موید باشید

با سلام
سلام دوستان عزیز در کارگزاری آگاه

بازهم مثل همیشه عالی و آموزنده بود موفق و موید باشید
امیدوارم همچنان مطالب آموزنده در اختیار دوستان قرار دهید

با تشکر

بسیار عالی بود. من همیشه در هنگام خرید سهم به درصد خرید و فروش حقیقی و حقوقی توجه میکنم، اما نمی دونستم همچین داستان پیچیده ای پشت اون هست.

بسیار اموزنده بود،لطفا در مورد تکنیک های تشخیص معاملات کد ب کد در تابلو خوانی مطلب بگذارید.ممنونکد به کد یعنی چه

کلاس اموزشی انلاین فقط برای اموزش روش کد به کد با چندین مورد نمونه انجام شده برگزار کنید

ممنون از مطلب قابل توجه تون. ولی کاش در مورد اون تصویری که گذاشتید با اعداد، بیشتر توضیح می دادی تا ابهامی باقی نمونه

با تشکر، بسیار مفید بود

با سلام، و عرض تشکر لطفا اگر ممکن هست آموزش تابلو خوانی بورس را به صورت مجازی یا غیر حضوری از طریق وب یا گوشی فراهم آورید.

سلام. تشکر میکنم. ممنون میشم یه سری مطلب در مورد آموزش تابلوخوانی بگذارید. ممنون

با سلام و خسته نباشید
ضمن تشکر و قدر دانی از اطلاعات مفیدی که در اختیارمون قرار میدید🌷🙏
ممنون میشم تایلو خوانی رو هم تو آموزشهای مجازیتون بگذارید تا کمک بیشتری از آموزشهای بسیار مفیدتون نصیب ماهم بشه.
باتشکرات بی شائبه🌷🙏☺

عالی و مفید بود

مطالب آموزشی مثل این واقعا لازکه برای تازه واردها

شاهکاره و مطالب آن برای افراد علاقه مند نقشه راه است

یه سوال: هر شخص حقوقی میتونه چندتا کد حقیقی و حقوقی داشته باشه ؟

سلام دوست عزیز
هر فرد حقیقی و هر فرد حقوقی (شرکت ها، موسسات، سازمان‌ها) می‌تواند با ارائه مدارک برای دریافت کد معاملات بورس و فرابورس اقدام کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب کد بورسی چیست؟ چگونه کد بورس دریافت کنیم؟ مراجعه بفرمائید.

باسلام
واقعا تابلو خانی یکی از قسمت های مهم خرید وفروش در بورس می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7

وبلاگ

معاملات کد به کد در بورس از آن دست معاملاتی است که ممکن است با آن‌ ها روبه‌رو بشویم. تا زمانی که معاملات کد به کد را نشناسیم چیز عجیب و غیرعادی نخواهیم دید اما پس از درک و چگونگی آن به‌ راحتی این معاملات را تشخیص می‌ دهیم.

از طرف دیگر در صورت عدم شناخت این‌گونه معاملات ممکن است به ‌اشتباه درگیر جریان خرید و فروشی بشویم که چیزی جز یک بازی و جابه‌جایی سهام بین دو کد نیست و درنهایت دچار زیان شویم درحالی ‌که با آگاهی از این نوع معاملات به سود خوبی دست پیدا خواهیم کرد هرچند که هیچ طرفی از این ماجرا نباشیم جز یک معامله ‌گر ثالث.

منظور از کد به کد در بازار بورس جابجایی خرید و فروش بین کدهای حقیقی و حقوقی است که معمولاً متعلق به فرد یا افراد خاصی است. کد درواقع همان کد بورسی بوده که توسط آن اجازه معامله در بازار بورس ایران را پیدا خواهید کرد.

برای اینکه بدانید چه نوع خرید و فروشی کد به کد است باید معاملات را از سایت بازار بورس tsetmc.com پیگیری کنید و به‌راحتی جزییات معاملات را تنها با یک کلیک مشاهده خواهید کرد. نحوه تابلو خوانی و استفاده از تمام امکاناتی که در این سایت وجود دارد خود یک مهارت است و نیاز به فراگیری آن احساس می‌ شود.کد به کد یعنی چه

آموختن شیوه تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها کمک بسیاری به شما می‌ کند. زیرا با دیدن حجم معاملات و تعداد خریداران حقیقی و حقوقی می ‌توانید هر نوع کد به کدی را بازشناسی کنید. شاید این پرسش پیش بیاید که آیا معاملات کد به کد در بورس بر شیوه معاملاتی ما تأثیری دارد یا خیر؟

از آنجایی‌که اکثر کدهای حقیقی و حقوقی که به این کار مبادرت می ‌ورزند ازجمله سهامداران بزرگ و پرقدرت در آن سهم و یا کارگزاری ‌ها می‌باشند باید این حرکت‌ ها را جدی گرفت. سهامداران بزرگ به این دلیل که پول زیادی را در بورس به جریان انداخته ‌اند و به‌ خوبی به بازار آشنا هستند از قدرت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال زیادی برخوردارند علاوه بر آن معمولاً از چندین مشاور و کارشناس در کنار خود استفاده می ‌کنند.

بنا براین شاهد رفتارهای هیجانی از سمت آن‌ها نخواهید بود و هر حرکتی که انجام می ‌دهند کاملاً حساب‌ شده و از روی آگاهی است. معاملات کد به کد در بازار بورس نشان ‌دهنده سیگنال خاصی است و این سیگنال می‌ تواند استراتژی شما برای سهامتان را تغییر بدهد. به‌هرحال سر درآوردن از انواع کد به کد به ضررتان نخواهد بود.

معاملات کد به کد در بورس با شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. کد به کد حقیقی به حقیقی، کد به کد حقیقی به حقوقی، کد به کد حقوقی به حقوقی و فیلتر کد به کد حقوقی به حقیقی. از رایج‌ ترین و بهترین حالت کد به کد در بورس، نوع آخر آن یا همان کد به کد حقوقی به حقیقی است.

کد به کد چندین معامله در یک ثانیه است و باهدف برنامه‌های خاصی انجام می‌پذیرد. در نظر داشته باشید که تمام معاملات کد به کد دارای کارمزد هستند، برخلاف معاملات بلوکی که کارمزدی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

دنبال کردن و تحلیل کد به کدهای بازار بورس می‌تواند نویدبخش یک موقعیت خوب باشد. تأثیرات کد به کد کردن بر قیمت سهم نکته قابل‌تأملی است که نباید از کنار آن ساده گذشت.

فیلتر بورس همچون هر نوع فیلتر دیگری ماهیت جداکنندگی دارد و سهامی با فاکتورهای مدنظر شما را از سایر سهام بازار بورس جدا کرده و در مقابل دیدگان شما قرار می‌ دهد. تحلیل روند سهام با استفاده از نرم ‌افزار فیلتر نویسی بورس بسیار آسان‌تر بوده قطعاً این امکان به شما در حرکت عقلانی و حساب‌ شده کمک خواهد کرد.

با فراگیری ترفندهای کد به کد، دریافت سیگنال از معاملات کد به کد در بورس برایتان میسر خواهد شد. برای مثال سیگنال خرید. هنگامی‌که سهامدار با کد حقوقی شروع به فروش سهم کند و در مقابل با کد حقیقی خود این سهام را خریداری می‌کند به معنی کاهش قیمت در سهام بوده و بنابراین یک فرصت طلایی جهت خرید سهم است.

پس‌ازاینکه قیمت کاهش پیدا کرد با کد حقوقی شروع به خرید سهام می‌کند تا جایی که با افزایش تقاضا قیمت افزایش پیداکرده و درست زمانی که قیمت افزایش پیدا کرد حالا با کد حقیقی سهام خود را به فروش می‌گذارد و از این نوسانی که خود ایجاد کرده است نهایت استفاده را می‌برد.

فروش کد حقوقی به کد حقیقی ممکن است برای بسیاری از معامله‌ گران این شبهه را ایجاد کند که بازار در حال فروپاشی و ریزش است و بنابراین سهم خود را باقیمت پایین‌تر به فروش می‌گذارند تا به خیال خود از این ریزش در امان باشند درصورتی ‌که با کمی هوشیاری متوجه کد به کد بودن آن خواهید شد و این‌که آغاز یک حرکت مثبت و خوب است. برعکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

همچنین در نظر داشته باشید که گاهی این کد به کد کردن جهت حمایت از سهم صورت می‌گیرد و حتی گاهی از سهامداران عمده و حقوقی در زمان‌هایی که بازار با نزول مواجه است درخواست می‌شود که سهم را حمایت کرده تا به شرایط عادی بازگشته و از سقوط آن جلوگیری کنند.

گاهی در طول یک روز معاملاتی، به ناگاه حجم معامله افزایش پیدا می‌کند و بازار سهامی که تا چند ساعت گذشته آرام و بی‌حرکت بود ناگهان به تلاطم می ‌افتد. در چنین شرایطی اولین چیزی که به ذهنتان می ‌رسد باید معاملات کد به کد در بورس باشد. سپس رصد کنید و ببینید که این خرید و فروش‌ ها توسط حقوقی یا حقیقی انجام می ‌پذیرد.

از طرف دیگر اگر در ساعات خاص و یکسانی در یک قیمت مشخص حجم‌های یکسانی اردر گذاشته شد به معنای انجام کد به کد است و علاوه بر این دقت کنید که خریدوفروش هرکدام توسط کدام گروه صورت می‌گیرد. حقیقی یا حقوقی؟

درصورتی‌که دارای چند کد حقیقی یا حقوقی هستید شما نیز می‌توانید کد به کد انجام دهید. این عملیات انحصاراً در اختیار اشخاص خاصی نیست. یا حتی ممکن است با چند سهام‌دار دیگر هماهنگ باشید و کد به کد کرده و بتوانید از مزایای آن سود ببرید.

معمولاً هدف از این کار فریب سایر سهامداران و کاهش قیمت جهت خرید بیشتر و یا افزایش بیشتر جهت فروش و کسب سود است. البته این معاملات کد به کد در سطوح حمایتی و مقاومتی نیز انجام می ‌گیرد.

معامله‌گران عادی از طریق سایت بازار بورس ایران با دقت در حجم و میزان معاملات می ‌توانند تشخیص کد به کد حقوقی به حقیقی داده و همراه با بازیگران اصلی آن از این شیوه کسب سود کنند.

برای استفاده از چنین فرصت‌های طلایی نیاز به آموزش کد به کد کردن سهام ‌دارید. این آموزش‌ ها را از طریق کلاس‌ های حضوری و یا ویدیوهای آموزشی و مقالات فرا بگیرید. سیگنال ‌های خرید و فروش که پشت پرده این معاملات کد به کد است می‌تواند استراتژی شما را به جهت بسیار خوب و مثبتی تغییر دهد.


برخی از سوالات متداول 

1. هدف از انجام معاملات کد به کد چیست ؟

در بازار بورس هدف های متفاوتی پشت معاملات کد به کد وجود دارد در برخی از معاملات این عمل به منظور افزایش قیمت سهم می باشد و در برخی دیگر نشان از افت قیمت در روز های باقی مانده می باشد.

2. هدف از انجام معاملات کد به کد چیست ؟

در بازار بورس هدف های متفاوتی پشت معاملات کد به کد وجود دارد در برخی از معاملات این عمل به منظور افزایش قیمت سهم می باشد و در برخی دیگر نشان از افت قیمت در روز های باقی مانده می باشد.


دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مجموعه همیار سرمایه با پشتوانه ای قوی در امر آموزش و پژوهش و با هدف توسعه دانش مالی و سرمایه گذاری جامعه در سال ۱۳89 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در طول این سال ها و با فراز و نشیب های اقتصادی کشور، همواره سعی و کوشش مجموعه بر این بوده است که باکیفیت ترین دوره ها را به دانش پذیران خود ارائه دهد و نظرات این دانشجویان پس از پایان دوره می تواند گواه این مدعا باشد.

کد به کد یعنی چه

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:



   

کد به کد چیست؟

کد به کد یعنی اینکه یک کد قیمتی مشخص هم سفارش خرید بگذارد و هم سفارش فروش!

این کار را همه کدها می‌ توانند انجام دهند؛ اما بیشتر شرکت‌ های کارگزاری و مسئول خرید و فروش آن‌ ها، این عمل را انجام می‌دهند.
شما هم می‌توانید کد به کد کنید ولی باید کارمزد کارگزاری را بدهید!کد به کد یعنی چه

کد به کد کردن معمولا عوامل مختلفی دارد؛ اما عمده دلیل آن فریب خریدار‌ ها و فروشنده‌ ها است.
معمولا عمل کد به کد در دو حالت حباب و کف انجام می‌ شود.

در هنگام معاملات روزانه، هنگامی که در زمان‌ های خاصی، حجم معاملات روزانه به یکباره افزایش می‌ یابد و حجم معاملات حالت غیرنرمال دارد، باید به بررسی این موضوع پرداخت که آیا در معاملات کد به کد شده است یا خیر.
برای مشاهده ریزمعاملات روزانه در صفحه مربوط به هر نماد، می‌ توان ریز معاملات روزانه را مشاهده کرد و از این طریق فهمید که در معامله کد به کد انجام شده است یا خیر.

در بازار ایران ممکن است هر سهمی چندین حقوقی داشته باشد.
هر کدام از این حقوقی‌ های محترم سهم، چندین کد حقیقی نیز برای معاملات خود دارا می‌ باشند.
استفاده از این کد ها و نحوه خرید و فروش، می‌ تواند سیگنال‌ های خرید یا فروش را صادر کنند.
لازم به ذکر است که این سیگنال خرید در این مواقع وقتی صادر می‌ شود که حقوقی با کد حقوقی خود می‌ فروشد و با کد حقیقی خود خرید می‌ کند.
با این حرکت حقوقی، مطمئن می‌ شویم که برای سهم برنامه‌ های خاصی دارند.

کد به کد و معاملات بلوکی به نحوی عمل می‌ کنند که در عرض چند ثانیه حجم معاملات را به شدت افزایش می‌ دهند.

زمانی که در نمادی کد به کد انجام می‌ شود، تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می‌ شوند که نشان می‌ دهد معامله بین عده‌ ای خاص انجام شده است.

بنابراین هر گاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کد به کد انجام شده است، حتما معاملات سهم را رصد کنید و به دنبال یافتن سیگنال خرید و یا فروش در سهم باشید؛ چرا که درک کد به کد در معاملات، می‌ تواند موقعیت‌ های مناسبی را برای سرمایه‌ گذار در بازار ایجاد کند.

تفاوت معاملات بلوکی با کد به کد در چیست؟

اول اینکه معاملات بلوکی کارمزد کارگزاری ندارد؛ اما کد به کد دارد.
برای همین کد به کد مهم‌ تر از بلوکی است.
دوم اینکه کاربرد معاملات بلوکی فقط شاخص‌ سازی است؛ ولی هدف از کد به کد پیاده کردن برنامه‌ های خاص است.
سوم اینکه معاملات بلوکی یک معامله در ثانیه است؛ اما کد به‌ کد چندین معامله در یک ثانیه است.

انواع کد به کد :

۱- فروش کد حقیقی به کد حقوقی
۲- فروش کد حقوقی به کد حقیقی
۳- فروش کد حقیقی به کد حقیقی
۴- فروش کد حقوقی به کد حقوقی

در دو مورد ۱ و ۲ باید سهم را تحت بررسی قرار دهیم.
در این دو مورد، می‌ توان به رفتار سهم توجه کرد.
دو مورد ۳ و ۴ سیگنال خاصی نمی‌ دهد.

یک نشانه خوب:

این حالت مربوط به گزینه دوم می‌ باشد. زمانی که حقوقی به کد حقیقی می‌ فروشد؛ چه بسا این فروش به کد حقیقی خودش باشد.
این می‌ تواند نشانه خوبی باشد.
عده‌ ای که نمی‌دانند، با مشاهده فروش حقوقی گمان می‌ کنند که این می‌ تواند نشانه ریزش باشد؛ در حالی که برعکس است.

یک نشانه بد:

مربوط به گزینه اول است.
جایی که فروش کد حقیقی به کد حقوقی می‌ تواند یک نشانه بد باشد.
با دیدن خرید حقوقی تقاضا بالا می‌ رود و همه به گمان اینکه حقوقی قصد حمایت از سهم را دارد، دست به خرید می‌ زنند؛ در حالی که حقوقی از کد حقیقی خود خرید کرده است و سهامدار فریب می‌ خورد.
این اتفاق عموما در سقف قیمتی اتفاق می‌ افتد.

برای نظر دادن وارد شوید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید .

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

© تمامی حقوق محفوظ است / واحد فناوری کارگزاری آتی ساز بازار

کد به کد یعنی چه
کد به کد یعنی چه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *