گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی
گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

 

حتما شما هم می دانید که بیمه شدگان تامین اجتماعی به منظور دریافت مستمری بازنشستگی ، ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند . در همین راستا بعد از گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه قبل از بازنشستگی و یا رسیدن به سن مقرر طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری بازنشستگی دریافت کنند .

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که بازنشستگان و مستمری بگیران از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند ؟ از آنجا که این روزها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی انجام می گیرد ، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است .

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که می دانید بعد از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند ، مستمری بازنشستگی دریافت می کنند .

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد بعد از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود . براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

1- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد .

2- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون

البته این قانون استثنائاتی نیز دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد ، می تواند تقاضای بازنشستگی نماید . همچنین کسانی که دارای 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند ، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند .

مستمری بازنشستگی از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی ، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید . لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری ، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد .

بعد از شروع پرداخت مستمری ، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند . پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران ، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد . با مطالعه مقاله ذیل می توانید از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنید .

 

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند ، می باشد . همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر است . با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانید با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی ، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت کنید :

 

1- برای ورود به سامانه ابتدا باید عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس samt.tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

 

 

2- بعد از ورود به سامانه ، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید .

 

 

3- در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اید را وارد کنید ، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوید .

 

 

++++ برای ورود به صفحه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران کلیک کنید ++++

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیش حقوقی مستمری بگیران در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فیش حقوقی مستمری بگیران پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای مشاوره دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

آموزش و ارائه خدمات شهروندی 🔴🔴🔴👈 https://b2n.ir/422092 👉💡🔴🔴🔴

امروزه تقریبا کلیه مراحل اداری را به صورت غیر حضوری می توان انجام داد. با الکترونیکی شدن دریافت فیش حقوقی مستمری‌بگیران ادارات و سازمان های مختلف کشوری و لشگری دریافت فیش حقوقی و محاسبه حقوق بازنشستگی از سامانه‌ ارائه شده به یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان و مستمری بگیران می‌باشد که در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا از تمامی مراحل دریافت فیش حقوقی از طریق سامانه دریافت فیش حقوق مطلع شوید.

سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل در دریافت فیش حقوقی کارکنان و بازنشستگان سازمان، سامانه‌ای را در سایت تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir در اختیار مستمری بگیران قرار داد تا روند و مراحل دریافت فیش حقوقی به ترتیب ذیل می‌باشد:

در این مرحله با استفاده از یک مرورگر به سایت تامین اجتماعی وارد می‌شوید که صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید.

بعد از ورود به این قسمت در تب میز خدمت غیر حضوری گزینه ورود به سامانه فیش مستمری بگیران را انتخاب کنید.

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

پس از انتخاب گزینه سامانه فیش مستمری وارد صفحه سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری‌بگیران شوید. سپس با انتخاب گزینه ورود به سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران شما به صفحه دریافت فیش حقوقی می‌روید.

در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده‌اید، پیش از ورود به سایت برای دریافت فیش حقوقی می بایست در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید که شامل مراحل زیر است:

در این مرحله شما روی دکمه ثبت نام کلیک کرده و وارد صفحه مشخصات فردی شده و مشخصات خود را وارد نمایید.

کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مشخص شده وارد می‌کنید (منظور از نوع اپراتور همان اپراتور تلفن همراه شماست که شماره‌ی آن را در سامانه ثبت می‌کنید)

شما به صفحه جدیدی راهنمایی می‌شوید که در آن باید مشخصات خود را به صورت کامل وارد نمایید و در انتها نیز به سه سوال آن جهت احراز هویت پاسخ دهید و در صورت تایید ثبت نام شما با موفقیت انجام می‌شود. دقت داشته باشید که کد گذرواژه‌ای که انتخاب می‌کنید ترکیبی از یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک انگلیسی و عدد باشد تا سیستم از شما بپذیرید در غیر اینصورت خطای سیستمی نمایش داده می‌شود.

کامل شدن فرم مشخصات شما و تایید شما، سایت شما را به این صفحه منتقل می کند که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و نتیجه آن طی 48 ساعت آینده از طریق پیامک به تلفن همراهی که شماره‌ی آن را در سایت وارد نموده اید به شما اطلاع داده می‌شود که پس از آن مجاز به استفاده از سیستم می‌باشید و تا پیش از دریافت پیامک، سیستم به شما اجازه ورود مخواهد داد.

پس از ورود به این گام مشخصات هویتی خود را که شامل شماره ملی، شماره مستمری و کلمه عبور می‌باشد را وارد کنید. دقت داشته باشید که منظور از کلمه عبور شماره مسلسل یا سریال شناسنامه است که با رنگ قرمز در سمت راست صفحه اول شناسنامه نوشته شده است.

پس از وارد کردن مشخصات هویت فردی و ورود به صفحه بعد پنجره‌ای با عنوان مشخصات هویتی نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید فیش حقوقی خود را برای ماه‌ها و سال‌های مد نظرتان و احکام حقوقی مربوط به خود را با انتخاب کلید “مشاهده فیش ماهیانه” یا “مشاهده حکم سالانه” دریافت کنید.

نکته: بهتر است رمز عبور خود را حتما تغییر دهید تا کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. البته این کار برای ایمنی بیشتر است.

تغییر کلمه عبور

برای تغییر کلمه عبور در قسمت بالا، سمت چپ صفحه کنار گزینه خروج کلید تغییر کلمه عبور قرار دارد که با انتخاب آن پنجره جدیدی برای شما باز شده و در آن ابتدا کلمه عبور قدیمی را وارد کنید سپس کلمه عبور جدید را و همچنین مجدد کلمه عبور جدید را تکرار کنید و در پایان کلید تایید را بزنید تا رمز عبور جدیدتان ذخیره شود.

در پایان امیدواریم راهنمایی ما برای شما مثبت واقع شود و توانسته باشید براحتی کار های خود را پیش ببرید و بتوانید فیش حقوقی خود را دریافت کنید.

آموزش و ارائه خدمات شهروندی 🔴🔴🔴👈 https://b2n.ir/422092 👉💡🔴🔴🔴

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

با سلام.

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند ، می باشد . همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر است . با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانید با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی ، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت کنید:

1- برای ورود به سامانه ابتدا باید عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس samt.tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

2- بعد از ورود به سامانه ، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

3- در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اید را وارد کنید ، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوید.

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی


شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران در موارد متعددی برای بهره مند شدن از تسهیلاتی مانند دریافت وام، ضمانت و … نیازمند دریافت و ارائه فیش حقوقی تامین اجتماعی به ارگان یا سازمان های مربوطه هستند. این فیش دربرگیرنده اطلاعاتی مانند حقوق ماهانه، مجموع اضافه کاری ها، کسورات، حق اولاد، کمک هزینه فوق العاده شغلی می باشد، که میزان آن ها از طرف دولت اعلام می گردد.

بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با استفاده از روش های زیر نسبت به دریافت فیش حقوقی تأمین اجتماعی خود اقدام نمایند:

1. سامانه سازمان تأمین اجتماعی
2.  نرم افزارتامین اجتماعی من 
3. کد دستوری USSD

 1-1. با استفاده از یک مرورگر به سایت تامین اجتماعی وارد می‌شوید که صفحه زیر برایتان به نمایش درمی‌آید. گزینه ی فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

2-1. در این مرحله گزینه سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران را انتخاب کنید.

3-1. پس از انتخاب گزینه سامانه فیش مستمری وارد صفحه سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری‌بگیران شوید و نام کاربری (کد ملی) و گذر واژه خود را وارد کنید.

4-1. در این مرحله فیش مستمری را مشاهده میکنید. اطلاعات هویتی، شماره مستمری و سایر مشخصات خود را وارد و گزینه جستجو را انتخاب کنید.

5-1. در مرحله آخر فیش مستمری خود را مشاهده و امکان چاپ یا ذخیره در صندوق شخصی خود را دارید. 

                            دانلود نرم افزار تامین اجتماعی من (نسخه اندروید)        

                           

خدمات اپلیکیشن تأمین اجتماعی من برای کاربران:

این کد برای هر اپراتور تلفن همراه متفاوت است:

توجه داشته باشید؛ قبل از شماره‌گیری کد USSD برای مشاهده سوابق بیمه لازم است حتما در سایت sabeghe.tamin.ir  ثبت ‌نام کنید.

 

 

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

نکات قابل توجه:

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید :

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

سپس بر روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.

گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی
گرفتن فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *