آموزش استخراج اتریوم

آموزش استخراج اتریوم
آموزش استخراج اتریوم

اینجا قصد داریم به نحوه استخراج اتریوم و آموزش استخراج اتریوم با همه پیچیدگی‌هایش بپردازیم و در ادامه اسامی تمامی وسایل و نرم‌افزارهای موردنیاز برای این فرآیند استخراج را نیز مطرح می‌کنیم. پس اگر درباره اتریوم سوال دارید با ما همراه باشید.

استخراج اتریوم چگونه است؟ پیش از آن لازم است توضیح کوتاهی در مورد اتریوم داشته باشیم. در واقع اتریوم دومین جایگاه از رمزارزهای موجود در بازار ارزها را دارد و جایگاهی پیدا کرده که موجب شده اشخاص فراوانی به گروه ماینرهای این رمزارز ملحق شوند؛ تهیه سیستم سخت‌افزاری قوی یا به تعریفی دیگر ریگ استخراج، ساخت کیف پول اتریوم جهت دریافت اترهای استخراج‌ شده، آغاز کار با نصب نرم‌‌افزار ماینینگ و ملحق شدن به استخر استخراج از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمزارز است.

اتریوم چیست؟

استخراج اتریوم توسط الگوریتمی به نام Ethash انجام می‌شود، کارت گرافیک یکی دیگر از وسایل و سخت‌افزارهایی است که برای این استخراج به کار برده می‌شود. زمان موردنیاز هم برخلاف دیگر رمزارزها فقط 12 ثانیه طول می‌کشد.

 

آموزش استخراج اتریوم

برای استخراج رمزارز اتریوم می‌بایست سیستم‌ها و تجهیزات ماینر متفاوتی داشته باشید، انتخاب سیستمی که بتواند از الگوریتم‌ها پشتیبانی کند، مهم‌ترین و اصولی‌ترین نکته در نحوه استخراج اتریوم است، زیرا رمزارز کلاسیک اتریوم بر اساس الگوریتم EtHash فعالیت دارد.

برای استخراج کلاسیک و چگونگی انجام آن شرایط و تجهیزات ماینری موردنیاز است که ۲ روش دارد؛می‌توانید سیستم و قطعات موردنیاز را به شکل آماده یا به تعریفی اسمبل شده تهیه کنید یا می‌توانید قطعات را به شکل جدا تهیه کنید و خود آن‌ها را اسمبل کنید. قطعات ریگ ماینینگ مورد نیاز شامل موارد زیر می‌شود:

ماینرهای سنگ‌بناهای رمزارزها هستند یعنی محاسبات استخراج اتریوم و سایر رمزارزها را انجام می‌دهند. در واقع اثبات کار برای انجام تراکنش‌ها و استخراج اتریوم با ماینرها فراهم می‌‎شود. غیر از موارد ذکر شده ایجاد توکن‌های جدید توسط ماینرها صورت می‌گیرد. هر مقدار ماینرهای افزایش پیدا کنند زمان و قدرت لازم برای انجام محاسبات نیز بیشتر خواهد شد و همین امر سبب کم شدن پاداش ماینرها می‌شود.

 

استخراج اتریوم با گوشی یکی از مواردی است که همه دوست دارند به آن دسترسی داشته باشند، اما وسایل موردنیاز برای آن بسیار گران هستند و افراد کمی می‌توانند به آن دست پیدا کنند، به همین دلیل برخی به این فکر می‌کنند که وسایل مورد نیاز ماینینگ خریداری کنند و از آن طریق به استخراج اتریوم بپردازند. در ادامه این بخش سعی داریم به استخراج اتریوم با اندروید و همینطور چگونگی استخراج اتریوم رایگان با گوشی بپردازیم.

استخراج اتریوم با اندروید از طریق نرم‌افزارهای متفاوتی انجام می‌شود، که شما با تهیه این نرم‌افزارها می‌توانید فعالیت خود را در خصوص استخراج اتریوم آغاز کنید.

نکته: در حال حاضر این مورد برای افرادی که گوشی اپل دارند امکان‌پذیر نیست زیرا کمپانی اپل تمامی نرم‌افزارهای موجود مربوط به استخراج ‌مرارز را به خاطر ایجاد امنیت بیشتر برای پیشگیری از حمله‌های هکرها به گوشی‌های موبایل حذف کرده و فقط کسانی که گوشی اندروید دارند قادر به انجام این کار توسط گوشی‌های خود هستند.

قیمت لحظه‌ای اتریوم + نمودار تغییرات قیمت

برای انتخاب بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم ابتدا باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید و با توجه به آن اقدام به تهیه و نصب نرم‌افزار کنید، این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

از جمله نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

بر اساس یک برنامه از قبل مشخص شده اتریوم یک روز برنامه استخراج را به پایان می‌رساند و برای جایگزین آن از روش اثبات سهام استفاده می‌کند، البته ناگفته نماند که پایان کار استخراج اتریوم تا یک سال آینده نیز اتفاق نخواهد افتاد. این پایان کار موجب بیشتر شدن مقدار تراکنش‌ها و همچنین سرعت‌دهی به فرایند تراکنش است که به جای استفاده کردن از الگوریتم‌های قدیمی همچون اثبات کار، الگوریتم‌های جدید و کاربردی‌تری به اسم اثبات سهام به کار برده می‌شود.

الگوریتم اثبات سهام علاوه بر سرعت‌دهی و افزایش مقادیر تراکنش، ارزان‌تر نیز از روش‌های استخراج اثبات کار خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های روش جدید استخراج اتریوم دریافت کردن واحد‌های تازه رمزارز اتریوم و همچنین بی‌نیاز شدن از نصب سخت‌افزارهای گران‌قیمت است.

فاز جدید اتریوم در اواخر سال 2020 راه‌اندازی می‌شود که در آن اثبات سهام فعال می‌شود، اما بهتر است بدانید ماینینگ‌ها از بین نخواهند رفت و ماینینگ‌ها در فاز یک اتریوم پایان خواهند یافت که این فاز هنوز اجرایی نشده است و زمان آن نیز تعیین نشده است. لازم به ذکر است که در پایان استخراج اتریوم ماینرها تمام نخواهند شد و می‌توانند به گروه‌های دیگر همچون اتریوم کلاسیک، بیت‌کوین و… که قابلیت استخراج از طریق کارت گرافیک دارند تغییر مکان دهند.

 

استخراج اتریوم ابری به مرحله‌ای گفته می‌شود که شما طی آن مرحله به شخصی پول انتقال می‌دهید تا سیستم ماینینگ، برق و استخراج آن، شخص را به اجاره خود درآورید. در حال حاضر هستند کسانی که هیچ شناختی از ارزها ندارند اما به مرور و با شناخت بیشتر مردم رمزارزها بیشتر از گذشته اهمیت پیدا خواهند کرد، در این بخش شما را با چگونگی استخراح اتریوم ابری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

انتخاب بهترین استخر استخراج اتریوم برای داشتن یک کسب و کار مناسب و پر سود بسیار با اهمیت و مهم است زیرا ممکن است با انتخابی اشتباه نه تنهاد سودی به دست نیاورید، بلکه متحمل ضرر نیز شوید. شاید شما نیز قصد ملحق شدن به یک استخر استخراج داشته باشید، اما قبل از انجام هر اقدامی بهتر است بدانید با ملحق شدن به گروه بازده و سود فعالیت شما کمتر می‌شود، به این دلیل که میزان سود به دست آمده باید به تعداد افرادی که در آن گروه فعالیت دارند تقسیم شود

به تعریفی ساده‌تر افراد حقیقی و یا موسسه‌های حقوقی که خدماتی از قبیل استخراج اتریوم ابری به کاربران خواهند داد، فضای بسیار زیادی در اختیار دارند. به عبارتی دیگر یک مزرعه دارند که در آن تجهیزات و سیستم‌های استخراج بسیار زیادی قرار داده‌اند و در محیطی خاص در حال فعالیت هستند. ناگفته نماند که برای اجرایی شدن این روند لازم است که حتما سیستم و تاسیسات منحصربه‌فردی داشته باشند، از جمله این امکانت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چنانچه شما می‌خواهید استخراج اتریوم انجام دهید اولین قدم پیدا کردن یک شخص میزبان برای اجاره دادن سیستم استخراج ابری است. شما باید تاسیسات و سیستم او را خریداری و سپس شروع به استخراج کنید. به طور معمول نحوه خدمات ارائه شده از سمت میزبان‌ها به دو صورت است:

نکته یک: توصیه می‌شود افرادی که تجربه زیادی در زمینه استخراج اتریوم ندارند ابتدا از سطح کم شروع کنند و با بیشتر شدن تجربه و اطمینان یافتن از نحوه سود کردن، می‌توانند قرار داد بسته شده با میزبان را ارتقا داده و سرمایه‌گذاری عظیم انجام دهند.

نکته ۲: تعدادی از میزبان‌ها تاسیسات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند که به آن‌ها استخر اتریوم رایگان گفته می‌شود، اما در پایان هر ماه درصدی توافقی از سود شما را به عنوان اجاره خواهند گرفت.

انتخاب بهترین استخر استخراج اتریوم برای داشتن یک کسب و کار مناسب و پر سود بسیار با اهمیت و مهم است زیرا ممکن است با انتخابی اشتباه نه تنهاد سودی به دست نیاورید، بلکه متحمل ضرر نیز شوید. شاید شما نیز قصد ملحق شدن به یک استخر استخراج داشته باشید، اما قبل از انجام هر اقدامی بهتر است بدانید با ملحق شدن به گروه بازده و سود فعالیت شما کمتر می‌شود، به این دلیل که میزان سود به دست آمده باید به تعداد افرادی که در آن گروه فعالیت دارند تقسیم شود.

اولین نکته برای داشتن بهترین انتخاب برای شما انتخاب استخر استخراجی است که کارمزد پایین‌تری به نسبت دیگر استخرهای استخراجی داشته باشد. دومین نکته مهم کم بودن فاصله مکانی استخر استخراجی با سرور شما است. یعنی باید سیستمی را برای ملحق شدم انتخاب کنید که نزدیک‌ترین فاصله را با شما دارد زیرا این نزدیکی باعث می‌شود بازده بیشتری به شما برسد.

 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا می‌توان گفت درآمد استخراج‌اتریوم به برخی شرایط از قبیل سایت انتخابی، استخر استخراج، مقدار کارمزد دریافت شده، مقدار فاصله سیستم شما با سرور استخر استخراج و میزان کاربران یا به عبارتی ماینرهای عضو استخر استخراج بستگی دارد.

اما با توجه به برخی آمار به دست آمده از استخراج اتریوم کلاسیک می‌توان گفت اکنون با مقایسه هزینه برق مصرفی که 86 دلار تخمین زده شده، با میزان سود به دست آمده از یک ماه که 157 دلار محاسبه شده، مقدار و نسبت سود به هزینه 181% به دست آمده است. این یعنی میزان هزینه پایین و بازدهی عالی، که به طور قطع یک فرصت استثنایی برای افرادی است که به استخراج علاقه دارند.

جدول قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

مطلب قبلی

انتخاب سهام سودآور

مطلب بعدی

اوراق قرضه چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

آموزش استخراج اتریوم

نام و ایمیل را برای ارسال دیدگاه در آینده ذخیره کن

تازه‌ترین نوشته‌ها

آیا باید برای دریافت کد شهاب به بانک مراجعه کنیم؟


آشنایی با اصطلاحات دنیای رمزارزها


اخزا چیست؟


هویت‌سنجی در سامانه نهاب


تتر چیست؟

آخرین تغییرها


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه الزهرا

صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران


صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایتام برکت

پیشنهادهای دیگر

تخفیف‌های بیمه‌ای سپرده‌های بانک سامان را بشناسیم


صندوق ETF چیست؟

چگونه با سامانه بام بانک ملی اقساط وام پرداخت کنیم؟
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.


لوارم تفریحی شهربازی مهدکودک خانه کودک پیچک پویان سازهDownloads-icon


لوارم تفریحی شهربازی مهدکودک خانه کودک پیچک پویان سازهDownloads-icon


لوارم تفریحی شهربازی مهدکودک خانه کودک پیچک پویان سازهDownloads-icon

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

ماینینگ به عبارت ساده شامل حل کردن مسائل ریاضی پیچیده توسط کامپیوترها و سخت‌افزارهای مخصوص است.

استخراج‌کنندگان ارز یا ماینرها، پایه و اساس بلاک‌چین ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم هستند زیرا وظیفه ایجاد بلاک‌های جدید (که انتشار ارزهای جدید و تایید تراکنش‌ها نیز در همان حین انجام می‌شود) را بر عهده دارند.

ماینرها به ازای استخراج، مقداری ارز دیجیتال دریافت می‌کنند.

پاداشی که ماینرها بدست می‌آورند گاهی اوقات بسیار وسوسه‌کننده است. با این حال با ورود ماینرهای بیشتر به یک شبکه، سختی استخراج بیشتر می‌شود.آموزش استخراج اتریوم

با افزایش سختی استخراج، ماینرها قدرت پردازش و زمان بیشتری برای بدست آوردن پاداشی که سابقا بدست می‌آمد نیاز دارند.

با وجودیکه اغلب ماینرها صرفا به خاطر کسب درآمد وارد این کار می‌شوند، عده‌ای نیز هستند که به خاطر حمایت از شبکه یک ارز، ماینر خود را به شبکه آن ارز متصل می‌کنند.

هرچقدر تعداد ماینرها بیشتر باشد، پایداری و امنیت شبکه بیشتر می‌شود و کارمزد تراکنش‌ها نیز کاهش می‌یابد.

در این بخش از بورسینس قصد داریم استخراج اتریوم را شرح دهیم، اینکه چه چیزهایی نیاز دارید و چگونه باید شروع به ماین اتریوم کنید.

با وجودیکه سلطه بیت‌کوین همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد، برخی مشکلات هستند که شبکه این ارز با آن است. یکی از مشکلات، متمرکز شدن استخراج بیت‌کوین است.

در ابتدای پیدایش بیت‌کوین، اشخاص می‌توانستند با یک کامپیوتر قدرتمند و حتی لپ‌تاپ به استخراج بیت‌کوین بپردازند.

اما این روزها چنین چیزی ممکن نیست و فقط دستگاه‌های ASIC توان استخراج بیت‌‌کوین را دارند. در مورد اتریوم نیز این وضعیت صادق است و ریگ‌های استخراج، جای کامپیوترهای معمولی را گرفته‌اند.

سودهای بزرگ در این میان به مزارع بزرگ استخراج می‌رسد که سرمایه‌گذاری سنگینی برای خرید هزاران دستگاه استخراج، تجهیزات، خنک‌سازی و اداره اختصاص داده‌اند.

با این حال، یک شخص عادی نیز می‌تواند با تهیه یا تنظیم یک ریگ استخراج در مقیاس بسیار کوچک به استخراج اتریوم بپردازد.

الگورتیم استخراج اتریوم Ethash نام دارد و البته با دستگاه‌های ASIC سازگار نیست.

برای استخراج اتریوم از کارت‌های گرافیک استفاده می‌شود. پاداش استخراج هر بلاک در بلاک‌چین اتریوم معادل 3 اتر (Ether) همراه با کارمزد تراکنش‌هایی است که به ماینر می‌رسد.

با وجودیکه استخراج هر بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین حدود 10 دقیقه طول می‌کشد، این زمان برای اتریوم حدود 12 ثانیه است.

این ویژگی به دلیل پروتکل GHOST اتریوم است. پس در زمانی که ماینرها یک بلاک از بیت‌کوین استخراج می‌کنند، ماینرهای اتریوم چندین بلاک استخراج کرده‌اند.

تفاوت دیگر اتریوم و بیت‌کوین این است که بیت‌کوین محدودیت دارد و فقط 21 میلیون بیت‌کوین می‌تواند وجود داشته باشد اما اتریوم محدود نیست و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است.

در شبکه اتریوم، از عبارت GAS برای مقدار اتر که برای کارمزد تراکنش پرداخت می‌شود استفاده می‌کنند.

تفاوت دیگر اتریوم و بیت‌کوین، کارکرد شبکه اتریوم است که می‌‌تواند هر چیز قابل پردازشی را پردازش کند به شرطی که زمان و قدرت پردازش کافی در دسترس باشد.

بیت‌کوین در سمت دیگر، چنین قابلیتی ندارد.

اما همین پیچیدگی اتریوم باعث شده پیچیدگی‌های امنیتی بیشتر در اتریوم وجود داشته باشد که مشهورترین آن حمله مربوط به DAO بود که در پی آن اتریوم مجبور به انجام یک هارد فورک شد.

برای استخراج اتریوم به این موارد نیاز دارید:

اولین قدم برای استخراج اتریوم، خرید سخت‌افزار نیست!

ابتدا باید بررسی کنید که آیا استخراج اتریوم برای شما به صرفه است یا نه؟ آیا پاداشی که از استخراج بدست می‌آید آنقدر برایتان جذاب است که وارد این زمینه شوید؟

برای محاسبه سودآوری استخراج اتریوم، محاسبه‌گرهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. کافیست عبارت ethereum mining calculator را جستجو کنید تا تعداد بی‌شماری را بیابید.

یکی از این محاسبه‌گرها، سایت whattomine.com است.

در ادامه یک محاسبه را برای مثال انجام داده‌ایم.

فرض کنید یک ریگ استخراج و مشخصات زیر را در اختیار دارید:

هش‌ریت ریگ استخراج معادل 240 Mh/s دارد.
960 وات برق مصرف می‌کند.
هزینه برق 0.01 دلار (تقریبا برابر قیمت برق در ایران) در نظر گرفته شده است.
کارمزد استخر استخراج 2 درصد است.
و سایر موارد که بصورت خودکار در فرم محاسبه وارد می‌شود.

نکته: هش‌ریت به معنای سرعتی است که دستگاه می‌تواند معادلات را پردازش کند. پس هرچقدر هش‌ریت بالاتر باشد، قدرت پردازش و همینطور درآمد استخراج آن بیشتر خواهد بود (با در نظر گرفتن سایر شرایط).

با وارد کردن موارد فوق در فرم محاسبه درآمد، به تصویر زیر می‌رسید:

نکته مهم: این محاسبه‌ای که از درآمد استخراج ارز شده، دائمی نیست و براساس اطلاعات فعلی انجام گرفته و همواره باید جدیدترین محاسبه را خودتان انجام دهید. زیرا سختی استخراج و قیمت اتریوم همواره در حال نوسان است.

پس از اینکه محاسبه را انجام دادید، با محاسبه سایر هزینه‌های ثابت مانند هزینه سخت‌افزار، هزینه برق خنک‌سازی محل استخراج، هزینه خرید تجهیزات جانبی مانند کابل‌ها، تجهیزات برق و… باید کل هزینه‌هایتان را بدست آورید.

سپس بررسی کنید پس از چه مدت به اصل سرمایه می‌رسید. مثلا اگر متوجه شدید بازگشت سرمایه 2 ساله است، یعنی اینکه تا 2 سال اگر سختی‌ استخراج و قیمت ارز ثابت یا در همان محدوده باقی بماند، شما هیچ سودی بدست نمی‌آورید و بعد از 2 سال است که سوددهی شروع می‌شود.

سختی‌ استخراج و قیمت اتریوم هیچ‌گاه ثابت نیست. بنابراین نباید صرفا به اعدادی که محاسبه‌گر نشان می‌دهد توجه کنید.

سختی استخراج در بلندمدت همواره در حال افزایش است و قیمت نیز نوسانات بسیار زیادی دارد.

به همین دلیل ممکن است حتی شخصی با سرمایه گذاری در استخراج ارز، ضرر کند و حتی هزینه‌هایی که کرده تامین نشود.آموزش استخراج اتریوم

زیرا علاوه بر افزایش سختی استخراج شبکه اتریوم، همواره دستگاه‌های جدیدی برای استخراج تولید می‌شوند که کار را برای دستگاه‌های قبلی مشکل می‌کنند.

همه این جوانب و حتی سیاست‌های آینده دولت را باید در نظر بگیرید تا متضرر نشوید.

برای استخراج اتریوم، باید سخت‌افزار مناسب آنرا تهیه کنید.

دو نوع سخت‌افزار می‌تواند برای استخراج اتریوم به کار گرفته شود:

امروزه کسی از CPU برای استخراج اتریوم استفاده نمی‌کند زیرا کارت‌های گرافیک گاهی تا 200 برابر کارآمدی بیشتری برای استخراج دارند.

در خرید کارت گرافیک، علاوه بر قدرت هش آن باید به برق مصرفی نیز وجود داشت.

اگر قصد خرید چندین کارت گرافیک و ایجاد یک ریگ استخراج دارید، باید بررسی کنید آیا کارت گرافیک مدنظرتان برای قرارگیری در ریگ مناسب است یا خیر.

در جدول زیر برخی از کارت‌های گرافیک رده بالا که برای استخراج اتریوم استفاده می‌شوند را می‌بینید:

کارت‌های گرافیک بسیار زیاد دیگری هستند که می‌توانند برای استخراج استفاده شوند.

پس از اینکه سخت‌افزار را انتخاب و خریداری کردید، نیاز به نصب نرم‌افزار ماینر دارید. قبل از نصب نرم‌افزار ماینر، بهتر است بررسی کنید که آیا بروزترین درایورهای کارت‌های گرافیک نصب شده یا خیر.

درایورهای کارت گرافیک را می‌توان در اینترنت جستجو و نصب کرد. بروز بودن با درایورها می‌توانید بازدهی بهتری در ماینینگ بدست آورید.

پس از اینکار باید دستگاه‌تان را به شبکه اتریوم متصل کنید. می‌توانید برای اینکار، با نرم‌افزارهایی مانند ethermine.org کل بلاک‌چین اتریوم را بیش از 20 گیگابایت است روی دستگاه خود دانلود کنید.

پس از تنظیم، Node شما به سایر Node های شبکه اتریوم وصل خواهد بود و می‌توانید ماینینگ را آغاز نمایید یا سایر فعالیت‌ها مانند ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را انجام دهید.

برای شروع فرایند استخراج می‌توانید از نرم‌افزار Ethminer که برای ویندوز ایجاد شده استفاده کنید.

Ethminer کارت گرافیک را به کار می‌گیرد تا الگوریتم هش موردنیاز برای امن‌سازی شبکه اتریوم را اجرا کند و استخراج انجام شود.

سایر نرم‌افزارهای ماینینگ اتریوم:

WinEth : این نرم‌افزار، استفاده بسیار ساده‌ای دارد و از قابلیت نرم‌افزارهای متن باز مانند Ethminer استفاده کرده تا با یک الگوریتم تنظیم‌کننده خودکار، ماینر را برای عملکرد بهینه تنظیم کند.

Dual Miner : یک نرم‌افزار متن‌باز دیگر که برای ویندوز قابل استفاده است.

Minergate : این نرم‌افزار نیز به سادگی امکان استخراج انواع ارزها را فراهم کرده است.

 

می‌توان بدون اتصال به استخرهای استخراج نیز عمل استخراج را انجام داد ولی اتصال به استخر، درآمدی بیشتری برایتان به همراه خواهد داشت.

برخی از نرم‌افزارهای ماینر بطور پیشفرض به یک استخر وصل می‌شوند ولی برخی دیگر قابلیت انتخاب استخر را دارند.

مطلب مرتبط: استخر استخراج چیست؟

اینها برخی از استخرهای استخراج اتریوم هستند:

Ethpool/Ethermine

این دو استخر که دو سایت متفاوت (ethpool.org و ethermine.org) دارند در واقع یک استخر هستند که حدود 25 درصد از کل هش‌ریت شبکه اتریوم متعلق به آنهاست.

f2pool

استخر اتریوم f2pool به نظر می‌رسد فقط در چین در دسترس است.

DwarfPool

با این استخر علاوه بر اتریوم، سایر ارزها مانند مونرو و دش قابل استخراج است.

2Miners

2Miners نیز یکی دیگر از استخرهای استخراج اتریوم است که سرورهایی در آمریکا، آسیا و اروپا دارد.

پس از اینکه استخراج را شروع کردید، بسته به قدرت هش سخت‌افزارتان و تداوم فعالیت، اولین پرداختی‌تان را از سمت استخر استخراج یا نرم‌افزاری که نصب کرده‌اید دریافت می‌کنید.

استخرها یا نرم‌افزارها یک حداقل پرداخت دارند که باید مقدار اتریوم استخراج شده به این حداقل برسد تا تراکنش انجام گیرد و اتریوم به کیف پول شما منتقل شود.

کیف پول را شما در نرم‌افزار ماینر ثبت می‌کنید. برخی نرم‌افزارها مانند Minergate نیازی به وارد کردن کیف پول ندارد و مبالغ اتریوم در حساب کاربری‌تان در سایت ذخیره می‌شود و پس از آن امکان برداشت را خواهید داشت.

برای انتخاب کیف پول اتریوم، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شماست. لیست برخی کیف پول‌های پیشنهادی را در این صفحه ببینید.

پس از دریافت اتریوم، می‌توانید آنرا در سایت‌های ایرانی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند به ریال بفروشید یا اینکه آنرا به دلارهای آنلاین مانند Tether تبدیل کنید (برای در امان ماندن از نوسانات قیمت).

در اغلب ارزهای دیجیتال، سختی استخراج و هزینه آن در طولانی‌مدت افزایش می‌یابد. اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین برای استخراج اتریوم عاقلانه به نظر نمی‌آید زیرا در آینده نه چندان دور، الگوریتم Pow اتریوم به Pos تغییر خواهد کرد و دیگر نیازی به ماینرها نخواهد بود.

شاید هم شبکه اتریوم مدتی به شکل هیبرید (ترکیبی از هر دو الگوریتم) به کار خود ادامه دهد. با این حال بسیاری معتقدند تغییرات شبکه اتریوم ممکن است باعث شود ماینرهایی که الان کار خود را شروع می‌کنند نتوانند حتی به سرمایه اولیه‌شان برسند.

یک راه‌حل برای این ماینرها این است که پس از تغییر الگوریتم اتریوم، سخت‌افزار خود را برای استخراج ارزهای دیگر اختصاص دهند.

 

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب “ارز دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول” را در اینجا دانلود کنید و بخوانید…

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام اقای جهاندیده در استخر viabtc ماشین حساب محاسبه درامد استخراجRVN
GH/s ≈ 4480 RVN $71.69
یعنی 1GH داشته باشی 70 دلار درامد داره واقعا؟؟؟؟ باکامپیوتر که رم 8 میشه استخراج کنمRVN

سلام وقت بخیر من تازه با ارزهای دیجیتال آشنا شدم و می‌خوام برای استخراج اتریوم ماینر بخرم، میشه لطفاً راهنمایی کنید.

سلام در مدل جدید اتریوم که اجرا بشه نحوه استخراجش چطور هست ؟متشکرم

سلام وقت بخیر. باید حداقل 32 اتریوم داشته باشید و با یک فرایند خاص که پیچیدگی زیادی هم داره Staking رو انجام بدید.
احتمالا بتونیم یه راهنما در این زمینه در بورسینس منتشر کنیم.

سلام وقت بخیر
بنده میخام ماینر a10proواسه ماین اتریوم بخرم آیا به صرفه هست یا بعد از استیکینگ از رده خارج میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر دوست گرامی
اگه قصد خرید ماینر برای اتریوم رو دارید به نظر من اشتباهه چون شبکه اتریوم داره به الگوریتم Pos تغییر میکنه.

سلام الگوریتم pos چی هست و نحوه جدید استخراج اتریوم به چه شکلی میشه ،ممنون از راهنمایی تون

در این صفحه الگوریتم POS شرح داده شده:https://www.bourseiness.com/41344/proof-of-stake
اینجا هم تغییرات اتریوم 2.0 رو میتونید بخونید:https://www.bourseiness.com/47518/ethereum-2-intro

سلام من روش محاسباتیشو بلد نیستم
میخواستم بدونم با ۳۴۸ th روزی چند دلار بهم مید(یا ماهی چند دلار بهم میده)؟؟؟

سلام وقت بخیر
من میخواستم یک ریگ قوی جمع کنم میخوام ببینم بعد از اینکه Staking وارد شد چه بلایی سر ریگ من میاد یعنی سرعت ریگ من پایین میاد یا دیگه نمیتونه کار کنه جریانش چی میشه؟ ممنون

سلام وقت بخیر دوست گرامی
در حال حاضر دیگه ریگ جمع کردن برای اتریوم هیچ توجیحی نداره و یکی دو سال دیگه، استخراج اتریوم با کارت گرافیک شدنی نخواهد بود.
کلا روش کار اتریوم عوض میشه. در مورد تغییرات آتی اتریوم اینجا بخونید

سلام، خسته نباشید.
میگم این مطلب مربوط به 2 سال قبله و فکر نکنم دیگه زیاد به کار الآن بیاد!
اگر امکانش هست این مطلب رو برای سال 2021 ب روز رسانی کنید.
ممنون.

سلام وقت بخیر دوست گرامی
بله درسته، استخراج اتریوم با کارت گرافیک کم کم داره از رده خارج میشه
به زودی یک راهنما برای Staking اتریوم می نویسیم.

سلام آقای جهاندیده،،من از کامپیوتر و این مسائل سر در نمیارم،
ولی یه کم با ارزهای دیجیتال آشنا شدم . اولش میخواستم وارد فارکس بشم ولی دیدم کار من نیست !!!!
پیشنهاد ریگ اتریوم بهم دادن،،،
اینکه شما گفتید تا چند وقت دیگه نمیشه با ریگ، اتریوم استخراج کرد، ذهنم رو مشغول کرده!!!!
من راه درآمدی ندارم ، و معلول هستم ،اندک سرمایه دارم تا بتونم یه ریگ حدود ۵۰۰هش تهیه کنم
لطفاً منو راهنمایی کنید؟؟؟؟
در مورد اینکه گفتید روش استخراج تعقییر میکنن بیشتر توضیح بدید؟؟
گفتید ۳۰ اتریوم باید داشته باشیم،
چجوری؟؟؟
آیا هنوز وقتش نشده؟؟؟
من چیکار کنم؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
حسم میگه میشه به حرفهای شما اعتماد کرد!!!
متشکرم

سلام وقت بخیر
هرکسی هر پیشنهادی داد رو که نباید قبول کنید
براساس توانایی خودتون یه راهی پیدا کنید، یا اینکه توانایی ها و دانش خودتون رو با گذروندن دوره های آنلاین و خوندن و دیدن ویدئوهای آموزشی بالا ببرید
اول آموزش ببینید، بعد خیلی بهتر میتونید تصمیم بگیرید که اصلا اینکار کار شماست یا نه.
ریگ استخراج، یا استخراج اتریوم و چنین کارهایی برای کسی که دانشی از ارز دیجیتال نداره اشتباه محضه.

سلام. کسی در مورد ربات های ناگرامی استخراج اتریوم اطلاعی داره.
من به حد برداشت رسیدم بعد برای برداشت فوری نیازمند خرید اکانت ویژه هست.
اگر هم اکانت نخریده میزنه تا یک ماه آینده واریز میشه.
آیا کسی برداشتی داشته. ممنون میشیم راهنمایی کنید. به نظرم کلاهبرداری باشه؟!

سلام
ممنون میشم یک راهنمایی بفرمایید که چند وقت بعد از پروژه اتریوم ۰۲ ماین کردن با کارتهای گرافیکی تموم میشه ؟؟

سلام وقت بخیر
فکر میکنم حدود یکسال دیگه.

سلام دوستان تاریخ 4 ابان ماه رباتی در تلگرام شروع به فعالیت کرده که به ازای هر کلیک در هر 30 ثانیه 0.00045اتر ثبت میکنه برای هر اکانت…بعد از جمع اوری 0.25 اتر قابل برداشت هست
ایا این شکل از استخراج واقعیت داره؟؟

سلام این ربات ها تنها برای کلاه برداری هستن. من تو همین ربات فعالیت کردم ولی اتریومی نداد

سلام لطفا منو راهنمايي كنيد با ريگ ب صرفه ترين ارز چيه براي ماين؟اتريوم الان خيلي كم شده سودش با٥٥٠مگاهش ماهانه١ اتريوم ميده كه فعلا٣٧٠دلاره.

این مشخصات هشریتی که دادید برای یک کارت گرافیکه ؟؟؟ و اینکه یکم از مصرف برقش بگید ایا مثل ماینر برق زیادی مصرف میکنه؟؟؟

سلام. هش‌ریت انواع کارت گرافیک رو معمولا با سرچ کردن انگلیسی میتونید بدست بیارید
بله کارت های گرافیک معمولا برق زیادی مصرف میکنن.

سلام خسته نباشید من چند دستگاه ماینر دارم که فقط میتونن بیت کوین و بیت کوین کش و چند موردارز دیگر رو استخراج کن . ایا راه حلی داره با تغییر در مایینرهام کاری کرد که اتریوم استخراج کرد

سلام وقت بخیر
نه دوست عزیز، چنین چیزی شدنی نیست

من یه ریگ استخراح اتریوم دادم جمع کردن تمام رمزواکانتهادراختیارشخص راه اندازریگ هست یه چندروزباقدرت ۴۵۰هش نزدیک به ۳۰دلاراستخراج میشدجدیداشده روزی۱۲دلارمیشه راهنماییم کنیدچه اتفاقی داره میافته ممنون میشم

عرض سلام با لپ تاپ هم امکان استخراج اتریوم وجود داره؟

سلام، نه دوست عزیز
ارزشی نداره وقت بذارید.

سلام خسته نباشید
میانگین درآمد استخراج اتریوم با لپ تاپ در ماه چقدر است؟
مشخصات لپ تاپ:
RAM:4
CPU:3
کارت گرافیک:2

کم تر از ۲۰هزار تومان

لطفاراهنمایی کنین من تازه ثبت کردم خب باید چندنفرمعروفی کنم برای این اتریوم میگن تا نفرمعروفی نکردی نمیتونی بفروشی درسته یانه

سلام علی عزیز ، متوجه منظورتون نشدم. اگر اتریوم خریداری کردید که کاملا مستقل و آزاد هستید برای انتقال و فروشش. اگر در سامانه ای ثبت نام کردید برای کسب اتریوم اسم و آدرسش رو به اشتراک بزارید لطفا

چجوری محاسبه کنم اتریوم

سلام
ببخشید میشه چند تا نرم افزار استخر استخراج نصب کرد که هم زمان استخراج کنن؟

سلام دوست عزیز میشه حساب کنید مثلا با ۵۰ میلیون هزینه کردن برای استخراج اتریوم چقدر سود خالص در ماه میتونیم بگیریم؟

سلام خسته نباشید ، یعنی دیگه نمیتونیم با تغییر الگو با کارت گرافیک اتر استخراج کنیم و اگر اینطوره زمانش کیه چون من قصد ساختن ریگ دارم. ممنون میشم جواب بدید .

سلام وقت بخیر
شیوه استخراج اتریوم عوض میشه و این شیوه جدید رو به نام staking میشناسن.
گفته شده حداقل 32 اتریوم موردنیازه و نیاز به سخت افزار قوی هم نخواهد بود
ولی بهتره صبر کرد و دید اساسا چه اتفاقی میفته و توی چه تاریخی این تغییرات در شبکه اتریوم انجام میشه

سلام خسته نباشید ، یعنی دیگه نمیتونیم با تغییر الگو با کارت گرافیک اتر استخراج کنیم و اگر اینطوره زمانش کیه ،

سلام، وقت بخیر
فکر میکنم تاریخ تغییرات در شبکه اتریوم، در جولای 2020 باشه

سلام از ماینر های اتریوم میشه برا گیم های سنگین استفاده کرد؟
GYGABYTE RX 590

سلام، اکثرا آره
ولی الگوریتم استخراج اتریوم در آینده نه چندان دور تغییر میکنه و ممکنه با کارتهای گرافیک امکان استخراج اتریوم وجود نداشته باشه

ببخشید من یک اتریوم دارم چطوری میتونیم به ریال ایرانی تبدیل کنم
لطفا راهنمای کنید

در مورد نقد کردن ارزهای دیجیتال اینجا توضیح دادیم

سلام خوب هستید؟
عذر میخوام اگر مثلا اتریوم اتفاقی براش افتاد به قول شما دیگه صرف نکرد نیشه با گرافیک و ریگ رو ارز های دیگه‌مثله اتریوم کلاسیک زی مش یا بیت گلد رفت؟ اساسا فکر نکنم تو درامدش تاثیری داشته باشه

سلام بهروز عزیز ، این موردی که می فرمایید متداوله یعنی لزوما افراد با ریگ کارت گرافیک اتریوم استخراج نمی کنند بلکه اون ارزی که به صرفه باشه بر اساس محاسبات رو برای استخراج انتخاب می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

در این مقاله قرار است درباره چگونگی استخراج ارز دیجیتال ” اتریوم ” گفت و گو کنیم. اگر بخواهیم اتریوم را توصیف کنیم اینگونه می گویم که پس از ارز دیجیتال بیت کوین ، اترویم دومین ارز محبوب جهان است. کارشناسان زیادی معتقد هستند که اتریوم در آینده با رشد خوبی می تواند در بازار جهانی عرضه شود. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوئیم که چگونه می توانید ارز دیجیتال اتریوم را استخراج کنید. همراه ما باشید.

آموزش استخراج اتریوم

اتریوم، توسط یک نخبه روسیه ای به نام ویتالیک بوترین طراحی و تولید شد. بوترین به همراه اعضای تیم خود موفق به عرضه اتریوم در اواسط سال 2013 شد. زمانی که اترویم وارد بازار جهانی ارز های دیجیتال شد، بوترین تنها 18 سال سن داشت و این نیز می تواند یک موفقیت بلند مرتبه برای اون باشد. اکنون بوترین 25 سال سن دارد و به عنوان خالق بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان ” اتریوم ”  نامیده می شود.

اکنون در بازار جهانی ارز های دیجیتال، رمز ارز ” بیت کوین ” رتبه اول و رمز ارز ” اتریوم ” رتبه دوم را دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید تفاوت بین بیت کوین و اتریوم چه چیزی است؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مهم ترین تفاوت های این دو ارز ابتدا تفاوت های فنی و سپس اهداف و قابلیت های آنان می باشد. هر دو ارز می توانند مانند هم استخراج شوند. تفاوت در استخراج آن ها وجود ندارد. اتریوم همانند بیت کوین در یک بلاک چین توضیع شده است به طور کلی هدف بیت کوین یک سیستم پرداخت جهانی غیرمتمرکز است و همچنین اتریوم نیز در تلاش برای حذف تمرکز از کلیه فرآیند ها می باشد.

شما می توانید به راحتی، از دو روش ارز دیجیتال اتریوم را استخراج کنید.

به گفته تیم خلق کننده ارز دیجیتال اتریوم، آنها با استفاده نمودن از دستگاه ماینر و یا همان ” ASIC ” ها مخالف هستند. همانطور که می دانید قیمت دستگاه های ماینر در بعضی از مدل ها به شدت بالا است و به همین علت توانایی افراد کمی می رسد تا بخواهند آن ها را تهیه کنند. به همین منظور توسعه دهندگام ارز دیجیتال اتریوم با این موضوع مخلف هستند و در تلاش اند تا الگوریتمی پیاده سازی کنند تا جلوی این کار گرفته شوند. آنها می خواهند تمامی افرادی که قصد استخراج ارز دیجیتال اتریوم را دارند بدون نیاز به دستگاه های مانر تنها با تهیه کارت های گرافیک این کار را انجام دهند.

اگر در فکر این هستید که دستگاهی تهیه کنید و با آن اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنید. در حال حاظر موفق به انجام این کار هستید و می توانید تا زمانی که تیم توسعه دهنده اتریوم الگوریتمی که مرعفی کرده اند را پیاده سازی نکنند ارز دیجیتال اتریوم استخراج کنید. اما پس از اینکه الگوریتم این عمل انتشار یافت دیگر دستگاه ماینر شما بلا استفاده می شود.

در این قسمت به بررسی چند هشدار می پردازیم و سپس بررسی می کنیم که چگونه می توانیم ارز دیجیتال اتریوم را از طریق دستگاه های ماینر و یا ” ASIC ” و همچنین کارت های گرافیک و یا ” GPU ” استخراج کنیم.

شما با توجه و رعایت نکات بالا می توانید به راحتتی اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت تصویری با طریقه نصب و استخراج ارز دیجیتال اتریوم آشنا شوید.

در این قسمت قصد داریم تا به شما بگوئیم که چطوری می توانید با استفاده از کارت های گرافیک ارز دیجیتال اتریوم استخراج کنیم و سپس طریقه استخراج از طریقه دستگاه های ماینر را به صورت کامل شرح خواهیم داد، همراه ما باشید.

شما در حال مطالعه مقاله ” طریقه استخراج ارز دیجیتال اتریوم ” از سایت زوم ارز هستید.

برای اینکه بتوانید با استفاده از کارت های گرافیک اقدام به استخراج کنید، باید ابتدا شرایط مورد نیاز و همچنین قطعات را فراهم کنید. در ابتدا نیاز به یک ریگ استخراج دارید. اگر مبتدی باشید شاید برای شما این سوال پیش بیاید که ریگ استخراج چیست؟

به ریگ استخراج در زبان انگلیسی ” Mining Rig ” گفته می شود و همچنن در زبان فارسی نیز به معنی تجهیزات ماینینگ و یا استخراج می باشد. ریگ های تجهیزات شامل چندین کارت گرافیک و یا ” GPU ” و همچنین شامل چندین پردازنده ” CPU ” می باشند که همه را در جهت انجام عمل استخراج در کنار هم جمع می کند. در تصویر زیر می توانید یک ریگ استخراج که شامل چندین کارت گرافیک و فن و یا همان سیستم خنک کننده می باشد مشاهده می کنید.

📷حال در این قسمت زمانی که قصد جمع آوری یک سیستم ماینینگ را داریم، ابتدا باید یک ریگ مناسب تهیه کنیم. شما می توانید ریگ های استخراج را به صورت آماده تهیه کنید و یا اینکه خودتا با دانش کافی اقدام به ساخت آن ها کنید. البته می توانید بدون نیاز به ریگ های استخراج هم این کار را انجام دهید اما باز هم نیاز به یک مکانی دارید تا بتوانید تمامی قطعات را در کنار یک دیگر فیکس کنید.

پس از انجام این مراحله به سراغ تهیه کارت گرافیک ” GPU ” قدرتمند می رویم. کارت گرافیک را می توان یکی از مهم ترین قسمت های استخراچ ارز دیجیتال اتریوم دانست. همانطور که گفتیم تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال معتقد هستند که تمامی افرادی که می خواهد این ارز را استخراج کنند باید در با بکارگیری کارت های گرافیک این عمل را انجام دهند.

در بازار قطعات کامپیوتر شما می توانید با تهیه کارت گرافیک یکی از دو برند موجود یعنی ” AMD ” و ” Nvidia ” عملیات استخراج را انجام دهید. دقت داشته باشید که شما ابتدا قبل از خریداری و یا تهیه کارت گرافیک باید نوع فعالیتتان را به خوبی استخراج کنید و سپس اقدام به خرید و یا تهیه کارت گرافیک کنید. تمامی کارت گرافیک ها مناسب برای انجام استراج اتریوم نیستند و نمی توانید از همه استفاده کنید.

در ادامه می توانید انواع کارت های گرافیک با هش ریت های مختلف آن را مشاهده کنید و در صورت صلاح دید بهترین نوع آن را تهیه کنید.

پس از تهیه یک کارت گرافیک نوبت به باقی اجزا سیستم شما می شود. توجه کنید دیگر قطعات باید طوری اسمبل شوند که بین کارکرد قطعات اختلال به وجود نیاید.

همانطور که در ابتدای مقاله آوردیم شما جهت انجام عملیات استخراجارز دیجیتال اتریوم نیازمند کارت گرافیک هستید. پردازنده و یا همان ” CPU ” کمک چندانی به شما نمی کند تنها وظیفه پردازنده در این سیستم استخراج پردازش اطلاعات است. تمامی عملیات استخراج ارز دیجیتال برر عهده کارت گرافیک و یا ” GPU ” می باشد.

استخراج تمامی ارز های دیجیتال که توسط کامپیوتر های قدرتمند انجام می شود، نیاز به رم ندارند. شما می توانید تنها با تهیه یک رم معلومی عملیات استخراج را با موفقیت انجام دهید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر قصد فعالیت های دیگری در کنار استخراج از سیستمتان را دارید، قطعا نیاز مند یک رم قدرمتند هستید به عنوان در این صورت شما می توانید از رم های ” 8 گیگابایت ” الی ” 16 گیگابایت ” ( بسته به نوع استفاده و یا نیاز شما ) استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید سیستم عامل خودتان را نصب کنید نیاز به یک حافظه جهت ذخیره اطلاعات دارید. به همین منظور می توانید از یک حافظه ذخیره سازی و یا ” SSD ” استفاده کنید.

منبع تغذیه نیز یکی از مهم ترین قسمت ها می باشد. انتخاب یک منبع تغذیه و یا پاور مناسب سبب می شود تا قطعات به علت نوسانات برق به صورت متعدد خراب نشود. این سیستم یک سیستم استخراج است، بنابراین از تعداد کارت گرافیک بالایی برخوردار می باشد. به همین علت باید یک منبع تغذیه قدرتمند انتخاب کنید تا مشکلی برای کارت های گرافیک قدرتمند شما پیش نیاید.

پس از تهیه تمامی قطعات مورد نیاز، نیازمند یک مادر برد هستید تا بتوانید ارتباط بین قطعات را باهم برقرار کنید. به همین جهت باید یک مادر برد که از اتصالا چندتایی مادربرد بهره مند است استفاده کنید. در این قسمت ما برای شما پیشنهادی برای انتخاب مادربرد نداریم. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های مرتبط مادر برد مناسب کار خود را تهیه کنید.

پس از تهیه کلیه قطعات، به وسیله کابل های اتصال باید قطعات را به برد اصلی متصل کنید. با توجه به نیاز اقدام به تهیه قطعات مورد نیاز می کنید.

در این قسمت معرفی تمامی قطعات پایان یافت، حال اگر دانش کافی در این رابط دارید می توانید به راحتی قطعات را به هم متصل کنید و یا به اصطلاح سیستمتان را اسمبل  کنید.

حال در ادامه همراه ما باشید تا ببینید چطور می توانید با سیستم اسمبل شده خود ارز دیجیتال اتریوم استخراج کنید.

آموزش استخراج اتریوم

همانطور که در اواسط مقاله مطالعه کردید، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال اتریوم مخالف استفاده از دستگاه های ماینر هنگام استخراج این ارز دیجیتال هستند. آن ها می گویند که همه نمی توانند دستگاه های ماینر تهیه کنند زیرا اگر تا به حال به سراغ خرید ماینر رفته باشید خواهید دید که قیمت آن ها تا حدی بالا می باشد. به همین علت همگان را تشویق می کنند که برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم از کارت های گرافیک استفاده کنند. اگر فرد و یا افرادی از دستگاه ههای ماینر و یا همان ” ASIC ” ها بخواهد استفاده کنند حجم و سختی شبکه بالا می روند و دیگر افرادی که در حال استخراج با کارت گرافیک هستند موفق به انجام این عمل نمی شوند.

تیم توسعه دهنده اتریوم ادعا کرده است که در سال 2020 می خواهند الگوریمی مبنی بر اینکه دیگر فرد و یا افرادی نتوانند برای استخراج این ارز از دستگاه استفاده کنند پیازه سازی انجام دهند. اگر این اتفاق بیوفتد قطعا دیگر دستگاه های ماینر ارز دیجیتال اتریوم بی فایده خواهد بود.

اگر با ارز دیجیتال اتریوم آشنا باشید قطعا می دانید که این ارز دیجیتال از الگوریتم ” ET Hash ” پشتیبانی می کند. اگر قصد استخراج ارز دیجیتال اتریوم با دستگاه های ماینر و یا ” ASIC ” ها را دارید باید از ماینر هایی استفاده کنید که از این الگوریتم پشتیبانی می کنند. در جدول ذیل می توانید نام دستگاه های ماینری که از الگوریتم ” ET Hash ” پشتیبانی می کنند را به همراه مقدار نرخ هش ریت آن ها مطالعه کنید.

پس از انتخاب دستگاه می توانید آن را راه اندازی کنید و سپس می توانید با متصل شدن به یک استخر اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنید.

در قسمت بعدی از این مقاله به ساخت و تهیه کیف پول خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

در این قسمت می توانید آموزش ببینیند که چگونه می توانید یک کیف پول بسازید و ارز های دیجیتال اتریوم را که استخراج کرده اید در آن ذخیره کنید.

ساخت یک کیف پول آنچنان سخت و زمان نیست. شما تنها می توانید با سپری کردن چند مرحله، یک کیف پول مخصوص ارز دیجیتال اتریوم ایجاد کنید. شما باید بدانید که هر کیف پول از چند ارز پشتیبانی می کند. پس از ایجاد کیف پول تنها با وارد نمودن آدرس کیف پول به داخل استخر، می توانید به راحتی ارز های استخراج شده را دریافت کنید.

اولین گزینه ای که شما باید در هنگام انتخاب کیف پول دقت داشته باشید، امنیت کیف پول است. امنیت یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کیف پول باید دارا باشد.

تائید دو مرحله ای یکی از مرحله هایی است که توسعه دهندگان کیف پول باید آن را ذعایت کنند. با ایجاد تائید دو مرحله ای برای کیف پول خود تقریبا از 70 درصد هک شدن آن جلوگیری می کنید. اگر با وجود تائید دو مرحله ای باز هم دیدید که یک کیف پول مورد حمله قرار گرفت باید بدانید که زیر ساخت آن مشکل داشته است.

یکی از کیف پول هایی که شما می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید کیف پول ” My Etherwallet ” می باشد. برای ساخت این یف پول نیاز به اینکه بخواهید مراحل طولانی را طی کنید نیست. تنها می توانید با مراجعه به سایت ” Www.Myetherwallet.Com ” اقدام به ساخت کیف پول خود کنید.

ساخت کیف پول در این سایت بسیار آسان است در ابتدا باید یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ” New Wallet ” کلیک کنیدو سپس با گذر کردن از چند مرحله به راحتی می توانید اقدام به ساخت این کیف پول کنید.

توجه: در هنگام ساخت کیف برای شما یک کد به عنوان کلید خصوصی نمایش خواهد داد. شما موظف هستید از این کلید خصوصی محافظت کنید.

توجه: حتما از کیف پول خود یک بک اپ وو یا پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را دوباره بازگردانی کنید. اگر اقدام به تهیه بک اپ و یا پشتیبان نکنید قطعا زمانی که کیف پول خود را به هر دلیلی از دست بدهید به مشکل برخورد خواهید کرد و متاسفانه تمام سرمایه تان از بین خواهد رفت.

کیف پول های دیگری نیز هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید اما ما کیف پول ” My Etherwallet ” را به شما معرفی کردیم. قبل از انتخاب کیف پول خودتان به درستی تحقیقات لازم را به  عمل آورید زیرا انتخاب کیف پول در این مرحله نیز بسیار مهم است.

پس از ساخت کیف پول به سراغ عضویت در یک استخر می رویم. شما می توانید در ادامه روش انجام این کار را به آسانی آموزش ببینید. همراه ما باشید.

خب تا این قسمت تواسنتیم به اتفاق یک دیگر، ابتدا تجهیزات ماینینگ را آماده و سپس اقدام به ساخت یک کیف پول کنیم. حال در این قسمت باید کارمان را نهایی کنیم و به یک استخر متصل شویم تا بتوانیم عملیات استخراج را آغاز کنیم.

برای اینکه بتوانید رمز ارز مورد نظرتان را استخراج کنید می توانید از دو طریق عمل کنید.

نکاتی که باید درباره استخراج به صورت انفرادی بدانید:

توجه داشته باشید که اگر قصد استخراج به صورت انفرادی دارید، می توان گفت این کار اگر استخراج کننده قدرتمندی نداشته باشید شاید سالها طول بکشد تا بتوانید مقداری کسب درآمد کنید. همانطور که می دانید سختی شبکه به حدی بالا می باشد که تمامی افراد با کارت گرافیک های قدرتمند و یا حتی دستگاه های ماینر در حال استخراج ارز های دیجیتال هستندو با در نظر داشتن این مورد می توانید تصمیم خود را نهایی کنید.

همونطور که در قسمت قبل آوردیم. استخراج به تنهایی ممکن است به زودی به شما جواب ندهد و این مشکل می توانید یکی از بزرگ ترین مشکل های موجود باشد. یکی از مهم ترین مزیت های استخر استخراج این است که افراد ماینر را در کنار یک دیگر جمع می کند و با تشکیل یک گروه و یکی نمودن قدرت دستگاه ها اقدام به حال معادلات و یا ساخت بلوک ها می کند. در این صورت اگر دستگاه شما قدرت چندانی ندارد می توانید امید داشته باشید تا حداقل از این را مقدار از پاداش حل معادلات را به دست آورید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید می توانید اقدام به استخراج کنید در این قسمت می پردازیم که بهترین استخر های ارز دیجیتال اتریوم چیست و همچنین چگونه می توانیم به یک استخر متصل شویم.

شما قبل از اینکه بخواهید عضو یک استخر شوید، ابتدا باید نکاتی را درباره آن استخر در نظر بگیرید.

نکته1: کارمزد استخر مورد نظر چقدر است. تمامی استخر ها دارای یک کارمزری هستند که پس از استخراج ارز دیجیتال از حساب شما برداشت خواهند کرد. شما در نظر داشته باشید مه در عین حال ک به دنیال یک استخر با کارمزد کم هستید، باقی نکات دیگر را نیز شامل شود.

نکته2: همانطور که می دانید امنیت نیز یکی از ویژگی هایی است که شما باید در نظر داشته باشید. امنیت یک استخر می تواند در حفظ اطلاعات و همچنین سرمایه شما نقش مهمی داشته باشد.

نکته3. اگر تازه وارد هستید به ششما پیشنهاد می کنیم که به دنبال یک استخر باشید که رابط کاربری مناسبی دارد. بعضی از استخر ها هستند که رابط کاربریشان کمی پیچیده است. این موضوع برای کاربران حرفه ای زیاد مهم نیست اما ممکن است برای افراد مبتدی مشکلات متعددی ایجاد کند.

پس از اینکه نکات بالا به خاطر سپردید، با رعایت تمامی آنها استخر مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید. در این بخش سه استخر معرفو که می توانید با کمک آن ها اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنید معرفی خواهیم کرد اما خودتان نیز قبل از انتخاب نهایی تحقیق های لازم را به عمل آورید.

استخر ” Ethermine ” :

استخر Ethermine به عنوان یک استخر با رابط کاربری حرفه ای و همچنین کارمزد کم یاد می شود. همانطور که در متن آوردیم رابط کاربری حرفه آن ممکن است برای افراد مبتدی کمی سخت باشد.

استخر” 2Fpool ” :

استخر 2Fpool نیز همانند استخر Ethermine دارای کارمزد کم و همچنین رابط کاربری حرفه ای می باشد. این استخر نیز می تواند برای افراد مبتدی سخت به نظر بیاید.

استخر ” Minergate ” :

استخر Minergate تا حد مناسبی رابط کاربری آسان و قابل درکی برای افراد مبتدی دارد اما مقداری کارمزر آن از بقیه ماینر ها بیشتر است و این موضوع می تواند موجب نارضایتی عده ای شود. افراد مبتدی می توانند به راحتی به این استخخر متصل شوند. ما نیز در این آموزش قصد داریم تا با کمک این استخر اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

تا به این لحظه توانستیم مقدمات استخراج ارز دیجیتال اتریوم را فراهم کنیم. در این قسمت دیگر به سراغ استخراج خواهیم رفت. ما قصد استفاده و آموزش استخر استخراج ” Minergate ” را در این آموزش داریم. در ادامه همراه ما باشید.

شاید در مقاله های قبلی مطالعه کرده باشید. ما در گذشته آوردیم که استخر استخراج ” Miner Gate ” دارای رابط کاربری بسیار ساده ای می باشد. کاربران متبدی می توانند به راحتی عملیات استخراج را در این استخر انجام دهد. در این قسمت نیز قصد داریم تا طریقه استخراج با استفاده از این استخر را به شما آموزش دهیم. در ابتدا به نکته ذیل توجه کنید.

نکته: اگر شما هنوز اقدام به ساخت کیف پول نکرده اید، نگران نباشید. این استخر به طور پیش فرض برای شما یک کیف پول نیز ایجاد می کند.  در صورت نداشتن کیف پول شما می توانید به راحتی از کیف پول اختصاصی این استخر استفاده کنید. اما ما به شما این گزینه را پیشنهاد نخواهیم کرد. همانطور که گفتیم امنیت یکی از مهم ترین گزینه هایی است که شما باید به آن دقت کنید. متاسفانه نمی توان به صورت دقیق اعتماد واضحی نسبت به این استخر داشت. در صورت نداشتن کیف پول ابتدا یک کیف پول برای خود ایجاد کنید و سپس اقدام به استخراج کنید.

در قدم اول ابتدا باید در سایت اصلی این استخر یک حساب کاربری بسازید. برای انجام این کار باید در وب سایت ماینرگیت ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت ” Www.Minergate.Com ” می شوید. برای ایجاد یک حساب کاربری در استخر ماینرگیت نیازمند یک ایمیل هستید. با وارد نمودن ایمیل و سپس گذرواژه می توانید ساخت حساب خود را نهایی کنید. همانند تصویر ذیل.

پس از اینکه اقدام به ساخت حساب کردید به ” صفحه دانلود ” سایت ماینر گیت مراجعه کنید. سایت به صورت اتوماتیک، نسخه ویندوز و همچنین کامپیوتر شما را شناسایی می کند. سپس می توانید با لینک نمایش داده شده اقدام به دانلود این نرم افزار کنید. ( همانند تصویر ذیل )

پس از دانلود نرم افزار، بر روی آیکون آن کلیک و سپس نصب کنید. تا اتمام مراحل نصب صبر کنید. ( همانند تصویر ذیل )

حال پس از نصب نرم افزار باید برنامه را باز کنید. پس از بارگذاری نرم افزار در وهله اول باید کیف پولتان را وارد کنید. پس از ثبت کیف پول در بخش بعدی نوبت به آغاز عملیات استخراج می رسد. در این مرحله باید بر روی گزینه ” Start Smart Mining ” کلیک کنیید. ( همانند تصویر ذیل )

با کلیک بر روی این گزینه، نرم افزار با هوش مضنوعی خود، اقدام به شناسایی سخت افزار شما می کند و با توجه به سخت افزار ارز دیجیتال مناسب را برای استخراج انتخاب می کند. اگر ب طورر دقیق سخت افزار خود را انتخاب کرده باشید این استخر به صورت اتوماتیک برای شما ارز دیجیتال اتریوم را انتخاب می کند. اگر مایل بودید تا خودتان انتخاب کنید می توانید با ورود به تنظیمات این تغییرات را اعمال کنید.

با اعمال مراحی که در این مقاله گفته شد می توانید به راحتی ارز دیجیتال اتریوم را استخراج کنید. در انتها به نکاتی که گفته شده است دقت کنید.

همانطور که پیش تر گفتیم، دیگر مطلبی برای این مورد نمی ماند. تنها نیاز است به نکات ذیل توجه کنید.

اگر می خواهید کارت گرافیک کامسپوترتان را خودتان انتخاب کنید، می توانید با مطالعه جدول زیر، به راحتی با کمی تحقیق درباره نرخ پردازش، بهترین کارت گرافیک و یا ” GPU ” را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید تا این کار را به متخصص دیگری بسپارید می توانید از این مرحله بگذرید.

در جدول زیر می توانید انواع کارت های گرافیک مناسب برای استخراج کمپانی های ” AMD ” و ” Nvidia ” را بخوانید و با آن ها آشنا شوید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

استخراج اتریوم کلاسیک ، استخراج ارز های دیجیتال، یکی از راه های کسب درآمد از این حوزه است. همانطور که می دانید، برای اینکه بتوانید اقدام به استخراج ارز های دیجیتال کنید، نیاز به تجهیزات ماینینگ دارید. متاسفانه در حال حاضر در کشور ایران، تهیه تجهیزات ماینینگ نیاز به سرمایه زیادی دارد. برخی ها به این باور هستند که تجهیزات ماینینگ تنها دستگاه های استخراج می باشد بلکه اینطور نیست چراکه دستگاه های ماینر تنها یکی از تجهیزات ماینینگ است و برای اینکه بتوانید یک استخراج موفقیت آمیز داشته باشید باید اقدام به تهیه کلیه تجهیزات ماینینگ کنید. در مقاله استخراج ارز های دیجیتال به ما به صورت کامل ردباره استخراج و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای استخراج ارز های دیجیتال با شما عزیزان گفتگو کرده ایم. گر قصد دارید تا در این رابطه اطلاعاتی به دست آورید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به این مقاله ها بزنید و درباره آن ها اقدام به مطالعه کنید تا اطلاعاتتان در این زمینه تکمیل شود.

در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان درباره استخراج ارز دیجیتال ” اتریوم کلاسیک ” گفتگو کنیم. اگر قصد دارید تا به استخراج این ارز بپردازید، نیاز به کمی آموزش و اطلاعات دارید که ما در این مقاله به تمامی آن ها اشاره می کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.


فهرست مطالب

در ابتدا قبل از آغاز آموزش، قصد داریم تا کمی درباره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک یا ETC با شما عزیزان گفتگو کنیم. اگر به صورت اتفاقی وارد این مقاله شده اید و اقدام به مطالعه آن کرده اید، آیا تا به حال نام این ارز را شنیده اید؟ آیا می دانید که این ارز بر اثر چه اتفاقی ایجاد شد؟ اگر قصد دارید تا درباره این ارز به صورت کامل اطلاعات کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به مقاله اختصاصی استخراج اتریوم کلاسیک مراجعه کنید اما اگر نیاز به اطلاعات کمی برای مقدمه دارید مطالعه این قسمت از مقاله را از دست ندهید.آموزش استخراج اتریوم

احتمالا تا به حال شنیده اید که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک فورک ارز دیجیتال اتریوم است. اگر نمی دانید ” فورک ” چیست بهتر است ابتدا به مقاله ای که در این بابت آماده و منتشر کرده ایم مراجعه و آن را مطالعه کنید و سپس مجدد به این مقاله بازگردید تا کمی اطلاعات درباره اتریوم کلاسیک بدست آورید.

اتریوم کلاسیک یک پروزه محاسباتی متن باز می باشد که همانند باقی رمز ارز ها مبتنی بر فناوری بلاکچین است. همانطور که گفتیم اتریوم کلاسیک فورک شده ارز دیجیتال اتریوم می باشد و به همین دلیل از قرارداد های هوشمند نیز پشتیبانی می کند. ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با نماد اختصاری ETC نمایش داده می شود و اگر شما نیز قصد استفاده از این ارز را دارید باید آن را با این نماد بشناسید. تا کنون حدود 210.700.000 واحد اتریوم کلاسیک منتشر شده است که از این مقدار در حال حاضر تقریبا 116.313.299 واحد در حال گردش است. قیمت اتریوم کلاسیک نیز برابر با 5.12 دلار می باشد. ( تمامی اطلاعات گفته شده مختص به زمان نگارش این مقاله مورخ 20/8/99 می باشد )

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک، دقیقا همانند اتریوم کار می کند چراکه همانطور که گفتیم فورک شده اتریوم آن اما این فورک کمی تغیر نیز دارد. این ارز ( اتریوم کلاسیک ) بر اساس الگوریتم اثبات کار یا POW کار می کند. شاید برخی از افراد تازه وارد نداند که این موضوع به چه معنی است. به صورت کلی یعنی اینکه این ارز نیز قابل استخراج است و شما می توانید آن را به راحتی استخراج کنید. همانطور که گفتیم در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل در این باره با شما گفتگو کنیم. اگر مشتاق این هستید که هرچه زود تر آموزش استخراج این ارز را فرا بگیرید، مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

همانطور که گفتیم اتریوم کلاسیک فورک اتریوم است و تقریبا مشابه هم هستند، به همین دلیل ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک نیز همانند اتریوم از الگوریتم ” EtHash ” پشتیبانی می کند. در نتیجه با هر ماینر و یا تجهیزاتی که می توان اتریوم را استخراج کرد، امکان استخراج اتریوم کلاسیک نیز وجود دارد. برای استخراج اتریوم کلاسیک، شما می توانید هم از دستگاه های ماینر یا ASIC و هم از ریگ های استخراج استفاده کنید. متاسفانه در حال حاضر همانطور که گفتیم تهیه تجهیزات استخراج نیاز به سرمایه زیادی دارد. این موضوع کمی به دستگاه های ماینر مرتبط می شود چراکه تهیه دستگاه های ماینر به تنهایی نیاز به سرمایه زیادی دارد بدون اینکه بخواهید دیگر تجهیزات را در نظر بگیرید. این موضوع یکی از دلایلی است که افراد برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک به سمت ریگ های ماینینگ می روند. شاید شنیده باشید که توسعه دهندگان اتریوم گفته اند که در تلاش هستند تا با پیاده سازی الگوریتم جدید در این شبکه دیگر امکان استخراج اتریوم کلاسیک با دستگاه های ماینر فراهم نباشید. خوشبختانه این موضوع بسیار خوب و عاقلانه است چراکه با این امکان همه افراد برای استخراج اتریوم کلاسیک دیگر به دنبال ریگ های ماینینگ می روند و از این رو شبکه کمتر شلوغ می شود و یا به اصلاح سختی شبکه کمتر می شود. زمانی که افراد مختلف با دستگاه های ماینر شروع به استراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک می کنند، دیگر کار برای افرادی که قصد استخراج این ارز با ریگ های ماینینگ را دارند سخت می شود. این موضوع یکی از اصلی ترین دلیل هایی است که توسعه دهندگان اتریوم این تصمیم را گرفته اند. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که این تصمیم بر روی شبکه اتریوم قرار است پیاده سازی شود چه ربطی به اتریوم کلاسیک دارد؟

اگر در اواسط مقاله یادتان باشد آوردیم که اتریوم کلاسیک بر روی شبکه اتریوم کار می کند. بنابراین اگر تغییری در شبکه اتریوم ایجاد شود قطعا این تغیرر در شبکه اتریوم کلاسیک نیز اعمال می شود.

ما در این مقاله به شما نحوه استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را ریگ های ماینینگ را خواهیم گفت و دیگر کاری با دستگاه های ماینر یا ASIC نخواهیم داشت. در صورتی که قصد دارید تا استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را با ریگ های ماینینگ آموزش ببینید، مطالعه این مقاله تا انتها را از دست ندهید.

این سوال ممکن است برای برخی از افرادی که قصد انجام استخراج اتریوم کلاسیک را دارند پیش بیاید. قبل از اینکه به آموزش استخراج اتریوم کلاسیک بخواهیم بپردازیم، به این موضوع خواهیم پرداخت. این را بدانید که استخراج تمامی ارز های دیجیتال سود دهی دارند اما اینکه چه مقدار سود به شما سود می دهد بستگی به استراتژی خودتان دارد. اگر یک استراتژی درست و عاقلانه داشته باشید قطعا به سوددهی مناسب خواهید رسید. اگر زمان به سود رسیدن برایتان مهم است باید کمی بیشتر دراین باره فکر و تحقیق کنید چراکه این اتفاق می طلبد تا بهترین انتخاب را درباره تجهیزات داشته باشید. اگر برای انتخاب تجهیزات استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاشیک نیاز به راهنمایی دارید، در قسمت بعدی همراه ما باشید چراکه قصد داریم تا درباره تجهیزات استخراج این ارز با شما عزیزان گفتگو کنیم.

همانطور که گفتیم، در حال حاضر شما می توانید با دستگاه های ماینر ASIC و همچنین ریگ های ماینینگ RigMining اقدام به استخراج ارز های دیجیتال کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به شما عزیزان دستگاه های ماینر و همچنین ریگ های استخراج برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک معرفی کنیم.

( قـــدرت )

برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک شما می توانید از دستگاه های ماینر مختلفی استفاده کنید اما باید حواستان به الگوریتم دستگاه باشد. همانطور که کمی پیش تر آوردیم ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک از الگوریتم ” EtHash ” پشتیبانی می کند. با این حساب باید دستگاهی را انتخاب کنید که از این الگوریتم پشتیبانی می کند. در ادامه جدولی از ماینر هایی که می توانید با آن اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کنید را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

با تمام ماینر های فوق، شما می توانید اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک و همچنین اتریوم کنید. همانطور که گفتیم، متاسفانه به دلیل گرانی دستگاه های ماینر، برخی ها احتمال اینکه به این سمت نیایند زیاد است. این موضوع باعث شده است که بازار فروش ریگ های ماینینگ داغ شود. در ادامه نیز به معرفی ریگ ماینینگ به حضور شما خواهیم پرداخت.

ریگ های ماینینگ را می توانید به دو صورت خریداری کنید. توجه داشته باشید که در هر صورت باید دقت کنید تا قطعات فیک و یا ریگ ماینینگ فیک به شما تعلق نگیرد. در ادامه همراه ما باشید تا با دو صورت موجود آشنا شوید.

در این حالت یک شرکت ریگ ها را بر اساس قدرت های مختلف اسمبل کرده است و به صورت آماده به کاربران می فروشند. اگر طریقه اسمبل کردن و یا اینکه درباره ریگ های ماینینگ اطلاعات دقیقی ندارید می توانید از این نوع ریگ های استخراج استفاده کنید. شما می توانید این ریگ ها را به صورت آماده خریداری کنید و سپس با قرار دادن در محل مناسب و راه اندازی آن، استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک خود را آغاز کنید. در هنگام خرید ریگ های آماده باید به مسائل مختلفی ازجمله اصلی بودن قطعات دقت کنید. متاسفانه در بازار مدتی است که قطعات فیک زیاد شده است و این موضوع سبب می شود تا بسیاری از خریدار ها ضرر و بسیاری از فروشنده ها سود کنند چراکه محصولات خود را با قیمت اصلی به مصرف کنندگان می فروشند. در هنگام خرید ریگ استخراج، سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

در این حالت، همانطور که گفتیم، قطعات یک ریگ استخراج که شامل: مادربرد، کارت گرافیک، پردازنده، رم، منبع تغذیه، حافظه جانبی است را خودتان تهیه می کنید و سپس در یک ریگ همه آن ها را جمع بندی و اسمبل می کنید. این کار کمی مشکل است و نیاز به تخصص دارد. در این قسمت نیز در هنگام خرید قطعات ممکن است سرتان کلاه برود و نتوانید قطعات اصلی را تهیه کنید. به این موضوع نیز باید بسیار دقت کنید چراکه اگر این اتفاق بیفتد قطعا استخراج شما با مشکل رو به رو می شود. به هنگام خرید قطعات، دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید که از فروشگاه های معتبر و به نام خرید کنید. در اینطور مواقع هیچگاه به قیمت قطعه کار نداشته باشید و مستقیما به سراغ کیفیت قطعه بروید. اگر قطعه مورد نظرتان کمی قیمت پایینی داشت، این موضوع شمارا گول نزند چراکه ممکن است قطعه مورد نظر، فیک باشد.

حال که متوجه شدید چگونه و از چه طریقی می توانید اقدام به تهیه ریگ های استخراج کنید، نیاز است تا با یکی از ریگ های ماینینگ اسمبل شده آشنا شوید. مشخصاتی که در ادامه برایتان خواهیم آورد یک ریگ ماینینگ اسمبل شده می باشد که مورد استفاده در امر استخراج قرار گرفته است. شما می توانید با این راهنمایی ابتدا اقدام به تهیه قطعات کنید و سپس آن را در صورت داشتن دانش مورد نیاز، اسمبل کنید.

این مادربرد در صنعت ماینینگ و همچنین گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرد. مادربرد مورد نظر دارای 19 پورت مخصوص اتصال کارت گرافیک یا GPU می باشد که شما می توانید به این مادربرد 19 کارت گرافیک متصل کنید. در تصویر فوق، نمایی از این مادربرد را مشاهده می کنید.

در این ریگ ماینینگ شما می توانید از این کارت گرافیک به تعداد دلخواه استفاده کنید. قدرت ( هش ریت ) این کارت گرافیک نیز برابر با 25M/s می باشد. در تصویر فوق، نمایی از این کارت گرافیک را مشاهده می کنید.

کارت گرافیک P 104 – 100 از دیگر کارت گرافیک هایی است که شما می توانید در این ریگ استفاده کنید. قدرت این کارت گرافیک برابر با ” 41M/s ” می باشد. در تصویر فوق، نمایی از این کارت گرافیک را مشاهده می کنید.

شما می توانید در این ریگ، با توجه به مشخصات مادربرد، از یک رم با ظرفیت حداقل 4 گیگابایت استفاده کنید. در تصویر فوق می توانید نمایی از یک رم را مشاهده کنید. بدون توجه به مدل، شما می توانید از هر مدلی استفاده کنید چراکه رم آنچنان تاثیری در استخراج شما نخواهد داشت.

با توجه به مشخصات فوق، حداقل CPU که برای این ریگ نیاز است این مدل می باشد. شما می توانید در این ریگ ماینینگ خود از این پردازنده استفاده کنید.

این مدل از هارد و یا حافظه  برای این ریگ کافی است چراکه نیاز به ذخیره سازی اطلاعاتی نیست. این هارد تنها برای نصب ویندوز و برخی از نرم افزار های استخراج به کار برده می شود. در تصویر فوق می توانید نمایی از این هارد و یا حافظه را مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید تمامی قطعات فوق را راه اندازی کنید نیاز به یک پاور با طرفیت 1000 وات را دارید، شما می توانید این منبع تغذیه را از هر فروشگاه معتبری که می شناسید تهیه کنید و اقدام به نصب کنید. در تصویر فوق یک نما از یک منبع تغذیه 1000 واتی را مشاهده می کنید.

برای اینکه تمامی این قطعات را در یک مکان به یک دیگر متصل کنید، نیاز به یک ریگ و یا یک محفظه دارید. شما می توانید این ریگ یا محفظه را به صورت آماده تهیه کنید و یا اینکه خودتان نسبت به ابعادی که می خواهید بسازید. اگرقصد دارید تا کمتر هزینه کنید، خودتان به نسبت ابعاد مورد نیاز اقدام به ساخت کنید به صرفه تر است. در تصویر فوق نمایی از یک ریگ و یا محفظه ماینینگ را مشاهده می کنید.

پس از تهیه یک ریگ مناسب، برای اینکه بتوانید تمامی قطعات را در ریگ به یکدیگر متصل کنید نیاز به تجهیزات دارید. پس از تهیه تجهیزات دیگر می توانید ریگ خود را روشن و یک ویندوز بر روی آن نصب کنید. توجه داشته باشید که این ریگ یک سیستم گیمینگ نیز محسوب می شود و شما می توانید از آن برای استفاده در صنعت بازی استفاده کنید. همچنین از سیستم های گیمینگ این چنینی که تا به حال تنها از آنها برای مصارف گیم استفاده می شد، می توانید با این آموزش زین پس برای استخراج ارز های دیجیتال از آن ها استفاده کنید.

اگر بخواهید یک سیستم ماینینگ دقیقا با مشخصات فوق تهیه کنید، این ریگ ماینینگ شما قدرتی معادل  67.5M/s خواهد داشت. هرچه به ریگ ماینینگ خود کارت گرافیک های دیگری اضافه کنید، قدرت ریگ شما نیز بیشتر می شود اما توجه داشته باشید که مقدار حافظه کارت گرافیک شما باید با باقی قطعات سیستم هماهنگ باشد.

پس از تهیه ریگ ماینینگ و یا دستگاه های ماینر دیگر استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را باید آغاز کنید. در ادامه به سراغ این موضوع خواهیم رفت. همراه ما باشید.

در اولین کار برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک، باید ماینر ویا ریگ های خود را راه اندازی کنید. پس از راه اندازی دستگاه های ماینر و نصب نرم افزار های مورد نیاز ( ویندوز، مرورگر و… ) باید به سراغ اصل کار که استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک است برویم.

همانطور که می دانید برای استخراج ارز های دیجیتال هم می توانید به صورت گروهی ( با متصل شدن به یک استخر ) و هم می توانید به صورت تکی ( بدون متصل شدن به یک استخر ) این کار را انجام دهید. ما در این مقاله از طریق متصل شدن به یک استخر استخراج اتریوم کلاسیک را پیش خواهیم گرفت.

برای استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک شما می توانید از استخر های استخراج ذیل استفاده کنید.

در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه استخراج اتریوم کلاسیک از استخر ” NanoPool ” را به شما عزیزان آموزش دهیم. اما قبل از اینکه به سراغ آموزش دادن این استخر برویم، لازم است کمی با این استخر آشنا شوید. در قسمت بعدی کمی درباره استخر استخراج NanoPool با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد و سپس به ادامه مقاله می پردازیم.

استخر استخراج NanoPool جزء یکی از استخر هایی است که شما می توانید با کمک آن اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک و… کنید. خوشبختانه این استخر از کاربران خود کارمزد بسیار کمی دریافت می کند. مقدار کارمزد دریافتی این استخر برابر با ” 1 درصد ” می باشد. استخر استخراج NanoPool برای پرداخت ها کارمزدی دریافت نمی کند و این موضوع نیز یکی دیگر از مزایا این استخر به حساب می آید. شما می توانید از این استخر برای استخراج اتریوم کلاسیک به راحتی استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طریقه کارکرد با این استخر را به صورت کامل آموزش ببینید.

پس از راه اندازی دستگاه های ماینر و یا ریگ های استخراج، همانند مراحل ذیل برای استخراج پیش بروید.


آدرس های فوق را باید در نرم افزار NanoMiner وارد کنید. توجه داشته باشید که شما در سایت NAnoPool هیچگونه حسابی نمی سازید و تنها اقدام به یادداشت آدرس سرور ها می کنید. زمانی که نرم افزار را اجرا کردید باید آدرس سرور ها به همراه آدرس کیف پولتان را وارد کنید و سپس در انتها اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کنید.

به همین راحتی شما می توانید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را استخراج کنید. در صورتی که برایتان سوال در این بابت پیش آمد، در ابتدا می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را از ما بپرسید و یا اینکه می توانید با مراجه به سایت استخر ” نانوپول ” پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.آموزش استخراج اتریوم

ممکن است پس از مطالعه این مقاله برای شما عزیزان سوالاتی پیش بیاید که ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پاسخ بدهیم. در صورتی که سوال شما در بین این سوالات نبود می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید.

با پردازنده به تنهایی نمی توان اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کرد چراکه با کارت گرافیک هم به صورت تک نمی توان اتریوم کلاسیک استخراج کرد. اگر قصد استخراج اتریوم کلاسیک با پردازنده دارید باید از دستگاه های ماینر استفاده کنید چراکه پردازنده دستگاه های ماینر CPU است. البته در کنار CPU قطعات دیگری نیز هستند که با کمک یکدیگر اقدام به استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک می کنند.

بله، به دلیل اینکه شبکه هر دو ارز با هم یکی است شما می توانید هر دو ارز را با یک دستگاه ماینر و یا ریگ استخراج، استخراج کنید. برای مثال شما می توانید تنها با خرید دستگاه ماینر ” Antminer B3 ” هم اتریوم و هم اتریوم کلاسیک استخراج کنید زیرا هر دو آن ها از یک الگوریتم پشتیبانی می کنند که دلیل آن یکی بودن شبکه هایشان می باشد.

بله، شما می توانید با استخر هایی که پیشتر معرفی شد، با دستگاه های ماینر اقدام به استخراج اتریوم کلاسیک کنید. در این قسمت این کار به راحتی انجام می شود. تنها باید آدرس استخر ها را به جای وارد نمودن در ریگ ماینینگ، در تنظیمات ماینر ها وارد کنید. از این طریق این کار به راحتی انجام می شود.

اینکه استخراج اتریوم کلاسیک با کدام یک از این تجهیزات به صرفه است به نوع استراتژی و برنامه ریزی خودتان بر میگردد. شما می توانید با استفاده از حداقل تجهیزات بهترین درآمد را از استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک کسب کنید. اگر این موضوع را در نظر نگیریم، اصولا تهیه ریگ ماینینگ ( در صورت انتخاب درست قطعات ) می تواند بیشتر از دستگاه های ماینر برایتان سود آور باشد.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، به شما عزیزان طریقه استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک را آموزش دادیم. متاسفانه با اینکه این ارز مشابه اتریوم است اما از لحاظ ارزشی نسبت به اتریوم بسیار قیمت کمتری دارد. حتما قبل از اینکه بخواهید اقدام به استخراج یک ارز دیجیتال کنید، به قیمت و همچنین سایر اطلاعات آن ارز نگاهی بیندازید تا بهتر بتوانید در این باره تصمیم بگیرید. اگر در حال حاضر تصمیم به انجام این کار گرفته اید، می توانید انتخابتان را انجام دهید و این کار را شروع کنید و نگران موردی نباشید چراکه در صورت بروز هر گونه مشکل شما می توانید اقدام به استخراج یک ارز دیگر کنید.

ممنون از اینکه تا پایان ” استخراج اتریوم کلاسیک ” همراه ما بودید.

بیشتر بخوانید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آموزش استخراج اتریوم
آموزش استخراج اتریوم
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *