کرم پودر چیست؟

کرم پودر چیست؟
کرم پودر چیست؟




تردید و دو دلی قبل از ازدواج


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

 

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان معنایی نداشته باشد؛ یک زیرسازی خوب می تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد نه تنها صورت را مصنوعی نشان می دهد بلکه رنگ های آرایشی را نیز بدرنگ نشان می دهد. البته هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست حالت یکنواخت پیدا کند .

 

کرم پودر خوب کدام استبه دنبال کرم پودری باشید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد و بعد از این تکنیک‌های آرایشی برای پنهان کردن نقاط ضعف صورتتان استفاده کنید. این ماده آرایشی مهم‌ترین وسیله آرایشی در کیف شماست. با استفاده از یک کرم پودر خوب (کانسیلر) براحتی می‌توانید جوش‌ها و لکه‌های پوستیتان را بپوشانید. البته کرم پودر خوب براحتی پیدا نمی‌شود. این ماده آرایشی می‌تواند سریع صورت شما را روشن کرده و به پوست شما شادابی و طراوت خاصی دهد- مخصوصا زمانیکه در چهره شما آثار بی‌خوابی دیده میشود یک کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند.چگونه کرم پودر طبیعی به نظر برسد؟کرم پودر را با اسفنج یا انگشت روی پوست به آرامی بمالید، تا پوست شما روشن شده و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهانتان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورتتان بمالید. این کار باعث می‌شود مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شده و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.هنگام خرید کرم پودر به چه مواردی توجه کنید؟کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید، هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش تقسیم بندی می‌شوند:۱- کرم‌های مرطوب کننده رنگی: که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است.

۲- فون مایع که رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد این کرم‌ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی (Oil Free) آن استفاده کنند..

۳- کرم پودر: این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می‌باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

 

 ۴- کرم پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می‌باشد که روی آن در نظر گرفته شده است.

۵- پن استیک: این کرم پودر دارای بافت سنگین می‌باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می‌باشد. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو می‌کنیم.صورتتان را مرطوب کنید و بگذارید کرمتان جذب شود. این موضوع سبب می شود که کرم پودرتان کاملا در سطح پوست بماند.کرم پودر را بزنید و فورا پخش کنید.با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روی صورت به صورت حرکات مدور هماهنگی کرم پودر را ایجاد کنید. نگران ماتی جلای چهره تان نباشید.کرم پودر را با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی بمالید تا پوستتان درخشان و طبیعی جلوه کند.پس از اتمام کار با یک دستمال ایجاد نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه های پن کیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود.هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنید تا قسمت گردن قشنگ آرایش شود و خطی باقی نماند.دو رنگ کرم پودر را همیشه دم دست داشته باشید. یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. اغلب ماه های سال اگر این دو رنگ را با هم مخلوط کنید هماهنگی بسیار زیبایی به دست می آید.پس از اتمام آرایش، یک تکه پارچه را روی صورتتان بزنید که هم آخرین پوشش را تکمیل کنید و هم نرمشی به ظاهرتان داده باشید. 

طرز زدن کرم پودر حرفه ای

1-رنگ ایده آل پوستتان را پیدا کنیدکرم پودر را روی خط چانه امتحان کنید و در نور روز آن را چک کنید. اگر بدون مالیدن، رنگ ناپدید شد، رنگ کرم پودر عالی است.2- پوستتان را آماده کنیدبرای داشتن زمینه ی مناسب، از تمیز و مرطوب بودن پوستتان اطمینان حاصل کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوستتان شود.

3-کرم پودر را صحیح روی صورت تان پخش کنیدحرفه ای ها توصیه می کنند که اگر پوشش کم می خواهید، کرم را با انگشتان روی پوست پخش کنید. برای پوشش بیشتر از اسفنج یا پد استفاده کنید.کرم پودر را همه جای پوست شامل ناحیه ی چشم ها محو کنید. از وسط شروع و به اطراف محو کنید. برای مراسم های بزرگ و یا عکس گرفتن کرم پودر بیشتری اضافه نکنید.4-بعد از کرم پودر از کانسیلر استفاده کنیدپیش از استفاده از کرم پودر، بیشتر از حد نیاز کانسیلر استفاده خواهید کرد. و زمینه ی کرم پودر مانع چروک شدن کانسیلر می شود. از کانسیلر سبک و یک درجه روشن تر از پوستتان استفاده کنید. کانسیلر خیلی روشن، مصنوعی است. برای پوشش حلقه های تیره ی زیر چشم از برس کوچک و نوک تیز استفاده کنید. اگر عیوب ریز دیگر صورت تان با کرم پودر پوشیده نشدند، می توانید از یک مقدار کانسیلر استفاده کنید.5-پودر شفاف کنندهپودرهای جدید شفاف که نور را منعکس کرده و باعث درخشندگی پوست می شوند. 

گردآوری:بخش آرایش وزیبایی

منابع:jamejamonline.ir

akairan.com

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


خرید زیورآلات لوکس با سنگهای طبیعی


خلاصی از شر موهای زائد


طراحی و بازسازی فضای داخلی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


جلوی نابودی بدنت رو بگیر!

لوازم آرایش ضروری روباتخفیف عالی خریدکن


خرید محصولات تخصصی ناخن/*قیمت عمده


مشخصات و خرید آنلاین پنل خورشیدی


دستور مصرف گیاهان دارویی برای درمان


برای خرید ادکلن اصل باتخفیف70% کلیک کن

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020




تردید و دو دلی قبل از ازدواج

ارسال آنی تازه ترین و مرغوب ترین ادویه جات

کرم پودر برای یکسان کردن رنگ پوست استفاده می شود‎

کرم پودر چیست؟

 

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی های پوست و رفع ایرادات پوستی ساخته شده و بدون غیر طبیعی شدن آرایش، زیبایی صورت را چندین برابر میکند.

 

البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد.

 

اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد . کانسیلر وظیفه تصحیح کننده دارد و روی کل صورت زده نمی شود.

 

کرم پودر چیست؟کرم پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان معنایی نداشته باشد؛ کرم پودرها برای یکسان کردن رنگ پوست و پوشش دادن ناهمسانی های آن استفاده می شود. کرم پودر ها انواع مختلف دارند، می توانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند. کرم پودر روی کل صورت اعمال می شود تا رنگ پوست یکدست و یکسان گردد،ترتیب استفاده کرم ها: 1-  ابتدا مرطوب کننده استفاده می شود 2-  سپس کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست 3- در نهایت کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می کند.

 انواع رنگ کانسیلرها:

کانسیلر زرد: این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.کانسیلر نارنجی: برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.کانسیلر سبز: این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.کانسیلر بنفش: بله کانسیلر بنفش نیز وجود دارد. کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.

 

کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی های پوست و رفع ایرادات پوستی کاربرد دارد

 

انواع مدل کانسیلرها:

کانسیلر مدادی: این نوع کانسیلر برای پوشش جای جوش های کوچک، لک های نقطه ای و اطراف لب و ابرو بسیار مناسب است.کانسیلر مایع: این کانسیلر برای همه انواع پوست به جز پوست خیلی خشک مناسب است و بهترین کانسیلر برای پوست چرب است. کانسیلر استیکی یا ماتیکی: این کانسیلر مناسب پوست های خشک است. کانسیلر استیکی پوشش دهی عالی دارد و برای نواحی اطراف چشم، بینی و لب ها بسیار مناسب است.کانسیلر کرمی یا جامد: برای انواع پوست خشک، معمولی، حساس و مخلوط به کار می‌رود.  باید توجه داشت که از این نوع کانسیلر در غلظت بالا استفاده نشود.

 

 

انواع کرم پودر:

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش تقسیم بندی می‌شوند:کرم‌های مرطوب کننده رنگی: که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است.فون مایع که رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد این کرم‌ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی (Oil Free) آن استفاده کنند..کرم پودر: این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می‌باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.کرم پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می‌باشد که روی آن در نظر گرفته شده است.پن استیک: این کرم پودر دارای بافت سنگین می‌باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می‌باشد. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو می‌کنیم.

 

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

دانستنی های لوازم آرایشی و بهداشتی


مجموعه زیبا از سینه ریزهای سنگ درمانی


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


فروش فوق العاده ساعت هوشمند


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


قاعدگی دردناک زنان و دختران

سفارش لوازم آرایشی و بهداشتی به قیمت عمده


انواع جراحی زیبایی سینه


خرید جواهرات بسیار زیبا و کمیاب

کرم پودر چیست؟


دانستنی های سلامت واژن


ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


سینما رو به خونت بیار!

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

در این مطلب سعی داریم در مورد کرم پودر و کاربرد آن در هنگام آرایش صحبت کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کرم پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان معنایی نداشته باشد؛ یک زیرسازی خوب می تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد نه تنها صورت را مصنوعی نشان می دهد بلکه رنگ های آرایشی را نیز بدرنگ نشان می دهد. البته هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست حالت یکنواخت پیدا کند .

کرم پودر

بسیاری از مردم تصور می کنند کرم پودر فقط برای سفید تر شدن پوست کاربرد دارد در حالی که شیمیدان ها این ماده آرایشی را برای بهبود ظاهر پوست و ایجاد حالتی طبیعی در آن تهیه کرده اند. در ادامه با انواع کرم پودر آشنا خواهید شد .

فون مایعرایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

کرم پودر چیست؟

کرم پودراین کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

پنکیکاین کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنجی است که معمولا روی آن در قرار داده شده است.

پن استیکاین کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

کانسیلرکانسیلر همانند کرم پودر در مدل‌های جامد و کرمی موجود است. اما به دلیل اینکه کرم پودری که به پوست می‌زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید.کانسیلر پف، تیرگی و چروک‌های ریز دور چشم را از بین می‌برد. متاسفانه بعضی از خانم‌ها گاهی از کانسیلری که ۱۰ درجه روشن‌تر از رنگ پوستشان است به دور چشمشان می‌زنند. درصورتی که این کار چشمانشان را ریز‌تر نشان می‌دهد و حالت مصنوعی به چهره می‌دهد. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودرتان باشد. کانسیلر‌ها را می‌توانید روی خط خنده، خط اخم و همین طور لک‌های پوستی هم استفاده کنید.

 

بعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند. رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوستشان دیده می‌شود. اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوستتان را بخرید.اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید.کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهند. اما اگر مشکلی در پوستتان مثل لک، اسکار و… دارید و پوشش این کرم‌ها را مناسب نمی‌بینید ابتدا پوستتان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب (سوپرا) روی پوستتان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.

برخی افراد بعد از شست وشو پوستشان خیلی زود چرب می‌شود و منافذ باز زیاد ،  جوش‌های آکنه‌ای و برخلاف پوست‌های خشک ظاهری براق دارد.اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بد‌تر آماده کنید.کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) روی پوستتان بزنید.

پوست مخلوط، رایج‌ترین نوع پوست است. قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی جوش های سرسیاه یا آکنه دیده می‌شود و بقیه قسمت‌ها خشک‌تر است. پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست‌های چرب و زمستان به پوست‌های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست‌های مخلوط است.

کرم پودر مناسب پوست نرمالپوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می‌توانید استفاده کنید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.

کرم پودر را با اسفنج یا انگشت روی پوست به آرامی بمالید، تا پوست شما روشن شده و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهانتان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورتتان بمالید. این کار باعث می‌شود مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شده و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

هنگام خرید کرم پودر به چه مواردی توجه کنید؟

کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید، هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

شما می توانید از مطالب مفید مجله زیبایی ما دیدن نمایید.

 

همچنین خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

عوارض و آسیب های کم خوابی

روش های رفع چین و چروک صورت 

روش های از بین بردن بوی بد دهان

لب هایی زیبا

معرفی انواع براش صورت

شیک پوشی به سبک سلامتی

 

بهترين ها در سايت نيلوشاپ.

بیشتر افراد تصور می‌کنند نمی‌توانند بدون استفاده از کرم پودر و کانسیلر زندگی کنند، البته این باور دلیلی بر زشت بودن آنها نیست. این محصولات آرایشی کمک می‌کنند تا شاداب‌تر به نظر برسند.

احتمالاً وقتی روبه روی آینه لکه‌های تیره را روی صورت خود می‌بینید، ترجیح می‌دهید مردم آنها را نبینند. به همین دلیل، از انواع کرم پودر و کانسیلر مناسب برای پنهان کردن آنها استفاده می‌کنید. اما پس از مصرف کرم پودر و کانسیلر، داشتن صورتی بی‌عیب و نقص ساده نیست و برای رسیدن به چنین هدفی باید مهارت‌های استفاده از آنها را نیز فرا بگیرید.

همچنین به جای کرم پودر، می‌توانید از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. این نوع محصولات علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، پوششی روی پوست ایجاد می‌کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده‌ی راحت) راه حل مناسبی است.

برای داشتن یک آرایش زیبا به این ۱۲ اشتباه بسیار رایج در استفاده از کرم پودر دقت کنید. خوشبختانه، پرهیز از آنها کار زیاد سختی نیست. فقط به کمی اطلاعات نیاز دارید که ما آن را در اختیار شما گذاشته‌ایم.

کرم پودر چیست؟

اول باید کانسیلر بزنید یا کرم پودر؟ در واقع، قبل از مصرف کانسیلر، نخست باید کرم پودر مناسب پوستتان را بزنید. بیشتر افراد اول کانسیلر می‌زنند و بعد کرم پودر، این اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است.

باید بدانید که این محصولات آرایشی قرار است چه کاری برای شما انجام دهند. کرم پودر برای زیرسازی و پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود تا به اصطلاح پوستی صاف و یکدست داشته باشید. کانسیلر نیز لکه‌هایی را که هنوز قابل مشاهده هستند، می‌پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می‌کند.

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورتتان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت‌های روزانه‌ی پوست است. مراقبت‌های روزانه در طولانی مدت باعث می‌شوند آرایش بهتر روی صورتتان بنشیند و مدت طولانی‌تری باقی بماند.

برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. همیشه بعد از شستشوی صورت خود از کرم مرطوب کننده‌ مخصوص صورت استفاده کنید. همچنین، برای لایه برداری دو بار در هفته، اسکراب صورت را به کار ببرید تا سلول های مرده‌ی پوستتان از بین برود. در واقع، پوست سالم، پوستی تمیز و مرطوب است. کرم پودر و کانسیلر پوست سالم را بهتر پوشش می‌دهد.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را با کرم مرطوب کننده، مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

پرایمر کمک می‌کند قبل از آرایش، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است از پرایمری مناسب با پوست خود استفاده کنید. اگر پوستتان خشک و کدر است، از پرایمرهای درخشان کننده استفاده کنید. چنانچه پوستتان چرب است، پرایمرهای مات کننده را به کار ببرید. به ما اعتماد کنید، این کارها واقعاً مؤثرند و کمک می‌کنند راحت‌تر آرایش کنید و آرایشتان ماندگارتر شود.

استفاده نکردن از کانسیلرهای رنگی یا فن اصلاح رنگ یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که در هنگام مصرف کانسیلر انجام می‌دهید.

اگر هنگام بیدار شدن از خواب زیر چشم‌هایتان حلقه‌های سیاهی ایجاد شده است، برای از بین بردن آن از کانسیلر هلویی استفاده کنید. رنگ هلویی برای زیر چشم مناسب است. به همین ترتیب، کانسیلر زرد برای پوشاندن تغییر رنگ پوست، کانسیلر سبز برای پوشاندن نقاط قرمز صورت و کانسیلر بنفش برای روشن‌تر کردن و از بین بردن زردی و کدری پوست استفاده می‌شود.

احتمالاً اگر موهایتان چرب است، هیچ گاه از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده نمی‌کنید. همین موضوع را باید دقیقاً هنگام استفاده از کرم پودر خود نیز رعایت کنید.

اگر پوستتان خشک است کرم پودری را به کار ببرید که آن را درخشان کند. از طرف دیگر، اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرم پودری مات کننده باشید. در هنگام خرید کانسیلر نیز موارد گفته شده را رعایت کنید.

کرم پودر و کانسیلر در زیر نور روشن دستشویی یا آینه‌ی میز آرایش اتاقتان ممکن است خیلی مناسب به نظر برسد، اما آیا در نور طبیعی نیز به همان اندازه عالی است؟ بنابراین، بهتر است بعد از مصرف کرم پودر و کانسیلر از اتاق بیرون بروید و ببینید رنگ پوستتان مناسب است یا خیر؟

هیچ کس دلش نمی‌خواهد خط کرم پودر روی صورتش مشخص باشد. اگر به موقع متوجه این خطوط نشوید با خشک شدن آرایش اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

تکه تکه شدن کرم پودر روی صورت اصلاً موضوع خوشایندی نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از کرم پودر، از بِلِندر های آرایشی (پَد اسفنجی تخم مرغی شکل) برای پخش کردن صحیح کرم پودر استفاده کنید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

هنگام انتخاب کانسیلر این تصور وجود دارد که باید از کانسیلری که چند درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است، استفاده کنید، در حالی که این تصور غلط است.

اگر کانسیلری که انتخاب می کنید خیلی روشن باشد به جای پوشاندن لکه‌ها و قرمزی های پوست آنها را روشن‌تر می‌کند، افزون بر این، کاری می‌کند لکه‌ها بیشتر جلوه کنند. بنابراین، از کانسیلری که تقریباً همرنگ پوست صورتتان است، استفاده کنید.

هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته نیز توجه کنید که برخی از آنها همانند ریمل و خط چشم ضد آب هستند. اگر می‌خواهید آرایش خود را بیشتر از چند ساعت نگه دارید، اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که باید به کار ببرید.

اگر می‌خواهید در کل روز آرایش داشته باشید یا قرار است به مهمانی شبانه‌ای بروید باید از کانسیلری استفاده کنید که دوام بیشتری دارد. احتمالاً در چنین موقعیتی نمی‌خواهید کرم پودرتان نیز خیلی زود پاک شود و از بین برود. بنابراین، بهتر است از محصولات سبک و مقاوم در برابر آب، تعرق و چربی استفاده کنید تا نیازی نباشد صورتتان را بشویید و دوباره آرایش کنید.

یکی از اشتباهات دیگر این است که مقدار زیادی کانسیلر را به صورت خود بزنید تا پوستتان را به طور کامل بپوشاند. اما یادتان باشد، هدف این است که با مصرف محصولات آرایشی، ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشید.

بنابراین، ابتدا مقدار بسیار کمی کانسیلر را به کمک بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) بر پوست خود بزنید. سپس، در صورت نیاز مقدار دیگری را به آن بیفزایید. به این ترتیب، پوستتان را به طور کامل می‌پوشانید و صورتتان صاف و یکنواخت می‌شود.

هنکام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته توجه داشته باشید؛ چرا که این قانون خیلی مهم است، به ویژه هنگامی که نواقص کوچک (مانند لکه‌های پوستی) را می‌پوشانید.

به جای اینکه به کل صورت خود کانسیلر بزنید از برسی کوچک با سر تخت یا گرد استفاده کنید تا کانسیلر را مستقیماً بر لکه‌های مدنظرتان بمالید. سپس، با استفاده از بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) سطح پوست خود را یکنواخت و یکدست کنید.

فکر نکنید با زدن کرم پودر و کانسیلر کارتان تمام شده است. اگر می‌خواهید آرایش صورتتان مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد باید کاری کنید تا آرایش روی صورتتان ثابت بماند.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از پودر صورت است. هنگامی که پودر صورت خود را انتخاب کردید، برس آرایشی را به کمی پودر آغشته کنید. سپس، آن را به طور ضربه ای و دورانی به صورت خود بزنید. به این ترتیب، کرم پودر و کانسیلر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

کرم پودر چیست؟

صبرکنید! اگر واقعاً می خواهید آرایش صورتتان برای مدت بیشتری باقی بماند، استفاده از پودر صورت آخرین مرحله نیست. توصیه می‌کنیم اسپری تثبیت کننده را به کار ببرید. ماده‌ی موجود در این اسپری سبک است و از پاک شدن و آب شدن مواد آرایشی بر پوستتان جلوگیری می‌کند.

پیش از مصرف اسپری، آن را خوب تکان دهید. سپس، آن را در فاصله‌ی ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری نزدیک صورتتان نگه دارید. در پایان، ۴ تا ۶ بار آن را به شکل X و T بر صورت خود اسپری کنید. حتماً هنگام استفاده از اسپری چشم‌های خود را ببندید. حالا به معنای واقعی کلمه، توانسته‌اید آرایش خود را تثبیت کنید.

حالا که با روش صحیح استفاده از کرم پودر و کانسیلر آشنا شدید، به ما و خوانندگان دیگر بگویید، کدام یک از اشتباه‌های بالا را مرتکب می‌شدید، آیا پس از خواندن این مقاله، تصمیم گرفته‌اید، اشتباهات خود را کنار بگذارید و روش‌های ذکر شده را امتحان کنید؟

کرم پودر یکی از مهم ترین لوازم در زمینه آرایش به حساب می آید، به همین دلیل شناخت انواع کرم پودر و روش استفاده از آن بسیار مهم است. در صورتی که با تنوع و کاربردهای مختلف انواع کرم پودر آشنایی پیدا کنید می‌توانید آرایش بهتر و زیباتری را داشته باشید.

یک زیرسازی خوب می تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد نه تنها صورت را مصنوعی بلکه رنگ های آرایشی را نیز بدرنگ نشان می دهد. البته هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست حالت یکنواختی پیدا کند .

کرم پودر چیست؟

کرم پودر از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی در صورت خانم‌ها به حساب می‌آید که قطعا در هنگام آرایش کردن عدم استفاده از کرم پودرهای مختلف کاملاً بیهوده بوده و جلوه چندانی نخواهد داشت. کرم پودر در واقع همانند یک زیرسازی بزرگ در میکاپ صورت عمل میکند و در صورت استفاده از یک کرم پودر نامناسب و یا استفاده نکردن از یک زیرسازی خوب؛ آرایش صورت را به بدترین شکل ممکن خود را نشان میدهد.

استفاده از کرم پودر نه تنها رنگ‌های آرایشی دیگر را به زیباترین شکل نشان خواهد داد بلکه پوست صورت را به حالت یک دست زیرسازی کرده و با این عمل، لوازم آرایشی دیگر با کیفیت بهتری بر روی صورت اثر خواهد داشت و شما را جذاب‌تر می‌کند. یکنواخت کردن پوست تنها با استفاده از کرم پودرهای درجه یک انجام میشود و برای داشتن آرایشی زیباتر سعی در انتخاب یک کرم پودر برند و با کیفیت را داشته باشید. در ادامه این مقاله وب‌سایت با انواع کرم پودر و روش استفاده از آن بیشتر آشنا خواهید شد و در خرید یک کرم پودر با کیفیت عملکرد و انتخاب بهتری خواهید داشت.پس با ما همراه باشید.

امروزه در سطح جهان انواع کرم پودر و روش های استفاده از آن در همه جا موجود می باشد، این وسیله آرایشی برای همه افراد شناخته شده خواهد بود و کمتر کسانی هستند که روش استفاده از آن را نداند و یا استفاده‌ای از آن‌ها نکند. یک کرم پودر خوب ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که قبل از خرید باید به دقت همه جوانب را بررسی کنید و بعد با توجه به مسائل مختلف آن را خریداری نمایید. همیشه کرم پودری را بخرید که با توجه به رنگ پوست شما؛ تنها یک درجه روشن‌تر و شفاف‌تر باشد.

انتخاب یک کرم تیره تر از پوستتان و یا دو و سه درجه روشن‌تر از جذابیت و کیفیت آرایش بسیار کم خواهد کرد. اغلب صورت‌ها با جوش، آکنه و یا لکه‌های پوستی بسیاری همراه هستند که از این طریق می‌توانید تمام این نقاط ضعف را با انواع کرم پودرها و روش های استفاده از آن‌پوشش دهید. این وسیله را می‌توان از مهم‌ترین لوازم آرایشی نام برد. شما می‌توانید با یک کرم پودر (کانسیلر) خوب و استاندارد با روشی کاملاً آسان تمام لکه‌هایتان را مخفی نمایید.

هر چند لازم است بدانید که کرم پودر با کیفیت این روزها در بازار به سختی موجود خواهد بود زیرا به دلیل عرضه کرم پودرهای مختلف با نام و برندهای متفاوت انتخاب بسیار سخت و پیچیده‌تر شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم و مطرح کرم پودر خوب می‌توان به شفاف سازی صورت اشاره کرد که چهره جذاب‌تری به شما میدهد. بسیاری از افراد بعد از خواب صورتشان پف کرده و یا حالت زیر چشم ها فرو رفته‌تر خواهد شد، تنها کافی است با مقدار کمی از این محصول بی‌حالی و فرم بد صورت را از بین برد و شما در نهایت یک صورت جذاب و زیباتری خواهید داشت.

در گام اول مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید این است که یک برند خوب در بین انواع کرم پودر و روش استفاده از آن را انتخاب کنید. در مرحله بعدی روشی که بسیار مورد اهمیت است طبیعی جلوه دادن کرم پودر بر روی پوست می باشد. برای آن‌که کرم بر روی صورت شما حالتی طبیعی‌تر و منسجم‌تری داشته باشد باید مقداری از آن را بر روی انگشت خود فشار دهید و در قسمت‌های مختلف صورت بمالید؛ سپس با استفاده از یک اسفنج خوب می‌توانید تمام قسمت‌های صورتتان را به آرامی مالش دهید تا کرم پودر در همه قسمت‌ها به صورت یکنواخت پخش شود.

نکته مهمی که لازم است بدانید این است که دهان خود را بسته نگه ندارید و اجازه دهید زیر فکتان در معرض دید شما باشد تا آن قسمت نیز پوشیده از کرم شود. حتماً بعد از زدن کرم پودر با مقداری پنبه و یا یک دستمال کاغذی را به آرامی بر روی صورتتان بزنید تا کرم بر روی پوست طبیعی‌تر به نظر برسد و همه نواحی یکنواخت باشد.

از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید کرم پودر باید بسیار به آن‌ها توجه شود موارد زیر است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در تمام فروشگاه‌ها و مراکز فروش لوازم آرایشی انواع کرم پودر و روش استفاده از آن را مشاهده خواهید کرد که در ادامه به صورت دقیق‌تر با انواع کرم‌های آرایشی آشنا خواهید شد.

توجه داشته باشید که زمانی برای خرید می‌روید حتماً از ۳ نوع مختلف بر روی پوستتان امتحان کنید و بعد در راستای لامپ و یا نور خورشید قرار بگیرید تا تأثیرات آن بر روی صورتتان را مشاهده کنید. اغلب کرم‌ها را بر روی پوست دستشان تست می‌کنند که این مورد کاملاً اشتباه خواهد بود زیرا پوست دست با پوست صورت تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و تست رنگ حتماً بر روی صورت باید انجام گیرد و هیچگاه با عجله کرم خود را انتخاب نکنید بلکه با صرف وقت، دقت و حوصله برای این کار مهم وقت بگذارید.

این نوع پوست به این علت که فاقد چربی است ، تیره می باشد و نور را به سختی منعکس می کند. افراد دارای پوست خشک پس از استحمام پوست شان کشیده شده و خارش پیدا می کند . پوست این افراد خیلی زود پوسته پوسته و تحریک و ملتهب می شود. افراد دارای پوست خشک هرگز نباید از پنکیک های خشک استفاده کنند و باید کرم پودری انتخاب کنند که حالت شادابی به پوست آنها بدهد و نور را در چهره شان منعکس کند .

بهترین انتخاب کرم پودر برای این افراد کرم پودرهای مایع با بیس روغنی است. افراد دارای پوست خشک قبل از استفاده از کرم پودر بهتر است پوست شان را مرطوب کنند و سپس یک لایه پن استیک یا فون چرب روی پوستشان بزنند و بعد از کرم پودر مایع استفاده نمایند.

پوست چرب دارای ویژگی هایی مانند منافذ پوستی متعدد و بزرگ، براق بودن صورت، ضخامت زیاد پوست است . پوست چرب براق بنظر می رسد، و احساس چربی روی پوست وجود دارد. اگر دارای پوست چرب هستید هنگام خرید کرم پودر باید کرم پودری را انتخاب کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. بهترین کرم پودرها برای پوست چرب کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک های خشک هستند .

انواع کرم پودر و روش استفاده از آن با توجه به نوع و سطح پوششی تفاوت‌هایی که با یکدیگر خواهند داشت، از نظر زیبا سازی و زیر سازی تأثیر مستقیمی بر کیفیت آرایش شما خواهند گذاشت که در ادامه سطح پوششی تمامی کرم پودرها را مطالعه خواهید کرد.

کرم پودر چیست؟

این دسته از کرم‌های مرطوب کننده مخصوص دخترها و خانم‌های جوان است که در سنین پایین‌تر از آن‌ها استفاده میکنند. کرم پودر مرطوب کننده با رنگدانه مقدار کمی به پوست صورت رنگ خواهند داد و چهره شما را جذاب‌تر خواهند کرد. شما با خرید و تهیه این کرم می‌توانید جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه بدهید.

یکی دیگر از انواع کرم پودر و روش استفاده از آن را می‌توان به فون مایع اشاره کرد که محبوبیت بسیاری در بین خانم‌ها دارد. این فون‌های مایع در استفاده بر روی سطح پوست برای پوشش دهی کار بسیار آسانی را متقبل خواهد شد و شما در سریع‌ترین زمان ممکن با مقداری از این فون محبوب می‌توانید پوستی شفاف و یک دست داشته باشید که امروزه خانم‌ها این گزینه را بیشتر برای صورت خود انتخاب خواهند کرد.

اگر پوستتان خشک است این گزینه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد لازم به ذکر است بدانید که اگر از پوست چرب خود رنج می‌برید از زدن این کرم به شدت پرهیز کنید زیرا بر روی صورت نمی‌نشیند و سریع به خورد پوستتان خواهد رفت در این مواقع شما باید از کرم فون مایع (Oil Free) استفاده  کنید.

این دسته از کرم پودرها را می‌توان از رایجترین نوع در جهان دانست. به دلیل پیوستگی که بر روی پوست ایجاد می‌کنند و بافت فوق سنگینی که دارند به راحتی بر روی پوست‌های خشک اثر خواهند گذاشت. در هنگام استفاده از کرم پودر حتی‌الامکان از یک اسفنج برای پخش و مالیدن آن در همه جای صورت استفاده کنید تا در تمام لایه‌های زیرین پوست اثر بگذارد و پوست را شفاف‌تر نمایان کند.استفاده از این نوع کرم بسیار مرسوم بود و خانم‌ها این مورد را برای پوست خود انتخاب می‌کنند.

کرم پودر فشرده و یا همان پنکک به دو نوع در بازار و یا مراکز آرایشی و بهداشتی به فروش  میرسید که از انواع خشک و چرب ساخته خواهند شد. اگر می‌خواهید آرایشتان در مدت زمان طولانی بر روی پوست شما بماند و یا به اصطلاحی ماندگاری بالاتری داشته باشد می‌توانید برای پوست خشک خود از این گونه رایج با استفاده از یک اسفنج که به همراه آن است استفاده کنید تا پوست شما را به چالش نکشد. انواع کرم پودر و روش استفاده از آن را بسیار مشاهده خواهید کرد که در این بخش از بهترین‌ها برای شما ارائه شده است.

پن استیک‌ها از انواع دیگر کرم پودرها می باشند که گونه ی  مدرنتر و جدیدتری به حساب می‌آیند. اگر بر روی نواحی سطح پوست خود از سیاهی‌های بزرگی همانند لک، ماه گرفتگی، سرخی و یا زخمی رنج می‌برید پن استیک بهترین انتخاب برای سطح پوشش دادن آن قسمت می باشد و با مقدار کمی از پن استیک بر روی اسفنج می‌توانید آن قسمت را پوشش بدهید. قبل از استفاده از پن استیک حتماً با مقداری کرم مرطوب کننده صورتتان را مرطوب نگهدارید و سپس بلافاصله کرم پودر موردنظرتان را بر روی صورت خود پخش کنید تا جذب پوستتان شود.

بعد از انجام این فرایند پوستتان با درخشش همراه است که می‌توانید با یک دستمال آن را کاهش داده تا کرم ثابت بر روی صورت باقی بماند. همیشه در هنگام آرایش کردن در فصول سرد و گرم سال از پن استیک و دو نوع کرم استفاده کنید، یکی در فصل سرد یعنی زمستان و دیگری در تابستان در فصل‌های پاییز و بهار نیز می‌توانید این دو مورد را ترکیبی بر روی پوست خود ترکیب کنید تا زیبایی آن دو چندان شود.

استفاده از براش سر صاف می تواند کرم پودر مایع رو با حرکات کوتاه بالا و پایین برنده روی صورت مثل نقاشی پخش کند. فونداسیون مایع رو از مرکز صورت به سمت اطراف ببرید، حتما هم تا زیر گردن بیاورید که تفاوت رنگ بین صورت و گردن وجود نداشته باشه و خطوط اضافی هم پیش نیاید. در نقاطی که خطوط وجود دارن (مثل خط فک) به خوبی فونداسیون را Blend (ترکیب) کنید.

ااستفاده از براش های استیپلینگ برای دادن کاور حریری متناسب است. با حرکات نقطه ای این براش، فونداسیون رو به کل صورتتان بزنید تا حالت نهایی روشن، درخشان و شبنم گونه را به شما بدهد. با این براش، کرم پودر را به ملایمت در کل صورت پخش کنید و آن را روی صورت نکشید.

فونداسیون مایع را روی صورت با حرکاتی بین ضربه و کشیدن، بزنید. از حرکات دایره ای برای ترکیب کردن فونداسیون با پوست استفاده کنید و هر خط اضافی رو به خوبی ترکیب نمایید.

فونداسیون را به کل صورت بزنید و حواستان به جاهایی که باید بیشتر پوشش داده بشوند باشد. با این براش کابوکی سر صاف، فونداسیون رو به صورتتان پرس کنید و در همه ی صورت با ضربات خیلی ملایم پخشش نمایید، حواستان باشد که این حرکات باید چرخشی باشند.

بعد از اینکه کرم پودر مورد علاقه خود را به صورت نقطه ای در صورتتون پخش کردید، میتوانید از براش های فونداسیونی ماشینی کلاریسونیک (Clarisonic) استفاده کنید و با حرکات دایره ای فونداسیون بر روی صورتتان پخش کنید. برای تمیز کردن این براش هم می توانید با آب و صابون ملایم بشورید.

موارد مهمی که در هنگام استفاده از زدن کرم پودر باید به آن توجه کنید عبارت‌اند از:

همانطور که اشاره کردیم کرم پودر متناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کنید. البته قبل از اینکار باید رنگ پوست خودتان را شناسایی کنید تا بتوانید کرم پودر مورد نظر خود را پیدا کنید.

قبل از انجام آرایش و اقدام برای زیرسازی کردن حتماً صورت خود را بشویید و از یک مرطوب کننده استاندارد استفاده کنید سپس مدت زمانی را صبر کنید تا کرم مرطوب کننده به راحتی بر روی پوستتان بنشیند و سپس شروع به زدن کرم پودر کنید. با این کار شما پوستتان را در وهله اول آماده برای زیرسازی خواهید کرد.

زیر چشم و یا خط فک، پیشانی و کناره‌های گونه بسیار مهم هستند می‌توانید از مرکز کرم پودر را به کناره‌ها بکشید و آن‌ها را توسط اسفنج مالش دهید.

انواع کرم پودر و روش استفاده از آن برای افراد در پوست‌های مختلف متفاوت‌تر از سایرین خواهد بود به همین علت بعد از اتمام کار خود می‌توانید مقداری کانسیلر در زیر چشم و یا خط پیشانی و نقاطی که ضعف در آن‌ها موجود است بمالید و توسط یک اسفنج کوچک و یا برس آن نواحی را پوشش دهید.

پودرهای شفاف کننده بسیاری در بازار موجود است که می‌توانید با استفاده از آن بر روی پوست درخشندگی و زیبایی را بر روی پوست خود داشته باشید.

پودرهای فیکساتور در رنگهای مختلف و نوع‌های مات و براق وجود دارد. این نوع پودرها دارای پد مخصوص و بعد از کرم پودر زده می‎شود.

دو نوع ژله‎ای و کرم مانند در سه رنگ سفید، سبز، بنفش؛ که هر کدام به تربیت برای پوست‎های نرمال یا طبیعی، برای پوست‎های سرخ، برای پوست‎های سیاه یا کدر به کار می‎رود. در صورتی که می‎خواهید کرم پودرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد به اندازه عدس از آن قبل از کرم پودرتان استفاده نمایید.

026-123456 کرج

سوالی دارید؟

026-123456کرج

کرم پودر یکی از اصلی ترین موارد در زمینه آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان تاثیری نداشته باشد؛ کرم پودرها برای یکسان کردن رنگ پوست و پوشش دهی ناهمسانی ها در پوست صورت استفاده می شود. کرم پودر ها انواع مختلفی دارند، می توانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند. کرم پودر بر روی کل صورت اعمال می شود تا رنگ پوست یکدست و یکسان شود.

کرم پودر چیست؟

1- ابتدا مرطوب کننده استفاده می شود2- سپس کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست3- در نهایت کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می کند.

کرم پودر استیکی به شکل جامد و ماتیکی می باشد پس دانه های رنگی بیشتر و پوشانندگی بهتری هم دارد. اگر کرم پودر مایع را نمی پسندید و می خواهید پوستتان به خوبی پوشش داده شود، کرم پودر استیکی انتخاب مناسبی برای شما است. خانم های پرمشغله از سهولت، قابلیت حمل و اثربخشی این محصول بهره می برند.

می توانید این کرم پودر را مستقیما بر روی پوست خود بمالید و با براش یا اسفنج آن را یکدست نمایید. کرم پودر استیکی، به خاطر خشک بودن، برای پوست های معمولی و چرب بسیار عالی است. با این حال، امکان دارد روی پوست های خیلی خشک بماسد و ظاهر آن را ناخوشایند کند.

این نوع کرم پودر، پوستتان را به طرز شگفت انگیزی یکدست می کند. تقریباً برای هر نوع پوستی می توانید از این کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر مایع را می توانید با براش و یا اسفنج استفاده کنید و آن را به راحتی روی پوست خود پخش کنید.

این نوع کرم پودر از نظر ماندگاری، مدت زمان ماندگاری و میزان آبرسانی انواع متفاوتی دارد. بنابراین، در این دسته انتخاب شما گسترده تر است. مثل همیشه، مطمئن شوید، قبل از مصرف این نوع کرم پودر، پوستتان را کاملا با برنامه ی مراقبت از پوست آماده کرده اید.

کرم پودر پودری کمترین شباهت را به کرم پودرهای دیگر دارد. علاوه بر این، ماندگاری آن نسبت به دیگر انواع کرم پودر، کمتر است. از آنجا که پوست شما به طور مداوم در طول روز چربی تولید می کند، لازم است که پودر را تجدید کنید.

بنابراین، اگرچه این نوع محصولات گزینه ی مناسبی برای مات کردن درخشش پوست چرب هستند ولی ماندگاری بالایی ندارند. همچنین، از آنجا که کرم پودر پودری خطوط ریز و نواحی خشک تر پوست را برجسته می کند، افرادی که پوستشان خشک است یا چین و چروک دارد، کمتر تمایل دارند تا از آن استفاده کنند.

آبرسانی این نوع کرم پودر بیشتر از انواع دیگر است. اگر می خواهید لکه های خشک بر روی پوستتان، جلب توجه نکنند و کرم پودر به طور کامل روی پوستتان بنشیند، فرمولاسیون کرمی مطلوب ترین انتخاب است. این نوع کرم پودر به طورپمپی، تیوبی و فشرده در بازار موجود است.

مانند کرم پودر مایع، کرم پودر کرمی را با استفاده از براش یا اسفنج مخصوص به کار ببرید. کرم پودرهای کرمی از نظر قوام، نمای نهایی، زمان ماندگاری و غیره متفاوت هستند. در این میان خیلی مهم است که به طور کامل تحقیق کنید تا بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

بعضی افراد پس از شست وشو پوستشان خیلی زود چرب می‌شود و منافذ باز زیاد، کمدون و جوش‌های آکنه‌ای و برخلاف پوست‌های خشک ظاهری براق دارد. اگر پوست شما چرب است در هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت نمایید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بد‌تر آماده کنید.

کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما خواهد بود. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) را روی پوستتان بزنید.

پوست مخلوط، رایج‌ترین نوع پوست است. قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی کمدون‌های سرسیاه یا آکنه دیده می‌شود و بقیه قسمت‌ها خشک‌تر است.این نوع پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست‌های چرب و زمستان به پوست‌های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست‌های مخلوط می باشد.

پوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می‌توانید استفاده نمایید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب انتخاب بهتری می باشند.

تشخیص و خرید یک محصول آرایشی اصل و با کیفیت کار بسیار دشواری است. تعداد نمونه های بی کیفیت و تقلبی در بازار خیلی افزایش یافته و روز به روز به تعداد آن ها نیز افزوده میشود. اما باز هم با کمی دقت و صبر میتوان نمونه ی اصل آن را به دست آورد.

کرم پودر چیست؟

خرید یک کرم پودر فیک علاوه بر هدر کردن وقت و هزینه ای که بابت آن می پردازید, به پوست خود آسیب های جدی وارد میکنید که به مرور زمان و استفاده از کرم پودر تقلبی دچار حساسیت های پوستی و قرمزی و جوش می شوید. در ادامه به چند نکته برای تشخیص کرم پودر اصل را به شما می گوییم.

با اینکه قیمت یک شاخص مهم و قطعی در تشخیص نمونه ی اصل یک محصول نیست اما عموما نمونه های تقلبی موجود در بازار قیمتی بسیار پایین تری از نمونه ی اصلی آن دارد. نمونه های اصل دارای مجوز و شماره بارکد بر روی آن هستند.

ساختار و ظاهر کرم پودرهای اصل دارای ظرافت و ساختار و انحناهای خاص و ویژه ای است. پس از مدتی استفاده دچار تغییر رنگ نمی شوند. تمامی نکاتی که برای تشخیص یک کرم پودر اصل و با کیفیت اشاره کردیم کمک زیادی به شما میکند.

ولی نحوه ی نگه داری و شرایط محیطی که در آن وجود دارد بسیار حائز اهمیت است. بر اثر گرما و رطوبت خیلی زود دچار فساد می شوند و کیفیت خود را از دست میدهند. پس با نگه داری صحیح طول عمر کرم پودر را افزایش می دهد و کیفیت خود را حفظ میکند.

کرم پودر را با اسفنج یا انگشت بر روی پوست به آرامی بمالید، تا پوست شما روشن شود و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهانتان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورتتان بمالید. این کار باعث می‌شود مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شده و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید، هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

از مهمترین تفاوت های کرم پودر و پرایمر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

یکی از مهمترین لوازم آرایشی که هر خانمی از آن استفاده می نماید، کرم پودر است که معمولا بعد از پرایمر و یا مرطوب کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد. البته افرادی هم هستند که بدون استفاده از زیرساخت ها (پرایمر)، بلافاصله از کرم پودر استفاده مینمایند. کرم پودر ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع پوست، قابلیت انتخاب دارند.

پرایمرها بر خلاف کرم پودرها به تنهایی قابل استفاده نمی باشند و حتما باید بعد از استفاده، از کرم پودر استفاده کنید. در صورت داشتن جوش های چرکی و یا حساسیت قبل از استفاده از پرایمر، با پزشک مربوطه مشورت کنید. عمده ترین کاری که پرایمر قبل از استفاده از کرم پودر انجام می دهد، این است که چروک‌های سطحی و عمق دار و تمامی حفره‌های پوست را می‌پوشاند.

از پرایمر های با تناژ سبز می توانید برای پوشاندن قرمزی پوست و جوش ها استفاده کنید که معمولا کرم پودر ها به تنهایی قابلیت پوشانندگی بر روی پوست را ندارند و پس از مدت استفاده از پوست صورت محو می شوند. مگر اینکه از فیکساتور استفاده کرده باشید.

نکته مهم: برای پلک ها هم پرایمر مخصوص وجود دارد و افرادی که فقط مشکل چشمی دارند، می توانند از این نوع پرایمرها استفاده کنند. در صورت داشتن پوست چرب و ماندگاری بیشتر، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

آرایش و زیبایی چه در بانوان و چه در آقایان از گذشته تا کنون امری مهم بوده است و جایگاه ویژه ای داشته است. حتی در ادیان مختلف به آن اشاره شده است. امروزه یکی از شغل ها و راه های کسب درآمد که داوطلبان زیادی دارد آرایشگری است.

کرم پودر یکی از وسایل و لوازم آرایشی مهم و مورد نیاز در هر آرایشگاهی و مرکز زیبایی است. این محصول آرایشی چون زیرساز یک آرایش خوب و حرفه ای است در ویترین هر آرایشگاهی و حتی کیف دستی هر خانمی به چشم میخورد. یک زیر ساز خوب باعث یک نواختی پوست و درنتیجه مرتب و بی نقص بودن آرایش را به همراه دارد.

در خرید یک کرم پودر به نکات زیر توجه نمایید:

متداول ترین و پرفروش ترین نوع کرم پودر است. علاوه بر اینکه استفاده از آن آسان و راحت است, پوششی یک دست و طبیعی را به شما ارائه میدهد.

این مدل از کرم پودر به دلیل پوشش و بافت سنگینی که دارد, بیشتر برای مراسم های مهم و طولانی استفاده میشود. برای استفاده از این نوع کرم پودر از یک پد یا اسفنج مرطوب استفاده کنید تا به صورت یکنواخت همه ی سطح صورت را فرا گیرد و نتیجه ی بهتری بگیرید.

کرم پودر چیست؟

این جنس از کرم پودر برای پوشش جای جوش و آکنه و زخم های سر قرمز استفاده میشود.

کرم مرطوب کننده تقریبا برای تمامی افراد ضروری است و به آب رسانی پوست کمک میکند. در دو مدل ساده و رنگی وجود دارد.

تشخیص و خرید یک محصول آرایشی اصل و با کیفیت کار خیلی دشواری است. تعداد نمونه های بی کیفیت در بازار خیلی افزایش یافته و روز به روز به تعداد آن ها افزوده میشود. اما باز هم با کمی دقت و صبر میتوان نمونه ی اصل را به دست آورد. خرید یک کرم پودر فیک علاوه بر هدر کردن وقت و هزینه ای که بابت آن می پردازید, به پوست خود آسیب های جدی وارد میکنید که به مرور زمان و استفاده از کرم پودرهای تقلبی  دچار حساسیت های پوستی و قرمزی و جوش می شوید.

در این جا به چند نکته برای تشخیص کرم پودر اصل اشاره میکنیم.

تمامی نکاتی که برای تشخیص یک کرم پودر اصل و با کیفیت اشاره شد کمک فراوانی به شما میکند. ولی نحوه ی نگه داری و شرایط محیطی که در آن وجود دارد بسیار حائز اهمیت است. در اثر گرما و رطوبت خیلی زود دچار فساد می شوند و کیفیت خود را از دست میدهند. پس با نگه داری صحیح طول عمر کرم پودر را افزایش داده و کیفیت خود را حفظ میکند.

به طور کلی پوست افراد به پنج دسته ( معمولی, خشک, چرب, ترکیبی, حساس) تقسیم می شوند.

افراد با پوست معمولی باید از محصولات و کرم پودرهایی استفاده کنند که پوستشان را نه زیاد چرب و نه زیاد خشک کند.

افراد دارای پوست خشک

خشکی پوست دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. هم میتواند ارثی  و ریشه در ژنتیک افراد داشته باشد و هم میتواند به شرایط آب و هوایی زادگاه مربوط شود. البته نقش تغذیه و نوع رفتار با پوست را نمی توان نادیده گرفت. افراد با این ویژگی از پوست باید هر روز از کرم های نرم و مرطوب کننده یا آب رسان ها استفاده کنند. اگر خشکی پوست را نادیده گرفت و آن را درمان نکرد باید منتظر عواقب بعدی آن مانند اگزما و خارش های پوستی بود.

چربی پوست نیز یک مشکل رایج است که افراد زیادی به آن دچار هستند. اگر به چربی پوست اهمیت نداد منافذ پوست به مرور بسته خواهند شد و راه تنفس سلول های پوست از بین می رود. افراد دارای پوست چرب به نوع کرم پودری که استفاده میکنند باید دقت و توجه بکنند. نوع بدون چربی و مات کرم پودر بهترین انتخاب برای این افراد است.

کسانی که  پوست حساس دارند باید خیلی بیشتر از سایر افراد به پوست خود اهمیت دهند. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنند و محیط خانه را تا حد امکان مرطوب نگه دارند. برای شستشوی پوست صورت بهتر است به جای استفاده از صابون از پاک کننده و ژل های مخصوص استفاده کنند.

برای داشتن یک آرایش زیبا و بی نقص هنگام استفاده از کرم پودر این نکات را رعایت کنید.

برای داشتن یک پوست شاداب و جوان و جلوگیری از پیری زودرس که همیشه دغدغه ی بانوان است استفاده از کرم های ضد آفتاب به طور مداوم است. جالب است بدانید که اکثر چین و چروک های صورت در معرض نور آفتاب قرار گرفتن بدون استفاده از کرم های ضد آفتاب است. تصور غلط و نادرست بیشتر افراد این است که فقط در فصل تابستان از ضد آفتاب استفاده میکنند. اما باید بدانید که اشعه ی نور خورشید در فصل زمستان گاها بیشتر و خطرناک تر است.

کرم های تقویتی و ماسک صورت نیز وجود دارند که به شادابی و جوانی پوست کمک میکنند. در صورتی که قصد دارید از کرم پودر دائم و یا مزووایت نیز آشنا شوید می توانید از توضیحاتی که در صفحه مربوط به مزووایت درج شده است دیدن نمائید. همچنین برای پاکسازی طبیعی پوست نیز، پیشنهاد سالن زیبایی لی لی روشی بسیار ارگانیک و طبیعی به نام حلزون تراپی می باشد.

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی کامل با کرم پودر و فعالیت در این حوزه، در دوره حرفه ای آموزش کرم پودر دائم که در آموزشگاه لی لی برگزار می شود شرکت نمائید.

جهت دیدن ادامه مطالب مجموعه لوازم و ابزار آرایش کلیک کنید.

لینک های کوتاه مطلب v.ht v.gd is.gd

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای دریافت تخفیفات، اطلاعیه‌ها، مقالات و دیگر پیشنهادات مفید کافیست عضو سامانه اطلاع‌رسانی ما باشید.

به وب سایت آکادمی لی لی به مدیریت فاطمه حبشی خوش آمدید. در هر عصری، زیبا بودن، معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شاید در عصر ما، زیبایی همان چیزی باشد که اکنون به دنبال آن هستیم. ما با برگزاری دوره های آموزش آرایشگری و ارائه خدمات آرایشگری در بهترین آرایشگاه تهران، میزبان هنرجویان و زیبارویان عزیز هستیم. خدمات ما شامل مواردی همچون آموزش فیبروز ابرو، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروشیدینگ، آموزش فیکانتور لب، آموزش حلزون تراپی، آموزش جوانسازی پوست، آموزش هاشور و تاتو ابرو، آموزش مزووایت، آموزش کرم پودر دائم، آموزش پاکسازی پوست، آموزش بوتاکس مو، آموزش رنگ و مش، لیفت ابرو، لمینت مژه، آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت و طراحی ناخن، آموزش وکس صورت می باشد. همچنین در تمامی حوزه های آرایشگری، خدمات آرایشگری نام برده شده توسط اساتید به صورت مستقیم اجرا خواهد شد و می توانید با رزرو وقت و تشریف فرمایی در سالن لی لی از خدمات ویژه اساتید آرایشگری آکادمی لی لی بهره مند گردید.

مشاوره رایگان (روی شماره کلیک کنید)

0912-031-1317

هر پوستی نیاز به یک کرم پودر مناسب خود را دارد. پس بهتر است کرم پودر مناسب پوست خود را بشناسید.

کرم پودر چیست؟

 

چطور فوندانسیون (کرم پودر، پن کک،…) مناسب پوستتان انتخاب کنید؟

اگر برای پیدا کردن رنگ و نوع فوندانسیون تان به مشکل بر خوردید و سردرگم هستید که، حلا چه کار کنم چه رنگی انتخاب کنم یا اصلاً چه نوعی برای من بهتراست و از این سوال ها… پس حتماً این پست را بخوانید تا آخر،  شاید بدردتان بخورد و گره از کارتون باز کند

 

قبل  از اینکه برید سراغ فوندانسیون باید اول از خودتون شروع کنید، نوع پوست شما چطوریه؟

 

نوع پوست رو به جهار گروه تقسیم می کنیم:

 

چربخشکمختلطنرمال

 

در ادامه مطلب می‌بینید که جواب این سوال برای هر پوستی متفاوت است.

 

فون مایع، رایج ترین شکل کرم پودررایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

 

 

کرم پودراین کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

 

پنکیکاین کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

 

پن استیکاین کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

 

کرم پودر مناسب پوست خشکبعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند. رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوستشان دیده می‌شود. اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوستتان را بخرید.

 

اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید.

 

کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهند. اما اگر مشکلی در پوستتان مثل لک، اسکار و… دارید و پوشش این کرم‌ها را مناسب نمی‌بینید ابتدا پوستتان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب (سوپرا) روی پوستتان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.

 

 

کانسیلرکانسیلر همانند کرم پودر در مدل‌های جامد و کرمی موجود است. اما به دلیل اینکه کرم پودری که به پوست می‌زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید.

 

کانسیلر پف، تیرگی و چروک‌های ریز دور چشم را از بین می‌برد. متاسفانه بعضی از خانم‌ها گاهی از کانسیلری که ۱۰ درجه روشن‌تر از رنگ پوستشان است به دور چشمشان می‌زنند. درصورتی که این کار چشمانشان را ریز‌تر نشان می‌دهد و حالت مصنوعی به چهره می‌دهد. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودرتان باشد. کانسیلر‌ها را می‌توانید روی خط خنده، خط اخم و همین طور لک‌های پوستی هم استفاده کنید.

 

کرم پودر مناسب پوست چرببرخی افراد بعد از شست وشو پوستشان خیلی زود چرب می‌شود و منافذ باز زیاد، کمدون و جوش‌های آکنه‌ای و برخلاف پوست‌های خشک ظاهری براق دارد.

کرم پودر چیست؟

 

اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بد‌تر آماده کنید.

 

کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) روی پوستتان بزنید.

 

کرم پودر مناسب پوست مخلوطپوست مخلوط، رایج‌ترین نوع پوست است. قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی کمدون‌های سرسیاه یا آکنه دیده می‌شود و بقیه قسمت‌ها خشک‌تر است. پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست‌های چرب و زمستان به پوست‌های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست‌های مخلوط است.

 

کرم پودر مناسب پوست نرمالپوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می‌توانید استفاده کنید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.

 

تثبیت کرم پودرخیلی از خانم‌ها به خصوص کسانی که پوست چرب دارند از دوام کم کرم پودر روی صورتشان گله می‌کنند. استفاده از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بیس این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

 

رنگ کرم پودربعد از انتخاب نوع کرم پودر که با جنس پوست شما همخوانی داشته باشد انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت کرم پودر چهره شما را مانند یک ماسک مصنوعی می‌کند.

 

بعضی‌ها به اشتباه چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوستشان را انتخاب می‌کنند. زدن کرم پودر روشن‌تر از پوست چهره را پیر‌تر و رنگ آن را مایل به خاکستری و کرم پودر تیره‌تر از پوست چهره را کدر نشان می‌دهد. پس برای داشتن پوستی زیبا و طبیعی باید رنگ کرم پودرتان همرنگ با رنگ پوستتان باشد. تقریبا اکثر برندهای معتبر آرایشی تیس‌تر دارند تا شما بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

 

اما یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانم‌ها برای انتخاب رنگ کرم پودر، تست کردن آن روی پشت دست است در صورتی که اختلاف درجه زیادی بین رنگ پوست صورت با دست وجود دارد. بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب، زدن مقدار کمی از آن روی قسمتی از صورت مثل روی آرواره یا فک و مقایسه آن با رنگ پوست در نور طبیعی است.

 

فیکساتور (تثبیت کننده)پودرهای فیکساتور در رنگ‌های روشن تا تیره و در مدل‌های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می‌شوند. نوع دیگری از تثبیت کننده‌ها هستند که فقط برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است.

 

بیسبیس‌ها در دو نوع ژله‌ای و کرمی و در ۳ رنگ بنفش، سفید و سبز موجودند. بیس بنفش برای پوست‌هایی با زمینه سیاه و کدر، سبز برای پوست‌های سرخ و سفید برای پوست‌های نرمال به کار می‌رود. برای دوام بیشتر کرم پودر کافی است اندازه یک عدس از بیس را قبل از کرم پودر به پوستتان بزنید.

 

چند نکته طلایی_ کسانی که پوست خیلی چربی دارند می‌توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورتشان را پاک کنند تا چربی پوستشان متعادل شود. البته این کار برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می‌شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می‌شود.

 

_ همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد.

 

_  اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از بدنتان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می‌شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.

 

 

منبع:دلگرم

 

 

کرم پودر چیست؟
کرم پودر چیست؟
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *