گروه خونی و شخصیت

گروه خونی و شخصیت
گروه خونی و شخصیت

فقط می دانید که خون از طریق رگها و شریان بدن به تمام نقاط می رود و سلول ها را زنده نگه می دارد ؛ کمتر پیش میاد که در مورد خون فکر کنیم.نوع خون و شخصیتتان ممکن است بیشتر از چیزی که فکر می کنید، مشترک باشد. بیشتر شخصیت ما از طریق ژنتیک تعیین می شود، نوع خون نیز از طریق ژنتیک مشخص میشود. محققان با مطالعه، دریافتند که آنتی ژن های خون و صفات شخصیتی با یکدیگر همبستگی و ارتباط مستقیم دارند.

کار فرمایان ژاپنی از روی نوع خون کارمندان خود را انتخاب میکنند، زیرا معتقدند که شخصیت آنها رابطه مستقیمی با نوع خونشان دارد. همانطور که در این بخش از نمناک خواهید خواند در ژاپن بسیاری از افراد، این اطلاعات را برای انتخاب شریک زندگیشان نیز در نظر می گیرند.بازاریاب ها نیز از این مورد مشابه، برای بازاریابی محصولات خاصشان استفاده میکنند .

گروه خونی o:

افراد مشهور دارای این گروه خونی: آل کاپون، جرالد فورد، جان گاتی، کریستال کی، ملکه الیزابت دوم، جان لنون، پل نیومن، رونالد ریگان.گروه خونی و شخصیت

افراد دارای این گروه خونی، معمولا رهبر هستند. شهود عالی دارند و بهتر از سایر گروه های خونی می توانند استرس و اضطراب را کنترل کنند. این افراد میتوانند اعتماد به نفس بالایی داشته باشند، اما در عین حال نسبت به سایرین حساس تر و احساسی تر هستند. آنها به هر آنچه که اراده کنند، خواهند رسید. این گروه خونی با دیگر افراد گروه خونی o و یا AB می توانند بیشترین میزان رمانتیک بودن را داشته باشند و برای هم مناسب هستند.

گروه خونی A:

افراد مشهور دارای گروه خونی A: جورج بوش، سیمپسون، بریتنی اسپیرز، آلن آلدا، هیتلر، لیندون بی جانسون، ریچارد نیکسون، مکی نومیا.

بیشترین تحقیقات و بررسی ها در مورد این گروه خونی مربوط به کشور ژاپن است، که تقریبا 74 درصد جمعیت آنها را این گروه خونی تشکیل می دهند.

استرس و فشار، زود بر روی این گروه تاثیر می گذارد و می تواند باعث تضعیف ایمنی آنها شود اما متاسفانه خیلی اصرار و تمایل دارند که فشارهای زیادی را کنترل کنند.

این گروه خونی افراد مضطربی هستند و نسبت به سایر انواع گروه خونی، اعتماد کمتری دارند ، این افراد به زمینه های فکری، علمی، ریاضیات و تحقیقاتی تمایل زیادی دارند.

از آنجایی که آنها بیشتر درونگرا هستند، تمایل به مستقل انجام دادن کارها دارند اما در عین حال در کارهای تیمی و گروهی نیز همکاری خوبی دارند و بی نظیر جلوه می کنند.

این افراد می توانند بسیار پرشور و حرارت باشند، اما قبل از اینکه با کسی صمیمی شوند و به او اعتماد کنند، این شخصیتشان را بروز نمی دهند ، این گروه خونی با سایر افراد گروه خونی A یا AB سازگار است.

گروه خونی B:

افراد مشهور دارای گروه خونی B: آکیرا کوروساوا،جک نیسان، تام اندلس، لئوناردو دی کاپریو، ونیس یانگ.

این افراد معمولاً خلاق، درونگرا، دوست داشتنی، عاطفی و باهوش هستند اما در عین حال می توانند شخصیت خودخواهانه ای نسبت به سایر گروه های خونی داشته باشند.

این افراد مانند گروه خونی O بلند پرواز هستند، اما مانند گروه خونی A اندیشمند نیز می باشند و احتمال بیشتری دارد که به بیماری لوپوس ،مولتیپل اسکلروزیس، خستگی های مزمن دچار شوند. این گروه خونی با گروه های دیگر B و AB ارتباط و سازگاری بیشتری دارند.

گروه خونی AB:

افراد مشهور دارای گروه خونی AB: لوچیانو پاواروتی، میا فارو ،جان اف کندی، مرلین مونرو ،مایک جگر، توماس ادیسون،باب ساپ، جکی چان.

همانطور که می توانید تصور کنید و در این بخش از نمناک گفته شده است ، افرادی با با این گروه خونی می توانند شخصیت ترکیبی داشته باشند، آنها می توانند خجالتی و در عین حال شخصیتی برونگرا و اجتماعی داشته باشند.

این افراد بسیار جذاب هستند و به راحتی در دل هر شخصی می نشینند و آرام هستند و به آسانی می توانند روابط دوستانه برقرار کنند.

این شخصیت ترجیح می دهد که همیشه از دیگران متفاوت باشد و از نظر دوستی و سازگاری و روابط عاطفی و رمانتیک،این گروه خونی میتواند با تمام گروه های خونی دیگر و یا حتی افراد با گروه خونی مشابه ارتباط بر قرار کند.

 

در رگ های همه ما خون جاری است. اما آیا تا به حال به تاثیر گروه خونی بر شخصیت فکر کرده اید؟ شاید برایتان چنین چیزی کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری به آن اعتقاد دارند. شواهد ثابت شده ای پشت این ایده نیست و چنین چیزی بیشتر شوخی است تا آنکه به عنوان یک حقیقت علمی در نظر گرفته شود.

گروه خونی خودتان را می دانید؟ با ما همراه باشید تا با تاثیر گروه خونی بر شخصیت بیشتر آشنا شوید.

این عده باهوش، مشتاق، حساس و دارای روحیه همکاری هستند. آنها وفادار و صبورند و عاشق آرامش هستند. شاید گاهی نسبت به همه چیز کمی بیش از حد حساس باشند. برای مثال، بیش از حد به استانداردهای اجتماعی اهمیت می دهند. و علاقه ای به شکستن هنجارهای اجتماعی و قوانین رفتار در جمع ندارند.

اشخاص دارای گروه خونی A دقت زیادی در تصمیم گیری های خود می کنند و پیش از آنکه تصمیم بگیرند زمان کافی را به آن اختصاص می دهند. آنها نمی توانند چند کار را به طور همزمان انجام دهند و ترجیح می دهند در هر زمان به یک کار بپردازند. این دسته افراد بسیار منظم هستند و ترجیح می دهند هر چیزی مرتب در جای خود باشد. به همکاری با دیگران علاقه دارند و به جای دعوا کردن ترجیح می دهند اوضاع در آرامش باشد.

در کنار موارد مثبت تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد، می توان به این موارد منفی نیز در مورد آنها اشاره کرد. گروه خونی A خیلی لجباز هستند و خیلی زود دچار استرس می شوند.گروه خونی و شخصیت

بهترین ویژگی های گروه خونی A وفاداری، آرامش، منظم بودن و ایده آل گرایی است. ویژگی های بد شخصیتی آنان وسواس، بدبینی، حساسیت بیش از حد، استرس و لجبازی است.

این دسته افراد به خاطر خلاقیت خود شهره هستند. سریع تصمیم می گیرند و به آن عمل می کنند. در پرستاری از دیگران خوب نیستند. وقتی روی چیزی تمرکز می کنند، تمام تلاششان را برای آن می کنند و در کمتر مواردی بی خیال آن می شوند، حتی اگر آن هدف غیر قابل دستیابی باشد. از دیگر موارد تاثیر گروه خونی بر شخصیت این گروه می توان به تمایل شدید برای بهترین شدن در هر چیزی اشاره کرد که به ذهنشان می رسد. با این وجود، در انجام همزمان چند کار با هم مهارت ندارند و به بهای انجام یک کار، بقیه موارد مهم را نادیده می گیرند.

افراد دارای گروه خونی B بسیار متفکر و همدل هستند. در درک دیگران مهارت دارند و علاقه ای به بحث و درگیری با دیگران ندارند. این دسته افراد می توانند دوستان خوب و قابل اعتمادی برای شما باشند.

به خاطر ویژگی های منفی در شخصیتشان مانند خودخواهی، این افراد گاهی با تبعیض رو به رو می شوند. هر چند جنبه های خوبی هم دارند، اما جامعه معمولا روی ویژگی های منفی گروه خونی B تمرکز می کند. در نتیجه، آنها تنهاتر و منزوی تر از دیگران هستند.

به طور کلی، اشخاص دارای گروه خونی B کنجکاو، آرام، قوی، بلندپرواز، خلاق، مشتاق، فعال، اجتماعی و شاد هستند. از سوی دیگر، کمی خودخواه، بی مسئولیت و غیر قابل پیش بینی هستند.

گروه خونی AB ترکیبی از A و B است، بنابراین دیگران آنها را پیچیده و دو وجهی می دانند. برای مثال، می توانند به اندازه افراد دارای گروه خونی B اجتماعی و به اندازه گروه خونی A خجالتی باشند. همین باعث می شود گاهی دیگران آنها را دو شخصیتی بدانند. این بدان دلیل است که این افراد شخصیت خود را از غریبه ها پنهان می کنند. به همین دلیل برای شناخت آنها باید کمی زمان بگذرد.

گروه خونی AB محبوب و دوست داشتنی است و به راحتی دوست پیدا می کند. در کنار فردی با گروه خونی AB هیچ وقت احساس بی حوصلگی نمی کنید. آنها دوستان خوب و هیجان انگیزی هستند. چیزهای کوچک هیچ وقت شخصی با گروه خونی AB را مضطرب نمی کند، اما در کنار آمدن با استرس خیلی خوب نیستند.

به طور خلاصه به عنوان تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد می توان گفت: دوست داشتنی، وابسته، خونسرد، اجتماعی، قابل اعتماد، منطقی، خلاق، سازگار و با سیاست.

از ویژگی های منفی آنان می توان به این موارد اشاره کرد: خود محور، پیچیده، بی مسئولیت، آسیب پذیر، مردد، فراموش کار، منتقد و دو وجهی.

این دسته افراد اجتماعی و جسور هستند. معمولا استانداردهای بالایی برای خود تعیین می کند و هر کاری را برای رسیدن به آن انجام می دهند. کسانی که دارای گروه خونی O هستند در رهبری عالی هستند. چیزهای کوچک ذهن آنها را به خود مشغول نمی کند، همین باعث می شود این افراد در نظر گروه خونی A خود خواه تعبیر شوند.

افراد دارای گروه خونی O بخشنده و مهربان هستند. به خوبی با تغییر کنار می آیند، انعطاف پذیر هستند و به خوبی با شرایط سخت کنار می آیند.

موادر مثبت تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد عبارتند از: قابلیت رهبری، قاطعیت، خوش بینی، اجتماعی، هوشیار، مشتاق و مستقل. در مقابل، آنها حسود، گاهی بی ادب، صریح، بی احساس، سرد، خود محور، معتاد به کار و مغرور هستند.

گروه خونی O صادق هستند و از افرادی که دروغ می گویند یا چیزی را پنهان می کنند خوششان نمی آیند. کسانی که دارای این گروه خونی هستند به جزئیات اهمیت چندانی نمی دهند و بیشتر به کلیات توجه می کنند.

در طول تاریخ تلاش های زیادی برای شناخت شخصیت افراد از روش هایی مانند ستاره شناسی، رنگ، ماه تولد یا فال شده است. یکی از آنها که برگرفته از فرهنگ ژاپنی است تاثیر گروه خونی بر شخصیت است. با این حال، نتیجه تحقیقات این ارتباط را تایید نمی کند. شاید برای سرگرمی خوب باشند، اما برای شناخت دقیق یک فرد لازم است به اندازه کافی با او وقت بگذرانید و تعامل کنید. رفتار، زبان بدن، حرکات و عقاید افراد در موقعیت های مختلف ملاک بهتری از شخصیت آنها است. برای شناخت شخصیت یک فرد و تطابق آنها با خودتان می توانید از یک مشاور نیز کمک بگیرید.

شما چقدر با مطلب فوق موافق هستید؟ آیا ویژگی های ذکر شده برای گروه خونی ‎تان با شخصیت واقعی شما همخوانی دارد؟

میتوانید نظر خودتان را در پایین همین پست کامنت بگذارید

مطالعه مقاله مشاوره روانشناسی آنلاین را به شما پیشنهاد میکنیم.

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

درباره ما

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.



ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


ست روسری و ساق دست گلدار

بخشی از شخصیت شما در رگهایتان جاریست آیا گروهای خونی می توانند باعث ایجاد یک خصوصیت یا عادت شخصی شوند؟شاید بله…شاید هم نه…برای نزدیک شدن به پاسخ این مقاله را بخوانید.اما فراموش نکنید که اتکا به یک مقوله یا دلیل برای قضاوت در مورد اشخاص تنها نوعی ساده لوحی است.

 

 

گروه خونی و شخصیت

 

 

حدود38%مردم جهان دارای گروه خونی o+

و 6% دارای گروه خونی o- هستند

خصوصیات

واقع گرا،نمایشی،عمومی،مثبت،مستقل،ریسک پذیر،نا فرمان،بی اعتبار،لجوج وخودمحور. به آسانی دوست می شوندوبا جریانات همراه شده وبه فرصت ها چنگ می زنند.برای شروع یک پروژه یا شکاریک ایده ونظر صریح هستند.درفعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.دربعضی موارد چندان دقیق نیستندواحساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند.ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کننداما معمولا این مخالفت پایدار نیست.کارگشایانی سنتی،محرک وکمی لاف زن هستند.

احساسات خود را خیلی نشان می دهنداما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان اظهارات متغیر است.نوعی ظرافت ذاتی وفطری دارند.شخصیت های اجتماعی وپر زرق و برق هستندمیتوانند در حوادث و بحران ها سازگاری خوبی داشته باشند.لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند.خجالتی نیستندورک وصریح احساسات درونیشان را فاش می کنند.جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم می شوند.علاقمند به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.

 

 

حدود 34% ازمردم دارای گروه خونی+A

و 6% دارای گروه خون-A هستند

خصوصیات :

دستپاچه.مطیع و آرام,فداکار,مودب,درستکار.حتی در مواقع آشوب و غضب آرام وخون سرد هستند.نسبت به نظرات عمومی حساس اند.اغلب درون گرا هستند دربرخورد با دیگران خجالتی وکمرو هستند یا حتی مریض به نظر می رسند کمی بدبین هستند.برای روابط ارزش قائل بوده ونسبت به دیگران وفادارند.نسبت به تغییرات تردید دارند.دوست داران طبیعت وگریزان از جمعیت وشلوغی هستند.به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن ومخفی برای خود نیازمندند.عموما دو دل و غیر قاطع اند.برای حضوردر کارهای تیمی آماده هستند مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود.علاقه مند به ایجادرابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای اینکار نمی کنند.

 

 

حدود 9% از مردم جهان دارای گروه خونی+B

و 25% هم دارای گروه خونی-B هستند

خصوصیات :

پرسروصدا،خودپسندوخودبین،پرانرژی جدی ,بشاش ,خشرو,فعال,حساس,در راه رسیدن به هدف،معمولا جزوبهترین افراد تیم می شوندوافراد تکرویی هستند.اغلب کارها رابا روشهای خودشان انجام می دهندوخود کفا هستند.شخصیتهای ماجراجوودلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص ومخصوص،موجوداتی اجتماعی وعلاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.

 

حدود 4% مردم دارای گروه خونی AB +

و 1% هم گروه خونی AB- هستند

خصوصیات :

اجتماعی، سخت گیر نیستند،غمخوار ودلسوز،دیپلماتیک،اهل گشت وگذار،خلاق،غیر قابل پیش بینی،هنرمند،انعطاف پذیر،ترشرو ودرخود!مخلوطی از تضادها،خجالتی در مقابل بعضی ها ، بی باک وگستاخ با بعضی دیگر، برونگراودرونگرا،گاهی غیر قابل پیش بینی است وگاهی ظاهرا بسیار آرام وخونسردبه نظر می رسند.قدرت خلاقه زیادی دارند،توانا در پیدا کردن مشکلات ودور زدن آنها،علاقه مند به محیط شهری،به آسانی خسته می شوند.به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است. هرگزکاری را برای قدردانی انجام نمی دهند.اسرار آمیز بنظر می رسند.در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند.علاقه مند به ایجاد رابطه نیستندوتلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند.

 

 

انواع فال و طالع بینی


خرید سطل زباله ریلی با بالاترین کیفیت


تهیه کره سالم و خوشمزه خانگی

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

کیف نیم گرد با ترکیب چرم و پارچه های گلگلی


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

کفش چرم اصل تبریزباتضمین کیفیت برای روزمردگروه خونی و شخصیت


جراحی زیبایی سینه و شکم


آکادمی تخصصی زبان| مبتدی تا پیشرفته


یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!


ماسک 5لایه با گیره پشت سر


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

من كسی نيستم. تو كيستی؟ اگر تو همانند من، كسی نيستی.پس با هم دو كَسيم.مبادا به كسی بگويی.و چرا كه آنان كسی هستند،ما را تاب نمی آورند.چه ملالت بار است كسی بودن.اگر كسی نباشی.همه كس هستی.(اميلی ديکنسون)

خوشبختانه تعداد اعضای ویرگول به حدّی رسیده است که بتوان روی کارهای گروهی مانند بررسی صحت و سقم یک فرضیه،نظریه و…،حساب باز کرد.صد در صد تا حالا به مطالبی برخورد کرده اید که پس از خواندن آن این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که آیا این مطلب صحّت دارد یا سر کاری است؟!بنابراین بیایید همّت کنید و با کمک هم،هر بار یکی از اینها -که شاید برای شما هم جالب باشد- را محک بزنیم.در قسمت اول می خواهیم ببینیم اینکه می گویند گروه خونی هر فرد بیانگر شخصیت او است،تا چقدر صحت دارد.

گروهی بر این باورند که بخشی از شخصیت انسان در گروه خونی اش نهفته است؛اینها می گویند گروه خونی مشخص می کند که شما مقتدر، وارسته، سرد،احساساتی یا…هستید.و آورده اند که:

گروه خونی A تیپ سرد:حدود ۳۴%از مردم دارای گروه خونی A+و۶%دارای گروه خونیA-هستند.این گروه خونی كمی دیرتر از گروه خونی O تكامل یافته است، یعنی زمانی كه بشر به جای شكار، كشاورزی می كرد و تشکیل اجتماع داده بود.

در مواقع آشوب و غضب آرام و خون سرد هستند.نسبت به نظرات عمومی حساس اند.اغلب درون گرا هستند.در برخورد با دیگران خجالتی و کمرو هستند یا حتی مریض به نظر می رسند کمی بدبین هستند. برای روابط ارزش قائل بوده و نسبت به دیگران وفادارند.نسبت به تغییرات تردید دارند.دوست داران طبیعت و گریزان از جمعیت و شلوغی هستند.به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن و مخفی برای خود نیازمندند. عموما دو دل و غیر قاطع اند.برای حضور در کارهای تیمی آماده هستند.مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود.علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای اینکار نمی کنند.گروه خونی و شخصیت

فرد دارای گروه خونیA،فردی مشکل پسند و منظم است.عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کند.مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد.محققان می گویند صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند اما در عین حال، افرادی کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند.کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است زیرا این افراد به جزییات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند.به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم.تودار هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند.رهبرانی باهوش و مقتدر هستند اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند.

کسانی که گروه خونی A دارند، در طول حیاتشا ن تا حد زیادی تغییر اخلاق و روحیه می دهند.گاهی تیزهوش ، مبتکر و پر کارند و گاهی تحت تاثیر افکار و نقشه‌های دیگران قرار می گیرند.زمانی سرشار از شوق ، شور و حرارت به نظر می‌رسند و زمانی دیگر ، سرد ، افسرده و منزوی هستند. چنان که گویی اصلا با وقایع اطراف خویش هیچگونه ارتباطی ندارند. حتی گاهی نسبت به آن چه در خانه‌شان می گذرد نیز بی اعتنایی نشان می دهند. به همین جهت ، شناختن شخصیت پیچیده و غریب آنها چندان ساده نیست. صاحبان این گروه خونی ، معمولا افرادی کم رو و تاثیر پذیرند.در مقابل افراد ناشناس هرگز جانب احتیاط و ملاحظه کاری را از دست نمی‌دهند. خیلی دیر با اشخاص دوست می‌شوند و زیاد به کسی اعتماد نمی کنند. از لحاظ روحی بسیار آسیب پذیر هستند و نمی‌توانند انتقاد و نامهربانی را به آسانی تحمل کنند.

بی عدالتی و ناسپاسی لطمه شدیدی به آنها می‌زند. گاهی می‌توانند در لاک خود فرو بروند. و در تنهایی و خاموشی رنج می‌برند و گاهی می‌برند و گاهی حالت دفاعی به خود می‌گیرند و با صداقت عکس العمل نشان می‌دهند. گاهی هم به راهنما یا مشاور احتیاج دارند تا آن ها را در انتخاب واکنش و رفتار صحیح یاری دهد. این گروه از دورویی متنفرند. اهل تظاهر ، چاپلوسی و دروغ نیستند. در محیط های هماهنگ و خالی از ریا و تزویر ا حساس آسودگی و سعادت می‌کنند ، همیشه دست به عصا هستند و با ریسک کردن میانه خوبی ندارند و چون غالبا از شکست می ترسند ، هیچ وقت بدون مطالعه و سرسری دست به کاری نمی‌زنند.دیر تصمیم می گیرند و معمولا برای شروع هر کاری وسواس به خرج می دهند. اما وقتی عزمشا ن را جزم شود ، دیگر خودشا ن را به عقب نمی‌کشند. وجدان و احساس مسئولیت آنها قابل تحسین است و برای مشاغل حساس شایستگی دارند.

گروه خونی B فعال:حدود ۹% از مردم جهان دارای گروه خونی B+ و۲۵%هم دارای گروه خونی B- هستند. این گروه خونی در زمانی تكامل یافت كه انسانها بیشتر سفر می كردند و حاصل مهاجرت انسانها به مناطق شمالی و سردسیر و سخت تر از نظر زندگی بوده است.

معمولا جزء بهترین افراد تیم می شوند و افراد تکرویی هستند.اغلب کارها را با روشهای خودشان انجام می دهند و خودکفا هستند.شخصیتهای ماجراجو و دلیر،علاقه مند به داشتن یک راه مشخص و مخصوص، اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند.علاقه به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند.

جالب ترین آدم های روی زمین هستند.افراد این گروه خونی را هر کسی نمی تواند تحمل کند اما آنها خصوصیات جالبی دارند که در اوج پیچیده بودن شان، آنها را زیبا تر جلوه می دهد. این افراد به شدت رک هستند. آنها به ساختارهای پیچیده اجتماعی کاری ندارند و در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گرچه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست اما باعث می شود که این افراد در هنر و نوآوری و پدید آوردن راه و رسم های تازه، همیشه در صف اول باشند. این گروه افرادی انعطاف پذیر به شمار می روند. پیچیدگی های آنها، چیزی از توانایی خارق العاده شان در تجسس کم نمی کند و این موضوع به خلاقیت شان می افزاید.

این افراد تیزهوش هستند اما نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند. می گویند افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به سلیقه غذایی خود بیش از حد اهمیت می دهند. نکته عجیب اینجاست که تحقیقات نشان داده اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند.

افرادی رک گو ، با اراده و جسور هستند. خیلی صریح و جدی حرف می‌زنند ، اما ساده عمل می‌کنند و از پرده پوشی ، زبان بازی و این دست ، آن دست کردن ، خوششان نمی‌آید و همین صفات باعث می‌شود تا اشخاص زود رنج ، کم ظرفیت و احساساتی نتوانند با آنها کنار بیایند.این گروه اکثرا و اغلب از حیث درونی کامل هستند و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و دشوار می‌توان نظرشان را در مورد چیزی یا کسی تغییر داد.آن ها برای پوشاندن حساسیتهایشا ن ، غالبا نقابی از خشونت به چهره میزنند و تظاهر به سنگدلی میکنند ، لیکن در اصل خوش خو ، منصف ، سخاوتمند و بلند نظر هستند و اگر توانایی کمک به کسی را داشته باشند ، مضایغه نمیکنند. با این حال،گاهی خودخواه و تک رو می‌شوند و ترجیح می‌دهند وقت و نیرو یشا ن را حتی المقدور صرف امور شخصی و منافع خویش کنند.

این عده فعال و پر شورند. معمولا نقطه ضعفی از خودشان بروز نمیدهند. ولی گاهی گرفتار نگرانی ، کم حوصلگی و عصبانیت می شوند ، اما حتی در این حالت نیز خیلی زود خودشان را از ناراحتی و دلواپسی رها میکنند.صاحبان این گروه خونی ، چون سختگیر و دیر جوش هستند ، دوستان زیادی را نمی‌توانند به خود جلب کنند.ولی در زمینه کار و مسئولیتهای اجتماعی روی هم رفته آدم ها یی جاه طلب،اما مثبت هستند. کنار آمدن با آن ها خیلی سخت است. چون پیوسته سعی دارند،قدرت خود را به دیگرا ن تحمیل کنند و بدشان نمی‌آید که در هر حالت سرور دیگران باشند.

گروه AB  فارغ از مراقبت و بی نیاز از توجه:حدود۴%مردم گروه خونی AB+ و۱%گروه خونی AB- دارند.این گروه خونی شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است.

گاهی غیر قابل پیش بینی است و گاهی ظاهرا بسیار آرام و خونسرد به نظر می رسند.قدرت خلّاقه زیادی دارند،توانا در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آنها،علاقه مند به محیط شهری،به آسانی خسته می شوند.به نظر می رسد که هر کاری که انجام می دهند از روی اجبار است. هرگز کاری را برای قدردانی انجام نمی دهند.اسرار آمیز بنظر می رسند.در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند.علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند.

بر اساس آمارها این گروه از همه گروه های دیگر کم شمارتر هستند اما این گروه کم جمعیت را می توان گروه خاص و شاید فرهیخته ترین گروه دانست. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوءاستفاده نکنید و بار زیادی را روی دوش شان نیندازید. افراد دارای گروه AB، می توانند آشوب هایی که به پا می کنید را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. آنها تاجران خوبی هستند و با پشتکارشان، خیلی زود پیشرفت می کنند. آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. صاحبان گروه خونی AB افرادی وقت شناس هستند که نه به گذشته فکر می کنند و نه به آینده دور؛ برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند.

تجزیه و تحلیل شخصیت و روحیات کسانی که در این گروه قرار دارند ، کار بسیار سختی است. زیرا آ نها معمولا موجوداتی حساس ، زود رنج و اسیر احساسات ، عواطف ، رویا و غرایز خویش هستند.به همین جهت غالبا نا متعادل و بی ثبات به نظر میرسند ، حال آن که واقعا این طور نیستند. این عده معمولا آرامش درونی ندارند و اغلب اوقات ، واکنش هایی متضاد و دور از انتظار از خود بروز میدهند و در میان آ نها افراد خود دار و دارای اراده قاطع ، خیلی کم یافت می‌شود. بعضی هایشا ن به طور واقعی به خود اطمینان ندارند و دائم دنبال کسی می گردند تا به وی تکیه کنند. پیوسته از قابلیت ها و استعدادهای خود تردید دارند و از نوعی نگرانی یا کشمکش روحی رنج می‌برند و گاهی هم بر اثر همین بحرانهای روحی ، دچار خسارتهایی می‌شوند و حاصل سال ها رنج و زحمت خود را از دست می‌دهند.

به طور کلی ، در وجود این گروه از افراد ، دو شخصیت متفاوت نهفته است. گاهی بسیار پرشور و حرارت هستند و زمانی به محض برخورد با مانع یا مشکلی کوچکی برخودشان را کاملا می بازند و به دنیای تنهایی و انزوا پناه می‌برند. این افرا د ، روحی انعطاف پذیر ، هوشی سرشار و ذوقی قابل ملاحظه دارند. لیکن به زحمت می‌توانند خود را با محیط تطبیق دهند و به اصطلاح همرنگ جماعت شوند.با این اوصاف در میدان دوستی آدم های بسیار موفقی هستند و خوب میدانند دوستانشان را چگونه تحت تاثیر کمالات ظاهری و باطنی خویش قرار دهند.گشاده دستی و علو همت این گروه حد و حصری ندارد. معمولا از بذل و بخشش لذت می برند و هیچگاه هم پشیمان نمی شوند. به طور ذاتی آدمهایی مهربان و انسان دوست هستند.

گروه خونی O تیپ گرم:حدود۳۸%مردم جهان دارای گروه خونی O+ و ۶%دارای گروه خونی O- هستند. افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند.انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند.شایعترین گروه خونی در جهان است.افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند.پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند.

به آسانی دوست می شوند و با جریانات همراه شده و به فرصت ها چنگ می زنند.برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر،صریح هستند.در فعالیت های سازمان یافته خوب عمل می کنند.دربعضی موارد چندان دقیق نیستند و احساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند.ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند،اما معمولا این مخالفت پایدار نیست.کارگشایانی سنتی،محرک و کمی لاف زن هستند.احساسات خود را خیلی نشان می دهند،اما در برخورد با دیگر گروهای خونی این بیان اظهارات متغیر است. نوعی ظرافت ذاتی و فطری دارند.شخصیت های اجتماعی و پر زرق و برق هستند.میتوانند در حوادث و بحران ها سازگاری خوبی داشته باشند.لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند.خجالتی نیستند،و رک و صریح احساسات درونیشان را فاش می کنند.جاه طلب اند اما گاهی با جزییات سرگرم می شوند.علاقمند به حفظ روابط هستند وخودشان در این زمینه تلاش می کنند.

بر اساس تئوری ها افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند چراکه افرادی هستند که عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. آنها افرادی هدفمند هستند و خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند.البته ریسک پذیر بودن شان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند و بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. افراد صاحب این گروه خونی، خوشبین و وفادارند و به نظر می رسد که میانه ای هم با عصبانیت ندارند. البته نباید فراموش کرد که این افراد در اغلب موارد بی نهایت حسود هستند و مدیریت بحران خوبی هم ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند.درست است که آنها عاشق قدرت هستند اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد.

اشخاصی که دارای گروه خونی O هستند ، از لحاظ فطری و طبیعی،آدم هایی خوش بین،زنده د ل پر تحرک و تا حدودی سر و زبان دار به حساب می آیند و به خوبی می‌توانند با فراز و فرودهای زندگی کنار بیایند و به اصطلاح گلیم خود را از آ ب بیرون بکشند.آنها همواره سعی دارند با اوضاع پیش بروند، و برایشان واقعا دم غنیمت است.در صورت لزوم انسانهایی با اراده و صمیمی هستند ، تسلط خوبی بر اعصاب خود دارند و در برابر مشکلات حتی اگر خیلی بزرگ باشد ، استقامت و خونسردی کامل نشان میدهند.

اغلب دلشان می‌خواهد خوب زندگی کنند و از همه جنبه‌ها و جهات زندگی لذت ببرند ، چندان دربند جمع آوری پول و ثروت نیستند.از کینه جویی و انتقام گرفتن تا جایی که ممکن باشد، پرهیز دارند. به همین جهت ، اشخاص پاک طینت و خوش قلب محسوب می‌شوند. راه و رسم کار و زندگی را خوب می‌شناسند و می‌دانند مسئولیت یعنی چه ، تدبیر و کارآیی بسیار زیادی دارند. و چنین به نظر میرسد که اصولا مدیر خلق شده اند.

جدول گروه خونی کی به کی می خوره یا کی می تونه به کی خون بده(!):

یک نکته ظریف و حیاتی(!):از شکل فوق می توان نتیجه گرفت که برای ازدواج باید به دنبال کسی باشیم که گروه خونی اش به گروه خونی ما بخورد.متاسفانه راقم این سطور بعد از ازدواج و زمانی که کار از کار گذشته بود،این جدول را مشاهده کرد و متوجه شد که گروه خونی اش به گروه خونی همسرش نمی خورد.

نگران نشوید این نکته ظریف و حیاتی مزاحی بیش نبود و گروه های خونی هیچ مانعی برای وصلت افراد ایجاد نمی کنند و افراد با هر گروه خونی که داشته باشند می توانند با یکدیگر ازدواج کنند.

امیدوارم از مطالعه این پست خسته نشده باشید.لطفاً پس از مطالعه این پُست،بنویسید که مطالب مربوط به گروه خونی شما و یا دوستان و بستگان شما که گروه خونی شان را می دانید،تقریباً چند درصد با این مطالب صدق می کند؟در مورد ازدواج گروه خونی ها با یکدیگر چه؟شما اگر ازدواج کرده اید و ازدواجتان با مندرجات جدول ازوداج گروه خوانی ها،مطابقت دارد.خوشبخت هستید؟اگر مطابقت ندارد،چه حال و روزی دارید؟حال نداشتید کلّی بنویسید،حال داشتید جزئی تر.

تشکر و سپاس از همراهی شما

منبع:

khodshenas.iriranve.com

من كسی نيستم. تو كيستی؟ اگر تو همانند من، كسی نيستی.پس با هم دو كَسيم.مبادا به كسی بگويی.و چرا كه آنان كسی هستند،ما را تاب نمی آورند.چه ملالت بار است كسی بودن.اگر كسی نباشی.همه كس هستی.(اميلی ديکنسون)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.


سارا فیضی

مترجم

خبرنامه در برابر محتوای مطالب دیگران مسوول نمی‌باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت خبرنامه محفوظ می‌باشد

 کتسوئکی-گاتا، عبارتی به معنای تحلیل شخصیت انسان بر اساس گروه خونی است. این عبارت، در دهه ۱۹۳۰ به لطف پروفسور ژاپنی، توکجی فوروکاوا شهرت یافت.

شاید برای‌تان جالب باشد که مردم ژاپن حتی برای استخدام کارمندان یا ازدواج از این تئوری استفاده می‌کنند. هرچند این نظریه پشتوانه علمی ندارد اما بعضی معتقدند که کاملا در موردشان صدق می‌کند.

گروه خونی A

گروه خونی و شخصیت

کسانی که گروه خونی A دارند، آدم‌هایی حساس، اهل همیاری، عاطفی، پرشور، باهوش، صبور، وفادار و عاشق صلح و آرامش هستند. آنها دوست ندارند با کسی درگیر شوند، بسیار منظم هستند و به قوانین و استانداردهای اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهند.

آدم‌های گروه خونی A زود تحت استرس قرار می‌گیرند و بنابراین سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن‌شان بالاست.

ویژگی‌های مثبت: وفادار، کمال‌گرا، منظم، ثابت‌قدم.

ویژگی‌های منفی: بیش از حد حساس، کله‌شق، مشکل‌پسند.

گروه خونی B

آدم‌های گروه خونی B خلاق و در تصمیم‌گیری سریع هستند. آنها هر بخشی از خودشان را روی چیزی که می‌خواهند انجام بدهند متمرکز می‌کنند، اراده‌ای بسیار قوی دارند و می‌خواهند به هر کاری که دست می‌زنند، بهترین باشند.

کسانی که گروه خونی B دارند، نسبت به دیگران همدلی و عطوفت دارند و به دوستانی قابل اعتماد تبدیل می‌شوند. اما گاهی می‌توانند ویژگی‌های منفی مثل خودخواهی را از خود نشان بدهند.

ویژگی‌های مثبت: کنجکاو، قوی، ‌آرام،‌ خلاق، اهل ماجراجویی، مهربان، شاد، فعال، معاشرتی.

ویژگی‌های منفی: خودخواه، غیر قابل‌پیش‌بینی، نامنظم، کینه‌ای.

گروه خونی AB

آدم‌های گروه خونی AB ترکیبی از ویژگی‌های گروه A و B را دارند. آنها آدم‌هایی پیچیده هستند و می‌توانند شخصیتی دوگانه داشته باشند؛ مثلا ممکن است مثل گروه A خجالتی و مثل گروه B معاشرتی باشند. آنها می‌کوشند که ویژگی‌های واقعی‌شان را از غریبه‌ها پنهان نگه دارند. رمزگشایی کردن این آدم‌ها تا زمانی که به طور کامل آنها را نشناخته‌اید، بسیار دشوار است.

آنها جذاب هستند و به راحتی با سایرین رفیق می‌شوند، اما در مدیریت استرس چندان موفق نیستند.

ویژگی‌های مثبت: جذاب، خونسرد، اهل دنبال کردن رویا، منطقی، قابل اعتماد، سازگار و خلاق.

ویژگی‌های منفی: پیچیده، خودمحور، آسیب‌پذیر، فراموشکار، اهل انتقاد.

گروه خونی O

آدم‌های گروه خونی O جسور، معاشرتی و بلندپرواز هستند. آنها معمولا استانداردهای بالایی برای خودشان تعیین می‌کنند و برای رسیدن به آن دست به هر کاری می‌زنند. آنها رهبری فوق‌العاده هستند، به خوبی با تغییرات سازگار می‌شوند، قدرتمند و انعطاف‌پذیر هستند و بیش از سایر گروه‌های خونی از عهده شرایط سخت برمی‌آیند.

ویژگی‌های مثبت: رهبری، دارای دیدگاه مثبت، دارای اعتماد به نفس، محتاط، وفادار، آرام، مستقل، قابل اعتماد.

ویژگی‌های منفی: حسود، گاه بی‌ادب، سرد، غیرقابل‌ پیش‌بینی،‌ خودمحور و مغرور.

۲۰۱۶ &copy
تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای خبرنامه محفوظ می‌باشد

گروه خونی و شخصیت
گروه خونی و شخصیت
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *