کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه
کوچک کردن سینه

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بیلمک، شاید فکر کنید مشکل و نگرانی اکثر خانمها کوچکی سینه و پستان آنهاست ! اما درواقع هستند خانمهای بسیاری که از بزرگی سینه خود رنج میبرند !

پستان و سینه باید متناسب با اندام زن باشد اگر دختران و زنانی هستند که پستانشان بسیار بزرگ نمی باشند می توانند با این راهکار پستان هایشان را کوچک نمایند زنانی که دوست ندارند سینه بزرگی داشته باشند و پستان بزرگ اذیتشان می نماید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر بزرگ شدن بیش از اندازه پستان در دختران و زنان را در سایت دانستن خواهید دید با ما همراه باشید.

مشکل بزرگی سینه و راه کارها ساده برای کوچک کردن سایز سینه به طور طبیعی

سینه قسمت هایی از قفسه سینه بدن است. و از بافت چربی و غدد پستان تشکیل شده است. هنگامی که به بلوغ می رسید، سینه های شما شروع به رشد می کنند، و به میزان هورمون در بدن شما تغییر می کند. عوامل ایجاد کننده مانند ژنتیک، تغذیه، ورزش، شیوه زندگی یا بیماری مزمن هنگام بلوغ بر سایز سینه تاثیر میگذارد سینه اغلب دختران در سن ۹ یا ۱۰ سالگی شروع به رشد می کند، اما در برخی دختران ممکن است زمان آن تغییر کند زودتر یا دیرتر رشد کند.

برای هر فرد، زمان رشد سینه متفاوت است، به طور متوسط ​​بین ۳ تا ۵ سال است اگر سینه های شما زودتر از دوستانتان رشد کند، به این معنی نیست که سینه های بزرگتری دارید ؛ اندازه پستان شما ممکن است با افزایش یا کاهش وزن، بارداری، و زایمان تغییر کند.

کوچک کردن سینه

آیا سایز سینه ۹۰ استاندارد است ؟
در واقع این فقط برای افراد با قد ۱۷۰ سانتی متر ایده آل است.
در واقع، اندازه سینه شما باید با قد شما متعادل باشد.

بنابراین، اندازه سینه و قد به شرح زیر است:

با ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر، اندازه سینه ۷۶ تا ۸۰ سانتی متر است.
با ارتفاع ۱۵۵ سانتی متر، اندازه سینه ۷۸ تا ۸۳ سانتی متر است.
با ارتفاع ۱۶۰ سانتی متر، اندازه سینه ۸۳ تا ۸۶ سانتیمتر است.
با ارتفاع ۱۷۰ سانتی متر، اندازه سینه ۹۱ تا ۹۳ سانتی متر است.
علاوه بر این، اندازه سینه باید با اندازه شکم و باسن شما یکسان باشد.

استاندارد توسط فرمول زیر تعریف شده است:
اندازه ی باسن – اندازه سینه = حدود ۰-۲ سانتی متر
(اندازه باسن + اندازه سینه):اندازه شکمی = ۲٫۸
با توجه به تعاریف فوق شما می توانید به طور کامل به سوال “آیا سینه های من بیش از حد بزرگ است؟” پاسخ دهید.اگر پاسخ شما “بله” باشد، بیایید فاکتورهای این شرایط را بیابیم.


عوارض و درمان بزرگی پستان

دلایل مشترک بزرگی سینه ها چیست؟
در اینجا برخی از علل شایع این شرایط عبارتند از:
_عوامل ژنتیکی:
ژنتیک در تعیین اندازه و شکل سینه نقش مهمی دارد.
ژن ها بر مقدار هورمون هایی که بر بافت پستان اثر گذارند تأثیر می گذارند.ژن ها ضخامت و همچنین پوست اطراف سینه ها را تعیین می کنند. یک مطالعه در مجله ژنتیک پزشکی BMC، دادههای بیش از ۱۶۰۰۰ زن را تجزیه و تحلیل کرد و در مجموع هفت عامل ژنتیکی را که به طور قابل توجهی به اندازه سینه بستگی دارد، تشخیص داد.سینه های شما ممکن است تحت تاثیر هر دو طرف خانواده باشد. به همین دلیل افرادی هستند که لاغر هستند،ولی با سینه های بزرگ.
وزن بدن:
سینه های شما از بافت های زیادی تشکیل شده اند.این بافت ها از چربی تشکیل شده است، بنابراین تصادفی نیست که سینه های شما بزرگ یا کوچک باشد این بدان معنی است که وقتی وزن خود را افزایش می دهید، سینه هایتان بیشتر رشد می کنند. به همین ترتیب، هنگام کاهش وزن، سینه هایتان ممکن است با توجه به مقدار چربی که از دست می دهید، تغییر کنند. زنان با بافت چربی سوز بافت بیشتری دارند و چربی کمتری دارند. بنابراین، هنگام کاهش وزن، ممکن است دچار تغییرات پستان شوند.
تغییرات هورمونی:
سینه های شما اغلب در طول دوره های زمانی که سطح هورمون شما نوسان می کند، افزایش می یابد.برای مثال، سینه های خود را در حین بارداری و قبل از دوره قاعدگی افزایش می یابد. تغییرات در هورمون ها در این دوره سبب افزایش سینه های شما می شود ؛ تغذیه با شیر مادر همچنین می تواند سینه ها را بزرگتر کند، زیرا آنها حاوی شیر بیشتری هستند.با این وجود، بعد از اینکه میزان هورمون شما به حالت طبیعی بازگشت و یا بعد از اینکه سینه هایتان شروع به تولید شیر کنند، اندازه سینه شما به حالت طبیعی باز می گردد.

انباشت هورمون:
بسیاری از زنان پیش از یائسگی به طور طبیعی سینه های بزرگ دارند این به دلیل افزایش هورمون جنسی هورمون استروژن در خون است.

برخی داروها:
برخی از داروهایی که حاوی هورمون های جنسی استروژن هستند، مانند قرص های کنترل بارداری یا درمان جایگزینی هورمون می توانند منجر به افزایش اندازه سینه ها شوند. این باعث می شود که سینه بزرگتر از قبل شود. اما هنگامی که شما استفاده از این داروها را متوقف کنید، اندازه سینه شما به اندازه اصلی آن برمی گردد.

علائم شایع بزرگی سینه چیست؟

در اینجا علائم رایج این شرایط عبارتند از:
توده پستان شروع به ظاهر شدن می کند.
احساس کشیدگی سینه دارید.
پستان بسیار حساس است،
شما احساس می کنید قفسه سینه حالت طبیعی ندارد.
قفسه سینه ضعیف است.
ممکن است سینه کمی سفت و دردناک احساس شود.
ممکن است پشت سینه درد بگیرد.
سوتینی که معمولا استفاده می کنید، دیگر مناسب شما نیست.

چه کسی در معرض خطر بالای این شرایط قرار دارد؟
تقریبا تمام زنان می توانند، این وضعیت را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کنند با این حال، دخترانی که به بلوغ می رسند، زنان باردار و زنان چاق در معرض خطر بالای این بیماری هستند. برای بلوغ، افزایش اندازه سینه طبیعی و ضروری است با این حال، باعث ناراحتی بسیاری در زندگی و کار می شود. علاوه بر احساسات ناخوشایند، این وضعیت باعث می شود که آنها اعتماد به نفس در ارتباطات را از دست بدهند. شما می توانید این بیماری را با کمترین عوامل خطر کنترل کنید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک خود مراجعه کنید.


کوچک کردن سینه های بزرگ با طب سنتی

عوارض بزرگی بیش از حد سینه زنان
جراحی و روش هایی که برای بزرگی سینه انجام می شود نباید سایز این عضو مهم را بیش از حد افزایش دهد چرا که عوارض آن برای زنان بسیار جدی است.

رابطه بزرگی سایز سینه و کمر درد در زنان
برخی از خانم ها علاقه خاصی به داشتن برجستگی و بزرگی سینه ها دارند برای همین گاهی تصمیم به جراحی های زیبایی می گیرند که البته زیاده روی در این مسئله عوارض جسمی به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها دردهایی است که به مرور زمان در کمر گردند و شانه ایجاد خواهد شد چرا که به واسطه سنگین تر شدن وزن سینه ها فشار به ستون فقرات و قسمت های اطراف ان بیشتر خواهد شد. پس از انجام جراحی و کاشت سینه بهتر است به نکاتی که در این بخش از سلامت نمناک به آنها اشاره می کنیم توجه کنید.

بزرگی بیش از حد سینه زنان چه عوارضی دارد؟
سینه های سنگین روی عصب گردن و ستون فقرات تاثیر می گذارند و باعث کشیدگی رباط گردن شانه و کمر میشود سنگینی و کشش به مرور باعث خستگی ماهیچه ها و دردهای مزمن خواهد شد.
بزرگ کردن بیش از حد سایز سینه ها با جراحی میتواند دردهایی را در پستان نیز ایجاد کنند چراکه تلاش بدن برای تعادل به هم خورده به واسطه بزرگی این عضو جنسی فشاری را به عضلات اطراف سینه وارد می کند که منجر به درد خواهد شد.
بدن به طور طبیعی بعد از سنگین شدن سینه ها به سمت جلو خمیده می شود چرا که ستون فقرات توانایی تحمل وزن اضافه را ندارد و تغییر حالت در موقعیت طبیعی ایستادن و نشستن را موجب می شود که منجربه قوز و بدفرم شدن قسمت بالای بدن خواهد شد.
زمانی که سنگینی سینه ها مرکز فشار وزن در بدن را تغییر می دهد اسکلت بدن تاثیر منفی گرفته و در دراز مدت برآمدگی دیسک بروز می کند.
اگر فردی به طور مادرزادی سینه های بزرگ دارد برای رفع این مشکل بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کند که در صورت تشخیص با جراحی کوچک کردن پستان دردها به سرعت رفع شوند. علاوه بر تمام این موارد بزرگی سینه می تواند باعث مشکلاتی مانند احساس خواب رفتگی در دست ها، ایجاد شیار و لک روی شانه ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه ای به خصوص در تابستان شود. محدودکردن فعالیت های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، کاهش اعتماد به نفس از دیگر عوارض بزرگی بیش از حد سایز پستان زنان است.


بزرگی پستان چه عوارضی دارد؟

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

افزایش حجم سینه یک مسئله خطرناک نیست با این حال، اگر متوجه شدید که اندازه سینه شما به سرعت و غیر طبیعی افزایش می یابد، باید با پزشک خود مشورت کنید. سرطان سینه در سن ۳۵ سالگی یا حتی جوانتر، می تواند نقش مهمی در ایجاد سینه های بزرگ و نامتناسب داشته باشد. اگر یک طرف پستان به طور قابل توجهی بزرگتر باشد، باید پزشک را ببینید ، اگر شما هر کدام از این نشانه ها یا علائم را داشته باشید، یا سوالی دارید، لطفا با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش سایز سینه های بزرگ با روش های طبیعی و گیاهی
در بالا اطلاعاتی است که باید درباره اندازه سینه بدانید. مطمئنا با این دانش، شما می توانید وضعیت دقیق خود را تعیین کنید. در اینجا چند نکته است که به شما کمک می کند، تا اندازه سینه خود را کاهش دهید و سینه های خود را بسازید همه آنها برای جوابدهی نیاز به زمان دارند بنابراین، برای رسیدن به بهترین نتایج، صبور باشید.وقت آن است که راهنمایی های موثر در مورد نحوه کاهش سریع و طبیعی سینه را بدانید.
۱٫ ماساژ:

برای کاهش حجم ، می توانید ماساژ سینه را انجام دهید تا بافت چربی کم شود.
پس از دوش گرفتن، از یک حوله برای خشک کردن بدن خود استفاده کنید.
سپس کرم چربی سوز را روی سینه اعمال کنید.
دست ها را کاملا آغشته کنید، تا کرم گرم شود و زودتر به بدن نفوذ کند.
به صورت دورانی شروع به ماساژ سینه کنید.
هر دو سینه را همزمان با هم ماساژ دهید،تا سایز یکسان داشته باشند.
اما، اگر شما دارای سینه های نابرابر هستید،سینه بزرگتر را بیشتر ماساژ دهید.


درمان خانگی بزرگی سینه زنان

کاهش سایز سینه با زنجبیل:

زنجبیل می تواند میزان متابولیسم را افزایش دهد، به این ترتیب بافت های چربی بیشتری در بدن شما سوزانده می شود از آنجا که سینه ها از بافت چربی تشکیل شده است، بنابراین اندازه سینه را به صورت خودکار کاهش می دهد.
شما می توانید چای زنجبیل بنوشید.
۱ قاشق چای خوری زنجبیل را به یک فنجان آب اضافه کنید.
آن را ۱۰ دقیقه بجوشانید.
سپس، ½ قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و آن را به آرامی بنوشید.
این چای را هر روز ۲-۳ بار مصرف کنید.


کاهش سایز سینه با زنجبیل

دانه کتان برای کاهش سایز سینه در زنان

با داشتن محتوای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، دانه های کتان می توانند سطح استروژن را در بدن کاهش دهند سطح استروژن بالا یکی از علل عمده سینه بزرگ است بنابراین، استفاده از کتان یک راه موثر برای کاهش اندازه سینه شماست.
همچنین، دانه کتان می تواند سموم مضر بدن شما را از بین ببرد.
۱ قاشق چایخوری دانه های کتان را با یک لیوان آب مخلوط کنید.
این مخلوط را هر روز صبح مصرف کنید.
همچنین، ۱-۲ قاشق چایخوری روغن دانه کتان را روزانه مصرف کنید، تا اندازه سینه کوچکتر شود.

کوچک کردن سینه با دانه کتان

کاهش سایز سینه با چای سبز:

چای سبز دارای آنتی اکسیدان بالایی است که می تواند حجم پستان را کاهش دهد. مواد “catechin” موجود در چای سبز برای کاهش وزن از طریق سوختن کالری مفید است. کاهش چربی بدن، باعث کاهش سایز سینه می شود حتی یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم چای سبز خطر بالقوه سرطان پستان را نیز کاهش می دهد.
۱ قاشق چایخوری از برگ چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.
اجازه دهید تا حدود ۵ دقیقه بجوشد.
½ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید.
چای را ۳-۴ بار در روز بخورید.
این پروسه را چند ماه ادامه دهید.


کوچک کردن سینه با چای سبز

سفیده تخم مرغ برای کاهش سایز سینه:

شما می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و سینه های خود را محکم ببندید در نتیجه، سینه های شما کوچکتر خواهند شد.
سفیده تخم مرغ را هم بزنید ،تا حالت کرمی پیدا کند و آن را روی سینه اعمال کنید.
۳۰ دقیقه صبر کنید.
میتوانید برای تاثیر بیشتر آب پیاز را با آب و سفیده تخم مرغ مخلوط و بعد استفاده کنید.
به مدت چند ماه از این روش استفاده کنید تا سایز سینه کاهش یابد.


کاهش سایز پستان با سفیده تخم مرغ

گواراونا:
گواراونا معمولا در قرصهای کاهش سینه استفاده می شود. ا در آمریکای جنوبی، زنان پس از شیردهی از این گیاه استفاده میکنند.
این به خاطر داشتن ترکیبات کافئین و تانن که به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک می کنند و سبب کاهش بافت های چربی در سینه می شود در نتیجه، اندازه سینه کاهش می یابد.

روغن ماهی برای کاهش سایز سینه:

کوچک کردن سینه

در روغن ماهی، مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد، که برای زنان برای کاهش اندازه سینه مفید است ؛ چنین اسید های چربی می توانند سطوح استروژن را کاهش دهند، که یکی از دلایل سینه های بزرگ است. همچنین روغن ماهی می تواند در کاهش وزن بدن کمک کند بهتر است ماهی آب سرد، مانند؛ ماهی آزاد، ماهی تن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، زیرا آنها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
علاوه بر این، مکمل های روغن ماهی را برای رسیدن به نتایج سریعتر مصرف کنید.
۲-۳ کپسول هر روز برای چند ماه توصیه می شود.
روغن ماهی در ترکیب با ورزش های هوازی در کاهش کل چربی بدن مؤثر است.

کاهش سایز سینه با روغن ماهی

تغذیه مناسب برای کاهش سایز سینه

خوردن فیبر بیشتر
کمبود کالری
_مصرف نمک، چربی و شکر را کاهش دهید.
_هر روز قهوه بخورید.
تمرین های ویژه

ورزش روزانه نه تنها به شما کمک می کند که سلامت خوبی داشته باشید، بلکه به شما کمک می کند تا عضلات خود را تقویت کرده و چربی های اضافی را از بین ببرید با این حال، برای رسیدن به نتایج مورد نظر، شما باید به درستی تمرین کنید. علاوه بر انجام تمرینات برای کل بدن، شما باید به تمریناتی روی سطح سینه تمرکز کنید ،تا اندازه آنها کاهش یابد.
در اینجا برخی از تمرینات خاصی که باید انجام دهید عبارتند از:

ورزش ۱:بلند کردن وزنه:

برای انجام این تمرین، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:
در یک صندلی بنشینید و به آن تکیه دهید.
دست ها را خم کنید و سپس به راست و عمود بر زمین بالا ببرید، دست ها کمی شل شود.
دو آرنج به هم بخورد، که باعث می شود عضلات قفسه سینه کشش یابد.
چند ثانیه صبر کنید، نفس بکشید و به آرامی به موقعیت اصلی بازگردید.
هنگامی که به طور منظم انجام می شود، این تمرین باعث کاهش چربی در سینه های شما می شود.


با ورزش کردن سینه خود را کوچک کنید

ورزش ۲:فشار – یو پی اس:

برای انجام این تمرین، لطفا این مراحل ساده زیر را دنبال کنید:
دو دست روی نیمکت قرار دهید.
تعادل دست ها و پاها را به صورت خطی صاف حفظ کنید.
آرنج خود را خم کنید و بدن خود را در حدود ۱۵-۲۰ سانتی متر از نیمکت پایین بیاورید.
۳۰ ثانیه نگه دارید، سپس بدن را به موقعیت اصلی خود برگردانید.
شما می توانید این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار در روز انجام دهید.
بیشتر راه بروید.
_سوختن کالری ها از طریق فعالیت های روزانه.
و در نهایت انگیزه خود را حفظ کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از دلگرم، تغییرات رژیم غذایی، تغییر در شیوه زندگی و داروهای خانگی می تواند در کاهش اندازه پستان مفید باشد اما به یاد داشته باشید که این روش ها به خصوص بافت چربی در سینه را هدف قرار نمی دهد بلکه به کاهش وزن کلی کمک می کند که در نهایت به کاهش اندازه پستان منجر خواهد شد.

سینه شکل زیبایی زنان را بالا می برد با این حال، سینه های بیش از اندازه بزرگ می تواند در نگاه شما زشت به نظر آید سطح استروژن بالا در دوران بلوغ دلیل اصلی برای سینه های بزرگتر است سینه های ما شامل انواع مختلف بافت هستند که به عنوان گیرنده های هورمون عمل می کنند.

اندازه و حجم اندازه پستان بستگی به نوسانات هورمونی دارد .سینه های بزرگتر می تواند به کمر درد، گردن درد، مشکلات تنفسی منجر شود استقرار و اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار دهد.

کوچک کردن سینه

زنجبیل به میزان سوخت و ساز کمک می کند و سوزاندن چربی را افزایش می دهد سینه عمدتاً از بافت های چربی ساخته شده، زنجبیل به کاهش اندازه پستان کمک می کند

یک قطعه زنجبیل پوست کنده و رنده کنید.

1 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به 1فنجان آب اضافه کنید.

مخلوط را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و از شعله حذف کنید.

مخلوط را فشار و به آرامی جرعه جرعه بنوشید.

2 – 3 فنجان چای زنجبیل در یک روز مصرف کنید.

برای طعم و مزه اضافه شما می توانید عسل را اضافه کنید

چای سبز یکی از راه های موثر برای کاهش وزن است کاتچین به بدن در سوزاندن چربی های انباشته شده کمک می کند جدای از آن، خطرات سرطان سینه را کاهش می دهد.

به یک فنجان آب گرم، 1 قاشق چای خوری از برگ های چای سبز را اضافه کنید.

در پوش فنجان را قرار داده و اجازه دهید برای چند دقیقه خیس بخورد.

آن را فشار داده و بنوشید.

3 – 4 فنجان چای سبز در روز مصرف کنید.

برای طعم و مزه اضافه مقداری عسل اضافه کنید.

سفیده تخم مرغ به عنوان یکی از بهترین راه حل ها برای کاهش اندازه پستان است این به سفت کردن ناحیه سینه و سفت کردن سینه ها کمک می کند که باعث می شود سینه های شما در نگاه کوچکتر باشند.

سفیده یک تخم مرغ را جدا کنید.

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا زمانی که به شکل یک کرم نرم با قوام درآید.

کرم را بر روی سینه گسترش دهید.

آن را در مدت 30 دقیقه ترک کنید.

به یک لیوان آب، آب 1 پیاز را اضافه کنید.

با استفاده از محلول پیاز، سفید تخم مرغ شستشو دهید.

این روند در یک روز یک بار تکرار کنید تا زمانی که شما به نتیجه برسید.

در دوران شیردهی، سینه های بزرگتر به علت التهاب است ترکیبی از چریش Neem و زردچوبه یک درمان آیورودا برای کاهش التهاب و ایجاد سینه محکم تر است.

تعداد انگشت شماری از برگ چریش را به 4 فنجان آب اضافه کنید.

مخلوط را به مدت 10 دقیقه بجوشانید و فشار دهید.

2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و مقداری از عسل را اضافه کنید.

خوب هم بزنید و محلول را در حالی که هنوز گرم است بنوشید.

این روند را روزانه برای چند ماه تکرار کنید.

خواص اعجاب انگیز زردچوبه برای درمان مشکلات تخمدان و عفونت رحم

دانه شنبلیله روی بافت پستان آنها سفت می سازد به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین راه ها برای کاهش اندازه پستان است.

3 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در یک فنجان آب خیس کنید.

در صبح، دانه را همراه با آب آسیاب کنید تا خمیر بدست آید.

خمیر را روی سینه ها بمالید و آن را در مدت 10 دقیقه ترک کنید.

سپس با آب آبکشی کرده و خشک نمایید.

این روند را 2 بار در هفته تکرار کنید.

کوچک کردن سینه

خواص حیرت انگیز پودر شنبلیله

از آنجا که از قرن ها پیش، ماساژ موثرترین راه برای کاهش پستان در نظر گرفته شده است این فرایند هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و می توانید آن را به راحتی در خانه انجام دهید.

به طور معمول حمام بروید و خشک کنید.

به میزان کافی روغن را گرم کنید شما می توانید از روغن کنجد، روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.

روغن را روی سینه بمالید و با حرکت دایره ای ماساژ دهید ماساژ را بر نوک سینه ها انجام ندهید.

ماساژ را به مدت 10 – 15 دقیقه در هر پستان ادامه دهید.

برنامه را به مدت 20 دقیقه ترک کنید و چربی اضافی استفاده شده روی بافت را پاک کنید.

این روش را 2 بار در یک روز برای نتایج موثر تکرار کنید.

توجه داشته باشید: از پوشیدن سینه بند بلافاصله بعد از این فرایند اجتناب کنید به مدت 30 دقیقه صبر کنید.

به غیر از داروهای خانگی، ورزش بهترین راه برای کاهش اندازه پستان و سفت کردن سینه ها است در اینجا چند تمرین که شما می توانید به رژیم تناسب اندام خود اضافه کنید آورده می شود.


1. تمرینات قلبی

بیشتر بر انجام تمرینات قلبی با شدت کم مانند دوچرخه ثابت، تردمیل به مدت 45 دقیقه حداقل 5 روز در هفته تمرکز کنید.


Pushups .2

این یکی از تمرین های قدرتی موثر است که به کاهش اندازه پستان نیز کمک می کند در اینجا روش انجام آن آورده می شود.

بر روی معده خود دراز بکشید پاهای خود را کشیده و پاها نزدیک تر نگه دارید.

کف دستان بصورتی پایدار و محکم در برابر زمین قرار دهید انگشتان دست خود را کمی از هم جدا نگه دارید.

قفسه سینه خود را بالا و در آن موقعیت به مدت 2 ثانیه باقی بماند و پایین آورید.

این فرایند را روزانه 10 دقیقه برای نتایج موثر تکرار است.


3. بلند کردن وزن

بلند کردن وزنه نیز در کاهش اندازه پستان مفید است اگر شما نمی توانید وزنه های سنگین را بلند نکنید سپس آنهایی که با وزن کمتر است را انتخاب کنید.

بر روی یک صندلی بنشینید یا محکم بایستید.

دمبل را با هر دو دست نگهدارید.

آنها را بالا و پایین ببرید انجام این فرآیند هر چند بار که شما می توانید ادامه دهید.

روزانه این روند تکرار کنید.


4. ورزش هیپ

این تمرین نه تنها اندازه پستان را کاهش می دهد بلکه به کاهش چربی کلی در بدن کمک می کند.

راست بایستید و دست خود در جهت رو به بالا به سمت شانه های خود بالا ببرید.

مچ دست و کف دست خود را مستقیماً نگه دارید.

تنفس کنید و باسن خود را به سمت راست در حال خم بودن پای راست فشار دهید.

بازدم کنید و به موقعیت شروع برگردید.

همین کار را در سمت چپ انجام دهید.

این روند را 10 – 15 بار در روز تکرار کنید.


5. یوگا

انجام یوگا نیز به منظور کاهش حجم پستان کمک می کند سعی کنید حالت یوگا و تمرینات تنفسی مختلف را به منظور کاهش حجم و سایز سینه و وزن کلی انجام دهید بهترین یوگای آسانا برای کاهش پستان charkasana ardha است.

به غیر از این تمرینات، آهسته دویدن، دویدن، بالا رفتن از پله و شنا نیز به منظور کاهش حجم پستان کمک کند.

نوسانات هورمونی علت اصلی اندازه و حجم سینه است در حال حاضر استروژن بالاتر در بدن، تمایل به سینه بزرگتر است رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش سطح استروژن ایفا می کند از آنجا که بخشی بیشتر از سینه حاوی چربی است کنترل وزن سالم راه مطلوب برای کنترل اندازه پستان است در اینجا چند راهنمایی سالم عبارتند از:

مرکبات: آنها حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C ، که به افزایش میزان سوخت و ساز کمک می کند و سبب سوزاندن چربی اضافی می شود 2 – 3 لیوان آب از میوه های خانواده مرکبات روزانه بنوشید.

اسیدهای چرب امگا به سوزاندن چربی و حفظ سلامت مطلوب کمک می کند شما می توانید آنها را در ماهی، دانه کتان و دانه کدو تنبل پیدا کنید شما همچنین می توانید آنها را به شکل مکمل مانند روغن ماهی یا روغن بذر کتان برای کاهش اندازه پستان مصرف کنید.

آجیل خشک: آجیل خشک مانند بادام، آجیل های Brazillian، آجیل ماکادمیا و گردو سبب افزایش میزان سوخت و ساز و به نوبه خود به کاهش اندازه پستان کمک می کند.

اجتناب از غذاهای چرب: خوردن غذاهای چرب به طور منظم محتوای چربی در بدن افزایش و منجر به سینه های بزرگتر می شود.

آب هویج: این به منظور کاهش حجم پستان کمک می کند کمی نمک به آب هویج اضافه کنید و بنوشید این روند را 2 بار در یک روز تا بدست آمدن نتایج تکرار کنید.

انتخاب یک تعادل و رژیم غذایی بدون کالری: غذاهای پر کالری سطح کلسترول را افزایش و سبب ذخیره چربی اضافی در سینه می شود بنابراین، میزان کالری را در رژیم غذایی روزانه خود کاهش دهید رژیم غذایی متعادل شامل سبزیجات و میوه های تازه را حفظ کنید.

اجتناب از سقوط رژیم غذایی: سقوط رژیم غذایی می تواند عوارض جانبی تغییرات هورمونی شود که می تواند به سینه های بزرگتر و کامل تر منجر شود.

نمک و شکر : میزان نمک و شکر در رژیم غذایی روزانه خود را کاهش دهید.

نکات و هشدارها

سینه های بزرگتر حساس و دردناک می شود سعی کنید از کمپرس سرد یا گرم برای رهایی استفاده کنید.

از خم شدن اجتناب کنید

یک سینه بند با پوشش کامل بپوشید تا سینه در برابر گرانش پشتیبانی کند.

از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و سایر محصولات توتون و تنباکو اجتناب کنید.

وضعیت خوب را در حال نشسته و ایستاده حفظ کنید.

لباس های خود را با توجه تناسب ساختار بدن خود انتخاب کنید.

از مصرف قرص کاهش پستان اجتناب کنید.

این تکنیک هایی هستند که شما باید به منظور کاهش حجم و سایز سینه بدون عمل جراحی انجام دهید شما نمی توانید نتایج را یک شبه ببینید اما با ادامه این فرایند به طور منظم و صبر و شکیبایی شما می توانید به تمایل خود برسید.

داشتن تناسب اندام شامل فاکتورهای بسیاری می شود. شما برای داشتن تناسب اندام باید پاهایی خوش فرم، شکمی تخت، سینه ها و باسنی متناسب داشته باشید. با ما همراه شوید تا شما را با روشهای خانگی برای سفت کردن و کوچک کردن سینه ها آشنا کنیم

با توجه به اینکه یکی از سه بافت مهم موجود در سینه ها بافت چربی( fatty tissue  ) می باشد ، ورزش های هوازی و ایروبیک مستلزم مصرف کالری بیشتر است که بدن برای تامین این کالری مورد نیاز از چربی های ذخیره شده در بافت سینه ها ، باسن و رانها استفاده می کند.

بیشتر بدانید : تمریناتی عالی برای کوچک کردن سینه در آقایان

هدف : سوزاندن چربی های موجود در بافت سینه ،رانها وباسن.این تمرینات عبارتند از : دویدن ، شنا ، دوچرخه سواری.  راحت ترین و در دسترس ترین و کم هزینه ترین روش دویدن است . بیاد داشته باشید این تمرینات باید در هفته حداقل 6 بار و هر نوبت حداقل به مدت 30 دقیقه انجام پذیرد . طناب زدن نیز از جمله تمرینات و ورزش های هوازی بسیار مفید و ارزان است.

کوچک کردن سینه

_ تمرینات هوازی باید حداقل به مدت ۶هفته و پی در پی انجام شود  تا نتیجه ی مطلوب حاصل گردد.

_ بدن انجام تمرینات هوازی گفته شده با انجام تمرینات دیگر به هدف نخواهید رسید.

هدف : سفت کردن سینه ها و بهبود وضعیت فیزیکی بدن.

با توجه به اینکه اغلب بانوان به علت ضعف بدنی از انجام تمرین پوش آپ عاجز می باشند ، تمرین پوش آپ دیوار را آموزش می دهیم : مقابل دیوار با حدود یک قدم فاصله بایستید ، دستها را به سمت جلو و بحالت افقی به سمت دیوار دراز کنید و با کف دستها به دیوار تکیه دهید . به آرامی دستها را از ناحیه ی آرنج خم کرده و صورت را مماس با دیوار قرار دهید و مجدداً به حالت اول برگردید . این تمرین را حداقل ۳۰بار در هر نوبت انجام دهید و با گذشت زمان و افزایش توان فیزیکی بدنتان تعداد آن را افزایش دهید.

هدف : تقویت عضلات زیر و اطراف سینه و در نتیجه چالاک و استوار کردن سینه ها.

روش ساده ی انجام این تمرین آن است که به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین بگذارید. بازوها را به طرفین باز کنید و آرنج را ۹۰رجه خم کنید ( مطابق شکل ) . دو وزنه در دو دست نگه دارید. به آرامی آن را بالا برده و در همان حال 5 ثانیه نگه دارید و سپس با آرامی پایین آورید. تعداد تمرینات به توان شما بستگی دارد.

هدف : تقویت عضلات زیر و اطراف سینه و در نتیجه چالاک و استوار کردن سینه ها.

نشسته و دو دست را مطابق شکل به هم فشار دهید و ده ثانیه نگه دارید و دوباره تکرار کنید.

بیشتر بدانید : بزرگ کردن سینه با 4 ورزش موثر

هدف : سوزاندن چربی در ناحیه سینه و بالا بردن و چالاک کردت سینه ها با تقویت عضلات فوقانی سینه.

در وسط پارالل و یا چیزی شبیه آن قرار گیرید . با دو دست طرفین پارالل را بگیرید ، پاها را بلند کنید و ضربدری روی هم بگذارید  و به آهستگی بدن خود را بالا بکشید و آسته پایین بیاورید . این تمرین را در حد توان بدنی خود انجام دهید.بهترین راه برای گرفتن نتیجه ، تمرین در گروه و زیر نظر مربی تناسب اندام می باشد.

بیشتر بدانید : دو راهکار ساده برای افزایش سایز سینه

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم، این بار با خوراکی های شکم صاف کن!!

بیشتر بدانید : 3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 5 حرکت آسان و ساده در کمترین زمان ممکن

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : arus.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

سینه ها، دارای اندازه ها و اشکال مختلف هستند. با این حال، برای برخی از افراد، داشتن سینه های بزرگ می تواند مشکل ایجاد کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از سوتین های نامناسب باعث درد شانه و گردن راست و چپ می شوند. افراد ممکن است برای زیبایی بیشتر یا به دلایل روان شناختی، به فکر کوچک کردن سینه خود بیافتند.

ژنتیک، وزن بدن و سن می تواند بر اندازه ی سینه تأثیر بگذارد. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، داروها یا مشکلات تیروئید هم می تواند روی حجم سینه، تأثیر بگذارند. در این مقاله از وب سایت دکتر چک ، روش های طبیعی برای کاهش سایز سینه را خدمتتان معرفی کرده ایم ، با ما همراه باشید.

شما می توانید با ورزش و تغییر رژیم غذایی، حجم سینه خود را کاهش دهید. برخی راه های طبیعی و بدون عمل جراحی برای کاهش حجم سینه وجود دارد. سینه ها حاوی چربی هستند، بنابراین کاهش چربی کلی بدن به کاهش حجم سینه کمک می کند.

روش مناسب برای کوچک کردن سینه ، به سلامت کلی فرد و علت بزرگی پستان، بستگی دارد؛ علت آن هم می تواند تغییرات هورمونی و چاقی باشد. افرادی که نگران سلامتی سینه هایشان هستند، ممکن است قبل از  تغییر در سبک زندگی شان، تمایل داشته باشند به پزشک مراجعه کنند.

سینه ها بیشتر از بافت چربی تشکیل شده اند. سوزاندن چربی بدن می تواند حجم آنها را کاهش دهد.

کوچک کردن سینه

با سوزاندن کالری و رژیم غذایی مناسب، چربی های بدن افراد کاهش پیدا می کند. گنجاندن رژیم غذایی کم کالری و بسیار مغذی در برنامه ی غذایی تان، می تواند به صورت غیر مستقیم به کوچک شدن بافت پستان کمک کند.

غذاهای مغذی و کم کالری بخورید. اگر قصد کاهش وزن دارید، باید میوه ها، سبزیجات، ماهی ها مانند: ماهی قزل آلا و گوشت های بدون چربی مانند: مرغ کبابی را مصرف کنید . خانم های شیرده و یا باردار، قبل از اقدام برای کاهش وزن، باید با پزشک یا ماما صحبت کنند.

ورزش هم مانند رژیم غذایی می تواند به کاهش چربی های بدن فرد کمک کند، و این کاهش چربی بدن، به مرور زمان به کاهش حجم سینه هم کمک می کند. بسیاری از افراد، به اشتباه معتقدند که انجام تمرینات ورزشی باعث کاهش حجم قسمت خاصی از بدن می شود. در حالیکه تمرین پوش آب(شنا) و تمرینات دیگر برای کاهش حجم سینه باعث افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات بازو و قفسه سینه می شود، اما به صورت مستقیم حجم سینه را کاهش نمی دهد.

هدف، سوزاندن چربی های بدن است. انجام تمرینات قلبی و عروقی که باعث افزایش ضربان قلب می شود، در سوزاندن چربی بسیار مؤثر است. شما با توجه به  وضعیت سلامتی و تناسب اندامتان، می توانید دویدن، شنا یا پیاده روی های تند را امتحان کنید.

دانه کتان ممکن است به کاهش سطح استروژن کمک کند. استروژن، در رشد بافت سینه نقش مهمی دارد. بنابراین، کاهش سطح استروژن، به خصوص در افرادی که تعادل هورمونی ندارند، به کوچک کردن سینه کمک می کند. قرص های هورمونی، حاوی استروژن و پروژسترون هستند و می توانند باعث بزرگتر شدن پستانهای تان شوند. معمولاً وقتی  مصرف دارو را قطع می کنید، اثر قرص ها از بین می رود.

برخی تحقیقات حاکی از این است که افراد می توانند با تغییر رژیم غذایی، میزان استروژن بدن خود را کاهش دهند. به عنوان مثال: مطالعات حیوانی نشان داده است که مکمل های تخم کتان ممکن است  میزان استروژن در تخمدان ها را کاهش دهند و به این شکل سطح استروژن را تنظیم کنند. همچنین دانه کتان از قلب محافظت کرده، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و از التهاب جلوگیری می کند.

با این حال، شواهد کمی در مورد داروهای طبیعی برای کاهش استروژن در بدن وجود دارد. افراد ممکن است بخواهند در مورد داروهای کاهش دهنده ی  استروژن با پزشک خود صحبت کنند.

استفاده از سوتین راهی برای خوش فرم کردن سینه هاست. این کار، بافت سینه را کوچک نخواهد کرد و مانع از رشد آنها نمی شود، اما باعث می شود که پستان هایتان کوچک تر به نظر برسند و شما احساس راحتی بیشتری کنید. در مورد ایمن ترین روش استفاده از سینه بندها با پزشک مشورت کنید. می توانند آن ها را از فروشگاه های آنلاین تهیه کنند.

سینه بند نمی تواند به طور دائم، اندازه سینه را تغییر دهد؛ اما سینه بند های کوچک کننده باعث می شوند که سینه‌ها کوچکتر به نظر برسند. این سینه بندها، شکل سینه را تغییر می دهند تا آنها صاف تر و خوش فرم تر به چشم بیایند. برخی از سینه بندهای کوچک کننده، ممکن است باعث کاهش درد کمر و گردن شوند. انتخاب سینه بند مناسب می تواند، به شما احساس بهتری بدهد. با عوض کردن سوتین تان می توانید برخی از درد های ناشی از داشتن سینه های بزرگ را کاهش دهید.

در دوران بارداری و بعد از آن، اندازه ی سینه ها ممکن است افزایش پیدا کنند. در این دوران حجم پستان ها افزایش یافته و این افزایش حجم تا زمان شیردهی باقی می ماند. بخصوص در چند هفته اول پس از زایمان، افزایش حجم دیده می شود؛ زیرا در این زمان، سینه ها شیر تولید می کنند. علاوه بر تولید شیر و تغییرات هورمونی، چربی افراد هم افزایش پیدا می کند، و این افزایش چربی باعث افزایش حجم پستان می شود.

بسیاری از خانم ها پس از کاهش وزن در بارداری، حجم سینه هایشان هم کاهش پیدا می کند و عده ای دیگر بعد از تولد نوزاد، همچنان بزرگ باقی می ماند. می توانید روشهای فوق را برای کاهش حجم سینه در دوران بارداری و شیردهی امتحان کرده و اگر در خصوص سایز سینه ها مشکل دارید، با پزشکتان مشورت کنید.

خلاصه

سینه های بزرگ می توانند باعث ایجاد درد پستان شوند. برخی روش های طبیعی مانند کاهش وزن و رژیم غذایی می توانند به فرد در کوچک کردن سینه کمک کنند. بستن سوتین مخصوص می تواند حجم سینه را کاهش دهد. اگر روش های درمانی موثر نیستند، می توانید در مورد جراحی کاهش پستان با پزشک خود مشورت کنید. در واقع، پزشکان اخیراً راه هایی یافتند که می توانند با استفاده از آن ها حجم سینه را کاهش دهند. طبق نظرسنجی از افرادی که تحت عمل جراحی کاهش سینه در سال 2012 قرار گرفتند، مشخص شده است که بیش از 95 درصد از نتایج عمل خود راضی هستند.

مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

 

منبع

حانیه موسوی

هانیه موسوی,مدرک تحصیلی :مترجمی زبان انگلیسی,مقالات زیادی در حوزه های مختلف ترجمه کردم و علاقه زیادی به ترجمه مقالات در حوزه پزشکی و سلامت دارم .امیدوارم مطالب موجود در دکتر چک برای علاقه مندان مفید باشد.
لطفا اگه سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات بپرسید ، سعی میکنم با کمک دکتر سایت شمارو به نحو احسن راهنمایی کنم ( ما از مشارکت شما در بهبود مطالب استفاده میکنیم )

نظرات کاربرانبدون دیدگاه

آخرین مطالب سایت

دکتر چک به سلامتی شما می اندیشد.

کپی رایت : تمام مطالب این سایت حاصل تلاش مترجمین دکتر چک می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت بدون درج لینک دکتر چک ممنوع است.


توسعه:درناوب

دکترچک به سلامتی شما می اندیشد.

سینه‌ها نه تنها به خانم‌ها صفات زنانه می‌دهند، بلکه می‌توانند در اعتمادبه‌نفس و روحیه آنها نیز نقش مهمی داشته باشند. البته این اعضا که عمدتا از بافت چربی تشکیل شده‌اند، همیشه مایه رضایت خانم‌ها نیستند. اگرچه بزرگ کردن سینه‌ها اخیرا یکی از اعمال جراحی نسبتا رایج محسوب می‌شود اما در گروهی از خانم‌ها اندازه بزرگ پستان‌ها، عاملی ناراحت‌کننده است و گاهی هم ممکن است سبب میزبانی آنها از سرطان پستان شود. به همین دلیل بد نیست درباره جراحی کوچک کردن سینه‌ها نیز اطلاعاتی داشته باشید.

سینه‌ها نه تنها به خانم‌ها صفات زنانه می‌دهند، بلکه می‌توانند در اعتمادبه‌نفس و روحیه آنها نیز نقش مهمی داشته باشند. البته این اعضا که عمدتا از بافت چربی تشکیل شده‌اند، همیشه مایه رضایت خانم‌ها نیستند. اگرچه بزرگ کردن سینه‌ها اخیرا یکی از اعمال جراحی نسبتا رایج محسوب می‌شود اما در گروهی از خانم‌ها اندازه بزرگ پستان‌ها، عاملی ناراحت‌کننده است و گاهی هم ممکن است سبب میزبانی آنها از سرطان پستان شود. به همین دلیل بد نیست درباره جراحی کوچک کردن سینه‌ها نیز اطلاعاتی داشته باشید.
عمل کاهش اندازه و شکل دادن پستان‌ها (ماموپلاستی کاهنده) یک عمل جراحی پلاستیک شایع است. زنان با سینه‌های خیلی بزرگ ممکن است علاوه بر نارضایتی از اندازه و شکل پستان‌هایشان، دچار مشکلات جسمی هم باشند. از جمله این مشکل‌ها، درد گردن و پشت، تحریک‌ و التهاب پوست زیر سینه و ناراحتی حین ورزش کردن است. بزرگی پستان‌ها تاثیر سوء قابل‌توجهی در اعتماد به نفس و در مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی ورزشی دارد. بزرگی سینه‌ها اکثرا در خانم‌ها بعد از زایمان ایجاد می‌شود ولی در دختران مجرد به دلیل بیماری یا زمینه ارثی دیده می‌شود. در این عمل، با برداشتن قسمتی از بافت چربی و بافت غده‌ای پستان و پوست، سینه‌ها نمایی سفت‌تر، کوچک‌تر و گردتر پیدا می‌کنند. این عمل نه تنها اندازه و حجم سینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه شکل و افتادگی پستان‌ها را نیز اصلاح می‌کند. عمل کوچک کردن سینه هم برای خانم‌ها و هم برای مردانی که دچار بزرگی سینه‌ها (ژنیکوماستی) هستند توصیه می‌شود. در کل هدف این عمل، ایجاد سینه‌هایی متناسب با سایر قسمت‌‌های بدن است.

شما باید پیش از ماموپلاستی در مورد تمام خطرات و عوارض احتمالی اطلاعاتی به دست آورده و انتظارات واقعی خود را با پزشک در میان بگذارید. جراحی کوچک کردن سایز سینه ممکن است در بهبود وضعیت ظاهری و توانایی شما برای شرکت در فعالیت های بدنی موثر باشد.

– شرایط خاصی از قبیل دیابت یا مشکلات قلبی

کوچک کردن سینه

– در افراد خیلی چاق

– هر نوع بیماری که باعث بروز مشکل در ناحیه سینه شود

شما می توانید در هر سنی از ماموپلاستی استفاده کنید و این عمل گاهی اوقات در سنین نوجوانی هم با توجه به برخی شرایط، انجام می شود. اما اگر سینه های

شما هنوز به طور کامل رشد نکرده باشد، ممکن است بعد از عمل جراحی،  نیاز به عمل جراحی دوم داشته باشید.

زایمان

در صورتی که قصد بارداری دارید، بهتر است عمل ماموپلاستی را به تاخیر بیندازید تا مشکلی ایجاد نشود.این به این دلیل است که ممکن است پس از جراحی،

برای شیردهی دچار مشکل شوید. گرچه برخی از تکنیک های جراحی می تواند به حفظ توانایی شما برای تغذیه با شیر مادر کمک کند.

کاهش وزن

اگر می خواهید وزن کم کنید و یا با تغییر رژیم غذایی خود، در  شروع یک برنامه ورزشی هستید، باید در مورد  عمل ماموپلاستی کمی تاخیر کرده و با پزشک

مشورت کنید. در این شرایط، از دست دادن وزن اغلب می تواند به تغییر اندازه سینه شما منجر شود.

روش انجام جراحی کوچک کردن سینه خانم ها برای هر شخص متفاوت است و باید با توجه به شرایط جسمی، وضعیت سینه‌ها، میزان چربی اضافی، تمایل بیمار و توصیه پزشک تعیین شود.

مرحله اول- ایجاد بی‌حسی

داروهایی برای راحتی بیمار در حین جراحی کوچک کردن سینه خانم ها تجویز می‌شود. می‌توان از آرام بخش وریدی یا بیهوشی کامل برای انجام این جراحی

استفاده کرد. روش بی‌حسی با صلاحدید پزشک انتخاب می‌شود.

الگوهای برش جراحی کوچک کردن سینه خانم ها متفاوت هستند:

برش حلقوی در اطراف آرئولا (پوست قهوه‌ای رنگ اطراف نوک سینه)

برش حلقوی اطراف آرئولا و ادامه برش به‌صورت عمودی به سمت بالای سینه

برش به‌صورت T برعکس

جای برش‌های جراحی به صورتی است که در زیر سینه‌بند و مایو پنهان باقی می‌ماند.

بعد از ایجاد برش‌ها، موقعیت نوک سینه تغییر می‌کند؛ البته اعصاب و رگ‌های تغذیه‌کننده آن حفظ می‌شوند. در صورت نیاز، آرئولا با برش پوست پیرامونی

کوچک‌تر می‌شود. بافت زیرین سینه برداشته شده، لیفت شده و به آن شکل داده می‌شود. در مواردی که سینه‌ها بیش از حد بزرگ باشند، ممکن است نیاز باشد

نوک سینه و آرئولا از محل خود برداشته شده و به محل بالاتری روی سینه پیوند زده شوند (پیوند نوک سینه).

مرحله چهارم- بخیه برش‌ها

برش‌های جراحی روی هم قرار می‌گیرند و سینه با اندازه کوچک‌تری شکل می‌گیرد. بخیه‌ها در عمق پایین‌تری در داخل بافت سینه زده می‌شوند تا شکل جدید

سینه ایجاد و حفظ شود. بخیه‌ها، چسب پوست و نوار جراحی سینه را به‌طور کامل می‌بندند. جای برش‌ها به‌ مرور زمان به‌طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

نتایج جراحی کوچک کردن سینه خانم ها بلافاصله بعد از پایان جراحی قابل مشاهده است. به مرور زمان، تورم بعد از جراحی نیز برطرف شده و خطوط برش

کمرنگ می‌شوند. رضایت از نتایج عمل، با گذراندن دوره بازیابی بعد از جراحی و بهبودی کامل حاصل می‌شود.

اگر شخصی یک یا چند مورد از موارد زیر را داشته باشد، کاندید مناسبی برای عمل کوچک کردن پستان‌ها (ماموپلاستی) است

– پستان‌های خیلی بزرگ که متناسب با ساختار بدن شخص نباشد

– درد پشت، گردن یا شانه‌ها به علت وزن زیاد پستان

– غیرقرینگی سینه‌ها (یعنی یک پستان از پستان دیگر به صورت واضحی‌ بزرگ‌تر باشد.)

– التهاب و عفونت پوست

– چین زیر سینه‌ها

– محدودیت در فعالیت‌های بدنی و ورزشی به علت بزرگی و سنگینی سینه‌ها

– سیاه شدن و ماندن رد سینه‌بند روی شانه‌ها

کوچک کردن سینه

– عدم رضایت و خجالت کشیدن از بزرگی سینه‌ها

این عمل در هر سنی قابل‌اجرا است ولی توصیه می‌شود این عمل پس از تکمیل رشد سینه‌ها انجام شود.

پیش از ماموپلاستی جراح پلاستیک شما احتمالا موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

– ارزیابی سابقه پزشکی و سلامت کلی

– مشورت در مورد  انتظارات شما پس از جراحی ماموپلاستی

– احتمال بروز زخم و احتمال از دست دادن احساسات

– بررسی وضعیت و اندازه سینه ها

– گرفتن عکس از سینه های شما برای پرونده پزشکی

– توضیح نوع بیهوشی مورد استفاده در جراحی

– تکمیل آزمایشات آزمایشگاهی مختلف

– دریافت یک ماموگرام پایه

– قبل و بعد از عمل، از کشیدن سیگار جلوگیری شود

– اجتناب از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، برای کنترل خونریزی در طی عمل جراحی

اگر چه این عمل، یک جراحی ساده محسوب نمی‌شود ولی خوشبختانه عوارض عمده این عمل شایع نیست. برخی عوارض این عمل عبارتند از:

– کاهش توانایی در شیردهی

– باقی‌‌مانده جای خط برش‌ها که قبلا توضیح داده شد

– غیرقرینگی پستان‌ها

– احتمال کاهش حس نوک سینه

– عفونت و خون‌ریزی (در هر عمل جراحی احتمال بروز این 2 عارضه وجود دارد)

در روزهای اول پس از عمل از زورزدن، خم‌شدن و بلند کردن اجسام باید خودداری شود. زیرا ممکن است سبب تشدید تورم و حتی خون‌ریزی شود. بهتر است تا چند هفته بعد از عمل تا رفع تورم از سینه‌بند مخصوص استفاده شود. بخیه یک هفته تا 14 روز پس از عمل با نظر جراح به تدریج برداشته می‌شود.

به‌صورت منطقی به علت کم‌شدن حجم بافت پستان، احتمال سرطانی شدن آن بعد از عمل کاهش می‌یابد، هر چند این احتمال هنوز ثابت نشده است. بهتر است قبل از عمل ماموگرافی انجام دهید تا وجود سرطان پستان بررسی شود. در ضمن معاینه سالانه به همراه ماموگرافی توسط جراح و همچنین 6 تا 8 ماه بعد از عمل برای بررسی مجدد سینه‌ها، ماموگرافی (عکس‌برداری رادیولوژیک پستان) انجام شود.

بسته به شغل بیمار، اکثر بیماران پس از 2 هفته قادر به بازگشت به کار هستند اما در کل توصیه می‌شود که تا 6 ماه از پستان‌ها مراقبت جدی صورت بگیرد. در پایان، بهتر است قبل از تصمیم به عمل کوچک کردن سینه‌ها با فوق‌تخصص جراحی پلاستیک درباره تغییرات مورد نظر در اندازه و شکل پستان‌ها مشاوره کنید تا جراح بهتر بتواند اهداف واقع‌گرایانه‌ شما را درک کند.

۱. بعد از اتمام عمل جراحی، شدت درد سینه‌ها چقدر است؟

    درد این عمل شدید نیست، اما این درد وجود دارد. میزان درد به حجم بافت برداشت شده و حجم جراحی نیز بستگی دارد. اما در مجموع، درد متوسطی در

    انتظار شماست.

۲. تا رسیدن به بهبودی کامل چقدر طول می‌کشد؟

   معمولا، حدود ۲ هفته زمان برای بهبودی کامل نیاز است.

۳. آیا بعد از این جراحی احتمال ابتلا به کم خونی وجود دارد؟

  خیر، بعد از انجام این جراحی شما نباید به کم خونی مبتلا شوید. حجم خونی که در طول این عمل جراحی از بدن شما خارج می‌شود حداکثر ۵۰۰ سی سی           است، که این میزان باعث کم خونی نخواهد شد.

در شبکه های اجتماعی مارا دنبال کنید


طراحی سایت

مطالب پر بازدید


مشکلاتی که بسیاری از خانم ها و دختران دارند سایز سینه است. برخی سینه بزرگ و برخی سینه کوچک را دوست دارند. در این بخش، شیوه هایی برای کوچک کردن اندازه سینه بیان می کنیم و در این زمینه پرسش وپاسخ هایی وجود دارد که شاید سوال شما هم باشد.

به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

پشتیبانی و مشاور رایگان

کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

سوالاتی از قبیل :

کوچک کردن سینه

چقدر برای شما دشوار است که با سینه ‌های بزرگ و سنگین قدم بزنید؟ بانوان بسیاری وجود دارند که تلاش می ‌کنند تا سینه بزرگی داشته باشند. اما داشتن سینه های بزرگ سختی هایی نیز به همراه دارد. بیایید تا نگاهی به برخی از ایمن ‌ترین روش ‌ها برای کاهش سایز سینه در ۷ روز، بیاندازیم.

اگر بخواهیم برخی از مهمترین مشکلات داشتن سینه های بزرگ را بیان کنیم ، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

علاوه بر موارد بالا که بیشتر عوارض جسمانی حاصل از بزرگ بودن بیش از حد سینه هاست، سایر مشکلات شامل عدم تناسب لباس و مشکلاتی از این قبیل را هم می شود درنظر گرفت. حال که با بعضی از مشکلات و معضلات داشتن پستان های بزرگ آشنا شدید بهتر است بدانید که تنها راه کوچک کردن آن ها جراحی نیست، روش های دیگری هم وجود داره که در منزل می توانید انجام دهید.

در ابتدا لازم است به این مهم پرداخته شود که بافت سینه خانم ها از چربی تشکیل شده است و در زیر این بافت چربی، عضلات سینه قرار دارند. خود سینه نیز حاوی غددی است برای تولید شیر و تغذیه نوزاد در دوران شیردهی.سینه خانم ها توسط رباط های خاصی در جایگاه خود قرار گرفته اند با کهولت و افزایش سن این رباط ها کارایی خود را از دست داده و موجب آویزان شدن سینه ها می شوند.

باید بدانید که عوامل ژنتیکی نیز در کوچکی یا بزرگی سایز سینه بسیار دخیل هستند، در این موارد نمی توان آنچنان تأثیری بر کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه گذاشت.

 

بهترین و مؤثر ترین راه برای کاهش سایز سینه؛ انجام ورزش های قلبی – عروقی یا هوازی است. چرا که این تمرینات موجب چری سوز و به تبع آن کاهش چربی در بدن می شود. اما لازم است بدانید این تمرینات موجب کاهش چربی در کل بدن می شود، یعنی نباید انتظار داشت که این تمرینات فقط روی چربی سینه تأثیر داشته باشند. تمریناتی ورزشی مانند: دویدن، دوچرخه سواری، شنا، آیروبیک ، طناب زدن و پیاده روی سریع از جمله تمرینات هوازی هستند.

طبق توصیه دانشگاه طب ورزشی آمریکا این تمرینات باید ۵ روز در هفته و به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه انجام شوند، که البته حد معمول آن برای خانم های که سابقه ورزشی و آمادگی بدنی بالای ندارند از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد. کاهش ۴ تا ۶ کیلو وزن می تواند بر روی کاهش سایز سینه تأثیر گذار باشد.

توصیه می شود تنها به تمریناتی که به آن اشاره شده است اکتفا نکنید؛ انجام حرکات ورزشی که موجب درگیر شدن عضلات بالا تنه می شود نیز بر روند کاهش وزن و کوچک شدن سینه تأثیر گذار خواهد بود. تمریناتی مانند پوش آپ با ۱۰ تا ۱۵ تکرار. اصولا” انجام تمرینات سینه با وزنه موجب افزایش سایز سینه می شود، اما انجام این حرکات بدون وزنه نه تنها موجب تقویت عضلات سینه ای می شود و آن ها را خوش ترکیب می کند بلکه در کنار ورزش های هوازی شما را به هدف نزدیک تر خواهد کرد.

در حالی که درمان‌ های فوق را اجرا می‌ کنید، انجام تمریناتی برای ایجاد سینه های مستحکم تر را به برنامه روزانه خود تبدیل کنید. با این حال، اگر نمی ‌توانید که هر روز این کار انجام دهید آن را به سه بار در هفته محدود کنید. تمرین ‌های متعددی وجود دارند که بر روی ماهیچه ‌های سینه اثر می کنند و  به علاوه در کاهش چربی سینه نیز موثر هستند. تمام این فشارها بر روی ماهیچه ‌های قفسه سینه اعمال می ‌شود اما اندازه سینه را نیز کاهش می ‌دهد و به تبع آن وزن کلی بدن را نیز کم می کند.

در پایین آوردن میزان چربی بدن بسیار موفق عمل می‌ کند. شما می‌ توانید هر روز صبح یا شب، در باغ و یا پارک و یا کنار ساحل بدوید. هدف آن فعالیت کل بدن است و برای کاهش اندازه سینه ‌ها نیز سودمند است. شما باید حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بدوید.

برای انجام ورزش جابجایی کفل، در حالی که مستقیم ایستاده اید دست هایتان را بالا بیاورید. کف دستانتان را به هم بفشارید. اکنون نفس خود را نگه دارید و باسن خود را به سمت راست متمایل کنید. سپس در حالی که نفستان را بیرون می دهید باسن خود را به حالت اولیه برگردانید. اکنون، باسنتان را به سمت چپ متمایل کنید. هر روز ۱۰ بار این کار را انجام دهید تا نتیجه سریع تری حاصل شود.

 این یک ورزش سالم دیگر برای کاهش سایز سینه در یک هفته است. شنا کردن متناوب به عنوان موثرترین نوع ورزش هوازی به حساب می آید. علاوه بر ماهیچه ‌های سینه، بر روی شانه نیز اثر می گذارد. این کار به کاهش چربی سینه ‌ها و شکل دهی مناسب و زیبا به آن ها کمک خواهد کرد.

شما می ‌توانید هر روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از پله ‌ها بالا بروید. این کار به شدت در کاهش چربی اضافی بدن موفق عمل می‌ کند. علاوه بر این، این کار ورزش بسیار ساده ‌ای است که هر فردی می ‌تواند انجام دهد.

شنای سوئدی بهترین راه برای کاهش سایز سینه در یک هفته است. اکنون می ‌توان سایز سینه ‌های بزرگ را به وسیله شنای سوئدی کاهش داد.

همانطور که گفته شده تمرینات هوازی ،مؤثر در چربی سوزی هستند اما نباید نقش رژیم غذایی صحیح را نادیده گرفت.چرا که میزان خوردن و اینکه شما چه می خورد نیز بر کاهش و یا افزایش سایز سینه تأثیر دارد.اگر شما فقط به تمرینات ورزشی اکتفا کنید و از رژیم غذایی غافل شوید ، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. از رژیم های غذایی که موجب افزایش  وزن می شوند دوری کنید. در رژیم غذایی روزانه خود از سبزیجات، میوه و کربوهیدارت استفاده کنید.

سینه ها اغلب از بافت ‌های چربی و غدد تشکیل شده ‌اند که در داخل ماهیچه ‌های سینه برای شکل دادن  به سینه‌ ها وجود دارند. در نتیجه کاهش چربی بدن به کاهش اندازه سینه ‌ها کمک می‌ کند. رژیم نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

اگر می‌خواهید اندازه سینه خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید. از غذا های چرب مثل گوشت قرمز، پنیر، خامه و غذا های سرخ ‌شده دوری کنید. به جای آن ها میوه ‌ها، ماهی و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید که علاوه بر مغذی بودن کالری کمی هم دارند.

بذر کتان حاوی اسید های چرب امگا ۳ است که به کاهش میزان استروژن در بدن کمک می‌ کند. میزان بالای هورمون استروژن، یکی از دلایلی است که در داشتن سینه هایی برجسته نقش دارد. علاوه بر این، دانه‌ های کتان به رهایی از سموم مضر موجود در بدن نیز کمک می‌ کنند. در اینجا چگونگی کاهش سایز پستان در 7 روز از طریق مصرف صحیح بذر کتان گفته شده است.

در بسیاری از علوم طب سنتی به منظور کاهش چربی و اندازه سینه در یک هفته، زنجبیل استفاده می‌ شود. زنجبیل نرخ سوخت و ساز بدن را برای کمک به سوزاندن چربی بیشتر افزایش می دهد. این کار بر اندازه سینه هم تاثیر می ‌گذارد چون سینه به طور معمول از بافت ‌های چربی تشکیل شده است. راه مناسبی برای مصرف زنجبیل به منظور کاهش اندازه سینه وجود دارد.

درمان به وسیله چریش و زرد چوبه برای مادرانی که از نوزادشان مراقبت می کنند مناسب است، چون افزایش اندازه پستان عمدتا ناشی از التهاب به وجود آمده به دلیل تغذیه به وسیله پستان است. اجزای سازنده چریش و زرد چوبه، ضد التهاب هستند و مانند جادو اثر می ‌کنند. برای استفاده از چریش و زرد چوبه به یک مشت برگ چریش و ۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه و مقداری عسل نیاز دارید. پس از آن برگ های چریش را جداسازی کنید. این یکی از درمان های کامل برای کاهش سایز سینه در ۷ روز است.

چای سبز به تنهایی به شما می گوید که چگونه اندازه سینه را در طی ۷ روز در خانه کاهش دهید. این چای به خاطر داشتن کاتچین مشهور به کاهش وزن سالم از طریق شبیه ‌سازی متابولیسم بدن است و در نتیجه کالری را می ‌سوزاند و منجر به تغییر در چربی کل بدن می‌ شود. تغییری در اندازه سینه نیز از اثرات آن است. علاوه بر این، این کار یک تغییر در رژیم غذایی تان نیز به وجود می آورد. روش درست تهیه چای سبز برای اثر بخشی صحیح این است:

عوامل منطقی ای که ممکن است سبب اندازه سینه تان باشد را کشف کنید. در شرایطی که بر حسب اتفاق قرص های کنترل بارداری را مصرف می کنید، ابتدا از پزشک خود سوال کنید. چرخه بارداری و حاملگی ممکن است که مجرمان اصلی باشند.

این فرآیند به علاوه اثرات جانبی ای که در پی دارد بسیار پرهزینه است، با این حال، این تنها راه ‌حل پایدار برای کاهش چربی سینه است. عمل جراحی کاهش اندازه سینه تماما وابسته به از بین بردن بافت چربی اضافی سینه است و این کار تا جایی ادامه پیدا می کند که با ساختار بدن شما متناسب باشد. این کار به کاهش ناراحتی ناشی از داشتن سینه‌ های بزرگ کمک می ‌کند.

ماساژ یک درمان باستانی برای کاهش چربی بدن است. خبر خوب این است که ماساژ برای کاهش اندازه سینه نیز موثر است. ماساژ به کاهش سلول‌ های چربی موجود در سینه کمک می ‌کند. یک روغن کاهش سایز سینه  را که در فروشگاه ها در دسترس است خریداری کنید.

کمی از روغن را بر روی انگشت میانی و انگشت حلقه خود بریزید و سینه را با حرکات دوار بمالید و انگشتان خود را از ناحیه های داخلی سینه به بیرون فشار دهید. این ماساژ را دو بار در روز و حداقل به مدت ۳ ماه تکرار کنید تا کاهش اندازه را مشاهده کنید.

 اگرچه گزینه بسیار سالمی نیست اما آسان است و می‌ تواند نتایج سریعی را به ارمغان آورد. بنابراین اگر تبلیغی را دیدید که ادعا می کند که سایز سینه را در عرض ۷ روز و در خانه کاهش می ‌دهد، عاقلانه است که اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید. قرص‌ها، سینه شما را شکل می ‌دهند. شما نمی ‌توانید بفهمید که آیا شما یک قرص صحیح را انتخاب کرده ‌اید یا خیر و باید منتظر بمانید تا بدنتان خودش را نشان دهد. اما استفاده از روش های طبیعی ایمن تر و سالم تر است.

برگ ‌های شنبلیله و دانه‌ های آن هم برای سفت کردن پوست و هم برای فواید متنوعشان شناخته شده هستند. اگر به طور منظم استفاده شود بر روی اندازه سینه ها نیز تاثیر گذار است. هم چنین سینه ها را محکم می ‌کند و با کار بر روی ماهیچه‌ ها و بافت ‌های سینه آن‌ ها را از شل شدن دور نگه می دارد. این یک روش شناخته ‌شده و مطمئن است که به طور طبیعی اندازه سینه را کاهش می ‌دهد.

 اکنون که می ‌دانید چگونه اندازه سینه را در عرض ۷ روز کاهش دهید، بر روی هدف خود کار کنید. هیچ چیزی نمی تواند مانع از دستیابی شما به فرم سالمی از سینه‌ ها که همیشه آرزویش را داشته اید بشود. از بین تمامی انتخاب ها آن ها را که مورد علاقتان است برگزینید و انجام دهید تا به هدف مطلوبتان برسید.

کوچک کردن سینه

مطالب مرتبط

عالییی بود

سلام من یه نوجوون هستم اما برای یه نوجوون سینه های نسبتا بزرگی دارم قدم کوتاهه و وزنم به چهل کیلو نرسیده واقعا سینه بزرگ برام عذابه دردای کمر و کتف خیلی اذیتم میکنه طوری ک دوست ندارم زیاد راه برم چون کمرم واقعا درد میگیره من ب طور کلی ورزش میکنم تو بدنم چربی نیس اما مشکل سینه هام حل نمیشه میشه کمک کنین ؟؟

گرفتن رژیم و همچنین تمرینات ورزشی میتونه به حل این مسئله کمک کنه

سلام
أيا بستن سينه ها با باند كشي اثري در كوچكتر شدن اونها داره يا نه؟

سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرمایید
شیوه هایی برای کوچک کردن ا ندازه سینه

میگن بستن سینه با باند باعث سرطان میشه اینطوری شنیدم ولی باز من با بان میبندم:|

سلالم خوب هستین؟ بهتره شبا استفده نکنید

خوب بود

ممنون

ممنون

مرررررررررسسسسسسسسسسسسسسسسی.عالی بود

Dastetun dard nakone, ali bud vali lotfan bishtar darbarash benevisid

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

Eine Brustverkleinerung (lat.: Mammareduktionsplastik) ist eine Operation zur Verkleinerung großer Brüste.

Die Indikation, d. h. der Anlass einer solchen Operation kann kosmetische oder auch medizinische Gründe haben. Bei Frauen mit sehr großen Brüsten können chronische Rückenschmerzen und Verspannungen, einschneidende BH-Träger und Hautinfekte in der Brustumschlagfalte (Intertrigo) auftreten. Sie sind zudem bei körperlichen Betätigungen stark eingeschränkt. Zu diesen belastenden körperlichen Beschwerden kommt, vor allem bei jüngeren Frauen, häufig noch eine psychische Belastung. Eine relative Indikation ist der Wunsch nach einer kosmetischen Verbesserung.

Die Grenze zwischen dem rein kosmetischen Anlass und einer medizinischen Notwendigkeit der Operation liegt nach Ansicht verschiedener Fachärzte bei einem Gewicht von mindestens 500 g, das bei der Operation auf jeder Seite der Brust zu entfernen wäre.

Auch Männer können eine Brustvergrößerung aufweisen. Diese Verweiblichung der Brust bei Männern ist häufiger als allgemein angenommen wird, und für die betroffenen Patienten psychisch sehr belastend.
In der Regel kommt bei Männern die Methode der Fettabsaugung[1] oder eine Brustreduktion mit Schnittführung um den Brustwarzenhof zum Einsatz.

Die Operation erfolgt in Narkose.

کوچک کردن سینه

Es existieren zahlreiche Operationstechniken, deren Anwendung unter anderem von der Größe und Beschaffenheit der Brust abhängig ist. Die Schnittführung verläuft am Rand des Warzenhofs und von dort senkrecht herab in die Brustumschlagfalte. Bei mittelgroßen und großen Brüsten wird ein weiterer quer in der Umschlagfalte liegender Schnitt benötigt. Entfernt wird das Drüsengewebe und Fettgewebe nicht nur aus dem unteren Brustbereich. Des Weiteren wird die überschüssige Haut entfernt, wodurch ein Straffungseffekt resultiert. Bei allen Schnittführungen muss die Brustwarze und der Warzenhof an eine neue Stelle versetzt werden. Hierzu benötigt sie einen Stiel, über den sie die Blutversorgung erhält. Diese Versorgung kann über Teile des Drüsengewebes oder über Teile der Haut erfolgen. Bei extrem großen Brüsten wäre dieser Stiel zu lang, um eine ausreichende Durchblutung zu gewährleisten, in diesen Fällen muss eine freie Verpflanzung der Brustwarze erfolgen.

Bei der Brustverkleinerung handelt es sich um einen operativen Eingriff, der sorgfältig geplant werden muss, um zu einer Verbesserung der Lebensqualität der Patientin zu führen. Besonders vor kosmetischen Operationen, für die meist keine zwingende OP-Indikation besteht, ist eine umfangreiche und weitgehende OP-Aufklärung erforderlich.

Je größer das Gewicht ist, das bei der Operation entfernt wird, desto größer ist der gesundheitliche Nutzen der Patientin. Zielgrößen B-Cup oder C-Cup können in der Regel unabhängig von der Ausgangsgröße erreicht werden. Die Patientinnen sind in der Regel sehr dankbar, da sie eine deutliche Erleichterung ihrer Beschwerden erfahren. Die häufigste Komplikation besteht in Wundheilungsstörungen, vor allem bei sehr großen Brüsten und bei Patientinnen mit entsprechenden Risikofaktoren (z. B. Diabetes). Sie treten meist im zentralen Bereich der Brustumschlagfalte auf und lassen sich häufig ohne Operation zur Abheilung bringen. Die Patientinnen müssen sich zudem über den möglichen, aber sehr seltenen, Verlust der Brustwarze, verursacht durch die oben beschriebene Stielung, im Klaren sein. Hierdurch sind auch Gefühlsstörungen der Brustwarze und eine Einschränkung der Stillfähigkeit bedingt. Die Narben sind nach der Operation sichtbar und werden gelegentlich durch den Zug der Brust auch breiter.

Soweit eine Brustverkleinerung medizinisch indiziert, das heißt erforderlich ist, hat die Krankenkasse in der Regel die Kosten des Eingriffs zu übernehmen. Viele Krankenkassen weigern sich aber in letzter Zeit und verweisen auf andere Therapiemöglichkeiten wie Krankengymnastik, Gewichtsreduktion, Psychotherapie und Ähnliches. Da durch diese Maßnahmen die Ursache der Beschwerden aber in manchen Fällen nicht behoben werden kann, ist die Situation für die Betroffenen in der Regel frustrierend.

Eine medizinische Indikation ist durch entsprechende fachärztliche Gutachten nachzuweisen. Der behandelnde Arzt muss darin bestätigen, dass die Operation seiner Ansicht nach zur Verhütung/Heilung/Linderung einer Krankheit unumgänglich ist. Dies kann ein behandelnder Plastischer Chirurg, Frauenarzt oder vorzugsweise ein behandelnder Orthopäde sein, der eine Bescheinigung darüber ausstellen kann, dass die übergroße Brust zu schmerzhaften Beschwerden und Komplikationen im Bereich der Hals- und Brustwirbelsäule führt und die Beschwerden über einen Zeitraum von ca. zwei Jahren nicht durch Krankengymnastik/Physiotherapie oder gleichwertige Behandlungen gebessert werden konnten.[2]

کوچک کردن سینه
کوچک کردن سینه
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *