کرونا به تفکیک استان

کرونا به تفکیک استان
کرونا به تفکیک استان

نسخه چاپی

وزارت بهداشت ایران روز جمعه از مرگ ۱۴۲ نفر و شناسایی ۲۲۶۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور خبر داد. خبرها از استان‌های ایران نیز حاکی از بحرانی‌ شدن شرایط است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه، ۲۰ تیر، از شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد با احتساب قربانیان و مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی قربانیان در ایران به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

سیما لاری شمار رسمی مبتلایان را نیز ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرد و گفت از میان ۲۲۶۲ بیمار جدید، ۱۴۵۵ نفر بستری شده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد که ۳۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

کرونا به تفکیک استان

مقام‌های وزارت بهداشت ایران در حالی به اعلام آمار رسمی روزانه کرونا در کشور ادامه می‌دهند که تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمار وجود دارد.

مقایسه آمار ثبت احوال و آرامستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، حاکی از افزایش چند برابری مرگ‌و‌میر در ایران از زمان شیوع کرونا در کشور است.

با آن که وزارت بهداشت ایران دیگر آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور را به تفکیک استان‌ها اعلام نمی‌کند، خبرها از استان‌های ایران نیز حاکی از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان است.

آن‌ طور که خبرگزاری تسنیم نوشته، در حال حاضر، ۱۷ شهرستان استان خراسان ‌رضوی در وضعیت «قرمز» قرار دارند و وضعیت شهر مشهد نسبت به روزهای گذشته «حادتر» شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های این شهر خبر می‌دهد.

علیرضا قامتی، فرماندار نیشابور، هم در گفت‌و‌گو با ایسنا از شکسته‌ شدن رکورد قربانیان کرونا در این منطقه خبر داده و گفت: «اگرچه پیک تلفات این بیماران در روز سه نفر بود، اما به دو برابر افزایش یافت.»

آقای قامتی وضعیت دو سوم مراجعه‌کنندگان فعلی به بیمارستان‌ها را «حاد» اعلام کرده است.

به دنبال افزایش سفر گردشگران به مازندران نیز که باعث رشد جهشی ویروس کرونا در این استان شده، طرح‌های دریا و پارک‌های جنگلی و بوستان‌ها باردیگر تعطیل شدند.

تسنیم نوشته «اکثر» شهرهای مازندران از حالت زرد و نارنجی خارج و در آستانه قرمز و هشدار قرار گرفته‌اند.

از گرگان، مرکز استان گلستان نیز خبر می‌رسد که تفرجگاه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، بازار‌های هفتگی، مهد‌های کودک و مراکز آموزشی، تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

فرماندار گرگان هشدار داده برگزارکنندگان اجتماعات مانند مراسم عروسی و عزا در گرگان به «جرم تهدید سلامت عمومی» مجرم شناخته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز اعلام کرده روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌های این شهر بستری می‌شوند.

به گفته وی، در حال حاضر ۸۰۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۷ نفر به کمک دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و بدحال هستند.

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، هم به خبرگزاری مهر گفته، با افزایش بیماران مبتلا به کرونا و افراد بستری در بیمارستان‌ها، آژیر خطر قرمز شدن وضعیت در قزوین و تشدید ویروس به صدا درآمده است.

به گزارش ایسنا، فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم از افزایش شمار قربانیان کرونا در این استان به ۳۵۶ نفر خبر داده است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران اعلام کرده‌اند استفاده از ماسک پس از اجباری شدن آن در سراسر کشور افزایش چشمگیری داشته است، اما رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی نیز برای کنترل ویروس کرونا ضروری است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وضعیت استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در نیز «هشدار» اعلام شده است.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از مردم خواسته به طور ویژه از سفر به استان‌های مازندران و خراسان رضوی خودداری کنند و هشدار داده که «اکثر موارد جدید ابتلا و بستری مربوط به مراسم عزا و عروسی بوده است».

رادیو فردا یکی از بخش‌های رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی است که در تلاش است اخبار و گزارش‌های دقيق و عينی و بی‌طرفانه را با هدف گردش آزاد اطلاعات در چارچوب اصول روزنامه‌نگاری حرفه‌ای به مخاطبان فارسی‌زبان ارائه کند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی قاسم سلیمانی

«برخی از دوستان سردار سلیمانی گفتند که در برخی از عملیات‌ها علیه نیروهای صهیونیستی در منطقه، بعضی شب‌ها سردار به خواب‌شان می‌آید و نقشه راه اجرای عملیات را نشان می‌دهد»

© 2021 تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

پس از گذشت دو هفته از تعطیلی‌ها و محدودیت‌های گسترده در کشور، بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز خارج شده و نارنجی یا زرد شدند. اما برخی دیگر از شهرها همچنان وضعیت قرمز دارند.

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور تعداد شهرهای قرمز با کاهش قابل توجهی نسبت به هفته‌های گذشته به 64 شهر رسیده است. اما پراکنش شهرهای قرمز کشور در استان‌های مختلف، وضعیت قابل تاملی دارد. از 64 شهر قرمز، 42 مورد تنها در هفت استان قرار دارند و استان‌های فارس و گلستان به ترتیب با 11 و 9 شهر قرمز در صدر فهرست استان‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین استان‌های قزوین، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان نیز با تعدادی پنج یا چهار شهر قرمز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نگاهی به صدرنشینان فهرست نشان می‌دهد که عمدتا استان‌های مقصد گردشگری در معرض آلودگی بیشتر قرار دارند. این نکته اهمیت متوقف کردن سفرها را برجسته‌تر از قبل می‌کند. لازم است که شهروندان ایرانی برای حفاظت از جان خود و دیگر هموطنان از هر گونه مسافرت غیرضروری پرهیز نمایند.

اما در مقابل این آمار، می‌توان از استان‌هایی که کمترین میزان آلودگی را دارند، یاد کرد. سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان به ترتیب پاک‌ترین شهرهای کشور هستند که کمترین شهرهای قرمز و نارنجی و بیشتری تعداد شهرهای زرد را داشته‌اند. خبر تلخ آن که در ایران هیچ شهرستانی سفید نیست.

جدول زیر 64 شهر قرمز تا 15 آذر ماه را به تفکیک استان دسته‌بندی کرده است.

کرونا به تفکیک استان

 

خیابان ولیعصر، نرسیده به سه راه فاطمی،
کوچه پرستو پلاک ۱۷

کدپستی: ۱۵۹۴۶۶۹۱۱
مرکز تماس کارگروه ۰۲۱۹۱۳۰۱۰۲۵

پست الکترونیکی: info@coronomy.ir

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

بیشتر …

سامانه ملی کارا

سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت

سامانه اطلاع رسانی،خودارزیابی و ثبت کرونا

سامانه جامع اقدام ملی مسکن

سامانه جامع تجارت ایران

سامانه مسئولیت اجتماعی اکوسیستم استارتاپی کشور

بوم واره نوآفرین

وضعیت قرمز و هشدا در استان‌های ایران (وزارت بهداشت ۱۱ تیر ۱۳۹۹)

در ایران آمار مبتلایان به کرونا و مرگ ناشی از آن همچنان رو به افزایش است و چند شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و تلفات ناشی از کرونا حالا در میان جوانان هم افزایش یافته است.

استان هرمزگان که در وضعیت قرمز است، یک هفته تعطیل شده است. گزارش‌هایی هم درباره وخیم بودن اوضاع در خراسان رضوی منتشر شده است که احتمال می‌رود اداره‌ها در این استان‌ها هم تعطیل شوند.

با این حال مسئولان حرم امام هشتم شیعیان که از پرترددترین مکان‌های مذهبی در ایران است، گفته‌اند زائران با زدن ماسک و حفظ بهداشت می‌توانند به این زیارتگاه بروند.

جز هرمزگان و استان خراسان رضوی، استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، بوشهر و کرمانشاه هم در وضعیت قرمز و استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونا به تفکیک استان

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده که به این ترتیب مجموع مبتلایان ویروس کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است .

به گفته دکتر سیما سادات لاری در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار مبتلا به کرونا هم جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمار رسمی مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

اما درباره درستی این آمار شک جدی وجود دارد. برآوردهای بی‌بی‌‍سی فارسی نشان می‌دهد که در زمستان سال گذشته آمار مرگ‌های اضافی از حد معمول نزدیک پنج برابر بوده است. یعنی آمار واقعی درگذشتگان می‌تواند تا پنج برابر عدد اعلام شده باشد.

سایت رهبر ایران هم تصویری از آیت‌الله علی خامنه‌ای با ماسک منتشر کرده که در آن تاکید شده مردم با ماسک دهان و بینی خود را بپوشانند.

آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای تصویری با مسئولان قضائی ایران در هفتم تیرماه از اینکه مسئولان ماسک نمی‌زنند انتقاد کرده و گفته است: “اگر دو سه نفر دور من باشند، بنده هم حتما ماسک میزنم، کما اینکه آدم می‌بیند این ماسک زده نمی‌شود؛ خب وقتی که شما که مسئول دولتی هستید، در یک اجتماع مردمی ماسک نمی‌زنید، این جوانی هم که در خیابان دارد راه می‌رود و حوصله‌ی ماسک ندارد، تشویق می‌شود که نزند.”

با وخیم تر شدن اوضاع، معاون کل وزارت بهداشت گفته محدودیت‌های مربوط به کرونا به استانداران ۱۱ استان از جمله خوزستان ابلاغ شده است .

این استان ها شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز است.

معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با هشدار نسبت به افزایش تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا طی دو هفته اخیر و بویژه سه روز اخیر، گفته افزایش تعداد مبتلایان در کنار خستگی مفرط و فرسودگی کادر درمان، منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر بیماران کرونا در سطح کشور خواهد شد.

دکتر علی ماهر در گفتگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در تهران، گفته در کنار ظرفیت محدود تخت‌های بستری و به خصوص تخت‌های ویژه که در حال حاضر درصد بالایی از آنها اشغال شده، فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان نیز مطرح است. او گفته این پرسنل از اسفندماه در حال کار بوده و فرصتی برای بازتوانی و ریکاوری خود نداشته‌اند.

استان هرمزگان از دیگر مناطقی است که وضعیت آن از لحاظ شیوع بیماری کرونا وخیم است.

به گفته مقامات بهداشتی، هرمزگان در روزهای اوج بیماری کرونا قرار دارد و ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال حاضر توسط بیماران مبتلا به کرونا پر شده است.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفته عمده بیماران در بندرعباس هستند.

او گفته پیشبینی می‌شود از هفته آینده روند افت بیماری در این استان شروع و در نیمه مردادماه به وضعیت پایداری برسد.

به گفته دکتر فرشیدی تا تقریبا یک ماه پیش تنها ۱۷ درصد از مردم در این استان از ماسک استفاده می‌کردند که این رقم در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.

منبع تصویر، Tasnim

در اصفهان هم سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خبر داده و گفته وضعیت این استان خوب نیست و هر لحظه احتمال می رود وارد وضعیت قرمز و جدی بیماری شود.

آرش نجیمی گفته که ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند و بیش از ۲۵ درصد تست‌های کرونا، هم مثبت بوده است.

بعضی از مقامات بهداشتی در ایران رعایت نکردن اصول بهداشتی، شرکت افراد در مکان‌های شلوغ و عمومی، مجالس ختم و عروسی و مسافرت‌ها، بدون ماسک و بدون رعایت فاصله گذاری‌ها را از مهمترین علل افزایش آمار ابتلا بخصوص در تهران دانسته اند.

با افزایش شدید موارد مبتلا به کرونا مقامات بهداشتی بار دیگر بر رعایت فاصله‌گذاری حداقل تا ۱.۵ متر، شستوشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک تاکید کرده و گفته‌اند با رعایت این موارد می‌توان تا ۹۷ درصد در مقابل این بیماری ایمن شد.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

آمار بستری روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در فصل پاییز به بالاتر از ۳ هزار نفر رسید. در این بین یزد با بیشترین حد نرخ بروز بیماری، قرمزترین استان کشور در این فصل بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، در فصل بهار، تابستان و پاییز به نوعی شاهد اوج‌گیری بیماری کرونا در برخی ماه ها بودیم. فصل پاییز اما روایتی تلخ‌تر از کرونا به نمایش گذاشت. شدت این بیماری در متغیر های تلخ و نگران‌کننده کرونایی در میانه آبان نمود جدی‌تری پیدا کرد.

یکی از این متغیرها میزان بستری روزانه در کل کشور بود که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان، حد این متغیر در میانه آبان‌ماه از مرز ۳ هزار بستری روزانه نیز فراتر رفت. 

در همین خصوص در گزارشی که این وزارتخانه در ۲۱ آذر از کل وضعیت بستری کشور  منتشر کرده، به شکل دقیق‌تری این متغیربه تفکیک استان‌ها بررسی شده است.

کرونا به تفکیک استان

بالاترین و پایین ترین نرخ شیوع بیماری در کشور

بررسی آمارهای منتشرشده در ماه آبان و آذر نشان می دهد که میزان نرخ بروز بیماری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در تمام استان های ایران به مراتب بیشتر از قبل بوده است. استان هایی که در این مدت به نسبت سایرین وضعیت قرمزتری داشته اند به ترتیب یزد، سمنان، زنجان و خراسان جنوبی گزارش شده است.

این در حالی است که نرخ شیوع بیماری در استان‌های جنوبی کشور حدی پایین تر از دیگر مناطق کشور در این مقطع زمانی داشته است. این استان‌ها عبارتند از سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان.

وضعیت مثبت بستری پاییز در استان‌های کشور

در بخش دیگری از این گزارش، وضعیت مثبت بستری ها در استان‌های کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا در استان‌های اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویر احمد در یکی دوماه گذشته میزان مثبت بستری در اوج خود قرار داشته است. با اینکه این جهش بیماری اکنون در حال کمرنگتر شدن است، اما همچنان اوضاع استان اردبیل قرمز باقی مانده است. در این میان استانهای مازندران، هرمزگان و خوزستان وضعیت مثبت بستری در حد پایین تری نسبت به دیگر مناطق کشور قرار داشته است.

وضعیت بستری در تهران به تفکیک شهرستان‌ها

وضعیت استان تهران در میانه آبان‌ماه به قرمزترین شرایط نسبت به دیگر فصل های کرونایی کشور دست یافت در استان تهران حد بستری مثبت روزانه از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرد و رکوردی جدید را به ثبت رساند.

نمودارها و داده های این گزارش در بیان نرخ بروز بیماری در این استان به تفکیک شهرستان‌ها نشان میدهد میزان این متغیر در فیروزکوه، دماوند و شهریار بالاترین حد خود را در مقایسه با سایر شهرهای این استان داشته است. شدت این متغیر در بهارستان کمرنگ‌تر از دیگر مناطق این استان ثبت شده است. 

از سوی دیگر وضعیت مثبت بستری نیز در شهرهای رباطکریم، تهران و ورامین در ماه‌های اخیر در بالاترین حد خود قرار داشته که اکنون این وضعیت تقریبا نصف شده است.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

اهواز – ایرنا – معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی گفت: ارایه نشدن آمار تعداد مبتلایان به صورت استانی تشخیص ستاد ملی مدیریت کرونا کشور است و تصمیم وزرات بهداشت نیست.

 قاسم جان‌بابایی شامگاه دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد مرکزی مدیریت کرونا خوزستان اظهار داشت: من مسئول آمار نیستم، مسئول کمیته علمی هستم و دکتر لاری، وظیفه سخنگویی وزرات خانه مسئولیت ارایه آمار را برعهده دارد.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت قرمز کرونا در خوزستان تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد و تمهیدات وزارت بهداشت برای برون رفت از وضعیت قرمز استان چیست گفت: وزرات بهداشت اکنون در حال توسعه زیرساختهای درمان است و مردم باید مراعات کنند که خودشان مریض نشوند.

وی گفت: وقتی ۱۰ هزار نفر از مردم استان خوزستان در یک مراسم ترحیم شرکت می کنند چگونه وضعیت قرمز استان تغییر می کند. 

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه اقدامات قانونی و تمهیدات وزرات بهداشت برای جلوگیری از تجمعات چیست گفت: اقدامات قانونی مربوط به آن در حیطه اختیارات و تصمیم گیریهای استانداری است.

کرونا به تفکیک استان

وی در پایان بیان کرد: مردم باید در تجمعات حتما ماسک بزنند، ما هم  تاکنون در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی به خوزستان کمک کردیم و اگر لازم باشد باز هم کمک می‌کنیم .

کرمان – ایرنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال فعال‌سازی یکهزار…

شهرری- ایرنا- تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به مسؤولیت‌پذیری…

گرگان – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت رعایت…

قزوین – ایرنا – معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، کیانوش جهانپور امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بهبود 913 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه رشد شیوع ویروس کرونا در کشور روند صعودی دارد و از روز گذشته تاکنون یک‌هزار و 234 مورد دیگر به مبتلایان این ویروس افزوده شده است.

وی افزود: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 17 نفر دیگر از هموطنان جان خود را از دست دادند که در مجموع و از روز شیوع ویروس کرونا در کشور تا به امروز 124 نفر در کشور فوت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون  4 هزار و 747 نفر از هموطنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: در طول مدت گذشته بیش از 15 هزار و 981 مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

به این ترتیب  آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای شیوع در کشور به تفکیک استان‌ها به این شرح است:

 

کرونا به تفکیک استان

انتهای پیام/ی

کرونا به تفکیک استان
کرونا به تفکیک استان
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *