جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس
جاذبه های گردشگری قبرس



قبرس جزیره‌ای است که در شمال ترکیه و میانه‌ی دریای مدیترانه واقع شده است؛ جزیره‌ای که به داشتن آب‌و‌هوایی گرم و سواحل چشم‌نواز معروف است اما این دو مورد، تنها داشته‌های قبرس نیستند. با کجارو همراه شوید تا این جزیره‌ی دیدنی را بیشتر بشناسید.

در قبرس  فرهنگ‌های بسیاری دیده می‌شود که ازحیث جغرافیایی در قاره آسیا واقع شده‌اند اما شباهت فاحشی با اروپا دارند. روستاهای شگفت‌انگیز و جالب تاریخی، بناهای ویران‌شده‌ی باستانی، کوه‌های فوق‌العاده و شهرهای سرزنده در این جزیره به چشم می‌خورند. در این مقاله قصد داریم شما را با دیدنی‌های جالب قبرس آشنا کنیم.

فاماگوستا (Famagusta) شهری در شرق قبرس است که درآن کشتی‌های زیادی لنگر می‌اندازند. این بندر پررونق خانه‌هایی با دیوارهای سنتی دارد که از گذشته تابه‌حال باقی مانده‌اند.جاذبه های گردشگری قبرس

مسجد لالا مصطفی پاشا (Lala Mustafa Pasha) و صومعه بارناباس (Barnabas) از جاذبه‌های برجسته‌ی این شهر هستند. درست در جنوب آن شهرک ارواح موسوم به واروشا (Varosha) قرار گرفته است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

در بخش غربی قبرس منطقه‌ای به نام آکاماس پنینسولا (Akamas Peninsula) وجود دارد که یکی از خلوت‌ترین مناطق جزیره است. در این منطقه به معنی واقعی کلمه، هیچ جاده‌ی آسفالتی وجود ندارد؛ بنابراین مکالی عالی برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کوهستان است.

آکاماس حیات‌وحش فوق‌العاده‌ای شامل لاک‌پشت دریایی، خزندگان و پرندگان بومی دارد. با تماشای مسجد قدیمی آجیوس اندرونیکس (Agios Andronikos) و کلیسای فعلی آن که اوایل قرن ۱۶ بنا شده است، می‌توانید به تاریخ این منطقه پی ببرید.

شهر نیکوسیا (Nicosia) پایتخت قبرس است؛ درحالیکه هیچ شباهتی به پایتخت‌های دیگر ندارد. این شهر بیش از ۱۲ موزه دارد؛ ازجمله موزه قبرس، موزه بیزانتین (Byzantine) و موزه رصدخانه لدرا (Ledra) که از طبقه یازدهم آن می‌توانید خط تقسیم ملی این جزیره را میان یونان و ترکیه موسوم به «خط سبز» ببینید.

برای خرید سوغاتی هم بهتر است سری به خیابان لدرا بزنید که اشیای سنتی مقرون به‌صرفه‌ی بسیاری دارد.

اگر طرفدار استراحت در ساحل و حمام آفتاب هستید، حتما سری به تفریحگاه ساحلی پروتاراس (Protaras) بزنید. در ساحل اصلی پروتاراس می‌توانید در آب‌های مدیترانه شنا کنید یا به نوشیدن آبمیوه و گرفتن حمام آفتاب اکتفا کنید.

در نزدیکی آن، کاپ گرکو (Cape Greco) واقع شده است که پارک ملی حفاظت‌شده‌ای با فضای آرام و خانوادگی است. شب‌های پروتاراس هم بسیار پرجنب‌و‌جوش است و این ساحل تا نزدیک صبح آرام نمی‌گیرد.

بندر کایرنیا (kyrenia) در ناحیه‌ی شمالی قبرس واقع شده است که تحت کنترل ترکیه است. این بندرگاه دارای پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده از کوه‌های پنتاداکتیلوس (Pentadaktylos) است و معماری آن قدمت ۱۳۰۰ ساله دارد.

بهترین موزه‌های این بندر عبارتند از: موزه‌ی هنرهای تزئینی، قصر بیزانتین متعلق به قرن هفتم و موزه‌ی کشتی غرق‌شده که برخی از آثار آن‌ها مربوط به ۲۳۰۰ سال پیش است. کایرنیا همچنین زیستگاهی طبیعی برای لاک‌پشت‌ها محسوب می‌شود. در این بندر زیبا می توانید در کنار دریای مدیترانه گلف بازی کنید یا در ساحل طولانی آن قدم بزنید.

لارناکا (Larnaca) طبق شواهد تاریخی موجود احتمالا قدیمی‌ترین شهر قبرس است؛ به‌طوریکه تاریخچه‌ی آن به بیش از ۶۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. بسیاری از گردشگران به این شهر می‌روند اما فقط از آن عبور می‌کنند؛ چراکه بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی قبرس در این شهر ساخته شده است. اما لارنکا دیدنی‌های بسیاری دارد که ارزش توقف در آن را دارند.

کلیسای باشکوه فانرومنی (Faneromeni) و کلیسای لازاروس (Lazarus) آن متعلق به قرن نهم، تاریخ‌دوستان را مجذوب خود می‌کنند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید، به دریاچه نمک لارناکا که زیستگاه فلامینگو صورتی است بروید و برای کشف خرابه‌های زنوبیا (Zenobia) در آب‌های آن غواصی کنید.

در جنوب غربی قبرس، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ ترودس (Troodos) دیده می‌شوند که مقصد گردشگری مهمی برای سرگرمی‌های مخصوص فضای باز در این جزیره است.

در حوالی این کوه‌ها حتما سری هم به آبشار کالدونیا (Caledonia) و پل قرون وسطایی میلیا (Milia) بزنید. می‌توانید یک دوچرخه‌ی کوهستانی اجاره کنید و با‌ آن به کشف این کوهستان یا فقط دامنه‌هایش بروید.

در کوه‌های ترودس روستاهای سنتی و کوچک بسیاری وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. همچنین حتما دوست دارید مناظر فریبنده‌ای نظیر کلیسای بیزانتین در پلندری (Pelendri) یا کلیسای میشل (Michael) در پدولاس ( Pedoulas) را از نزدیک ببینید.

اگر هوس شب‌زنده‌داری به سرتان زده است، تفرجگاه آییا ناپا (Ayia Napa) بهترین گزینه برای این هدف است. در این تفرجگاه باشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری وجود دارد که تا صبح باز هستند.

موسیقی زنده و نوشیدنی‌های معرکه جوانان زیادی را به این محل می‌کشاند. در طول روز هم می‌توانید از سواحل شگفت‌انگیز آییا ناپا مثل ساحل نیسی (Nissi)، ساحل ماکرونیسوس (Makronissos) و خلیج یونانی دیدن کنید.

اگر اهل تاریخ و فرهنگ محلی هستید، زمانی هم به بازدید از صومعه قرن شانزدهمی آییا ناپا و موزه تالاسا (Thalassa) اختصاص دهید. موزه‌ی تالاسا مجموعه‌ای منحصربه‌فرد است که اهمیت دریا در توسعه این منطقه را برای بازدیدکنندگان شرح می‌دهد.

لیماسول (Limassol) دومین شهر بزرگ در قبرس پس از پایتخت آن است که یک بندرگاه مهم هم محسوب می‌شود. این شهر در طول دهه‌های گذشته تبدیل به مقصد گردشگری مهمی برای علاقه‌مندان به سواحل شنی و آفتابی شده است.

این شهر قدیمی یک قلعه بسیار دیدنی هم دارد که هرگز نباید آن را از دست دهید. مرکز خرید اصلی آن خیابان انکسارتیسیاس (Anexartisias) است و میدان ساریپولو (Saripolou) محلی برای شب‌زنده‌داری محلی‌ها و گردشگران محسوب می‌شود.

اما می‌رسیم به برترین جاذبه‌ی گردشگری در قبرس که پافوس (Paphos) نام دارد. شهرک ساحلی پافوس در جنوب غربی قبرس قرار گرفته است و گفته می‌شود که محل تولد آفرودیت (Aphrodite)، الهه یونان، است. امروزه پافوس شامل دو بخش است؛ بخش پایینی آن به کاتو پافوس (Kato Paphos) معروف است و هتل‌ها و بناهای باستانی بسیاری دارد. بخش بالایی آن هم منطقه‌ای تجاری است که در آن مغازه‌ها و رستوران‌های بسیاری دیده می‌شود.

ویرانه‌های باستانی، اصلی‌ترین جاذبه‌ی پافوس محسوب می‌شوند؛ در این شهرک بازدید از خرابه‌های رومی قرن شانزدهم موسوم به مجلس دیونیسوس (Dionysus) و مجلس تسئوس (Theseus) را از دست ندهید. این بناها توسط ترک‌ها ساخته شده‌اند.

همچنین بازدید از مقبره پاشاهان و آمفی‌تئاتر کلاسیک یونانی که هنوز هم نمایش و اجراهای زنده دیگر در آن برگزار می‌شود، به شدت توصیه می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری قبرس

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

جمهوری قبرس کشور جزیره ای بزرگی است که در اوراسیا و در قسمت شرقی مدیترانه واقع شده است. قبرس یک کشور اروپایی است و دقیقا در جنوب ترکیه قرار گرفته، که از شرق به خاورمیانه، از غرب به یونان و از جنوب به مصر منتهی می شود. در واقع قبرس، پس از ساردینی و سیسیل، یکی از 3 جزیرۀ بزرگ دریای مدیترانه می باشد که بسیار به خاورمیانه نزدیک است. این جزیره به چندین ناحیۀ مهم تقسیم می شود منجمله: فاماگوستا، لارناکا، لیماسول، نیکوسیا و پافوس. با اینکه تمامی این نواحی به مهمترین و پرطرفدارترین نقاط برای تعطیلات در قبرس تبدیل شده اند، اما نواحی نزدیک به ساحل هستند که توریست های بیشتری را جذب می کنند مانند: ایاناپا، لارناکا، لیماسول و پافوس. و در کنار اینها، دهکده هایی نظیر کوکیلا و پاسوری که در کنار اسکله قرار دارند هم گزینه های لذت بخش دیگری می توانند باشند.

نیکوسیا به عنوان پایتخت قبرس، تقریبا در مرکزیت جزیره واقع شده و بزرگترین شهر آن بشمار می آید. لارناکا هم یکی دیگر از شهرهای معروف و از قدیمیترین آنهاست که شامل هتل های ساحلی و جاذبه های فراوانی می باشد. در این میان لیماسول و پافوس هم از جاذبه های گردشگری برجستۀ این جزیره هستند که ورزش های آبی، مراکز خوراکی و خرید فراوانی را عرضه می دارند. اگرچه، شهر جشن خیز آیاناپا به همراه سواحل مدیترانه ایش بهترین و مجلل ترین شبها و تعطیلات را در قبرس به ارمغان می آورد. همچنین شهر گیرنه (Kyrenia) که در ایران با نام قبرس شمالی شناخته می شود از دیگر شهر های توریستی و پرطرفدار در قبرس به شمار می رود.

 

اطلاعات قبرس / آشنایی سریع با قبرس · کشور: جمهوری قبرس (اروپا / مدیترانۀ شرقی) · جمعیت: 1.088.503 نفر · پایتخت: نیکوسیا (جمعیت: 398.293 نفر) · زبان: یونانی و ترکی · مساحت: 3.570 مایل مربع / 9.250 کیلومتر مربع · پول رایج: یورو (EUR) · منطقۀ جغرافیایی: با محاسبۀ زمان منقضی شده (زمان هماهنگ جهانی 2+ / تابستانها 3+) · کد تلفن کشور: 357+ · مذهب: ارتدکس یونانی و مسلمان

با داشتن بندرگاه هلالی شکل بسیار زیبا و سواحل شنی مسحور کننده، گیرنه یکی از برجسته ترین نواحی توریستی واقع در ساحل شمالی قبرس می باشد. باوجود اینکه گیرنه شهر نسبتا کوچکی است اما مناظر توریستی آن رونق بسیار دارد و در ماه های تابستان، بندرگاه قدیمی آن همواره شاهد ازدحام گردشگرانی است که در بارها و رستورانهای ساحلی جمع میشوند و فضای هیجان انگیزی ایجاد می کنند. جالب توجه است که بزرگترین مجمع تبعیدی های بریتانیایی قبرس را می توان در گیرنه یافت و نیز اینجا نمایانگر معروفترین هتل ها، بارها و رستورانهای شمال قبرس است. در نظر توریست ها، اینجا یک شهر تاریخی و قدیمی است که زیباترین جاذبه های دیدنی را در خود جای داده است. همچنین در بندرگاه قدیمی، شرکت توریستی شمال قبرس NCTO در حال همکاری با مرکز اطلاعات توریستی محلی می باشد و نقشه های ناحیه ای به زبان های ترکی و انگلیسی به رایگان در دسترس است.جاذبه های گردشگری قبرس

بدون شک گردشگرانی که در گیرنه وقت می گذرانند به سواحل طلایی و دوردست مدیترانه سری می زنند چرا که این منطقه حقیقتا یکی از بهترین های قبرس می باشد. در کل، سواحل غربی گیرنه پیشرفت بسیاری کرده در حالی که سواحل شرقی طبیعت بکر خود را حفظ کرده است و محل مناسبی برای موج سواری و سایر ورزش های آبی می باشد. غواصی در گیرنه شدیدا طرفدار دارد و پکیج های غواصی مختلف و متناسب با تمام سطوح مهارتی نیز در دسترس هست. گشت زنی با قایق، پیاده روی و سفرهای کوهستانی هم از ورزشهای قابل توجه این ناحیه می باشد. پارک آبی اختاپوس در بعدازظهرهای آفتابی قبرس نیز مکان لذت بخشی برای خانواده ها خواهد بود.

شهر پایتختی نیکوزیا که در قبرس شمالی و نزدیک به قلب جزیره واقع شده نسبت به انتخابات فراوانی که مناطق پر جنب و جوش توریستی کنار دریا که در شمال و جنوب سواحل مدیترانه ای گسترده شده اند، چیزی متفاوت تر ارائه می دهد. نیکوزیا پس از حملۀ ترکیه در سال 1974، به دو منطقۀ کاملا متمایز تقسیم شده: بخش شمالی (اشغال شده توسط ترکیه) و بخش جنوبی (جمهوری). در هر ناحیه از نیکوزیا که اسکان بگیرید، جاذبه های گردشگری بسیاری در نزدیکی شما وجود دارد. تورهای پیاده به همراه راهنما در هر دو بخش شهر در دسترس هستند و غالبا از مناظر اطراف هتل Ledra Palace دیدن می کنند. در نیکوزیای جنوبی می توانید به دیدن مسجد عربها، کلیسای Faneromeni، مسجد عمریه و باغ های Municipal که بیشتر خانواده پسند است بروید. در حالی که در بخش شمالی نیز می توانید از حمام بزرگ و تئاتر Cyprus Turkish Shadow دیدن کنید که همگی باب میل توریست ها هستند.

بدون شک گردشگرانی که در گیرنه وقت می گذرانند به سواحل طلایی و دوردست مدیترانه سری می زنند چرا که این منطقه در نیکوزیای جنوبی محلی به نام Laiki Yitonia وجود دارد که اماکن جالب توجه جدید و قدیمی را در خود جای داده است. قصر Archbishop، که در Plateia Archiepiskopou Kyprianou واقع شده، یکی از بناهای فوق العادۀ ونیزی میباشد که بطور کامل بازسازی شده است. تعدادی دروازۀ تاریخی نیز در این اطراف باقی مانده اند که ازجمله بهترین آنها دروازۀ فاماگوسا و دروازۀ پافوس می باشند. در نیکوزیای شمالی مسجد سلیمیه از اصلی ترین بناها به شمار می آید و مناره های زیبایش، که از دور در آسمان این شهر نمایان هستند، بعدها در قرن 16ام توسط عثمانی ها به آن افزوده شده است.

فاماگوسا شهری بزرگ و محصور در بین دیوارهای اطراف است که با هر جای دیگری بر روی جزیرۀ قبرس تفاوت دارد. این شهر قبلا ناحیه ای پرانرژی بود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کرد اما پس از آنکه در قرن 14 میلادی دولت عثمانی به این شهر، که آن زمان تحت تسلط ژنوی ها بود حمله کرد، سرنوشت آن به شدت تغییر کرد. در سال 1974 که نیروهای ترکیه هجوم آوردند، تاریخ دوباره در این مکان تکرار شد و نوار ساحلی و هتل های فوق العاده معروف Varosia در پشت سیم های خاردار محبوس شدند. هرچند فاماگوسا هنوز شهر باعظمتی است و با اینکه بناهای متروکۀ دورافتاده اش فضای وهم آلودی ایجاد می کند، اما چیزهای قابل توجه زیادی در این اطراف وجود دارد مثل دیواره های باستانی و مناظری از بناهای تاریخی، لنگرگاه عظیم و مناظر توریستی آرام آن که قطعا آرامتر از شهر مجاورش، ایاناپا، می باشد.

شهر قدیمی فاماگوسا همواره جاذبه های فراوانی به توریست ها و گردشگرانی که از آن بازدید می کنند ارائه می دهد و محل مناسبی برای آغاز گشت و گذار است. می توانید سیاحت خود را با پیوستن به تورهای اتوبوسهای قرمز سرباز شروع کنید که از منطقۀ Protaras حرکت می کند و وقتی از مناطق توریستی مهم و جذاب عبور می کنید توضیحاتی به زبان انگلیسی به شما ارائه می شود. اگر نور آفتاب قبرس چیزی است که به دنبال آن هستید، فاماگوسا به راحتی به چندین ساحل شنی لوکس دسترسی دارد؛ از جمله سواحل Bediz، Glapsides و نایومی. اما گسترۀ شنی نزدیک هتل Palm Beach بیشترین تعداد ساحل روندگان و حمام آفتاب گیرندگان را به خود جذب می کند. و اگر میخواهید خنک شوید میتوانید شنا کنید یا به گروه های غواصی ملحق شوید.

جاذبه های گردشگری قبرس

منطقۀ لارناکا در قبرس تاریخ توریستی طولانی ای دارد. این شهر که در ساحل مدیترانه ای جنوبی واقع شده مناظر واقعا شگفت انگیزی ارائه می دهد. همچنین برترین فرودگاه جزیره در این شهر واقع شده است. لارناکا که زمانی شهری خواب آلوده و ساکت بود، امروز نه تنها توانسته بخش اعظمی از جذابیت اولیه اش را حفظ کند بلکه قادر است امکانات لازم برای گروه های عظیم گردشگران عاشق آفتاب، ساحل و … را تهیه کند. لارناکا با مناطق تاریخی شگفت انگیز، خیابان های سنتی، خانه های نماسفید قبرسی و مغازه های هنرهای دستی محلی، جاذبه ها و سرگرمی های مختلفی برای همگان دارد. در امتداد و نزدیکی خیابان Athinou تعداد بیشماری از مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای وجود دارند. سازمان اطلاعات توریستی قبرس نیز در جوار هتل Sun Hall مستقر شده است.

سواحل مدیترانه ای در لارناکا بسیار مسحور کننده بوده و تقریبا طبیعی و بکر باقی مانده اند. این شهر توانسته جایزۀ Blue Award را بدلیل پاکی کلی ناحیه بدست آورده است. سواحل Castella، Dhekelia، و Cyprus Tourism Organisation از جمله بهترین سواحل هستند و ارائه دهندۀ همه چیز از موج سواری و شنا گرفته تا جت اسکی و parascending می باشد. غواصان نیز از سراسر قبرس به اینجا می آیند چراکه ساحل مجاور در برگیرندۀ یک گروه شگفت انگیز از لاشۀ کشتی های زنوبیا (Zenobia) می باشد که در جهان شناخته شده و معروف است. کسانی که چندان میلی ندارند که بعدازظهر خود را به غواصی بگذرانند نیز می توانند این کشتی ها را مشاهده کنند. فقط کافی است به گروه های سیاحتی SADKO بپیوندند که 40 نفر ظرفیت دارد. تعطیلات در لارناکا مدت های مدیدیست که به گزینۀ پرطرفداری در بین خانواده ها و زوج ها تبدیل شده است. روزها سواحل این ناحیه مملو از توریست است و شبها، کلوپ ها مملو از افرادیست که عاشق شب گذرانی هستند.

این استخرهای تماشایی و بسیار دیدنی دارای مناظر حماسی، طراحی‌های بی‌نظیر و ویژگی‌هایی از این قبیل هستند. این هتل‌ها امکاناتی رویایی از قبیل استخرهای آبگرم، رستوران‌های پنج ستاره و سالن‌های…

استان ماندران علاوه بر جاذبه های طبیعی خود که اکثر گردشگران را به خود جذب می کند دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد که بسیار مهم مورد توجه خواهد…

اگر زندگی این روزهای جوانان تغییر کرده اما هنوز زورخانه‌ها کارکرد سابق خود را از دست نداده‌اند. زورخانه هژبر که یکی از قدیمی‌ترین زورخانه‌های ایران و شهر تهران محسوب می‌شود،…

وزارت خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد تعلیق موقت سفر بدون روادید میان ارمنستان و ایران در ۳۱ مه (۱۱ خرداد) به پایان رسید. 
به گزارش رادیو ارمنستان، هم اکنون شهروندان…

برای بعضی از افراد و سلیقه‌ها تفریح و آرامش از طریق ریلکس کردن و آرامش محیطی بدست می‌آید و برای بعضی دیگر نیز رو به رو شدن و حل یک…

هنرمندی ژاپنی به نام آیومی شیباتا هنر کاغذی ژاپن را برای ایجاد مجسمه‌های لایه‌ای و سه‌بعدی به کار می‌گیرد. او با استفاده از ده‌ها (‏ گاهی اوقات بیش از ۱۰۰)…


× در حال پاسخ به:

محل بسیار خوب برای استفاده از ساحل و استراحت، بشرط اینکه از خدمات غیر حرفه ای و تورهای راهنمایان ایرانی (آرش) استفاده نکنید

سلام.قبرس شمالی پارک ابی داره؟؟اگه داره توی چه شهری هست؟

تورهای لحظه اخر

حالا خوبه میگی انسان ندیده اونا از حیوون هم بد تر هستن باید با اونا مثل خودشون رفتار کرد هتل 5ستاره خیلی خوبه ان هم در فاماگوسا که هتل سالامیس بهترین هتل 5ستاره است

ازعکسها وزحمت مطالب خوبتان ممنونم

من 2 بار به قبرس سفر کرده ام. بهترین جاهای قبرس پافوس – ایاناپا- لیماسول می باشد.

بدترین جای ممکن برای مسافرت قبرس شمالی است.مردمی انسان ندیده هتل های مزخرف.کیش از قبرس بهتره

از عکسها واطلاعات خوبتون ممنونم

ورود به چه شهرهایی برای سفر در تعطیلات ۲۲ بهمن ممنوع است؟

رژیم غذایی رومیان باستان

جاذبه های بندر خمیر؛ مهمترین شهر تالابی ایران

5 پیشنهاد جذاب برای علاقه­‌مندان به گردشگری ماجراجویانه در ایران

لبخند ژِکوند، به شیرینی ماکارون (سفرنامه پاریس)

پردیس زمین چابهار (سفرنامه چابهار)

سفر دسته جمعی به دنیایی از سرسبزی و طراوت (سفرنامه شمال)

زیارت و سیاحت (سفرنامه شیراز و کیش)

سفر باور نکردنی خانوادگی به 38 کشور دنیا همراه با ۳ فرزند

لست سکند

در صورتیکه تمایل دارید پیامک و آفرهای ما را دریافت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید

لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به لست سکند می باشد | 1399-1389

کشور اروپایی قبرس، جزیره ای بزرگ در دریای مدیترانه است که جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می‌شود. قبرس دارای سواحل بسیار زیبا، پارک های آبی و مناطق گردشگری جذاب و دیدنی است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. اگر دوست دارید پیش از سفر به قبرس در خصوص مکان های دیدنی این کشور زیبا بیشتر مطالعه کنید با این مطلب از فاینداتور همراه شوید:

برای عضویت در وب سایت فاینداتور لطفا کلیک نمائید.

اطلاعات جدیدترین تورهای مسافرتی را از طریق ایمیل و پیامک از فاینداتور دریافت نمایید.

جزیره ای کوچک با تاریخی عظیم که در قسمت شرقی اروپا واقع شده است. این جزیره که در طول دوران مورد توجه امپراتوری‌های اروپایی و آسیایی بوده است در دریای مدیترانه واقع شده است و یکی از بهترین گزینه‌های گردشگری برای بهار و به خصوص عید نوروز به شمار می‌رود. تابش مستقیم خورشید به میان شن و ماسه‌های گرم در جزیره اروپایی قبرس به همراه جاذبه‌های تاریخی زیادی که قطعا شما را به خود جذب می‌کند. این کشور که یک گزینه ایده آل برای سفر به شمار می‌رود، در دل خود صومعه و کلیسای زیادی را جای داده است که از دوران بیزانس به یادگار مانده است. همچنین شما می‌توانید در این جزیره دوست داشتنی پیاده روی کنید و یا با گیاهان و جانوران محلی این جزیره آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید و تور مجازی بازدید از قبرس را از دست ندهید.

شهر باستانی کوریون
در بازدید از قبرس چیزی به عنوان تمام شدن آثار تاریخی وجود ندارد ولی در بازدید از این کشور حتما باید از شهر باستانی کوریون بازدید داشته باشید. این مکان که امروزه حومه شهر به حساب می‌رود، بر روی یک صخره و در نزدیکی دریای مدیترانه با چشم‌اندازی زیبا طراحی و معماری شده است و یک منطقه گردشگری تاریخی را شامل می‌شود. این منطقه تاریخی بزرگ است و در صورت بازدید ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که از بخش تئاتر و خانه‌های مسکونی بازدید داشته باشید چرا که این دو مرکز نسبت به سایر قسمت‌ها سالم تر هستند و شما می‌توانید موزائیک‌های باستانی ساخته شده در این قسمت را مشاهده کنید. در بازدید از این شهر باستانی، دقت کردن به نوع معماری، عکس برداری و مشاهده قسمت‌های سالم موزائیک‌های به جای مانده می‌تواند از بهترین فعالیت‌ها به شمار رود.

شهر باستانی کوریون

قلعه سنت هیلارون
یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های مدیترانه ای که البته ویران شده است را می‌توان قلعه سنت هیلارون در قبرس دانست. یک سنگر قدیمی‌که نمادهای صلیب را در گوشه و کنار آن می‌توانید مشاهده کنید. این قلعه داستان‌ها و افسانه‌های زیادی را با خود به همراه دارد که یکی از مشهور ترین آن‌ها، این قلعه را خانه ملکه ای می‌داند که فرشته ای است و از چوپانان در این منطقه محافظت می‌کند. در صورتی که می‌خواهید بهترین منظره را از این قلعه داشته باشید، توصیه می‌کنیم که از کوه کنار آن و از کنار دیوارهای نزدیک به این قلعه بالا بروید تا بتوانید یک منظره شگفت انگیز از این قلعه را داشته باشید. در صورتی که در کل زمان بازدید از کشور قبرس، قصد بازدید از تنها یک قلعه را داشته باشید، سنت هیلارون می‌تواند بهترین گزینه باشد.جاذبه های گردشگری قبرس

قلعه سنت هیلارون با چشم انداز بی نظیرش

شهر لارناکا
یکی از محبوب ترین شهرهای کشور قبرس که برای ساحل و تفریح‌های ساحلی بسیار جذاب شده است. در سال‌های گذشته این شهر بسیار رنگ و بوی جدید به خود گرفته است ولی همچنان ظاهر محلی خود را حفظ کرده است و شما می‌توانید از سفر به شهر لارناکا لذت ببرید. به شما پیشنهاد می‌دهیم که در این شهر به ساحل‌های تفریحی بروید و از امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می‌شود استفاده کنید ولی اگر علاقمند به جاذبه‌های تاریخی هستید، بازدید از محله‌های تاریخی شهر لارناکا در قبرس شامل محله اسکالا و آجیوس لازاروس می‌تواند ایده ای خوب برای گردشگری در این شهر به شمار می‌رود. به شما پیشنهاد می‌دهیم که در بازدید از این منطقه حتما به کلیسای سنت لازاروس نیز سری بزنید که یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی به شمار می‌رود. بهترین زمان برای بازدید از این شهر را می‌توان بهار و تابستان دانست که گل‌های صورتی و دریاچه نمک در بهترین حالت خود قرار دارند. لازم به ذکر است که در این شهر می‌توانید از مراکز فرهنگی و گردشگری که در روستاهای نزدیک قرار دارند بازدید داشته باشید که قطعا می‌تواند یک انتخاب شگفت انگیز باشد.

شهر لارناکا یکی از محبوب ترین شهرها در قبرس است

 

شبه جزیره کارپاس
به جرئت می‌توان گفت که شبه جزیره کارپاس یکی از بهترین مناطق گردشگری در کشور قبرس می‌باشد و زیباترین منطقه در این کشور است. در این منطقه می‌توانید کوه‌ها، روستاهای قدیمی‌و اماکن تاریخی با قدمت بسیار بالایی را مشاهده کنید. در صورتی که علاقمند به کشف دنیای قدیم هستید، بازدید از شبه جزیره کارپاس می‌تواند ایده آل ترین مکان برای شما به شمار رود. اگر قصد دارید به یک مکان ناشناخته پای بگذارید و آن را کاوش کنید، قطعا شبه جزیره کارپاس می‌تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. برای رسیدن به این شبه جزیره در ابتدا باید با خودرو به محل این شبه جزیره بروید و در یکی از روستاهای آن اقامتگاهی پیدا کرده و سپس برای کاوش در منطقه راهی شوید. به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما از مناطقی مانند کلیسای آگیوس فیلون بازدید داشته باشید که یکی از بهترین مناطق گردشگری در این شبه جزیره به شمار می‌رود. موزائیک‌ها و کاشی‌هایی که در این منطقه وجود دارند از قدیم الایام وجود داشته‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید داشته باشید.

 

شبه جزیره زیبای کارپاس

مرکز باستانی سالامی
این مرکز باستانی در کنار مرکز باستانی کوریون می‌توانند از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور قبرس باشند. سنگ‌های مرمر که در این منطقه مورد استفاده بوده‌اند، نشان دهنده عمق تاریخ امپراتوری‌های گذشته فرمانروای قبرس می‌باشند. یکی از جذاب ترین مجسمه‌هایی که در این مرکز باستانی نگهداری می‌شود، مجسمه باستانی هلنیستی است که در گذشته و توسط مسیحیان سر آن بریده شده است. یک کلیسای قدیمی‌و تعداد زیادی از آثار تاریخی را می‌توان از مهم ترین ویژگی‌های این مرکز باستانی دانست. سبک معماری به کار برده شده در این مرکز بسیار زیباست و قطعا اگر علاقمند به تاریخ باشید این مرکز می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای بازدید از این مرکز باید یک سفر یک روزه از نیکوزیا داشته باشید.

مرکز باستانی سالامی می تواند انتخاب  خوبی برای گردشگران باشد

قلعه کولوسی
اگر علاقمند به بازدید از قلعه‌ها هستید، کولوسی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. این قلعه که در دوران جنگ‌های صلیبی توسط سپاه اروپا ساخته شده است، در نزدیکی شهر لیماسول قرار دارد و نشان دهنده اهمیت قبرس برای اروپاییان در طول دوران این جنگ می‌باشد. تاسیس این قلعه برای اولین بار توسط شوالیه‌های تحت رهبری سنت جان انجام شد و در نزدیکی دریا قرار دارد. امروزه بیشتر شهرت این قلعه به دلیل روستای نزدیک و معماری جذاب آن می‌باشد.

قلعه قدیمی کولوسی 

ساحل Cape Greco
 ساحل cape grecoکه در امتداد جنوبی ترین نقطه جزیره قبرس واقع شده است یک پارک ملی به حساب می‌آید و مسیرهای پیاده روی بسیار زیادی دارد. در صورتی که می‌خواهید با گیاهان محلی و تنوع آن‌ها در کشور قبرس بیشتر آشنا شوید، این ساحل می‌تواند برای شما مناسب باشد. در این منطقه می‌توانید با گیاهانی نظیر ارکیده‌های وحشی که از نوع گیاهان بومی‌قبرس می‌باشند بیشتر آشنا شوید. مناظر دریا در این ساحل بسیار زیبا هستند و شما می‌توانید با ادامه دادن به گشت و گذار در این پارک ملی در نهایت به غربی ترین نقطه جنوب قبرس پای بگذارید.

ساحل شگفت انگیز و جذاب  cape 

دهکده‌های ترودوس
مجموعه دهکده‌های ترودوس را می‌توان یکی از زیباترین مجموعه‌های خانه‌های سنتی در کشور قبرس دانست که ارزش دیدن بالایی دارد. شما می‌توانید از کلیساهای شگفت انگیز و صومعه‌های قدیمی‌در کشور قبرس در این مجموعه دهکده بازدید داشته باشید. بر روی دیواره‌های این مراکز مذهبی نقاشی‌های دیواری مربوط به قرون وسطی را می‌توانید مشاهده کنید که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند. برای بازدید از این دهکده‌ها می‌توانید یک خودرو را برای یک روز اجاره کنید و برای سفر به ترودوس بروید.

دهکده های ترودوس یکی از زیباترین مجموعه خانه های سنتی در قبرس است

خانه دیونیسوس
یکی از بزرگترین مراکز گردشگری در کشور قبرس را می‌توان خانه دیونیسوس دانست که به عنوان تفرجگاه پافوس نیز شناخته می‌شود. این مجموعه خانه با موزاییک‌های خوش تراش که رنگ و لعاب خود را حفظ کرده‌اند، یک مرکز بزرگ باستان شناسی از محوطه پافوس شناخته می‌شوند. این خانه به نام خدای دیونیسوس شناخته می‌شود و موزائیک‌های کف به شکل اساطیر یونانی در آمده‌اند.

خانه دیونیسوس یکی از مکان های مهم برای باستان شناسی است

موزه قبرس
با توجه به این که قبرس مراکز تاریخی بسیار زیادی دارد، موزه‌های زیاد را می‌توان یکی از مهم ترین ویژگی‌های این جزیره دانست. اما در نیکوزیا (پایتخت قبرس) شما می‌توانید به دیدن تاریخ این جزیره در موزه قبرس بروید. در این موزه آثاری از زمان نوسنگی تا زمان عثمانی قرار دارد و شما می‌توانید با هنر و سبک زندگی مردم در دوران مختلف بیشتر آشنا شوید. یک سری نمایشگاه بزرگ که تندیس‌های قرمز رنگی را به نمایش در می‌آورد که متعلق به قرن هفتم میلادی می‌باشد. حتی اگر در شهرهای جنوبی قبرس اقامت دارید، یک سفر نیم روزه به نیکوزیا و بازدید از این موزه می‌تواند یک ایده خوب به شمار رود.

موزه قبرس دارای آثار باستانی متنوع و زیادی است

ساحل نیسی
این ساحل را می‌توان یکی از معروف ترین سواحل ماسه ای در قبرس دانست که در نهایت به دریای فیروزه ای رنگ آگیا ناپا خاتمه پیدا می‌کند. این ساحل که در تابستان بسیار شلوغ است یکی از زیباترین محیط‌های استراحت و گردشگری در کشور قبرس به شمار می‌رود و شما می‌توانید در سواحل کم عمق نیسی، به شنا و آب تنی بپردازید. بازدید از این ساحل به خصوص برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود به قبرس سفر می‌کنند بسیار خوب است و امکانات ویژه ای برای اقامت یک روز کامل در این ساحل به شما ارائه می‌شود.

ساحل نیسی با ماسه های سفید و چشم اندازهای زیبایش

کرنیا
کرنیا را می‌توان یکی از زیباترین شهرهای بخش شمالی قبرس دانست که حال و هوای عثمانی به خود گرفته است. این بندر با قلعه‌ها و مناظر فوق العاده زیبا می‌تواند یک اقامتگاه خوب چند روزه برای کسانی باشد که می‌خواهند در بخش شمالی قبرس اقامت داشته باشند. خانه‌های چوبی قدیمی‌و بازدید از منظره‌های خارق العاده ای که در بندرگاه این شهر در دسترس شماست را می‌توان از مهم ترین ویژگی‌های این جاذبه توریستی در بخش شمالی قبرس دانست. به شما پیشنهاد می‌دهیم در صورت علاقمندی به بازدید از این شهر، به بندرگاه آن بروید و حتما چند دقیقه در یکی از کافه‌های آن استراحت داشته باشید. همچنین آب تنی و خیس کردن پاهایتان در این شهر می‌تواند یک ایده جذاب به شمار رود.

شهر کرنیا دارای مناظر و قلعه های زیادی است

مقبره پادشاهان
این مکان تاریخی که در فاصله دو کیلومتری از شمال بندر پافوس واقع شده است به عنوان یک میراث جهانی شناخته می‌شود که زیر زمین قرار گرفته است. سنگ نوشته‌های اطراف این مکان تاریخی مربوط به قرن 4 پیش از میلاد مسیح می‌باشند و خود بنا به عنوان یک گورستان برای خانواده سلطنتی در این دوران به شمار می‌رود. در کنار پادشاهان، مقامات عالی رتبه ای نیز در این مکان دفن شده‌اند و شکوه و جلال زیادی را می‌توانید در این منطقه تاریخی درک کنید. امروزه بسیاری از مردم از نقاط دور و نزدیک به این منطقه باستانی می‌آیند تا بیشتر با تاریخ قبرس آشنا شوند و کارهای باشکوه حک شده بر روی سنگ را نظاره کنند.جاذبه های گردشگری قبرس

مکان تاریخی و قدیمی مقبره پادشاهان

نتیجه گیری
قبرس را می‌توان یکی از تاریخی ترین کشورهای اروپایی دانست که تاریخ دو امپراتوری مهم در این قاره یعنی امپراتوری یونان و روم به خوبی قابل لمس است. این جزیره مدیترانه ای همچنین یک مرکز گردشگری برای علامندان به تاریخ دوران عثمانی و کاوشگرانی است که می‌خواهند از نزدیک با دوران جنگ‌های صلیبی آشنا شوند. تاریخ با قدمت بالا اما دلیلی بر آن است که طبیعت زیبای قبرس هر کسی را به خود جذب می‌کند. در واقع این جزیره در گذشته‌های دور به عنوان تفرجگاه و پایگاه نظامی‌شناخته می‌شده است و امروزه به عنوان دو کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. پس در صورتی که قصد دارید یک سفر خاطره انگیز داشته باشید، قبرس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد. بازدید از این کشور به جهت بازدید از مراکز تاریخی، آب تنی در سواحل مدیترانه ای، زیبا و تاریخی قبرس و همچنین یک تفریح خانوادگی در یکی از خوش آب و هوا ترین کشورهای دنیا می‌تواند برای شما و خانواده شما بسیار جذاب باشد. در این مقاله شما را با 13 مرکز گردشگری در کشور قبرس آشنا کردیم. البته تعداد این مراکز گردشگری چه از لحاظ طبیعی و چه از لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد است و شما برای بازدید تمام و کمال از این کشور حتما باید تور قبرس را خریداری کنید.

 

با عضویت در خبر نامه و شبکه اجتماعی سفر باتو از جدیدترین تورها با خبر شوید

سفر باتو پلتفرمی برای برقرای ارتباط بین آژانسهای گردشگری و کاربران متقاضی خرید تورهای مسافرتی است. [ادامه]

استفاده از مطالب وب سایت تور لحظه آخری سفر با تو به هر نحوی ، بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ می باشد.

طراحی و توسعه توسط کارناوب

سئو  سایت حرفه ای  توسط لینک 1

قبرس، زیباترین سواحل و جزایر دریای مدیترانه را در خود جای داده است، اما برای گردشگرانی که به‌دنبال چیزی بیش از سواحل زیبا و آفتابی هستند، مقصد خوبی است، جاهای دیدنی قبرس شامل مکان های باستانی، کلیساهای زیبای بیزانسی و صومعه‌ها و موزه‌های دیدنی نیز می‌شود. با این همه، این کشور آن‌قدر کوچک است که می‌توانید باروبندیل‌تان را در یکی از شهرهایش زمین بگذارید و هر روز به یکی از جاهای دیدنی قبرس رفته و به گشت و گذار بپردازید. با مجله دلتا در معرفی جاذبه های گردشگری قبرس همراه باشید.

قبرس از نظر جاذبه‌های باستانی چیزی کم ندارد، اما کورایون (Kourion) یکی از بهترین‌هاست. این مکان جادویی بر پهنه‌ صخره‌ای ساحلی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از مدیترانه‌ آبی و حومه‌ سرسبز آن واقع شده است. این مکان بسیار وسیع است، اما معروف‌ترین بخش آن، تماشاخانه و خانه‌ ایستولیوس (House of Eustolios) است که موزاییک‌های زیبای آن طی قرن‌ها به‌خوبی حفظ شده‌اند. برای کسانی که وقت بیشتری در سفر به قبرس دارند، منطقه‌ بزرگ سلطنتی بیزانسی، با ستون‌های فروریخته و تکه‌های باقی‌مانده از کف موزاییکی‌اش هم مقصد خوبی است.

لارناکا (Larnaca) از جاهای دیدنی قبرس با ظاهر کلاسیک خود استراحتگاهی ساحلی برای مسافران است. این شهر با فاصله‌ زیاد پرطرفدارترین محل اقامت برای کسانی است که تعطیلات خود را سپری می‌کنند. هر امکاناتی که برای تفریحات مبتنی بر خورشید و ماسه لازم باشد در اینجا وجود دارد! در کنار اینها، محله‌ قدیمی ترک‌ها (Turkish Quarter) و کلیسای سنت لازاروس هم جذبه‌ تاریخی خاصی به این شهر داده‌اند. دریاچه‌ نمک در غرب لارناکا که در ماه بهار هم پر از فلامینگوهای صورتی است، از جاذبه‌های دیگر این منطقه محسوب می‌شوند.

جاذبه های گردشگری قبرس

زیباترین منطقه در قبرس شبه‌جزیره‌ کارپس (Karpas Peninsula) است که از سواحلی طلایی و تپه‌هایی سرسبز در شمال‌شرقی این جزیره، یعنی در قبرس شمالی تشکیل شده است. این شبه‌جزیره از مناطق بکرتر قبرس، با مسیرهای زیبای پیاده‌روی، روستاهای دیدنی و مکان‌های تاریخی فراوان است. اگر می‌خواهید با گذراندن ساعتی در جزیره‌ای ناشناخته و توسعه‌نیافته‌ قدیمی به کشف‌وشهود بپردازید، بهترین مکان، همین‌جاست. در این شبه‌جزیره خبری از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیست. باید با خودروی شخصی به تماشای دیدنی‌های آن بروید.

منطقه‌ باستانی سلامیس (Ancient Salamis) محل خرابه‌های فراوان سنگ مرمری است. این منطقه در کنار کورایون، مهم‌ترین مکان‌های تاریخی در این جزیره هستند. قدم‌زدن در مسیرهای خاکیِ سلامیس بین مجموعه‌ویرانه‌هایی از دوره‌های زمانی مختلف، درس خوبی از تاریخ گسترده‌ قبرس می‌دهد. تندیس‌های بزرگ یونانی، در میان ویرانه‌های ژیمناسیوم (Gymnasium) جا خوش کرده‌اند. دو ویرانه‌ برجسته‌ کلیساهای بیزانسی در علفزارهای وحشی پابرجا مانده‌اند و منطقه‌ حفاظت‌شده‌ بزرگی نیز توانایی مهندسی و مدیریت اینجا را که زمانی شهر باستانی بزرگی بوده، به ‌نمایش می‌گذارد.

حتی در ساحل جنوبیِ پررفت‌وآمد قبرس هم مناطقی هستند که می‌توانید برای فرار از شلوغی در سفر به قبرس به آنها پناه ببرید. دماغه‌ گرکو (Cape Greco) پارک ملی ساحلی بسیار زیبایی با انواع مسیرهای پیاده روی است که درست از شرق منطقه‌ آگیا ناپا شروع می‌شود. انواع بسیار زیبایی از گیاهان محلی در اینجا وجود دارند، به‌ویژه بسیاری از ارکیده‌های وحشیِ بومی که در اوایل بهار شکوفه می‌دهند؛ اما بارزترین ویژگی، چشم‌انداز بسیار زیبای ساحلی، با دریای آبی لاجوردی پشت آن است. مسیرهای پیاده‌روی همه‌ی مسیرها تا دماغه‌ گرکو که شرقی‌ترین نقطه در جنوب قبرس است، گسترده شده‌اند.

ساحل نیسی (Nissi Beach) معروف‌ترین ساحل ماسه‌ای در این کشور است؛ باریکه‌ای از ماسه‌های سفید زیبا که به دریای فیروزه‌ای در آگیا ناپا می‌غلتند. این ساحل در تابستان بسیار شلوغ می‌شود، اما با همه‌ی این شلوغی، هیچ‌چیز از زیبایی نیسی کم نمی‌کند. آب در خط ساحلی نیسی بسیار کم‌عمق و در کل خلیج بسیار آرام است. همین باعث می‌شود نیسی به منطقه‌ بسیار خوبی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌هایی بدل شود که فرزندان کوچکی دارند.

کایرنیا (Kyrenia) زیباترین شهر شمال قبرس است که ویژگی‌های منطقه‌ی قدیمی مجاور خود مربوط به دوران عثمانی قدیم را به ارث برده است. قلعه‌ کایرنیا بر بندر تماشاییِ سمت شرق اشراف دارد و اگر به نوک قلعه بروید، مناظر زیبای این شهر را زیر پای‌تان می‌بینید. اینجا محل فوق‌العاده‌ای برای قدم‌زدن و غرق‌شدن در فضای دل‌نشین و کافه‌های فراوانش است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری سوئیس ”سوئیس ؛ کشوری با مناظر بی‌نظیر” را مطالعه کنید.


۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ



پاسخ


۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ


عالی بود ممنون.باید جای دیدنی باشه


پاسخ


۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۷ ب٫ظ


خیلی خوب بود ممنون


پاسخ


۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ


قبرس


پاسخ


۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ


حتما دیدنی است


پاسخ


۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ق٫ظ


perfect


پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جاذبه های گردشگری قبرس

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

برخی می‌گویند، روحی که در این مکان بارها مشاهده شده، روح همان گوتمن است که در روستای آلتون…

اتاق نشیمن ایده‌آل باید مکانی باشد که به غیر از کاربردی بودن، آن را دوست داشته باشیم.

در این مطلب از مجله گردشگری پیلاپیلا به معرفی زیباترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری قبرس بپردازیم . قبرس کشوری اروپایی است و همانطور که ذهنیت همه شما نسبت به کشورهای اروپایی با سبزی و پر آب و علفی عجین شده است قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبرس کشوری زیبا و توریستی است که دریای مدیترانه به زیبایی هر چه تمام تر احاطه شده است. در ادامه با گشت و گذار در قبرس با ما همراه باشید .

پیش از سفر به کشور اروپایی و رویایی قبرس خوب است اطلاعات مهم و ضروری که در سفر قطعا به کارتان می آید را راجع به مقصد تان بدانید . در این بخش به بیان معرفی کوتاه و کاربردی قبرس می پردازیم .

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قبرس غاردریایی آیاناپا است . جلوه ی بی نظیری است که در دل غار نظاره گر دریا باشید و یا برعس در دریا به تماشای غار بروید . این جاذبه ی گردشگری خارق العاده که تماشای همزمان غار و دریا را برای تان مهیا می کند غار دریایی آیاناپا نام دارد .
خوب است بدانید مشابه غار دریایی آیاناپا در سواحل نروژ نیز وجود دارد . غار دریایی قبرس در شهر آیاناپا واقع  شده است  و برای بازدید از آن باید با قایقهای تفریحی راهی شوید و پیش از رسیدن به غار لذت قایق سواری را هم به خاطرات تورگردشگری خود بیفزایید .

جاذبه های گردشگری قبرس

غار دریایی آیاناپا – جاذبه های گردشگری قبرس

یکی از بهترینن سواحل قبرس که تمامی امکانات گردشگری و رفاهی را دارا می باشد ساحل نیسی آیاناپا است . این ساحل با ماسه های طلایی اش جلوه ی بی نظیری از طبیعت را به رخ بشر می کشد .   در ساحل نیسی آیاناپا می توانید  هیجان انواع ورزشهای آبی و غواصی را تجربه کنید .
شن و ماسه های طلایی ساحل نیسی آیاناپا به قدری زیبا هستند که گردشگران هنگام قدم زدن روی آنها نمی دانند محودریا باشند یا ساحل . خلاصه ساحل نیسی آیاناپا با وجود تمامی امکانات رفاهی و گردشگری که دارد به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری قبرس شناخته می شود .

یکی از قشنگ ترین جاذبه های گردشگری قبرس که قطعا با بازدید از آن به شما خوش خواهد گذشت ساحل لاک پشت هاست . اگر در فصل تابستان به قبرس سفر کنید می توانید در ساحل لاک پشت ها یکی از زیباترین سکانس های زنگی تان را تجربه کنید . قدم زدن در ساحلی که لاکپشت های زیبا درآن مشغول قدم زدن هستند .

اگر تماشای کلیسا در سکوت و آرامشی از جنس روستا برای تان دل نشین است بازدید از کلیسای بلپایس در روستای بلاپایس در ۵ کیلومتری شهر گیرنه پیشنهاد ما به شماست . در این کلیسای کوچک می توانید روح خود را نوازش کرده و آرامش وصف تاپذیری را تجربه کنید .
این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده یکی از آثار به جای مانده زمان پادشاه هوگ سوم است.

اگر تماشای آثار باستانی در یک کشور ئدیگر برای تان جالب و حیرت آور است پیشنهاد ما در تور قبرس بازدید از شهر تاریخی سالامیس است . شهر سالامیس  که  در ساحل شرقی قبرس قرار گرفته یکی از مهمترین و جذاب ترین سایت های باستان شناسی قبرس به شمار می رود . در جای جای شهر بزرگ سالامیس  آثار و بناهای رومی به چشم می خورد .

در ساحل گلپسیدس می توانید علاوه بر تماشای دریا و پرداختن به بازی ها و تفریحات آبی در بهترین رستوران ها و کافه های قبرس دلی از عزا در آورید .

شهر فاماگوستا  در کشور قبرس به داشتن کلیسا های بزرگ و کوچک شهرت دارد . یکی از معروف ترین کلیساهای این شهر که به واسطه قدمت و معماری بی نظیرش مورد پسند بسیاری از گردشگران قرار گرفته است کلیسای سنت بارنابس نام دارد .
خوب است بدانید که  قدمت این کلیسا به سال ۱۷۵۶ برمی گردد. است کلیسا شهرت خود را مدیون گنبدهای سفید رنگ خود نیز هست .

اگر اهل تماشای آثار تاریخی و مذهبی هستید ، کلیسای جامع سنت نیکولاس یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های گردشگری باستانی و مذهبی شهر فاماگوستا  در کشور قبرس می باشد . معماری بی نهایت زیبا و چشم نواز این مسجد باعث می شود که گردشگران بسیاری از تماشای این جاذبه ی گردشگری استقبال کنند .

در این مطلب از مجله ی گردشگری پیلاپیلا  سعی کردیم تا به جاذبه های گردشگری قبرس را به سمع و نظر شما برسانیم . قبرس نیز مانند کشور های اروچایی دیگر دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که پرداختن به همه آنها در حوصله یک مطلب نمی گنجد . به همین علت ما به برشمردن برترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری قبرس بسنده کردیم .
در پایان لازم میدانیم بگوییم که ما در ابتدا با هدف فراهم ساختن فضایی راحت و ایمن برای خرید بلیط هواپیما پا به عرصه صنعت گردشگری نهادیم اما در حال حاضر بر آن شدیم تا با ارائه مطالبی مفید و کاربردی خدمات خود را گسترده تر کرده و کلیه ی نیاز های گردشگران را پوشش دهیم .
ما برای تحقق اهدافمان که نهایت همه شان جلب رضایت شما همراهان همیشگی است بی وقفه در تلاش هستیم . شما نیز می توانید با بیان  نظرات ، انتقادات و پیشنهادات کارساز خود در بخش نظرات کاربران، به ما درطی کردن این مسیر پر پیچ و خم یاری کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اظهار نظر

نام *

پست الکترونیک *

سایت اینترنتی


نام کاربری


کلمه عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


نام کاربری


پست الکترونیک


آدرس ایمیل خود را برای ثبت در خبرنامه وارد کنید



آدرس ایمیل خود را برای ثبت در خبرنامه وارد کنید



جاذبه های گردشگری قبرس
جاذبه های گردشگری قبرس
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *