کنکور ارشد معماری

کنکور ارشد معماری
کنکور ارشد معماری

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 15px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400 ، شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشد ، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند . از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید .

کنکور ارشد معماری

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

معماری یکی از رشته های امتحانی گروه هنر است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند . مجموعه معماری شامل گرایش هایی است که در 6 کد ضریب دسته بندی شده اند .

متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند .

با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .

مجموعه معماری در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته معماری گرایش های معماری آموزشی و فرهنگی ، فضاهای درمانی و بهداشتی ، مسكن ، پایداری و فناوری

کد ضریب 2 : رشته مهندسی معماری منظر

کد ضریب 3 : رشته مهندسی معماری اسلامی

کد ضریب 4 : رشته مطالعات معماری ايران

کد ضریب 5 : رشته بازسازی پس از سانحه

کد ضریب 6 : رشته معماری داخلی

 

کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد معماری را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد معماری می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .

 

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

✔️ تمامی منابع کنکور ارشد این رشته در متن مقاله ارائه شده است .

✔️ برای ثبت نام آزمون ارشد که راهنمای آن در متن مقاله نیز موجود است باید از طریق سایت سازمان سنجش و در موعد مقرر اقدام نمایید .

✔️ بعضی از رشته های امتحانی دارای گرایش های متفاوتی در کنکور ارشد هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است .

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد معماری 1400

سلام ببخشید من مهندسی عمران خوندم میخوام معماری داخلی بخونم به نظرتون میتونم یا نه؟ بعد یه چیز دیگه میخواستم همزمان آزمون ارشد حقوق هم شرکت کنم به نظرتون تداخل داره با هم یا نه مرسی

سلام . مجموعه معماری و مجموعه حقوق هر دو جزء رشته های اصلی هستن ، نمی تونین در کنکور کارشناسی ارشد هر دو مجموعه شرکت کنین ، می تونین در کنکور کارشناسی ارشد یکی از دو مجموعه شرکت کنین .

ببخشید کتاب جامعی هست که چند منبع رو پوشش داده باشه؟!

سلام . واسه آزمون ۳ سال بعد هم میشه شروع کرد از اینا خوند یا حتما تغییر میکنن؟

سلام . بله می تونین منابع آزمون رو تهییه و مطالعه کنین .

درود..اخه ما از کجا بدونیم کدوم بهتره؟ شما گفتین میتونیم یک دو مورد از هرکدومو بخونیم ولی اگه از کتابای دیگه سوال بیاد چی؟ هیچ منبع ثابتی نداره؟ ینی دانشگاه اصلا ب درد نمیخوره؟

سلام . منابع ثابتی برای دروس امتحانی کارشناسی ارشد اعلام نمیشه . برای اطلاعات دقیق تر می تونید از داوطلبان سالیان گذشته راهنمایی بگیرید که در این زمینه تجربه بیش تری دارند .

ببخشید منابع ارشد معماری منظر و هم معرفی میکنید؟

سلام . منابع معرفی شده مربوط به دروس کلیه گرایش های رشته امتحانی معماری می باشد . برای اطلاع از دروس امتحانی مربوط به گرایش منظر به دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 97 مراجعه کرده و تنها منابع مربوط به دروس امتحانی این رشته رو مطالعه کنید .

میبخشید دروسی که نوشته شده برای ارشد معماری باید تمیمی این منابع رو تهیه کنیم؟یا یکی دوتاش کافیه؟

سلام . شما می تونید یک الی دو منبع مربوط به هر درس رو مطالعه کنید .

کنکور ارشد معماری


مقالات منتخب سردبیر

منتخب های خواندنی

گوش شنوای دیگران باشید

مهارت هایی که قبل از ازدواج باید داشته باشید

آموزش زبان بدن

فرار مغزها

کدام کشور را برای تحصیل انتخاب می کنید

بورسیه تحصیلی چیست

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه معماری براساس دفترچه آزمون سال 99

 

کنکور ارشد معماری

عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی، ایستایی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات، تأسیسات)، 3- دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی، مبانی نظری معماری)، 4- درک عمومی معماری، 5- درک عمومی معماری منظر، 6- تاریخ شهر در ایران، 7- مبانی بازسازی پس از سانحه (گونه شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه ریزی بازسازی و مدیریت بحران)، 8- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری)، 9- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری منظر)، 10- پروژه تشریحی مطالعات فرهنگ و معماری ایران، 11- پروژه عملی طراحی (اسکیس معماری داخلی).

 

 

توجه: در کلیه رشته های مجموعه معماری، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار می گردد که پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی که با توجه به نمره اکتسابی، مجاز به انتخاب رشته شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، آزمون تشریحی به عمل خواهد آمد.

 

« زبان عمومي و تخصصي »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون 30 سؤال مي‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پيداست، تعدادي از سؤالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آن‌ها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي مهندسي معماري مي‌باشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقل‌هايي را داشته باشند مطالعه و سرمايه‌گذاري در اين درس مي‌تواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف فرق مي‌كند و اساتيد اين درس به صورت سليقه‌اي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي مي‌كنند. خواندن كتاب‌هاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس كفايت مي‌كند. در كتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يك سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تست‌هاي عمومي رشته‌هاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان مي‌توانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين كتاب برسانند. در كتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد سال‌هاي قبل (از سال 95 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته مهندسي معماري به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌هاي چهارگزينه‌اي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با سؤالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است. در ضمن در اين كتاب سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي سه رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري، برنامه‌ريزي شهري و همچنين رشته‌ي طراحي شهري نيز در كتاب گنجانده شده است.

 

« دروس فني ساختمان »

(تنظيم شرايط محيطي ، ايستايي، شناخت مواد، عناصر و جزئيات، تأسیسات)

همان­طور كه ملاحظه مي­ كنيد اين درس خود شامل 4 عنوان درسي مي ­باشد (البته در دفترچه اصلي كنكور دو درس تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات از يكديگر مجزا نوشته شده، ولي انتشارات مدرسان شريف اين دو درس را در غالب يك عنوان درسي به بازار ارائه كرده است). تعداد تست های اين دروس در آزمون کارشناسی ارشد 30 سؤال مي­ باشد.

« تنظيم شرايط محيطي و تأسيسات »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون كارشناسي ارشد 8 سؤال است. منابع مهم اين درس كتاب راهنماي طراحي اقليمي و كتاب اقليم و معماري تأليف مرتضي كسمايي، دو كتاب بررسي اقليمي ابنيه سنتي و راهنماي طراحي اقليمي تأليف دكتر وحيد قباديان و كتاب تأسيسات ساختمان تأليف مجتبي نائينيان مي­باشد. همان­طور كه ملاحظه مي شود، منابع اين درس متفاوت مي­ باشد و بعضاً مباحث در منابع مختلف تكراري است.

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس كتاب تنظيم شرايط محيطي و تأسسيات خود را به بازار كتاب ارائه كرده است. در اين كتاب رئوس اصلي مطالب كه در كنكور كارشناسي ارشد سراسري و آزاد، مورد نظر طراحان مي ­باشد مورد بررسي قرار گرفته است. بررسي عوامل موثر در تنظيم شرايط محيطي، تأثير اقليم و محيط بر انسان، تأثير عوامل اقليمي در ساختمان­ سازي، مشخصات اقليمي مناطق مختلف، تأسيسات حرارتي و برودتي، تأسيسات الكتريكي و روشنايي، صوت و اكوستيك از رئوس اصلي اين كتاب هستند. در اين كتاب تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي كاردانی به كارشناسی (از سال 75 تا 95) و كارشناسي به كارشناسي ارشد (از سال 81 تا 95) به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ تشريحي گنجانده شده است. هر فصل شامل درسنامه كامل و مفيدي مي‌باشد كه مباحث با ارايه تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزش داده شده است. در ضمن در اين كتاب تمامي سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي دانشگاه دولتي در رشته‌ي مجموعه هنرهاي ساخت و معماري گنجانده شده است كه اين موضوع باعث آشنايي با تست‌هاي بيشتري مي‌شود. با توجه به وجود خلاء يك كتاب خوب در بازار، مطالعه‌ي اين كتاب مي‌تواند تمام نياز‌هاي داوطلبان را براي آزمون برآورده سازد.

« ايستايي »

از 30 سؤال دروس فني ساختمان 14 سؤال به درس ايستايي اختصاص دارد. منابع مهم اين درس دو كتاب ترجمه شده توسط آقاي دكتر محمود گلابچي به نام‌هاي درك رفتار سازه‌ها و سازه در معماري تأليف سالوادوري ماريو، ايستايي تأليف مريام، استاتيك تأليف شيلز ترجمه غلامرضا قره‌داغي و مقاومت مصالح تأليف بيروجانسون ترجمه هدايت موتابي مي‌باشند و بيشتر مباحث رفتارشناسي سازه و انواع سازه‌ها در معماري در كتاب آقاي دكتر گلابچي مورد مطالعه قرار مي‌گيرد براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي با در نظر گرفتن دو مبحث فوق آماده و به چاپ رسانده است. در اين كتاب با بررسي كتاب‌هاي مرجع تمام مباحث دسته‌بندي شده و با مثال‌هاي متعدد و ارايه تصوير از سازه‌ها سعي شده تمام مفاهيم به داوطلب آموزش داده شود. در تست‌هاي استاتيك و مقاومت داوطلبان نياز به اطلاعات در زمينه بردارها، نيروها و فيزيك دارند كه در كتاب مدرسان شريف اين مباحث يادآوري شده است. تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي دانشگاه دولتي و آزاد در سال‌هاي گذشته به طور كامل در اين كتاب گنجانده شده است تا داوطلب از هر حيث آماده روبه‌رو شدن با تست‌هاي مختلف باشد. با توجه به استقبال داوطلبان، اين كتاب در ميان دانشجويان معماري جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است.

« شناخت مواد »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 4 سؤال مي‌باشد منابع مهم اين درس كتاب مصالح ساختماني تأليف احمد حامي و كتاب مصالح ساختماني تأليف سام فروتني مي‌باشند. مطالعه‌ي مبحث پنجم مقررات ملي ساختمان (مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني) نيز مي‌تواند مفيد باشد. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار كامل و مفيد به بازار كتاب ايران عرضه كرده است. در اين كتاب مباحث كاملاً طبقه‌بندي شده‌اند و تمام مباحث از جزء به كل آموزش داده شده و در ضمن متون درسي، تست‌هاي تأليفي گنجانده شده است تا داوطلبان کارشناسی ارشد معماری با انواع تست‌هاي اين درس آشنا شوند. در پايان هر فصل تمامي تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد رشته معماري از سال 75 تا 95 با پاسخ تشريحي ارايه شده است و پس از آن يك سري نمونه تست براي تمرين بيشتر داوطلبان گنجانده شده است يكي ديگر از نقاط قوت اين كتاب آوردن سؤالات و پاسخ‌هاي تشريحي رشته هنرهاي ساخت و معماري مربوط به دانشگاه دولتي در كتاب است. مطالعه‌ي اين كتاب تمام نياز داوطلبان را براي تسلط كامل بر تست‌هاي مختلف آن، برآورده مي‌كند و ديگر لازم نيست داوطلب كتاب ديگري را مطالعه كند.

« عناصر و جزئيات »

تعداد تست های اين درس 4 سؤال مي‌باشد. از حيث مباحث اين درس كمي وسيع‌تر از درس شناخت مواد و مصالح مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب اجزاء ساختمان تأليف سياوش كباري و اجزاء ساختمان دكتر جليل شاهي، مبحث 8 مقررات ملي سازمان (دفتر تدوين مقررات ملي ساختمان) مي‌باشند. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي بسيار موفق روانه بازار كتاب كرده كه از هر حيث پاسخگوي نياز داوطلبان در اين رشته مي‌باشد. ارايه تمام متون آموزشي، ترسيم اشكال و دياگرام‌هاي سازه‌هاي مختلف، گنجاندن تست‌هاي تأليفي در لابه‌لاي متون آموزشي، پاسخ تشريحي به تمام تست‌هاي 15 سال اخير اين درس در آزمون‌هاي كارشناسي ارشد دانشگاه دولتي بررسي سؤالات دانشگاه آزاد و آوردن پاسخ تشريحي براي آن‌ها، ارايه تست‌هاي خودسنجي به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده با پاسخ كليدي، پاسخ به تست‌هاي آخرين آزمون برگزار شده در سال 95 از مشخصات اين كتاب بسيار ويژه مي‌باشد.

 

« دروس تاريخ و مباني نظري »

(تاريخ معماري جهان، معماري معاصر، معماري اسلامي، مباني نظري معماري)

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي رشته معماری 30 سؤال مي‌باشد. منابع مهم اين دروس دو كتاب معماري اسلامي و كتاب سبك‌شناسي استاد كريم پيرنيا، كتاب فضا، زمان و معماري ترجمه‌ي منوچهر مزيني، كتاب آشنايي با تاريخ معماري و شهرسازي ايران (سمينارهاي بم) كتاب مباني و مفاهيم معماري معاصر غرب تأليف دكتر وحيد قباديان، كتاب آشنايي با معماري جهان تأليف ابراهيم زارعي، كتاب تاريخ هنر معماري ايران در دوران اسلامي تأليف يوسف كياني است. همان‌طور كه ملاحظه مي‌كنيد منابع اين درس بسيار وسيع و پراكنده هستند و بسياري در خواندن آن‌ها دچار سردرگمي مي‌شوند. به همين دليل نياز به يك كتاب واحد احساس مي‌شد به همين منظور انتشارات مدرسان شريف كتابي جامع و مفيد به جامعه‌ي معماري كشور ارايه كرده است. در اين كتاب با الهام از تمام كتاب‌هاي فوق با دسته‌بندي مناسب تمام مباحث به طور منظم و قابل فهم آموزش داده شده‌اند. در اين كتاب سعي شده هر جا كه لازم است، تست‌هاي متفاوت ارايه شده تا داوطلب با گونه‌هاي مختلف مسائل چهار گزينه‌اي آشنا شود. استفاده از شكل‌ها و تصاوير مربوط به اين درس، در تمام فصول مختلف انجام شده است. در پايان هر فصل، تست‌هاي طبقه‌بندي شده از سال 75 تا 95 با پاسخ تشريحي آن‌ها گنجانده شده است و پس از آن يك سري تست تكميلي براي داوطلبان برتر در نظر گرفته شده تا از حيث فراواني تست هيچ دغدغه‌اي نداشته باشند. مطالعه‌ي اين كتاب خوب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد معماری پيشنهاد مي‌شود.

کنکور ارشد معماری

« درك عمومي معماري »

تعداد تست های اين درس در آزمون كارشناسي ارشد معماری دانشگاه دولتي 20 سؤال مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب‌هاي عناصر معماري از صورت تا مكان ترجمه‌ي فرزين فردانش، زيباشناسي معماري يورگ گودتر، كتاب فرم فضا، نظم معماري ترجمه‌ي زهره قره‌گوزلو، كتاب ريشه‌ها و گرايش‌هاي نظريه معماري تأليف دكتر محمد منصور فلامكي، كتاب پرسپكتيو ترجمه هرمز معزز می‌باشند. مباحث اين درس بسيار تئوريك و بر پايه‌ي مفاهيم محض معماري بنا شده‌اند. كتاب‌هاي فوق از نقطه نظر اينكه اكثراً ترجمه هستند، مشكلات خاص خود را براي استفاده‌ي داوطلبان در آزمون ارشد دارند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس نيز كتاب خود را به بازار ايران ارايه كرده است. در اين كتاب مطابق ديگر كتب اين مركز تمام كتاب به فصل‌هاي گوناگون تقسيم شده و هر فصل به لحاظ ساختاري به سه بخش تفكيك شده است. در بخش اول درس و مطالب لازم به همراه مثال‌هاي چهار گزينه‌اي آورده شده است. در بخش دوم تمامي تست‌هاي كنكورهاي ارشد گذشته به صورت كاملاً طبقه‌بندي شده مربوط به آن فصل با پاسخ تشريحي آورده شده و معماری پس از آن بخش سوم كه اختصاص به تست‌هاي خودسنجي دارد، قرار داده شده است كه اين بخش معمولاً ويژه داوطلبان خواهان دانشگاه‌هاي برتر و يا داوطلباني است كه از زمان كافي براي مطالعه برخوردار هستند.

 

« درك عمومي معماري منظر »

تعداد سؤالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 20 سؤال مي‌باشد. از نظر اهميت جزء پر اهميت‌ترين دروس براي گرايش معماري منظر مي‌باشد و براي ساير گرايش‌ها، اهميت آن كم مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب باغ‌هاي ايران، مؤلف غلامرضا نعيما، كتاب باغ ايراني بازتابي از بهشت، به همت سازمان ميراث فرهنگي، كتاب اصول طراحي فضاي سبز در محيط‌هاي مسكوني به كوشش مركز تحقيقات مسكن، كتاب باغ ايراني استاد كريم پيرنيا، كتاب باغ ايراني حكمت كهن منظر جديد (موزه هنرهاي معاصر) كتاب باغ‌هاي ايراني و كوشك‌هاي آن تأليف دونالدويلبر مي‌باشند. همان طور كه ملاحظه مي‌كنيد، منابع مهم اين درس در مقطع کارشناسی ارشد نيز همچون درس تاريخ و مباني معماري بسيار وسيع و پراكنده مي‌باشد. در اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف كتابي مناسب و مفيد به بازار كتاب ايران ارايه كرده است. در اين كتاب سعي شده عكس‌ها و شكل‌هاي مختلف از مراجع مختلف جمع‌آوري شود و مطالب مربوطه در كنار آن‌ها آموزش داده شود. در كتاب مدرسان شريف تست‌هاي متفاوت براي تقويت قدرت تفكيك داوطلبان در مواجهه با سؤالات ارايه شده است. تمامي تست‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد در 10 سال گذشته با پاسخ تشريحي در اين كتاب گنجانده شده است. ارايه پاسخ تشريحي به آخرين آزمون برگزار شده (بهمن 93) از ديگر نقاط قوت اين كتاب است.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۶ گرایش به شرح زیر است:

۱) مهندسی معماری

 ۲) مهندسی معماری منظر

کنکور ارشد معماری

۳) مهندسی معماری اسلامی

۴) مطالعات معماری ایران

۵) بازسازی پس از سانحه

۶) معماری داخلی

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی ۷ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری پاسخ دهند.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته معماری در کنکور کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ معماری مطابق جدول زیر است:

ردیف

دروس امتحانی

تعداد سؤالات

۱

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۳۰

۲

دروس فنی ساختمان (تنظیم شرایط محیطی، ایستایی، شناخت مواد، عناصر و جزئیات، تأسیسات)

۳۰

۳

دروس تاریخ و مبانی نظری (تاریخ معماری جهان، معماری معاصر، معماری اسلامی، مبانی نظری معماری)

۳۰

۴

درک عمومی معماری

۲۰

۵

درک عمومی معماری منظر

۲۰

۶

تاریخ شهر در ایران

۲۰

۷

مبانی بازسازی پس از سانحه (گونه‌شناسی و طراحی اسکان موقت و دائم، واژگان و تعاریف بلایا و سوانح، مدیریت و برنامه‌ریزی بازسازی و مدیریت بحران)

۲۰

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد معماری و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به‌صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری اعلام نمی‌شود.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد معماری که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ باشند ارائه شده است.

۱- Tofel reading comprehension and vocabulary workbook

۲- فرهنگ مصور معماری، ترجمه دی کین گ چینگ
۳- انگلیسی معماری دکتر حسن رستگارپور
۴- واژه های کاملاً ضروری ۵۰۴

۵- Essential words for Tofel

کنکور ارشد معماری

 

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

سؤالات کنکور کارشناسی ارشد معماری از طریق صفحات زیر قابل دریافت است:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه معماری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه معماری

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته معماری ۹۴-۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته معماری ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد مجموعه معماری ۹۰

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه معماری ۸۹

دریافت رایگان تست ارشد مجموعه معماری ۸۸

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه معماری ۱۳۸۷

جهت کسب اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد در گرایش‌های مختلف رشته معماری می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد معماری

 

جهت کسب اطلاع از کارنامه و رتبه‌های قبولی کنکور کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف رشته معماری سال‌های گذشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

رتبه های قبولی کنکور ارشد معماری

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  و زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

 

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

ایران مشاوره

نظری بدهید


یکی از آزمون هایی که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود جذب می کند کنکور کارشناسی ارشد است. با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در آذر ماه انجام می گیرد. داوطلبانی که علاقه دارند در رشته مهندسی معماری شرکت کنند می بایست با مطالعه منابع مرتبط آمادگی لازم جهت حضور در جلسه آزمون را کسب نمایند.

کنکور ارشد معماری

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد  نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد. به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد  استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد  خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می بایست در آذرماه از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند. رشته مهندسی معماری نیز یکی از رشته های گروه هنر می باشد که ضرایب و اهمیت دروس آن متفاوت است.

رشته مهندسی معماری مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

رشته مهندسی معماری جزء رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ،  در یکی از رشته های شناور نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته مهندسی معماری می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

 معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه نمایید.

علاقه مندانی که در  زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در رشته مهندسی معماری در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد  می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد  شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در زمان مربوطه اقدام نمایند.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع آزمون ارشد

7 ساعت پیش

8 ساعت پیش

8 ساعت پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

سلامالان یه مدت این سوال شدیدا ذهن منو به خودش مشغول کرده که فرق رشته انرژی معماری با معماری پایدار چیه؟ سوال دیگم اینه رشته فناوری معماری با تکنولوژی یکیه یا دوتا رشته جدا هستند؟

سلام ببخشید برای رشته مهندسی معماری گرایش مسکن ازمون اسکیس هست؟واینکه تو دفترچه باید قید بشه گرایش مسکن؟

سلامبنظر شما تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به ارشد مهندسی معماری موفقیت درپی دارد؟

سلام و عرض ادبآخرین رتبه های پذیرفته شده در گرایش معماری معماری دوره ی روزانه ی دانشگاه های سراسری در چه بازه ای بوده؟آیا بنده با کسب درصدهای ۲۷ زبان، ۲۲ فن ساختمان، ۲۰ تاریخ، ۴۶ درک عمومی معماری و ۵ درک عمومی منظر از شانسی جهت قبولی در دوره ی روزانه برخوردار هستم؟پیشاپیش سپاسگزارم

سلام خواستم به پرسم من 60درصد منظر و 35.5درصد تاریخ و 26درصد درک و 21درصد زبان و 12درصد فن آیا احتمال مجاز شدن برای شبانه را دارم ؟

کنکور ارشد معماری

منابع مورد نیاز آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

در اینجا منابع مورد نیاز آزمون کارشناسی ارشد رشته معماری به ترتیب اولویت مشخص شده اند: 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی


مهسا‏ – 97/7/13

سلام میشه لطفا توضیح بدین که برای بعضی دوروس کتابای مختلف با اولویت بندی ارائه شده با خوندن کتابای اولویت اول تنها، میشه رتبه ی خوبی کسب کرد؟


مهسا‏ – 96/8/27

سلام ببخشید میشه بگید از این جدول اولویت بندی به چه صورت میشه استفاده کرد؟ یعنی تمام این منابع ذکر شده باید استفاده بشه یا استفاده از یه ستون مشخص میتونه به یه نتیجه مشخص برسه ؟


مریم‏ – 96/7/17

سلام میشه لطفا جزوه عناصر جزییات ساختمان دکتر طباطبایی. رو برای دانلود بگذارید?


فاطمه یزدان پناه‏ – 96/7/9

سلام آیا برای کارشناسی ارشد معماری داخلی ازمون عملی داره/


همایون مقیمی‏ – 95/7/9

خواهشمند است ایمیل دکتر طباطبایی از رشته معماری برای درس ایستایی را برای من ارسال نمائیدبا تشکر


پشتیبانی 3گام‏ – 96/1/20

چنین ایمیلی رو نداریم دوست عزیز.


رضا‏ – 95/6/31

سلام، ببخشید برای گرایش های مجموعه ی هنر ساخت و معماری معرفی منابع ندارید ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/4

سلام. در حال حاضر خیر.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

سلامالان یه مدت این سوال شدیدا ذهن منو به خودش مشغول کرده که فرق رشته انرژی معماری با معماری پایدار چیه؟ سوال دیگم اینه رشته فناوری معماری با تکنولوژی یکیه یا دوتا رشته جدا هستند؟

سلام ببخشید برای رشته مهندسی معماری گرایش مسکن ازمون اسکیس هست؟واینکه تو دفترچه باید قید بشه گرایش مسکن؟

سلامبنظر شما تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به ارشد مهندسی معماری موفقیت درپی دارد؟

سلام و عرض ادبآخرین رتبه های پذیرفته شده در گرایش معماری معماری دوره ی روزانه ی دانشگاه های سراسری در چه بازه ای بوده؟آیا بنده با کسب درصدهای ۲۷ زبان، ۲۲ فن ساختمان، ۲۰ تاریخ، ۴۶ درک عمومی معماری و ۵ درک عمومی منظر از شانسی جهت قبولی در دوره ی روزانه برخوردار هستم؟پیشاپیش سپاسگزارم

سلام خواستم به پرسم من 60درصد منظر و 35.5درصد تاریخ و 26درصد درک و 21درصد زبان و 12درصد فن آیا احتمال مجاز شدن برای شبانه را دارم ؟

کنکور ارشد معماری

بررسی اطلاعات دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری، مجموعه هنرهای ساخت و معماری و کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی و ضرایب دروس به تفکیک گرایشهای مربوطه

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1352) در یک نوبت (معمولاً صبح جمعه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 170 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 150 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری در جدول زير آمده است:

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1361) در یک نوبت (معمولاً صبح پنجشنبه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 185 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 120 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری در جدول زير آمده است:

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

آزمون سراسری برای این کد رشته (كد 1353) در یک نوبت (معمولاً صبح پنجشنبه)، انجام میشود و یک دفترچه در اختیار داوطلبین قرار میگیرد.

این آزمون شامل 120 سؤال می باشد و زمان پاسخگویی برای آن 120 دقیقه می باشد.

دروس دفترچه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی در جدول زير آمده است:

در جدول زیر ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد مرمت و احیای ابنیه و بافتهای تاریخی به تفکیک گرایشها مشخص شده است:

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی 


بهزاد‏ – 99/4/27

سلام من کارشناسی معماری داخلی دارم ایا میتونم مهندسی معماری ارشد امتحان بدم

محمد مقدم درخشان‏ – 99/4/28

سلام بله مشکلی نیست 


سروش‏ – 98/5/15

سلام ، مدرک کارشناسی من عمران هستش ، من مجاز به شرکت در ارشد معماری با کد 1352 هستم ؟


۳۱۳‏ – 98/2/23

سلام ببخشید معمولا آخرین رتبه مجاز به اسکیس دولتی چنده؟


Talayeh‏ – 97/9/23

سلام من معماری خوندم میخواستم بدونم برای ارشد میتونم مدیریت پروژه و ساخت رو از مجموعه هنرهای معماری و ساخت انتخاب کنم


مهی‏ – 97/6/14

سلام.من کارشناسی عمران خوندم.چه انتشاراتی کتاباش از پایه آموزش دادن برای کنکور برای من که معماری نخوندم تاحالا.اگه میشه راهنمایی کنید


رضا‏ – 96/7/15

سلام میخواستم بدونم ضرایب دروس کاردانی واسه کنکور چنده؟؟اگه راهنمایی کنی ممنون میشم.


سحاب‏ – 96/7/8

كدوم ازمون ازمايشي رو توصيه ميكنين براي هنر هاي ساخت و مديريت پروژه؟

کنکور ارشد معماری


miniator‏ – 96/6/27

رشته مدیریت پروژه هم آزمون اسکیس داره؟


جیران‏ – 96/4/31

دوست عزیز در کنکور میتونید شرکت کنید ولی آزمون ارشد معماری دو بخشیش و باید خودتون رو برای شرکت در آزمون اسکیس ارشد هم اماده کنید که طبیعتا بنا به مهم بودن تجربه در طراحی رقابت با متقاضیانی که معماری خوندن برای شما دشوار خواهد بود و از اون گدشته معماری علمیست همگام با نرم افزار های متنوع و هنر ساخت و طراحی که طبیعتا دانشجوهای ارشد دیگه در صورت قبولیتون از مشا جلوترن و شما تازه باید شروع به فراگیری نرم افزاری و غیره کنیدو خیلی مباحث رو هم در کارشناسی اموزش داده میشه که باتوجه به عملی بودن رشته شما دیگه قادر نیستید با خوندن کتاب خودتون فرا بگیرید و با توجه به عادتون به رشته تئوری در ادامه به پشت کار زیادی برای عادت به جو رشته دارید در کل رشته معماری بیش از طاهر جذابش سخته:))


شیرین حسینی نژاد‏ – 96/3/6

با سلام بنده کارشناسی مدیریت جهانگردی خوندم و ارشد بازرگانی بیمه ، الان میخوام بدونم که میتونم با مدرک کارشناسی مدیریت ، ارشد کنکور بدم برای معماری ؟ و فرقش با کسی که کارشناسی معماری خونده چیه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید .

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

بودجه‌بندی دروس و ضرایب دفترچه آزمون سراسری معماری

تاریخچه شکل‌گیری و تحولات کنکور کارشناسی ارشد:

کنکور ارشد معماری

تا سال 1378: پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارشد پیوسته، برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ارشد

سال 1378: اعمال تغییرات در نحوه آموزش معماری به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی

تغییر پذیرش دانشجوی معماری از جذب در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ارشد پیوسته به گرفتن دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی

سال 1379: جذب اولین دوره کارشناسی معماری در دانشگاه‌های کشور

سال 1381: برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ویژه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته

سال 1383: اصلاح دروس و سرفصل‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته با سرفصل‌ها و رئوس مطالب دوره کارشناسی معماری.

برگزاری اولین کنکور کارشناسی ارشد مهندسی معماری.

از سال 1382 تا سال 1390 ساختار کلی آزمون کارشناسی ارشد ثابت بوده و تنها از لحاظ محتوایی و سطح سؤالات تغییراتی را داشته است اما در سال 1391 ضرایب و دروس دفترچه به شکل زیر تغییر کرد:

نوع آزمون

عنوان درس و مواد امتحانی آن

ضریب درس در گرایش

 

مهندسي معماري

معماري منظر

مهندسي معماري اسلامي

مطالعات معماري ايران

بازسازي پس از سانحه

معماري داخلي

تعداد سؤالات

درس

تعداد کل سوالات آزمون

مدت زمان آزمون

(دقیقه)

تــئـــوری

زبان عمومي و تخصصي

کنکور ارشد معماری

2

2

2

2

3

2

30

120

120

دروس فن ساختمان

تنظيم شرايط محيطي

3

1

2

1

3

3

30

تأسيسات الکتریکی و مکانیکی

ايستايي و سیستم های ساختمانی

عناصر و جزئيات ساختماني

شناخت مواد و مصالح

دروس تاريخ و مباني نظري

معماري ایران

2

2

2

4

1

2

30

معماری اسلامي

معماري جهان

معماري معاصر

درك عمومي معماري

3

1

2

3

1

3

20

درك عمومي معماري منظر

1

3

1

0

0

1

20

 

تاريخ شهر در ايران

0

0

0

2

0

0

20

مباني بازسازي پس از سانحه

0

0

0

0

2

0

20

عـملی

اسكيس معماري

5

0

5

0

2

0

اسكيس معماري منظر

0

5

0

0

0

0

240

پروژه تشريحي مطالعات

0

0

0

5

0

0

اسكيس معماري داخلي

0

0

0

0

0

5

240

021-8506
خرید آنلاین کتاب

ردیف

نام جزوه

قیمت

کنکور ارشد معماری

(تومان)

گرایش سراسری

گرایش آزاد

معماری

معماری منظر

 کلیه گرایش­ها

1

درک عمومی معماری منظر

28000

ü

ü

 

2

دروس فنی ساختمان

33000

ü

ü

ü

3

تاریخ و مبانی نظری

33000

ü

ü

ü

4

زبان تخصصی

24000

ü

ü

ü

5

زبان عمومی

35000

ü

ü

کنکور ارشد معماری

 

6

تنظیم شرایط محیطی

24000

ü

ü

ü

قیمت بسته کامل آموزشی(تومان)

125000

125000

81000

[ 1397/11/21 19:48:44 ]

سلام
من ارشد معماری میخوام بخونم بسته های آموزشی این دوره شامل چه کتابایی هست؟ قیمتش چقدره؟

با سلام و احترام

برای تهیه منابع این رشته میتوانید در سایت ماهان به قسمت فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید.

با آرزوی موفقیت شما

[ 1397/09/18 16:15:11 ]

با سلام، کلاس های آمادگی ارشدتون برای معماری در قم نیز برگزار میشه؟
به دلیل اینکه ازمونمون به دو صورت تئوری و عمل برگزار میشه، شما دوره اسکیس معماری هم برگزار میکنید در قم یا خیر؟
ممکنه راهنمایی کنید.

با سلام و احترام

در نمایندگی های شهرستان برای تهیه کتاب ها و آزمونها در خدمتتان هستیم و برای شرکت در کلاسها باید با شماره 0218506 تماس حاصل فرمایید.

[ 1397/06/14 11:18:34 ]

ببخشید من دانشجوام دانشگاهم شیرازه شرایط ثبتنامش چطوریه اگه میشه یکم راهنمایی کنید یا تماس بگیرید چون من احتمالا یه ترم توی شیرازم شاید برم یه شهردیگه بخاطر همین میخوام ببینم میشه یه ترمم کلاسارو تو شیراز برم بقیشو تو یه شهر دیگه برم

باسلام 

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی انتقال از مراکز آموزشی فوق با آموزش دانشکده تماس حاصل فرمایید.

باتشکر

[ 1397/02/08 18:40:49 ]

سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم من در حین خدمت هستم و 97/5/1 تموم میکنم میتونم کلاس هاشو از برج شش برم یا دیر میشه

سلام وقتتون بخیر

[ 1396/12/06 16:43:12 ]

سلام …من‌کارشناسی معماری هستم ومیخام ازالان برای سال۹۸کنکوربدم ودانشگاه سراسری قبول شم ولی نمیدونم چجوری وباچه زمانی استارت بزنم ک صددرصدقبول شم ممنون میشم راهنماییم کنید.

درود دوست عزیز

[ 1396/12/02 13:55:51 ]

سلام من براي دوره جديد كلاساتون مي خواستم ثبت نام كنم مي خواستم راهنماييم كنين ممنون

درود دوست عزیز

[ 1396/10/30 22:59:36 ]

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی دارم می خوام بدونم برای ارشد چه رشته ای برم بهتره و دکوراسیون داخلی می تونم برم؟

با سلام دوست عزیز،

[ 1396/09/23 20:8:16 ]

سلام خسته نباشید میشه توضیح مختصر راجب گرایش های معماری بدید مثلا انرژی ساخت چیه و اینکه کدوم گرایش برای کی مناسب تره ممنون

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد. 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است. 

حوزه فعالیت کارشناسی ارشد معماری منظر را می توان در حیطه های زیر خلاصه کرد:

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

[ 1396/09/23 20:3:8 ]

سلام من کارشناسی معماری هستم میخواستم بدونم کدوم گرایش ارشد رو بخونم خوبه؟سختی و اسونی رشته مهم نیست برام مثلا معماری داخلی مناسب تره یا رشته هایی با گرایش هایی تخصصی تر مثل مسکن و…

کارشناسی ارشد مهندسی معماری- معماری دارای 7 زیرگرایش معماری مسکن، معماری پایدار، معماری فضاهای بهداشتی درمانی، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، معماری فناوری، معماری فنی- گرایش معماری می باشد 

 

تلاش در جهت پیاده سازی اهداف توسعه پایدار و مفاهیم پایداری برای کاهش اتلاف انرژی و آلودگی های زیست محیطی در معماری، سبب ایجاد گرایش معماری پایدار در کارشناسی ارشد معماری شده است. هدف معماری پايدار، بیشترین استفاده از امکانات محيط طبيعی و بهره برداری بهينه از فن‌آوری‌های معاصر و نیز کنترل آلودگی‌های محيطی، استفاده بهينه از منابع و از بین بردن پسماند می باشد. معماری پایدار، يکی از جديدترين شاخه های معماری در سطح می باشد.

دانش آموختگان گرایش معماری فن آوری در مقطع کارشناسی ارشد معماری، با طراحی فنی ساختمان و بهینه ترین روش‌های ساخت آثار معماری و به کار گیری تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره برداری از بنا آشنا خواهند شد. معماری فن آوری از نظر محتوای درسی شباهت زیادی به رشته تکنولوژی معماری دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی معماری، برای ورود به رشته معماری فن آوری باید در آزمون تستی رشته معماری شرکت کرده و آزمون اسکیس معماری را نیز پشت سر بگذارید.

در گرایش معماری مسکن در کارشناسی ارشد معماری، آموزش دانشها و مهارت‌های لازم در حوزه  طراحی واحدها و مجتمع‌های مسکونی، رسیدگی به مسائل مرتبط با مسکن و انجام پژوهش‌های مربوطه مورد نظر می باشد.

رشته معماری منظر در حدود 50 سال پیش در دانشگاه های اروپا تعریف می شود. تشکل های علمی مختلف این رشته در سطح جهانی توانسته انسجام و یکپارچگی اعضای جامعه معماری منظر را ارتقا بخشد. با افزایش کاربردهای معماری منظر در مسائل مربوط به حوزه سرزمینی و ایجاد گرایش هایی که در ارتباط با این رشته هستند مانند منظر شهری- منظر فرهنگی- برنامه ریزی و مدیریت منظر، حضور متخصصین منظر در جایگاه های اجرایی و مدیریتی مورد نیاز خواهد بود. منظر دارای ماهیت مکان و محصول تجربه انسان از محیط و فضاهای بیرونی است. اما فضای منظر با فضای معماری متفاوت است. فضای منظر فاقد کرانه های بارز معماری است. منظر حد واسط فضای مصنوع معماری و طبیعی پیرامون انسان است.

ـ ارزیابی ها برای محیط و منظر، ارائه طرح برای مدیریت و آمایش سرزمین

ـ ساماندهی مناظر طبیعی، آثار تاریخی و مناطق توریستی

ـ سازماندهی و ارائه راهکار برای بازسازیهای شهری

ـ برنامه ریزی برای توسعه های جدید از لحاظ فرم و مقیاس

ـ طراحی شهرک اعم از تجاری و صنعتی و محوطه های مسکونی

ـ طراحی منظر خیابانها و زیرساختهای عمومی شهری

ـ طراحی فضاهای شهری، میادین و پیاده راه ها و طراحی منظر راه ها

ـ طراحی محوطه برای بیمارستانها، هتلها، مدارس، دانشگاهها و . . .

ـ طراحی فضاهای ورزشی، فضاهای سبز تفریحی، پارکهای عمومی و پارکهای موضوعی

ـ برنامه ریزی ساخت بزرگراه ها، شبکه های حمل و نقل، پلها و . . .

ـ ارائه طرح برای حفاظت از باغهای تاریخی

ـ برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه ها، سدها، مخازن و صنایع بزرگ

برای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد معماری96 به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

[ 1396/06/23 2:55:13 ]

سلام،رشته من مهندسی معماریه،میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد رو مهندسی صنایع شرکت کنم؟و با توجه به اینکه وقت کمی دارم امکان قبولی تو این رشته رو دارم؟ و چه منابعی رو باید مطالعه کنم؟
متشکرم

سلام خدمت شما


 

طراحی سایت
، طراحان پویا

کنکور ارشد معماری
کنکور ارشد معماری
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *